OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#450  törzsmókustorzsmokus[kukac]gmail[pont]com2006-01-30 01:04
#441:
egy másik változat szerint a történet folytatódik:
az egyik diák odamegy és beletölt az üvegbe egy doboz sört is.
ja, a tanulság? az életem nem lehet annyira tele, hogy egy sör még ne férjen bele :)
 
#449  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-01-25 18:33
Drága Zsuzsa, az én erkölcsi érzékem is háborog. Nyugodtan és keményen meg lehet mondani a gyerekeknek a véleményünket, ki lehet kérni magunknak bizonyos sértéseket, hivatkozni lehet személyiségi jogainkra, emberi méltóságunkra stb.De az internet szabályozását még nem oldották meg (hogy ez jó-e avagy egyértelműen rossz, az egy másik vita témája lehetne). Mint ahogyan szinte reménytelen silány tévé műsorokat betiltani, meg az izlésromboló, otromba óriásplakátokat leszedetni a falról stb. A világot magunk körül sajna nem tudjuk leváltani, bármennyire is szeretnénk, meg kell próbálni ezek között a feltételek között hatni a gyerekeinkre, tanítványainkra.Annál azért több eszközünk van, mint amennyit használunk.
 
#448  Zsuzsadtzs[kukac]freemail[pont]hu2006-01-25 16:32
Kedves Juli és Mindenki!

Kissé elnagyoltnak érzem a választ, és az erlölcsi érzékem háborog! Miközben még csak csúnyán sem nézhet a pedagógus, a diáknak szabad ilyen aljas módon visszaélni?
Beszélni kellene róla, igen, de én épp attól tartok, hogy ha eddig még nem jutott eszébe valakinek, akkor épp én adok ötleteket.
Technikai jellegű megoldásnak is kellene lennie, nem lehet valahol letiltani azt az oldalt? Vagy legalább megtudni, hogy ki működteti.

Nem hiszem én sem, hogy "rosszabbak" a mai gyerekek, csak a rosszalkodás eszközei kifinomultabbak.
 
#447  janjan[kukac]aula[pont]info[pont]hu2006-01-25 12:09
Kedves Balázs! Senki sem vonta kétségbe azt, hogy annak, akinek a képét feltették, sérülhettek a személyiségi jogai. Ugyanakkor továbbra is kérdés, hogy az iskola helyesen járt-e el az ügyben. Az intézményt az iskolán kívüli történésekkel kapcsolatban csak nagyon korlátozott, áttételes felelősség terheli, így azonban az is kérdéses, hogy mennyire lehetnek ezek iskolai szankciók alapjai.
Könnyen lehet, hogy a honlap tartalma elfogadhatatlan, felháborító. Az is lehet, hogy a diákokat ennek megalkotására egy iskolán belüli konfliktushelyzet késztette. Ebben az esetben szerintem semmi nem oldódik meg az igazgatói figyelmeztetők kiosztásával. Magát az iskolán belüli konfliktust kellene kezelni, mert ez tényleg az iskola felelőssége (is). Ha pedig jobb nem jut eszébe az iskolának, akkor az ezzel kapcsolatos iskolán belüli megnyilvánulásokat sújthatja a megszokott szankciókkal.
 
#446  Balázsbalazs[kukac]vipmail[pont]com2006-01-25 08:58
Azért ez nem egészen így van. Sérültek itt annak a gyereknek is a jogai, akinek a fotóját (ki tudja milyent?) az engedélye nélkül feltették a honlapra. Ma, amikor már tankönyvbe sem lehet jogtalanul betenni semmit! Mi védi a személyiségi jogokat? Bármelyikünkkel bármi megtörténhet? Miért csak a honlapkészítőknek vannak jogai? Nem értem.
 
#445  janjan[kukac]aula[pont]info[pont]hu2006-01-24 23:26
Jellemző eset arra, hogy az iskola megpróbál iskolán kívüli történésekbe beleszólni, és ezt el is várják tőle. A leírás alapján itt sokkal inkább a honlapot készítő gyerekek jogai sérültek, mint azé, akinek a fotóját feltették. (Persze a honlap tartalmár nem ismerjük: az magyarázhatja a szülők felháborodását, de az iskola reakcióját nem igazán.)
 
#444  Ibolyavagneribi[kukac]vipmail[pont]hu2006-01-24 17:49
Köszönöm a reagálást. Az fotó az iskola internetes oldaláról került a web.oldalra.A gyermek szülei tiltakoztak először a gyermek szüleinél, aki felrakta a képet, majd az iskolába is bementek és gondolom vért követelt én csak a végkifejletről tudok. A lapot három gyermek szerkesztette, közülük egy volt az aki feltette a lapra az információkat.Ezt mindhárman megerősítették. Az iskola mindhárom gyermeknek igazgatói figyelmeztetőt adott. Az igazság érzetemet bántotta az eset, kíváncsi voltam objektív véleményre ezért talán nem tisztán fogalmaztam. Köszönöm a hozzászólást.
 
#443  Nóranora[kukac]aula[pont]info[pont]hu2006-01-24 16:15
Kedves Ibolya!
Néhány momentum nem egészen tiszta a történetben. Nem derül ki például, hogy tiltakozott-e valaki a fotók nyilvánosságra hozatala ellen. Kérdés az is, hogy a fotók publikálása – ha valóban az internetről származnak – miért csak most vált ki ellenérzéseket. Netán más környezetbe kerülve, az érintettre vagy másra nézve sértő üzenetet közvetítenek?
Bármi is a helyzet, az iskola nem szankcionálhat. El lehet persze beszélgetni a gyerekekkel az ügy etikai és jogi hátteréről, a személyes adatok védelméről stb. Ha az érintetteket zavarja a publikálás ténye, kérhetik a képek levételét a honlapról. Ha az oldal készítői ezt nem teljesítik, a szolgáltatónak kell jelezni a hozzájárulás nélküli publikálás tényét, aki köteles intézkedni az ügyben.
Sz.N.
 
#442  IbolyaHugi35[kukac]freemail[pont]hu2006-01-24 12:22
Kedves Mindenki!

Szeretnék tanácsot kérni.
A gyerekek internetes oldalt szerkesztettek otthon, szabadidejükben. Közülük az egyik,társuk képét (szintén a netről töltötték le)és az osztály-bulin történt eseményeket közölte. Ez esetben be kell e avatkozni az iskolának? Kell e büntetést kiszabnia, vagy összekötő-tanácsadó szerepet kell vállalnia. Köszönöm a segítséget.
 
#441  dr Arbanász Zoltánarbanasz[kukac]freemail[pont]hu2006-01-23 19:14
A többi csak homok

Már két perce becsöngettek, de idős tanár nem mozdult. Fáradt teste ernyedten pihent a poros szertár egyetlen karosszékében.
-Menni kell!
Hatodik óraja lesz az érettségiző osztályban.
A tananyaggal már régen végeztek. Feletetni sem
kell, már minden jegy gazdára talált. Mit is mondhat még, mit adhat még magából útravalónak?
Szemében kiült a rémület. Nézte elmúlt életének színpadát, a kopott kellékeket. A polcokon dobozok,zacskók sorakoztak katonás rendben. Minden
pontosan felcímkézve. Nehézkesen felállt, talá-
lomra levett egy dobozt a polcról. Csodálkozott a
súlyán de nem nézett bele. Az osztályban a szoká-
sos zsivaly fogadta. Fellépve a katedrára, a doboz
tartalmát az asztalra rendezte. Kisebb-nagyobb kö-
vek, egy zacskó apró kavics, egy fedél nélküli
befőttesüveg. A diákok érdeklődve szemlélték a
kiállítást. A tanár, kezében az üveggel az osztály
felé fordult. Egyenként tette bele a köveket.
-Tele van? - kérdezte váratlanul.
-Igen! - jött a válasz.
Ekkor az apró kavicsokkal töltötte fel a kövek hézagait.
-Tele van?
-Igen, igen! - dübörgött kacagva az osztály, megszimatolva a drámát.
A tanár óvatosan kioldotta a homokkal telt zacskó száját, és tartalmát az üvegbe rázta.
-Tele van? - kérdezte harmadszor is.
-Most már teljesen. - szólt a kórus.
-Igen, most már valóban tele van. - s szemével
messze nézett. Túl az osztályterem falán, hosszú
életének távolába.
-A sorrend. -kiáltotta.
-Jegyezzétek meg, a sorrend!
-Ha a homokot tettem volna először az üvegbe, nem
lett volna hely a köveknek, kavicsoknak. - mondta
tompa hangon.
-Az üveg az élet! A kövek életünk legfontosabb kellékei: a hazánk, a családunk, feleségünk, gyer-
mekeink, az egészségünk, a megszerzett tudásunk,
a barátaink, a hitünk.
A hirtelen beálló csendben, meglepett arcok szegeződtek az öregre.
-A kavicsok, megszerzett vagyonunk: házunk, lakásunk, autónk, s minden ami pénzzel megszerez-
hető.
-A homok, nos a homok, minden egyéb. - s hangja újból lágyan járta be a termet. Megfáradt tekintete lassan ereszkedett a diákjaira.
-Vegyétek ezt még tőlem! Csak a kövek az igazán
fontosak! Teljes marad az életetek akkor is, ha
csak a kövek maradnak meg nektek, merta többi
csak homok.
 
#439  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-01-23 17:39
Kedves Zsuzsa! Igazán semmi konkrét dolgot nem lehet ez ellen a jelenség ellen tenni, hiszen az internet nyilvánossága nehezen tartható kordában. Lehet (és kell is azonban) beszélgetni a gyerekekkel ezekről a kérdésekről. A szabályok áthágásának általános divatja különösen veszélyes a jelenlegi technikai fejlettség szintjén. Hiszen ma a gyerek a mobilján bármit, bárkit lefényképezhet, videofelvételt csinálhat észrevétlenül, s név nélkül is feltehet bármit az internetre. Hogy ez a lehetőség mekkora felelősséggel jár, azt csak akkor értjük meg igazán, amikor mi magunk válunk sértett felekké, netán áldozattá. Ez pedig bármelyikünkkel előfordulhat. A diákokban 100 évvel ezelőtt is megvolt a késztetés, hogy borsot törjenek tanáraik orra alá, humorizáljanak velük, róluk, esetleg megbosszulják vélt vagy valós sérelmeiket (ld. pl. Karinthy vagy Kosztolányi műveiben Kökörcsin vagy Novák tanár urakat). A helyzet annyiban változott, hogy kibővültek, mondhatni korlátlanná váltak a cselekvési lehetőségek . A honlapunkon már érintettük ezt a kérdéskört (Bűnök és büntetések). Nagyon érdekelne, hogy Neked és a többi kollégának evvel a dologgal kapcsolatban milyen tapasztalatai vannak, hogyan vélekedtek a lehetséges megoldásokról. Érdemes lenne mindezen közösen is eltöprengeni. SzJ
 
#438  Zsuzsadtzs[kukac]freemail[pont]hu2006-01-20 18:31
Kedves Mindenki!

Mit lehet tenni, ha egy diák a tanárai nevét nicknek használva disznóságokat írt egy chat fórumra, ami nem moderált, sőt nyoma sincs sehol rendszergazdának.
Szólok az érintett kollégáknak, igen, és azután? Lehet, hogy ha ügy lesz belőle, csak elharapózik a jelenség, mivel az internetre bárki bármit feltehet...
 
#437  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-01-18 20:18
Kedves Nyunyó! Családi iszonyok címmel a közelmúltban jelent meg Virág György szerkesztésében egy a témához kapcsolódó kutatási eredményeket tartalmazó könyv (a CompLex és a Magyar Kriminológiai Intézet közös kiadványa.) Tájékozódni lehet a témáról a következő internet címeken: http://www.nane.hu/egyesulet/index.html;
http://www.nane.hu/kiadvanyok/szorolapok/csaladonbelulieroszak.doc;
http://www.im.hu/csaladonbelul/;
http://www.szochalo.hu/index.php?cache=1&tx_ttnews[tt_news]=101888
Eredményes munkát kívánunk. OFOE
 
#436  Nyunyóbungyuli[kukac]citromail[pont]hu2006-01-18 19:03
Hali. Az évfolyamdolgozatomat a családon belüli erőszakról írom, de sajnos nagyon kevés statisztikai anyagot találtam.Nagyon megköszönném, ha valaki tudna segíteni.
 
#433  Tündetundetalas[kukac]vipmail[pont]hu2006-01-13 16:33
Nem kérek tanácsot, csak fortyogok itt magamban, hátha találok társakat. A gyermekem 13 éves szülinapjára az elveszett helyett kért új mobilt, ezt egy könnyelmű pillanatomban meg is ígértem neki. Sőt azt is mondtam, hogy választhat. Ő meg ragaszkodik egy 45 ezer forintos változathoz. Szerinte ez nem is olyan drága, hiszen vannak drágábbak is. Miután jeleztem, hogy ennyi pénzt nem adok ki egy ilyen kütyüre, vérig sértődött, duzzog és pimasz. Hogy én nem tartom be az ígéretemet, különben csak egyszer van az embernek egy évben szülinapja stb. stb. Szönyű rossz a hangulatunk ezért... Normális dolog ez az egész?
 
#432  Nagy Henriettasilver1[kukac]chello[pont]hu2006-01-12 07:56
Kedves Pedagógusok!

Szeretnék tájékoztatni minden kedves pedagógust, hogy a napokban jelenik meg a második könyvem, ( Holtomiglan?- A családon belüli erőszak volt az első) aminek a címe Az erőszak a családban marad?- Gyermekbántalmazás. Kifejezetten szociális munkásoknak, pedagógusoknak, tanulóknak, valamint a segítő szakmában tevékenykedőknek íródott. A kötet igyekszik átfogó képet adni a gyermekbántalmazás történetéről, jogi kezeléséről az elmult 4 év statisztikáival igazolva, hogy a probléma fölött nem lehet szemet hunyni, a megelőzéssel, a keueléssel foglalkozni kell. Tájékoztat a gyermekvédelemben és a törvényben biztosított lehetőségekről, melyek a bántalmazottak helyzetének jelentős javulását eredményezhetik. Felhívja a figyelmet a jelzőrendszer szerepére, mely a korai felismerés záloga, a prevenció egyetlen lehetősége. Ha valakinek felkeltette a kiadvány az érdeklődését, a silver1@chello. hu e-mail címen jelezhetl A kiadvány ára: 850 Ft.

Tisztelettel: Nagy Henrietta
 
#431  Osztin Powerssasddsa[kukac]hotmail[pont]hu2006-01-11 17:50
Most olvastam el az arhívból eme csudás cikket: hát nagy butaság Tesótanár – kefebajusszal
 
#430  Gesztes Olympianagyito[kukac]nagyito[pont]hu2006-01-09 13:37
A Nagyító Alapítvány pályázatot hirdet középiskolás osztályoknak, csoportoknak hétvégi iskolán kívüli képzésen való részvételre a tavaszi félév folyamán. További információ: www.nagyito.hu
Várjuk jelentkezését!
 
#429  Baranyai Imreofoe[kukac]axelero[pont]hu2006-01-09 13:33
Tisztelt Dr. Walter Károly!

Nincs szükség rá, hogy OFOE állást foglaljon az Ön által feltett kérdésben, arra ugyanis az oktatási törvény pontosan megadja a választ:
Amennyiben az osztályfőnöki pótlék helyett a közoktatási törvény mellékletének negyedik része (A teljesítménypótlék alkalmazása) miatt az ott szereplő 3/b pont alapján megemelték az osztályfőnök besorolási alapilletményét (10-14%), akkor a 4. pont alapján az Ön által is említett 3. rész II. 7/a pontjában szereplő órakedvezmény nem vehető igénybe, illetve ez a teljesítménypótlék tartalmazza az osztályfőnöki pótlékot is.
Ha csak megemelték az osztályfőnöki pótlékot, de nem alkalmazták a teljesítménypótlékot, akkor az Ön által is említettek alapján az „adminisztrációs” óra is jár, természetesen a megtartott osztályfőnöki óra mellett.

Tisztelettel: Baranyai Imre
 
#428  Dr. Walter Károlytitkar[kukac]gyakorlo-kap[pont]sulinet[pont]hu2006-01-03 12:09
Tisztelt Baranyai Imre!


Állásfoglalás kérése az alábbi törvényértelmezésre:

A Közoktatási Törvény mellékletének 3. rész II. 7/a pontja „az osztályfőnöki, ….. feladatot ellátó pedagógus heti kötelező órájának teljesítésébe a feladat ellátására heti egy órát kell beszámítani.”
A fenntartó értelmezése szerint az osztályfőnöki feladatokat ellátó pedagógusnak heti egy órát biztosít, amelyet a kötelező heti órájában – amennyiben a szaktárgyaiban nincs meg a kötelező óraszáma – biztosít, ha a kötelező szaktárgyi óráin túl látja el ezt a teendőt heti egy órában, azt túlóraként finanszírozza.
A pedagógusok a törvényt úgy értelmezik, hogy az előbb felsorolt lehetőségeken felül a megtartott osztályfőnöki órán túl jár még heti egy óra osztályfőnöki adminisztrációra, melyet a fenntartónak túlóraként kell biztosítani.
Kérdéseim:
1. A fenntartó helyesen járt-e el akkor, amikor a megemelt osztályfőnöki pótlék mellett heti egy órát finanszíroz osztályfőnöki feladataik teljesítésére?
2. Az egy órán túl köteles-e a fenntartó finanszírozni heti plusz egy órát az osztályfőnökök adminisztrációs teendőinek ellátására?

Tisztelettel:

Dr. Walter Károly
Igazgató
KECSVM Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium
7400 Kaposvár, Béke u. 75.
82/411-628
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.11.22.
A serdülők 80 százaléka nem él elég aktív életet, amivel kockáztatják az egészségüket a WHO új jelentése szerint
Az ENSZ Egészségügyi Világszervezete szerint a helyzet súlyos, lépéseket kell tenni, hogy a fiatalok többet sportoljanak, mert az inaktivitás veszélyezteti az egészségüket. „Sürgős politikai...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.11.22.
Maruzsa Zoltán: A gyerekek érdekeit szem előtt tartva hoztuk meg a köznevelési törvény módosítását
Mint mondta, az óvodába lépés halasztása eddig a jegyző hatásköre volt, januártól azonban ez átkerül a kormányhivatalokhoz, amelyek az Oktatási Hivatal országos adatbázisa alapján fogj...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.11.22.
Az Emmi ígéri, figyelembe veszik a szülő véleményét is az iskolakezdésnél
Megjelent a Magyar Közlönyben egy kormányrendelet, ami több jogszabályt módosít a 2020-tól megváltozó beiskolázási és óvodakezdési rend érdekében. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma...
(Forrás: index)
--
2019.11.22.
Az Emmi a pedagógustüntetésről: S.O.R.O.S.
"A pedagógus és más szakszervezetek által ma bejelentett tüntetés, ismét az ellenzék és a Soros-hálózat politikai céljait, nem a pedagógusokat, pláne nem a gyermekeket szolgálja. Ugyanazok...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.11.21.
Nádori Gergely: A rossz oktatás is életeket követel
Azoktól a gyerekektől, akiknek ma nem nyújtunk megfelelő oktatást, tíz-húsz évet veszünk el. Mindezt a Családok éve és a Legfőbb kincsünk a gyermek transzparensek alatt. A legfurcsább,...
(Forrás: index)
--
2019.11.21.
Ha lesz budapesti szuperegyetem, a körvonalai már látszódnak
Polónyi István oktatáskutató a HVG Diploma 2020 kiadványának elmondta, hogy ezt a célt nem lehetetlen elérni, de éppen politikai döntés kellene hozzá. Szerinte ugyanis az, hogy egy magyar...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.11.21.
Nem mondom a gyerekemnek, hogy hazudjon, csak azért, hogy támogatást kapjunk
Elkezdődött a gyermekek otthongondozási díja (gyod) kapcsán az otthon ápolt gyerekek állapotfelmérése. Úgy tűnik, hogy a szülők nem véletlenül féltek a szigorú kritériumrendszertől....
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.11.20.
Harcolhat-e az iskolapszichológia a gyermekjogokért?
Nálunk nem az a legnagyobb baj, hogy nem elég gyors a folyamat, hanem, hogy visszafelé megyünk – és maguk a jogok sérülnek. Ahogy a diákoknak már nincs véleményezési joguk az iskolaigazgat...
(Forrás: mérce)
--
2019.11.20.
Emberi Erőforrások Minisztériuma: A gyermekek védelme mindennél fontosabb
A gyermekek védelme, egészséges testi-lelki-szellemi fejlődésük biztosítása mindennél fontosabb a magyar kormány számára – hangsúlyozta az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) a gyermekjogi...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot

((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).

--
  Tóth Zoltán

Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán

--
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek