OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#199  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-02-05 22:53
Igazad van, Péter A magukat omnipotensnek vélő, magukat tévedhetetlen autoritásnak beállító pedagógusok valóban riasztóak. Meg azok is, akiknek nincs humorérzékük. Persze a humorézék működése erősen függ az aktuális mentálhigiénés állapottól, no meg attól, hogy kinek mikor hol van a "lelki tyúkszeme", kit mivel lehet megbántani, hogyan lehet a legérzékenyebb pontján elérni. Igaz: ha a diákok érzékelik, hogy a pedagógus tiszteli a személyiségüket, kisebb az esély a szándékos bántásra. De manapság annyire a levegőben van a kíméletlenség, a tapintatlanság,a durvaság, a tabuk ledöntése, és olyan erős az egész társadalomban az elszemélytelenedés, az érzelmi elsivárosodás tendenciája, hogy bárki kerülhet megalázó helyzetbe. A diákok ellen elkövetett "galádságok" miatti frusztrációt sem feltétlenül azokon a pedagógusokon "verik le" a gyerekek, akik ezeket elkövették. Erről az egész problémakörről beszélgetni kellene a diákokkal is.
 
#198  Péterdramaped[kukac]axelero[pont]hu2004-02-05 17:07
Kedves mindenki A dolgok valóban nem csupán rajtunk állnak, s azok a tanárok, akik omnipotensnek állítják be magukat, rémületesebbek számomra, mint azok, akik tehetetlenek. Azt gondolom, hogy nem gyermekközpontúnak kell lenni egy iskolának, hanem személyiség-központúnak, ahol a konyhás néni is tudatában van a szerepe pedagógiai jelentőségének, ... és persze mindenki más is. Nem gondolom tehát, hogy "értsük meg a gyereket, szeressük és működjünk együtt vele stb.", ha ezzel nem jár együtt magától értetődően, hogy értsen meg engem is az a gyerek, szeressen és működjön velem együtt. Ne tegyen nekem szivességet azzal, hogy tanul, és persze ne várja, hogy én ráparancsolok (megfenyegetem), hogy tanuljon. És most csak súgva írom, remélve, hogy nem olvassák ezt a rovatot a diákok: az a gyanúm, hogy ha összemérhetnénk, hogy mennyi galádságot követtek el tanárok diákokkal szemben (és ebbe beleértem a lelki terrort, a nemtörődömséget, a hiteltelenséget stb.) azzal, hogy mennyit a diákok, akkor a diákok még mindig óriási hátrányban vannak. Szeretettel Péter
 
#197  mártahadnagym[kukac]oveges-szi[pont]hu2004-02-05 16:33
Kedves Edit, Péter és Juli
Ugyanúgy látom, ahogy Péter. Induljunk ki abból, hogy azért az a gyerek tudja meddig mehet el, meddig poén a poén - feltéve ha nem kimondottan az a célja, hogy kiszúrjon a tanárral(amivel természetesen én sem tudok egyet érteni.) Ez pedig megint csak a tanár - diák viszonyától függ. Bevallom nálunk is, engem is milliószor fényképeznek, de meg sem fordul a fejemben, hogy esetleg felkerülne a netre a kép. Más estekben már nem volnék olyan biztos (bocs de ez a helyzet). Véleményem szerint ez ugyanolyan, mint a tanároknak adott különféle gúnynevek.
Azért erről érdemes beszélgetni. Üdv Márta
 
#196  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-02-05 11:50
Kedves Edit és Péter A diákindulatok, a csínytevésre való hajlam valóban ősi ösztön (lásd pl. Karinthy írásait), de azért sok minden változott mára. Például a technikai lehetőségek. Tehát bárki lejáratható pillanatok alatt az internetre kerüléssel. Ez azért több, mint humorizálás, és valóban újragondolandó a személyiségi jog védelme, e védelem biztosításának lehetőségei, az egymás iránti tisztelet, felelősség stb. És, bizony, Péter, ehhez kevés az"értsük meg a gyereket, szeressük és működjünk együtt vele stb." mentalitás. (Bármilyen szép és számomra is alapvetően fontos elv ez.) Ez ma egy más világ, a változó világban változó tanár-diák viszony annak minden ismert és nem ismert következményével együtt. Mi pedagógusok sokat tehetünk a diákokkal való kapcsolat alakítása terén, de a dolgok nem csupán rajtunk állnak.
 
#195  Péterdramaped[kukac]axelero[pont]hu2004-02-05 09:38
Kedves Edit szerintem ez nem etikai, hanem alapvető pedagógiai kérdés. Annak kérdése ugyanis, hogy milyen a kapcsolat tanár és diák között, milyen a légkör az iskolában. A diákok csínytevései nem újkeletűek. A pálpusztai a tanári asztal fiókjában, a beragasztózott kréta stb. eseteit mindenki sorolhatná. Ezek a csínytevések néha nagyon kedvesek, és épp azt mutatják, hogy fontos a diákoknak az a tanár, időnként pedig nagyon faragatlanok, a diákok pedig elég kajlák ahhoz, hogy sokszor a kettőt ne tudják megkülönböztetni egymástól. De hát épp ránk vannak bízva, hogy ezt ... és még sok minden mást, megtanítsunk nekik. Szeretettel Péter
 
#194  Edithorvathe[kukac]chello[pont]hu2004-02-04 21:24
Nem először hallok olyan esetről, hogy diákok az órán mobiltelefonnal - titokban - képet készítenek a tanárról, a felvételt pedig különböző internetes fórumokon (pl. társkereső) közzéteszik. Sokat foglalkoztok ezen az oldalon etikával, joggal, esetleg erre a - szerintem igen súlyos - problémára is kitérhetnétek.
Üdvözlettel: H. Edit
 
#193  ofoe-ofinfoofoe[kukac]axelero[pont]hu2004-01-15 22:31
Kedves Éva
A PO(S)itív Életútért Egyesület (Munk Katalin)elérhetősége:
1011 Budapest, Fő utca 19.
Telefon: 06-1 201-8620
e-mail: positiv@chello.hu.
Üdvözlettel: OFOE-OFINFO
 
#192  Évaevama[kukac]freemail[pont]hu2004-01-15 18:56
Bővebben érdekelne a Nehezen kezelhető gyerekekről szóló cikk témája, szeretném, ha megkaphatnám Munk Katalin elérhetőségét. További jó munkát kívánok. Éva
 
#191  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-01-15 08:17
Kedves Betti Konkrétabb segítséget is tudunk adni, ha megírod miért,milyen témában, milyen mintán stb. szeretnél vizsgálódni. Módszereket találsz a honlap Osztályfőnöki szerepben rovatában (Módszerek nevelési vizsgálatokhoz). Ajánlott szakirodalom. Kósáné Ormai Vera: A mi iskolánk. Neveléspszichológiai módszerek az iskola belső vizsgálatához. IFA, 1998. Megkapható a Mentor Könyvesboltban. (Elérhetősége megtalálható a honlap Kapcsolatai között.) Jó munkát kívánva üdvözöllek Juli
 
#190  Kothencz Erzsébetkotibetti[kukac]vnet[pont]hu2004-01-14 07:34
A segítségeteket szeretém kérni. Neveltségi szint felmérését vizsgáló kérdőívre lenne szükségem.Előre is köszönöm: Betti
 
#189  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-01-05 22:54
Kedves Jucó Köszönjük a jókívánságokat és az OFOE tagjai és a honlap szerkesztői nevében szívből kívánok minden kedves látogatónknak derüs, sikeres, egészséges, tartalmas stb. újesztendőt. Mindenkinek teljesüljön az, amire leginkább vágyik, és mindegyikünknek legyen kevesebb gondunk, problémánk, mint tavaly volt.
 
#188  jucoszalai[kukac]nagyatad[pont]hu2003-12-29 19:32
Boldog, vigalommal teli Újévet és békés, eredményes, sikerekben és egészségben gazdag új évet kívánok a fórum minden szerkesztőjének és olvasójának.Juco
 
#187  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-12-22 21:40
Kedves Edit Osztom a véleményedet, és megismétlem: érdemes lenne a remélhetőleg az ideinél boldogabb újévben foglalkozni akár ezen a fórumon is az itt felvetett problémával Én is nagyon kellemes karácsonyt kívánok. Juli
 
#186  Edithorvathe[kukac]chello[pont]hu2003-12-22 20:59
Kedves Juli Nyilván nem jó általánosítani, ráadásul - legalábbis tapasztalataim szerint - az iskolai szokások nagyban befolyásolják a tanárok viselkedését "Rómában tégy úgy, mint egy római" alapon. Tökéletesen egyetértek Veled abban is, hogy van, amikor az ajándék őszinte érzelmet takar. Abban a szerencsében lehetett részem, hogy velem is történt már ilyesmi, és bizony mindennél nagyobb öröm volt kézbe venni a saját kezűleg készített, személyre szóló "apróságot". Az adminisztratív tiltásról csak annyit: lehet, hogy nem segít, és jobb módszer lenne a megértetés, de ahhoz szembe kellene nézni a problémákkal, és igenis beszélgetni erről értekezleteken, bárhol, hogy a kollégákban tudatosodjon a kérdés etikai vonatkozása.
Bodog karácsonyt Edit
 
#185  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-12-22 12:53
Kedves Edit Első indulatomban így vagyok vele én is, rossz kör ez mindenképpen. Elmondtam ugyanezt pedagógus továbbképzésen, és akkor néhány kolléga keserűen jelezte: a mai gyerekek már nem tudják megköszönni a törődést, természetesnek veszik, amit a pedagógusaiktól kapnak, tiszteletlenek, ridegek stb. Persze ez szerintem ugyanúgy nem igaz általánosságban, mint ahogyan nem általános jelenség az ajándékot megrendelő osztályfőnök, pedagógus. A kisebbség azonban a többségre is rossz fényt vet, ezért kellene jobban vigyázni a hasonló jelenségekre. A tanár és diák közötti bizalmi kapcsolatot kellene helyre állítani,és ennek bizonyára árt az is, ha az egyik fél elvárja (olykor megrendeli) az ajándékot. Az adminisztratív tiltás nyilván nem használ. De akkor hogy jutunk tovább Személyes élményem azért az is, hogy van amikor a köszönet, az ajándék (függetlenül annak értékétől) valóban örömet szándékozik szerezni, őszinte érzelmeket takar. És nagyon sok pedagógus dolgozik még ma is őszinte hivatástudattól, felelősségérzettől ösztönözve. Nem lenne jó, hogy most éppen nekik lenne lelkiismeretfurdalásuk. De a témával jó lenne a későbbiekben is foglalkozni még, mert itt alapvető dolgok vannak elszúrva. (És nem első sorban az iskola, a pedagógus által...)
 
#184  Edithorvathe[kukac]chello[pont]hu2003-12-20 19:05
Rémes szokásnak tartom a tanárok osztályszintű megajándékozását. Ezt nálunk általában az osztályfőnökök sugallják a szülőknek az első szülői értekezleten, a szülők pedig úgymond engedelmeskednek. És aztán az osztályban tanító tanárok rendszerint ugyanazt az egyenajándékot kapják, kínos mosoly közepette - az is, akinek a gyerekek amúgy nem szeretnének ajándékot adni. Ráadásul még kiábrándítóbb adalék, hogy általában egy szülő, rendszerint az szmk-s, intézi a vásárlást, ezért a diákoknak szinte semmi beleszólásuk nincs a választásba. Nagyon romboló hatású ez a tanár-diák kapcsolatra, a tanárok amúgy is megtépázott tekintélyére.
Ha igazgató lennék, ez lenne az első, amit száműznék az iskolából.
Edit
 
#183  mártahadnagym[kukac]oveges-szi[pont]hu2003-11-27 21:32
Kedves Ági
Idén januárban, érettségi előtt 4 hónappal halt meg a volt osztályomból egyik srácnak az édesanyja. Évek óta beteg volt, a gyerek ápolta leginkább, mert az apa éjjel nappal dolgozott. Fel volt rá készülve, ennek ellenére rettenetesen kibukott. A legnagyobb segítséget két dolog jelentett számára: a barátnője meg hogy az osztály egy emberként mellette állt. Véleményem szerint az osztálytársakat nagyon fontos felkészíteni. Üdv Márta
 
#182  Nóraszatmaryn[kukac]axelero[pont]hu2003-11-26 21:44
Kedves Ági
Az "Osztályfőnöki óra" című rovatban találsz óraleírást a kérdéseddel kapcsolatban:
Osztályfőnöki óra életről és halálról:
(http://www.ofoe.hu/doc.aspFajl=osztalyfonoki_ora/200204_osztalyfonoki.htm),
illetve az Új Pedagógiai Szemlében:
"Olyan lenne, mintha elaludna, csak többé már nem ébredne fel"
(http://www.oki.hu/cikk.phpkod=1998-12-mh-Schuttler-Olyan.html).
Mindkettő Schüttler Tamás tollából. Továbbá hamarosan (néhány nap múlva) fent lesz a "Nevelési kézikönyv nem csak osztályfőnököknek" című kötet e témával kapcsolatos fejezete "Az élet dolgai" címmel, ezt is ajánljuk figyelmedbe.
Munkádhoz sok sikert kívánunk:
az OFOE-OFINFO szerkesztői
 
#181  Linalina1[kukac]axelero[pont]hu2003-11-26 18:56
Kedves Ági
Az elmúlt három évben volt 3 tanítványom édesanyja halt meg. Ebből az egyik egy ikerpár volt. Ha gondolod, hogy az ezzel kapcsolatosan felvetődő problémáidra, kérdéseidre tudnék válaszolni, akkor azt nem nyilvános fórumon, hanem magán jellegű levelezésben tenném.
Üdvözlettel: Lina
 
#180  Ágimorla[kukac]kfhik[pont]hu2003-11-26 09:37
Kedves tanárok és osztályfőnökök
Az ELTE tanárképzési programjának keretén belül tanulok pedagógiát és személyes okokból elkezdtem választ keresni arra a kérdésre, hogy milyen szerepe lehet egy osztályfőnöknek/pedagógusnak abban, hogy a diákokat a halállal kapcsolatos megrázkódtatások feldolgozásában segítse, esetleg ezekre, amennyire lehetséges, felkészítse őket. Szeretném felvenni a kapcsolatot olyan tanárokkal akik valamilyen formában érintették már a tanóra keretein belül ezt a témát. Segítségüket előre is köszönöm.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.11.22.
A serdülők 80 százaléka nem él elég aktív életet, amivel kockáztatják az egészségüket a WHO új jelentése szerint
Az ENSZ Egészségügyi Világszervezete szerint a helyzet súlyos, lépéseket kell tenni, hogy a fiatalok többet sportoljanak, mert az inaktivitás veszélyezteti az egészségüket. „Sürgős politikai...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.11.22.
Maruzsa Zoltán: A gyerekek érdekeit szem előtt tartva hoztuk meg a köznevelési törvény módosítását
Mint mondta, az óvodába lépés halasztása eddig a jegyző hatásköre volt, januártól azonban ez átkerül a kormányhivatalokhoz, amelyek az Oktatási Hivatal országos adatbázisa alapján fogj...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.11.22.
Az Emmi ígéri, figyelembe veszik a szülő véleményét is az iskolakezdésnél
Megjelent a Magyar Közlönyben egy kormányrendelet, ami több jogszabályt módosít a 2020-tól megváltozó beiskolázási és óvodakezdési rend érdekében. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma...
(Forrás: index)
--
2019.11.22.
Az Emmi a pedagógustüntetésről: S.O.R.O.S.
"A pedagógus és más szakszervezetek által ma bejelentett tüntetés, ismét az ellenzék és a Soros-hálózat politikai céljait, nem a pedagógusokat, pláne nem a gyermekeket szolgálja. Ugyanazok...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.11.21.
Nádori Gergely: A rossz oktatás is életeket követel
Azoktól a gyerekektől, akiknek ma nem nyújtunk megfelelő oktatást, tíz-húsz évet veszünk el. Mindezt a Családok éve és a Legfőbb kincsünk a gyermek transzparensek alatt. A legfurcsább,...
(Forrás: index)
--
2019.11.21.
Ha lesz budapesti szuperegyetem, a körvonalai már látszódnak
Polónyi István oktatáskutató a HVG Diploma 2020 kiadványának elmondta, hogy ezt a célt nem lehetetlen elérni, de éppen politikai döntés kellene hozzá. Szerinte ugyanis az, hogy egy magyar...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.11.21.
Nem mondom a gyerekemnek, hogy hazudjon, csak azért, hogy támogatást kapjunk
Elkezdődött a gyermekek otthongondozási díja (gyod) kapcsán az otthon ápolt gyerekek állapotfelmérése. Úgy tűnik, hogy a szülők nem véletlenül féltek a szigorú kritériumrendszertől....
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.11.20.
Harcolhat-e az iskolapszichológia a gyermekjogokért?
Nálunk nem az a legnagyobb baj, hogy nem elég gyors a folyamat, hanem, hogy visszafelé megyünk – és maguk a jogok sérülnek. Ahogy a diákoknak már nincs véleményezési joguk az iskolaigazgat...
(Forrás: mérce)
--
2019.11.20.
Emberi Erőforrások Minisztériuma: A gyermekek védelme mindennél fontosabb
A gyermekek védelme, egészséges testi-lelki-szellemi fejlődésük biztosítása mindennél fontosabb a magyar kormány számára – hangsúlyozta az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) a gyermekjogi...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot

((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).

--
  Tóth Zoltán

Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán

--
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek