OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#341  KrisztinaBallak56[kukac]freemail[pont]hu2005-01-18 09:48
Kedves Petra Köszönöm a választ A hétvégén volt alkalmam beszélgetni a fiammal, csak úgy zúdult belőle a sok-sok sérelem. Most ott tartunk, hogy emésztgetjük a dolgot, remélem, sokmindent ő is másként lát a beszélgetés után. Üdvözlettel: Krisztina.
 
#340  Petrafoldesp[kukac]datanet[pont]hu2005-01-14 20:32
Kedves Krisztina
Az iskola minden tantárgyból szervez javítóvizsgát, a helyi tantervben megfogalmazott követelmények alapján. Így énekből is. De mindnyájan tudjuk, hogy nem erről van szó... Remélem, sikerül megfejtened, hogy minek/kinek szól a fiadban ez az éktelen lázadás. Mert igazából az ő személye az izgalmas neked, nem a szintén meglehetősen irracionálisan viselkedő tanárnő... Próbálj arról beszélni vele, hogy mi zavarja a tanárnőben, és hogy vajon miért éppen ő zavarja a harminc kamasz között a tanárnőt Még érdekes is lehet ez a helyzet, ha először nem megszüntetni, hanem megérteni akarod a jelenséget. Mert ha csak tiltod és a lelkére beszélsz, lehet, hogy a fiad veled is ellenkezni fog... Vagy már ezt is próbáltad Tarts ki...
Üdvözlettel: Petra
 
#339  Zsoltkakula[kukac]hotmail[pont]com2005-01-14 17:19
Kedves Krisztina Szimpatikus, hogy a gyermekedet érintő konfliktusért nem csak a tanárt okolod, sőt. Nyilván merev pedagógusszemélyiséggel lehet dolgotok, aki túlságosan komolyan veszi a tárgyát, a kamaszokmak, köztük a te fiadnak pedig ez meglehetősen ellenszenves. De azért itt komolyabb dolgok is felmerülnek: elsősorban Neked kellene lépned az ügyben, hiszen a konfliktus az általad leírtak alapján eléggé elmérgesedettnek tűnik. Neked kellene megértetned a gyermekeddel, hogy bizonyos élethelyzetek alkalmazkodást kívánnak. És Neked kellene felvenned a kapcsolatot az osztályfőnökkel is, hogy segítsen kezelni a problémát. Nem helyeslem egyébként, hogy a tanárnő fegyelmezési eszközként használja az osztályzást, ez nagyon visszás, de utólag már nehéz eldönteni, mikor melyik egyest mire kapta a fiad. Mindenestre megbukni biztosan nem fog, de tanulnia kellene a helyzetből. Zsolt
 
#338  KrisztinaBallak56[kukac]freemail[pont]hu2005-01-14 15:38
Kedves Juli Köszönöm a gyors reakciót. A kisfiam 7. osztályos. Régóta megromlott tanár-diák viszonyról van szó, amiben a fiamnak pont annyi szerepe van, mint a tanárának. Én azt látom hogy együttműködés helyett a fiam szándékosan a tanárnő ellen dolgozik, rendetlenkedik az órán, késik, nem visz felszerelést, effélék. Ezekért pedig szépen megkapja az egyeseit, havonta egyet-kettőt. Már beszéltem a tanárral is, a gyerekkel is, ének óra előtt odafigyelek, hogy bepakolja a füzetet, de ő szándékosan nem viszi be az órára. Igazából eléggé el vagyok keseredve, mert a többi tárgyból jó négyes az átlaga, nem lenne vele különösebb baj, legalább is ilyen súlyos nem. Mivel kicsi az iskola, csak egy énektanárnő dolgozik, ezért nincs értelme másik osztályba vinnem a gyereket. Már az is felmerült, hogy iskolát váltunk, de ez nagyon megnehezítené a család életét. Most egyenlőre megnyugtató lenne biztosan tudni, hogy egy esetleges bukás esetén lehet-e pótvizsgázni. Hallottam olyanról, hogy esetleg más iskolában, független bizottség előtt.
A választ előre is köszönöm: Krisztina
 
#337  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2005-01-14 12:49
Kedves Krisztina Tudomásunk szerint minden tantárgyból létezik pótvizsga. De kérünk egy kis türelmet ahhoz, hogy ennek egész pontosan utána nézzünk az érvényes jogszabályokban. Addig is érdemes lenne beszélni az énektanárnővel, hogy miért tette ezt a kijelentést, komolyan gondolta-e, mivel "érdemelte ki" a gyerek ezt a lehetséges súlyos büntetést stb. Hogy látja mindezt a kisfiú Kisiskolás vagy serdülő gyerekről van szó Reméljük, a probléma súlyos következmények nélkül is megnyugtatóan rendeződik. A kérdésre még vissza fogunk térni. Üdvözlettel Juli
 
#336  KrisztinaBallak56[kukac]freemail[pont]hu2005-01-13 16:14
Kedves OFOE Kisfiam énektanárnője nemrégiben azt mondta, hogy megbuktatja énekből a kisfiamat. De rögtön utána hozzátette, hogy énekből nincs pótvizsga. Szeretném megkérdezni, hogy ez azt jelenti, hogy akkor évet kell ismételnie a gyerekemnek Válaszukat előre is köszönöm: Krisztina
 
#333  regioGraforegiografo[kukac]hu[pont]inter[pont]net2005-01-01 14:39
BUÉK mindenkinek
Ajánlat: 1223/77/2001.sz akkreditált pedagóügus továbbképzési program: PEDAGÓGIAI GRAFOLÓGIA. Tájékozódjon: www. regiografo.hu
 
#332  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-12-31 10:33
Nagyon boldog és eredményes újesztendőt kíván minden kedves látogatónknak az OFOE és a honlap szerkesztősége nevében Szekszárdi Juli
 
#331  Nóraszatmaryn[kukac]axelero[pont]hu2004-12-17 15:56
Kedves Márta
Köszönjük szépen a jókívánságokat. A szerkesztőség nevében kívánok Neked és a honlap látogatóinak boldog karácsonyt, nagyon kellemes pihenést
Nóra
 
#330  mártahadnagym[kukac]oveges-szi[pont]hu2004-12-17 08:44
Kedves Mindenki
Azt hiszem mindnyájan nagyon várjuk már a szünetet Kívánok mindenkinek jó pihenést, békés, boldog Ünnepeket és sikeres nagyon jó új évet
B.Ú.É.K. Viszlát januárban Márta
 
#329  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-12-14 17:16
Biztos vagyok benne, hogy a pedagógusok többségére sohasem volt jellemző (és ma sem az) ajándékok megrendelése. De itt azért meggondolásra érdemes etikai probléma került szóba. A téma szerepelt már a mi honlapunkon is. Akit érdekel, megtalálja az Etika rovatban, azon belül is A pedagógus etikája című alkönyvtárban.
 
#328  Jolij[pont]baller[kukac]freemail[pont]hu2004-12-14 12:12
Ahová én jártam gimibe a nyolcvanas években, volt olyxan tanár, aki "rendelt" karácsonyi ajándékot a gyerekektől, hűtőládát, szőnyeget, ilyesmit. Persze az igazgató sem volt különb, ő kifejezetten emiatt bukott meg. Hogy ma mi a helyzet, arról nincs információm.
Joli
 
#327  mártahadnagym[kukac]oveges-szi[pont]hu2004-12-14 10:47
Kedves Tünde
Őszintén meglepődtem azon amiket írtál
Nálunk - sem ahol tanítok, sem ahova a fiam járt általános iskolába és gimibe is - a ballagási ajándékot kivéve, soha nem volt szokás ilyen nagy ajándékvásárlás. Egy - egy doboz csoki karácsonykor, vagy egy csokor virág évvégén, egy egy szál virág március 8-ra vagy pedagógus napra és ennyi. És nem is várta el senki Sőt Szerintem is ez néháy túlbuzgó szülő akciója, akiket az osztályfőnök símán le tudna állítani - ha akarná. Szerintem szülői értekezleten fel kellene vetni. Üdv Márta
 
#326  Tündettunde[kukac]hotmail[pont]hu2004-12-13 11:51
Kérdés, hogy az iskolavezetés és az osztályfőnök le tudja-e állítani ezt a folyamatot. És vajon le akarja-e Az az érzésem, hogy a dolog túl nőtt rajtuk. Miért várjuk a pedagógustól, hogy sokkal különb legyen, mint a környezete
 
#325  Zsoltkakula[kukac]hotmail[pont]com2004-12-13 10:09
Kedves Tünde Mit lehet elérni azzal, ha a szülő nem jár be az iskolába A gyerekkel úgyis beküldetik a pénzt, és neki kellemetlen, ha nem viszi... Egyébként talán tényleg szülői túlbuzgóság a karácsonyi iskolai ajándékozás, amit az iskolavezetés és az osztályfőnök tud csak leáálítani. Nem hinném hogy a tanárok többsége elvárja. Zsolt
 
#324  Tündettunde[kukac]hotmail[pont]com2004-12-12 10:57
Három gyerekem jár ugyanabba az általános iskolába. Nincs különösebb problémám az iskolával, de elegem van abból, hogy állandóan pénzt szednek valamire: mostanában többnyire a tanároknak szóló karácsonyi ajándékra meg a karácsonyi ünnepségre. Ezt nem lehet anyagilag győzni Nem hiszem, hogy jó érzésű pedagógus a mai nehéz világban elvárja, hogy karácsonyra drága ajándékot vegyenek neki. Szerintem ez sokkal inkább néhány lelkes szülőtárs túlbuzgása. Akinek elég pénze van, annak nem számít a néhány ezer forintnyi többlet kiadás karácsony előtt, de akinek kevesebb a pénze és több a gyereke, annak nem könnyű. Sem kiadni, sem megtagadni a fizetést, amikor főleg ilyen célra gyűjtenek. Azt tapasztalom, hogy többen azért nem járnak be az iskolába, mert el szeretnék kerülni az így kialakuló kényelmetlen helyzeteket. Kedves Pedagógusok Kedves Osztályfőnökök Nem lehetne segíteni az emiatt szorongó szülőknek
 
#323  Zsoltkakula[kukac]hotmail[pont]com2004-11-24 11:02
Olvastam a szegénységről szóló osztályfőnöki óra leírását az Új Pedagógiai szemlében. Sajnos az osztályomban is nagy feszültséget kelt a gyerekek anyagi helyzete közötti egyre nagyobb szakadék. Eddig csak felületileg próbáltam kezelni a problémát, de a cikken felbuzdulva szervezni fogok osztályfőnöki órát is a témában.
Üdv: Zsolt
 
#322  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-11-14 10:05
Kedves Márta Azt gondolom, hogy az "esélyegyenlőségi programhoz" össze kellene gyűjtenetek az intézményetekben a valamilyen szempontból sajátos törődést igénylő tanulók adatait (tanulási zavarokkal küszködők, fogyatékkal élők, valamilyen nemzetiséghez, etnikumhoz tartozók, szociális okok miatt hátrányos helyzetűek stb.) Az adatok számbavételét követően az ezekkel a diákcsoportokkal való differenciált foglalkozás módját kell leírni(működő és tervezett szakmai programok, az ezt végző pedagógusok képzése, nem pedagógus szakemberek: gyógypedagógusok, pszichológusok igénybevétele, együttműködés külső szervezetekkel, hatósággal stb.) Ehhez a tervhez természetesen a személyi, tárgyi, anyagi feltételrendszer is hozzá tartozik. Számba kell tehát venni, hogy milyen feltételek vannak meg, illetve melyeket kell külső forrásból biztosítani. Ez a program alap lehet a fenntartóval folytatandó tárgyaláshoz, hiszen bizonyos alapfeltételek biztosítása az ő feladata. Kiegészítő forrásokra nyilván pályázni szükséges. Mindenképpen készítsetek egy minimum programot a nélkülözhetetlen feltételek feltűntetésével. A jogszabályokban nézzetek utána, hogy mely feltételek biztosítására kötelezhető a fenntartó. Nem tudom, kielégítő-e ez a válasz Ha nem, jelezd Jó munkát kívánok mindannyiatoknak Juli
 
#321  mártahadnagym[kukac]oveges-szi[pont]hu2004-11-11 11:26
Kedves kollégák
Tudna-e valaki küldeni egy mintát az "esélyegyenlőségi program" elkészítéséhez Gondolom ti is szenvedtek ezzel, az összes többi mellett, és halvány gőzöm sincs hogy kezdjek hozzá. A jogszabályokat már kigyűjtöttük, de még mindig nem lettünk okosabbak. Nagyon megköszönném, óriási segítség lenne Márta
 
#320  Beanagyb at axelero[pont]hu2004-11-05 10:11
Kedves Rita Nem újsághír alapján formáltam véleményt, hanem saját tapasztalataim alapján, az újsághír csak alátámasztotta ezeket. Az érdekvédelem egyébként valóban nem tud megvédeni a törvényes munkáltatói döntésekkel, elbocsátásokkal szemben, a törvénytelenségekre viszont felhívhatja a figyelmet, és ha veled szemben követ el ilyet a munkáltató, ingyenes jogi képviseletet nyújthat például. Azért ez nem olyan kevés. Abban az iskolában, ahol tanítottam, már négy megnyert per van a munkáltatóval szemben, hat pedig folyamatban. Kívánom neked, hogy ne kelljen soha ilyen légkörű iskolában dolgoznod.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.09.06.
Microsoft-botrány: újabb korrupciógyanús szálra bukkant Hadházy
A jelentésben szereplő történet szerint a NAV esetében egy Microsoft-alkalmazott tiltakozott is amiatt, hogy az úgynevezett alvállalkozónak nincsenek kompetenciái a munkához. Azonban felvilá...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2019.09.06.
"Kérdezd meg szüleidet, miért nem vagy megkeresztelve" – adja feladatul az ötödikes tankönyv
Bánhegyi könyve nem először kap publicitást: 2015-ben a tiltakozások hatására vissza kellett vonni az általános iskolák ötödik, a hatodik és a hetedik osztályaiból az általa írt tört...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.09.04.
„Füttyre indítható, fegyelmezett szolgahadat képezünk” – Exkluzív interjú Vekerdy Tamással és fiával, Dániellel
Az egyikük önmagában intézmény – bármit mond, az futótűzként terjed az interneten, és szavait anyák ezrei tekintik szinte szentírásnak. A másikuk elbújni szeret, és a szűkebb környezet...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.09.03.
A szelekció rendkívül nagy arányú növekedése a magyar iskolarendszerben 2010 és 2017 között. Nahalka István írása
Számtalan szakember és szervezet hívta már fel a figyelmet arra, hogy a szelekciós, illetve az esélyegyenlőtlenségek növekedését eredményező folyamatok egyre veszélyesebbek Magyarországon...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.09.03.
Friss felmérés: a pedagógusok 18%-a az első lehetséges alkalommal elhagyná a pályát
A gyorsjelentés szerint a válaszadók 79%-a szerint túl kevés az ellenszolgáltatás és túl nagy az elvárás, 21%-a várja, hogy javuljon a helyzet, ezen felül 21%-a munkahelyet változtatna, é...
(Forrás: eduline)
--
2019.09.03.
A szülők csak nem akarják úgy taníttatni a gyereküket, ahogy Orbán mondja
Ha saját gyerekeikről van szó, nem veszik be a családok, hogy a munkaalapú társadalom nevében ne gimnáziumba, hanem szakképzésbe adják őket. Az új tanévben is nagyjából ugyanannyian kezdik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.31.
A magyar oktatás színvonala 30 évvel maradt le a valóságtól, és ez a szám most megduplázódik
– mondta Rózsa Ildikó, a Resuli – a Megújuló Oktatásért Alapítvány vezetője a 24.hu-nak a köznevelési törvény módosításával kapcsolatban. A parlament júliusban szavazta meg a szeptembert...
(Forrás: 24.hu)
--
2019.08.31.
A köznevelési törvény módosításainak eltörlését kéri az ellenzék az Alkotmánybíróságtól
Az ellenzék ma sajtótájékoztatón jelentette be, hogy készített egy alkotmánybírósági beadványt, amely minden alkotmánysértő módosítást pontról pontra végigvesz, és kéri ezek eltö...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.31.
Vád alatt az érettségit közreadó nyomdász
Vádat emeltek az érettségi feladatokat kiszivárogtató nyomdai alkalmazott ellen – közölte a Bács-Kiskun Megyei Főügyészség. A vádirat szerint a 41 éves, lajosmizsei férfi egy helyi nyomd...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek