OFOE a Facebook-on
Kedves látogatóink! Ma újra elindult a sajtófigyelő, amely egy ideje - személyes okok miatt - szünetelt.

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#179  Linalina1[kukac]axelero[pont]hu2003-11-23 17:22
Kedves Szeki
Ez így valóban sok, és ne haragudj, csak általánosságokban beszéltem, valójában minden eset egyedi, más és más.Ma nem igazán tipikus a négy gyereket nevelő egyedülálló anya (család). Ne hidd, hogy nem vagyok empatikus, és nem hiszem, hogy a zsonglőrködés a jó dolog. Ne legyen lelkiismeretfurdalásod, mert az biztosan nem javít semmin. Én könnyen beszélek, mert három felnőtt gyerekem van, és túl vagyok a gyereknevelési gondokon, nem egyedül, de úgy sem volt könnyű. Ezért még empatikusabb vagyok. Ha tudok konkrét segítséget nyújtani, szívesen teszem. Persze, tudom, hogy a problémád valójában szélesebb körű, de ezen változtatni nem tudok. Szívesen venném fel személyesen a kapcsolatot Veled, ha nem igényled, akkor sok sikert és boldogságot a magánéletedben és a pályádon is
 
#178  szekiszeki29[kukac]yahoo[pont]com2003-11-21 15:58
Kedves Lina
Ha van 4 gyereked és egyedül neveled őket, lakásod nincsen, autód nincsen és választásod sincsen, hiszen ezen esetben a megkeresett pénz mennyisége is nagyon sokat nyom a latban, akkor mit csinálsz Dobod az egészet mondván, hogy a gyerekeim az elsők (mert természetes ők, azok) De akkor miből veszel legközelebb nekik csizmát, vagy miből fizeted ki az osztálykirándulást Öteleteim nekem is vannak, elveim is, érzéseim is, lelkiismeretfurdalásom is, de hiába gondolkodom a megoldáson, pillanatnyilag nem találom a megfelelőt. A zsonglőrködéshez legalább 2 labdára van szükség. Pillanatnyilag egy adott. Oh azért azt hozzá tenném: nem vagyok boldogtalan
 
#177  Linalina1[kukac]axelero[pont]hu2003-11-20 18:47
Kedves Szeki
Mindig is voltak dilemmák, és döntési helyzetek. Katával sem értek teljesen egyet (én is az idősebb generációhoz tartozom), és volt, amikor a család volt az első, volt, amikor az iskola, az osztály. Tartottam fogadóórát otthon is, és a közértben sem zárkóztam el a szülő elől, különösen, ha tudtam, az az egyetlen hely, ahol beszélhetünk.
Mégis, ha Kisgyereke(i)d van(nak), legyen az az első, a Tied, amit most elmulasztasz, soha többé nem pótolhatod A karrier ezen a pályán később, több tapasztalat birtokában jobban bejöhet. A fiatalos lendület, a "pörgés", csak észszerű keretek között javasolt. Az élet nem bűvészmutatvány és zsonglőrködés kell, hogy legyen. Kiegyensúlyozottságot, sikereket és boldogságot, harmóniát
 
#176  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-11-20 15:30
Kedves Hajni Az érettségi ügy valóban zűrzavaros. Szeretnél valami személyes konzultációt olyan szakemberrel, aki közvetlenül foglalkozik az idegen nyelvi érettségi témájával Az OM honlapján lehet értesülni a szakmai vita jelenlegi állásáról, de a megvalósulásról nehéz jóslatokba bocsátkozni. Jelezd, hogy hogyan tudnánk ennél konkétabban segíteni. Üdvözlettel Juli
 
#175  Katajuhasz[kukac]freemail[pont]hu2003-11-20 15:22
Már hogy ne lenne itt némi "dilemma" is Kinek-kinek a jogában áll az életének valamelyik területét zárójelbe tenni. Aztán viselni a következményeket... Mint az idősebb generáció képviselője jelzem, hogy néhány évtizeddel ezelőtt még összeegyeztethető volt pl. a pedagóguspálya (teljes gőzzel) és a családi élet normál bonyolítása. Most mindkét területen akkor a felpörgés, hogy egyre lehetetlenebb a két dolog egyidejű működtetése.Abban igazad van: hogy kiszállni mindkét területen kockázatos. Az is tény, hogy az élet így nem mindig könnyű. Nem véletlen az, hogy az emberek lelki és testi egészsége általában nyugtalanító. Megoldást ugyan nem tudok, de beszéljük ki Az sem oldja meg, legfeljebb enyhíti a gondot.
 
#174  szekiszeki29[kukac]yahoo[pont]com2003-11-20 11:25
Senki nem beszél önmegvalósításról, a mindenit neki Kell csinálni és kész Az egészet hagynám a fenébe, ha nem kellene lakást venni, gyereket etetni és még sorolhatnám. Itt semmi dilemmáról nincsen szó, csak tényekről. Én pontosan tudom, hogy mit akarok és mit szeretnék, de hiába. Nem ezt hívják kényszerpályának Ja .. és én is tudom mit bírok. A pillanatnyi helyzet azt a szintet már azt túl haladta.
 
#173  LinaLina1[kukac]axelero[pont]hu2003-11-20 09:52
Ahhoz a konfliktushelyzethez szeretnék hozzászólni, hosszabban, ami a hátrányos helyzetű fiatalok egyetemi felvételéhez szükséges pontszámok körüli OM döntés körül kialakult feszültségek mentén alakult. Ezt a fórumot, vagy mást javasoltok-e
Sokat járom az országot, így van kitekintésem más régiókban emiatt kialakult feszültségekről is.
 
#172  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-11-19 16:29
Kedves Lina Én is nagyon szeretném, ha állandósulna valamiféle kapcsolattartás ezen a fórumon, de remélem, ez is belendül. Nagyon érdekesek a hozzászólásaid. Üdv Juli
 
#171  Linalina1[kukac]axelero[pont]hu2003-11-19 15:31
Kedves Kata
A kérdés örök női dilemma az önmegvalósítás körül. A gyermeknevelés nagyon fontos, és időleges teendő, adott rá az az x év, amíg a gyermekek kicsik. A pedagógia szerencsére olyan terep, ahol a karrier építése némi tapasztalat birtokában talán eredményesebb is lehet. Lehet, hogy megér pár év türelmet, a folyamatos önfejlesztés pedig állandó kihívás. Én nem hiszem, hogy a végletes fogalmazás a jó, vagy ez, vagy az, és mindenki maga tudja, hogy mit bír. Volt egy műsor régebben a rádióban: Vendég a háznál - gyermeknevelési műsor. A lényege, hogy van egy rövid idő, aíg a gyermeked gyermek, akit nevelhetsz, akire odafigyelhetsz, akire hatással vagy így, vagy úgy. Legmeghatározóbb az első 10 év. Döntés kérdése, hogy ezt ki, hogyan tudja szervezni. A gyerekeim felnőttek, tényleg vendégek a háznál, a saját életüket élik. A probléma régen is ugyanez volt, se könnyebb, se nehezebb. Mindenkinek magának kell döntenie saját kvalitásait, erőforrásait, lehetőségeit illetően. Sikereket kívánok
 
#170  Linalina1[kukac]axelero[pont]hu2003-11-19 15:20
Kedves Juli
Köszönöm a jó tanácsokat, a kérdés előtt igazából megpróbáltam tájékozódni a lehetséges szakirodalomból. A célom az is volt, hogy lehetséges kapcsolatokat építsek ezen a fórumon keresztül. Bízom benne, hogy egyre többen fogják használni, és akkor ez sikerülni is fog.
 
#169  Katajuhasz[kukac]freemail[pont]hu2003-11-19 11:35
A kis tréfás üzenet mögött ott rejlik a feszültség: gyereket neveljen-e az ember avagy "valósítsa meg önmagát". Nem igazán vicces hangulatomban egyre inkább úgy érzem, hogy a karrier és a gyereknevelés feladata egyre nehezebben összeegyeztethető, ha az ember mindkét dolgot komolyan veszi, és az egész személyiségét beleadja. Persze dönthetünk a gyereknevelés mellett, de akkor – jól kereső férj híján – éhen hal a család. Legalább is nem képes fizetnie a számláit. Vagy dönthetünk a "karrier" mellett, de akkor mi lesz a gyerekekkel Van az ellátásukra, gondozásukra vállalkozó és alkalmas, tettre kész nagyszülő
 
#168  szekiszeki29[kukac]yahoo[pont]com2003-11-18 18:42
Kedves anyám Még mindig itt benn esz a penész))) Remélem te jól vagy és a gyerekek sem szednek darabjaidra a lakással együtt.
)))
Hiányoztok
Zsu
 
#167  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-11-18 10:58
Kedves Lina
Az osztályban végzett tanulmányi munka sajátos eleme az ún. epochális oktatás, ami azt jelenti, hogy a gyermekek tanrendje nem naponta és óránként változik, hanem a fõoktatás tantárgyainak tananyaga tömbösítve, egy-másfél hónapos szakaszokban kerül feldolgozásra. Ez az oktatási forma valóban főként a Waldorf pedagógiához kötődik, de más (főként alternatív) iskolák is alkalmazzák. A következő internetcímeken találsz anyagot a fogalom tisztázásához és a gyakorlati megvalósítás tapasztalataihoz:
gedeon.akg.hu/program/prg4.html; w3.enternet.hu/pedkoll/sulik/waldorf_suli.htm
www.sulinet.hu/tart/cikk/cc/0/11439/1
Ha a dolog mélyebben érdekel,érdemes személyes kapcsolatba lépni valamelyik alternatív iskola pedagógusaival,és konzultációs lehetőséget kérni tőlük. Sok sikert kívánunk a további munkádhoz
 
#166  Szentmiklóssy Linalina1[kukac]axelero[pont]hu2003-11-17 07:58
Waldorfos kolléga segítségét várom, aki tájékoztatna a felsőtagozatos epochális oktatás sajátosságairól, a tananyag epochákba szervezéséről és működtetéséről.
Előre is köszönet
Lina
 
#165  Hajniszuszik[kukac]freemail[pont]hu2003-11-16 20:53
Még egy dolog: iszonyatosan nagy káoszt érzek az új érettségivel kapcsolatban, fogalmam sincs, hogyan fogja biztosítani az iskola a felkészítést. Jelenleg heti 3 angol/ német órával dolgozunk, egyszerűen hiába minden erőfeszítés, nem tudunk megoldásra jutni, hogyan garantálhatnánk még több órát a diáknak, mikor így is a maximumon vannak.Szerintem nem vagyok egyedül.
 
#164  Hajniszuszik[kukac]freemail[pont]hu2003-11-16 20:49
Sziasztok,köszönöm válaszotokat.Az iskola anyagi helyzetének megítélése nem az én feladatom, de azt hiszem,lehetne regélni...Én úgy látom, sok olyan dologra pocsékolnak pénzt, amit olcsóbban is ki lehetett volna hozni...vagy éppen fölösleges beruházás volt...Hajni
 
#163  Petranjikita[kukac]freemail[pont]hu2003-11-14 07:43
Kedves Hajni,
ugye jól emlékszem, hogy te írtál tankönyv-ügyben is Ez a két eset azt mondja nekem, hogy nehéz anyagi helyzetben van az iskolátok, és a vezetés veletek harcol ahelyett, hogy kölcsönösen megértenétek: egy hajóban eveztek, csak kissé nehezek az időjárási viszonyok. Egyetlen tanácsom van: folyamatos, nyílt kommunikáció, és erre kellene rávennetek az igazgatótokat is. Sok türelmet kívánok hozzá: Petra
 
#162  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-11-13 21:47
Kedves Hajni Mi is túlkapásnak véljük a kontroll ilyen formáját. Egyetlen elfogadható indok, hogy a papír és a festék drága, az iskoláknak takarékoskodniuk kell, tehát nem lehet mértéktelen mennyiségű másolást elvégezni az iskolai másolón. Lehet gondolkodni az anyagi erőforrások bővítésének módjain, de az általad elmondott eljárás rendkívül sokat ronthat az iskola légkörén, és olyan bizalmatlanságot sejtet az iskolavezetés részéről, ami semmi jóra nem vezet. Félek, hogy az eset nem egyedi, de remélem, azért nem jellemző...
 
#161  Hajniszuszik[kukac]freemail[pont]hu2003-11-12 17:33
HelloEgy nagyon egyszerű kérdést tennék fel: Ha az órára a fénymásokat akarok vinni, és saját lapra fénymásolok, mindenhol ennyire korlátozzák a tanárt Nálatok hogy működik Nálunk megszabták, hogy a tanárnak be kell mutatnia, mit akar fénymásolni, hány példányban, csak dolgozatról lehet szinte szó,és amikor megírják a diákok a dolgozatot, akkor be kell mutatni, hogy tényleg megírták a tesztet. Ennél nevetségesebb eljárást még nem találtak ki szerintem. Nem hiszem,hogy egy iskola olyan szintre süllyedhet, hogy ne engedje a pót-és segédanyagok fénymását, ami szerintem nálam, mint angol tanárnál szinte mindennapos is lehetne.Ha nem is minden órára, de hetente 1-1 órára jó lenne bevinni vmit, ami segíti ill. feldobja az órkat. Mintha bilincset vertek volna az ember kezére, el vagyok szomorodva és fel vagyok háborodva, hogy ilyen hülyeségeket találnak ki egyesek, csak hogy spóroljanak az iskolában.áááááá, ilyen nincs szerintem, csak nálunk. Nekem, mint pályakezdőnek harcolnom kell )
 
#160  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-10-16 19:44
Kedves Mária Ez a probléma csak helyben,az érintett szülők, kollégák,és ha szükséges más szakemberek (pszichológus, szociális munkás stb.) számára értelmezhető. Minden konkrét élethelyzet a maga egyediségében ítélhető meg, ezért kívülállók, azaz a pontos körülményeket nem ismerők ebben a kérdésben nem illetékesek a tanácsadásra.Honlapunk tanácsadó rovatán keresztül elérhetők olyan szakemberek,akik – amennyiben az adott ügyről megkapják a szükséges tájékoztatást – szívesen segítenek.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.11.12.
A szülő felelősségévé tenné a KDNP, hogy szakmát szerezzen a gyerek
Az új szakképzési törvényhez nyújtott be a kereszténydemokrata Hollik István módosító javaslatot. Ez – osztrák példára hivatkozva – a szülők (vagy a kiskorú tanuló törvényes ké...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.11.12.
Nem kötelező, de nagy előnyt jelent felvételinél a nyelvvizsga
Bár nem lesz kötelező a középfokú nyelvvizsga a felsőoktatási tanulmányok megkezdéséhez, de azok a diákok, akik most jelentkeznek a felsőoktatásba, és már rendelkeznek nyelvvizsgával,...
(Forrás: infostart)
--
2019.11.12.
Részletek a szakképzés átalakításáról
Tartalmában és módszertanában is átalakul a szakképzés, juttatásai az ösztöndíjak és a munkaszerződések rendszerén alapulnak majd, és módosul a szakképzésben oktatók jogállása -...
(Forrás: infostart)
--
2019.11.12.
Készíts te is digitális tananyagot - Prievara Tiborral!
A tanfolyam előadója Prievara Tibor, a #school létrehozója, a TanárBlog írója, A 21. századi tanár és A 21. századi iskola című könyvek (társ)szerzője, aki Nádori Gergellyel együtt imm...
(Forrás: Nyelv és Tudomány)
--
2019.11.12.
Nem született még döntés a nulladik osztályról
„Az Emberi Erőforrások Minisztériuma a Nemzeti alaptantervvel kapcsolatosan semmiféle új információt nem hozott nyilvánosságra, mivel a dokumentummal kapcsolatosan nem született még dönt...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.11.12.
Háromszázezret érhet egy jó vizsga
Csaknem négyszeresére emelkedik az ösztöndíjasok száma a szakképzésben: míg az idén 33 ezren kaphatnak juttatást, 2021-ben már 110 ezernél is több diá­kot fog támogatni az állam. A kezdetben...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.11.12.
Visszaüt a migránspropaganda: Ferencvárosban az Erdogan-féle magániskolától féltik a lányokat
Az emberekben nyomott hagyott a migránsok elleni propaganda, és már Erdogan magániskolájával kapcsolatban is olyan félelmek jelennek meg a helyiek körében, hogy lányokat fognak megerőszakolni...
(Forrás: Népszava)
--
2019.11.12.
A Nemzeti Bántalmazás Rendszere
Kiverték két fogát és eltörték több bordáját egy 15 éves fiúnak egy fiatalkorú banda tagjai a Széll Kálmán téren, kés is volt náluk. De ez a riport nem róluk szól. Nem is arról a...
(Forrás: Népszava)
--
2019.11.12.
A belügyminiszterhez fordult Baranyi Erdoganék iskolája miatt
Pintér Sándor belügyminisztertől kért tájékoztatást hétfőn Baranyi Krisztina, Ferencváros polgármestere a kerületben helyet kapott török alapítványi Maarif Általános Iskola és Gimn...
(Forrás: Népszava)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot

((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).

--
  Tóth Zoltán

Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán

--
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek