OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#466  HUNwar_891[kukac]hotmail[pont]com2006-02-28 18:48
Nekem nem azzal vana gon hogy a jogok elnyomják a tanárokat hanem azzal hogy sok tanár elmegy az egyetemre bemagolja a 4 év anyagát de utálja a gyerekeket és még az orán fegyelmezni se tud és a sok hulyeségével zaklatja az igazgatot(mert mindig oda kuld ki minket).Meg persze a kémia!!Azt mondják nehéz tantárgy én járok kulon orára mert megbuktam félévkor de rájottem nem is nehéz csak nem mind1 hogy tanitja az ember!Tehát a Magyarországon élok tanárok felének koze sincs a gyereknyelvhez ezeket kéne kirugni és helyukbe felvenni normálisokat!Mit értek normális szo allat?!:hát azokat a tanárokat akiknek elmondhatjuk oszintén mi a bajunk vele és aki elmagyaráza 60-szor is ha kell csak értsük meg, és szereti a diákokat!Mert ha éretségin megbukik az ember az a tanár szégyene is nem csak a diáké csak sajna sok tanár ezzel nincs tisztába!!PEDDIG JO LENNE HA TISZTÁBA LENNE VELE A TANÁR:P még irhatnék sok ezer dolgot ide de nem akkarom foglalni a helyet:D!Szal annyit szeretnék mondani hogy Magyarországon az oktatás egy rakat sz..!És ezen nem lepödök meg!
 
#464  ROMANTIKAi999[kukac]freemail[pont]hu2006-02-24 18:49
Sziasztok!!!!
Én nagyon birom a tanárokat,(!!!!!) de lenne egy kérdésem miért lett az Egri csillagoknak Egri csillagok a neve???????????
 
#463  Zsókadafuka[kukac]freemail[pont]hu2006-02-23 12:15
Kedves Judit!!
Azt kívánom, hogy minden kisgyereknek jusson ilyen tanítónéni, mint amilyen TE vagy!!!!!!!!!
 
#462  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-02-18 23:41
Kedves Julika! Megtalálsz közvetlenül a következő e-mail címen: szekja@t-online.hu. Üdvözlettel Szekszárdi Júlia
 
#461  juditballuska[kukac]freemail[pont]hu2006-02-18 23:13
Kedves Marianna és Maryclaire!
nekem is van az osztályomban 1 sz.mutuzmusban szenvedő kislány immár 3 éve, az első évben csak nézett,figyelt,ha nem figyeltem rá csak titkon a csoport munkában aktívan résztvett.időnként mesimogattam, dícsértem, irásbeli feladatait fölülértékeltem-ha dolgozott-. semmit nem erőltettem, kb. félév telt el mire a barátság ujjamat-kisujj- ő is önként elfogadta. Sok segítséget kaptam 1 osztálytársától akit elfogadott, alapvető dolgokról sugdolózott, amit én évelejétől alkalmaztam, ezt akisfiú tolmácsolt. Neki olvasott, megsúgta neki. Hosszú ideig a kommunikációnk egy szemrebbentés volt, de már fogta a kezem. írni a mai napig 1-2 mondatot képes 1-1 órán. a felmérést napokig írjuk, de a kivárás 100% tudást eredményez. Semmi erőltetés, mert az visszafelé sül el, kivárás,türelem, hidd el meghozza gyümölcsét.Rengeteg tolerancia, az én gyerkőceim megértik, szeretik, segítik, minden pozitívumnak velem örülnek. ma 3-os már, a folyosón is hangosan beszél, repetát mer kérni stb. Intenziven dolgozik a tesi órán, ahol 1 évig meg nem moccant. Beállítottuk a tornasorba és ott állt végig, ha csak a gyerekek kézen nem fogták és nem vonszolták magukkal, amit hagyott és olykor még mosolygott is. Összefoglalva képesek némán megtanulni olvasni, írni stb. Tudást lemérheted kép és szó egyeztetéssel, mondat kiegészítéssel. Tankönyvként javaslom a Meixner féle Játékház tk családot. Késleltetett, lassabb tempójú , változatos feldolgozás. türelem sikerülni fog. pszichológust jav. a szülőnek:ok keresés. Sok sikert!
 
#460  Kovács Juliannabudapesti[kukac]citromail[pont]hu2006-02-18 21:37
Kedves Julia!
Egy olyan témában szeretném a segítségét kérni, amely nem tartozik a nyilvánosságra, illetve esetleg az a része, melyet megbeszélésünk után megjelentethetünk!
Szeretném a tanácsát és véleményét kikérni egy igen kényes ügyben. Hogyan lehetséges ez, úgy hogy megmaradjon a diszkréció.
Nagyon várom válaszát. Julika
 
#458  M.M.mikim[kukac]t-online[pont]hu2006-02-16 18:28
Osztályfőnöki beszélgetés téma is lehet az, amiről a HVG-ben olvastam!

Eszerint az élet célja, a boldogság (siker? karrier?) összetevői a következők: • Pénz • Hatalom • Befolyás • Tudás • Család • Szórakozás • Egészség • Természetközeliség • Hagyományőrzés • Családi tradíciók továbbvitele • Hírnév • Szakmai megbecsültség •
Természetesen egyénileg változik, hogy kinek mi fontos, kit mire tanítanak eddigi tapasztalatai, merre űzik a vágyai stb.

Ld.: A boldog karriernek nem feltétele a sok pénz (www. hvg.hu, 2006. február 16.).
 
#457  ikerholdilona[kukac]ikerhold[pont]hu2006-02-08 18:44
Kedves Maryclaire és Marinna! A Fordulópont folyóirat 29-es száma (A hallgatás ára?) foglalkozik a szelektív mutizmussal.
 
#456  toncsi13toncsi000[kukac]vipmail[pont]hu2006-02-07 20:33
Zsuzsának

A www.domain.hu oldalon megnézheted, hogy ki a "tulajdonosa" egy weboldalnak. [A baloldalon találsz egy keresés menüt, ahol kérhetsz egy részletes keresést.]
 
#455  Nóranora[kukac]aula[pont]info[pont]hu2006-02-07 18:22
„Fatika” jeligét választó kedves Kérdezőnk!
Küldenénk a választ titkos kérdésére, de vagy hibás a megadott cím, vagy megtelt a postafiókja...
Üdvözlettel:
A szerk.
 
#454  Maryclarestmarcsi[kukac]citromail[pont]hu2006-02-07 17:40
Egy szelektív mutista kislány jár az osztályomba és segítséget szeretnék kérni, hogyan bánjak vele. Az iskolában a felnőttekhez egy szót sem szól, az osztálytársaival kissé erőszakos. Köszönöm
 
#453  Mariannamarcsetta[kukac]freemail[pont]hu2006-02-07 12:33
Egy szelektív mutista kisfiú került az osztályomba és segítséget szeretnék kérni, hogyan bánjak vele. Az iskolában egy szót sem szól és az órákon sem csinál semit. Köszönöm
 
#452  vivienvivi[pont]nyars[kukac]ajkanet[pont]hu2006-02-06 15:39
szuper az oldal nektek köszönhetően sikeres esszét írtam és örülök hisz ti vagytok az egyetlen oldal ahol vannak érdekességeg máskor is jövök!!!!
 
#451  Annamariannamariee[kukac]citromail[pont]hu2006-02-02 14:00
FIGYELEM! Ha vkinek van Egri csillagok olvasónaplója legyenszíves küldje el, 1000 hála
annamariee@citromail.hu
 
#450  törzsmókustorzsmokus[kukac]gmail[pont]com2006-01-30 01:04
#441:
egy másik változat szerint a történet folytatódik:
az egyik diák odamegy és beletölt az üvegbe egy doboz sört is.
ja, a tanulság? az életem nem lehet annyira tele, hogy egy sör még ne férjen bele :)
 
#449  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-01-25 18:33
Drága Zsuzsa, az én erkölcsi érzékem is háborog. Nyugodtan és keményen meg lehet mondani a gyerekeknek a véleményünket, ki lehet kérni magunknak bizonyos sértéseket, hivatkozni lehet személyiségi jogainkra, emberi méltóságunkra stb.De az internet szabályozását még nem oldották meg (hogy ez jó-e avagy egyértelműen rossz, az egy másik vita témája lehetne). Mint ahogyan szinte reménytelen silány tévé műsorokat betiltani, meg az izlésromboló, otromba óriásplakátokat leszedetni a falról stb. A világot magunk körül sajna nem tudjuk leváltani, bármennyire is szeretnénk, meg kell próbálni ezek között a feltételek között hatni a gyerekeinkre, tanítványainkra.Annál azért több eszközünk van, mint amennyit használunk.
 
#448  Zsuzsadtzs[kukac]freemail[pont]hu2006-01-25 16:32
Kedves Juli és Mindenki!

Kissé elnagyoltnak érzem a választ, és az erlölcsi érzékem háborog! Miközben még csak csúnyán sem nézhet a pedagógus, a diáknak szabad ilyen aljas módon visszaélni?
Beszélni kellene róla, igen, de én épp attól tartok, hogy ha eddig még nem jutott eszébe valakinek, akkor épp én adok ötleteket.
Technikai jellegű megoldásnak is kellene lennie, nem lehet valahol letiltani azt az oldalt? Vagy legalább megtudni, hogy ki működteti.

Nem hiszem én sem, hogy "rosszabbak" a mai gyerekek, csak a rosszalkodás eszközei kifinomultabbak.
 
#447  janjan[kukac]aula[pont]info[pont]hu2006-01-25 12:09
Kedves Balázs! Senki sem vonta kétségbe azt, hogy annak, akinek a képét feltették, sérülhettek a személyiségi jogai. Ugyanakkor továbbra is kérdés, hogy az iskola helyesen járt-e el az ügyben. Az intézményt az iskolán kívüli történésekkel kapcsolatban csak nagyon korlátozott, áttételes felelősség terheli, így azonban az is kérdéses, hogy mennyire lehetnek ezek iskolai szankciók alapjai.
Könnyen lehet, hogy a honlap tartalma elfogadhatatlan, felháborító. Az is lehet, hogy a diákokat ennek megalkotására egy iskolán belüli konfliktushelyzet késztette. Ebben az esetben szerintem semmi nem oldódik meg az igazgatói figyelmeztetők kiosztásával. Magát az iskolán belüli konfliktust kellene kezelni, mert ez tényleg az iskola felelőssége (is). Ha pedig jobb nem jut eszébe az iskolának, akkor az ezzel kapcsolatos iskolán belüli megnyilvánulásokat sújthatja a megszokott szankciókkal.
 
#446  Balázsbalazs[kukac]vipmail[pont]com2006-01-25 08:58
Azért ez nem egészen így van. Sérültek itt annak a gyereknek is a jogai, akinek a fotóját (ki tudja milyent?) az engedélye nélkül feltették a honlapra. Ma, amikor már tankönyvbe sem lehet jogtalanul betenni semmit! Mi védi a személyiségi jogokat? Bármelyikünkkel bármi megtörténhet? Miért csak a honlapkészítőknek vannak jogai? Nem értem.
 
#445  janjan[kukac]aula[pont]info[pont]hu2006-01-24 23:26
Jellemző eset arra, hogy az iskola megpróbál iskolán kívüli történésekbe beleszólni, és ezt el is várják tőle. A leírás alapján itt sokkal inkább a honlapot készítő gyerekek jogai sérültek, mint azé, akinek a fotóját feltették. (Persze a honlap tartalmár nem ismerjük: az magyarázhatja a szülők felháborodását, de az iskola reakcióját nem igazán.)
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.07.19.
Nyáry Luca: A magántanulás mentett meg attól, hogy csődtömeggé váljak – Így látja az új törvényt egy érintett diák
A köznevelési törvény pénteken elfogadott módosításai szerint a következő tanévtől (tehát már idén szeptembertől) megszűnik a magántanulói státusz, felváltja az úgynevezett „egy...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.07.17.
Kell még 164 millió forint közpénz a milliós tandíjjal induló elit magániskolára
Szeptemberben nyit Debrecenben az alapítványi iskola, ahova a jelentkezés is 100 ezer forintba kerül. Ösztöndíjas helyek egyelőre nem lesznek, az építkezést az adófizetők állják, a szá...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.07.17.
Egyszerre 11 óvónő mondott fel egy újpesti óvodában
Olyan pedagógusok hagyták ott az óvodát, akik már az alakulás óta ott dolgoztak, alapítók voltak. Két olyan mesterpedagógus is felállt, akik óriási szaktudással is rendelkeznek. A távoz...
(Forrás: Újpesti Hírmondó)
--
2019.07.17.
Még egy dolog, amiben szembemegyünk Európával: egyre több a korai iskolaelhagyó
A 2010-ben elfogadott Európa 2020 Stratégiában Magyarország azt vállalta, hogy 2020-ra a korai iskolaelhagyók arányát 10 százalékra csökkenti, ettől a célkitűzéstől azonban egyre távolodunk...
(Forrás: Népszava)
--
2019.07.17.
Megőrülsz: almaügyi nyomozást rendelt el a tankerület
Valószínűleg megtaláltuk a hét agygörcsét, pedig még csak kedd van. A magyar általános iskolákban általában almát adnak a tízóraihoz, ám arra, ami most jön, egyetlen almagengszter, egyetlen...
(Forrás: Pécsi Stop)
--
2019.07.17.
A német, az osztrák és a lengyel rektori konferencia kiáll az MTA mellett
Közös közleményben adott hangot kedden aggodalmainak a német, az osztrák és a lengyel rektori konferencia a Magyar Tudományos Akadémia átalakításával kapcsolatos jogszabály elfogadása miatt...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.07.17.
Évtizedes kudarcok után újra tanulhatnak
Van, akitől a gyermeknevelés és autista kisfia fejlesztése, van, akitől az önbizalomhiány, és van, akitől a családfenntartó szerep vette el a továbbtanulás lehetőségét. Egyesek beletö...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.07.17.
Bódis József: Nem csorbulnak a szülői jogok a köznevelési törvény módosításával
Az államtitkár hangsúlyozta: a szülői jogok továbbra is megmaradnak, mert ha a szülő úgy ítéli meg, hogy korai lenne háromévesen óvodába vinni a gyermeket, egy év halasztást kérhet....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.07.17.
Az érettségi biztos túlbuzgósága miatt semmisítették meg a Szinyei Gimnázium tizenöt végzősének érettségijét
A helyzet abszurditását fokozza, hogy az iskolában a tizenöt említett diákon kívül is voltak olyan érettségizők, akiknek az érintettekhez hasonlóan hiányzott egy-egy természettudományos...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
  Eleonóra

Kedves OFOE Csapat!
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy egy egyházi iskolában dolgozom, mint 50% kollégiumi felügyelő, 50% kollégiumi ápoló. Érdeklődnék, hogy ilyen esetben számomra mennyi szabadság jár? Tavaly fél állásban tanítottam, akkor járt a pedagógusi szabadság, itt úgy olvasom, ebben a munkakörben is jogosult lennék.?
Köszönettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek