OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
#298  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-09-10 09:00
Mivel a kérdésre a "szelektív mutizmus" ügyében senki sem reagált, feltételezem, hogy valaki a Fordulópont nevében a bolondját járatja velünk. Ha mégsem így van, kérem jelezze az illetékes Ebben a tanévben is várjuk az "üzenteket". OFOE
 
#297  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-09-08 20:45
Mi egyáltalán az a szelektív (elektív) mutizmus A kifejezést a magam részéről most hallom először. Elmagyarázná valaki
 
#296  szerkfordulopont[kukac]pontkiado[pont]hu2004-09-08 20:34
Kedves Osztályfőnökök, van valakinek tapasztalata-hozzászólása-netán terjedelmesebb anyaga a (sz)elektív mutizmusról Várjuk a Fordulópont készülő számába
 
#295  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-08-30 09:41
Kedves Kolléganő (aki dgjjulia e-mail címmel jelentkeztél be, és a Meixner módszer segédanyagáról érdeklődsz).
A módszerhez jól használható segédanyag Ványi Ágnes Olvasástanítás a diszlexia prevenciós módszerrel. Kapható a Mentor könyvesboltban: 1071 Budapest, Lövölde tér 7. Telefon és fax: (1)3431893. E-mail: mentorkonyvesbolt@axelero.hu.
Reméljük, tudtunk segíteni.
Eredményes tanévkezdést kívánunk (OFOE)
 
#294  Mendly Lajoslajos[pont]mendly[kukac]deutscheschule[pont]hu2004-08-29 20:31
A gyerekeknek két dolgot kell adni: gyökereket és szárnyakat. Goethe
A Budapesti Német Általános Iskola és Gimnázium - Deutsche Schule Budapest (német és magyar tantervek alapján dolgozó nyolcosztályos gimnázium) 2004. szept. 4-én, szombaton 10 - 13 óráig nyilt napot tart. Elsősorban a most negyedik általános iskolás diákok és szüleik számára aktuális a rendezvény, de minden érdeklődőt szeretettel várunk.
Mendly Lajos
a magyar nyelvű oktatás vezetője
lajos.mendly@deutscheschule.hu
 
#293  dgjdgjulia[kukac]hotmail[pont]com2004-08-26 16:43
Kedves kollégák
Először leszek osztályfőnök. Első osztályt kaptam és a Meixner-féle módszerrel kell tanítanom. A módszert jónak tartom, de mint megtudtam, nincs hozzá tanári kézikönyv. A szükséges továbbképzésről nem volt tudomásom, nem végeztem el. Ezért szükségem lenne minden hasznos tudnivalóra, tanácsra, információra a módszerrel kapcsolatban elsősorban az írás-olvasás tanítás területén. Aki tud, kérem segítsen, örömmel fogadok minden választ.
Köszönettel,
dgj
 
#292  ÁbelG_abel[kukac]primposta[pont]hu2004-07-22 11:40
Nekem most a Kőszívű ember fiait kellene elolvasnom, el is kezdtem, de szörnyen unom. Láttam a filmet, de az sem tetszett. Éljen a NYÁR
 
#291  Janjan[kukac]kik[pont]oki[pont]hu2004-07-21 13:03
Drága Csevegők Panasz érkezett, hogy nem működik az Üzenő. Most teszek egy kísérletet. J.
 
#290  Veravercsi[kukac]chello[pont]hu2004-07-03 10:18
A honlapon olvasható írás szerzőjének szerencséje van Az én gyerekem (12 éves) egyáltalán nem hajlandó könyvet venni a kezébe. Legfeljebb képregényt "olvas". Én is láttam a Nők Lapjában az induló vitát. Az első rész érdekes volt, a második sokkal kevésbé, de lehet, hogy jönnek még más írások is. Nagyon izgulok, hogy ha nem olvas a fiam, akkor később a középiskolában gondjai lesznek főleg magyarból, hiszen ott még több olvasni való lesz Fogalmam sincs, hogy mit tudok tenni Üdvözlettel Vera
 
#289  Zsuzsizsu[kukac]freemail[pont]hu2004-07-03 10:11
Kedves Péter Mint mindig, most is igazad van. Persze az elmélet és a gyakorlat nem mindig vág egybe. Hiába tudom, hogy a magamra fordított idő megtérül, erőt ad a feltöltődés, energiám elég kevés marad arra, hogy éljek ezzel a potenciális lehetőséggel. Azért, ígérem, a nyár folyamán próbálkozom majd, hogy a következő évet megújultan indíthassam el. Neked is kívánok nagyon jó pihenést, kikapcsolódást, további derüt, optimizmust és minden egyebet, amit csak kívánsz. Jól esett "beszélgetni" Barátsággal Zsuzsi
 
#288  Péterdramaped[kukac]axelero[pont]hu2004-06-26 06:14
Kedves Zsuzsi Azt írod, hogy nehezen szakítasz időt a magaddal való törődésre. Sokszor hallom ezt. Van azonban egy jó hírem, ha törődsz magaddal, az nem időt vesz el, hanem időt csinál. Effektívebb leszel, jobban, könnyebben mennek a dolgaid, azaz többszörösen megtérül a befektetett idő. Van azonban egy rossz hírem is. Ez csak akkor derül ki, amikor csinálod, és ráadásul nem is másnap, hanem csak hetek múlva(ez azért jó hír, hiszen ez nem olyan sok idő). Addig tényleg még egy kolonc, amit cipelni kell.
Szeretettel Péter
 
#287  Zsuzsizsu[kukac]freemail[pont]hu2004-06-24 09:47
(folytatás)
Szóval, kedves PÉTER Persze, hogy rajtunk is áll,mennyire vagyunk boldogok, de azért a körülmények is befolyásolnak. És a körülményeket mi csak részben vagyunk képesek befolyásolni. Legfeljebb megpróbálunk nem csupán a gondokra koncentrálni. Szerintem szakmai tudás kérdése, hogy a gyerekekkel foglalkozva mennyire vagyunk képesek felülkerekedni a saját problémáinkon. Igazad van a helyes étrend, testmozgás, egészséges életvitel stb. kérdésekben, de egy túlterhelt ember (és sokan, pedagógusok sajnos elég hajszoltak vagyunk) nehezen szakít még erre is időt. Nekem egyszerűen nem marad egy fikarcnyi energiám sem ahhoz, hogy sajátmagammal foglalkozzam. Persze már az is gyógyítólag hat rám, hogy ezeket a dolgokat kibeszélhetem (pontosabban kiírhatom magamból), például itt. Ennek is van némi mentálhigiénés funkciója. Azért szeretem, amiket írsz, és kimondottan jól esik replikázni. Barátsággal Zsu
 
#286  Zsuzsizsu[kukac]freemail[pont]hu2004-06-24 09:46
Közben már, mióta nem jártam itt egészen sok minden történt ebben a rovatban. Néhány napig nem tudtam ránézni erre a portálra. Na sebaj Nem szeretném Pétert reagálás nélkül hagyni. (Nehezen viselem el, hogy ne az enyém legyen az utolsó szó. Nálam ez is része a "boldogságnak", legalább is a jó közérzetnek)
 
#285  Erikaera[kukac]axelero[pont]hu2004-06-22 14:18
Kedves Kollégák Érdemes a Tanácsadó rovatban ránézni a legutolsó kérdésre, és az arra adott válaszra. Nagyon izgalmas Csak véletlenül nyitottam ki, és mellbe vert maga a probléma. A szülők gyakran tehetetlenek. Az én lányom még csak 15 éves, de biztosan belepusztulnék, ha 18 éves korába oda jutnánk, ahogyan a történetből megismert család
 
#284  mártahadnagym[kukac]oveges-szi[pont]hu2004-06-22 11:02
Kedves Zsuzsa
A törzslapszám utáni évszám mindig a beiratkozás éve, mivel abban az évben nyitottuk meg a törzslapot. Konkrétan: Kis Pista 2004-ben iratkozott be, kezdte el a 9. osztályt. A 2004-ben megnyitott anyakönyv mondjuk 8.lapján van. Tehát a törzslapszáma 8/2004. A naplóban a sorszáma 9.-ben az is 8. Lehet hogy 10-re kibukik előle 2 tanuló, tehát a NAPLÓBAN a sorszáma 6. lesz, de az anyakönyvben ugyanazon a lapon marad, tehát VÉGIG a törzslapszáma 8/2004 lesz, de a naplósorszáma akár minden évben lehet más. Nem tudom elég világos voltam-e, de ha gond van, akár telefonon is elmondom.Tel.:30/507 1865 Üdv Márta
 
#283  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-06-22 10:48
Kedves Zsuzsa Utána néztünk, egy napon belül fog menni a pontos válasz. Üdvözlettel Juli
 
#282  Zsuzsabudaizs[kukac]hello[pont]hu2004-06-22 09:35
Kedves kollégák
Lehet, hogy buta a kérdés amit felteszek, de nekünk most ez okoz gondot.
Van-e valamilyen meghatározott formátuma a tanuló dokumentumaira (bizonyítvány, törzslap) kerülő törzsszámnak. A törzslapszám utáni évszámon van a vita, ugyanis van olyan vezetőnk aki azt állítja, hogy oda az aktuális évszám kell, hogy kerüljön, mások szerint pedig a 4-5 évfolyamon keresztül a beiratkozás éve, és így nem változik a törzsszám sem. Volt rá példa, hogy egy osztálynyi bizonyítványt irattak újra, a következő évben pedig azt kérik, amit előtte nem fogadtak el. Szóval tudnátok nekünk segíteni Mi a helyes formátum, hol van ez szabályozva (ha van egyáltalán) Szakközépiskoláról van szó.
Zsuzsa
 
#281  Péterdramaped[kukac]axelero[pont]hu2004-06-21 07:36
Kedves Zsuzsi Megértem, amit írsz, és szörnyen sajnálnám, ha úgy tűnne, helyetted szeretnék optimista lenni. Tudod, a boldogságra való képesség nem helyzet, hanem attitűd függő dolog. Az az tapasztalatom, hogy sokkal többet változtathatnánk a dolgainkon, semmint azt tesszük, mert szentül meg vagyünk győződve arról, hogy a korlátaink le vannak betonozva. Ezt sugallja a környezetünk is, de mi ennél sokkal erősebben kiáltjuk magunknak, mert ez aztán fölment sokminden alól. Az a tapasztalatom, hogy ha sikerül valakiket rávenni arra, hogy képesek legyenek (hihetetlen bátorság kell hozzá) ránézni a valódi életükre, és béklyózatlan gondolatokkal megtervezni egy újat, akkor a legnagyobb döbbenet a szabadság élményét övezi. És ne csak nagy dolgokra gondolj, sőt elsősorban is ne arra. A napi életvezetésben a rendszeres testmozgástól, az étkezési szokásokon keresztül, a feltöltődés apró napi trükkjeire. Szörnyű és nagyszerű, de ki kell mondani: felelősek vagyunk a magunk boldogtalanságáért. Szeretettel Péter
 
#280  Zsuzsizsu[kukac]freemail[pont]hu2004-06-20 08:53
Kedves Péter Kicsit sok volt a hajtás az utóbbi héten, ezért nem válaszoltam. Kapóra jött az az írás, ami megjelent most a honlapon (Papp Sándor). Főleg az a része, amely az elszemélytelenedésről szól. Mintha a jelenlegi követelmények, élettempó stb. nem segítene abban, hogy ha nem is boldog, de legalábbis kiegyensúlyozott életet éljünk. Az iskoláskorú gyerekek körül egyre több a széthullott család, a pedagógusok általában örülnek hogy élnek... Olyan gyönyörű, amiket Te képviselsz, de a "való világ" nem kedvez a megvalósításnak. Vagy túl pesszimista vagyok Közvetlen környezetem nem tart annak. Kicsit keserű vagyok olykor, pedig szeretnék én is derüt árasztani, hidd el. Őszinte barátsággal Zsuzsi
 
#279  Péterdramaped[kukac]axelero[pont]hu2004-06-14 05:44
Kedves Zsuzsi Azt hiszem a lényegnél vagyunk, és nagyjából itt is szoktunk elakadni. Azért próbálkozom. A boldogság belülről jön, nem kívülről. Mindannyiunknak vannak gondjai és problémái, és mégis vannak köztünk olyanok, akik képesek a boldogra, és vannak akik nem. És ha lennének olyanok mégis, akiknek nincsenek gondjaik és problémáik, azok között is számos boldogtalant találhatunk. Vagyis továbbra is azt állítom, hogy alapvetően mégis ez az elsődleges feladat mindannyiunk számára: addig tologatni a "berendezési tárgyainkat", amíg egy harmónikus otthonná nem válik a belső terünk, aztán jöhet minden más. A gyerekek egyébként csukott szájon keresztül is felismerik az összeszorított fogat, kár kísérletezni. Ami meg a TV-t illeti, azt írtam, hogy a nappaliból kell kihajítani, s ezzel azt akartam mondani, hogy a szelektálás legfontosabb lépését így tehetjük meg. A nappali ugyanis diskurálásra való, interaktív közösségi életre, és nem egy agyelszívó csőre való individuális rácsatlakozásra. Úgy gondolom, hogy az TV-is, meg az internet is áldás, az életmódunk lehet átok. Szeretettel Péter
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.04.02.
Nem lesz hosszabb a tanév – elhalasztják a minősítéseket
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma minden pedagógusnak köszöni az elmúlt hetek áldozatkész munkáját, mely a tantermen kívüli, digitális munkarendre való sikeres átállást lehetővé...
(Forrás: kormany.hu)
--
2020.04.02.
Maruzsa Zoltán: az érettségi követelmények nem változtak, a felkészülést folytatni kel
Mivel még több mint egy hónap van hátra az érettségi hagyományos kezdési időpontjáig, a járványügyi kérdésekben azonban nem látnak előre egy hónapot, az érintettek türelmét kérik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.04.02.
Iskolai zaklatás a Google Classromban - mit tehetnek a tanárok?
A diákok online kapják a tananyagot, online tartják a kapcsolatot egymással és a tanáraikkal is. A sok virtuális időtöltésnek azonban lehetnek hátulütői is. Sok oktatási csoportban felmer...
(Forrás: eduline)
--
2020.04.01.
Digitális távoktatás: egyes, mert nem kézzel írtad
Szülők tíz-, ha nem százezreire szakadt rá két hete a pedagógus életpálya összes szakmai és emberi szépsége. A képesítés nélküli tanárrá válás az indexeseket sem kímélte, gyakorl...
(Forrás: index)
--
2020.04.01.
A most elindult tankönyvrendelés a bizonyíték arra, hogy a kormány az elmúlt hetekből semmit nem tanult
A Civil Közoktatási Platform nyílt levélben fordult az illetékes miniszterekhez az ügyben, az eddig ismertetett szakmai kritikájukon felül immár amiatt is kérik, hogy az illetékes miniszté...
(Forrás: mérce)
--
2020.04.01.
Ausztriában egy diáknak sem lesz hátránya a koronavírus miatt kialakult helyzetből
„Ésszel és szívvel” fogják értékelni a tanulókat a tanév végi záróvizsgákon – jelentette ki Heinz Faßmann. Az oktatási miniszter kifejtette. áprilisban várhatóan még otthonról...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.04.01.
Már lehet tankönyveket rendelni a következő tanévre az interneten
A kormány döntése értelmében 2020 szeptemberétől már minden köznevelésben résztvevő tanuló ingyenesen kapja meg a tankönyveit, így a rendelés semmilyen anyagi terhet nem jelent a csalá...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.04.01.
Iskolaérettség: nem lett egységesebb a rendszer
Míg korábban a gyermeket ismerő óvoda és a szülő dönthetett arról, hogy az adott év augusztus 31-éig hatodik életévét betöltő, vagyis tankötelessé váló gyermek további egy évet ó...
(Forrás: Népszava)
--
2020.04.01.
Milyen válaszokat adhatnak a pedagógusok és oktatási rendszerek a COVID-19 járványra? – Néhány tanulság a TALIS felmérésből
A mostani válsághelyzet felszínre hozza az oktatási rendszereinkben tapasztalható egyenlőtlenségeket: az online oktatáshoz szükséges internetkapcsolattól és számítógéptől kezdve a tá...
(Forrás: DPMK)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Doroginé Kiss Ildikó!
A Kjt. 24. § (1) bekezdése szerint "Ha a közalkalmazott munkaköre
ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más
munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős
többletmunkát végez, illetményén felül a végzett munkával arányos
külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti." A helyettesítési díj
mértékét jogszabály nem határozza meg, csak azt, hogy a végzett
munkával arányosnak kell lennie. Az a javaslatom, hogy a fenti
rendelkezésre hivatkozva kérje, hogy részére az Mt. 139. §-ában
meghatározott óradíj legalább 50 százalékának megfelelő helyettesítési
díjat állapítsanak meg. Ha ezt a munkáltató megtagadja, munkaügyi per
indítható. (A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  Szilágyi István

Tisztel Címzett!
Nagyon szépen köszönöm a szakszerű és megnyugtató válaszát.
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  OFOE

Kedves Szilágyi István! Pedagógus-munkakörben a köznevelési törvény 64. § (2a) bekezdése
alapján az évi 25 munkanap pótszabadság nem adható, hanem jár. A
pótszabadságból a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (2)
bekezdése alapján
a) továbbképzés, foglalkoztatást elősegítő képzés,
b) a nevelési-oktatási intézmény tevékenységi körébe tartozó nevelés,
oktatás, a pedagógiai szakszolgálati intézmény tevékenységi körébe
tartozó pedagógiai szakszolgálati tevékenység,
c) ha a pedagógus szabadságát részben vagy egészben a szorgalmi
időben, óvodapedagógus esetében - a június 1-jétől augusztus 31-éig
tartó időszak kivételével - a nevelési évben adják ki,
lehet legfeljebb 15 munkanapot igénybe venni. Az tehát nem jogszerű,
ha nem a fenti indokok valamelyike miatt, hanem úgymond, időarányosan
vesz le a pótszabadságból napokat a munkáltató. Javaslom, hogy ezt az
intézkedést ne fogadja el, hanem ragaszkodjon a pótszabadság
kiadásához. A felmentési időnek abban a felében, amikor munkavégzésre
kötelezhető, ki kell adni az időarányos szabadságot. Ha a szabadság
kiadására nincs mód, azt a jogviszony megszűnése esetén - az Mt. 125.
§-a szerint - pénzben kell megváltani. (A válszt a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Harmat Krisztina! Jogszerűnek jogszerű, mivel a munkaidő kötött és kötetlen munkaidőből
áll, csak éppen nem nevezhető etikusnak. Úgy lehet kivédeni, hogy a munkavállaló is kivehet az Mt. 122. § (2) bekezdése alapján hét munkanap szabadságot akkor, amikor akar, csak előtte 15 nappal be kell ezt jelenteni. (A válasz a PDSZ szakértőjétől érkezett.)

--
  Harmat Krisztina

Kedves OFOE!
Szeretném kérdezni, hogy jogszerű-e szorgalmi időben, tanítási (hétköznap) napon szabadságot elrendelni a pedagógus számára akkor, amikor annak nincs sem tanítási órája órarend szerint, sem más feladata a neveléssel-oktatással le nem kötött munkaidejében?
Köszönettel:
Harmat Krisztina

--
  Szilágyi István

Azt szeretném megkérdezni, hogy pedagógus munkakörben a 25nap pótszabadság jár, vagy adható? Nyugdíjazás előtt a munkáltató az időarányosan járó 18 nappótszabadságomból 11 napot igénybe vett a tanév zavartalan befejezése érdekében, amihez ugyan joga van, de én úgy gondolom, hogy mivel a felmentési időben nem került kiadásra az időarányos szabadság, azt a munkáltatónak pénzben kell megváltani. Sajnos nem igy történt. Kérdezem, hogy helyesen járt el a munkáltató? Várom megtisztelő válaszát!
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  Doroginé Kiss Ildikó

Tisztelt Egyesület!
Nyelvtanárként 2019 szeptember közepétől december 20-ig (téli szünet kezdete) az én tanulócsoportomat összevontam az említett idő alatt táppénzen levő kolléganőm csoportjával heti 3 órában. Ez összesen 3 osztályt érintett, ami heti heti 9 összevont órát jelentett. Mikor rákérdeztem, hogy ezért jár-e túlóra íj vagy valami plusz bér, azt a választ kaptam, hogy nem mert az összevont órákért semmi sem jár. Ráadásul ugyanígy több mint három hónapot már a tavalyi évben is helyettesítettem ugyan így. Kérdésem, valóban nem jár az összevont órák után túlóra? Mit mond erről a jogszabály?
Üdvözlettel: Doroginé Kiss Ildikó, tanár

--
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek