OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#402  OFOEofoe[kukac]axelero[pont]hu2005-10-23 20:52
Kedves Gimmo!
A szakkönyvvásárlási hozzájárulás összegével 2004. november 16. óta nem kell elszámolni sem a munkáltató, sem a fenntartó felé.
Üdvözlettel:
A szerk.
 
#401  gimmogimmo[kukac]gmail[pont]com2005-10-23 19:04
Sziasztok!

Lehet, már sokkal korábban valaki feltette a kérdést, de én is próbálkozom: Ki tud róla, hogy a 14000ft szakkönyvtámogatás számlákkal történő elszámolását megszűntették volna már 2005-ben? Más fórumon már valaki feltette ezt a kérdést, de nem válaszolták meg.

Köszönöm a választ.
 
#400  gimmogimmo[kukac]gmail[pont]com2005-10-23 19:00
Szia István!

A sikondai gyermek és ifjúsági tábor nagyon jó hely, túrázni is lehet a közeli vidéken:o)
 
#399  Andiherczega[kukac]gmail[pont]hu2005-10-19 07:31
Kedves István!
Nézz körül a www.osztalykirandulas.hu-n és a www.erdeiiskola.lap.hu-n, ezekről el lehet indulni.
Jó kirándulást: Andi
 
#398  Istvánwerfer70[kukac]freemail[pont]hu2005-10-18 23:11
Kedves Kollégák!
Tudtok róla, hogy létezik-e olyan weboldal, melyen osztálykirándulással kapcsolatos, fontos infok lennének összegyűjtve? (szállások, konkrét kirándulási programok, ötletek, tippek stb.)
Ha tud vki ilyenről, kérem, írjon!
Köszönöm
 
#397  Editeditke2004[kukac]vipmail[pont]hu2005-10-18 15:07
Tisztelt egybegyült pedagógusok!
Tanítóképzőbe járok, és témát keresek a szakdolgozatomhoz.Ami eddig eszembe jutott, azzal már foglalkoztak mások is..most jelenleg fogalmam sincs milyen pedagógiai kutatást érdemes végezni, ami nem haladja meg a képességeimet, de hasznos is. Nektek, mint gyakorló pedagógusoknak van- e valamilyen ötletetek, jó témátok? Ha lenne, nagyon megköszönném a segítséget!(Nem baj, ha nem konkrét, csak induljak már el az úton).
 
#396  Péterp[pont]zombori[kukac]yahoo[pont]com2005-10-17 22:27
Szerintem jól kell tanítani, és akkor nincs mitől félni. Védenek a gyerekek, a szülők, a feladatok, a nélkülözhetetlnség légköre. Ajánlom mindenkinek.
P.
 
#395  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2005-10-17 10:49
Kedves Heni! Nagyon sajnáljuk, hogy nem tudunk számodra megbízható választ adni. Azért is késlekedtünk a válasszal, mert megpróbáltunk utána járni a dolognak.A kérdésed nem tartozik a mi illetékességi körünkbe, és úgy tapasztaljuk, hogy pusztán az ember tiszta logikája nem segít az eligazodásban. Azt javaslom, hogy a belügyi szerveknél érdeklődj. Szívből kívánjuk, hogy megoldd a problémádat, és nagyon sajnáljuk, hogy ezúttal nem tudunk érdemben segíteni. Üdvözlettel Juli
 
#394  heniheniheniheni[kukac]hotmail[pont]com2005-10-12 10:02
Egy kérdésem lenne amire sajnos itt székelykereszturon nem kaptam választ.Az a gyermek akinek a szülei elváltak már rég,betöltötte a 14 évet,az anyja neveli az apának van láthatása,saját utlevéllel rendelkezik,hogyan lépheti át a román magyar határt,kell-e a gyereknek az apátol a beleegyezés a közjegyzőtől a határátkeléshez?Ha igen akkor ha az anya átviszi a gyereket büntető-e?Előre is köszönöm.tisztelettel Erzsébet
 
#393  Szakember- Szakember Vonalszakemberek[kukac]kek-vonal[pont]hu2005-10-07 21:13
Kedves Osztályfőnökök, Pedagógusok!

Szeretnénk tájékoztatni benneteket a
Szakember-szakember Vonalról.
A Vonalat a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány
indította el hivatásszerűen gyerekekkel foglalkozó
szakemberek (pedagógusok, családgondozók, védőnők,
rendőrök, gyermekorvosok, nevelők, ápolók, gondozók)
számára. Szolgálatunk anonim konzultációs,
esetmegbeszélési lehetõséget biztosít számotokra, vagy
segít a szükséges információ megszerzésében egy-egy
esettel kapcsolatban. Tisztában vagyunk azzal, hogy
nagyon sok probléma nálatok csapódik le, akár az órán,
a napköziben vagy a szünetekben. Ti nemcsak a
gyerekekkel, hanem a szülõkkel, a családokkal is
találkoztok, kötődtök hozzájuk, éveken át követitek
sorsukat. Sokszor nehéz szembesülni a szociális
problémákkal, a magatartászavar, a devianciák mögött
rejlő családi gondokkal. Kevés időtök, lehetőségetek
van az oktató-nevelő munka mellett mindezekkel
foglalkozni, de sok esetben benneteket is feszít, hogy
megoldást találjatok egy-egy nehéz helyzetre.
Ha úgy gondoljátok, hogy munkátokat megkönnyítené, ha
egy független szakemberrel megbeszélhetnétek az
esetet, vagy ahhoz kapcsolódóan bármilyen információra
van szükségetek, hívjátok a Szakember-Szakember
Vonalat. A hívásokat a gyermekvédelemben jártas
szakemberek fogadják, akik munkáját egy kiterjedt
háttérstáb (rendőr, gyámügyi, oktatás- és romaügyi
szakember, jogász, pszichológus) segíti.

A Szakember-Szakember Vonal száma: (06-1) 302-09-44
Elérhető: kedd, csütörtök, péntek 10-14 óráig
Lehetőség van az e-mailben történő konzultációra is az
alábbi címen: szakemberek@kek-vonal.hu

Készséggel várjuk a hívásokat, leveleket, üdvözlettel:

a Szakember-Szakember Vonal stábja
 
#391  Baranyai Zsuzsabaranyaine[kukac]aranyj[pont]hu2005-10-04 08:35
Kedves Nóra!

Az Arany János Általános Iskola és Gimnázium PDSZ csoportja nevében köszönjük cikkedet. Szívünkből szóltál! Üdvözlettel: Baranyai Zsuzsa
 
#390  Kertész Ágnesgelesz111[kukac]freemail[pont]hu2005-09-30 13:02
Kedves Válaszadó nagyon köszönöm az információt és keresem ezen a címen az egyesületet.Köszönettel és üdvözlettel Kertész Ágnes
 
#389  OFOEofoe[kukac]axelero[pont]hu2005-09-27 17:32
Kedves Anett!
Mivel üzenetedet a tanácsadó rovat vezetőjének, Földes Petrának címezted, kérdésedre a Tanácsadóban találod a választ.
Üdvözlettel:
A szerk.
 
#388  Anetttommacska[kukac]freemail[pont]hu2005-09-26 21:24
Kedves Petra! Kezdő osztályfőnök vagyok egy 6/1-es gimnáziumi osztállyal. Igen értelmes kis csapat, de állandóan panaszkodnak a kollégák a magatartásukra. Én ötödik éve tanítok testnevelést, osztályom még nem volt, tesi órán megszoktam a kisebb, bontott csoportokat, ők 32-en vannak. Az én órámon is egymás szavába vágva beszélnek, sokszor engem sem hallgatnak végig. Egy hetes továbbképzésen voltam, 3 beszedett ellenőrző fogadott: egy tanuló szaktanári figyelmeztetőt kapott a magatartása miatt, a másik olvashatatlanul írta be az ellenőrzőbe a tanárok neveit, a harmadik egyszerűen csak a keresztnevüket írta be, ráadásul becézve. (Beküldték a kollégát helyettesíteni, mivel biológia könyv hiányában szakórát nem tudott tartani, beszedte az ellenőrzőjüket.) Tehetetlennek érzem magam, a kollégák is csak annyit mondanak, hogy "kapjam el a grabancukat még most", de használható tanácsot nem kapok. Nem szeretem a figyelmeztetőket osztogatni (egyet adtam öt év alatt), de most nem látom a megoldást. Hogy vegyem rá őket, hogy tiszteljék, segítsék egymást? Készülünk egy kis tánccal a gólyabálra, részt vesz mindenki benne, de a szervezési része (milyen ruha, hajpánt, ki készítse el, stb.) egy káosz. Nagyon várom a válaszod! Köszönettel: Anett
 
#387  Fülöp Dánielfulop[pont]daniel[kukac]studyguard[pont]hu2005-09-26 12:16
Kedves Osztályfőnökök! Olvastam a honlapon az előítélet című részt és gondoltam megemlítem, hogy novemberben jelenik meg két filmünk ami a rasszizmussal és a toleranciával foglalkozik. Szerintrm ezek a filmek sikeresen használhatók majd ebben a témában hiszen direkt iskoklákba készészültek. Addig is kérem nézegessek a www.studyguard.hu honlapunkat. Jó munkát kívánok! Fülöp Dániel
 
#386  Gyöngyibelgyogy[kukac]freemail[pont]hu2005-09-25 20:45
Kedves Mindenki! Egy nagyon fontos ügyben szeretnék segítséget kérni. Az osztályomba jár egy szociopata, valamint kezdődő pszichopata kisfiú. A nevelőanyja mindent megtesz annak érdekében, hogy egy megfelelő iskolát találjon számára, mivel nemcsak másokra, de önmagára is veszélyes. Az eddigi próbálkozások kudarcba fulladtak. Az iskolák azzal érvelnek, hogy túl magas az IQ-ja. Választ szeretnék kapni az ügyben, hogy létezik-e egyáltalán Magyarországon olyan iskola, ahol ez a gyermek esélyt kapna a fejlődésre és gyógyulásra! Köszönettel: Gyöngyi
 
#385  Szilagyiné Biri Erikaszilagyine[pont]erika[kukac]vipmail[pont]hu2005-09-25 20:01
Általános iskolai nyolcadik osztályos osztályfőnöki órai tanmenet tervezetet keresek.
 
#384  Kovács Jolánkojoli[kukac]freemail[pont]hu2005-09-23 10:33
Kedves Petra! Kérdésem a következő: A nyáron táboroztattunk szabadságunk alatt 6 napon át gyerekeket iskolánkból.Milyen tanulókiséreti elszámolásst kérhetünk ezért pontosan, és milyen jogszabályra hivatkozhatunk, hogy valóban el is számolják?
Köszönettel:
Joli
 
#383  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2005-09-17 08:20
(Folytatás) Kedves Toscana! Nagyobb a probléma, ha az osztályfőnök, aki pillanatnyilag a személyesség (sajnos egyszemélyi) garanciája kellene hogy legyen, az Önök esetében nem próbál nyitottabb lenni, és – feltételezhetően a gyerekek vélt érdekében – az új tanár személyével történő riogatással ösztönöz a minél jobb teljesítésre. Persze ez a szülői olvasat, érdekes lenne tudni, hogy a gyerekek miként élik meg ezt a dolgot. Jelzi, hogy unják az órákat. Ez mindig így van? Egyéni vagy csoportos problémáról van szó? Próbáltak erről már beszélni a tanárokkal? A kölcsönös bizalom megteremtése a szülőkön is múlhat. Általánosságban nehéz "tanácsot" adni. Mindig helyben kellene utat keresni egymáshoz, s ennek a módját is az adott helyzet szabja meg. Érdeklődéssel várjuk újabb jelentkezését, ha többet konkrétumot tudunk meg a problémájáról, talán közösen előbbre jutunk...
 
#382  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2005-09-17 08:10
Kedves "Toscana"! Elnézésedet kérjük, hogy viszonylag hosszú ideig nem válaszoltunk szülői aggodalmat tükröző levelére. A személyesség hiánya az iskolák többségében sajnos általános probléma, mi is többször írtunk már erről (ld. például a főoldal legfrissebb írását). Az is kétségtelen, hogy a személyességnek nem kedveznek a frontális órák, amikor a tanár oktat és számonkér, a gyerekek pedig jegyzetelnek, felelnek és, mint írja: szoronganak. Hogy a tanári szigor váltja ki belőlük a szorongást, vagy ez csak ráerősít az általános rossz közérzetre, azt nehéz megítélni a konkrét helyzet ismerete nélkül. Ha a szigor igényességgel, a tanulók igényeihez, érdeklődéséhez, adott szintjéhez igazodással párosul, akkor akár pozitív is lehet.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.09.06.
Microsoft-botrány: újabb korrupciógyanús szálra bukkant Hadházy
A jelentésben szereplő történet szerint a NAV esetében egy Microsoft-alkalmazott tiltakozott is amiatt, hogy az úgynevezett alvállalkozónak nincsenek kompetenciái a munkához. Azonban felvilá...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2019.09.06.
"Kérdezd meg szüleidet, miért nem vagy megkeresztelve" – adja feladatul az ötödikes tankönyv
Bánhegyi könyve nem először kap publicitást: 2015-ben a tiltakozások hatására vissza kellett vonni az általános iskolák ötödik, a hatodik és a hetedik osztályaiból az általa írt tört...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.09.04.
„Füttyre indítható, fegyelmezett szolgahadat képezünk” – Exkluzív interjú Vekerdy Tamással és fiával, Dániellel
Az egyikük önmagában intézmény – bármit mond, az futótűzként terjed az interneten, és szavait anyák ezrei tekintik szinte szentírásnak. A másikuk elbújni szeret, és a szűkebb környezet...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.09.03.
A szelekció rendkívül nagy arányú növekedése a magyar iskolarendszerben 2010 és 2017 között. Nahalka István írása
Számtalan szakember és szervezet hívta már fel a figyelmet arra, hogy a szelekciós, illetve az esélyegyenlőtlenségek növekedését eredményező folyamatok egyre veszélyesebbek Magyarországon...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.09.03.
Friss felmérés: a pedagógusok 18%-a az első lehetséges alkalommal elhagyná a pályát
A gyorsjelentés szerint a válaszadók 79%-a szerint túl kevés az ellenszolgáltatás és túl nagy az elvárás, 21%-a várja, hogy javuljon a helyzet, ezen felül 21%-a munkahelyet változtatna, é...
(Forrás: eduline)
--
2019.09.03.
A szülők csak nem akarják úgy taníttatni a gyereküket, ahogy Orbán mondja
Ha saját gyerekeikről van szó, nem veszik be a családok, hogy a munkaalapú társadalom nevében ne gimnáziumba, hanem szakképzésbe adják őket. Az új tanévben is nagyjából ugyanannyian kezdik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.31.
A magyar oktatás színvonala 30 évvel maradt le a valóságtól, és ez a szám most megduplázódik
– mondta Rózsa Ildikó, a Resuli – a Megújuló Oktatásért Alapítvány vezetője a 24.hu-nak a köznevelési törvény módosításával kapcsolatban. A parlament júliusban szavazta meg a szeptembert...
(Forrás: 24.hu)
--
2019.08.31.
A köznevelési törvény módosításainak eltörlését kéri az ellenzék az Alkotmánybíróságtól
Az ellenzék ma sajtótájékoztatón jelentette be, hogy készített egy alkotmánybírósági beadványt, amely minden alkotmánysértő módosítást pontról pontra végigvesz, és kéri ezek eltö...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.31.
Vád alatt az érettségit közreadó nyomdász
Vádat emeltek az érettségi feladatokat kiszivárogtató nyomdai alkalmazott ellen – közölte a Bács-Kiskun Megyei Főügyészség. A vádirat szerint a 41 éves, lajosmizsei férfi egy helyi nyomd...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek