OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
#401  gimmogimmo[kukac]gmail[pont]com2005-10-23 19:04
Sziasztok!

Lehet, már sokkal korábban valaki feltette a kérdést, de én is próbálkozom: Ki tud róla, hogy a 14000ft szakkönyvtámogatás számlákkal történő elszámolását megszűntették volna már 2005-ben? Más fórumon már valaki feltette ezt a kérdést, de nem válaszolták meg.

Köszönöm a választ.
 
#400  gimmogimmo[kukac]gmail[pont]com2005-10-23 19:00
Szia István!

A sikondai gyermek és ifjúsági tábor nagyon jó hely, túrázni is lehet a közeli vidéken:o)
 
#399  Andiherczega[kukac]gmail[pont]hu2005-10-19 07:31
Kedves István!
Nézz körül a www.osztalykirandulas.hu-n és a www.erdeiiskola.lap.hu-n, ezekről el lehet indulni.
Jó kirándulást: Andi
 
#398  Istvánwerfer70[kukac]freemail[pont]hu2005-10-18 23:11
Kedves Kollégák!
Tudtok róla, hogy létezik-e olyan weboldal, melyen osztálykirándulással kapcsolatos, fontos infok lennének összegyűjtve? (szállások, konkrét kirándulási programok, ötletek, tippek stb.)
Ha tud vki ilyenről, kérem, írjon!
Köszönöm
 
#397  Editeditke2004[kukac]vipmail[pont]hu2005-10-18 15:07
Tisztelt egybegyült pedagógusok!
Tanítóképzőbe járok, és témát keresek a szakdolgozatomhoz.Ami eddig eszembe jutott, azzal már foglalkoztak mások is..most jelenleg fogalmam sincs milyen pedagógiai kutatást érdemes végezni, ami nem haladja meg a képességeimet, de hasznos is. Nektek, mint gyakorló pedagógusoknak van- e valamilyen ötletetek, jó témátok? Ha lenne, nagyon megköszönném a segítséget!(Nem baj, ha nem konkrét, csak induljak már el az úton).
 
#396  Péterp[pont]zombori[kukac]yahoo[pont]com2005-10-17 22:27
Szerintem jól kell tanítani, és akkor nincs mitől félni. Védenek a gyerekek, a szülők, a feladatok, a nélkülözhetetlnség légköre. Ajánlom mindenkinek.
P.
 
#395  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2005-10-17 10:49
Kedves Heni! Nagyon sajnáljuk, hogy nem tudunk számodra megbízható választ adni. Azért is késlekedtünk a válasszal, mert megpróbáltunk utána járni a dolognak.A kérdésed nem tartozik a mi illetékességi körünkbe, és úgy tapasztaljuk, hogy pusztán az ember tiszta logikája nem segít az eligazodásban. Azt javaslom, hogy a belügyi szerveknél érdeklődj. Szívből kívánjuk, hogy megoldd a problémádat, és nagyon sajnáljuk, hogy ezúttal nem tudunk érdemben segíteni. Üdvözlettel Juli
 
#394  heniheniheniheni[kukac]hotmail[pont]com2005-10-12 10:02
Egy kérdésem lenne amire sajnos itt székelykereszturon nem kaptam választ.Az a gyermek akinek a szülei elváltak már rég,betöltötte a 14 évet,az anyja neveli az apának van láthatása,saját utlevéllel rendelkezik,hogyan lépheti át a román magyar határt,kell-e a gyereknek az apátol a beleegyezés a közjegyzőtől a határátkeléshez?Ha igen akkor ha az anya átviszi a gyereket büntető-e?Előre is köszönöm.tisztelettel Erzsébet
 
#393  Szakember- Szakember Vonalszakemberek[kukac]kek-vonal[pont]hu2005-10-07 21:13
Kedves Osztályfőnökök, Pedagógusok!

Szeretnénk tájékoztatni benneteket a
Szakember-szakember Vonalról.
A Vonalat a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány
indította el hivatásszerűen gyerekekkel foglalkozó
szakemberek (pedagógusok, családgondozók, védőnők,
rendőrök, gyermekorvosok, nevelők, ápolók, gondozók)
számára. Szolgálatunk anonim konzultációs,
esetmegbeszélési lehetõséget biztosít számotokra, vagy
segít a szükséges információ megszerzésében egy-egy
esettel kapcsolatban. Tisztában vagyunk azzal, hogy
nagyon sok probléma nálatok csapódik le, akár az órán,
a napköziben vagy a szünetekben. Ti nemcsak a
gyerekekkel, hanem a szülõkkel, a családokkal is
találkoztok, kötődtök hozzájuk, éveken át követitek
sorsukat. Sokszor nehéz szembesülni a szociális
problémákkal, a magatartászavar, a devianciák mögött
rejlő családi gondokkal. Kevés időtök, lehetőségetek
van az oktató-nevelő munka mellett mindezekkel
foglalkozni, de sok esetben benneteket is feszít, hogy
megoldást találjatok egy-egy nehéz helyzetre.
Ha úgy gondoljátok, hogy munkátokat megkönnyítené, ha
egy független szakemberrel megbeszélhetnétek az
esetet, vagy ahhoz kapcsolódóan bármilyen információra
van szükségetek, hívjátok a Szakember-Szakember
Vonalat. A hívásokat a gyermekvédelemben jártas
szakemberek fogadják, akik munkáját egy kiterjedt
háttérstáb (rendőr, gyámügyi, oktatás- és romaügyi
szakember, jogász, pszichológus) segíti.

A Szakember-Szakember Vonal száma: (06-1) 302-09-44
Elérhető: kedd, csütörtök, péntek 10-14 óráig
Lehetőség van az e-mailben történő konzultációra is az
alábbi címen: szakemberek@kek-vonal.hu

Készséggel várjuk a hívásokat, leveleket, üdvözlettel:

a Szakember-Szakember Vonal stábja
 
#391  Baranyai Zsuzsabaranyaine[kukac]aranyj[pont]hu2005-10-04 08:35
Kedves Nóra!

Az Arany János Általános Iskola és Gimnázium PDSZ csoportja nevében köszönjük cikkedet. Szívünkből szóltál! Üdvözlettel: Baranyai Zsuzsa
 
#390  Kertész Ágnesgelesz111[kukac]freemail[pont]hu2005-09-30 13:02
Kedves Válaszadó nagyon köszönöm az információt és keresem ezen a címen az egyesületet.Köszönettel és üdvözlettel Kertész Ágnes
 
#389  OFOEofoe[kukac]axelero[pont]hu2005-09-27 17:32
Kedves Anett!
Mivel üzenetedet a tanácsadó rovat vezetőjének, Földes Petrának címezted, kérdésedre a Tanácsadóban találod a választ.
Üdvözlettel:
A szerk.
 
#388  Anetttommacska[kukac]freemail[pont]hu2005-09-26 21:24
Kedves Petra! Kezdő osztályfőnök vagyok egy 6/1-es gimnáziumi osztállyal. Igen értelmes kis csapat, de állandóan panaszkodnak a kollégák a magatartásukra. Én ötödik éve tanítok testnevelést, osztályom még nem volt, tesi órán megszoktam a kisebb, bontott csoportokat, ők 32-en vannak. Az én órámon is egymás szavába vágva beszélnek, sokszor engem sem hallgatnak végig. Egy hetes továbbképzésen voltam, 3 beszedett ellenőrző fogadott: egy tanuló szaktanári figyelmeztetőt kapott a magatartása miatt, a másik olvashatatlanul írta be az ellenőrzőbe a tanárok neveit, a harmadik egyszerűen csak a keresztnevüket írta be, ráadásul becézve. (Beküldték a kollégát helyettesíteni, mivel biológia könyv hiányában szakórát nem tudott tartani, beszedte az ellenőrzőjüket.) Tehetetlennek érzem magam, a kollégák is csak annyit mondanak, hogy "kapjam el a grabancukat még most", de használható tanácsot nem kapok. Nem szeretem a figyelmeztetőket osztogatni (egyet adtam öt év alatt), de most nem látom a megoldást. Hogy vegyem rá őket, hogy tiszteljék, segítsék egymást? Készülünk egy kis tánccal a gólyabálra, részt vesz mindenki benne, de a szervezési része (milyen ruha, hajpánt, ki készítse el, stb.) egy káosz. Nagyon várom a válaszod! Köszönettel: Anett
 
#387  Fülöp Dánielfulop[pont]daniel[kukac]studyguard[pont]hu2005-09-26 12:16
Kedves Osztályfőnökök! Olvastam a honlapon az előítélet című részt és gondoltam megemlítem, hogy novemberben jelenik meg két filmünk ami a rasszizmussal és a toleranciával foglalkozik. Szerintrm ezek a filmek sikeresen használhatók majd ebben a témában hiszen direkt iskoklákba készészültek. Addig is kérem nézegessek a www.studyguard.hu honlapunkat. Jó munkát kívánok! Fülöp Dániel
 
#386  Gyöngyibelgyogy[kukac]freemail[pont]hu2005-09-25 20:45
Kedves Mindenki! Egy nagyon fontos ügyben szeretnék segítséget kérni. Az osztályomba jár egy szociopata, valamint kezdődő pszichopata kisfiú. A nevelőanyja mindent megtesz annak érdekében, hogy egy megfelelő iskolát találjon számára, mivel nemcsak másokra, de önmagára is veszélyes. Az eddigi próbálkozások kudarcba fulladtak. Az iskolák azzal érvelnek, hogy túl magas az IQ-ja. Választ szeretnék kapni az ügyben, hogy létezik-e egyáltalán Magyarországon olyan iskola, ahol ez a gyermek esélyt kapna a fejlődésre és gyógyulásra! Köszönettel: Gyöngyi
 
#385  Szilagyiné Biri Erikaszilagyine[pont]erika[kukac]vipmail[pont]hu2005-09-25 20:01
Általános iskolai nyolcadik osztályos osztályfőnöki órai tanmenet tervezetet keresek.
 
#384  Kovács Jolánkojoli[kukac]freemail[pont]hu2005-09-23 10:33
Kedves Petra! Kérdésem a következő: A nyáron táboroztattunk szabadságunk alatt 6 napon át gyerekeket iskolánkból.Milyen tanulókiséreti elszámolásst kérhetünk ezért pontosan, és milyen jogszabályra hivatkozhatunk, hogy valóban el is számolják?
Köszönettel:
Joli
 
#383  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2005-09-17 08:20
(Folytatás) Kedves Toscana! Nagyobb a probléma, ha az osztályfőnök, aki pillanatnyilag a személyesség (sajnos egyszemélyi) garanciája kellene hogy legyen, az Önök esetében nem próbál nyitottabb lenni, és – feltételezhetően a gyerekek vélt érdekében – az új tanár személyével történő riogatással ösztönöz a minél jobb teljesítésre. Persze ez a szülői olvasat, érdekes lenne tudni, hogy a gyerekek miként élik meg ezt a dolgot. Jelzi, hogy unják az órákat. Ez mindig így van? Egyéni vagy csoportos problémáról van szó? Próbáltak erről már beszélni a tanárokkal? A kölcsönös bizalom megteremtése a szülőkön is múlhat. Általánosságban nehéz "tanácsot" adni. Mindig helyben kellene utat keresni egymáshoz, s ennek a módját is az adott helyzet szabja meg. Érdeklődéssel várjuk újabb jelentkezését, ha többet konkrétumot tudunk meg a problémájáról, talán közösen előbbre jutunk...
 
#382  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2005-09-17 08:10
Kedves "Toscana"! Elnézésedet kérjük, hogy viszonylag hosszú ideig nem válaszoltunk szülői aggodalmat tükröző levelére. A személyesség hiánya az iskolák többségében sajnos általános probléma, mi is többször írtunk már erről (ld. például a főoldal legfrissebb írását). Az is kétségtelen, hogy a személyességnek nem kedveznek a frontális órák, amikor a tanár oktat és számonkér, a gyerekek pedig jegyzetelnek, felelnek és, mint írja: szoronganak. Hogy a tanári szigor váltja ki belőlük a szorongást, vagy ez csak ráerősít az általános rossz közérzetre, azt nehéz megítélni a konkrét helyzet ismerete nélkül. Ha a szigor igényességgel, a tanulók igényeihez, érdeklődéséhez, adott szintjéhez igazodással párosul, akkor akár pozitív is lehet.
 
#381  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2005-09-12 19:59
Kedves Kertész Ágnes! Kérdésére megadom Menyhért Ildikónak az elérhetőségét. Az Utolsó Padban Egyesület ugyanezen a postacímen érhető el: 1091. Budapest, Mihalkovics u. 14. III/8. Üdvözlettel SZJ
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.03.28.
Távoktatás? Nem most van a nagydolgozatok íratásának ideje
„A kényszer szülte átállás a digitális távoktatásra nálunk most aránylag gyorsan megtörtént” – mondta a HVG-nek Ignácz István, Európa első roma nemzetiségű középiskolája, a...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.03.28.
Pörög a távoktatás: mi lesz az évvégi jegyekkel?
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma tájékoztatása szerint a számonkérések módja lehet például beadandó dolgozat, prezentáció vagy videós beszámoló, de használhatnak valamilyen teszt...
(Forrás: eduline)
--
2020.03.28.
Májustól vakáció, augusztustól új tanév - a Pedagógus Kar ötlete
Észrevételei vannak a digitális átállással kapcsolatban a Nemzeti Pedagógus Karnak. Pontos napirendet és a tananyag mérséklését javasolja a Nemzeti Pedagógus Kar a digitális távoktatásban...
(Forrás: Infostart)
--
2020.03.27.
A tanárok számára is kihívás az újfajta oktatás
Egy kis baranyai település általános iskolai tantestülete az iskolák bezárása és a digitális oktatás kihirdetése (március 11.) után rögtön összeült, hogy a kialakult helyzetet közö...
(Forrás: BAMA)
--
2020.03.27.
A távoktatás pluszteher tanárnak, gyereknek, szülőnek
Soha nem volt még ilyen fontos a tanulók, a szülők és a pedagógusok együttműködése, egymásba vetett bizalma. A digitális munkarend sikere jelentős mértékben ezen múlik.Ezt a nehéz idő...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.03.27.
Az összefogás ideje jött el a tanulásban is
A koronavírus-járvány miatti távoktatás kapcsán több száz egyetemista döntött úgy, hogy önkéntesen online tanórákat tart az egészségügyben dolgozók gyermekeinek. Az alapítvány má...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.03.27.
Pedagóguskar: Ne várjunk el folyamatos online jelenlétet!
Fontos a napirend az új munkarendben is, éjszaka és hétvégén lehetőleg ne küldjenek feladatokat a diákoknak – többek között erre hívja fel a figyelmet friss ajánlásában a Nemzeti Pedag...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.03.27.
A bölcsődei, óvodai dolgozókat átállíthatják fogyatékkal élők segítésére
A fogyatékkal, de saját otthonukban élő emberek és családjaik támogatásáról szóló, a koronavírus-járvány idejére vonatkozó intézkedési tervet kaptak az önkormányzatok a pénteken...
(Forrás: index)
--
2020.03.27.
Kötelező otthoni videó a tesióráról? Nem hozhatnák ilyen helyzetbe a diákokat
Azt mindenképp le kell szögezni, a digitális távoktatás főként a rendszer újdonsága miatt még nincs törvényi szinten szabályozva. Ezért bizonyos kereteket fontos lenne megszabni, főleg...
(Forrás: eduline)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Doroginé Kiss Ildikó!
A Kjt. 24. § (1) bekezdése szerint "Ha a közalkalmazott munkaköre
ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más
munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős
többletmunkát végez, illetményén felül a végzett munkával arányos
külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti." A helyettesítési díj
mértékét jogszabály nem határozza meg, csak azt, hogy a végzett
munkával arányosnak kell lennie. Az a javaslatom, hogy a fenti
rendelkezésre hivatkozva kérje, hogy részére az Mt. 139. §-ában
meghatározott óradíj legalább 50 százalékának megfelelő helyettesítési
díjat állapítsanak meg. Ha ezt a munkáltató megtagadja, munkaügyi per
indítható. (A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  Szilágyi István

Tisztel Címzett!
Nagyon szépen köszönöm a szakszerű és megnyugtató válaszát.
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  OFOE

Kedves Szilágyi István! Pedagógus-munkakörben a köznevelési törvény 64. § (2a) bekezdése
alapján az évi 25 munkanap pótszabadság nem adható, hanem jár. A
pótszabadságból a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (2)
bekezdése alapján
a) továbbképzés, foglalkoztatást elősegítő képzés,
b) a nevelési-oktatási intézmény tevékenységi körébe tartozó nevelés,
oktatás, a pedagógiai szakszolgálati intézmény tevékenységi körébe
tartozó pedagógiai szakszolgálati tevékenység,
c) ha a pedagógus szabadságát részben vagy egészben a szorgalmi
időben, óvodapedagógus esetében - a június 1-jétől augusztus 31-éig
tartó időszak kivételével - a nevelési évben adják ki,
lehet legfeljebb 15 munkanapot igénybe venni. Az tehát nem jogszerű,
ha nem a fenti indokok valamelyike miatt, hanem úgymond, időarányosan
vesz le a pótszabadságból napokat a munkáltató. Javaslom, hogy ezt az
intézkedést ne fogadja el, hanem ragaszkodjon a pótszabadság
kiadásához. A felmentési időnek abban a felében, amikor munkavégzésre
kötelezhető, ki kell adni az időarányos szabadságot. Ha a szabadság
kiadására nincs mód, azt a jogviszony megszűnése esetén - az Mt. 125.
§-a szerint - pénzben kell megváltani. (A válszt a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Harmat Krisztina! Jogszerűnek jogszerű, mivel a munkaidő kötött és kötetlen munkaidőből
áll, csak éppen nem nevezhető etikusnak. Úgy lehet kivédeni, hogy a munkavállaló is kivehet az Mt. 122. § (2) bekezdése alapján hét munkanap szabadságot akkor, amikor akar, csak előtte 15 nappal be kell ezt jelenteni. (A válasz a PDSZ szakértőjétől érkezett.)

--
  Harmat Krisztina

Kedves OFOE!
Szeretném kérdezni, hogy jogszerű-e szorgalmi időben, tanítási (hétköznap) napon szabadságot elrendelni a pedagógus számára akkor, amikor annak nincs sem tanítási órája órarend szerint, sem más feladata a neveléssel-oktatással le nem kötött munkaidejében?
Köszönettel:
Harmat Krisztina

--
  Szilágyi István

Azt szeretném megkérdezni, hogy pedagógus munkakörben a 25nap pótszabadság jár, vagy adható? Nyugdíjazás előtt a munkáltató az időarányosan járó 18 nappótszabadságomból 11 napot igénybe vett a tanév zavartalan befejezése érdekében, amihez ugyan joga van, de én úgy gondolom, hogy mivel a felmentési időben nem került kiadásra az időarányos szabadság, azt a munkáltatónak pénzben kell megváltani. Sajnos nem igy történt. Kérdezem, hogy helyesen járt el a munkáltató? Várom megtisztelő válaszát!
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  Doroginé Kiss Ildikó

Tisztelt Egyesület!
Nyelvtanárként 2019 szeptember közepétől december 20-ig (téli szünet kezdete) az én tanulócsoportomat összevontam az említett idő alatt táppénzen levő kolléganőm csoportjával heti 3 órában. Ez összesen 3 osztályt érintett, ami heti heti 9 összevont órát jelentett. Mikor rákérdeztem, hogy ezért jár-e túlóra íj vagy valami plusz bér, azt a választ kaptam, hogy nem mert az összevont órákért semmi sem jár. Ráadásul ugyanígy több mint három hónapot már a tavalyi évben is helyettesítettem ugyan így. Kérdésem, valóban nem jár az összevont órák után túlóra? Mit mond erről a jogszabály?
Üdvözlettel: Doroginé Kiss Ildikó, tanár

--
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek