OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#268  Péterdramaped[kukac]axelero[pont]hu2004-06-02 20:44
Kedves Zsuzsi Hogyan lehet "nem mereven" értelmezni a gyermekközpontúságot Úgy, hogy egy kicsit igen, egy kicsit meg nem Esetleg akkor igen, amikor nekem jó, és akkor nem, amikor nekem jó. Megjegyzem én nem hiszek a gyermekközpontú iskolában. A személyiségközpontúban igen. Vagyis nem csak a gyermek személyisége, de a tanáré is fontos ... sőt a pedellusé, és a konyhás nénié is. A motívációval kapcsolatban meg talán inkább azon kellene gondolkodni, hogy hogyan ne rombolja le a természetes késztetéseket néhány hónap alatt a kisiskola. És ami itt következik, az nem egy gyermekközpontú kijelentés, de nem is egy tanárellenes: Ennek az egész helyzetnek mi, tanárok vagyunk a kulcsai és kerékkötői egyszerre, de nagyon szeretnénk úgy beállítani a dolgot, mintha ez épp ellenkezőleg volna.
 
#267  Ritaegyer[kukac]freemail[pont]hu2004-06-02 20:10
Néha én is azt gondolom, hogy menekülni kéne a pályáról. Mostanában leginkább a "postaszolgálat bosszant", amire mint "minden 11-es osztály osztályfőnökét" kérnek/utasítanak. Szervezzek be gyerekeket pénzes érettségi felkészítőre. Ők majd megtanítják És a mi diplománk mire jó Azt hiszem, általános iskolás osztályfőnököm látnok volt, mikor arra buzdított, hogy a gimnázium mellett másodiknak jelőljem be a postaforgalmi szakközepet is
 
#266  Katakata[kukac]yahoo[pont]com2004-06-02 10:41
Szntpéteri Marianne írását olvasva a honlap főoldalán úgy tűnik, mintha a saját naplómat olvasnám. Engem is ugyanez a probléma zavart a pedagógus pályán, ezért is hagytam el másfél évtized után.A sok ostoba előírás, adminisztráció, elvárás, a kollégák merevsége, ami megkeserítette a munkámat, pedig a gyerekekkel remekül megvoltam, és még ma is megkeresnek a régi tanítványaim. A pályán maradt ismerőseim szerint a helyzet az utóbbi időben romlott ebben a tekintetben is. Rengeteg az adminisztráció, hatalmas a teljesítménykényszer, és ami a legszomorúbb: egyre ridegebb, személytelenebb az iskolai légkör. Vajon mit lehet átmenteni a tanári, az osztályfőnöki munka szépségéből Át lehet-e még hagyományozni az ifjabb generációra azt az élményt, amit egy igazán jó tanár-diák kapcsolat jelent
 
#265  Zsuzsizsu[kukac]freemail[pont]hu2004-06-02 10:31
Kedves Péter Figyelem egy ideje a hozzászólásaidat. Mintha egy kicsit mereven értelmeznéd a "gyermekközpontúságot". A gyerekek általában nem élik meg pozitívan,hogy tanulniuk kell. Éppen a motiválásuk okozza a legnagyobb problémát a tanároknak. Az a "bünti", amit Rita alkalmaz azért inkább játékos manó, mint koszos ruhás, borostás,rémisztő alak.
 
#264  Péterdramaped[kukac]axelero[pont]hu2004-06-01 18:00
Egyrészt valóban minden ott dől el, amikor, ahogyan, amiért, akinek mondod azt, amit mondasz a káromkodásra. Ugyanakkor hálás lennék, ha valaki ezt a paradoxont feloldaná nekem, mely szerint tanulni jó, talán az egyik legjobb dolog a világon, az egyik legfontosabb emberi tevékenység, amit élethossziglan teszünk, és akkor egyszercsak beállít ez a csodálatos dolog koszos ruhában, morogva a bajsza alatt, és kiböffenti, hogy ő most a bünti.
 
#263  Ritaegyer[kukac]freemail[pont]hu2004-06-01 16:28
Biztos meg lehet találni az összefüggést a káromkodás és a bünti között. Idegen nyelv esetén mondjuk egy kis szlenggel nehezített fordítással.
Az összefüggés szerintem azért fontos, hogy az esetleges méltatlankodást humorral le lehessen szerelni. Pl. aki "köcsögöt" emleget, annak a vers a Szerelemdal a csikóbőrös kulacshoz.
 
#262  FORDULÓPONTfordulopont[kukac]pontkiado[pont]hu2004-05-27 15:10
KIVÁLÓ VITATÉMA OSZTÁLYFŐNÖKI ÓRÁRA
Film és regény ősbemutatója Forgalmazás előtti filmpremier Német Ifjúsági Irodalmi Díj
A PONT Kiadó és a Goethe Intézet
szeretettel meghívja Önt, ismerőseit, barátait
2004. június 2-án, szerdán 16 órára
a Goethe Intézetbe
(Budapest VI. Andrássy út 24.)
Charlotte Kerner:
Blueprint
(A másolat)
című könyvének filmvetítéssel egybekötött bemutatójára.
Vendégeink:
Dr. Nagy Attila olvasáskutató
Perlaki Tamás filmesztéta
Hálásak vagyunk, ha továbbítja érdeklődő ismerőseinek e meghívót
A belépés ingyenes
A könyv a helyszínen kedvezményes áron megvásárolható
A film főszereplője: Franka Potente
Részletek a regényből, gazdag visszhanganyag a
www.pontkiado.hu/blueprint
microsite-on
Gyorsinfo :
06-20-929-0619
 
#261  mártahadnagym[kukac]oveges-szi[pont]hu2004-05-27 11:14
Mielőtt félreértésre adnék okot, kijelentem, hogy imádom a verseket, és kekeckedni sem akarok, de felmerül egy másik kérdés: és aki nem irodalmat, vagy egyáltalán, nem humán tantárgyat tanít, hanem történetesen valamilyen szakmai tantárgyat, az mit tegyen Üdv Márta
 
#260  Ritaegyer[kukac]freemail[pont]hu2004-05-27 08:00
Aki szereti a verseket, az előbb-utóbb eljut odáig, hogy ne káromkodjon, mert az nem szép.
Péter, olvass vissza egy kicsit, légy szíves
A bünti meg nem tanulásáért egyes jár. Megtanulásáért nem jár jutalom, rögtön legalább is nem. De lehet jutalma: ha az a vers majd kötelező memoriter lesz, vagy indul vele szavaló versenyen, és akkor a részvételért kap egy ötöst.
Egyébként tényleg egy mindenki által elfogadott szabály alapján működik a módszer. és tényleg működik. A kölykök pedig szerintem azért nem érzik nyaggatásnak, mert ők is tudják, hogy nem illik káromkodni. Az én osztályomban 2 fiú és 27 lány van. Egyszer arra mentem be, hogy egy kis szőke lány egy cifrát káromkodott. Erre ezt mondtam, viccesen:"Lányok, ti leendő magyar anyák Mire fogjátok tanítani a gyerekeiteket" Mire a káromkodó: "Hát nem erre"
Egyébként nem lehet "minden pofon mellé rendőrt állítani", de törekedni lehet rá.
 
#259  Péterdramaped[kukac]axelero[pont]hu2004-05-26 16:31
Egyetértve Julival még egy kérdéssel toldanám meg a sort. Mi van azzal, aki szeret verseket tanulni, azaz van egy kontója, amire annyiszor káromkodik, amennyiszer akar.
 
#258  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-05-26 11:07
(folytatás)
A tanárnak érzékelnie kell, hogy megfelelő hatást kelt-e az eljárása. Valóban létezik a Péter által jelzett veszély: a gyerekek a verstanulást büntetésként fogják fel, és így a viszonyulásuk is rossz lesz az irodalomhoz. De az sincs kizárva, hogy a biflázás során valami megérinti őket a mű szelleméből, esetleg motiválja őket hasonlók elolvasására. Ez persze függ az érintett személyektől, az adott közegtől, de a megtanulandó műtől is.Meg kell próbálni könnyen tanulható, a gyerekekhez közelálló műveket választani.
Még egy röpke kérdés: Vajon mi történik azzal a gyerekkel, aki az így feladott verset nem tanulja meg
 
#257  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-05-26 10:58
Kedves Bori Éva, Péter és Mindenki A memoriterek megtanulásának feladata nyilván nem első sorban a trágárság visszaszorítására szolgál, a két dolog összekapcsolása ennek ellenére lehet pozitív hatású is, mint ahogyan ezt Rita alkalmazza. Mint minden módszer a verstanulás mint büntetéspótló tevékenység is akkor lesz hatékony, a ha megfelelően alkalmazzák, ha a tanár és diák között jó a kapcsolat stb. Egészen biztosan jól működik például akkor, ha közös szabályként elfogadják a felek. Megállapodnak abban, (ezt esetleg írásban rögzítik, a csatlakozók aláírják), hogy nem használnak bizonyos szavakat, és előre lefektetik a szankciókat.A szankció lehet verstanulás, de más is. Ha a kapcsolat tanár és diák között kölcsönös bizalmon és tiszteleten alapszik, akkor a gyerekek a verstanulást itt említett módját nem fogják "nyaggatásként" megélni.
 
#256  Péterdramaped[kukac]axelero[pont]hu2004-05-25 13:32
Kedves Bori Köszönöm a választ. Most már tudom, hogy Bori hosszútávon mindenképpen nyert. De mi van Jenővel és Marival, ők vajon írnak-e a nyaggatások hosszútávú hatásáról.
 
#255  Borimagyarib[kukac]freemail[pont]hu2004-05-25 07:48
Amikor gimnazista voltam, állandóan memoriterekkel nyaggattak minket, napi 8 sor volt a penzum, de ezen felül kaphattunk extra sorokat is, ki ezért, ki azért. A kutya nem volt rá kíváncsi, milyen viszonyom alakul ki mindeközben a verssel, a tanárral, a világgal, az azonban biztos, hogy érettségire már fejből tudtuk a magyar költészet legjavát (nem kellett szöveggyűjteménnyel és érthetetlen motyogós felolvasással égetnünk magunkat), és azóta is lelkes versolvasó vagyok, több osztálytársammal együtt. Egy szó, mint száz, nem vagyok feltétlen híve a minden helyzetben való finomkodásnak, az örökös megértetésnek, csak mert folyton azt vizslatjuk, milyen hatással lesz a gyerekekre, amit teszünk, mondunk. Igenis érjük el, hogy verseket tanuljon, mert ezen az ügyön csak nyerhet. Hosszú távon mindenképpen.
 
#254  Péterdramaped[kukac]axelero[pont]hu2004-05-25 06:39
Csak kérdezem. Ha valaki büntetésből tanul verset, akkor milyen belső viszonya alakul ki a verssel, vagy magával a tanulással kapcsolatban Csak kérdeztem.
 
#253  Évaemmem[kukac]freemail[pont]hu2004-05-23 18:20
Kedves Mindenki
Ezt a módszert alkalmazom én is általános iskolában, de nemcsak a trágár beszéd miatt, hanem egyéb "vétkekért" is, amit úgy gondolok, hogy nem kötelességem a szülőkkel közölni. Igaz nem egész verseket, hanem 2-3 versszakot, általában a kötelező versekből. A módszer itt is él, s jobban beválik, mint az egyéb írásbeli figyelmeztetők.
Néha már mondanom sem kell a "büntit", a gyerek már mondja, hogy tudom a következő 2 versszak.
Egyszóval, csak javasolni tudom.
 
#252  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-05-19 09:58
Valóban szellemes Rita egyszerűnek tűnő, de nagyon jó tanár-diák kapcsolatot, kölcsönös bizalmat feltételező módszere. Erről jutott eszembe egy pedagógus tanfolyamon hallott történet. Egy középiskolai osztályban (úgy emlékszem szakközépiskolai volt) merült fel, hogy a gyerekek csak a saját izlésüknek megfelelő zenéket voltak hajlandók hallgatni, ráadásul háborúság dúlt a különböző irányzatokat képviselő tanulók között. Az osztályfőnökük, aki egyben az éneket is tanította megállapodott velük, hogy ő is meghallgatja azokat a zenéket, amelyeket a tanítványai ajánlanak, ők is meghallgatják egymás ajánlatait, és cserében ők is minden fanyalgás nélkül meghallgatják a tanárnő által ajánlott "komoly", klasszikus zenéket. Annyi volt a kikötés, hogy ugyannnyi időt szánjanak valamennyi fajta zenére. Az érintett pedagógus elmondása szerint a megoldás sikeres volt. Tehát az egymás hasztalan győzködése helyett együttműködés alakult ki, a gyerekek tanultak némi toleranciát, és volt aki ráérzett a másfajta (sőt a klasszikus) zene ízére is. Szerintem ugyanúgy példa ez a generációs szakadékokat átívelni képes dialógusra, mint Rita esete.
 
#251  Ritaegyer[kukac]freemail[pont]hu2004-05-18 18:59
Kedves Edit
Középiskolásoknál. Kb. 10 éve találtam ki, akkor szakmunkásokat tanítottam. Volt, aki megígérte, hogy inkább elharapja a nyelvét, de ne kelljen már több verset tanulni.
Azóta egy vegyes (gimnázium-szakközép) iskolában tanítok, de a módszer itt is életképesnek bizonyult.
Ja, két dolgot nem írtam:
1. magyartanár vagyok
2. ha nem mondja fel, egyest kap (a nem tanulásért, nem a káromkodásért). Ha felmondja, elfelejtjük a dolgot, de később hasznosítható lesz a verstudás órán vahy szavalóversenyen
 
#250  Edithorvathe[kukac]chello[pont]hu2004-05-17 17:55
Kedves Rita
Nekem tetszik a módszer így első hallásra. Milyen életkorú gyerekeknél alkalmazod
 
#249  Ritaegyer[kukac]freemail[pont]hu2004-05-14 17:23
Nekem van egy nagyon "mezítlábas" módszerem: aki káromkodik, annak meg kell tanulni, és fel kell mondani egy verset. (Ha mondott egy csúnyát, mondjon egy szépet is)Gyarapodik szépen a repertuárjuk, de aztán a szavalóversenyen már ötösért lehet elsütni ugyanazt. Törekednek azért, hogy ne szólják el magukat előttem )
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.05.21.
Ónody-Molnár Dóra: Az ólom- katona
Az ólomkatona azonban váratlanul visszalőtt. Persze fel lehet tenni a kérdést, hogy mire megy vele. Tiltakozhatnak az akadémikusok, amennyire csak akarnak, jön a törvény, amint a végrehajtó...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.05.21.
Nyelvvizsgával kamatmentes az új diákhitel
lső körben várhatóan háromezer fiatal él majd a nyelvtanulási diák­hitel lehetőségével – hangzott el a témában tartott sajtótájékoztatón. A legfeljebb félmillió forintos, októbert...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.05.21.
Komoly feladatok várnak a diákokra a következő hetekben: nyelvi és kompetenciamérés jön
Az idegen nyelvi mérés feladatsora a 6. és 8. évfolyamos diákokra vár, akik 2019. május 22-én tesztelhetik a tudásukat. A feladatsort minden olyan 6. és 8. osztályos diáknak ki kellett tö...
(Forrás: eduline)
--
2019.05.21.
Orbán továbbra sem szán három percet a tiltakozó tanárokra
Közel tízezer aláírás gyűlt eddig össze a budaörsi pedagógusok nyílt levelére, ám a miniszterelnök nem veszi át a dokumentumot. Április elején közel háromszáz budaörsi oktatási, nevel...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.05.18.
Ebbe az iskolába járatja gyerekeit a budai elit: 10-szeres a túljelentkezés, tandíj nincs
"Ha ma elmegyek egy 15 éves érettségi találkozóra, ott az egykori tanítványaim jó része olyan szakmában dolgozik vagy olyan foglalkozást végez, amiről fogalmam sincs, hogy mit jelent, egyszer...
(Forrás: Pénzcentrum)
--
2019.05.18.
Forradalmasítják a vak tanulók matematika oktatását
Ma már minden technológiai feltétel adott, hogy a közoktatásban a látássérült diákok ugyanolyan szinten tanulhassák a matematikát, mint a látó társaik. A szükséges matematikai leíró...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.05.18.
Ne szenvedjenek, mosolyogjanak, ha lecigányozzák őket
A több ezer, családjából kiemelt gyerek jó része roma, és a szakértők egy része szerint jó lenne, ha a többségük roma nevelőszülőhöz kerülhetne. Ők általában könnyebben megtalá...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.05.17.
Robotdiák helyettesít egy beteg gyereket a tanórákon Bécsben
Egy különleges diák, egy 30 centis robot is jár az osztrák főváros egyik általános iskolájába, a Volksschule Neilreichgasséba. Az AV1 névre hallgató robot az egyik tanulót, Dominikot helyettes...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.05.17.
Csak a politika szintjére ne süllyedjen le a vita – történelemtanítás másképp
Miért nem lehet hagyományos módon tanítani a történelmet? Mit kezdjen egy tanár a 20. századdal, amikor a politika is állandóan újra próbálja írni azt? Az ismeretekre vagy a diákok készs...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek