OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#470  Nagy Katanagykata4[kukac]freemail[pont]hu2006-03-12 20:05
Sulyok tanárnő levelére válaszolunk a Megszüljelek vagy megöljelek könyvvel kapcsolatosan

Kedves Tanárnő!

Nagyon örültünk, hogy vannak még, ahogyan Ön írta „nyitott pedagógusok”, bár szerencsére a mi ofőnk is az, de sok más suliba járó barátnőnk kissé furcsállotta, hogy ilyennel rohanjuk le tanárunkat. Akadnak olyan barátnőink is, akik kifejezetten hülyeségnek tekintik, ha ilyet egy tanárral beszélünk meg. Mi nem értünk ezzel egyet, és nem azért, mert rossz lenne az itthoni kapcsolatunk a szüleinkkel – szerencsére, hanem inkább azért, mert ez is az élet része, vagyis helye kéne, hogy legyen a tanult anyagban.
Nem erről szól az oktatás? Vagy inkább nem erről kellene, hogy szóljon? Inkább szidják a korosztályunkat sokan, hogy milyen felelőtlenek vagyunk… Sokkal könnyebb, mint valamit tenni…

Egy kicsit kiábrándított minket azzal, hogy nem sokat tehetünk. Viszont anyu szerint, ha mi beindulunk, akkor olyanok vagyunk, mint a gőzhenger! Mindig azt is mondja, hogy ne akarjuk megváltani a világot, de beismeri, hogy neki is annak idején voltak ilyen tervei.
Nos: ezek alapján mi megpróbáljuk, mert már több lánnyal vitáztunk erről, vagyis inkább beszélgettünk, és továbbra is azt gondoljuk, hogy jó lenne nyíltan beszélni ilyesmikről a suliban, pláne, hogy annyi felesleges anyagról beszélünk (persze ezt is kik döntik el, mármint azt, hogy mit rakjanak a fejünkbe?), no meg ott van a pontgyűjtési láz, ami már-már őrületbe kerget minket és szüleinket is!
A sulin kívül nem nagyon marad idő ilyesmire, elvégre ki ide, ki oda jár, nem ártana nyelvvizsga sem, de a benti osztályzatokra is nagyon figyelni kell, lenne, mit sorolnunk, és akkor hol van még a magánélet, akár egy jó dumcsis összejövetel, akár egy komolyabb kapcsolat?
Lehet, hogy naivnak tart, de mi megpróbáljuk a tőlünk telhetőt, már csak azért is!
Csak abban segíthetne (valaki), hogy mit tegyünk azon kívül, hogy minél többeknek mutatjuk, mert valóban még azoknak is klassz a könyv, akik nem tudják, hogy szükségük lesz vagy lehet majd rá.

Talán túlspirázzuk ezt a dolgot, de nekünk érthetetlen, hogy nem csupán mi diákok, de a tanárok sem tudnak valamit tenni, ha megértik ezt a véleményünket…

Érdekes volt, hogy az egyik barátnőm gépén nem találtuk a neten a honlapcím alapján azt az oldalt, nem volt a számítógép soha az erősségünk, aztán csak rájöttünk, hogy miért nem:
http://www.eselyt.hu
kimaradt ebből a címből három betű:

és úgy jött be:
www.eselyt.ini.hu
Köszönjük, hogy megerősített bennünket abban, hogy ez is lehet egy fontos célunk, nekünk is, de hogyan, ez most a mi költői válaszkérdésünk,

Katáék
(még csak diákok)
 
#469  Pétergypeti[kukac]freemail[pont]hu2006-03-09 20:41
Kedves Kollégák!
Ha nem a saját szememmel látom, el sem hiszem!
A suliba az OKÉV fejlécével megérkezett egy levél amely a 100/1997. Kormányrendelet 2005. decemberi módosításainak főbb elemeit tartalmazza. (Nekem ezt nem lévén iskolavezető csak most és véletlenül volt módom látni.)
Itt az érettségi vizsgát érintő rendeletekről van szó.
12. Új vizsgatárgy: Bibliaismeret – Hit gyülekezete.!?
No comment...!
 
#468  juditballuska[kukac]freemail[pont]hu2006-02-28 23:10
Kedves HUN!
Biztosan nagyon utálod a tanárokat, sok rossz tapasztalatod lehet. Sok sérelem érhetett feltételezem rövid életed során, de az éremnek két oldala van. A tanárokat is sok sérelem éri egy-egy tanítási órán. Aki már kémiát is tanul az minimum 7. osztályos vidám, csibész kamasz. Tudod megtanítani csak azt lehet aki partner, aki hagyja magát tanítani és akar tanulni. Talán lehetőséget kellene adni annak a 4 éves egyetemet végzett, fegyelmezni nem tudó tanárnak a tanításra.(mellesleg az egyetem 5 év)Gondolkodtál már azon, hogy milyen lenne az az óra, ahol nem a fegyelmezéssel telik az idő, hanem a tananyag elmagyarázására is jutna belőle. Javaslom segíts fegyelmezni, talán akkor elég lesz egyszer is elmagyarázni az anyagot, és ad hozzá az önálló tanulást is. Gondolom a külön tanárnál te sem úgy viselkedsz, mint az órákon!!
A tanár vajon elmondhatja -e őszintén mi baja veletek? Lehet,hogy percenként megcsörren egy mobil, vagy elsüttök egy jó poént???? Egyetértek valóban egyre rosszabb a magyar oktatás, egyre rosszabb a magyar gyermek. Sajnos a tanulók nagy hányada az iskolát csak szükséges rossznak tekinti.Pedig jó buli ám, ha egy doga sikeres lesz és nem csak a tanáron múlik, jó buli ha a diák lekesedése, tudásvágya is benne van. Hidd el egy jó buliban a tanár is benne van! Tudod az érem két oldala!! Üdv! Egy öregedő csak főiskolát végzett(4 év)tanár, aki még soha nem küldött a dirihez senkit.
 
#467  juditballuska[kukac]freemail[pont]hu2006-02-28 22:36
Kedves Zsóka!
Köszönöm a dícsérő szavakat, igazán jól esett. Néha egy kedves szó, dícséret ismét, és újabb erőt és lelkesedést ad ehhez a szép,de nehéz hivatáshoz. KÖSZÖNET!!!!
 
#466  HUNwar_891[kukac]hotmail[pont]com2006-02-28 18:48
Nekem nem azzal vana gon hogy a jogok elnyomják a tanárokat hanem azzal hogy sok tanár elmegy az egyetemre bemagolja a 4 év anyagát de utálja a gyerekeket és még az orán fegyelmezni se tud és a sok hulyeségével zaklatja az igazgatot(mert mindig oda kuld ki minket).Meg persze a kémia!!Azt mondják nehéz tantárgy én járok kulon orára mert megbuktam félévkor de rájottem nem is nehéz csak nem mind1 hogy tanitja az ember!Tehát a Magyarországon élok tanárok felének koze sincs a gyereknyelvhez ezeket kéne kirugni és helyukbe felvenni normálisokat!Mit értek normális szo allat?!:hát azokat a tanárokat akiknek elmondhatjuk oszintén mi a bajunk vele és aki elmagyaráza 60-szor is ha kell csak értsük meg, és szereti a diákokat!Mert ha éretségin megbukik az ember az a tanár szégyene is nem csak a diáké csak sajna sok tanár ezzel nincs tisztába!!PEDDIG JO LENNE HA TISZTÁBA LENNE VELE A TANÁR:P még irhatnék sok ezer dolgot ide de nem akkarom foglalni a helyet:D!Szal annyit szeretnék mondani hogy Magyarországon az oktatás egy rakat sz..!És ezen nem lepödök meg!
 
#464  ROMANTIKAi999[kukac]freemail[pont]hu2006-02-24 18:49
Sziasztok!!!!
Én nagyon birom a tanárokat,(!!!!!) de lenne egy kérdésem miért lett az Egri csillagoknak Egri csillagok a neve???????????
 
#463  Zsókadafuka[kukac]freemail[pont]hu2006-02-23 12:15
Kedves Judit!!
Azt kívánom, hogy minden kisgyereknek jusson ilyen tanítónéni, mint amilyen TE vagy!!!!!!!!!
 
#462  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-02-18 23:41
Kedves Julika! Megtalálsz közvetlenül a következő e-mail címen: szekja@t-online.hu. Üdvözlettel Szekszárdi Júlia
 
#461  juditballuska[kukac]freemail[pont]hu2006-02-18 23:13
Kedves Marianna és Maryclaire!
nekem is van az osztályomban 1 sz.mutuzmusban szenvedő kislány immár 3 éve, az első évben csak nézett,figyelt,ha nem figyeltem rá csak titkon a csoport munkában aktívan résztvett.időnként mesimogattam, dícsértem, irásbeli feladatait fölülértékeltem-ha dolgozott-. semmit nem erőltettem, kb. félév telt el mire a barátság ujjamat-kisujj- ő is önként elfogadta. Sok segítséget kaptam 1 osztálytársától akit elfogadott, alapvető dolgokról sugdolózott, amit én évelejétől alkalmaztam, ezt akisfiú tolmácsolt. Neki olvasott, megsúgta neki. Hosszú ideig a kommunikációnk egy szemrebbentés volt, de már fogta a kezem. írni a mai napig 1-2 mondatot képes 1-1 órán. a felmérést napokig írjuk, de a kivárás 100% tudást eredményez. Semmi erőltetés, mert az visszafelé sül el, kivárás,türelem, hidd el meghozza gyümölcsét.Rengeteg tolerancia, az én gyerkőceim megértik, szeretik, segítik, minden pozitívumnak velem örülnek. ma 3-os már, a folyosón is hangosan beszél, repetát mer kérni stb. Intenziven dolgozik a tesi órán, ahol 1 évig meg nem moccant. Beállítottuk a tornasorba és ott állt végig, ha csak a gyerekek kézen nem fogták és nem vonszolták magukkal, amit hagyott és olykor még mosolygott is. Összefoglalva képesek némán megtanulni olvasni, írni stb. Tudást lemérheted kép és szó egyeztetéssel, mondat kiegészítéssel. Tankönyvként javaslom a Meixner féle Játékház tk családot. Késleltetett, lassabb tempójú , változatos feldolgozás. türelem sikerülni fog. pszichológust jav. a szülőnek:ok keresés. Sok sikert!
 
#460  Kovács Juliannabudapesti[kukac]citromail[pont]hu2006-02-18 21:37
Kedves Julia!
Egy olyan témában szeretném a segítségét kérni, amely nem tartozik a nyilvánosságra, illetve esetleg az a része, melyet megbeszélésünk után megjelentethetünk!
Szeretném a tanácsát és véleményét kikérni egy igen kényes ügyben. Hogyan lehetséges ez, úgy hogy megmaradjon a diszkréció.
Nagyon várom válaszát. Julika
 
#458  M.M.mikim[kukac]t-online[pont]hu2006-02-16 18:28
Osztályfőnöki beszélgetés téma is lehet az, amiről a HVG-ben olvastam!

Eszerint az élet célja, a boldogság (siker? karrier?) összetevői a következők: • Pénz • Hatalom • Befolyás • Tudás • Család • Szórakozás • Egészség • Természetközeliség • Hagyományőrzés • Családi tradíciók továbbvitele • Hírnév • Szakmai megbecsültség •
Természetesen egyénileg változik, hogy kinek mi fontos, kit mire tanítanak eddigi tapasztalatai, merre űzik a vágyai stb.

Ld.: A boldog karriernek nem feltétele a sok pénz (www. hvg.hu, 2006. február 16.).
 
#457  ikerholdilona[kukac]ikerhold[pont]hu2006-02-08 18:44
Kedves Maryclaire és Marinna! A Fordulópont folyóirat 29-es száma (A hallgatás ára?) foglalkozik a szelektív mutizmussal.
 
#456  toncsi13toncsi000[kukac]vipmail[pont]hu2006-02-07 20:33
Zsuzsának

A www.domain.hu oldalon megnézheted, hogy ki a "tulajdonosa" egy weboldalnak. [A baloldalon találsz egy keresés menüt, ahol kérhetsz egy részletes keresést.]
 
#455  Nóranora[kukac]aula[pont]info[pont]hu2006-02-07 18:22
„Fatika” jeligét választó kedves Kérdezőnk!
Küldenénk a választ titkos kérdésére, de vagy hibás a megadott cím, vagy megtelt a postafiókja...
Üdvözlettel:
A szerk.
 
#454  Maryclarestmarcsi[kukac]citromail[pont]hu2006-02-07 17:40
Egy szelektív mutista kislány jár az osztályomba és segítséget szeretnék kérni, hogyan bánjak vele. Az iskolában a felnőttekhez egy szót sem szól, az osztálytársaival kissé erőszakos. Köszönöm
 
#453  Mariannamarcsetta[kukac]freemail[pont]hu2006-02-07 12:33
Egy szelektív mutista kisfiú került az osztályomba és segítséget szeretnék kérni, hogyan bánjak vele. Az iskolában egy szót sem szól és az órákon sem csinál semit. Köszönöm
 
#452  vivienvivi[pont]nyars[kukac]ajkanet[pont]hu2006-02-06 15:39
szuper az oldal nektek köszönhetően sikeres esszét írtam és örülök hisz ti vagytok az egyetlen oldal ahol vannak érdekességeg máskor is jövök!!!!
 
#451  Annamariannamariee[kukac]citromail[pont]hu2006-02-02 14:00
FIGYELEM! Ha vkinek van Egri csillagok olvasónaplója legyenszíves küldje el, 1000 hála
annamariee@citromail.hu
 
#450  törzsmókustorzsmokus[kukac]gmail[pont]com2006-01-30 01:04
#441:
egy másik változat szerint a történet folytatódik:
az egyik diák odamegy és beletölt az üvegbe egy doboz sört is.
ja, a tanulság? az életem nem lehet annyira tele, hogy egy sör még ne férjen bele :)
 
#449  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-01-25 18:33
Drága Zsuzsa, az én erkölcsi érzékem is háborog. Nyugodtan és keményen meg lehet mondani a gyerekeknek a véleményünket, ki lehet kérni magunknak bizonyos sértéseket, hivatkozni lehet személyiségi jogainkra, emberi méltóságunkra stb.De az internet szabályozását még nem oldották meg (hogy ez jó-e avagy egyértelműen rossz, az egy másik vita témája lehetne). Mint ahogyan szinte reménytelen silány tévé műsorokat betiltani, meg az izlésromboló, otromba óriásplakátokat leszedetni a falról stb. A világot magunk körül sajna nem tudjuk leváltani, bármennyire is szeretnénk, meg kell próbálni ezek között a feltételek között hatni a gyerekeinkre, tanítványainkra.Annál azért több eszközünk van, mint amennyit használunk.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.09.06.
Microsoft-botrány: újabb korrupciógyanús szálra bukkant Hadházy
A jelentésben szereplő történet szerint a NAV esetében egy Microsoft-alkalmazott tiltakozott is amiatt, hogy az úgynevezett alvállalkozónak nincsenek kompetenciái a munkához. Azonban felvilá...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2019.09.06.
"Kérdezd meg szüleidet, miért nem vagy megkeresztelve" – adja feladatul az ötödikes tankönyv
Bánhegyi könyve nem először kap publicitást: 2015-ben a tiltakozások hatására vissza kellett vonni az általános iskolák ötödik, a hatodik és a hetedik osztályaiból az általa írt tört...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.09.04.
„Füttyre indítható, fegyelmezett szolgahadat képezünk” – Exkluzív interjú Vekerdy Tamással és fiával, Dániellel
Az egyikük önmagában intézmény – bármit mond, az futótűzként terjed az interneten, és szavait anyák ezrei tekintik szinte szentírásnak. A másikuk elbújni szeret, és a szűkebb környezet...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.09.03.
A szelekció rendkívül nagy arányú növekedése a magyar iskolarendszerben 2010 és 2017 között. Nahalka István írása
Számtalan szakember és szervezet hívta már fel a figyelmet arra, hogy a szelekciós, illetve az esélyegyenlőtlenségek növekedését eredményező folyamatok egyre veszélyesebbek Magyarországon...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.09.03.
Friss felmérés: a pedagógusok 18%-a az első lehetséges alkalommal elhagyná a pályát
A gyorsjelentés szerint a válaszadók 79%-a szerint túl kevés az ellenszolgáltatás és túl nagy az elvárás, 21%-a várja, hogy javuljon a helyzet, ezen felül 21%-a munkahelyet változtatna, é...
(Forrás: eduline)
--
2019.09.03.
A szülők csak nem akarják úgy taníttatni a gyereküket, ahogy Orbán mondja
Ha saját gyerekeikről van szó, nem veszik be a családok, hogy a munkaalapú társadalom nevében ne gimnáziumba, hanem szakképzésbe adják őket. Az új tanévben is nagyjából ugyanannyian kezdik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.31.
A magyar oktatás színvonala 30 évvel maradt le a valóságtól, és ez a szám most megduplázódik
– mondta Rózsa Ildikó, a Resuli – a Megújuló Oktatásért Alapítvány vezetője a 24.hu-nak a köznevelési törvény módosításával kapcsolatban. A parlament júliusban szavazta meg a szeptembert...
(Forrás: 24.hu)
--
2019.08.31.
A köznevelési törvény módosításainak eltörlését kéri az ellenzék az Alkotmánybíróságtól
Az ellenzék ma sajtótájékoztatón jelentette be, hogy készített egy alkotmánybírósági beadványt, amely minden alkotmánysértő módosítást pontról pontra végigvesz, és kéri ezek eltö...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.31.
Vád alatt az érettségit közreadó nyomdász
Vádat emeltek az érettségi feladatokat kiszivárogtató nyomdai alkalmazott ellen – közölte a Bács-Kiskun Megyei Főügyészség. A vádirat szerint a 41 éves, lajosmizsei férfi egy helyi nyomd...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek