OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
#353  Nyíriné Podmaniczki Ildikónypi[kukac]freemail[pont]hu2005-03-03 13:01
Kedves Kollegák
Másoddiplomás képzésben veszek részt, és szükségem lenne Rónaháti Sándorné: A videó szerepe a nyelvoktatásban c. tanulmányára.
Ha módotokban áll, az e-mail címemre kérek szépen segítséget.
Köszönettel: Nyíriné P. Ildikó
 
#352  G. T. Évag[pont]totheva[kukac]citromail[pont]hu2005-02-24 20:28
Kedves OFOE
 
#351  OFOEOFOE[kukac]axelero[pont]hu2005-02-15 19:42
Kedves B.F.
Jogi kérdésére sajnos nem áll módunkban válaszolni, mert az Ön által megadott e-mail cím hibás. Kérem, jelentkezzen, hogy elküldhessük a választ.
Üdvözlettel:
OFOE
 
#350  Ritahamarir02[kukac]freemail[pont]hu2005-02-13 20:42
Kedves Juli, köszönöm a gyors válaszodat és a megerősítést Természetesen szólok, ha további problémák merülnek fel. Üdv: Rita
 
#349  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2005-02-13 00:04
Bocsánat, de a második részt kétszer illesztettem be. Elég egyszer elolvasni. Már nem tudom kitörölni. Üdv Juli
 
#348  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2005-02-13 00:01
)Folytatás)
A másik felvetett probléma, amely szerint az osztályfőnök felszólítja a szülőket arra, hogy tiltsák el gyerekeiket bizonyos társaiktól, akik "rossz hatással vannak rájuk", sajnos nem egyedi eset. Nagyon kegyetlen lépés, amikor látszólag a többiek védelmében diszkrimálni próbálunk ránk bízott gyerekeket, akiket pedig éppen támogatni kellene abban, hogy szocializációs problémáikkal boldogulhassanak. Nagy bűn gyerekeket (szülői közvetítéssel) arra biztatni, hogy ne legyenek szolidárisak egymással.
Nem, nem vagy túl érzékeny, igazad van. Persze könnyű kívülről beszélni, Te vagy benne az adott helyzetben. Remélem találsz lehetőséget arra, hogy ezt a problémát kollégáiddal szűkebb és tágabb körben megbeszéld, és meggyőzd őket ennek a hozzáállásnak az alapjaiban elhibázott voltáról. Sok erőt kívánok ehhez, és jelezd, ha valamiban segíteni tudunk.
Üdvözlettel Juli
 
#347  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2005-02-13 00:01
)Folytatás)
A másik felvetett probléma, amely szerint az osztályfőnök felszólítja a szülőket arra, hogy tiltsák el gyerekeiket bizonyos társaiktól, akik "rossz hatással vannak rájuk", sajnos nem egyedi eset. Nagyon kegyetlen lépés, amikor látszólag a többiek védelmében diszkrimálni próbálunk ránk bízott gyerekeket, akiket pedig éppen támogatni kellene abban, hogy szocializációs problémáikkal boldogulhassanak. Nagy bűn gyerekeket (szülői közvetítéssel) arra biztatni, hogy ne legyenek szolidárisak egymással.
Nem, nem vagy túl érzékeny, igazad van. Persze könnyű kívülről beszélni, Te vagy benne az adott helyzetben. Remélem találsz lehetőséget arra, hogy ezt a problémát kollégáiddal szűkebb és tágabb körben megbeszéld, és meggyőzd őket ennek a hozzáállásnak az alapjaiban elhibázott voltáról. Sok erőt kívánok ehhez, és jelezd, ha valamiban segíteni tudunk.
Üdvözlettel Juli
 
#346  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2005-02-13 00:00
Kedves Rita
Tökéletesen egyetértek Veled és a többi kollégáddal, akik helytelenítettétek a gyerekek és családjaik személyes gondjainak kiteregetését. Ez akkor is nagyfokú indiszkréció (mondhatni jogsértés), ha nem éppen azok követik el, akiktől– hivatásukból eredően – ezt végképp nem várnánk: a pedagógusok.
Az egyes gyerekek olykor megrendítően nehéz élethelyzetét csak súlyosbítja, ha az iskolában "kikbeszélik" a problémáikat, s ezáltal kipellengérezik őket. A gyermekvédelmisnek az lenne a dolga, hogy ezeket a problémákat megismerve a tantestületen belül, illetve azon kívül segítsen az érintett gyereknek, családnak, s ha erre az iskola szakmai kompetenciája nem elegendő, keresse meg azokat a szakembereket, szervezeteket, hatóságokat, akik segíthetnek a gondok enyhítésében (gyermekjóléti szolgálat, nevelési tanácsadó, gyámhivatal stb.). Szinte restellem leírni olyannyira banális, hogy ilyen esetekben a lehető legkörültekintőbben, a gyerek érdekét szem előtt tartva kell eljárni. Itt természetesen működni kellene a személyes titkok védelmének. Ezesetben ugyanis nem zaftos pletykákról, hanem eleven emberi sorsokról van szó.
 
#345  Ritahamarir02[kukac]freemail[pont]hu2005-02-12 20:10
Kedves Kollégák, kedves OFOE Mit gondoltok arról, hogy vajon mennyire sérti a gyerekek személyiségi jogait ha az osztályozó értekezleten a gyermekvédelmis "beszámol", és minden problémás gyerek családi hátterét, nehézségeit, személyes dolgait kitálalja a tantestület előtt Aggódom, hogy ez nincs egészen rendben. Nálunk ez történt, és több kollégámmal együtt le voltam sújtva. Ti hogy látjátok ezt a kérdést Mindenről tudnia kell a kollégáknak Másik kérdés: szülői értekezleten elhangzott a saját gyerekem osztályfőnöke szájából, hogy X.Y.-nal ne barátkozzanak a gyerekek, mert a család zűrös, az anyuka elmegyógyintézetben van, apuka alkoholista, a gyerek pedig rossz hatással van a többire. Az érintett szülők persze nem voltak jelen. Felszólaltam, hogy ezt talán abba kellene hagyni, de a többi szülő és az osztályfőnök is lehurrogott. Nem volt igazam Nekekm ezek a dolgok nagyon rosszul esnek, és meggyőződésem, hogy súlyosan sértik az érintettek emberi jogait. Vagy túl érzékeny vagyok Rita
 
#344  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2005-01-24 20:33
Kedves Eszter Használható játékokat a mi honlapunkon is talál (http://www.ofoe.hu/doc.aspFajl=osztalyfonoki_ora/modszertan.htm) A kereső program segítségével is meglelhetők a pedagógiai játékok, amelyek az Osztályfőnöki óra Módszerek rovatában szerepelnek. Üdvözlettel Juli
 
#343  Pásztor Esztersunshiny[kukac]freemail[pont]hu2005-01-24 19:58
Kedves Tanárnők
én már egy kicsit más korosztályba tartozom, a Semmelweis Egyetemen szervezek gólyatábort és hasonló programokat a gólyáknak. Szeretnék új játékokat találni, amiket csoportban játszhatunk. Kérem ha van ilyen gyűjteményük, küldjék el a mail címemre Előre is köszönöm
Tisztelettel: Pásztor Eszter
 
#342  Farkas Róbertpazs[kukac]enternet[pont]hu2005-01-18 16:22
Tisztelt osztályfőnök.hu
Kérem tájékoztassanak, arról, hogy milyen formában tudnám a látgatóik részére láthatóvá tennem honlapjukon erdei iskolánk reklámbannerjét
Üdvözlettel
Farkas Róbert
Méhészmadár Erdei Iskola
46/505-268
 
#341  KrisztinaBallak56[kukac]freemail[pont]hu2005-01-18 09:48
Kedves Petra Köszönöm a választ A hétvégén volt alkalmam beszélgetni a fiammal, csak úgy zúdult belőle a sok-sok sérelem. Most ott tartunk, hogy emésztgetjük a dolgot, remélem, sokmindent ő is másként lát a beszélgetés után. Üdvözlettel: Krisztina.
 
#340  Petrafoldesp[kukac]datanet[pont]hu2005-01-14 20:32
Kedves Krisztina
Az iskola minden tantárgyból szervez javítóvizsgát, a helyi tantervben megfogalmazott követelmények alapján. Így énekből is. De mindnyájan tudjuk, hogy nem erről van szó... Remélem, sikerül megfejtened, hogy minek/kinek szól a fiadban ez az éktelen lázadás. Mert igazából az ő személye az izgalmas neked, nem a szintén meglehetősen irracionálisan viselkedő tanárnő... Próbálj arról beszélni vele, hogy mi zavarja a tanárnőben, és hogy vajon miért éppen ő zavarja a harminc kamasz között a tanárnőt Még érdekes is lehet ez a helyzet, ha először nem megszüntetni, hanem megérteni akarod a jelenséget. Mert ha csak tiltod és a lelkére beszélsz, lehet, hogy a fiad veled is ellenkezni fog... Vagy már ezt is próbáltad Tarts ki...
Üdvözlettel: Petra
 
#339  Zsoltkakula[kukac]hotmail[pont]com2005-01-14 17:19
Kedves Krisztina Szimpatikus, hogy a gyermekedet érintő konfliktusért nem csak a tanárt okolod, sőt. Nyilván merev pedagógusszemélyiséggel lehet dolgotok, aki túlságosan komolyan veszi a tárgyát, a kamaszokmak, köztük a te fiadnak pedig ez meglehetősen ellenszenves. De azért itt komolyabb dolgok is felmerülnek: elsősorban Neked kellene lépned az ügyben, hiszen a konfliktus az általad leírtak alapján eléggé elmérgesedettnek tűnik. Neked kellene megértetned a gyermekeddel, hogy bizonyos élethelyzetek alkalmazkodást kívánnak. És Neked kellene felvenned a kapcsolatot az osztályfőnökkel is, hogy segítsen kezelni a problémát. Nem helyeslem egyébként, hogy a tanárnő fegyelmezési eszközként használja az osztályzást, ez nagyon visszás, de utólag már nehéz eldönteni, mikor melyik egyest mire kapta a fiad. Mindenestre megbukni biztosan nem fog, de tanulnia kellene a helyzetből. Zsolt
 
#338  KrisztinaBallak56[kukac]freemail[pont]hu2005-01-14 15:38
Kedves Juli Köszönöm a gyors reakciót. A kisfiam 7. osztályos. Régóta megromlott tanár-diák viszonyról van szó, amiben a fiamnak pont annyi szerepe van, mint a tanárának. Én azt látom hogy együttműködés helyett a fiam szándékosan a tanárnő ellen dolgozik, rendetlenkedik az órán, késik, nem visz felszerelést, effélék. Ezekért pedig szépen megkapja az egyeseit, havonta egyet-kettőt. Már beszéltem a tanárral is, a gyerekkel is, ének óra előtt odafigyelek, hogy bepakolja a füzetet, de ő szándékosan nem viszi be az órára. Igazából eléggé el vagyok keseredve, mert a többi tárgyból jó négyes az átlaga, nem lenne vele különösebb baj, legalább is ilyen súlyos nem. Mivel kicsi az iskola, csak egy énektanárnő dolgozik, ezért nincs értelme másik osztályba vinnem a gyereket. Már az is felmerült, hogy iskolát váltunk, de ez nagyon megnehezítené a család életét. Most egyenlőre megnyugtató lenne biztosan tudni, hogy egy esetleges bukás esetén lehet-e pótvizsgázni. Hallottam olyanról, hogy esetleg más iskolában, független bizottség előtt.
A választ előre is köszönöm: Krisztina
 
#337  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2005-01-14 12:49
Kedves Krisztina Tudomásunk szerint minden tantárgyból létezik pótvizsga. De kérünk egy kis türelmet ahhoz, hogy ennek egész pontosan utána nézzünk az érvényes jogszabályokban. Addig is érdemes lenne beszélni az énektanárnővel, hogy miért tette ezt a kijelentést, komolyan gondolta-e, mivel "érdemelte ki" a gyerek ezt a lehetséges súlyos büntetést stb. Hogy látja mindezt a kisfiú Kisiskolás vagy serdülő gyerekről van szó Reméljük, a probléma súlyos következmények nélkül is megnyugtatóan rendeződik. A kérdésre még vissza fogunk térni. Üdvözlettel Juli
 
#336  KrisztinaBallak56[kukac]freemail[pont]hu2005-01-13 16:14
Kedves OFOE Kisfiam énektanárnője nemrégiben azt mondta, hogy megbuktatja énekből a kisfiamat. De rögtön utána hozzátette, hogy énekből nincs pótvizsga. Szeretném megkérdezni, hogy ez azt jelenti, hogy akkor évet kell ismételnie a gyerekemnek Válaszukat előre is köszönöm: Krisztina
 
#333  regioGraforegiografo[kukac]hu[pont]inter[pont]net2005-01-01 14:39
BUÉK mindenkinek
Ajánlat: 1223/77/2001.sz akkreditált pedagóügus továbbképzési program: PEDAGÓGIAI GRAFOLÓGIA. Tájékozódjon: www. regiografo.hu
 
#332  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-12-31 10:33
Nagyon boldog és eredményes újesztendőt kíván minden kedves látogatónknak az OFOE és a honlap szerkesztősége nevében Szekszárdi Juli
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.01.19.
Most megszüntetni a médiaismeret tantárgyat olyan, mint monszun idején megszabadulni az esőkabátoktól
A médiatanárok és a tanagyagot kialakító film- és médiatudománnyal foglalkozó kutatók felháborodtak a kivezetésről szóló hír hallatán. Hartai László, az ELTE Filmtudomány tanszéké...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Ragaszkodnak az SNI-s gyerekek szülei a bezárásra ítélt egri általános iskolához
Tavaly februárban jogerős bírósági ítélet mondta ki, hogy fel kell számolni a szegregációt több hazai iskolában. Az egyik érintett iskolát, az egri Móra Ferenc Általános iskolát fenntart...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Századvég: A magyarok kétharmada igazságtalannak véli a gyöngyöspatai roma családok kártérítését
A miniszterelnök és más kormánytagok azóta is hangoztatják, hogy a szegregált romáknak nem akarják kifizetni a bíróságon megítélt kártérítést. A Századvég közleménye alapján má...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.01.19.
Huszártelepen majdnem áldozatul estek a szegregáció elleni harcnak
A gyöngyöspatai per kapcsán ismét a középpontba került az iskolai szegregáció témája. A kártérítés híre könnyen bírósági eljárások tömegét generálhatja, akár az olyan helyeken...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Pénz helyett képzést adna az állam a gyöngyöspataiaknak
Dacára annak, hogy a Kúrián a mai napon jogerőre emelkedik a a gyöngyöspatai ítélet, amely százmilliós nagyságrendű kártérítést adna roma családoknak, a magyar kormány kitart azon á...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Megtagadott ítélet: máig sem kapták meg az évekig szegregált gyerekeknek jogerősen járó kártérítést Gyöngyöspatán
Horváth László, a térség fideszes országgyűlési képviselője Farkas Lilla felvetésére úgy reagált: neki választott képviselőként minden, a körzetéhez tartozó település ügyével...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.19.
A gimnáziumi vezetők azt kérik, 2021 szeptemberéig ne lépjen hatályba az új NAT
Az Élenjáró Gimnáziumok Igazgatói Grémiuma azt kéri a kormánytól, hogy legkorábban 2021 szeptemberében lépjen hatályba az új Nemzeti alaptanterv (Nat).Az MTI-hez péntek este eljuttatott...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.15.
"A szülők értelmesebbek, mint Parragh Lászlóék"
Csökkent a szakképzésben részt vevő gyerekek száma a KSH adatai szerint, bár Palkovics László innovációs miniszter és Parragh László MKIK-elnök korábban trendfordulóról beszélt, arr...
(Forrás: Klubrádió)
--
2020.01.15.
Az MTA szívesen segítene a Nemzeti alaptantervben, de válaszokat nem kaptak
A visszajelzések hiánya ellenére a Magyar Tudományos Akadémia továbbra is kész részt venni az ország jövője szempontjából meghatározó fontosságú Nemzeti alaptanterv (NAT) társadalmi...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
  Gyimesi Krisztina

Kedves OFOE!

Gyesen lévő tanár vagyok (8 osztályos gimnáziumban, magyar irodalom és nyelv, egyetemi diplomával, 16 év munkaviszony, 3 gyermekem miatt 9 tanított év). A következő tanévtől mennék vissza tanítani. Jelenleg 2 lehetőségen gondolkodom:
1. a korábbi gimnáziumomba visszavárnak, azonban teljes állást a 3 gyermek miatt nem vállalnék. Amennyiben jól tudjuk, a 3. gyermek 5 éves koráig az iskolának biztosítania kell a "félállást". Ez valóban így van? Illetve ha nem félállásba, hanem "6 órába" szeretnék visszamenni, van-e lehetőségem, vagy csak ha a munkáltató is beleegyezik? Továbbá a "6 órás" állás a pedagógusoknál pontosan mit jelent (kötelező óraszámok, egyéb kötelezettségek, stb.)
2. Egy általános iskolában, ahol csak alsó tagozat van, tanítót keresnek. Mivel kieső helyen, egy faluban van az iskola, évek óta nincs jelentkező. Én ebben a faluban lakom, és a 3 gyermek mellett átmenetileg szívesen dolgoznék ebben az iskolában. Az lenne a kérdésem, hogy van-e olyan munkakör, amit az egyetemi végzettségemmel, tanári diplomámmal betölthetnék az alsó tagozatban (pl. napközis pedagógus, stb.).

Válaszát előre is köszönöm,
Kriszta

--
  Láng Róbert

T. Cím!
Érdeklődni szeretnék, hogy közalkalmazotti munkaviszonnyal a dec.23-tól megkezdett EGYBEFÜGGŐ szabadságból mennyi vihető át a 2020-as naptári évre a 2019-es keretből?
Köszönöm

--
  Szodrai Csilla

Tisztelt OFOE!
Arra a kérdésre szeretnék választ kapni, hogy a 2020 január 1-jétől oktatókká átminősülő és az új szakképzési törvény hatálya alá kerülő, jelenleg még közalkalmazott pedagógusoknak eddig alanyi jogon járó jubileumi jutalma megmarad-e, vagy 2020. január 1-jétől kezdve ez csak egy adható jutalom lesz, ami a munkáltató anyagi helyzetétől függ majd.Hol találom meg ennek a kérdésnek a megbízható jogi szabályozását?
Köszönettel:
Szodrai Csilla

--
  OFOE

Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége

--
  Hesz Dóra Virág

Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.

--
  Hesz Dóra Virág

T. Cím!

Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...

Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek