OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
#340  Petrafoldesp[kukac]datanet[pont]hu2005-01-14 20:32
Kedves Krisztina
Az iskola minden tantárgyból szervez javítóvizsgát, a helyi tantervben megfogalmazott követelmények alapján. Így énekből is. De mindnyájan tudjuk, hogy nem erről van szó... Remélem, sikerül megfejtened, hogy minek/kinek szól a fiadban ez az éktelen lázadás. Mert igazából az ő személye az izgalmas neked, nem a szintén meglehetősen irracionálisan viselkedő tanárnő... Próbálj arról beszélni vele, hogy mi zavarja a tanárnőben, és hogy vajon miért éppen ő zavarja a harminc kamasz között a tanárnőt Még érdekes is lehet ez a helyzet, ha először nem megszüntetni, hanem megérteni akarod a jelenséget. Mert ha csak tiltod és a lelkére beszélsz, lehet, hogy a fiad veled is ellenkezni fog... Vagy már ezt is próbáltad Tarts ki...
Üdvözlettel: Petra
 
#339  Zsoltkakula[kukac]hotmail[pont]com2005-01-14 17:19
Kedves Krisztina Szimpatikus, hogy a gyermekedet érintő konfliktusért nem csak a tanárt okolod, sőt. Nyilván merev pedagógusszemélyiséggel lehet dolgotok, aki túlságosan komolyan veszi a tárgyát, a kamaszokmak, köztük a te fiadnak pedig ez meglehetősen ellenszenves. De azért itt komolyabb dolgok is felmerülnek: elsősorban Neked kellene lépned az ügyben, hiszen a konfliktus az általad leírtak alapján eléggé elmérgesedettnek tűnik. Neked kellene megértetned a gyermekeddel, hogy bizonyos élethelyzetek alkalmazkodást kívánnak. És Neked kellene felvenned a kapcsolatot az osztályfőnökkel is, hogy segítsen kezelni a problémát. Nem helyeslem egyébként, hogy a tanárnő fegyelmezési eszközként használja az osztályzást, ez nagyon visszás, de utólag már nehéz eldönteni, mikor melyik egyest mire kapta a fiad. Mindenestre megbukni biztosan nem fog, de tanulnia kellene a helyzetből. Zsolt
 
#338  KrisztinaBallak56[kukac]freemail[pont]hu2005-01-14 15:38
Kedves Juli Köszönöm a gyors reakciót. A kisfiam 7. osztályos. Régóta megromlott tanár-diák viszonyról van szó, amiben a fiamnak pont annyi szerepe van, mint a tanárának. Én azt látom hogy együttműködés helyett a fiam szándékosan a tanárnő ellen dolgozik, rendetlenkedik az órán, késik, nem visz felszerelést, effélék. Ezekért pedig szépen megkapja az egyeseit, havonta egyet-kettőt. Már beszéltem a tanárral is, a gyerekkel is, ének óra előtt odafigyelek, hogy bepakolja a füzetet, de ő szándékosan nem viszi be az órára. Igazából eléggé el vagyok keseredve, mert a többi tárgyból jó négyes az átlaga, nem lenne vele különösebb baj, legalább is ilyen súlyos nem. Mivel kicsi az iskola, csak egy énektanárnő dolgozik, ezért nincs értelme másik osztályba vinnem a gyereket. Már az is felmerült, hogy iskolát váltunk, de ez nagyon megnehezítené a család életét. Most egyenlőre megnyugtató lenne biztosan tudni, hogy egy esetleges bukás esetén lehet-e pótvizsgázni. Hallottam olyanról, hogy esetleg más iskolában, független bizottség előtt.
A választ előre is köszönöm: Krisztina
 
#337  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2005-01-14 12:49
Kedves Krisztina Tudomásunk szerint minden tantárgyból létezik pótvizsga. De kérünk egy kis türelmet ahhoz, hogy ennek egész pontosan utána nézzünk az érvényes jogszabályokban. Addig is érdemes lenne beszélni az énektanárnővel, hogy miért tette ezt a kijelentést, komolyan gondolta-e, mivel "érdemelte ki" a gyerek ezt a lehetséges súlyos büntetést stb. Hogy látja mindezt a kisfiú Kisiskolás vagy serdülő gyerekről van szó Reméljük, a probléma súlyos következmények nélkül is megnyugtatóan rendeződik. A kérdésre még vissza fogunk térni. Üdvözlettel Juli
 
#336  KrisztinaBallak56[kukac]freemail[pont]hu2005-01-13 16:14
Kedves OFOE Kisfiam énektanárnője nemrégiben azt mondta, hogy megbuktatja énekből a kisfiamat. De rögtön utána hozzátette, hogy énekből nincs pótvizsga. Szeretném megkérdezni, hogy ez azt jelenti, hogy akkor évet kell ismételnie a gyerekemnek Válaszukat előre is köszönöm: Krisztina
 
#333  regioGraforegiografo[kukac]hu[pont]inter[pont]net2005-01-01 14:39
BUÉK mindenkinek
Ajánlat: 1223/77/2001.sz akkreditált pedagóügus továbbképzési program: PEDAGÓGIAI GRAFOLÓGIA. Tájékozódjon: www. regiografo.hu
 
#332  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-12-31 10:33
Nagyon boldog és eredményes újesztendőt kíván minden kedves látogatónknak az OFOE és a honlap szerkesztősége nevében Szekszárdi Juli
 
#331  Nóraszatmaryn[kukac]axelero[pont]hu2004-12-17 15:56
Kedves Márta
Köszönjük szépen a jókívánságokat. A szerkesztőség nevében kívánok Neked és a honlap látogatóinak boldog karácsonyt, nagyon kellemes pihenést
Nóra
 
#330  mártahadnagym[kukac]oveges-szi[pont]hu2004-12-17 08:44
Kedves Mindenki
Azt hiszem mindnyájan nagyon várjuk már a szünetet Kívánok mindenkinek jó pihenést, békés, boldog Ünnepeket és sikeres nagyon jó új évet
B.Ú.É.K. Viszlát januárban Márta
 
#329  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-12-14 17:16
Biztos vagyok benne, hogy a pedagógusok többségére sohasem volt jellemző (és ma sem az) ajándékok megrendelése. De itt azért meggondolásra érdemes etikai probléma került szóba. A téma szerepelt már a mi honlapunkon is. Akit érdekel, megtalálja az Etika rovatban, azon belül is A pedagógus etikája című alkönyvtárban.
 
#328  Jolij[pont]baller[kukac]freemail[pont]hu2004-12-14 12:12
Ahová én jártam gimibe a nyolcvanas években, volt olyxan tanár, aki "rendelt" karácsonyi ajándékot a gyerekektől, hűtőládát, szőnyeget, ilyesmit. Persze az igazgató sem volt különb, ő kifejezetten emiatt bukott meg. Hogy ma mi a helyzet, arról nincs információm.
Joli
 
#327  mártahadnagym[kukac]oveges-szi[pont]hu2004-12-14 10:47
Kedves Tünde
Őszintén meglepődtem azon amiket írtál
Nálunk - sem ahol tanítok, sem ahova a fiam járt általános iskolába és gimibe is - a ballagási ajándékot kivéve, soha nem volt szokás ilyen nagy ajándékvásárlás. Egy - egy doboz csoki karácsonykor, vagy egy csokor virág évvégén, egy egy szál virág március 8-ra vagy pedagógus napra és ennyi. És nem is várta el senki Sőt Szerintem is ez néháy túlbuzgó szülő akciója, akiket az osztályfőnök símán le tudna állítani - ha akarná. Szerintem szülői értekezleten fel kellene vetni. Üdv Márta
 
#326  Tündettunde[kukac]hotmail[pont]hu2004-12-13 11:51
Kérdés, hogy az iskolavezetés és az osztályfőnök le tudja-e állítani ezt a folyamatot. És vajon le akarja-e Az az érzésem, hogy a dolog túl nőtt rajtuk. Miért várjuk a pedagógustól, hogy sokkal különb legyen, mint a környezete
 
#325  Zsoltkakula[kukac]hotmail[pont]com2004-12-13 10:09
Kedves Tünde Mit lehet elérni azzal, ha a szülő nem jár be az iskolába A gyerekkel úgyis beküldetik a pénzt, és neki kellemetlen, ha nem viszi... Egyébként talán tényleg szülői túlbuzgóság a karácsonyi iskolai ajándékozás, amit az iskolavezetés és az osztályfőnök tud csak leáálítani. Nem hinném hogy a tanárok többsége elvárja. Zsolt
 
#324  Tündettunde[kukac]hotmail[pont]com2004-12-12 10:57
Három gyerekem jár ugyanabba az általános iskolába. Nincs különösebb problémám az iskolával, de elegem van abból, hogy állandóan pénzt szednek valamire: mostanában többnyire a tanároknak szóló karácsonyi ajándékra meg a karácsonyi ünnepségre. Ezt nem lehet anyagilag győzni Nem hiszem, hogy jó érzésű pedagógus a mai nehéz világban elvárja, hogy karácsonyra drága ajándékot vegyenek neki. Szerintem ez sokkal inkább néhány lelkes szülőtárs túlbuzgása. Akinek elég pénze van, annak nem számít a néhány ezer forintnyi többlet kiadás karácsony előtt, de akinek kevesebb a pénze és több a gyereke, annak nem könnyű. Sem kiadni, sem megtagadni a fizetést, amikor főleg ilyen célra gyűjtenek. Azt tapasztalom, hogy többen azért nem járnak be az iskolába, mert el szeretnék kerülni az így kialakuló kényelmetlen helyzeteket. Kedves Pedagógusok Kedves Osztályfőnökök Nem lehetne segíteni az emiatt szorongó szülőknek
 
#323  Zsoltkakula[kukac]hotmail[pont]com2004-11-24 11:02
Olvastam a szegénységről szóló osztályfőnöki óra leírását az Új Pedagógiai szemlében. Sajnos az osztályomban is nagy feszültséget kelt a gyerekek anyagi helyzete közötti egyre nagyobb szakadék. Eddig csak felületileg próbáltam kezelni a problémát, de a cikken felbuzdulva szervezni fogok osztályfőnöki órát is a témában.
Üdv: Zsolt
 
#322  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-11-14 10:05
Kedves Márta Azt gondolom, hogy az "esélyegyenlőségi programhoz" össze kellene gyűjtenetek az intézményetekben a valamilyen szempontból sajátos törődést igénylő tanulók adatait (tanulási zavarokkal küszködők, fogyatékkal élők, valamilyen nemzetiséghez, etnikumhoz tartozók, szociális okok miatt hátrányos helyzetűek stb.) Az adatok számbavételét követően az ezekkel a diákcsoportokkal való differenciált foglalkozás módját kell leírni(működő és tervezett szakmai programok, az ezt végző pedagógusok képzése, nem pedagógus szakemberek: gyógypedagógusok, pszichológusok igénybevétele, együttműködés külső szervezetekkel, hatósággal stb.) Ehhez a tervhez természetesen a személyi, tárgyi, anyagi feltételrendszer is hozzá tartozik. Számba kell tehát venni, hogy milyen feltételek vannak meg, illetve melyeket kell külső forrásból biztosítani. Ez a program alap lehet a fenntartóval folytatandó tárgyaláshoz, hiszen bizonyos alapfeltételek biztosítása az ő feladata. Kiegészítő forrásokra nyilván pályázni szükséges. Mindenképpen készítsetek egy minimum programot a nélkülözhetetlen feltételek feltűntetésével. A jogszabályokban nézzetek utána, hogy mely feltételek biztosítására kötelezhető a fenntartó. Nem tudom, kielégítő-e ez a válasz Ha nem, jelezd Jó munkát kívánok mindannyiatoknak Juli
 
#321  mártahadnagym[kukac]oveges-szi[pont]hu2004-11-11 11:26
Kedves kollégák
Tudna-e valaki küldeni egy mintát az "esélyegyenlőségi program" elkészítéséhez Gondolom ti is szenvedtek ezzel, az összes többi mellett, és halvány gőzöm sincs hogy kezdjek hozzá. A jogszabályokat már kigyűjtöttük, de még mindig nem lettünk okosabbak. Nagyon megköszönném, óriási segítség lenne Márta
 
#320  Beanagyb at axelero[pont]hu2004-11-05 10:11
Kedves Rita Nem újsághír alapján formáltam véleményt, hanem saját tapasztalataim alapján, az újsághír csak alátámasztotta ezeket. Az érdekvédelem egyébként valóban nem tud megvédeni a törvényes munkáltatói döntésekkel, elbocsátásokkal szemben, a törvénytelenségekre viszont felhívhatja a figyelmet, és ha veled szemben követ el ilyet a munkáltató, ingyenes jogi képviseletet nyújthat például. Azért ez nem olyan kevés. Abban az iskolában, ahol tanítottam, már négy megnyert per van a munkáltatóval szemben, hat pedig folyamatban. Kívánom neked, hogy ne kelljen soha ilyen légkörű iskolában dolgoznod.
 
#319  Ritaegyer[kukac]freemail[pont]hu2004-11-05 07:36
Kedves Bea és Gyuri
Szerintem kockázatos dolog újsághír alapján véleményt formálni. Egy munkaügyi per a mi sulink ellen is folyik, a kolléga, aki elindította, nagyon meggyőzően tudja előadni az igazát, viszont mi tudjuk azt is, amit elhallgat.
Egyébként pedig a szakszervezettől én nem érzem magam nagyobb biztonságban, se a KAT-tól. Ha ki akarnak tenni, kitesznek, szakszervezet ide vagy oda.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.04.02.
Nem lesz hosszabb a tanév – elhalasztják a minősítéseket
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma minden pedagógusnak köszöni az elmúlt hetek áldozatkész munkáját, mely a tantermen kívüli, digitális munkarendre való sikeres átállást lehetővé...
(Forrás: kormany.hu)
--
2020.04.02.
Maruzsa Zoltán: az érettségi követelmények nem változtak, a felkészülést folytatni kel
Mivel még több mint egy hónap van hátra az érettségi hagyományos kezdési időpontjáig, a járványügyi kérdésekben azonban nem látnak előre egy hónapot, az érintettek türelmét kérik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.04.02.
Iskolai zaklatás a Google Classromban - mit tehetnek a tanárok?
A diákok online kapják a tananyagot, online tartják a kapcsolatot egymással és a tanáraikkal is. A sok virtuális időtöltésnek azonban lehetnek hátulütői is. Sok oktatási csoportban felmer...
(Forrás: eduline)
--
2020.04.01.
Digitális távoktatás: egyes, mert nem kézzel írtad
Szülők tíz-, ha nem százezreire szakadt rá két hete a pedagógus életpálya összes szakmai és emberi szépsége. A képesítés nélküli tanárrá válás az indexeseket sem kímélte, gyakorl...
(Forrás: index)
--
2020.04.01.
A most elindult tankönyvrendelés a bizonyíték arra, hogy a kormány az elmúlt hetekből semmit nem tanult
A Civil Közoktatási Platform nyílt levélben fordult az illetékes miniszterekhez az ügyben, az eddig ismertetett szakmai kritikájukon felül immár amiatt is kérik, hogy az illetékes miniszté...
(Forrás: mérce)
--
2020.04.01.
Ausztriában egy diáknak sem lesz hátránya a koronavírus miatt kialakult helyzetből
„Ésszel és szívvel” fogják értékelni a tanulókat a tanév végi záróvizsgákon – jelentette ki Heinz Faßmann. Az oktatási miniszter kifejtette. áprilisban várhatóan még otthonról...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.04.01.
Már lehet tankönyveket rendelni a következő tanévre az interneten
A kormány döntése értelmében 2020 szeptemberétől már minden köznevelésben résztvevő tanuló ingyenesen kapja meg a tankönyveit, így a rendelés semmilyen anyagi terhet nem jelent a csalá...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.04.01.
Iskolaérettség: nem lett egységesebb a rendszer
Míg korábban a gyermeket ismerő óvoda és a szülő dönthetett arról, hogy az adott év augusztus 31-éig hatodik életévét betöltő, vagyis tankötelessé váló gyermek további egy évet ó...
(Forrás: Népszava)
--
2020.04.01.
Milyen válaszokat adhatnak a pedagógusok és oktatási rendszerek a COVID-19 járványra? – Néhány tanulság a TALIS felmérésből
A mostani válsághelyzet felszínre hozza az oktatási rendszereinkben tapasztalható egyenlőtlenségeket: az online oktatáshoz szükséges internetkapcsolattól és számítógéptől kezdve a tá...
(Forrás: DPMK)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Doroginé Kiss Ildikó!
A Kjt. 24. § (1) bekezdése szerint "Ha a közalkalmazott munkaköre
ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más
munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős
többletmunkát végez, illetményén felül a végzett munkával arányos
külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti." A helyettesítési díj
mértékét jogszabály nem határozza meg, csak azt, hogy a végzett
munkával arányosnak kell lennie. Az a javaslatom, hogy a fenti
rendelkezésre hivatkozva kérje, hogy részére az Mt. 139. §-ában
meghatározott óradíj legalább 50 százalékának megfelelő helyettesítési
díjat állapítsanak meg. Ha ezt a munkáltató megtagadja, munkaügyi per
indítható. (A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  Szilágyi István

Tisztel Címzett!
Nagyon szépen köszönöm a szakszerű és megnyugtató válaszát.
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  OFOE

Kedves Szilágyi István! Pedagógus-munkakörben a köznevelési törvény 64. § (2a) bekezdése
alapján az évi 25 munkanap pótszabadság nem adható, hanem jár. A
pótszabadságból a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (2)
bekezdése alapján
a) továbbképzés, foglalkoztatást elősegítő képzés,
b) a nevelési-oktatási intézmény tevékenységi körébe tartozó nevelés,
oktatás, a pedagógiai szakszolgálati intézmény tevékenységi körébe
tartozó pedagógiai szakszolgálati tevékenység,
c) ha a pedagógus szabadságát részben vagy egészben a szorgalmi
időben, óvodapedagógus esetében - a június 1-jétől augusztus 31-éig
tartó időszak kivételével - a nevelési évben adják ki,
lehet legfeljebb 15 munkanapot igénybe venni. Az tehát nem jogszerű,
ha nem a fenti indokok valamelyike miatt, hanem úgymond, időarányosan
vesz le a pótszabadságból napokat a munkáltató. Javaslom, hogy ezt az
intézkedést ne fogadja el, hanem ragaszkodjon a pótszabadság
kiadásához. A felmentési időnek abban a felében, amikor munkavégzésre
kötelezhető, ki kell adni az időarányos szabadságot. Ha a szabadság
kiadására nincs mód, azt a jogviszony megszűnése esetén - az Mt. 125.
§-a szerint - pénzben kell megváltani. (A válszt a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Harmat Krisztina! Jogszerűnek jogszerű, mivel a munkaidő kötött és kötetlen munkaidőből
áll, csak éppen nem nevezhető etikusnak. Úgy lehet kivédeni, hogy a munkavállaló is kivehet az Mt. 122. § (2) bekezdése alapján hét munkanap szabadságot akkor, amikor akar, csak előtte 15 nappal be kell ezt jelenteni. (A válasz a PDSZ szakértőjétől érkezett.)

--
  Harmat Krisztina

Kedves OFOE!
Szeretném kérdezni, hogy jogszerű-e szorgalmi időben, tanítási (hétköznap) napon szabadságot elrendelni a pedagógus számára akkor, amikor annak nincs sem tanítási órája órarend szerint, sem más feladata a neveléssel-oktatással le nem kötött munkaidejében?
Köszönettel:
Harmat Krisztina

--
  Szilágyi István

Azt szeretném megkérdezni, hogy pedagógus munkakörben a 25nap pótszabadság jár, vagy adható? Nyugdíjazás előtt a munkáltató az időarányosan járó 18 nappótszabadságomból 11 napot igénybe vett a tanév zavartalan befejezése érdekében, amihez ugyan joga van, de én úgy gondolom, hogy mivel a felmentési időben nem került kiadásra az időarányos szabadság, azt a munkáltatónak pénzben kell megváltani. Sajnos nem igy történt. Kérdezem, hogy helyesen járt el a munkáltató? Várom megtisztelő válaszát!
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  Doroginé Kiss Ildikó

Tisztelt Egyesület!
Nyelvtanárként 2019 szeptember közepétől december 20-ig (téli szünet kezdete) az én tanulócsoportomat összevontam az említett idő alatt táppénzen levő kolléganőm csoportjával heti 3 órában. Ez összesen 3 osztályt érintett, ami heti heti 9 összevont órát jelentett. Mikor rákérdeztem, hogy ezért jár-e túlóra íj vagy valami plusz bér, azt a választ kaptam, hogy nem mert az összevont órákért semmi sem jár. Ráadásul ugyanígy több mint három hónapot már a tavalyi évben is helyettesítettem ugyan így. Kérdésem, valóban nem jár az összevont órák után túlóra? Mit mond erről a jogszabály?
Üdvözlettel: Doroginé Kiss Ildikó, tanár

--
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek