OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#491  Feribánf12[kukac]yahoo[pont]com2006-04-01 21:02
Kedves "Hermanos"! Teljesen egyetértek Veled ebben a kérdésben is, és abban is, amit a saját osztályfőnöködről írtál. Ha nem "önmagát adja", valóban nem jön át a rivaldán, amit mond... Próbáltatok már erről beszélgetni vele? Vagy nagyon nem működik köztetek ez a dolog?
 
#490  hermanos2makkant[kukac]freemail[pont]hu2006-04-01 19:04
Kedves Feribá!
Nem is azért írtam, h felmentsem őket! Csak jeleztem, hogy a dologban a tanárok is érdekeltek! Nem is kicsit...
 
#489  Feribánf12[kukac]yahoo[pont]com2006-04-01 09:47
A felnőttek erőszakossága semmivel sem menthető,tehát az igh.-nak nyilván nem volt joga megrángatni a diákot. Valóban felháborító, ha ezt tette, még akkor is, ha esetleg meg tudja magyarázni, hogy miért borult el így az agya. Példák vannak bőven körülöttünk pozitívak és negatívak is. De, kedves "Hermanosz" ez még nem menti azokat a gyerekeket, akik a társaikat bántják, verik, rettegésben tartják.
 
#488  hermanos2pirike[kukac]freemail[pont]hu2006-03-31 22:59
Érdekes a címlap! Engem ma az igazgató helyettesem rángatott meg és csak azért nam adott pofont mert többen is ott voltak! Van kitől példát tanulni a gyerekeknek!
 
#487  hermanoskukac[kukac]kukac[pont]hu2006-03-31 22:55
osztályfőnökünknek, akiről lerí, hogy innen veszi a hülyeségeit, amiket órán összehord, ezúton üzenem, hogy álljon a saját lábára és próbáljon meg egy kicsi tekintélyt szerezni magának úgy, hogy legalább "önmagát adja"
köszönöm szépen
 
#485  Terielekteri[kukac]citromail[pont]hu2006-03-29 22:50
Kedves Éva!
Ilyesmire gondolsz, hogy a tanári motiváció módja, az ellenőrzés módja, csoport vagy frontális munka...stb.?
 
#484  Virág Évaviev1[kukac]freemail[pont]hu2006-03-27 18:38
Kedves Juli!
Ez a téma,mint ahogy már említettem egy dolgozat címe, így szó szerint. Erről szerettem volna egy rövid vázlatot kérni segítségnek. Köszönöm
 
#483  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-03-26 10:01
Kedves Virág Éva! Feltételezhetően azért nem kapsz választ a kérdésedre, mert nem világos, hogy tulajdonképpen mit kell csinálnod. Azt írod, hogy nem iskolában dolgozol. Hova, kinek, miért kell "ellenőrzési szempontokat" gyűjtened? Jó lenne tudnunk ezt,hogy egyáltalán megpróbálkozhassunk érdemi válaszadással. Üdvözlettel Juli
 
#482  Virág Évaviev1[kukac]freemail[pont]hu2006-03-23 20:31
Az előbb rosszul írtam az e-mail címemet
Javítottam. A segítség fontos. Köszönöm!
 
#481  Virág Évaviev[kukac]freemail[pont]hu2006-03-23 20:22
Segítsetek!
Ellenőrzési szempontokat kell gyűjtenem a következő területek valamelyikéről egy rövid dolgozathoz: osztályfőnöki munka, ellenőrzőkönyv, napló?
Nem iskolában dolgozom, így nincs betekintésem ezekre.
Tud valaki vázlatosan segíteni, csak egy kis mankó kellene?
KÖSZÖNÖM!
 
#480  Földes Petrafoldes[pont]petra[kukac]chello[pont]hu2006-03-23 16:28
Kedves Csaba,
Egy "forró nyomot" tudok javasolni: Dr. Kajati Istvánné címét a Mentor Magazin szerkesztőségében (mentor.tampont@mentor-tampont.hu, rám hivatkozva, remélhetőleg megadják neked!
Üdvözlettel
Földes Petra
 
#479  Kun Csaba1okoska[kukac]citromail[pont]hu2006-03-23 06:00
Kedves Juli!
Én a volt Czabán Samu most Első Óbudai általános iskolába jártam a III. ker. Vörösvári útra.
Ott volt az o.főm Dr. Kajati Istvánné.
Őt szeretnénk megtalálni így 30 év után.
Segítségét előre is köszönjük.
Üdvözlettel
Kun Csaba
 
#478  R. Rozáliarozsa[pont]roza[kukac]freemail[pont]hu2006-03-22 10:26
Kedves Toncsi!

Köszönöm a két weboldal ajánlását. Belepillantottam, és valóban hasznosnak tűnik első ránézésre, mind a kettőt. Még azért tüzetesebben átnézem, hogy tudjak referálni a diákoknak, mielőtt említeném nekik. Meglehet, hogy ők ismerik.
Egy a gondom: azon kívül, hogy javasoljuk tanítványainknak, nem tudjuk bevinni egy-egy osztályfőnöki órára, és megmutatni, lapozgatni, ami megteremti az apropóját a nyílt, a helyszínen történő beszélgetésre, ami amúgy sem könnyen indul, már, ha sikerül időt elcsippenteni erre a lényeges témára, ami az élet szerves része!
Persze felvetett témaként tényleg beszélgethetünk a szóban forgó honlapokról is. Bár én inkább a biológia órák kapcsán vetném fel ezeket.

Köszönöm az ötletet, elvégre érdemes mindent kipróbálnunk,
R. Rozália
U.i.
Egyik informatika zseni tanítványom kérdezte, illetve felvetette, hogy jobb lenne, ha nem oldalt a fórumon, a több téma között lehetne hozzászólni, hanem áttekinthetőbb lenne, ha az eredeti, vitanyitó oldalon mehetnének a hozzászólások. Szerinte így könnyebben áttekinthető lenne, és nem kellene a többféle javaslat, téma között keresgélni az ide kapcsolódó előzményeket.
Nem tudom, hogy erre van-e lehetőség, mert az ötlete tetszik, és értem a véleményét, de hogy megoldható-e, ebben nem vagyok szakértő?! Nem is értek ehhez, inkább csak megemlítettem.
 
#477  Toncsitoncsi000[kukac]vipmail[pont]hu2006-03-21 08:16
A szexuális felvilágosításhoz két weboldalt ajánlanék mindenki figyelmébe: www.intimzona.hu és www.felnottevalas.hu
Mindkét oldal tizenéveseknek íródott, az intimzónán a "leckéken" kívül kérdezni is tudnak a gyerekek. A felnőttéváláson meg tesztet tölthetnek ki. Én kipróbáltam az osztályommal, megmutattam az oldalhasználatát, aztán hagytam, hogy eldöntsék akarnak-e vele foglalkozni. Akartak, sőt kérdeztek. Azóta is nézegetik, ha van rá lehetőségük. (Úgy gondolom, érdemes az intimzóna kérdez-felelek menüjével kezdeni, mert az felkelti az érdeklődésüket)
 
#476  F. Melindadorriska[kukac]freemail[pont]hu2006-03-20 12:39
Tisztelt Szerkesztőség!

Köszönöm a segítséget, további jó munkát és szép napot kívánok Önöknek.
Üdvözlettel: Fehér Melinda
 
#475  R. Rozáliarozsa[pont]roza[kukac]freemail[pont]hu2006-03-18 22:17
Osztályfőnöki óra/Szexuális felvilágosítás témában szólnék:

Kedves Kollégák!
Nagyon fontosnak tartom, amiről a gimnazista lányok írtak, saját naivitásukkal és általam is okosnak vélt ötletükkel.

Kedves Sulyok Éva!
Igazad van, komolyan kell vennünk a tanítványaink ötleteit, de azt is vallom, hogy minket, pedagógusokat is komolyabban kellene, hogy vegyenek, már azért is, hiszen mi állunk a katedra másik oldalán, és nem székben ülve lehet meghozni a gyakorlatban beváló ötleteket! Ezt nyilvánvalóan minden T. Kollégánk átéli, és szenved hasonló problémák miatt, akárcsak én!
Az itteni ajánlás alapján megszereztem a Megszüljelek... című könyvet az Alexandra Könyvesboltban, a Nyugati téren, és jómagam is úgy vélem, lenne miről beszélnünk ennek kapcsán.
Tudom, hogy több Kollégánk vélekedik úgy, hogy oldja ezt a feladatot meg a család! De mi van akkor, ha erre képtelen megoldást nyújtani a család, figyelembe véve a sok elvált szülő gyerekét vagy a szülők állandó rohanó életmódját? Amiben nekünk is részünk van, hiszen munka mellé ilyen-olyan munkát vállalunk, hogy el tudjuk látni saját gyerekeinket!
Próbaképpen bevittem az egyik osztályfőnöki órámra, és a tervezett kirándulás, na meg, az adminisztráció megbeszélése helyett, előhoztam a témát, a könyv kapcsán.
Mondhatom, érdekes reakciókkal találkoztam, a srácok először hülyeségnek tartották, míg a lányok inkább nyitottak voltak a téma iránt. Aztán lassacskán egyik-másik fiú is hajlandónak mutatkozott beszállni a beszélgetésbe, a sajátos nyegle hangnemmel nyitva, de végül mégis elmerültünk a témában. Hogy mennyire lehetett kimeríteni a témát? Azt hiszem, a kezdeti furcsállást, némaságot figyelembe véve, többet nem lehetett kihozni belőle. A könyv struktúrájába kapaszkodtam, és ily módos bevált. Így aztán a 45 perc kevésnek bizonyult.
Már kicsöngettek, és többen (megint inkább lányok, vagy talán csak a lányok közül) odajöttek hozzám, hogy felírják a könyv címét, szerzőjét, meg azt, hogy honnan szereztem azt.

Fogalmam sincsen, mikor lesz lehetőség megint beszélnünk erről, mármint valamelyik legközelebbi osztályfőnöki órán, de a szünetekben biztosan. Azt is tudom, hogy nem a folyosón, pár percben kellene majd erre sort keríteni, de mikor?
Nyitott a kérdés, de ennek ellenére úgy vélekedem, hogy nem volt hiábavaló próbálkozás.
Ha már maguk között is beszélnek róla, már akkor megérte!

Ennyit szerettem volna ehhez a felvilágosítás témához hozzáfűzni, mert igazad van, maximum ennyit tehetünk. Más lehetőséget még én sem látok,

Kedves Kollégák!

Érdekelne a véleményetek/véleményük!
Még egyszer mindannyiótoknak / mindannyiuknak / mindannyiunknak további kitartást kívánok!

R. Rozália
 
#474  Nóraofoe[kukac]chello[pont]hu2006-03-17 14:31
Kedves Melinda! Nemzetközi pedagógusigazolványt az Express Travelnél lehet igényelni. Budapesten az V. kerület Semmelweiss u. 4. alatt működik irodájuk. Telefon: 266-6188, e-mail: info[kukac]express-travel[pont]hu, web: http://www.expresstravel.hu
1 db fényképet és 1300 Ft-ot kell vinni.
Üdvözlettel:
A szerk.
 
#473  F. Melindadorriska[kukac]freemail[pont]hu2006-03-16 16:26
Tisztelt Szerkesztőség!

Szeretném, ha felvilágosítást adnának azzal kapcsolatban, hogy hogyan lehetne Mo-n nemzetközi pedagógus-igazolványt igényelni. Én már 4 éve tanítok egy szakképző iskolában, és egy esetleges külföldi munka miatt érdekelne a fenti lehetőség. Segítségüket előre is köszönöm.
Üdvözlettel: F. Melinda
 
#472  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-03-14 18:07
Kedves Csaba, biztosan könnyebben tudnánk segíteni, ha elárulná, hogy melyik iskolában tanult, tehát hol volt osztályfőnöke a megnevezett kolléganő. Üdvözlettel Juli
 
#471  Kun Csaba1okoska[kukac]citromail[pont]hu2006-03-14 12:02
Tisztelt Szerkesztőség!
Én Dr.Kajati Istvánné (volt osztályfőnököm) elérhetőségét szeretném megtudni.
Telefonszámot és, vagy email címet kérnék.
Kérem segítsenek!
Köszönettel
Kun Csaba
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.09.06.
Microsoft-botrány: újabb korrupciógyanús szálra bukkant Hadházy
A jelentésben szereplő történet szerint a NAV esetében egy Microsoft-alkalmazott tiltakozott is amiatt, hogy az úgynevezett alvállalkozónak nincsenek kompetenciái a munkához. Azonban felvilá...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2019.09.06.
"Kérdezd meg szüleidet, miért nem vagy megkeresztelve" – adja feladatul az ötödikes tankönyv
Bánhegyi könyve nem először kap publicitást: 2015-ben a tiltakozások hatására vissza kellett vonni az általános iskolák ötödik, a hatodik és a hetedik osztályaiból az általa írt tört...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.09.04.
„Füttyre indítható, fegyelmezett szolgahadat képezünk” – Exkluzív interjú Vekerdy Tamással és fiával, Dániellel
Az egyikük önmagában intézmény – bármit mond, az futótűzként terjed az interneten, és szavait anyák ezrei tekintik szinte szentírásnak. A másikuk elbújni szeret, és a szűkebb környezet...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.09.03.
A szelekció rendkívül nagy arányú növekedése a magyar iskolarendszerben 2010 és 2017 között. Nahalka István írása
Számtalan szakember és szervezet hívta már fel a figyelmet arra, hogy a szelekciós, illetve az esélyegyenlőtlenségek növekedését eredményező folyamatok egyre veszélyesebbek Magyarországon...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.09.03.
Friss felmérés: a pedagógusok 18%-a az első lehetséges alkalommal elhagyná a pályát
A gyorsjelentés szerint a válaszadók 79%-a szerint túl kevés az ellenszolgáltatás és túl nagy az elvárás, 21%-a várja, hogy javuljon a helyzet, ezen felül 21%-a munkahelyet változtatna, é...
(Forrás: eduline)
--
2019.09.03.
A szülők csak nem akarják úgy taníttatni a gyereküket, ahogy Orbán mondja
Ha saját gyerekeikről van szó, nem veszik be a családok, hogy a munkaalapú társadalom nevében ne gimnáziumba, hanem szakképzésbe adják őket. Az új tanévben is nagyjából ugyanannyian kezdik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.31.
A magyar oktatás színvonala 30 évvel maradt le a valóságtól, és ez a szám most megduplázódik
– mondta Rózsa Ildikó, a Resuli – a Megújuló Oktatásért Alapítvány vezetője a 24.hu-nak a köznevelési törvény módosításával kapcsolatban. A parlament júliusban szavazta meg a szeptembert...
(Forrás: 24.hu)
--
2019.08.31.
A köznevelési törvény módosításainak eltörlését kéri az ellenzék az Alkotmánybíróságtól
Az ellenzék ma sajtótájékoztatón jelentette be, hogy készített egy alkotmánybírósági beadványt, amely minden alkotmánysértő módosítást pontról pontra végigvesz, és kéri ezek eltö...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.31.
Vád alatt az érettségit közreadó nyomdász
Vádat emeltek az érettségi feladatokat kiszivárogtató nyomdai alkalmazott ellen – közölte a Bács-Kiskun Megyei Főügyészség. A vádirat szerint a 41 éves, lajosmizsei férfi egy helyi nyomd...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek