OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#319  Ritaegyer[kukac]freemail[pont]hu2004-11-05 07:36
Kedves Bea és Gyuri
Szerintem kockázatos dolog újsághír alapján véleményt formálni. Egy munkaügyi per a mi sulink ellen is folyik, a kolléga, aki elindította, nagyon meggyőzően tudja előadni az igazát, viszont mi tudjuk azt is, amit elhallgat.
Egyébként pedig a szakszervezettől én nem érzem magam nagyobb biztonságban, se a KAT-tól. Ha ki akarnak tenni, kitesznek, szakszervezet ide vagy oda.
 
#318  Líviaszill[kukac]yahoo[pont]com2004-10-29 16:24
Takács Géza méltán dühös ugyan a jelen közoktatási kormányzatra (egyetértek), de azért a Szatmári Nóra által felvetett (nevelést érintő, osztályfőnökök számára különösen lényeges) probléma mellett nem szabadna szó nélkül elmenni. Nekem is vannak személyes emlékeim kamaszkorbeli megszégyenülésekről a torna órán, amit – mint utólag azért kiderült – nem volt szükségszerű. Egy serdülő önbecsülésében a saját külleméről, testéről, mozgásáról kialakult kép roppant nagy szerepet játszik. Gondoljunk csak azokra a kislányokra, akik még az életüket is kockára teszik, csak hogy tökéletes alakjuk legyen. Úgy emlékszem ezen a honlapon is esett erről szó. Az iskolai testnevelés órák mindenféle feltételek híján nem töltik be a nekik szánt funkciót, a külön sportlehetőségek nagyrészt piaci viszonyok között működnek (már ahol vannak), a tömegsport sehol stb.
 
#317  Takács Gézacsgez[kukac]freemail[pont]hu2004-10-29 13:27
A mellesleg természetesen két l-lel értendő. Lehet, hogy ezt se így kellett volna írni.
Meg még más hiba is becsúszott, bocsánat.
TG
 
#316  Takács Gézacsgez[kukac]freemail[pont]hu2004-10-29 13:23
Nos, kedves Szatmáry Nóra, noha testnevelés ügyben teljesen igazad van, másfelől pedig téged is rendesen behúztak a csőbe. Mint ahogy mindazokat, akik az osztályzás megszüntetésének hírére félteni kezdték, vagy végre jól leleplezték a testnevelésórát.
A hekyzet ugyanis az, hogy ez a hír nem az iskola testnevelés szempontjából érdekes.
Az a kérdés, hogy ezentúl a miniszter úr és hivatala kedve és izlése szerint rendelkezhet az iskola legbelsőbb szakmai ügyeiről (Ahogy ezt elkezdték az oktatási törvénnyel.) Melesleg egy magát liberálisnak mondó párt miniszteréről van szó, mely párt oktatásügyi nagyságai hajdan a szakmai autonómiánál nem ismertek magasabb hatóságot.
Szóval itt alkotmányos botrányról van szó, nem a szegény, jobb sorsra érdemes iskolai testnevelésről.
Üdvözlettel, Takács Géza
 
#315  Beanagyb at axelero[pont]hu2004-10-26 14:40
Kedves Gyuri Valóban nem érdemes ugrálni, ha a munkahelyed mindenáron való megtartása a cél. A munkáltatók, kihasználva a pályán mind súlyosabbnak tűnő egzisztenciális bizonytalanságot, egyre kevésbé riadnak vissza etikátlan, hovatovább törvénytelen eszközöktől, mondván, úgysem meri szóvá tenni senki. Az a munkavállaló pedig, aki jogi úton próbál érvényt szerezni igazának, könnyen "leépítés" áldozata lehet. Mindezek ellenére nekem valahogy rokonszenvesebbek az ugrálók, azok, akiknek még nem tűnt el teljesen a gerincük.
 
#314  Gyurigyho;freemail[pont]hu2004-10-26 11:46
Ugrálni valóban nem ajánlatos. A nagy szakszervezeti ugrabugrát lám, az orvosok is megszívják. Miért gondoljuk, hogy a pedagógusokat hagyják büntetlenül "érdekképviselni"
 
#313  Szatmáry Nóraszatmaryn[kukac]axelero[pont]hu2004-10-25 15:54
Kedves Bärnkopf Péter
Köszönjük hozzászólását Futár Iván cikkéhez. Örömmel vennénk, ha részletesebben is kifejtené véleményét, megosztaná velünk tapasztalatait az iskolájukban működő e-naplóval kapcsolatban.
Üdvözlettel:
OFOE
 
#312  BPbarpeter[kukac]vmg[pont]sulinet[pont]hu2004-10-20 09:14
Kedves Kollégák
Én is most olvastam az e-Naplóról szóló cikket. A véleményem az, hogy Futár úr, mint szülő, az egész napló és az egész projekt felszínéből lát egy kis darabkát. A rendszer jóval komplexebb és bonyolultabb a leírtaknál. Természetesen nem a saját elképzeléseink vezérelnek a megvalósításban és nem követünk el semmilyen törvénytelenséget (pl. az átlagszámítással) Ő semmilyen módon nem keresett meg minket az információ-szerzés céljábó, azaz kizárólag magánvéleményt írt le. OM engedélyünk van a rendszer működtetésére és az idei évben az OM, az IHM és az Educatio Kht munkatársai is megtekintették a Myor e-naplót. A tapasztalataink (minden vonalon) várakozáson felül pozitívak. Bärnkopf Péter igh. VMG
 
#311  mártahadnagym[kukac]oveges-szi[pont]hu2004-10-18 12:17
Megint én. Kedves Kollégák
Időközben elolvastam a tájékoztatót az e-naplóról. Véleményem szerint nagyon hasznos tudna lenni, csak számolnunk kell azzal a ténnyel, hogy sajnos ma Magyarországon még nem általános az otthoni internet hozzáférés, és a munkahelyén sincs meg mindenkinek ez a lehetősége. Én mindenesetre nagyon jónak találnám Elég sok hasonló szoftvert teszteltünk már mi is az iskolában, legutoljára az érettségi dokumentációt elkészítő programot, és nagyon hasznosnak bizonyulnak. És nem osztom azt a véleményt, hogy az e-napló személytelenné tenné a szülő - pedagógus kapcsolatot, sőt
Inkább elősegítené a napi kapcsolatot, és semmivel sem személytelenebb, mint a telefon, már ha a szülő egyáltalán hajlandó megkeresni a tanárt. És még ott van a szülői értekezlet is, amit azért nem lehet interneten tartani A mi - mármint a tanárok - munkáját pedig sokban egyszerűsítené, véleményem szerint. Mindenesetre jónak találom a felvetést, érdemes róla beszélni, érveket felhozni pro és kontra. Üdv Márta
 
#310  mártahadnagym[kukac]oveges-szi[pont]hu2004-10-18 11:24
Kedves Juli
Azt szeretném kérdezni, hogy az osztályfőnöki konferenciára a 12000 Ft részvételi díjban a szállás- és reggeli, vacsora költség is benne van, vagy azt még ezen felül kell fizetni Márta
 
#309  Ritaegyer[kukac]freemail[pont]hu2004-10-04 16:13
Kedves Juli és Márta
Köszi a tippeket: most úgy néz ki, megoldható a dolog, a tánctanár legalább is azt mondta. Munkásabb, de megoldható úgy, hogy menet közben cseréljenek táncpartnert. Bízzunk benne, hogy a gyakorlatban is működni fog.
(Most már akkor "csak" azt kell eldönteni, hogy melyik fényképész, milyen ruha, milyen zene, és hogy mi legyen az osztály saját műsora. De mivel a kecskék és a káposzták is beszélő viszonyban maragtak egymással, majd összeáll a többi is.)
 
#308  mártahadnagym[kukac]oveges-szi[pont]hu2004-10-04 10:17
Kedves Rita
Lehet, hogy hülyeséget mondok, nem értek a tánchoz, de nem lehetne egy olyan koreográfiát csinálni, hogy ne táncoljanak állandóan kötött párosításban Mondjuk 7 pár, addig a többiek mondjuk körben, vagy mit tudom én, utána meg cserélnék a párokat. Ez egy olyan kecske is káposzta is megoldás lehetne. Üdv Márta
 
#307  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-10-02 14:44
Kedves Rita Az sem elképzelhető, hogy két "turnusban" zajlik le a tánc Talán harmadikos fiúk (vagy korábban végzettek) is bevonhatók.Vagy a méglévő fiúk váltott partnerekkel táncolnak. Attól még szép lehet az a bemutató. A tánctanárnő nem partner egy a helyzethez igazodó koreográfia kialakításában Elhiszem, hogy az érintett anyuka nem erőszakos, de a többi anyuka (és apuka) is nyilván szeretné táncolni látni a lányát.
 
#306  Ritaegyer[kukac]freemail[pont]hu2004-10-02 13:18
Kedves Juli
Megértem én az anyukát is, hogy szeretné, ha a lánya táncolna.Kedvesen csinálta, nem volt erőszakos. Nem zsarolt, csak rosszul fog esni, ha csalódást okozok nekik.
Nekem is, neki is.Megértem a lányokat is, hogy 3 éve arra vágynak, hogy a negyedik osztályok közös nyitótáncában táncolhassanak. Sajnos a terem mérete sem teszi lehetővé, hogy mindenki táncoljon, aki szeretne. Eddig ez nem volt olyan nagy probléma, mert nem akartak ilyen sokan táncolni, mint most.
Abban biztos vagyok, hogy semmilyen módon nem akarok a döntésben részt venni, de hogy mit csináljunk, azt nem tudom.
 
#305  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-10-01 19:19
Még gyakorló tanárkoromból emlékszem én is, hogy ez érzékeny probléma, konfliktusokkal fenyegető gond.Hátha még a szülők is beavatkoznak Ha teheted, beszéld le az agilis anyukát a beavatkozásról. Hiszen ezzel leginkább a saját gyerekének árt. A tapasztalat az, hogy a diákok ezt egymás között megoldják.
Bár a sértődés/ sértettség többnyire elkerülhetetlen.
Nem tudtok külső fiúkat "importálni", hogy mindenki keringőzhessen (Testvéreket, udvarlókat, apukákat stb.) Lehetetlen elképzelés Ha minden lány (joggal) táncolni szeretne a saját szalagavatóján, hát miért ne tehetné ezt
 
#304  Ritaegyer[kukac]freemail[pont]hu2004-10-01 17:12
Kedves Juli
Köszönöm a választ. Kiszenvedtem magamból a tanmenetet, aminek csak formális jelentősége van, mert egy osztály - különösen egy végzős osztály - igazi tanmenetét az élet írja. Most épp az a fő gondunk, hogy válasszunk ki 15, a szalagavatón keringőzni vágyó lány közül hetet, mert annyi fiú jut nekik, illetve nincs több párnak hely a táncparketten. A sorsolás lenne persze a legjobb, de még úgy is harag lesz belőle, ismervén a lányaimat. Ráadásul az egyiknek az anyukája szerezte a tánctanárt, és szeretné persze, ha a lánya a táncolók közt lenne.
Na most hogyan tovább
 
#303  Juliszekja2004-09-30 12:09
Kedves Rita Valószínűleg azért nem érkezik számodra osztályfőnöki tanmenet, mert senki nem tudhatja, hogy a Te osztályodban mely problémákat érdemes az osztályfőnöki órákon napirendre tűzni. Ha csak nincs valami külön iskolai elvárás, akkor szabadon dönthetsz a tematikát illetően. Minden valószínűséggel a legintenzívebben az osztálybeli történésekkel, az osztály tanulóit érdeklő problémákkal kellene foglalkozni. Érettségizőkről lévén szó téma lehet a jövőről alkotott elképzelés. Szóba jöhetnek életmódbeli kérdések, család, házasság, válás stb. Javaslom: csinálj egy közvéleménykutatást az osztályod körében, hogy milyen témával foglalkoznának ők a legszívesebben. Elnézést a túl általános válaszért, de a kérdésed sem volt konkrét. Jó munkát kívánunk, és továbbra is várjuk kérdéseidet. A tanácsadó rovatban személyre szóló "titkos" választ is kaphatsz. Jó munkát kívánva üdvözöl Juli
 
#302  Ritaegyer[kukac]freemail[pont]hu2004-09-17 16:19
Kedves Kollégák
Nem tudtok véletlenül tippet adni, hogy honnan lehetne szerezni 12-es ofői tanmenetet Tudom, persze, hogy a szalagavató, bankett, ballagás stb. a tulajdonképpeni téme, de fel is kéne mutatni valamit
 
#301  Szávai Ilonafordulopont[kukac]pontkiado[pont]hu2004-09-16 19:11
Örülök, hogy megerősített Csonti, hogy nem csalás, nem ámítás A Fordulópont következő számában lesz szó az (sz)elektív mutizmusról. Továbbra is várjuk az esetismertetéseket Ki segített kimozdítani a gyereket Mennyi időbe telt Üdv: Sz.i. www.pontkiado.hu/fordulopont
 
#300  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-09-15 22:03
Kedves Csonti Nagyon köszönjük a felvilágosítást.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.09.06.
Microsoft-botrány: újabb korrupciógyanús szálra bukkant Hadházy
A jelentésben szereplő történet szerint a NAV esetében egy Microsoft-alkalmazott tiltakozott is amiatt, hogy az úgynevezett alvállalkozónak nincsenek kompetenciái a munkához. Azonban felvilá...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2019.09.06.
"Kérdezd meg szüleidet, miért nem vagy megkeresztelve" – adja feladatul az ötödikes tankönyv
Bánhegyi könyve nem először kap publicitást: 2015-ben a tiltakozások hatására vissza kellett vonni az általános iskolák ötödik, a hatodik és a hetedik osztályaiból az általa írt tört...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.09.04.
„Füttyre indítható, fegyelmezett szolgahadat képezünk” – Exkluzív interjú Vekerdy Tamással és fiával, Dániellel
Az egyikük önmagában intézmény – bármit mond, az futótűzként terjed az interneten, és szavait anyák ezrei tekintik szinte szentírásnak. A másikuk elbújni szeret, és a szűkebb környezet...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.09.03.
A szelekció rendkívül nagy arányú növekedése a magyar iskolarendszerben 2010 és 2017 között. Nahalka István írása
Számtalan szakember és szervezet hívta már fel a figyelmet arra, hogy a szelekciós, illetve az esélyegyenlőtlenségek növekedését eredményező folyamatok egyre veszélyesebbek Magyarországon...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.09.03.
Friss felmérés: a pedagógusok 18%-a az első lehetséges alkalommal elhagyná a pályát
A gyorsjelentés szerint a válaszadók 79%-a szerint túl kevés az ellenszolgáltatás és túl nagy az elvárás, 21%-a várja, hogy javuljon a helyzet, ezen felül 21%-a munkahelyet változtatna, é...
(Forrás: eduline)
--
2019.09.03.
A szülők csak nem akarják úgy taníttatni a gyereküket, ahogy Orbán mondja
Ha saját gyerekeikről van szó, nem veszik be a családok, hogy a munkaalapú társadalom nevében ne gimnáziumba, hanem szakképzésbe adják őket. Az új tanévben is nagyjából ugyanannyian kezdik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.31.
A magyar oktatás színvonala 30 évvel maradt le a valóságtól, és ez a szám most megduplázódik
– mondta Rózsa Ildikó, a Resuli – a Megújuló Oktatásért Alapítvány vezetője a 24.hu-nak a köznevelési törvény módosításával kapcsolatban. A parlament júliusban szavazta meg a szeptembert...
(Forrás: 24.hu)
--
2019.08.31.
A köznevelési törvény módosításainak eltörlését kéri az ellenzék az Alkotmánybíróságtól
Az ellenzék ma sajtótájékoztatón jelentette be, hogy készített egy alkotmánybírósági beadványt, amely minden alkotmánysértő módosítást pontról pontra végigvesz, és kéri ezek eltö...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.31.
Vád alatt az érettségit közreadó nyomdász
Vádat emeltek az érettségi feladatokat kiszivárogtató nyomdai alkalmazott ellen – közölte a Bács-Kiskun Megyei Főügyészség. A vádirat szerint a 41 éves, lajosmizsei férfi egy helyi nyomd...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek