OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
#507  Istvándoistv[kukac]freemail[pont]hu2006-05-03 20:51
Kedves Kollegák,
segítségeteket kérem. Ha járt már vki közületek Bakonybélben és környékén (Zirc, Herend..), kérem segítsen és írjon ide, ill a megadott email címre arról, hogy egy osztálykirándulás keretében mit érdemes megnézni a környéken? Természetesen izgalmas túra-útvonalak is érdekelnek!
Előre is köszönöm!
 
#506  MisleyJuditmisley[kukac]freemail[pont]hu2006-05-03 18:19
Kedves Kollégák,
bár az ofoe szerkesztői ezt már többször is megtették, a Taní-tani-ra irányítanám két percig a figyelmeteket.Tán érdemes újfent hírt hozni róla, megérdemlik a szerzők, a tartalom.
Kedves Kollégák!
Szeretném, ha tudomásotok lenne arról, hogy immár harmadik éve létezik új programmal a Taní-tani c. pedagógiai lap. Élő neveléstörténet és szemlélet formáló dilemma tár, az élet és iskola kibogozhatalan kapcsolatának dokumentátora, aktuális oktatáspolitikai / nevelésügyi kérdések megvitatója, sokat megélt kollégák megszólaltatója, tanárt/diákot alkotásra csábító, különös szellemi kalandozásokhoz kedvet csináló, bátorító lap. Kicsit más hang, más nyelv, mint amit megszoktunk, mint amit eddig míveltünk, de rokon a jó elődeinkével. Az alternatív iskolák lapja, de minden kedves érdeklődőhöz szól.
Szerkesztője:
Takács Géza, csgez@freemail.hu;
a lap megrendelésével kapcsolatos ügyeket intézi :
Fekete Tamás, Bp. Budai Tankönyvcentrum, II. Frankel Leó u. 6. T: 336-17-67
tamás.fekete@fupi.hu.
Jómagam az Alternatív Közgazdasági Gimnázium könyvtárosa vagyok, Taní-tani olvasó és pártoló. Írjatok, ha olvasóként / megrendelőként / szerzőként szívesen kapcsolatba kerülnétek a lappal.
Köszönöm:
MisleyJudit, AKG, 1035 Bp. Raktár u. 1. 250-37-62/120 misley@freemail.hu
2006. május 3.

 
#505  R.Rozáliarozsa[pont]roza[kukac]freemail[pont]hu2006-05-01 01:04
Köszönöm Toncsi!
Már hallottam róla, de most - a javaslatodra -megnéztem, bár alaposabban még nem.A mai információs világban nagyon jónak tartom a honlapokat, de én továbbra is hiszek a nyomtatott formában megjelenő könyvek hatékonyságában is. Egy könyvet hordozhatunk magunkkal, megmutathatjuk, fellapozhatjuk, ilyenekre gondolok...

Köszönöm, hogy jeleztél.
Azt gondolom továbbá, hogy minél több lehetőség létezik, annál hatékonyabb lehet elkerülni a bajokat, a felelőtlenséget, és sok információval ellátni azokat, akikért dolgozunk.

 
#503  Hercz Máriahercz[kukac]uranos[pont]kodolanyi[pont]hu2006-04-12 16:29
Kedves Virág Éva! Lehet, hogy már régesrég készen vagy a dolgozatoddal, de talán a későbbiekben is hasznos lehet egy könyv, ami szerintem az utóbbi évek legjobb ilyen témájú gyűjteménye: Kósáné Ormai Vera: A mi iskolánk című könyve (1998, IF Alapítvány). Az iskolai élet szinte minden területével kapcsolatosan találhatsz benne anyagot (módszereiben a szempontsortól a standard tesztig).
Ha további segítségre van szükséged, jelentkezz bátran:
Mari
 
#502  Hofisrhofi[kukac]citromail[pont]hu2006-04-12 15:06
puszika mindenkinek!!!
 
#501  Toncsitoncsi000[kukac]vipmail[pont]hu2006-04-10 10:17
R.Rozália,
Találtam még egy weboldalt: www.a-ha.hu
Szerintem érdemes megnézni.
 
#497  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-04-06 22:22
Kedves Anikó! Dr. Figula Erika e-mail címe: figulae[kukac]zeus [pont]nyf[pont]hu Biztos örülni fog, ha felveszed vele a kapcsolatot. Üdvözlettel Juli
 
#496  Gy. Anikóvanda[kukac]sksyu[pont]net2006-04-06 22:06
Felkeltette az érdeklődésemet a gyermekek bántalmazásáról szóló felmérés. Kaphatnék-e esetleg egy e-mail címet, hogy felvehessem a kapcsolatot a tanulmány szerzőivel? Esetleg itt nálunk is elvégezhetnénk egy hasonló kutatást. Valójában a kérdőív érdekelne, mivel érdekes lenne összevetni a két felmérés eredményeit, de ez csak akkor lehetséges, ha hasonló kérdőívvel dolgoznánk. Vagy nem?
 
#495  Virág Évavive1[kukac]freemail[pont]hu2006-04-03 18:56
Köszönöm, hogy próbálkoztok. Ha többet tudnék a dologról, nem kérnék segítséget. Teljesen tanácstalan vagyok, a számomra érthetetlennek tűnő feladat miatt. A dolgozat pontos címe: Ellenőrzési szempontok gyűjtése az adott területekről: osztályfőnöki munka, ellenőrző, dolgozat, napló, házi füzet. Hogy mi szerint gyűjtök szempontokat, azt én választon ki szerintem, csak már itt elakadtam.
Köszönöm ha érkeznek építő javaslatok!
 
#494  Juditballuska[kukac]freemail[pont]hu2006-04-02 17:16
Kedves Hermanos! Azt hiszem érzékelem a problémát,nagyon jól kifejezi az "ugat-megszólalunk" ellentét.Javaslom kérd(jétek) meg egy Utolsó kiscsoportos elbeszélgetésre, kössetek egy kölcsönös "szerződést", amit igyekeztek mindannyian betartani. Ehhez az kell, hogy mindkét fél tudja mit várnak el tőle - ez a kötelesség címszó alatt fut a házirendben -, és mit tehet meg -ez a jog-. Mindkettő elvárásokat támaszt valamennyi féllel szemben. Ha így sem megy, kellő önkritika után lehet panaszt tenni, különböző fórumokhoz fordulni (dök, ig. szülő,stb). Azt viszont tudnod kell, hogy minden közösség elítéli az alaptalan vádaskodást! (Ugye kellően felkészülsz minden órára, betartod az iskola házirendjét, nem idétlen vicceket engedsz el az óra megzavarására, nem hozod zavarba az ofőt), mert hát bennünket tanárokat is mérhetetlenül zavarba lehet hozni. Sőt még dühöngeni is tudunk, hisz mi is emberből vagyunk. Számunkra sem mindegy milyen PARTNEREKKEL töltjük az időnket, kinek koptatjuk a szánkat, ha akarja, ha nem. Várom a fejleményeket!
 
#493  hermanoskukac[kukac]kukac[pont]hu2006-04-02 15:07
Kedves Judit, Feribá!
Pont ez a probléma, hogy az osztályfőnökünk nem hajlandó meghallgatni. Egyszerűen nem bír minket (4-5 gyereket) elviselni, azonnal ugat, ha megszólalunk és ez belőlünk is indulatokat vált ki. Saját magának számtalanszor mond ellent és (nem csak ezzel) nagyon nagyon aláásta a tekintélyét.
 
#492  Juditballuska[kukac]freemail[pont]hu2006-04-01 23:15
Kedves Hermanos! Jó látni, hogy nem csak pedagógusokat érdekli az ofoe honlap. Az még jobb,hogy van véleményed a dolgokról. Valóban a dolgoknak két oldaluk van, de akkor sem lehet durvasággal nevelni! Viszont a durva dolgokat, agresszív magatartást csitítani kell mindkét félnek. Ezt nevezik konfliktuskezelésnek, de nagyon jó erre az önfegyelem is. Tanulható tanárnak-diáknak egyaránt, akár ilyen "hülyeségekkel" is, mint amik itt olvashatók. Ötletnek nem rossz, ha az ofőd próbálkozik. Legyél partner, talán sikerül saját lábára állni. Nézd el neki, hogy nem saját ötlet. Téma felvetésnek jó, lehet továbbfejleszteni. Sok sikert!
 
#491  Feribánf12[kukac]yahoo[pont]com2006-04-01 21:02
Kedves "Hermanos"! Teljesen egyetértek Veled ebben a kérdésben is, és abban is, amit a saját osztályfőnöködről írtál. Ha nem "önmagát adja", valóban nem jön át a rivaldán, amit mond... Próbáltatok már erről beszélgetni vele? Vagy nagyon nem működik köztetek ez a dolog?
 
#490  hermanos2makkant[kukac]freemail[pont]hu2006-04-01 19:04
Kedves Feribá!
Nem is azért írtam, h felmentsem őket! Csak jeleztem, hogy a dologban a tanárok is érdekeltek! Nem is kicsit...
 
#489  Feribánf12[kukac]yahoo[pont]com2006-04-01 09:47
A felnőttek erőszakossága semmivel sem menthető,tehát az igh.-nak nyilván nem volt joga megrángatni a diákot. Valóban felháborító, ha ezt tette, még akkor is, ha esetleg meg tudja magyarázni, hogy miért borult el így az agya. Példák vannak bőven körülöttünk pozitívak és negatívak is. De, kedves "Hermanosz" ez még nem menti azokat a gyerekeket, akik a társaikat bántják, verik, rettegésben tartják.
 
#488  hermanos2pirike[kukac]freemail[pont]hu2006-03-31 22:59
Érdekes a címlap! Engem ma az igazgató helyettesem rángatott meg és csak azért nam adott pofont mert többen is ott voltak! Van kitől példát tanulni a gyerekeknek!
 
#487  hermanoskukac[kukac]kukac[pont]hu2006-03-31 22:55
osztályfőnökünknek, akiről lerí, hogy innen veszi a hülyeségeit, amiket órán összehord, ezúton üzenem, hogy álljon a saját lábára és próbáljon meg egy kicsi tekintélyt szerezni magának úgy, hogy legalább "önmagát adja"
köszönöm szépen
 
#485  Terielekteri[kukac]citromail[pont]hu2006-03-29 22:50
Kedves Éva!
Ilyesmire gondolsz, hogy a tanári motiváció módja, az ellenőrzés módja, csoport vagy frontális munka...stb.?
 
#484  Virág Évaviev1[kukac]freemail[pont]hu2006-03-27 18:38
Kedves Juli!
Ez a téma,mint ahogy már említettem egy dolgozat címe, így szó szerint. Erről szerettem volna egy rövid vázlatot kérni segítségnek. Köszönöm
 
#483  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-03-26 10:01
Kedves Virág Éva! Feltételezhetően azért nem kapsz választ a kérdésedre, mert nem világos, hogy tulajdonképpen mit kell csinálnod. Azt írod, hogy nem iskolában dolgozol. Hova, kinek, miért kell "ellenőrzési szempontokat" gyűjtened? Jó lenne tudnunk ezt,hogy egyáltalán megpróbálkozhassunk érdemi válaszadással. Üdvözlettel Juli
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.01.19.
Most megszüntetni a médiaismeret tantárgyat olyan, mint monszun idején megszabadulni az esőkabátoktól
A médiatanárok és a tanagyagot kialakító film- és médiatudománnyal foglalkozó kutatók felháborodtak a kivezetésről szóló hír hallatán. Hartai László, az ELTE Filmtudomány tanszéké...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Ragaszkodnak az SNI-s gyerekek szülei a bezárásra ítélt egri általános iskolához
Tavaly februárban jogerős bírósági ítélet mondta ki, hogy fel kell számolni a szegregációt több hazai iskolában. Az egyik érintett iskolát, az egri Móra Ferenc Általános iskolát fenntart...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Századvég: A magyarok kétharmada igazságtalannak véli a gyöngyöspatai roma családok kártérítését
A miniszterelnök és más kormánytagok azóta is hangoztatják, hogy a szegregált romáknak nem akarják kifizetni a bíróságon megítélt kártérítést. A Századvég közleménye alapján má...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.01.19.
Huszártelepen majdnem áldozatul estek a szegregáció elleni harcnak
A gyöngyöspatai per kapcsán ismét a középpontba került az iskolai szegregáció témája. A kártérítés híre könnyen bírósági eljárások tömegét generálhatja, akár az olyan helyeken...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Pénz helyett képzést adna az állam a gyöngyöspataiaknak
Dacára annak, hogy a Kúrián a mai napon jogerőre emelkedik a a gyöngyöspatai ítélet, amely százmilliós nagyságrendű kártérítést adna roma családoknak, a magyar kormány kitart azon á...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Megtagadott ítélet: máig sem kapták meg az évekig szegregált gyerekeknek jogerősen járó kártérítést Gyöngyöspatán
Horváth László, a térség fideszes országgyűlési képviselője Farkas Lilla felvetésére úgy reagált: neki választott képviselőként minden, a körzetéhez tartozó település ügyével...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.19.
A gimnáziumi vezetők azt kérik, 2021 szeptemberéig ne lépjen hatályba az új NAT
Az Élenjáró Gimnáziumok Igazgatói Grémiuma azt kéri a kormánytól, hogy legkorábban 2021 szeptemberében lépjen hatályba az új Nemzeti alaptanterv (Nat).Az MTI-hez péntek este eljuttatott...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.15.
"A szülők értelmesebbek, mint Parragh Lászlóék"
Csökkent a szakképzésben részt vevő gyerekek száma a KSH adatai szerint, bár Palkovics László innovációs miniszter és Parragh László MKIK-elnök korábban trendfordulóról beszélt, arr...
(Forrás: Klubrádió)
--
2020.01.15.
Az MTA szívesen segítene a Nemzeti alaptantervben, de válaszokat nem kaptak
A visszajelzések hiánya ellenére a Magyar Tudományos Akadémia továbbra is kész részt venni az ország jövője szempontjából meghatározó fontosságú Nemzeti alaptanterv (NAT) társadalmi...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
  Gyimesi Krisztina

Kedves OFOE!

Gyesen lévő tanár vagyok (8 osztályos gimnáziumban, magyar irodalom és nyelv, egyetemi diplomával, 16 év munkaviszony, 3 gyermekem miatt 9 tanított év). A következő tanévtől mennék vissza tanítani. Jelenleg 2 lehetőségen gondolkodom:
1. a korábbi gimnáziumomba visszavárnak, azonban teljes állást a 3 gyermek miatt nem vállalnék. Amennyiben jól tudjuk, a 3. gyermek 5 éves koráig az iskolának biztosítania kell a "félállást". Ez valóban így van? Illetve ha nem félállásba, hanem "6 órába" szeretnék visszamenni, van-e lehetőségem, vagy csak ha a munkáltató is beleegyezik? Továbbá a "6 órás" állás a pedagógusoknál pontosan mit jelent (kötelező óraszámok, egyéb kötelezettségek, stb.)
2. Egy általános iskolában, ahol csak alsó tagozat van, tanítót keresnek. Mivel kieső helyen, egy faluban van az iskola, évek óta nincs jelentkező. Én ebben a faluban lakom, és a 3 gyermek mellett átmenetileg szívesen dolgoznék ebben az iskolában. Az lenne a kérdésem, hogy van-e olyan munkakör, amit az egyetemi végzettségemmel, tanári diplomámmal betölthetnék az alsó tagozatban (pl. napközis pedagógus, stb.).

Válaszát előre is köszönöm,
Kriszta

--
  Láng Róbert

T. Cím!
Érdeklődni szeretnék, hogy közalkalmazotti munkaviszonnyal a dec.23-tól megkezdett EGYBEFÜGGŐ szabadságból mennyi vihető át a 2020-as naptári évre a 2019-es keretből?
Köszönöm

--
  Szodrai Csilla

Tisztelt OFOE!
Arra a kérdésre szeretnék választ kapni, hogy a 2020 január 1-jétől oktatókká átminősülő és az új szakképzési törvény hatálya alá kerülő, jelenleg még közalkalmazott pedagógusoknak eddig alanyi jogon járó jubileumi jutalma megmarad-e, vagy 2020. január 1-jétől kezdve ez csak egy adható jutalom lesz, ami a munkáltató anyagi helyzetétől függ majd.Hol találom meg ennek a kérdésnek a megbízható jogi szabályozását?
Köszönettel:
Szodrai Csilla

--
  OFOE

Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége

--
  Hesz Dóra Virág

Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.

--
  Hesz Dóra Virág

T. Cím!

Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...

Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek