OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#487  hermanoskukac[kukac]kukac[pont]hu2006-03-31 22:55
osztályfőnökünknek, akiről lerí, hogy innen veszi a hülyeségeit, amiket órán összehord, ezúton üzenem, hogy álljon a saját lábára és próbáljon meg egy kicsi tekintélyt szerezni magának úgy, hogy legalább "önmagát adja"
köszönöm szépen
 
#485  Terielekteri[kukac]citromail[pont]hu2006-03-29 22:50
Kedves Éva!
Ilyesmire gondolsz, hogy a tanári motiváció módja, az ellenőrzés módja, csoport vagy frontális munka...stb.?
 
#484  Virág Évaviev1[kukac]freemail[pont]hu2006-03-27 18:38
Kedves Juli!
Ez a téma,mint ahogy már említettem egy dolgozat címe, így szó szerint. Erről szerettem volna egy rövid vázlatot kérni segítségnek. Köszönöm
 
#483  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-03-26 10:01
Kedves Virág Éva! Feltételezhetően azért nem kapsz választ a kérdésedre, mert nem világos, hogy tulajdonképpen mit kell csinálnod. Azt írod, hogy nem iskolában dolgozol. Hova, kinek, miért kell "ellenőrzési szempontokat" gyűjtened? Jó lenne tudnunk ezt,hogy egyáltalán megpróbálkozhassunk érdemi válaszadással. Üdvözlettel Juli
 
#482  Virág Évaviev1[kukac]freemail[pont]hu2006-03-23 20:31
Az előbb rosszul írtam az e-mail címemet
Javítottam. A segítség fontos. Köszönöm!
 
#481  Virág Évaviev[kukac]freemail[pont]hu2006-03-23 20:22
Segítsetek!
Ellenőrzési szempontokat kell gyűjtenem a következő területek valamelyikéről egy rövid dolgozathoz: osztályfőnöki munka, ellenőrzőkönyv, napló?
Nem iskolában dolgozom, így nincs betekintésem ezekre.
Tud valaki vázlatosan segíteni, csak egy kis mankó kellene?
KÖSZÖNÖM!
 
#480  Földes Petrafoldes[pont]petra[kukac]chello[pont]hu2006-03-23 16:28
Kedves Csaba,
Egy "forró nyomot" tudok javasolni: Dr. Kajati Istvánné címét a Mentor Magazin szerkesztőségében (mentor.tampont@mentor-tampont.hu, rám hivatkozva, remélhetőleg megadják neked!
Üdvözlettel
Földes Petra
 
#479  Kun Csaba1okoska[kukac]citromail[pont]hu2006-03-23 06:00
Kedves Juli!
Én a volt Czabán Samu most Első Óbudai általános iskolába jártam a III. ker. Vörösvári útra.
Ott volt az o.főm Dr. Kajati Istvánné.
Őt szeretnénk megtalálni így 30 év után.
Segítségét előre is köszönjük.
Üdvözlettel
Kun Csaba
 
#478  R. Rozáliarozsa[pont]roza[kukac]freemail[pont]hu2006-03-22 10:26
Kedves Toncsi!

Köszönöm a két weboldal ajánlását. Belepillantottam, és valóban hasznosnak tűnik első ránézésre, mind a kettőt. Még azért tüzetesebben átnézem, hogy tudjak referálni a diákoknak, mielőtt említeném nekik. Meglehet, hogy ők ismerik.
Egy a gondom: azon kívül, hogy javasoljuk tanítványainknak, nem tudjuk bevinni egy-egy osztályfőnöki órára, és megmutatni, lapozgatni, ami megteremti az apropóját a nyílt, a helyszínen történő beszélgetésre, ami amúgy sem könnyen indul, már, ha sikerül időt elcsippenteni erre a lényeges témára, ami az élet szerves része!
Persze felvetett témaként tényleg beszélgethetünk a szóban forgó honlapokról is. Bár én inkább a biológia órák kapcsán vetném fel ezeket.

Köszönöm az ötletet, elvégre érdemes mindent kipróbálnunk,
R. Rozália
U.i.
Egyik informatika zseni tanítványom kérdezte, illetve felvetette, hogy jobb lenne, ha nem oldalt a fórumon, a több téma között lehetne hozzászólni, hanem áttekinthetőbb lenne, ha az eredeti, vitanyitó oldalon mehetnének a hozzászólások. Szerinte így könnyebben áttekinthető lenne, és nem kellene a többféle javaslat, téma között keresgélni az ide kapcsolódó előzményeket.
Nem tudom, hogy erre van-e lehetőség, mert az ötlete tetszik, és értem a véleményét, de hogy megoldható-e, ebben nem vagyok szakértő?! Nem is értek ehhez, inkább csak megemlítettem.
 
#477  Toncsitoncsi000[kukac]vipmail[pont]hu2006-03-21 08:16
A szexuális felvilágosításhoz két weboldalt ajánlanék mindenki figyelmébe: www.intimzona.hu és www.felnottevalas.hu
Mindkét oldal tizenéveseknek íródott, az intimzónán a "leckéken" kívül kérdezni is tudnak a gyerekek. A felnőttéváláson meg tesztet tölthetnek ki. Én kipróbáltam az osztályommal, megmutattam az oldalhasználatát, aztán hagytam, hogy eldöntsék akarnak-e vele foglalkozni. Akartak, sőt kérdeztek. Azóta is nézegetik, ha van rá lehetőségük. (Úgy gondolom, érdemes az intimzóna kérdez-felelek menüjével kezdeni, mert az felkelti az érdeklődésüket)
 
#476  F. Melindadorriska[kukac]freemail[pont]hu2006-03-20 12:39
Tisztelt Szerkesztőség!

Köszönöm a segítséget, további jó munkát és szép napot kívánok Önöknek.
Üdvözlettel: Fehér Melinda
 
#475  R. Rozáliarozsa[pont]roza[kukac]freemail[pont]hu2006-03-18 22:17
Osztályfőnöki óra/Szexuális felvilágosítás témában szólnék:

Kedves Kollégák!
Nagyon fontosnak tartom, amiről a gimnazista lányok írtak, saját naivitásukkal és általam is okosnak vélt ötletükkel.

Kedves Sulyok Éva!
Igazad van, komolyan kell vennünk a tanítványaink ötleteit, de azt is vallom, hogy minket, pedagógusokat is komolyabban kellene, hogy vegyenek, már azért is, hiszen mi állunk a katedra másik oldalán, és nem székben ülve lehet meghozni a gyakorlatban beváló ötleteket! Ezt nyilvánvalóan minden T. Kollégánk átéli, és szenved hasonló problémák miatt, akárcsak én!
Az itteni ajánlás alapján megszereztem a Megszüljelek... című könyvet az Alexandra Könyvesboltban, a Nyugati téren, és jómagam is úgy vélem, lenne miről beszélnünk ennek kapcsán.
Tudom, hogy több Kollégánk vélekedik úgy, hogy oldja ezt a feladatot meg a család! De mi van akkor, ha erre képtelen megoldást nyújtani a család, figyelembe véve a sok elvált szülő gyerekét vagy a szülők állandó rohanó életmódját? Amiben nekünk is részünk van, hiszen munka mellé ilyen-olyan munkát vállalunk, hogy el tudjuk látni saját gyerekeinket!
Próbaképpen bevittem az egyik osztályfőnöki órámra, és a tervezett kirándulás, na meg, az adminisztráció megbeszélése helyett, előhoztam a témát, a könyv kapcsán.
Mondhatom, érdekes reakciókkal találkoztam, a srácok először hülyeségnek tartották, míg a lányok inkább nyitottak voltak a téma iránt. Aztán lassacskán egyik-másik fiú is hajlandónak mutatkozott beszállni a beszélgetésbe, a sajátos nyegle hangnemmel nyitva, de végül mégis elmerültünk a témában. Hogy mennyire lehetett kimeríteni a témát? Azt hiszem, a kezdeti furcsállást, némaságot figyelembe véve, többet nem lehetett kihozni belőle. A könyv struktúrájába kapaszkodtam, és ily módos bevált. Így aztán a 45 perc kevésnek bizonyult.
Már kicsöngettek, és többen (megint inkább lányok, vagy talán csak a lányok közül) odajöttek hozzám, hogy felírják a könyv címét, szerzőjét, meg azt, hogy honnan szereztem azt.

Fogalmam sincsen, mikor lesz lehetőség megint beszélnünk erről, mármint valamelyik legközelebbi osztályfőnöki órán, de a szünetekben biztosan. Azt is tudom, hogy nem a folyosón, pár percben kellene majd erre sort keríteni, de mikor?
Nyitott a kérdés, de ennek ellenére úgy vélekedem, hogy nem volt hiábavaló próbálkozás.
Ha már maguk között is beszélnek róla, már akkor megérte!

Ennyit szerettem volna ehhez a felvilágosítás témához hozzáfűzni, mert igazad van, maximum ennyit tehetünk. Más lehetőséget még én sem látok,

Kedves Kollégák!

Érdekelne a véleményetek/véleményük!
Még egyszer mindannyiótoknak / mindannyiuknak / mindannyiunknak további kitartást kívánok!

R. Rozália
 
#474  Nóraofoe[kukac]chello[pont]hu2006-03-17 14:31
Kedves Melinda! Nemzetközi pedagógusigazolványt az Express Travelnél lehet igényelni. Budapesten az V. kerület Semmelweiss u. 4. alatt működik irodájuk. Telefon: 266-6188, e-mail: info[kukac]express-travel[pont]hu, web: http://www.expresstravel.hu
1 db fényképet és 1300 Ft-ot kell vinni.
Üdvözlettel:
A szerk.
 
#473  F. Melindadorriska[kukac]freemail[pont]hu2006-03-16 16:26
Tisztelt Szerkesztőség!

Szeretném, ha felvilágosítást adnának azzal kapcsolatban, hogy hogyan lehetne Mo-n nemzetközi pedagógus-igazolványt igényelni. Én már 4 éve tanítok egy szakképző iskolában, és egy esetleges külföldi munka miatt érdekelne a fenti lehetőség. Segítségüket előre is köszönöm.
Üdvözlettel: F. Melinda
 
#472  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-03-14 18:07
Kedves Csaba, biztosan könnyebben tudnánk segíteni, ha elárulná, hogy melyik iskolában tanult, tehát hol volt osztályfőnöke a megnevezett kolléganő. Üdvözlettel Juli
 
#471  Kun Csaba1okoska[kukac]citromail[pont]hu2006-03-14 12:02
Tisztelt Szerkesztőség!
Én Dr.Kajati Istvánné (volt osztályfőnököm) elérhetőségét szeretném megtudni.
Telefonszámot és, vagy email címet kérnék.
Kérem segítsenek!
Köszönettel
Kun Csaba
 
#470  Nagy Katanagykata4[kukac]freemail[pont]hu2006-03-12 20:05
Sulyok tanárnő levelére válaszolunk a Megszüljelek vagy megöljelek könyvvel kapcsolatosan

Kedves Tanárnő!

Nagyon örültünk, hogy vannak még, ahogyan Ön írta „nyitott pedagógusok”, bár szerencsére a mi ofőnk is az, de sok más suliba járó barátnőnk kissé furcsállotta, hogy ilyennel rohanjuk le tanárunkat. Akadnak olyan barátnőink is, akik kifejezetten hülyeségnek tekintik, ha ilyet egy tanárral beszélünk meg. Mi nem értünk ezzel egyet, és nem azért, mert rossz lenne az itthoni kapcsolatunk a szüleinkkel – szerencsére, hanem inkább azért, mert ez is az élet része, vagyis helye kéne, hogy legyen a tanult anyagban.
Nem erről szól az oktatás? Vagy inkább nem erről kellene, hogy szóljon? Inkább szidják a korosztályunkat sokan, hogy milyen felelőtlenek vagyunk… Sokkal könnyebb, mint valamit tenni…

Egy kicsit kiábrándított minket azzal, hogy nem sokat tehetünk. Viszont anyu szerint, ha mi beindulunk, akkor olyanok vagyunk, mint a gőzhenger! Mindig azt is mondja, hogy ne akarjuk megváltani a világot, de beismeri, hogy neki is annak idején voltak ilyen tervei.
Nos: ezek alapján mi megpróbáljuk, mert már több lánnyal vitáztunk erről, vagyis inkább beszélgettünk, és továbbra is azt gondoljuk, hogy jó lenne nyíltan beszélni ilyesmikről a suliban, pláne, hogy annyi felesleges anyagról beszélünk (persze ezt is kik döntik el, mármint azt, hogy mit rakjanak a fejünkbe?), no meg ott van a pontgyűjtési láz, ami már-már őrületbe kerget minket és szüleinket is!
A sulin kívül nem nagyon marad idő ilyesmire, elvégre ki ide, ki oda jár, nem ártana nyelvvizsga sem, de a benti osztályzatokra is nagyon figyelni kell, lenne, mit sorolnunk, és akkor hol van még a magánélet, akár egy jó dumcsis összejövetel, akár egy komolyabb kapcsolat?
Lehet, hogy naivnak tart, de mi megpróbáljuk a tőlünk telhetőt, már csak azért is!
Csak abban segíthetne (valaki), hogy mit tegyünk azon kívül, hogy minél többeknek mutatjuk, mert valóban még azoknak is klassz a könyv, akik nem tudják, hogy szükségük lesz vagy lehet majd rá.

Talán túlspirázzuk ezt a dolgot, de nekünk érthetetlen, hogy nem csupán mi diákok, de a tanárok sem tudnak valamit tenni, ha megértik ezt a véleményünket…

Érdekes volt, hogy az egyik barátnőm gépén nem találtuk a neten a honlapcím alapján azt az oldalt, nem volt a számítógép soha az erősségünk, aztán csak rájöttünk, hogy miért nem:
http://www.eselyt.hu
kimaradt ebből a címből három betű:

és úgy jött be:
www.eselyt.ini.hu
Köszönjük, hogy megerősített bennünket abban, hogy ez is lehet egy fontos célunk, nekünk is, de hogyan, ez most a mi költői válaszkérdésünk,

Katáék
(még csak diákok)
 
#469  Pétergypeti[kukac]freemail[pont]hu2006-03-09 20:41
Kedves Kollégák!
Ha nem a saját szememmel látom, el sem hiszem!
A suliba az OKÉV fejlécével megérkezett egy levél amely a 100/1997. Kormányrendelet 2005. decemberi módosításainak főbb elemeit tartalmazza. (Nekem ezt nem lévén iskolavezető csak most és véletlenül volt módom látni.)
Itt az érettségi vizsgát érintő rendeletekről van szó.
12. Új vizsgatárgy: Bibliaismeret – Hit gyülekezete.!?
No comment...!
 
#468  juditballuska[kukac]freemail[pont]hu2006-02-28 23:10
Kedves HUN!
Biztosan nagyon utálod a tanárokat, sok rossz tapasztalatod lehet. Sok sérelem érhetett feltételezem rövid életed során, de az éremnek két oldala van. A tanárokat is sok sérelem éri egy-egy tanítási órán. Aki már kémiát is tanul az minimum 7. osztályos vidám, csibész kamasz. Tudod megtanítani csak azt lehet aki partner, aki hagyja magát tanítani és akar tanulni. Talán lehetőséget kellene adni annak a 4 éves egyetemet végzett, fegyelmezni nem tudó tanárnak a tanításra.(mellesleg az egyetem 5 év)Gondolkodtál már azon, hogy milyen lenne az az óra, ahol nem a fegyelmezéssel telik az idő, hanem a tananyag elmagyarázására is jutna belőle. Javaslom segíts fegyelmezni, talán akkor elég lesz egyszer is elmagyarázni az anyagot, és ad hozzá az önálló tanulást is. Gondolom a külön tanárnál te sem úgy viselkedsz, mint az órákon!!
A tanár vajon elmondhatja -e őszintén mi baja veletek? Lehet,hogy percenként megcsörren egy mobil, vagy elsüttök egy jó poént???? Egyetértek valóban egyre rosszabb a magyar oktatás, egyre rosszabb a magyar gyermek. Sajnos a tanulók nagy hányada az iskolát csak szükséges rossznak tekinti.Pedig jó buli ám, ha egy doga sikeres lesz és nem csak a tanáron múlik, jó buli ha a diák lekesedése, tudásvágya is benne van. Hidd el egy jó buliban a tanár is benne van! Tudod az érem két oldala!! Üdv! Egy öregedő csak főiskolát végzett(4 év)tanár, aki még soha nem küldött a dirihez senkit.
 
#467  juditballuska[kukac]freemail[pont]hu2006-02-28 22:36
Kedves Zsóka!
Köszönöm a dícsérő szavakat, igazán jól esett. Néha egy kedves szó, dícséret ismét, és újabb erőt és lelkesedést ad ehhez a szép,de nehéz hivatáshoz. KÖSZÖNET!!!!
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.07.19.
Nyáry Luca: A magántanulás mentett meg attól, hogy csődtömeggé váljak – Így látja az új törvényt egy érintett diák
A köznevelési törvény pénteken elfogadott módosításai szerint a következő tanévtől (tehát már idén szeptembertől) megszűnik a magántanulói státusz, felváltja az úgynevezett „egy...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.07.17.
Kell még 164 millió forint közpénz a milliós tandíjjal induló elit magániskolára
Szeptemberben nyit Debrecenben az alapítványi iskola, ahova a jelentkezés is 100 ezer forintba kerül. Ösztöndíjas helyek egyelőre nem lesznek, az építkezést az adófizetők állják, a szá...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.07.17.
Egyszerre 11 óvónő mondott fel egy újpesti óvodában
Olyan pedagógusok hagyták ott az óvodát, akik már az alakulás óta ott dolgoztak, alapítók voltak. Két olyan mesterpedagógus is felállt, akik óriási szaktudással is rendelkeznek. A távoz...
(Forrás: Újpesti Hírmondó)
--
2019.07.17.
Még egy dolog, amiben szembemegyünk Európával: egyre több a korai iskolaelhagyó
A 2010-ben elfogadott Európa 2020 Stratégiában Magyarország azt vállalta, hogy 2020-ra a korai iskolaelhagyók arányát 10 százalékra csökkenti, ettől a célkitűzéstől azonban egyre távolodunk...
(Forrás: Népszava)
--
2019.07.17.
Megőrülsz: almaügyi nyomozást rendelt el a tankerület
Valószínűleg megtaláltuk a hét agygörcsét, pedig még csak kedd van. A magyar általános iskolákban általában almát adnak a tízóraihoz, ám arra, ami most jön, egyetlen almagengszter, egyetlen...
(Forrás: Pécsi Stop)
--
2019.07.17.
A német, az osztrák és a lengyel rektori konferencia kiáll az MTA mellett
Közös közleményben adott hangot kedden aggodalmainak a német, az osztrák és a lengyel rektori konferencia a Magyar Tudományos Akadémia átalakításával kapcsolatos jogszabály elfogadása miatt...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.07.17.
Évtizedes kudarcok után újra tanulhatnak
Van, akitől a gyermeknevelés és autista kisfia fejlesztése, van, akitől az önbizalomhiány, és van, akitől a családfenntartó szerep vette el a továbbtanulás lehetőségét. Egyesek beletö...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.07.17.
Bódis József: Nem csorbulnak a szülői jogok a köznevelési törvény módosításával
Az államtitkár hangsúlyozta: a szülői jogok továbbra is megmaradnak, mert ha a szülő úgy ítéli meg, hogy korai lenne háromévesen óvodába vinni a gyermeket, egy év halasztást kérhet....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.07.17.
Az érettségi biztos túlbuzgósága miatt semmisítették meg a Szinyei Gimnázium tizenöt végzősének érettségijét
A helyzet abszurditását fokozza, hogy az iskolában a tizenöt említett diákon kívül is voltak olyan érettségizők, akiknek az érintettekhez hasonlóan hiányzott egy-egy természettudományos...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
  Eleonóra

Kedves OFOE Csapat!
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy egy egyházi iskolában dolgozom, mint 50% kollégiumi felügyelő, 50% kollégiumi ápoló. Érdeklődnék, hogy ilyen esetben számomra mennyi szabadság jár? Tavaly fél állásban tanítottam, akkor járt a pedagógusi szabadság, itt úgy olvasom, ebben a munkakörben is jogosult lennék.?
Köszönettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek