OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#219  Pitypang Arankapitypang[kukac]freemail[pont]hu2004-03-18 16:23
Üdvözlök Mindenkit Olvastátok a cikket a kollégák gyermekeiről itt a honlapon Hát azt hiszem, ha valamivel, ezzel a gonddal mindnyájan találkozunk nap mint nap. Nem tartom túl szerencsés ötletnek oda íratni a gyermekünket ahol mi magunk is tanítunk. Nyomaszt mindenkit és felesleges feszültségekre ad alkalmat. Mert ha a kolléga gyermeke rosszalkodik órán, szünetben rögtön tudomást szerez róla. De miért A kukutyinfalvi gyerek anyukájához sem rohangálok állandóan, hogy már megint rendetlenkedett a gyereke. Ugyanakkor a kedves kolléga is elfelejti, hogy ő milyen dühös, amikor a szülő tőle várja el hoyg megnevelje a csemetéjét. Meg aztán ha rászólok, azt mondják "igen, mert nem szívlelem az anyját". Ha nem szólok rá, "igen, mert neki mindent lehet, itt az anyja". A gyerek meg vagy visszahúzódik és magábazárkózik, hogy ezeket elkerülje, vagy kihasználja a helyzet adta előnyöket. Ez sem az sem szerencsés. Nem véletlen, hogy a munkahelyeken összeférhetetlenséget jelent a férj - feleség közti főnök - beosztott viszony. Na nem ilyen drasztikus megoldásra gondolok, mert ez hátrányos megkülönböztetés lenne az amúgy is hátrányos helyzetű pedagógus gyerekekkel szemben, de hogy valami féle szabályozás jó lenne az biztos. Nem gondoljátok Üdv mindenkinek Ari
 
#218  Szávai Istvánvizuszol[kukac]freemail[pont]hu2004-03-18 11:54
Aki szeretne nyáron tanítványaival együtt (8 évtől felfelé )kerékpározni, linót metszeni, nagyon kevés pénzbe kerül, tavaly 10 nap 6000 ft volt, és ebben minden benne van ) tájékoztatót kaphat: vizuszol@freemail.hu
13 éve csináljuk, lehet, hogy hallottál róla, csak - mivel már néhány éve nem tanítok, kezd megfogyni a sereg. Idén szeretnénk komolyabban újrakezdeni.
 
#217  mártahadnagym[kukac]oveges-szi[pont]hu2004-03-18 09:39
Kedves mindenki
Nagyon ajánlom figyelmetekbe itt a honlapon megjelent Szüdi János: Sorompók, korlátok, kamerák című írását. Ez a téma nálunk is állandóan napirenden van, de valahogy mi is minden alkalommal valami hasonló követeztetésre jutunk, mármint hogy nem feltétlenül a tiltással, a drákói szigorral lehet a leghatásosabban nevelni. Nem az a jó megoldás, hogy ha, a gyermekeinket idézve "börtönt csinálunk az iskolából". Azt gondolom érdemes lenne beszélgetni a témmáról. Üdv mindenkinek Márta
 
#216  Szatmáry Nóraszatmaryn[kukac]axelero[pont]hu2004-03-01 13:52
Kedves Penny
Takács Géza hirdetéséből valóban kimaradt az elérhetőség; ez egyértelműen az én szerkesztői hibám, amiért elnézést kérek. Tehát akkor a cím:
csgez@freemail.hu
Üdvözlettel: Szatmáry Nóra
 
#215  Péterdramaped[kukac]axelero[pont]hu2004-03-01 10:49
Kedves Penny
Az AKG honlapján keresztül biztosan eléred
 
#214  Pennysimdav[kukac]freemail[pont]hu2004-02-29 19:47
Kedves Mindenki
Remek ez a honlap, őszintén sajnálom, hogy csak most bukkantam rá. A legfrissebb hírekkel kapcsolatban van egy hiányérzetem: egy órája bolyongok az interneten, mert szeretnék jelentkezni Takács Géza felhívására. Se a Taní-taninak nem találtam honlapját, se Takács Gézának bármilyen elérhetőségét... Jó, persze, holnap megnézem a sulikönyvtárban a folyóirat szerkesztőségi emiljét, de hátha nem mindenki ilyen kitartó - szóval jó lenne, ha lenne a felhívásban egy link vagy ilyesmi. Nagyon köszönöm az eddigi infókat is - nagyon hasznos ez a honlap, jövök máskor is. Jó tanítást Penny
 
#213  Szili Kristófputiszili[kukac]hdsnet[pont]hu2004-02-27 12:52
Tisztelt volt osztálytársaim. Találkozót szervezünk az 1951/1958 - as évfolyamunk részére, (a pápai hármas számú általános iskolában végzettekről van szó), 2004 június 19 - én, szombaton, a régi iskolánkban, a Püspöki Palotában. A két fiúosztályt felkutattuk öt fő kivételével, most kezdjük a velünk, fiúkkal párhuzamosan végzett lányosztályok tagjait keresni. Ott dr. Nagy Sándorné Mester Ancsi a szevező. 06-89-324-136. Kérlek, segítsetek Neki, nekünk, ha tudtok valakiről. Üdvözlettel: Szili Kristóf.
 
#212  Molnár Pétersapper[kukac]mailbox[pont]hu2004-02-18 19:06
Üdvözlök minden kedves kollégát
Nézzétek mit találtam: http://www.diakonline.hu igen hasznos kis oldal lehet
a gyerekek számára. Én megállapodtam az osztályokkal akit tanítok, hogy
odaadom nekik ezt a címet, cserébe elolvassák legalább az itt található
olvasónaplókat és abból írnak egy sajátot. Mert nálam általában még a
rövidítettet sem olvasták el a kis lusták, és elég rossz is lett az
átlaguk..
Tehát mindenkinek csak ajánlani tudom
Üdvözlettel: Molnár Péter
 
#211  mártahadnagym[kukac]oveges-szi[pont]hu2004-02-16 15:50
Kedves Juli Ismételten csatlakoznom kell Péter véleményéhez, hogy ez egy remek honlap, és nagyon jó hogy létezik. Azért én is szívből remélem, hogy egyre többen rákapnak az ízére. Sajnos nem csak a pedagógusok utasítják el ezt a kommunikációs formát, pedig egyre inkább követelmény hogy az ember "napra kész" legyen. Ahhoz kapcsolódva pedig, amit Péter írt a pedagógusok számkivetettségéről, én megint csak visszakanyarodok oda, ahonnan tulajdonképpen elindult a beszélgetés: a legnagyobb elismerést, "lelki simogatást" még mindig a gyerekek tudják adni. Igaz ugyan hogy nem vehetek érte kenyeret, de amikor már reggel kórusban nevetnek rám a diákjaim jókedvem lesz, és közhely ugyan, de csakugyan azt érzem, hogy érdemes, jó és kell csinálni tovább. És végül is erről szól a történet, nem igaz
 
#210  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-02-14 12:07
Kedves Péter Kösz a gratulációt, jól esik. Szerintem a pedagógustársadalom ügye ennél is bonyolultabb, bár a tipizálásod alapjában stimmel. Sajnos azonban mára már nem csak a pedagógusok "számkivetettek", számos értelmiségi rétegnek sikerült ebbe a kategóriába kerülnie.
Visszatérve az eredeti témánkhoz: mégis csak remek lehetőség, hogy az ilyen és hasonló honlapokon, interaktív rovatokban segíthetünk az ezt igénylőknek. Megoldandó feladat lennepedagógusok szélesebb tömegeit rábírni arra, hogy éljenek a lehetőséggel. Hiszen, ha az otthonokban nem is, de az iskolák nagy részében már van internetes hozzáférés, és e-mailezni is módja van a többségnek. És mégis csak ez a legegyszerűbb,ugyanakkor gyors és olcsó megoldás. Ennek ellenére elég sokan vannak, akik zsigerből elutasítják ezt a kommunikációs formát, és mi egyáltalán nem vagy igen nehezen jutunk el hozzájuk (és ők hozzánk) Kicsi lassan bővül a kör. Legalább is nekem úgy tűnik. Persze az is lehet, hogy türelmetlen vagyok. De mi valóban szolgáltatni és (frázismentesen) "szolgálni" szeretnénk. (Természetesen azért élünk a hagyományos lehetőségekkel is (postázás), de ez azért elég nehézkes és egyre költségesebb.)
 
#209  Péterdramaped[kukac]axelero[pont]hu2004-02-14 07:08
Kedves Juli Szerintem ez egy remek honlap. Jól van kitalálva és gondos a karbantartása, ezek a sarokkövek egyébként minden honlap esetében. Gratulálok hozzá A világ meg olyan amilyen. Ami a pedagógusok passzivitását illeti, vagy jobban mondva a passzivitás látszatát, arról azt gondolom, hogy két jól elkülöníthető csoportra osztható a pedagógus társadalom. Az egyik fele maga se érti igazán, hogy hogyan ragadhatott bele ebbe a számára is kellemetlen helyzetbe, és nagyjából semmi nem érdekli, csak valahogy túlélni a napokat. A másik fele (adja Isten, hogy ők legyenek többen) a napi munkában, a gyerekekkel, fiatalokkal való törődésben leli meg az örömét, és már rég nem hisz a róla és munkájáról folyó vitákban, reménytelennek tartja, hogy bármi is a javára változzon az ő szintjén, s (remélhetőleg)mosolyogva figyeli, hogy azok, akik negyed órát sem tudnának botránymentesen eltölteni harminc eleven kisdiák körében, hogyan találják föl az "életelixírt" az írásvetítőtől (jó régen volt), a minőségbiztosításig, és hogyan csinálnak abból tudományt és persze pénzt saját maguknak. De a mi pedagógusaink tudják, hogy ettől semmi sem változik meg, ettől még ugyan olyan számkivetettjei maradnak az értelmiségi társadalomnak. Ezért gondolom azt, hogy a pedagógus társadalom csak saját magát válthatja meg, mert ezt senki sem fogja megtenni helyette, de ha erre elszánja magát, akkor az felér majd egy rabszolgalázadással. Szeretettel Péter
 
#208  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-02-13 21:32
Kedves Márti és Péter
Azért is írok, hogy ne érezzétek magatokat olyan magányosnak. Sajnos az interaktivitás viszonylag nehezen terjed, de ez azért már a 208. üzenet...és én bízom abban, hogy felélénkül még jobban ez a rovat. Azért sokan olvassák, és ha közvetlenül nehezen is kapcsolódnak be, tovább gondolják,esetenként megbeszélik, ami itt napirendre kerül.
És valóban sok érdekes,izgalmas témáról esik itt szó
Érdekelne, hogy Ti és a többi kedves látogatónk mit gondol a honlap egészéről. Van-e olyan ötlet, kritika stb, amivel még hasznosabbá, használhatóbbá tehető
 
#207  mártahadnagym[kukac]oveges-szi[pont]hu2004-02-13 13:43
Kedves Péter Úgy látszik mi nagyon jól megértjük egymást, úgy jól el is volnánk, de azért mennyivel jobb lenne ha mások is bekapcsolódnának a beszélgetésbe. Nem tudom elhinni, hogy senkit nem érdekel, és hogy csak nekünk van véleményünk a témában. Ez meg a másik kérdés, ami szerintem nagyon is idekapcsolódik: a passzivítás. Nagyon sok esetben tapasztalom hogy a tanár fásultsága, passzivítása milyen rossz hatással van a diákokra. Végeredményben ez is egy modell, nemde Üdv: Márta.
 
#206  Péterdramaped[kukac]axelero[pont]hu2004-02-12 21:33
Kedves Márta Azért a feltételes mód, mert az mégiscsak egy abszurd helyzet volna, hogy mindenki tudván tudja, hogy a tanárok, nevelők is súlyos nevelési deficittel rendelkeznek, és nem tesz senki semmit ellene. Annál már csak az lenne abszurdabb, ha teszünk ellene és mégis így van. És megint Jung: "Én ugyanis azzal gyanusítom kortársaink gyerekek iránti pedagógiai és lélektani lelkesedését, hogy szándékuk nem becsületes: a gyerekről beszélnek, holott a felnőttben lakozó gyerekre kellene gondolni. Minthogy a felnőttben ott rejtezik egy gyermek, egy örök gyermek, aki szüntelenül formálódik, sosincs kész, s állhatatos gondozásra, figyelemre és nevelésre volna szüksége. Ez az emberi személyiségnek az a része, amely teljességgé szeretne fejlődni. Ettől a teljességtől azonban korunk embere olyan messze van, mint ég a földtől. Hiányosságát sejtve hatalmába keríti a gyerekek nevelését azon kedvelt feltételezése alapján, hogy saját neveltetésében és gyermeki fejlődésében valami biztosan félrecsúszott, olyasvalami, ami a következő nemzedékből kigyomlálható. Dícséretes ugyan ez a szándék, ám megbukik azon a lélekteni tényen, hogy a gyermekben nem hozhatok rendbe olyan hibát, amit magam is még mindig elkövetek. A gyerekek nem olyan buták, mint ahogy mi azt gondoljuk. Nagyonis észreveszik, mi valódi és mi utánzat. Andersen meséje a király új ruhájáról halhatatlan igazságot tartalmaz."
 
#205  mártahadnagym[kukac]oveges-szi[pont]hu2004-02-12 16:16
Kedves Péter Mindenben tökéletesen egyetértek veled Nekem meg az jutott eszembe, hogy még nagyon régen olvastam, vagy hallottam valahol, hogy a gyereket nem nevelni kell, hanem szeretni. Végeredményben majdnem ugyanaz, mint amit írtál. Azt írod, hogy "esetleg elhinnénk"; miért a feltételes mód Sajnos túl sok olyan esetet látok, hogy ezt inkább kijelentő módban fogadnám el, és az összes többit amit írsz első számú követelményként támasztanám a tanárok elé.
 
#204  Péterdramaped[kukac]axelero[pont]hu2004-02-09 18:39
Kedves Márta Szívemből szólsz Most meg egy Burckhard Erzsébet gondolat jutott eszembe. "A gyereket nem lehet nevelni A gyerek nevelődik" De ha így van, azaz a minta az egyedüli lehetőségünk, akkor meg mit kezdjünk C.G.Junggal, aki valahol azt találta mondani, hogy az a rákfenéje ennek a nevelésnek, hogy sokszor a tanárok maguk is komoly nevelési deficittel rendelkeznek. Ha most már esetleg ezt is elhinnénk, akkor lennénk igazán a legfontosabb témánál, azaz a tanárképzésnél, aminek ezek szerint nem csak a szakmaismeretre, az elméleti pedagógiára kellene koncentrálnia, hanem elsősorban ahhoz kellene segítséget nyújtania a leendő (és nem csak a leendő) tanároknak, hogy miként lehetünk harmonikus, kegyensúlyozott, hiteles személyiségként jelen a gyermekek, fiatalok életében.
 
#203  mártahadnagym[kukac]oveges-szi[pont]hu2004-02-09 17:46
Kedves Péter Lehet, hogy naiv vagyok, de úgy tapasztaltam, hogy ha őszinte az "értsük meg a gyereket, szeressük és működjünk együtt vele", amint azt írtad, akkor az többé - kevésbé a mi irányunkba is működik. Sőt egyre inkább többé, mint kevésbé. Meggyőződésem, hogy nem a tévedhetetlen, szigorú, távolságtartó tanár-szerep a nyerő. Sőt, az "emberszabású", néha bizony akár még tévedő tanár sokkal inkább beválik, még a "legmegátalkodottabb" diáknál is. És ahogy Juli írja, erről az egészről egyre többet kellene beszélni a diákokkal, mert ők is hiányolják, illetve nagyon meghálálják. Legalábbis a mi iskolánkban ez már nagyon sok esetben jól működik. De jó hogy ez a téma így előkerültMert egyre inkább tapasztalom, hogy egy olyan közösségben, ahol emberszámba veszik azt a diákot és nem csak egy formálandó munkadarabnak, oda még iskolába is szívesen járnak. És ez jó
 
#202  Péterdramaped[kukac]axelero[pont]hu2004-02-06 09:30
És nem csak a pedagógusok esetében ... a kompetencia olyan kulcsszó, amely társadalmunk majd minden területén hiányként jelentkezik. A pedagógusok esetében nagy hirtelenjében Carl Rogers szavai jutnak eszembe, aki azt mondta, hogy ha csak egy dolgot kívánhatna a tanároknak a jótündérnél, akkor az az volna, hogy egycsapásra felejtsék el mindazt amit a tanársággal kapcsolatban tudnak, és lépjenek be az osztályterembe élő, eleven, béklyózatlan gondolkodású személyiségként.
 
#201  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-02-06 08:10
Ez persze így van, de mi kell ahhoz hogy ez a "kompetens személyesség" meglegyen valamennyi pedagógusban, mikor jelenleg minden körülmény ez ellen hat.
 
#200  Péterdramaped[kukac]axelero[pont]hu2004-02-06 08:03
Kedves Juli Teljesen mértékben egyetértek Veled. Különösképpen az utolsó mondatoddal. Ha csak a szerepklisék vannak, akkor feltehetőleg automatikusan jön a küzdelem is, ami viszont megmenthet mindannyiunkat, az a KOMPETENS személyesség.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.11.22.
A serdülők 80 százaléka nem él elég aktív életet, amivel kockáztatják az egészségüket a WHO új jelentése szerint
Az ENSZ Egészségügyi Világszervezete szerint a helyzet súlyos, lépéseket kell tenni, hogy a fiatalok többet sportoljanak, mert az inaktivitás veszélyezteti az egészségüket. „Sürgős politikai...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.11.22.
Maruzsa Zoltán: A gyerekek érdekeit szem előtt tartva hoztuk meg a köznevelési törvény módosítását
Mint mondta, az óvodába lépés halasztása eddig a jegyző hatásköre volt, januártól azonban ez átkerül a kormányhivatalokhoz, amelyek az Oktatási Hivatal országos adatbázisa alapján fogj...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.11.22.
Az Emmi ígéri, figyelembe veszik a szülő véleményét is az iskolakezdésnél
Megjelent a Magyar Közlönyben egy kormányrendelet, ami több jogszabályt módosít a 2020-tól megváltozó beiskolázási és óvodakezdési rend érdekében. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma...
(Forrás: index)
--
2019.11.22.
Az Emmi a pedagógustüntetésről: S.O.R.O.S.
"A pedagógus és más szakszervezetek által ma bejelentett tüntetés, ismét az ellenzék és a Soros-hálózat politikai céljait, nem a pedagógusokat, pláne nem a gyermekeket szolgálja. Ugyanazok...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.11.21.
Nádori Gergely: A rossz oktatás is életeket követel
Azoktól a gyerekektől, akiknek ma nem nyújtunk megfelelő oktatást, tíz-húsz évet veszünk el. Mindezt a Családok éve és a Legfőbb kincsünk a gyermek transzparensek alatt. A legfurcsább,...
(Forrás: index)
--
2019.11.21.
Ha lesz budapesti szuperegyetem, a körvonalai már látszódnak
Polónyi István oktatáskutató a HVG Diploma 2020 kiadványának elmondta, hogy ezt a célt nem lehetetlen elérni, de éppen politikai döntés kellene hozzá. Szerinte ugyanis az, hogy egy magyar...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.11.21.
Nem mondom a gyerekemnek, hogy hazudjon, csak azért, hogy támogatást kapjunk
Elkezdődött a gyermekek otthongondozási díja (gyod) kapcsán az otthon ápolt gyerekek állapotfelmérése. Úgy tűnik, hogy a szülők nem véletlenül féltek a szigorú kritériumrendszertől....
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.11.20.
Harcolhat-e az iskolapszichológia a gyermekjogokért?
Nálunk nem az a legnagyobb baj, hogy nem elég gyors a folyamat, hanem, hogy visszafelé megyünk – és maguk a jogok sérülnek. Ahogy a diákoknak már nincs véleményezési joguk az iskolaigazgat...
(Forrás: mérce)
--
2019.11.20.
Emberi Erőforrások Minisztériuma: A gyermekek védelme mindennél fontosabb
A gyermekek védelme, egészséges testi-lelki-szellemi fejlődésük biztosítása mindennél fontosabb a magyar kormány számára – hangsúlyozta az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) a gyermekjogi...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot

((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).

--
  Tóth Zoltán

Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán

--
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek