OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
#380  Fülöp Dánielfulop[pont]daniel[kukac]studyguard[pont]hu2005-09-12 14:20
Kedves Osztályfőnökök! Cégem oktatófilmek forgalmazásával foglalkozik. Filmjeink olyan témákat dolgoznak föl mint a drog, dohányzás, anorexia, AIDS, alkohol. Filmjeink 20-30 percesek és mindehz van egy óravezető füzet ami segít levezetni az ilyen jellegű prevenciós órát. Minden évben min. 3x küldünk minden iskolának egy katalógust amiben minden újdonság és aktuális akció megtalálható. Ha van idejük kérem nézzék meg a www.studyguard.hu honlapunkat. Kérdés: Mivel általában az iskolákban nincs pénz ilyen filmekre Önök szerint a szülői munkaközösségeket be lehetne-e vonni? Ha minden szülő 100 forintot beleadna akkor jópár prevenciós filmet megvehetne az iskola és fontos témákkal foglalkozhatnának. Kérem akinek van hozzászólása véleménye írjon nekem. Köszönöm, jó munkát kívánok! Fülöp Dániel
 
#379  Kertész ÁgnesGELESZ111[kukac]FREEMAIL[pont]HU2005-09-09 07:05
jÓ NAPOT KÍVÁNOKkERSEM A KAPCSOLATOT AZ UTOLSÓ PADBAN EGYESÜLET VEZETŐJÉVEL,MENYHÉRT ILDIKÓVAL. KÉREM SEGÍTSENEK EBBEN.KÖSZÖNETTEL KERTÉSZ ÁGNES
 
#378  Laknerfi Zsuzsalaknerfizsuzsa[kukac]freemail[pont]hu2005-09-08 20:57
Osztályfőnöki munkatervhez kérek segítséget. Köszönöm.
 
#377  Polusin Katalinpolka2[kukac]freemail[pont]hu2005-09-08 17:38
Kedves Kollégák! Hetedikes félóra/hét-hez keresek ofi tanmeneet, és szintén 0,5 órás etikát. Köszönöm a segítséget előre is: P.Kati
 
#376  Toscanatoscana[kukac]freemail[pont]hu2005-09-06 09:35
Van egy kilencedikes gyermekem, jó tanuló, hatosztályos gimnáziumba jár, fontos az is, hogy a főváros egyik elismert gimnáziumába. Rengeteg panasz éri a szülőket és a gyerekeket is az osztály minősíthetetlen magatartása miatt. Amit az osztályfőnök és a gyerekem is elmesél, abból én arra következtetek, hogy a gyerekek unják az órákat. A tanítási módszer a következő: a tanár előadást tart, a gyerek több oldalon át jegyzetel és a füzetből tanul. Véleményem szerint ez már az egyetemen is túlhaladott, a jó tanár törekszik arra, hogy érdekessé tegye az órát. Idén kaptak egy új tanárt, az osztályfőnök azzal jelentette be, hogy szíve szerint való pedagógust kapnak, mert ő az egyik legszigorúbb tanár az iskolában. Ez általában azt jelenti, hogy a gyerekek félnek tőle. Valóban itt tartunk még mindig? Az osztályfőnöknek sincs semmilyen személyes viszonya ehhez az osztályhoz, annyit nem tett meg, hogy megkérdezze a gyerekektől, hogy telt a nyár. Ilyenkor mit tehet egy szülő, aki szintén meg van félelmítve, hiszen a kölcsönös bizalmatlanság irányítja a kapcsolatokat. Szeretném, ha tanácsot adnának! Nagyon sok szeretettel neveljük a gyerekeinket, az iskolában pedig bizalmatlan, rideg, személytelen légkör veszi körül ezt az igen igyekvő gyermeket.
 
#375  Fülöp Renátarenifulop[kukac]freemail[pont]hu2005-09-05 15:05
Európai Testnevelő Piknik 2005.09.20-23. Eger - Szilvásvárad Kedves Kollégák Ez úton is tisztelettel meghívjuk Magyarország egyik legjelentősebb, európai tekintetben is úttörő sportszakmai rendezvényére, az Európai Testnevelő Piknikre. E formabontó módszertani találkozó célja a fiatalok, gyerekek sporthoz való viszonyának megújítása, új sportok megismertetése azokkal a szakemberekkel, akik a legnagyobb hatással lehetnek a fiatal korosztály szemléletének alakításában. Első alkalommal tavaly rendeztük meg a szemináriumot, a Nevelés a sport által európai év – EYES 2004 keretében Zánkán. Ekkora sikerre mi sem számítottunk, így kötelességünk, hogy az idén még igényesebb programot kínáljunk szeptember 20 és 23 között Egerben és Szilvásváradon. Üdvözlettel: Fülöp Renáta Zöldpont Egyesület és Szerkesztőség Részletes program, jelentkezés: http://www.zoldpont.hu e-mail: piknik@t-online.hu
 
#374  Mendly Lajoslajos[pont]mendly[kukac]deutscheschule[pont]hu2005-09-05 13:17
Az előző üzetenet folytatása, mert túl sokat fecsegek :) . Ebben a tanévben projekt-hetünket 2005. október 4-7 között tartjuk. E négy nap alatt 8-14 óráig lesz mód a módszer gyakorlati alkalmazásának megtekintésére. Az érdeklődőket d.e. 10 órától tudnám fogadni, s mintegy 1-1,5 órai elfoglaltságot jelentene számukra a bemutató (én magam is projektet fogok vezetni, ezért a teljes délelőttöt sajnos nem tudom az érdeklődőkkel tölteni). A kellő felkészülés érdekében kérem, hogy az érdeklődők szeptember 25-ig e-mailben jelezzenek nekem részvételi szándékukat. Üdvözlettel:
-------
Thomas Mann Gimnázium - Deutsche Schule Budapest Mendly Lajos a magyar nyelvű oktatás vezetője lajos.mendly@deutscheschule.hu 1121 Bp., Cinege u. 8/c tel: +361 391-9100 fax: +361 391-9110 www.deutscheschule.hu
 
#373  Mendly Lajoslajos[pont]mendly[kukac]deutscheschule[pont]hu2005-09-05 13:16
Kedves Kollégák! A Thomas Mann Gimnázium - Deutsche Schule Budapest német-magyar közoktatási intézmény, tanáraink többsége német, a közismereti tárgyak többségét a magyar gyerekek is németül tanulják. A német közoktatás számos olyan eleme napi gyakorlat iskolánkban, amelyek a magyar praxisban talán még nem honosodtak meg. Ilyen a különböző tevékenység-orientált tanítási metódusok közül mindenekelőtt a projektrendszerű oktatás. A metódus előnyeit talán nem kell most részleteznem (egyéni és csoportos tanulás, szociális tanulás, problémamegoldó, kommunikációs stb. készség fejlődése, interdiszciplinaritás). Iskolánkban kétévente ősszel rendezünk projekt-hetet (napokat). Ilyenkor a szokásos osztályrendszer helyett a tanulók érdeklődése szerint szerveződött tanulócsoportok alkotják az oktatás alapegységét. E csoportokban különböző évfolyamra járó diákok dolgoznak együtt egy-egy probléma megoldásán, s készítenek valamilyen terméket, amelyet az utolsó nap bemutatnak az iskola szélesebb nyilvánosságának. A problémák tantárgyakat átívelő megoldásokat követelnek; sokszor több tanár vezet egy-egy csoportot. A legutóbbi projekt-napok témái között szerepelt pl. bumeráng-készítéstől a naprendszer méretarányos modelljének elkészítésén keresztül madárfotózásig sok szép és érdekes téma, vélhetően az idei ötletek sem lesznek szegényebbek. Amennyiben a kollégákat érdekli, szívesen megmutatjuk, mit jelent a projekt-hét a gyakorlatban. A kollégákat szívesen körbevinném a projektcsoportok munkáját figyelni, részt vehetnének a bemutatón, stb. Ebben a tanévben projekt-hetünket 2005. októb
 
#372  Varjacskarekasi[kukac]sziszki[pont]hu2005-08-30 10:21
Kedves Anett! Nalunk a golyataborban (is) szokott lenni hasonlo bemutatkozas. Iden az uj osztalyok egy-egy magnokazettat kaptak, amelyre 3 dalt vettunk fol. Az elso dalra "legzenevel" kellett keszulniuk, a masodikra vmilyen koreografiat talaltak ki, a harmadikra pedig egy filmjelenetet. Erre volt kb. 3 ora felkeszulesi idejuk, es egeszen otletes produkciok szulettek. Udv, V
 
#371  Anetttommacska[kukac]freemail[pont]hu2005-08-26 16:28
Kedves Kollégák! A gimnáziumunkban hagyománya van a gólyanapi rendezvényeknek, amikor az új osztályok egy ötletes bemutatkozó műsorral készülnek. Mint új osztályfőnök semmi ötletem... Tudnátok segíteni? Anett
 
#370  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2005-08-22 23:51
Kedves Laci! Az OFOE honlapon az osztályfőnöki szerep és az osztályfőnöki óra rovatban vannak anyagok a tervezésről, helyzetelemzésről, módszerekről. Nézd meg, reméljük találsz ötletet, segítséget az új feladathoz. Reméljük, sikerül majd "felkavarni az állóvizet". Eredményes munkát kívánunk!
 
#369  Radó Lászlóradolaci[kukac]freemail[pont]hu2005-08-21 22:34
Tisztelt kollégák! A most kezdődő tanévtől én leszek iskolánkban az osztályfőnöki munkaközösség vezetője. Szeretném kicsit felkavarni az állóvizet. Elsőként az évek (évtizedek) óta körbejáró tanmeneteket szeretném frissíteni. Tud-e nekem segíteni valaki abban, hogy hol lehet az interneten (vagy máshol) osztályfőnöki tanmenet-javaslatokat találni? Köszönettel radolaci
 
#368  Évaemmem[kukac]freemail[pont]hu2005-08-15 20:24
Kedves Zsolt ..."sajátos nevelési igényű ötödikes osztálynak"! Ha a miértről egy kicsit bővebben tájékoztatnál bennünket, könnyebben segíthetnénk. További jó munkát kívánok: Éva
 
#367  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2005-08-15 18:04
Kedves Zsolt Nem szeretnélek elkedvetleníteni, de ezt a feladatot semmiképpen sem szabad bürokratikusan megközelíteni. Óvnálak attól, hogy még az év elkezdése előtt "beprogramozz". Biztos, hogy ehhez a feladathoz csak laza, rugalmasan formálható terv-vázlat készíthető. Azt gondolom, Neked – mivel az osztályod létszáma szerencsésen alacsony – mindenek előtt a hét gyerek alapos megismerésével kellene kezdened a munkát. Nyilván igen sok múlik azon, hogy vajon miért "sajátos nevelési igényűek" ezek a kisdiákok. Ez nagyban meghatározza a készülő programod tartalmát. Feltétlenül szükséges lenne beszerezned és tanulmányoznod valamennyi dokumentumot az egyes gyerekekről, valamint ha korábban is tanulócsoportként működtek, az osztály előéletéről(osztálynapló, jellemzések, feljegyzések stb.). Tájékozódj a gyerekek korábbi pedagógusaitól az egyéni problémákról A tanévre a helyedben rengeteg változatos szabadidős tevékenységet, kötetlen beszélgetést terveznék az egyes gyerekekkel. Oldott légkörben sokkal inkább számíthatsz a bizalmuk elnyerésére, együttműködési készségük felkeltésére. Ha kicsit konkrétabban kérdezel, szívesen állunk rendelkezésedre ennél konkrétabb ötletekkel is. Üdvözlettel Juli
 
#366  ifj. Gyarmathy Zsoltgyzs[kukac]c2[pont]hu2005-08-11 07:59
Tisztelt Kollégák Segítségeteket szeretném kérni. Szeptembertől osztályfőnöke leszek egy 7 fős, sajátos nevelési igényű ötödikes osztálynak. Most dolgozgatok az osztályfőnöki tanmeneten, óravázlatokon, és... szóval nem egyszerű dolog, igazán nem érzem még felkészítve magam sem lelkileg, sem pedagógiailag erre a feladatra...de szeptemberig ez is meglesz... Szóval... Ha valaki dolgozott már ilyen gyerekekkel, vagy van már kész tanmenete, óravázlata, és szívesen megosztaná velem, nagyon megköszönném. További jó nyarat kívánok, és a boldog új év reményében üdvözlök mindenkit: Zsolt E-mail címem (ezt olvasom inkább, internetezni nem mindig tudok): gyzs@c2.hu
 
#365  JULIszekja[kukac]axelero[pont]hu2005-06-25 19:07
Kedves látogatóink
elkezdődött a várva várt vakáció
honlapunk nem áll le, csak egy csöppet lassít.
a nyár során is várjuk reagálásaikat, javaslataikat, kérdéseiket az üzenő és a tanácsadó rovatban.
az ofoe szép nyarat, kellemes pihenést, sikeres feltöltődést kíván annak reményében, hogy az olvasók többségének lesz is erre módja és lehetősége.
 
#364  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2005-06-09 20:23
Nagy Henrietta Holtomiglan c. könyvét, amelyről nemrégiben a honlapon is hírt adtunk kizárólag az iskolák 20%-os engedménnyel a kiadótól megrendelhetik, a homonnai@homonnai.com e-mail címen.
A bolti ár 1980 Ft.
 
#363  Emeseevaradi[kukac]yahoo[pont]com2005-05-19 15:53
De jó, hogy ezt végre szóvá teszi valaki Az én lányom tavaly "csak" négy iskolába felvételizett, és csak kettőben volt ezek közül újabb írásbeli is, de pontosan így járt. Nagyon rosszul érintette a levél hangneme. Ő egyetlen pozitív jelzést tartalmazó írást sem kapott, pedig jól sikerültek a vizsgái, és be is került az első helyen megjelölt gimnáziumba. Nincsen ez így jól
 
#362  Kálmánkalmanko[kukac]freemail[pont]hu2005-05-19 11:34
Szerencsére akad olyan iskola is, amely a következőképpen fogalmaz: "Kedves ... Sajnálattal láttam, hogy bár a felvételin nyújtott kiváló teljesítményeddel bekerültél volna iskolánk ... tagozatára, mégsem iskolánkat választottad. Remélem, jól döntöttél, és másutt megtaláltad az érdeklődésednek leginkább megfelelő iskolát, tagozatot. További jó tanulást, eredményekben gazdag, boldog középiskolai éveket kívánunk"
Tudom, apróságról van szó, de hát az élet csupa apróságból tevődik össze. És ezt éppen a pedagógusoknak nem szabadna elfelejteniük. Hiszen egy gyerek életében ez a dolog egyáltalán nem számít „apróságnak”.
 
#361  Kálmánkalmanko[kukac]freemail[pont]hu2005-05-19 11:30
Valóban a legjobbakat, a legtehetségesebbeket szűrik ki Úgy vélem, hogy mindenképpen felesleges és megerőltető tehertételről van szó, ami által a gyerek legfeljebb állóképességét tekintve fejlődik.
Vajon mi a célja annak, hogy 12-14 éves korban ilyen vesszőfutásnak tesszük ki a gyerekeket Senki nem gondol arra, hogy éppen azokat a gyerekeket éri a legnagyobb megpróbáltatás, akik a legkomolyabban veszik az iskolát
Hab a tortán, hogy ha egy gyerek – példánknál maradva – mind az öt intézményben sikeres felvételit tesz, akkor a nem az első helyen feltűntetett iskoláktól a következő írásos értesítést kapja: „Értesítem, hogy .... tanuló (szül.: ....) a .... Gimnázium .... tagozatára nem nyert felvételt.” Ez nyilván egy előre gyártott „egyenlevél”, de gondolt-e már arra valaki, hogy milyen hatást kelt a hosszadalmas procedúrát sikeresen teljesítő serdülőben az így megfogalmazott, a szó szoros értelmében kudarcot sejtető írás Talán nem kellene ennyire korán a gyerekeket „felnőttnek” tekinteni azáltal, hogy ilyen személytelen levelet küldünk neki.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.03.28.
Távoktatás? Nem most van a nagydolgozatok íratásának ideje
„A kényszer szülte átállás a digitális távoktatásra nálunk most aránylag gyorsan megtörtént” – mondta a HVG-nek Ignácz István, Európa első roma nemzetiségű középiskolája, a...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.03.28.
Pörög a távoktatás: mi lesz az évvégi jegyekkel?
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma tájékoztatása szerint a számonkérések módja lehet például beadandó dolgozat, prezentáció vagy videós beszámoló, de használhatnak valamilyen teszt...
(Forrás: eduline)
--
2020.03.28.
Májustól vakáció, augusztustól új tanév - a Pedagógus Kar ötlete
Észrevételei vannak a digitális átállással kapcsolatban a Nemzeti Pedagógus Karnak. Pontos napirendet és a tananyag mérséklését javasolja a Nemzeti Pedagógus Kar a digitális távoktatásban...
(Forrás: Infostart)
--
2020.03.27.
A tanárok számára is kihívás az újfajta oktatás
Egy kis baranyai település általános iskolai tantestülete az iskolák bezárása és a digitális oktatás kihirdetése (március 11.) után rögtön összeült, hogy a kialakult helyzetet közö...
(Forrás: BAMA)
--
2020.03.27.
A távoktatás pluszteher tanárnak, gyereknek, szülőnek
Soha nem volt még ilyen fontos a tanulók, a szülők és a pedagógusok együttműködése, egymásba vetett bizalma. A digitális munkarend sikere jelentős mértékben ezen múlik.Ezt a nehéz idő...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.03.27.
Az összefogás ideje jött el a tanulásban is
A koronavírus-járvány miatti távoktatás kapcsán több száz egyetemista döntött úgy, hogy önkéntesen online tanórákat tart az egészségügyben dolgozók gyermekeinek. Az alapítvány má...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.03.27.
Pedagóguskar: Ne várjunk el folyamatos online jelenlétet!
Fontos a napirend az új munkarendben is, éjszaka és hétvégén lehetőleg ne küldjenek feladatokat a diákoknak – többek között erre hívja fel a figyelmet friss ajánlásában a Nemzeti Pedag...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.03.27.
A bölcsődei, óvodai dolgozókat átállíthatják fogyatékkal élők segítésére
A fogyatékkal, de saját otthonukban élő emberek és családjaik támogatásáról szóló, a koronavírus-járvány idejére vonatkozó intézkedési tervet kaptak az önkormányzatok a pénteken...
(Forrás: index)
--
2020.03.27.
Kötelező otthoni videó a tesióráról? Nem hozhatnák ilyen helyzetbe a diákokat
Azt mindenképp le kell szögezni, a digitális távoktatás főként a rendszer újdonsága miatt még nincs törvényi szinten szabályozva. Ezért bizonyos kereteket fontos lenne megszabni, főleg...
(Forrás: eduline)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Doroginé Kiss Ildikó!
A Kjt. 24. § (1) bekezdése szerint "Ha a közalkalmazott munkaköre
ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más
munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős
többletmunkát végez, illetményén felül a végzett munkával arányos
külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti." A helyettesítési díj
mértékét jogszabály nem határozza meg, csak azt, hogy a végzett
munkával arányosnak kell lennie. Az a javaslatom, hogy a fenti
rendelkezésre hivatkozva kérje, hogy részére az Mt. 139. §-ában
meghatározott óradíj legalább 50 százalékának megfelelő helyettesítési
díjat állapítsanak meg. Ha ezt a munkáltató megtagadja, munkaügyi per
indítható. (A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  Szilágyi István

Tisztel Címzett!
Nagyon szépen köszönöm a szakszerű és megnyugtató válaszát.
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  OFOE

Kedves Szilágyi István! Pedagógus-munkakörben a köznevelési törvény 64. § (2a) bekezdése
alapján az évi 25 munkanap pótszabadság nem adható, hanem jár. A
pótszabadságból a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (2)
bekezdése alapján
a) továbbképzés, foglalkoztatást elősegítő képzés,
b) a nevelési-oktatási intézmény tevékenységi körébe tartozó nevelés,
oktatás, a pedagógiai szakszolgálati intézmény tevékenységi körébe
tartozó pedagógiai szakszolgálati tevékenység,
c) ha a pedagógus szabadságát részben vagy egészben a szorgalmi
időben, óvodapedagógus esetében - a június 1-jétől augusztus 31-éig
tartó időszak kivételével - a nevelési évben adják ki,
lehet legfeljebb 15 munkanapot igénybe venni. Az tehát nem jogszerű,
ha nem a fenti indokok valamelyike miatt, hanem úgymond, időarányosan
vesz le a pótszabadságból napokat a munkáltató. Javaslom, hogy ezt az
intézkedést ne fogadja el, hanem ragaszkodjon a pótszabadság
kiadásához. A felmentési időnek abban a felében, amikor munkavégzésre
kötelezhető, ki kell adni az időarányos szabadságot. Ha a szabadság
kiadására nincs mód, azt a jogviszony megszűnése esetén - az Mt. 125.
§-a szerint - pénzben kell megváltani. (A válszt a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Harmat Krisztina! Jogszerűnek jogszerű, mivel a munkaidő kötött és kötetlen munkaidőből
áll, csak éppen nem nevezhető etikusnak. Úgy lehet kivédeni, hogy a munkavállaló is kivehet az Mt. 122. § (2) bekezdése alapján hét munkanap szabadságot akkor, amikor akar, csak előtte 15 nappal be kell ezt jelenteni. (A válasz a PDSZ szakértőjétől érkezett.)

--
  Harmat Krisztina

Kedves OFOE!
Szeretném kérdezni, hogy jogszerű-e szorgalmi időben, tanítási (hétköznap) napon szabadságot elrendelni a pedagógus számára akkor, amikor annak nincs sem tanítási órája órarend szerint, sem más feladata a neveléssel-oktatással le nem kötött munkaidejében?
Köszönettel:
Harmat Krisztina

--
  Szilágyi István

Azt szeretném megkérdezni, hogy pedagógus munkakörben a 25nap pótszabadság jár, vagy adható? Nyugdíjazás előtt a munkáltató az időarányosan járó 18 nappótszabadságomból 11 napot igénybe vett a tanév zavartalan befejezése érdekében, amihez ugyan joga van, de én úgy gondolom, hogy mivel a felmentési időben nem került kiadásra az időarányos szabadság, azt a munkáltatónak pénzben kell megváltani. Sajnos nem igy történt. Kérdezem, hogy helyesen járt el a munkáltató? Várom megtisztelő válaszát!
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  Doroginé Kiss Ildikó

Tisztelt Egyesület!
Nyelvtanárként 2019 szeptember közepétől december 20-ig (téli szünet kezdete) az én tanulócsoportomat összevontam az említett idő alatt táppénzen levő kolléganőm csoportjával heti 3 órában. Ez összesen 3 osztályt érintett, ami heti heti 9 összevont órát jelentett. Mikor rákérdeztem, hogy ezért jár-e túlóra íj vagy valami plusz bér, azt a választ kaptam, hogy nem mert az összevont órákért semmi sem jár. Ráadásul ugyanígy több mint három hónapot már a tavalyi évben is helyettesítettem ugyan így. Kérdésem, valóban nem jár az összevont órák után túlóra? Mit mond erről a jogszabály?
Üdvözlettel: Doroginé Kiss Ildikó, tanár

--
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek