OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#381  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2005-09-12 19:59
Kedves Kertész Ágnes! Kérdésére megadom Menyhért Ildikónak az elérhetőségét. Az Utolsó Padban Egyesület ugyanezen a postacímen érhető el: 1091. Budapest, Mihalkovics u. 14. III/8. Üdvözlettel SZJ
 
#380  Fülöp Dánielfulop[pont]daniel[kukac]studyguard[pont]hu2005-09-12 14:20
Kedves Osztályfőnökök! Cégem oktatófilmek forgalmazásával foglalkozik. Filmjeink olyan témákat dolgoznak föl mint a drog, dohányzás, anorexia, AIDS, alkohol. Filmjeink 20-30 percesek és mindehz van egy óravezető füzet ami segít levezetni az ilyen jellegű prevenciós órát. Minden évben min. 3x küldünk minden iskolának egy katalógust amiben minden újdonság és aktuális akció megtalálható. Ha van idejük kérem nézzék meg a www.studyguard.hu honlapunkat. Kérdés: Mivel általában az iskolákban nincs pénz ilyen filmekre Önök szerint a szülői munkaközösségeket be lehetne-e vonni? Ha minden szülő 100 forintot beleadna akkor jópár prevenciós filmet megvehetne az iskola és fontos témákkal foglalkozhatnának. Kérem akinek van hozzászólása véleménye írjon nekem. Köszönöm, jó munkát kívánok! Fülöp Dániel
 
#379  Kertész ÁgnesGELESZ111[kukac]FREEMAIL[pont]HU2005-09-09 07:05
jÓ NAPOT KÍVÁNOKkERSEM A KAPCSOLATOT AZ UTOLSÓ PADBAN EGYESÜLET VEZETŐJÉVEL,MENYHÉRT ILDIKÓVAL. KÉREM SEGÍTSENEK EBBEN.KÖSZÖNETTEL KERTÉSZ ÁGNES
 
#378  Laknerfi Zsuzsalaknerfizsuzsa[kukac]freemail[pont]hu2005-09-08 20:57
Osztályfőnöki munkatervhez kérek segítséget. Köszönöm.
 
#377  Polusin Katalinpolka2[kukac]freemail[pont]hu2005-09-08 17:38
Kedves Kollégák! Hetedikes félóra/hét-hez keresek ofi tanmeneet, és szintén 0,5 órás etikát. Köszönöm a segítséget előre is: P.Kati
 
#376  Toscanatoscana[kukac]freemail[pont]hu2005-09-06 09:35
Van egy kilencedikes gyermekem, jó tanuló, hatosztályos gimnáziumba jár, fontos az is, hogy a főváros egyik elismert gimnáziumába. Rengeteg panasz éri a szülőket és a gyerekeket is az osztály minősíthetetlen magatartása miatt. Amit az osztályfőnök és a gyerekem is elmesél, abból én arra következtetek, hogy a gyerekek unják az órákat. A tanítási módszer a következő: a tanár előadást tart, a gyerek több oldalon át jegyzetel és a füzetből tanul. Véleményem szerint ez már az egyetemen is túlhaladott, a jó tanár törekszik arra, hogy érdekessé tegye az órát. Idén kaptak egy új tanárt, az osztályfőnök azzal jelentette be, hogy szíve szerint való pedagógust kapnak, mert ő az egyik legszigorúbb tanár az iskolában. Ez általában azt jelenti, hogy a gyerekek félnek tőle. Valóban itt tartunk még mindig? Az osztályfőnöknek sincs semmilyen személyes viszonya ehhez az osztályhoz, annyit nem tett meg, hogy megkérdezze a gyerekektől, hogy telt a nyár. Ilyenkor mit tehet egy szülő, aki szintén meg van félelmítve, hiszen a kölcsönös bizalmatlanság irányítja a kapcsolatokat. Szeretném, ha tanácsot adnának! Nagyon sok szeretettel neveljük a gyerekeinket, az iskolában pedig bizalmatlan, rideg, személytelen légkör veszi körül ezt az igen igyekvő gyermeket.
 
#375  Fülöp Renátarenifulop[kukac]freemail[pont]hu2005-09-05 15:05
Európai Testnevelő Piknik 2005.09.20-23. Eger - Szilvásvárad Kedves Kollégák Ez úton is tisztelettel meghívjuk Magyarország egyik legjelentősebb, európai tekintetben is úttörő sportszakmai rendezvényére, az Európai Testnevelő Piknikre. E formabontó módszertani találkozó célja a fiatalok, gyerekek sporthoz való viszonyának megújítása, új sportok megismertetése azokkal a szakemberekkel, akik a legnagyobb hatással lehetnek a fiatal korosztály szemléletének alakításában. Első alkalommal tavaly rendeztük meg a szemináriumot, a Nevelés a sport által európai év – EYES 2004 keretében Zánkán. Ekkora sikerre mi sem számítottunk, így kötelességünk, hogy az idén még igényesebb programot kínáljunk szeptember 20 és 23 között Egerben és Szilvásváradon. Üdvözlettel: Fülöp Renáta Zöldpont Egyesület és Szerkesztőség Részletes program, jelentkezés: http://www.zoldpont.hu e-mail: piknik@t-online.hu
 
#374  Mendly Lajoslajos[pont]mendly[kukac]deutscheschule[pont]hu2005-09-05 13:17
Az előző üzetenet folytatása, mert túl sokat fecsegek :) . Ebben a tanévben projekt-hetünket 2005. október 4-7 között tartjuk. E négy nap alatt 8-14 óráig lesz mód a módszer gyakorlati alkalmazásának megtekintésére. Az érdeklődőket d.e. 10 órától tudnám fogadni, s mintegy 1-1,5 órai elfoglaltságot jelentene számukra a bemutató (én magam is projektet fogok vezetni, ezért a teljes délelőttöt sajnos nem tudom az érdeklődőkkel tölteni). A kellő felkészülés érdekében kérem, hogy az érdeklődők szeptember 25-ig e-mailben jelezzenek nekem részvételi szándékukat. Üdvözlettel:
-------
Thomas Mann Gimnázium - Deutsche Schule Budapest Mendly Lajos a magyar nyelvű oktatás vezetője lajos.mendly@deutscheschule.hu 1121 Bp., Cinege u. 8/c tel: +361 391-9100 fax: +361 391-9110 www.deutscheschule.hu
 
#373  Mendly Lajoslajos[pont]mendly[kukac]deutscheschule[pont]hu2005-09-05 13:16
Kedves Kollégák! A Thomas Mann Gimnázium - Deutsche Schule Budapest német-magyar közoktatási intézmény, tanáraink többsége német, a közismereti tárgyak többségét a magyar gyerekek is németül tanulják. A német közoktatás számos olyan eleme napi gyakorlat iskolánkban, amelyek a magyar praxisban talán még nem honosodtak meg. Ilyen a különböző tevékenység-orientált tanítási metódusok közül mindenekelőtt a projektrendszerű oktatás. A metódus előnyeit talán nem kell most részleteznem (egyéni és csoportos tanulás, szociális tanulás, problémamegoldó, kommunikációs stb. készség fejlődése, interdiszciplinaritás). Iskolánkban kétévente ősszel rendezünk projekt-hetet (napokat). Ilyenkor a szokásos osztályrendszer helyett a tanulók érdeklődése szerint szerveződött tanulócsoportok alkotják az oktatás alapegységét. E csoportokban különböző évfolyamra járó diákok dolgoznak együtt egy-egy probléma megoldásán, s készítenek valamilyen terméket, amelyet az utolsó nap bemutatnak az iskola szélesebb nyilvánosságának. A problémák tantárgyakat átívelő megoldásokat követelnek; sokszor több tanár vezet egy-egy csoportot. A legutóbbi projekt-napok témái között szerepelt pl. bumeráng-készítéstől a naprendszer méretarányos modelljének elkészítésén keresztül madárfotózásig sok szép és érdekes téma, vélhetően az idei ötletek sem lesznek szegényebbek. Amennyiben a kollégákat érdekli, szívesen megmutatjuk, mit jelent a projekt-hét a gyakorlatban. A kollégákat szívesen körbevinném a projektcsoportok munkáját figyelni, részt vehetnének a bemutatón, stb. Ebben a tanévben projekt-hetünket 2005. októb
 
#372  Varjacskarekasi[kukac]sziszki[pont]hu2005-08-30 10:21
Kedves Anett! Nalunk a golyataborban (is) szokott lenni hasonlo bemutatkozas. Iden az uj osztalyok egy-egy magnokazettat kaptak, amelyre 3 dalt vettunk fol. Az elso dalra "legzenevel" kellett keszulniuk, a masodikra vmilyen koreografiat talaltak ki, a harmadikra pedig egy filmjelenetet. Erre volt kb. 3 ora felkeszulesi idejuk, es egeszen otletes produkciok szulettek. Udv, V
 
#371  Anetttommacska[kukac]freemail[pont]hu2005-08-26 16:28
Kedves Kollégák! A gimnáziumunkban hagyománya van a gólyanapi rendezvényeknek, amikor az új osztályok egy ötletes bemutatkozó műsorral készülnek. Mint új osztályfőnök semmi ötletem... Tudnátok segíteni? Anett
 
#370  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2005-08-22 23:51
Kedves Laci! Az OFOE honlapon az osztályfőnöki szerep és az osztályfőnöki óra rovatban vannak anyagok a tervezésről, helyzetelemzésről, módszerekről. Nézd meg, reméljük találsz ötletet, segítséget az új feladathoz. Reméljük, sikerül majd "felkavarni az állóvizet". Eredményes munkát kívánunk!
 
#369  Radó Lászlóradolaci[kukac]freemail[pont]hu2005-08-21 22:34
Tisztelt kollégák! A most kezdődő tanévtől én leszek iskolánkban az osztályfőnöki munkaközösség vezetője. Szeretném kicsit felkavarni az állóvizet. Elsőként az évek (évtizedek) óta körbejáró tanmeneteket szeretném frissíteni. Tud-e nekem segíteni valaki abban, hogy hol lehet az interneten (vagy máshol) osztályfőnöki tanmenet-javaslatokat találni? Köszönettel radolaci
 
#368  Évaemmem[kukac]freemail[pont]hu2005-08-15 20:24
Kedves Zsolt ..."sajátos nevelési igényű ötödikes osztálynak"! Ha a miértről egy kicsit bővebben tájékoztatnál bennünket, könnyebben segíthetnénk. További jó munkát kívánok: Éva
 
#367  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2005-08-15 18:04
Kedves Zsolt Nem szeretnélek elkedvetleníteni, de ezt a feladatot semmiképpen sem szabad bürokratikusan megközelíteni. Óvnálak attól, hogy még az év elkezdése előtt "beprogramozz". Biztos, hogy ehhez a feladathoz csak laza, rugalmasan formálható terv-vázlat készíthető. Azt gondolom, Neked – mivel az osztályod létszáma szerencsésen alacsony – mindenek előtt a hét gyerek alapos megismerésével kellene kezdened a munkát. Nyilván igen sok múlik azon, hogy vajon miért "sajátos nevelési igényűek" ezek a kisdiákok. Ez nagyban meghatározza a készülő programod tartalmát. Feltétlenül szükséges lenne beszerezned és tanulmányoznod valamennyi dokumentumot az egyes gyerekekről, valamint ha korábban is tanulócsoportként működtek, az osztály előéletéről(osztálynapló, jellemzések, feljegyzések stb.). Tájékozódj a gyerekek korábbi pedagógusaitól az egyéni problémákról A tanévre a helyedben rengeteg változatos szabadidős tevékenységet, kötetlen beszélgetést terveznék az egyes gyerekekkel. Oldott légkörben sokkal inkább számíthatsz a bizalmuk elnyerésére, együttműködési készségük felkeltésére. Ha kicsit konkrétabban kérdezel, szívesen állunk rendelkezésedre ennél konkrétabb ötletekkel is. Üdvözlettel Juli
 
#366  ifj. Gyarmathy Zsoltgyzs[kukac]c2[pont]hu2005-08-11 07:59
Tisztelt Kollégák Segítségeteket szeretném kérni. Szeptembertől osztályfőnöke leszek egy 7 fős, sajátos nevelési igényű ötödikes osztálynak. Most dolgozgatok az osztályfőnöki tanmeneten, óravázlatokon, és... szóval nem egyszerű dolog, igazán nem érzem még felkészítve magam sem lelkileg, sem pedagógiailag erre a feladatra...de szeptemberig ez is meglesz... Szóval... Ha valaki dolgozott már ilyen gyerekekkel, vagy van már kész tanmenete, óravázlata, és szívesen megosztaná velem, nagyon megköszönném. További jó nyarat kívánok, és a boldog új év reményében üdvözlök mindenkit: Zsolt E-mail címem (ezt olvasom inkább, internetezni nem mindig tudok): gyzs@c2.hu
 
#365  JULIszekja[kukac]axelero[pont]hu2005-06-25 19:07
Kedves látogatóink
elkezdődött a várva várt vakáció
honlapunk nem áll le, csak egy csöppet lassít.
a nyár során is várjuk reagálásaikat, javaslataikat, kérdéseiket az üzenő és a tanácsadó rovatban.
az ofoe szép nyarat, kellemes pihenést, sikeres feltöltődést kíván annak reményében, hogy az olvasók többségének lesz is erre módja és lehetősége.
 
#364  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2005-06-09 20:23
Nagy Henrietta Holtomiglan c. könyvét, amelyről nemrégiben a honlapon is hírt adtunk kizárólag az iskolák 20%-os engedménnyel a kiadótól megrendelhetik, a homonnai@homonnai.com e-mail címen.
A bolti ár 1980 Ft.
 
#363  Emeseevaradi[kukac]yahoo[pont]com2005-05-19 15:53
De jó, hogy ezt végre szóvá teszi valaki Az én lányom tavaly "csak" négy iskolába felvételizett, és csak kettőben volt ezek közül újabb írásbeli is, de pontosan így járt. Nagyon rosszul érintette a levél hangneme. Ő egyetlen pozitív jelzést tartalmazó írást sem kapott, pedig jól sikerültek a vizsgái, és be is került az első helyen megjelölt gimnáziumba. Nincsen ez így jól
 
#362  Kálmánkalmanko[kukac]freemail[pont]hu2005-05-19 11:34
Szerencsére akad olyan iskola is, amely a következőképpen fogalmaz: "Kedves ... Sajnálattal láttam, hogy bár a felvételin nyújtott kiváló teljesítményeddel bekerültél volna iskolánk ... tagozatára, mégsem iskolánkat választottad. Remélem, jól döntöttél, és másutt megtaláltad az érdeklődésednek leginkább megfelelő iskolát, tagozatot. További jó tanulást, eredményekben gazdag, boldog középiskolai éveket kívánunk"
Tudom, apróságról van szó, de hát az élet csupa apróságból tevődik össze. És ezt éppen a pedagógusoknak nem szabadna elfelejteniük. Hiszen egy gyerek életében ez a dolog egyáltalán nem számít „apróságnak”.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.09.06.
Microsoft-botrány: újabb korrupciógyanús szálra bukkant Hadházy
A jelentésben szereplő történet szerint a NAV esetében egy Microsoft-alkalmazott tiltakozott is amiatt, hogy az úgynevezett alvállalkozónak nincsenek kompetenciái a munkához. Azonban felvilá...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2019.09.06.
"Kérdezd meg szüleidet, miért nem vagy megkeresztelve" – adja feladatul az ötödikes tankönyv
Bánhegyi könyve nem először kap publicitást: 2015-ben a tiltakozások hatására vissza kellett vonni az általános iskolák ötödik, a hatodik és a hetedik osztályaiból az általa írt tört...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.09.04.
„Füttyre indítható, fegyelmezett szolgahadat képezünk” – Exkluzív interjú Vekerdy Tamással és fiával, Dániellel
Az egyikük önmagában intézmény – bármit mond, az futótűzként terjed az interneten, és szavait anyák ezrei tekintik szinte szentírásnak. A másikuk elbújni szeret, és a szűkebb környezet...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.09.03.
A szelekció rendkívül nagy arányú növekedése a magyar iskolarendszerben 2010 és 2017 között. Nahalka István írása
Számtalan szakember és szervezet hívta már fel a figyelmet arra, hogy a szelekciós, illetve az esélyegyenlőtlenségek növekedését eredményező folyamatok egyre veszélyesebbek Magyarországon...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.09.03.
Friss felmérés: a pedagógusok 18%-a az első lehetséges alkalommal elhagyná a pályát
A gyorsjelentés szerint a válaszadók 79%-a szerint túl kevés az ellenszolgáltatás és túl nagy az elvárás, 21%-a várja, hogy javuljon a helyzet, ezen felül 21%-a munkahelyet változtatna, é...
(Forrás: eduline)
--
2019.09.03.
A szülők csak nem akarják úgy taníttatni a gyereküket, ahogy Orbán mondja
Ha saját gyerekeikről van szó, nem veszik be a családok, hogy a munkaalapú társadalom nevében ne gimnáziumba, hanem szakképzésbe adják őket. Az új tanévben is nagyjából ugyanannyian kezdik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.31.
A magyar oktatás színvonala 30 évvel maradt le a valóságtól, és ez a szám most megduplázódik
– mondta Rózsa Ildikó, a Resuli – a Megújuló Oktatásért Alapítvány vezetője a 24.hu-nak a köznevelési törvény módosításával kapcsolatban. A parlament júliusban szavazta meg a szeptembert...
(Forrás: 24.hu)
--
2019.08.31.
A köznevelési törvény módosításainak eltörlését kéri az ellenzék az Alkotmánybíróságtól
Az ellenzék ma sajtótájékoztatón jelentette be, hogy készített egy alkotmánybírósági beadványt, amely minden alkotmánysértő módosítást pontról pontra végigvesz, és kéri ezek eltö...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.31.
Vád alatt az érettségit közreadó nyomdász
Vádat emeltek az érettségi feladatokat kiszivárogtató nyomdai alkalmazott ellen – közölte a Bács-Kiskun Megyei Főügyészség. A vádirat szerint a 41 éves, lajosmizsei férfi egy helyi nyomd...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek