OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#444  Ibolyavagneribi[kukac]vipmail[pont]hu2006-01-24 17:49
Köszönöm a reagálást. Az fotó az iskola internetes oldaláról került a web.oldalra.A gyermek szülei tiltakoztak először a gyermek szüleinél, aki felrakta a képet, majd az iskolába is bementek és gondolom vért követelt én csak a végkifejletről tudok. A lapot három gyermek szerkesztette, közülük egy volt az aki feltette a lapra az információkat.Ezt mindhárman megerősítették. Az iskola mindhárom gyermeknek igazgatói figyelmeztetőt adott. Az igazság érzetemet bántotta az eset, kíváncsi voltam objektív véleményre ezért talán nem tisztán fogalmaztam. Köszönöm a hozzászólást.
 
#443  Nóranora[kukac]aula[pont]info[pont]hu2006-01-24 16:15
Kedves Ibolya!
Néhány momentum nem egészen tiszta a történetben. Nem derül ki például, hogy tiltakozott-e valaki a fotók nyilvánosságra hozatala ellen. Kérdés az is, hogy a fotók publikálása – ha valóban az internetről származnak – miért csak most vált ki ellenérzéseket. Netán más környezetbe kerülve, az érintettre vagy másra nézve sértő üzenetet közvetítenek?
Bármi is a helyzet, az iskola nem szankcionálhat. El lehet persze beszélgetni a gyerekekkel az ügy etikai és jogi hátteréről, a személyes adatok védelméről stb. Ha az érintetteket zavarja a publikálás ténye, kérhetik a képek levételét a honlapról. Ha az oldal készítői ezt nem teljesítik, a szolgáltatónak kell jelezni a hozzájárulás nélküli publikálás tényét, aki köteles intézkedni az ügyben.
Sz.N.
 
#442  IbolyaHugi35[kukac]freemail[pont]hu2006-01-24 12:22
Kedves Mindenki!

Szeretnék tanácsot kérni.
A gyerekek internetes oldalt szerkesztettek otthon, szabadidejükben. Közülük az egyik,társuk képét (szintén a netről töltötték le)és az osztály-bulin történt eseményeket közölte. Ez esetben be kell e avatkozni az iskolának? Kell e büntetést kiszabnia, vagy összekötő-tanácsadó szerepet kell vállalnia. Köszönöm a segítséget.
 
#441  dr Arbanász Zoltánarbanasz[kukac]freemail[pont]hu2006-01-23 19:14
A többi csak homok

Már két perce becsöngettek, de idős tanár nem mozdult. Fáradt teste ernyedten pihent a poros szertár egyetlen karosszékében.
-Menni kell!
Hatodik óraja lesz az érettségiző osztályban.
A tananyaggal már régen végeztek. Feletetni sem
kell, már minden jegy gazdára talált. Mit is mondhat még, mit adhat még magából útravalónak?
Szemében kiült a rémület. Nézte elmúlt életének színpadát, a kopott kellékeket. A polcokon dobozok,zacskók sorakoztak katonás rendben. Minden
pontosan felcímkézve. Nehézkesen felállt, talá-
lomra levett egy dobozt a polcról. Csodálkozott a
súlyán de nem nézett bele. Az osztályban a szoká-
sos zsivaly fogadta. Fellépve a katedrára, a doboz
tartalmát az asztalra rendezte. Kisebb-nagyobb kö-
vek, egy zacskó apró kavics, egy fedél nélküli
befőttesüveg. A diákok érdeklődve szemlélték a
kiállítást. A tanár, kezében az üveggel az osztály
felé fordult. Egyenként tette bele a köveket.
-Tele van? - kérdezte váratlanul.
-Igen! - jött a válasz.
Ekkor az apró kavicsokkal töltötte fel a kövek hézagait.
-Tele van?
-Igen, igen! - dübörgött kacagva az osztály, megszimatolva a drámát.
A tanár óvatosan kioldotta a homokkal telt zacskó száját, és tartalmát az üvegbe rázta.
-Tele van? - kérdezte harmadszor is.
-Most már teljesen. - szólt a kórus.
-Igen, most már valóban tele van. - s szemével
messze nézett. Túl az osztályterem falán, hosszú
életének távolába.
-A sorrend. -kiáltotta.
-Jegyezzétek meg, a sorrend!
-Ha a homokot tettem volna először az üvegbe, nem
lett volna hely a köveknek, kavicsoknak. - mondta
tompa hangon.
-Az üveg az élet! A kövek életünk legfontosabb kellékei: a hazánk, a családunk, feleségünk, gyer-
mekeink, az egészségünk, a megszerzett tudásunk,
a barátaink, a hitünk.
A hirtelen beálló csendben, meglepett arcok szegeződtek az öregre.
-A kavicsok, megszerzett vagyonunk: házunk, lakásunk, autónk, s minden ami pénzzel megszerez-
hető.
-A homok, nos a homok, minden egyéb. - s hangja újból lágyan járta be a termet. Megfáradt tekintete lassan ereszkedett a diákjaira.
-Vegyétek ezt még tőlem! Csak a kövek az igazán
fontosak! Teljes marad az életetek akkor is, ha
csak a kövek maradnak meg nektek, merta többi
csak homok.
 
#439  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-01-23 17:39
Kedves Zsuzsa! Igazán semmi konkrét dolgot nem lehet ez ellen a jelenség ellen tenni, hiszen az internet nyilvánossága nehezen tartható kordában. Lehet (és kell is azonban) beszélgetni a gyerekekkel ezekről a kérdésekről. A szabályok áthágásának általános divatja különösen veszélyes a jelenlegi technikai fejlettség szintjén. Hiszen ma a gyerek a mobilján bármit, bárkit lefényképezhet, videofelvételt csinálhat észrevétlenül, s név nélkül is feltehet bármit az internetre. Hogy ez a lehetőség mekkora felelősséggel jár, azt csak akkor értjük meg igazán, amikor mi magunk válunk sértett felekké, netán áldozattá. Ez pedig bármelyikünkkel előfordulhat. A diákokban 100 évvel ezelőtt is megvolt a késztetés, hogy borsot törjenek tanáraik orra alá, humorizáljanak velük, róluk, esetleg megbosszulják vélt vagy valós sérelmeiket (ld. pl. Karinthy vagy Kosztolányi műveiben Kökörcsin vagy Novák tanár urakat). A helyzet annyiban változott, hogy kibővültek, mondhatni korlátlanná váltak a cselekvési lehetőségek . A honlapunkon már érintettük ezt a kérdéskört (Bűnök és büntetések). Nagyon érdekelne, hogy Neked és a többi kollégának evvel a dologgal kapcsolatban milyen tapasztalatai vannak, hogyan vélekedtek a lehetséges megoldásokról. Érdemes lenne mindezen közösen is eltöprengeni. SzJ
 
#438  Zsuzsadtzs[kukac]freemail[pont]hu2006-01-20 18:31
Kedves Mindenki!

Mit lehet tenni, ha egy diák a tanárai nevét nicknek használva disznóságokat írt egy chat fórumra, ami nem moderált, sőt nyoma sincs sehol rendszergazdának.
Szólok az érintett kollégáknak, igen, és azután? Lehet, hogy ha ügy lesz belőle, csak elharapózik a jelenség, mivel az internetre bárki bármit feltehet...
 
#437  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2006-01-18 20:18
Kedves Nyunyó! Családi iszonyok címmel a közelmúltban jelent meg Virág György szerkesztésében egy a témához kapcsolódó kutatási eredményeket tartalmazó könyv (a CompLex és a Magyar Kriminológiai Intézet közös kiadványa.) Tájékozódni lehet a témáról a következő internet címeken: http://www.nane.hu/egyesulet/index.html;
http://www.nane.hu/kiadvanyok/szorolapok/csaladonbelulieroszak.doc;
http://www.im.hu/csaladonbelul/;
http://www.szochalo.hu/index.php?cache=1&tx_ttnews[tt_news]=101888
Eredményes munkát kívánunk. OFOE
 
#436  Nyunyóbungyuli[kukac]citromail[pont]hu2006-01-18 19:03
Hali. Az évfolyamdolgozatomat a családon belüli erőszakról írom, de sajnos nagyon kevés statisztikai anyagot találtam.Nagyon megköszönném, ha valaki tudna segíteni.
 
#433  Tündetundetalas[kukac]vipmail[pont]hu2006-01-13 16:33
Nem kérek tanácsot, csak fortyogok itt magamban, hátha találok társakat. A gyermekem 13 éves szülinapjára az elveszett helyett kért új mobilt, ezt egy könnyelmű pillanatomban meg is ígértem neki. Sőt azt is mondtam, hogy választhat. Ő meg ragaszkodik egy 45 ezer forintos változathoz. Szerinte ez nem is olyan drága, hiszen vannak drágábbak is. Miután jeleztem, hogy ennyi pénzt nem adok ki egy ilyen kütyüre, vérig sértődött, duzzog és pimasz. Hogy én nem tartom be az ígéretemet, különben csak egyszer van az embernek egy évben szülinapja stb. stb. Szönyű rossz a hangulatunk ezért... Normális dolog ez az egész?
 
#432  Nagy Henriettasilver1[kukac]chello[pont]hu2006-01-12 07:56
Kedves Pedagógusok!

Szeretnék tájékoztatni minden kedves pedagógust, hogy a napokban jelenik meg a második könyvem, ( Holtomiglan?- A családon belüli erőszak volt az első) aminek a címe Az erőszak a családban marad?- Gyermekbántalmazás. Kifejezetten szociális munkásoknak, pedagógusoknak, tanulóknak, valamint a segítő szakmában tevékenykedőknek íródott. A kötet igyekszik átfogó képet adni a gyermekbántalmazás történetéről, jogi kezeléséről az elmult 4 év statisztikáival igazolva, hogy a probléma fölött nem lehet szemet hunyni, a megelőzéssel, a keueléssel foglalkozni kell. Tájékoztat a gyermekvédelemben és a törvényben biztosított lehetőségekről, melyek a bántalmazottak helyzetének jelentős javulását eredményezhetik. Felhívja a figyelmet a jelzőrendszer szerepére, mely a korai felismerés záloga, a prevenció egyetlen lehetősége. Ha valakinek felkeltette a kiadvány az érdeklődését, a silver1@chello. hu e-mail címen jelezhetl A kiadvány ára: 850 Ft.

Tisztelettel: Nagy Henrietta
 
#431  Osztin Powerssasddsa[kukac]hotmail[pont]hu2006-01-11 17:50
Most olvastam el az arhívból eme csudás cikket: hát nagy butaság Tesótanár – kefebajusszal
 
#430  Gesztes Olympianagyito[kukac]nagyito[pont]hu2006-01-09 13:37
A Nagyító Alapítvány pályázatot hirdet középiskolás osztályoknak, csoportoknak hétvégi iskolán kívüli képzésen való részvételre a tavaszi félév folyamán. További információ: www.nagyito.hu
Várjuk jelentkezését!
 
#429  Baranyai Imreofoe[kukac]axelero[pont]hu2006-01-09 13:33
Tisztelt Dr. Walter Károly!

Nincs szükség rá, hogy OFOE állást foglaljon az Ön által feltett kérdésben, arra ugyanis az oktatási törvény pontosan megadja a választ:
Amennyiben az osztályfőnöki pótlék helyett a közoktatási törvény mellékletének negyedik része (A teljesítménypótlék alkalmazása) miatt az ott szereplő 3/b pont alapján megemelték az osztályfőnök besorolási alapilletményét (10-14%), akkor a 4. pont alapján az Ön által is említett 3. rész II. 7/a pontjában szereplő órakedvezmény nem vehető igénybe, illetve ez a teljesítménypótlék tartalmazza az osztályfőnöki pótlékot is.
Ha csak megemelték az osztályfőnöki pótlékot, de nem alkalmazták a teljesítménypótlékot, akkor az Ön által is említettek alapján az „adminisztrációs” óra is jár, természetesen a megtartott osztályfőnöki óra mellett.

Tisztelettel: Baranyai Imre
 
#428  Dr. Walter Károlytitkar[kukac]gyakorlo-kap[pont]sulinet[pont]hu2006-01-03 12:09
Tisztelt Baranyai Imre!


Állásfoglalás kérése az alábbi törvényértelmezésre:

A Közoktatási Törvény mellékletének 3. rész II. 7/a pontja „az osztályfőnöki, ….. feladatot ellátó pedagógus heti kötelező órájának teljesítésébe a feladat ellátására heti egy órát kell beszámítani.”
A fenntartó értelmezése szerint az osztályfőnöki feladatokat ellátó pedagógusnak heti egy órát biztosít, amelyet a kötelező heti órájában – amennyiben a szaktárgyaiban nincs meg a kötelező óraszáma – biztosít, ha a kötelező szaktárgyi óráin túl látja el ezt a teendőt heti egy órában, azt túlóraként finanszírozza.
A pedagógusok a törvényt úgy értelmezik, hogy az előbb felsorolt lehetőségeken felül a megtartott osztályfőnöki órán túl jár még heti egy óra osztályfőnöki adminisztrációra, melyet a fenntartónak túlóraként kell biztosítani.
Kérdéseim:
1. A fenntartó helyesen járt-e el akkor, amikor a megemelt osztályfőnöki pótlék mellett heti egy órát finanszíroz osztályfőnöki feladataik teljesítésére?
2. Az egy órán túl köteles-e a fenntartó finanszírozni heti plusz egy órát az osztályfőnökök adminisztrációs teendőinek ellátására?

Tisztelettel:

Dr. Walter Károly
Igazgató
KECSVM Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium
7400 Kaposvár, Béke u. 75.
82/411-628
 
#427  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2005-12-29 18:31
Kedves Ilma! Mivel a válaszom nem ment át e-mailen, legalábbis visszajelzés jött, hogy nem tudták azt elküldeni, a felvetett kérdésedre itt is válaszolok.
A helyi tanterv nem csak az általános iskolában tartalmaz(hat)ja a pályaorientációt, hanem a középfokon is. Ez nálunk most meglehetősen zűrös, léteznek ugyanis 8, 6 és 4 osztályos gimnáziumok. Ráadásul a szakközépiskolák nagy része egyesült a gimnáziumokkal, a szakképzés egyre később indul.
A pályaorientációt nehezíti, hogy a munkaerőpiac hihetetlen gyorsasággal, követhetetlenül alakul. Mivel hiányzik a biztos jövőkép, nehéz, szinte lehetetlen követni a folyamatokat. A nevelési tanácsadók legfeljebb az önismereti oldallal tudnak valamit kezdeni. A tankötelezettség 18 éves korig tart, a pályaválasztás ideje is kitolódik. Az iskola kompetenciája a pályaorientáció kérdéseiben erősen behatárolt. Sok múlik a családon, illetve a helyi lehetőségeken. Igazából nincs a dolognak a szó szoros értelmében kiépült rendszere. Nem véletlen , hogy a korábban pályaorientációként említett általános követelmények 2003-ban beépülnek a Felkészítés a felnőtt létre című fejezetbe. A koncepció valóban korszerű, a megvalósulás azonban meglehetősen egyenetlen. Javaslom, hogy nézz bele a Jelentés a magyar közoktatásról 2003 fejezeteibe. Első sorban az Oktatási rendszer és a tanulói továbbhaladás című fejezetet ajánlom a figyelmedbe. Olvasd el, és nyugodtan kérdezz, ha valami nem világos! Üdvözlettel Szekszárdi Juli
 
#426  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2005-12-29 13:11
Kedves Éva! A viselkedésformákról (közöttük a rejtőzködőről is) találsz megbízható információt Atkinson Pszichológia című tankönyvében (Osiris Kiadó, 1997.)Ugyanitt kaphatsz tájékoztatást a kapcsolódó egyéb szakirodalomról is. Jó munkát és boldog újévet kívánunk Neked.
 
#425  Évaalbert_eva[kukac]index[pont]hu2005-12-28 22:31
Úgy látszik, már nagyon késő van, látom, hogy elírtam a lényeget!
Nem fejtőzködő, hanem REJTŐZKÖDŐ viselkedésformáról van szó.
 
#424  Évaalbert_eva[kukac]index[pont]hu2005-12-28 22:27
Kedves osztályfőnökök, pedagógusok!
Szakdolgozatom megírásához keresek olyan szakirodalmat, amely a viselkedésformákat meghatározza. Különösen az érdekel, hogy mi jellemző a fejtőzködő viselkedésformára. (Nem csak a hazugságra).
Kérem, hogy válaszukat e-mail címemre küldjék.
Köszönettel: Éva
 
#423  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2005-12-21 12:35
Kedves Ilma! Kérdésedre természetesen válaszolunk. A választ az e-mail címedre küldjük. Nagyon boldog karácsonyi ünnepeket kívánunk. Az OFOE szerkesztősége nevében Sz. Juli
 
#422  Ilmailma[kukac]eunet[pont]yu2005-12-20 20:05
Kedves Osztályfőnökök!
Kérdésem némileg kötődik az osztályfőnöki tevékenységhez, így remélem, válaszol nekem valakiJ
Szerbiában élek és a szakosításom során egy dolgozatot kell írnom a Pályaorientáció a magyar iskolarendszerben címen. Sok anyagot találtam hozzá de egy dologról nem találtam adatot a szakirodalomban: ki az a személy az iskolában, aki a pályaválasztáshoz kötődő tevékenységeket végzi? Az osztályfőnök? (nálunk ez úgy működik, hogy minden iskolában van szakszolgálat, bölcsésszakos pedagógussal vagy pszichológussal és a pályorientáció az ő feladatköre). Minden iskolának van pályaválasztási felelőse (valahol ezt a megnevezést találtam) vagy ez csak egy lehetőség?
Ha pár sorban válaszolnátok, hogy működik az a rendszer vagy ajánlanátok hozzá szakirodalmat, azt nagyon megköszönném...
Áldott ünnepeket!
Ilma
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.07.19.
Nyáry Luca: A magántanulás mentett meg attól, hogy csődtömeggé váljak – Így látja az új törvényt egy érintett diák
A köznevelési törvény pénteken elfogadott módosításai szerint a következő tanévtől (tehát már idén szeptembertől) megszűnik a magántanulói státusz, felváltja az úgynevezett „egy...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.07.17.
Kell még 164 millió forint közpénz a milliós tandíjjal induló elit magániskolára
Szeptemberben nyit Debrecenben az alapítványi iskola, ahova a jelentkezés is 100 ezer forintba kerül. Ösztöndíjas helyek egyelőre nem lesznek, az építkezést az adófizetők állják, a szá...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.07.17.
Egyszerre 11 óvónő mondott fel egy újpesti óvodában
Olyan pedagógusok hagyták ott az óvodát, akik már az alakulás óta ott dolgoztak, alapítók voltak. Két olyan mesterpedagógus is felállt, akik óriási szaktudással is rendelkeznek. A távoz...
(Forrás: Újpesti Hírmondó)
--
2019.07.17.
Még egy dolog, amiben szembemegyünk Európával: egyre több a korai iskolaelhagyó
A 2010-ben elfogadott Európa 2020 Stratégiában Magyarország azt vállalta, hogy 2020-ra a korai iskolaelhagyók arányát 10 százalékra csökkenti, ettől a célkitűzéstől azonban egyre távolodunk...
(Forrás: Népszava)
--
2019.07.17.
Megőrülsz: almaügyi nyomozást rendelt el a tankerület
Valószínűleg megtaláltuk a hét agygörcsét, pedig még csak kedd van. A magyar általános iskolákban általában almát adnak a tízóraihoz, ám arra, ami most jön, egyetlen almagengszter, egyetlen...
(Forrás: Pécsi Stop)
--
2019.07.17.
A német, az osztrák és a lengyel rektori konferencia kiáll az MTA mellett
Közös közleményben adott hangot kedden aggodalmainak a német, az osztrák és a lengyel rektori konferencia a Magyar Tudományos Akadémia átalakításával kapcsolatos jogszabály elfogadása miatt...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.07.17.
Évtizedes kudarcok után újra tanulhatnak
Van, akitől a gyermeknevelés és autista kisfia fejlesztése, van, akitől az önbizalomhiány, és van, akitől a családfenntartó szerep vette el a továbbtanulás lehetőségét. Egyesek beletö...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.07.17.
Bódis József: Nem csorbulnak a szülői jogok a köznevelési törvény módosításával
Az államtitkár hangsúlyozta: a szülői jogok továbbra is megmaradnak, mert ha a szülő úgy ítéli meg, hogy korai lenne háromévesen óvodába vinni a gyermeket, egy év halasztást kérhet....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.07.17.
Az érettségi biztos túlbuzgósága miatt semmisítették meg a Szinyei Gimnázium tizenöt végzősének érettségijét
A helyzet abszurditását fokozza, hogy az iskolában a tizenöt említett diákon kívül is voltak olyan érettségizők, akiknek az érintettekhez hasonlóan hiányzott egy-egy természettudományos...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
  Eleonóra

Kedves OFOE Csapat!
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy egy egyházi iskolában dolgozom, mint 50% kollégiumi felügyelő, 50% kollégiumi ápoló. Érdeklődnék, hogy ilyen esetben számomra mennyi szabadság jár? Tavaly fél állásban tanítottam, akkor járt a pedagógusi szabadság, itt úgy olvasom, ebben a munkakörben is jogosult lennék.?
Köszönettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek