OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#479  Kun Csaba1okoska[kukac]citromail[pont]hu2006-03-23 06:00
Kedves Juli!
Én a volt Czabán Samu most Első Óbudai általános iskolába jártam a III. ker. Vörösvári útra.
Ott volt az o.főm Dr. Kajati Istvánné.
Őt szeretnénk megtalálni így 30 év után.
Segítségét előre is köszönjük.
Üdvözlettel
Kun Csaba
 
#478  R. Rozáliarozsa[pont]roza[kukac]freemail[pont]hu2006-03-22 10:26
Kedves Toncsi!

Köszönöm a két weboldal ajánlását. Belepillantottam, és valóban hasznosnak tűnik első ránézésre, mind a kettőt. Még azért tüzetesebben átnézem, hogy tudjak referálni a diákoknak, mielőtt említeném nekik. Meglehet, hogy ők ismerik.
Egy a gondom: azon kívül, hogy javasoljuk tanítványainknak, nem tudjuk bevinni egy-egy osztályfőnöki órára, és megmutatni, lapozgatni, ami megteremti az apropóját a nyílt, a helyszínen történő beszélgetésre, ami amúgy sem könnyen indul, már, ha sikerül időt elcsippenteni erre a lényeges témára, ami az élet szerves része!
Persze felvetett témaként tényleg beszélgethetünk a szóban forgó honlapokról is. Bár én inkább a biológia órák kapcsán vetném fel ezeket.

Köszönöm az ötletet, elvégre érdemes mindent kipróbálnunk,
R. Rozália
U.i.
Egyik informatika zseni tanítványom kérdezte, illetve felvetette, hogy jobb lenne, ha nem oldalt a fórumon, a több téma között lehetne hozzászólni, hanem áttekinthetőbb lenne, ha az eredeti, vitanyitó oldalon mehetnének a hozzászólások. Szerinte így könnyebben áttekinthető lenne, és nem kellene a többféle javaslat, téma között keresgélni az ide kapcsolódó előzményeket.
Nem tudom, hogy erre van-e lehetőség, mert az ötlete tetszik, és értem a véleményét, de hogy megoldható-e, ebben nem vagyok szakértő?! Nem is értek ehhez, inkább csak megemlítettem.
 
#477  Toncsitoncsi000[kukac]vipmail[pont]hu2006-03-21 08:16
A szexuális felvilágosításhoz két weboldalt ajánlanék mindenki figyelmébe: www.intimzona.hu és www.felnottevalas.hu
Mindkét oldal tizenéveseknek íródott, az intimzónán a "leckéken" kívül kérdezni is tudnak a gyerekek. A felnőttéváláson meg tesztet tölthetnek ki. Én kipróbáltam az osztályommal, megmutattam az oldalhasználatát, aztán hagytam, hogy eldöntsék akarnak-e vele foglalkozni. Akartak, sőt kérdeztek. Azóta is nézegetik, ha van rá lehetőségük. (Úgy gondolom, érdemes az intimzóna kérdez-felelek menüjével kezdeni, mert az felkelti az érdeklődésüket)
 
#476  F. Melindadorriska[kukac]freemail[pont]hu2006-03-20 12:39
Tisztelt Szerkesztőség!

Köszönöm a segítséget, további jó munkát és szép napot kívánok Önöknek.
Üdvözlettel: Fehér Melinda
 
#475  R. Rozáliarozsa[pont]roza[kukac]freemail[pont]hu2006-03-18 22:17
Osztályfőnöki óra/Szexuális felvilágosítás témában szólnék:

Kedves Kollégák!
Nagyon fontosnak tartom, amiről a gimnazista lányok írtak, saját naivitásukkal és általam is okosnak vélt ötletükkel.

Kedves Sulyok Éva!
Igazad van, komolyan kell vennünk a tanítványaink ötleteit, de azt is vallom, hogy minket, pedagógusokat is komolyabban kellene, hogy vegyenek, már azért is, hiszen mi állunk a katedra másik oldalán, és nem székben ülve lehet meghozni a gyakorlatban beváló ötleteket! Ezt nyilvánvalóan minden T. Kollégánk átéli, és szenved hasonló problémák miatt, akárcsak én!
Az itteni ajánlás alapján megszereztem a Megszüljelek... című könyvet az Alexandra Könyvesboltban, a Nyugati téren, és jómagam is úgy vélem, lenne miről beszélnünk ennek kapcsán.
Tudom, hogy több Kollégánk vélekedik úgy, hogy oldja ezt a feladatot meg a család! De mi van akkor, ha erre képtelen megoldást nyújtani a család, figyelembe véve a sok elvált szülő gyerekét vagy a szülők állandó rohanó életmódját? Amiben nekünk is részünk van, hiszen munka mellé ilyen-olyan munkát vállalunk, hogy el tudjuk látni saját gyerekeinket!
Próbaképpen bevittem az egyik osztályfőnöki órámra, és a tervezett kirándulás, na meg, az adminisztráció megbeszélése helyett, előhoztam a témát, a könyv kapcsán.
Mondhatom, érdekes reakciókkal találkoztam, a srácok először hülyeségnek tartották, míg a lányok inkább nyitottak voltak a téma iránt. Aztán lassacskán egyik-másik fiú is hajlandónak mutatkozott beszállni a beszélgetésbe, a sajátos nyegle hangnemmel nyitva, de végül mégis elmerültünk a témában. Hogy mennyire lehetett kimeríteni a témát? Azt hiszem, a kezdeti furcsállást, némaságot figyelembe véve, többet nem lehetett kihozni belőle. A könyv struktúrájába kapaszkodtam, és ily módos bevált. Így aztán a 45 perc kevésnek bizonyult.
Már kicsöngettek, és többen (megint inkább lányok, vagy talán csak a lányok közül) odajöttek hozzám, hogy felírják a könyv címét, szerzőjét, meg azt, hogy honnan szereztem azt.

Fogalmam sincsen, mikor lesz lehetőség megint beszélnünk erről, mármint valamelyik legközelebbi osztályfőnöki órán, de a szünetekben biztosan. Azt is tudom, hogy nem a folyosón, pár percben kellene majd erre sort keríteni, de mikor?
Nyitott a kérdés, de ennek ellenére úgy vélekedem, hogy nem volt hiábavaló próbálkozás.
Ha már maguk között is beszélnek róla, már akkor megérte!

Ennyit szerettem volna ehhez a felvilágosítás témához hozzáfűzni, mert igazad van, maximum ennyit tehetünk. Más lehetőséget még én sem látok,

Kedves Kollégák!

Érdekelne a véleményetek/véleményük!
Még egyszer mindannyiótoknak / mindannyiuknak / mindannyiunknak további kitartást kívánok!

R. Rozália
 
#474  Nóraofoe[kukac]chello[pont]hu2006-03-17 14:31
Kedves Melinda! Nemzetközi pedagógusigazolványt az Express Travelnél lehet igényelni. Budapesten az V. kerület Semmelweiss u. 4. alatt működik irodájuk. Telefon: 266-6188, e-mail: info[kukac]express-travel[pont]hu, web: http://www.expresstravel.hu
1 db fényképet és 1300 Ft-ot kell vinni.
Üdvözlettel:
A szerk.
 
#473  F. Melindadorriska[kukac]freemail[pont]hu2006-03-16 16:26
Tisztelt Szerkesztőség!

Szeretném, ha felvilágosítást adnának azzal kapcsolatban, hogy hogyan lehetne Mo-n nemzetközi pedagógus-igazolványt igényelni. Én már 4 éve tanítok egy szakképző iskolában, és egy esetleges külföldi munka miatt érdekelne a fenti lehetőség. Segítségüket előre is köszönöm.
Üdvözlettel: F. Melinda
 
#472  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-03-14 18:07
Kedves Csaba, biztosan könnyebben tudnánk segíteni, ha elárulná, hogy melyik iskolában tanult, tehát hol volt osztályfőnöke a megnevezett kolléganő. Üdvözlettel Juli
 
#471  Kun Csaba1okoska[kukac]citromail[pont]hu2006-03-14 12:02
Tisztelt Szerkesztőség!
Én Dr.Kajati Istvánné (volt osztályfőnököm) elérhetőségét szeretném megtudni.
Telefonszámot és, vagy email címet kérnék.
Kérem segítsenek!
Köszönettel
Kun Csaba
 
#470  Nagy Katanagykata4[kukac]freemail[pont]hu2006-03-12 20:05
Sulyok tanárnő levelére válaszolunk a Megszüljelek vagy megöljelek könyvvel kapcsolatosan

Kedves Tanárnő!

Nagyon örültünk, hogy vannak még, ahogyan Ön írta „nyitott pedagógusok”, bár szerencsére a mi ofőnk is az, de sok más suliba járó barátnőnk kissé furcsállotta, hogy ilyennel rohanjuk le tanárunkat. Akadnak olyan barátnőink is, akik kifejezetten hülyeségnek tekintik, ha ilyet egy tanárral beszélünk meg. Mi nem értünk ezzel egyet, és nem azért, mert rossz lenne az itthoni kapcsolatunk a szüleinkkel – szerencsére, hanem inkább azért, mert ez is az élet része, vagyis helye kéne, hogy legyen a tanult anyagban.
Nem erről szól az oktatás? Vagy inkább nem erről kellene, hogy szóljon? Inkább szidják a korosztályunkat sokan, hogy milyen felelőtlenek vagyunk… Sokkal könnyebb, mint valamit tenni…

Egy kicsit kiábrándított minket azzal, hogy nem sokat tehetünk. Viszont anyu szerint, ha mi beindulunk, akkor olyanok vagyunk, mint a gőzhenger! Mindig azt is mondja, hogy ne akarjuk megváltani a világot, de beismeri, hogy neki is annak idején voltak ilyen tervei.
Nos: ezek alapján mi megpróbáljuk, mert már több lánnyal vitáztunk erről, vagyis inkább beszélgettünk, és továbbra is azt gondoljuk, hogy jó lenne nyíltan beszélni ilyesmikről a suliban, pláne, hogy annyi felesleges anyagról beszélünk (persze ezt is kik döntik el, mármint azt, hogy mit rakjanak a fejünkbe?), no meg ott van a pontgyűjtési láz, ami már-már őrületbe kerget minket és szüleinket is!
A sulin kívül nem nagyon marad idő ilyesmire, elvégre ki ide, ki oda jár, nem ártana nyelvvizsga sem, de a benti osztályzatokra is nagyon figyelni kell, lenne, mit sorolnunk, és akkor hol van még a magánélet, akár egy jó dumcsis összejövetel, akár egy komolyabb kapcsolat?
Lehet, hogy naivnak tart, de mi megpróbáljuk a tőlünk telhetőt, már csak azért is!
Csak abban segíthetne (valaki), hogy mit tegyünk azon kívül, hogy minél többeknek mutatjuk, mert valóban még azoknak is klassz a könyv, akik nem tudják, hogy szükségük lesz vagy lehet majd rá.

Talán túlspirázzuk ezt a dolgot, de nekünk érthetetlen, hogy nem csupán mi diákok, de a tanárok sem tudnak valamit tenni, ha megértik ezt a véleményünket…

Érdekes volt, hogy az egyik barátnőm gépén nem találtuk a neten a honlapcím alapján azt az oldalt, nem volt a számítógép soha az erősségünk, aztán csak rájöttünk, hogy miért nem:
http://www.eselyt.hu
kimaradt ebből a címből három betű:

és úgy jött be:
www.eselyt.ini.hu
Köszönjük, hogy megerősített bennünket abban, hogy ez is lehet egy fontos célunk, nekünk is, de hogyan, ez most a mi költői válaszkérdésünk,

Katáék
(még csak diákok)
 
#469  Pétergypeti[kukac]freemail[pont]hu2006-03-09 20:41
Kedves Kollégák!
Ha nem a saját szememmel látom, el sem hiszem!
A suliba az OKÉV fejlécével megérkezett egy levél amely a 100/1997. Kormányrendelet 2005. decemberi módosításainak főbb elemeit tartalmazza. (Nekem ezt nem lévén iskolavezető csak most és véletlenül volt módom látni.)
Itt az érettségi vizsgát érintő rendeletekről van szó.
12. Új vizsgatárgy: Bibliaismeret – Hit gyülekezete.!?
No comment...!
 
#468  juditballuska[kukac]freemail[pont]hu2006-02-28 23:10
Kedves HUN!
Biztosan nagyon utálod a tanárokat, sok rossz tapasztalatod lehet. Sok sérelem érhetett feltételezem rövid életed során, de az éremnek két oldala van. A tanárokat is sok sérelem éri egy-egy tanítási órán. Aki már kémiát is tanul az minimum 7. osztályos vidám, csibész kamasz. Tudod megtanítani csak azt lehet aki partner, aki hagyja magát tanítani és akar tanulni. Talán lehetőséget kellene adni annak a 4 éves egyetemet végzett, fegyelmezni nem tudó tanárnak a tanításra.(mellesleg az egyetem 5 év)Gondolkodtál már azon, hogy milyen lenne az az óra, ahol nem a fegyelmezéssel telik az idő, hanem a tananyag elmagyarázására is jutna belőle. Javaslom segíts fegyelmezni, talán akkor elég lesz egyszer is elmagyarázni az anyagot, és ad hozzá az önálló tanulást is. Gondolom a külön tanárnál te sem úgy viselkedsz, mint az órákon!!
A tanár vajon elmondhatja -e őszintén mi baja veletek? Lehet,hogy percenként megcsörren egy mobil, vagy elsüttök egy jó poént???? Egyetértek valóban egyre rosszabb a magyar oktatás, egyre rosszabb a magyar gyermek. Sajnos a tanulók nagy hányada az iskolát csak szükséges rossznak tekinti.Pedig jó buli ám, ha egy doga sikeres lesz és nem csak a tanáron múlik, jó buli ha a diák lekesedése, tudásvágya is benne van. Hidd el egy jó buliban a tanár is benne van! Tudod az érem két oldala!! Üdv! Egy öregedő csak főiskolát végzett(4 év)tanár, aki még soha nem küldött a dirihez senkit.
 
#467  juditballuska[kukac]freemail[pont]hu2006-02-28 22:36
Kedves Zsóka!
Köszönöm a dícsérő szavakat, igazán jól esett. Néha egy kedves szó, dícséret ismét, és újabb erőt és lelkesedést ad ehhez a szép,de nehéz hivatáshoz. KÖSZÖNET!!!!
 
#466  HUNwar_891[kukac]hotmail[pont]com2006-02-28 18:48
Nekem nem azzal vana gon hogy a jogok elnyomják a tanárokat hanem azzal hogy sok tanár elmegy az egyetemre bemagolja a 4 év anyagát de utálja a gyerekeket és még az orán fegyelmezni se tud és a sok hulyeségével zaklatja az igazgatot(mert mindig oda kuld ki minket).Meg persze a kémia!!Azt mondják nehéz tantárgy én járok kulon orára mert megbuktam félévkor de rájottem nem is nehéz csak nem mind1 hogy tanitja az ember!Tehát a Magyarországon élok tanárok felének koze sincs a gyereknyelvhez ezeket kéne kirugni és helyukbe felvenni normálisokat!Mit értek normális szo allat?!:hát azokat a tanárokat akiknek elmondhatjuk oszintén mi a bajunk vele és aki elmagyaráza 60-szor is ha kell csak értsük meg, és szereti a diákokat!Mert ha éretségin megbukik az ember az a tanár szégyene is nem csak a diáké csak sajna sok tanár ezzel nincs tisztába!!PEDDIG JO LENNE HA TISZTÁBA LENNE VELE A TANÁR:P még irhatnék sok ezer dolgot ide de nem akkarom foglalni a helyet:D!Szal annyit szeretnék mondani hogy Magyarországon az oktatás egy rakat sz..!És ezen nem lepödök meg!
 
#464  ROMANTIKAi999[kukac]freemail[pont]hu2006-02-24 18:49
Sziasztok!!!!
Én nagyon birom a tanárokat,(!!!!!) de lenne egy kérdésem miért lett az Egri csillagoknak Egri csillagok a neve???????????
 
#463  Zsókadafuka[kukac]freemail[pont]hu2006-02-23 12:15
Kedves Judit!!
Azt kívánom, hogy minden kisgyereknek jusson ilyen tanítónéni, mint amilyen TE vagy!!!!!!!!!
 
#462  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-02-18 23:41
Kedves Julika! Megtalálsz közvetlenül a következő e-mail címen: szekja@t-online.hu. Üdvözlettel Szekszárdi Júlia
 
#461  juditballuska[kukac]freemail[pont]hu2006-02-18 23:13
Kedves Marianna és Maryclaire!
nekem is van az osztályomban 1 sz.mutuzmusban szenvedő kislány immár 3 éve, az első évben csak nézett,figyelt,ha nem figyeltem rá csak titkon a csoport munkában aktívan résztvett.időnként mesimogattam, dícsértem, irásbeli feladatait fölülértékeltem-ha dolgozott-. semmit nem erőltettem, kb. félév telt el mire a barátság ujjamat-kisujj- ő is önként elfogadta. Sok segítséget kaptam 1 osztálytársától akit elfogadott, alapvető dolgokról sugdolózott, amit én évelejétől alkalmaztam, ezt akisfiú tolmácsolt. Neki olvasott, megsúgta neki. Hosszú ideig a kommunikációnk egy szemrebbentés volt, de már fogta a kezem. írni a mai napig 1-2 mondatot képes 1-1 órán. a felmérést napokig írjuk, de a kivárás 100% tudást eredményez. Semmi erőltetés, mert az visszafelé sül el, kivárás,türelem, hidd el meghozza gyümölcsét.Rengeteg tolerancia, az én gyerkőceim megértik, szeretik, segítik, minden pozitívumnak velem örülnek. ma 3-os már, a folyosón is hangosan beszél, repetát mer kérni stb. Intenziven dolgozik a tesi órán, ahol 1 évig meg nem moccant. Beállítottuk a tornasorba és ott állt végig, ha csak a gyerekek kézen nem fogták és nem vonszolták magukkal, amit hagyott és olykor még mosolygott is. Összefoglalva képesek némán megtanulni olvasni, írni stb. Tudást lemérheted kép és szó egyeztetéssel, mondat kiegészítéssel. Tankönyvként javaslom a Meixner féle Játékház tk családot. Késleltetett, lassabb tempójú , változatos feldolgozás. türelem sikerülni fog. pszichológust jav. a szülőnek:ok keresés. Sok sikert!
 
#460  Kovács Juliannabudapesti[kukac]citromail[pont]hu2006-02-18 21:37
Kedves Julia!
Egy olyan témában szeretném a segítségét kérni, amely nem tartozik a nyilvánosságra, illetve esetleg az a része, melyet megbeszélésünk után megjelentethetünk!
Szeretném a tanácsát és véleményét kikérni egy igen kényes ügyben. Hogyan lehetséges ez, úgy hogy megmaradjon a diszkréció.
Nagyon várom válaszát. Julika
 
#458  M.M.mikim[kukac]t-online[pont]hu2006-02-16 18:28
Osztályfőnöki beszélgetés téma is lehet az, amiről a HVG-ben olvastam!

Eszerint az élet célja, a boldogság (siker? karrier?) összetevői a következők: • Pénz • Hatalom • Befolyás • Tudás • Család • Szórakozás • Egészség • Természetközeliség • Hagyományőrzés • Családi tradíciók továbbvitele • Hírnév • Szakmai megbecsültség •
Természetesen egyénileg változik, hogy kinek mi fontos, kit mire tanítanak eddigi tapasztalatai, merre űzik a vágyai stb.

Ld.: A boldog karriernek nem feltétele a sok pénz (www. hvg.hu, 2006. február 16.).
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.04.19.
„Kiemelkedő” csaló iskolák. Nahalka István írásas
Felmerülnek jogi és oktatásigazgatási kérdések is. Nem vagyok jogász, nem tudom megmondani, hogy a kompetenciamérések során történő csalás jogi értelemben minek minősül. Ha van ilyen...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.18.
Odaszúrt az MTA Palkovicséknak egy méretest
Az ITM eddig nem árulta el, hogy javítaná a magyar innovációs teljesítményt, sőt a kormány adós egy részletes tanulmánnyal, de addig is az MTA összeálított egyet, az Eötvös 2020+ anyagot...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.17.
Ötéves technikumok lesznek a szakgimnáziumokból
2020 szeptemberétől a mostani szakgimnáziumok ötéves technikummá, a szakközépiskolák pedig hároméves szakképző iskolákká alakulnak – jelentette be Pölöskei Gáborné, az Innováció...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.15.
Megreformálnák a tanári pályaalkalmasságit
Jelenlegi formájában nem tölti be valódi szerepét a pedagógusok pálya­alkalmassági vizsgálata az érintett oktatók és hallgatók szerint. A felvételi részét képező vizsgálat jórészt...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A gyermekek érdekét helyezi előtérbe a szaktárca
Az Igazságügyi Minisztérium lépéseket készül tenni azért, hogy a gyermekek legfőbb érdekét szem előtt tartó szabályozás szülessen az úgynevezett jogellenes gyermekelviteli ügyekben....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A több napja tartó lengyel tanársztrájkról
Ez a magyar médiában néhány példától (itt, itt, itt és itt) eltekintve egyelőre nem kapott nagy figyelmet. A cikkben a sztrájk okait és körülményeit járom körül, mely a Taní-tani Online...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.13.
Félelmetes, hogy itt tartunk, és az is félelmetes, hogy nem tiltakozunk
Elnézve az eseményeket, a reakciókat, az általános folyamatokat, komolyan megkérdőjeleződik bennem, van-e értelme az egésznek. Mennyivel egyszerűbb lenne szülőként kimenekíteni a saját...
(Forrás: ckpinfo)
--
2019.04.13.
Orbán Viktor ma azt tesz az oktatás rendszerével, amit akar
Az oktatás szereplői közül mára lényegében már csak a diákok azok, akik érdemben lennének képesek hallatni a hangjukat, de a NER résen van: a kormány ellen többször és több fórumon...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.04.13.
Palkovics szerint az MTA átláthatatlan, év végéig pedig át kell szervezni
Cáfolta az MTA hivatalos közleményében Palkovics László innovációs- és technológiai minisztérium Hír Televíziónak adott korábbi nyilatkozatát, melyben azt állította:„A magyar kormá...
(Forrás: mérce)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek