OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
#196  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-02-05 11:50
Kedves Edit és Péter A diákindulatok, a csínytevésre való hajlam valóban ősi ösztön (lásd pl. Karinthy írásait), de azért sok minden változott mára. Például a technikai lehetőségek. Tehát bárki lejáratható pillanatok alatt az internetre kerüléssel. Ez azért több, mint humorizálás, és valóban újragondolandó a személyiségi jog védelme, e védelem biztosításának lehetőségei, az egymás iránti tisztelet, felelősség stb. És, bizony, Péter, ehhez kevés az"értsük meg a gyereket, szeressük és működjünk együtt vele stb." mentalitás. (Bármilyen szép és számomra is alapvetően fontos elv ez.) Ez ma egy más világ, a változó világban változó tanár-diák viszony annak minden ismert és nem ismert következményével együtt. Mi pedagógusok sokat tehetünk a diákokkal való kapcsolat alakítása terén, de a dolgok nem csupán rajtunk állnak.
 
#195  Péterdramaped[kukac]axelero[pont]hu2004-02-05 09:38
Kedves Edit szerintem ez nem etikai, hanem alapvető pedagógiai kérdés. Annak kérdése ugyanis, hogy milyen a kapcsolat tanár és diák között, milyen a légkör az iskolában. A diákok csínytevései nem újkeletűek. A pálpusztai a tanári asztal fiókjában, a beragasztózott kréta stb. eseteit mindenki sorolhatná. Ezek a csínytevések néha nagyon kedvesek, és épp azt mutatják, hogy fontos a diákoknak az a tanár, időnként pedig nagyon faragatlanok, a diákok pedig elég kajlák ahhoz, hogy sokszor a kettőt ne tudják megkülönböztetni egymástól. De hát épp ránk vannak bízva, hogy ezt ... és még sok minden mást, megtanítsunk nekik. Szeretettel Péter
 
#194  Edithorvathe[kukac]chello[pont]hu2004-02-04 21:24
Nem először hallok olyan esetről, hogy diákok az órán mobiltelefonnal - titokban - képet készítenek a tanárról, a felvételt pedig különböző internetes fórumokon (pl. társkereső) közzéteszik. Sokat foglalkoztok ezen az oldalon etikával, joggal, esetleg erre a - szerintem igen súlyos - problémára is kitérhetnétek.
Üdvözlettel: H. Edit
 
#193  ofoe-ofinfoofoe[kukac]axelero[pont]hu2004-01-15 22:31
Kedves Éva
A PO(S)itív Életútért Egyesület (Munk Katalin)elérhetősége:
1011 Budapest, Fő utca 19.
Telefon: 06-1 201-8620
e-mail: positiv@chello.hu.
Üdvözlettel: OFOE-OFINFO
 
#192  Évaevama[kukac]freemail[pont]hu2004-01-15 18:56
Bővebben érdekelne a Nehezen kezelhető gyerekekről szóló cikk témája, szeretném, ha megkaphatnám Munk Katalin elérhetőségét. További jó munkát kívánok. Éva
 
#191  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-01-15 08:17
Kedves Betti Konkrétabb segítséget is tudunk adni, ha megírod miért,milyen témában, milyen mintán stb. szeretnél vizsgálódni. Módszereket találsz a honlap Osztályfőnöki szerepben rovatában (Módszerek nevelési vizsgálatokhoz). Ajánlott szakirodalom. Kósáné Ormai Vera: A mi iskolánk. Neveléspszichológiai módszerek az iskola belső vizsgálatához. IFA, 1998. Megkapható a Mentor Könyvesboltban. (Elérhetősége megtalálható a honlap Kapcsolatai között.) Jó munkát kívánva üdvözöllek Juli
 
#190  Kothencz Erzsébetkotibetti[kukac]vnet[pont]hu2004-01-14 07:34
A segítségeteket szeretém kérni. Neveltségi szint felmérését vizsgáló kérdőívre lenne szükségem.Előre is köszönöm: Betti
 
#189  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2004-01-05 22:54
Kedves Jucó Köszönjük a jókívánságokat és az OFOE tagjai és a honlap szerkesztői nevében szívből kívánok minden kedves látogatónknak derüs, sikeres, egészséges, tartalmas stb. újesztendőt. Mindenkinek teljesüljön az, amire leginkább vágyik, és mindegyikünknek legyen kevesebb gondunk, problémánk, mint tavaly volt.
 
#188  jucoszalai[kukac]nagyatad[pont]hu2003-12-29 19:32
Boldog, vigalommal teli Újévet és békés, eredményes, sikerekben és egészségben gazdag új évet kívánok a fórum minden szerkesztőjének és olvasójának.Juco
 
#187  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-12-22 21:40
Kedves Edit Osztom a véleményedet, és megismétlem: érdemes lenne a remélhetőleg az ideinél boldogabb újévben foglalkozni akár ezen a fórumon is az itt felvetett problémával Én is nagyon kellemes karácsonyt kívánok. Juli
 
#186  Edithorvathe[kukac]chello[pont]hu2003-12-22 20:59
Kedves Juli Nyilván nem jó általánosítani, ráadásul - legalábbis tapasztalataim szerint - az iskolai szokások nagyban befolyásolják a tanárok viselkedését "Rómában tégy úgy, mint egy római" alapon. Tökéletesen egyetértek Veled abban is, hogy van, amikor az ajándék őszinte érzelmet takar. Abban a szerencsében lehetett részem, hogy velem is történt már ilyesmi, és bizony mindennél nagyobb öröm volt kézbe venni a saját kezűleg készített, személyre szóló "apróságot". Az adminisztratív tiltásról csak annyit: lehet, hogy nem segít, és jobb módszer lenne a megértetés, de ahhoz szembe kellene nézni a problémákkal, és igenis beszélgetni erről értekezleteken, bárhol, hogy a kollégákban tudatosodjon a kérdés etikai vonatkozása.
Bodog karácsonyt Edit
 
#185  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-12-22 12:53
Kedves Edit Első indulatomban így vagyok vele én is, rossz kör ez mindenképpen. Elmondtam ugyanezt pedagógus továbbképzésen, és akkor néhány kolléga keserűen jelezte: a mai gyerekek már nem tudják megköszönni a törődést, természetesnek veszik, amit a pedagógusaiktól kapnak, tiszteletlenek, ridegek stb. Persze ez szerintem ugyanúgy nem igaz általánosságban, mint ahogyan nem általános jelenség az ajándékot megrendelő osztályfőnök, pedagógus. A kisebbség azonban a többségre is rossz fényt vet, ezért kellene jobban vigyázni a hasonló jelenségekre. A tanár és diák közötti bizalmi kapcsolatot kellene helyre állítani,és ennek bizonyára árt az is, ha az egyik fél elvárja (olykor megrendeli) az ajándékot. Az adminisztratív tiltás nyilván nem használ. De akkor hogy jutunk tovább Személyes élményem azért az is, hogy van amikor a köszönet, az ajándék (függetlenül annak értékétől) valóban örömet szándékozik szerezni, őszinte érzelmeket takar. És nagyon sok pedagógus dolgozik még ma is őszinte hivatástudattól, felelősségérzettől ösztönözve. Nem lenne jó, hogy most éppen nekik lenne lelkiismeretfurdalásuk. De a témával jó lenne a későbbiekben is foglalkozni még, mert itt alapvető dolgok vannak elszúrva. (És nem első sorban az iskola, a pedagógus által...)
 
#184  Edithorvathe[kukac]chello[pont]hu2003-12-20 19:05
Rémes szokásnak tartom a tanárok osztályszintű megajándékozását. Ezt nálunk általában az osztályfőnökök sugallják a szülőknek az első szülői értekezleten, a szülők pedig úgymond engedelmeskednek. És aztán az osztályban tanító tanárok rendszerint ugyanazt az egyenajándékot kapják, kínos mosoly közepette - az is, akinek a gyerekek amúgy nem szeretnének ajándékot adni. Ráadásul még kiábrándítóbb adalék, hogy általában egy szülő, rendszerint az szmk-s, intézi a vásárlást, ezért a diákoknak szinte semmi beleszólásuk nincs a választásba. Nagyon romboló hatású ez a tanár-diák kapcsolatra, a tanárok amúgy is megtépázott tekintélyére.
Ha igazgató lennék, ez lenne az első, amit száműznék az iskolából.
Edit
 
#183  mártahadnagym[kukac]oveges-szi[pont]hu2003-11-27 21:32
Kedves Ági
Idén januárban, érettségi előtt 4 hónappal halt meg a volt osztályomból egyik srácnak az édesanyja. Évek óta beteg volt, a gyerek ápolta leginkább, mert az apa éjjel nappal dolgozott. Fel volt rá készülve, ennek ellenére rettenetesen kibukott. A legnagyobb segítséget két dolog jelentett számára: a barátnője meg hogy az osztály egy emberként mellette állt. Véleményem szerint az osztálytársakat nagyon fontos felkészíteni. Üdv Márta
 
#182  Nóraszatmaryn[kukac]axelero[pont]hu2003-11-26 21:44
Kedves Ági
Az "Osztályfőnöki óra" című rovatban találsz óraleírást a kérdéseddel kapcsolatban:
Osztályfőnöki óra életről és halálról:
(http://www.ofoe.hu/doc.aspFajl=osztalyfonoki_ora/200204_osztalyfonoki.htm),
illetve az Új Pedagógiai Szemlében:
"Olyan lenne, mintha elaludna, csak többé már nem ébredne fel"
(http://www.oki.hu/cikk.phpkod=1998-12-mh-Schuttler-Olyan.html).
Mindkettő Schüttler Tamás tollából. Továbbá hamarosan (néhány nap múlva) fent lesz a "Nevelési kézikönyv nem csak osztályfőnököknek" című kötet e témával kapcsolatos fejezete "Az élet dolgai" címmel, ezt is ajánljuk figyelmedbe.
Munkádhoz sok sikert kívánunk:
az OFOE-OFINFO szerkesztői
 
#181  Linalina1[kukac]axelero[pont]hu2003-11-26 18:56
Kedves Ági
Az elmúlt három évben volt 3 tanítványom édesanyja halt meg. Ebből az egyik egy ikerpár volt. Ha gondolod, hogy az ezzel kapcsolatosan felvetődő problémáidra, kérdéseidre tudnék válaszolni, akkor azt nem nyilvános fórumon, hanem magán jellegű levelezésben tenném.
Üdvözlettel: Lina
 
#180  Ágimorla[kukac]kfhik[pont]hu2003-11-26 09:37
Kedves tanárok és osztályfőnökök
Az ELTE tanárképzési programjának keretén belül tanulok pedagógiát és személyes okokból elkezdtem választ keresni arra a kérdésre, hogy milyen szerepe lehet egy osztályfőnöknek/pedagógusnak abban, hogy a diákokat a halállal kapcsolatos megrázkódtatások feldolgozásában segítse, esetleg ezekre, amennyire lehetséges, felkészítse őket. Szeretném felvenni a kapcsolatot olyan tanárokkal akik valamilyen formában érintették már a tanóra keretein belül ezt a témát. Segítségüket előre is köszönöm.
 
#179  Linalina1[kukac]axelero[pont]hu2003-11-23 17:22
Kedves Szeki
Ez így valóban sok, és ne haragudj, csak általánosságokban beszéltem, valójában minden eset egyedi, más és más.Ma nem igazán tipikus a négy gyereket nevelő egyedülálló anya (család). Ne hidd, hogy nem vagyok empatikus, és nem hiszem, hogy a zsonglőrködés a jó dolog. Ne legyen lelkiismeretfurdalásod, mert az biztosan nem javít semmin. Én könnyen beszélek, mert három felnőtt gyerekem van, és túl vagyok a gyereknevelési gondokon, nem egyedül, de úgy sem volt könnyű. Ezért még empatikusabb vagyok. Ha tudok konkrét segítséget nyújtani, szívesen teszem. Persze, tudom, hogy a problémád valójában szélesebb körű, de ezen változtatni nem tudok. Szívesen venném fel személyesen a kapcsolatot Veled, ha nem igényled, akkor sok sikert és boldogságot a magánéletedben és a pályádon is
 
#178  szekiszeki29[kukac]yahoo[pont]com2003-11-21 15:58
Kedves Lina
Ha van 4 gyereked és egyedül neveled őket, lakásod nincsen, autód nincsen és választásod sincsen, hiszen ezen esetben a megkeresett pénz mennyisége is nagyon sokat nyom a latban, akkor mit csinálsz Dobod az egészet mondván, hogy a gyerekeim az elsők (mert természetes ők, azok) De akkor miből veszel legközelebb nekik csizmát, vagy miből fizeted ki az osztálykirándulást Öteleteim nekem is vannak, elveim is, érzéseim is, lelkiismeretfurdalásom is, de hiába gondolkodom a megoldáson, pillanatnyilag nem találom a megfelelőt. A zsonglőrködéshez legalább 2 labdára van szükség. Pillanatnyilag egy adott. Oh azért azt hozzá tenném: nem vagyok boldogtalan
 
#177  Linalina1[kukac]axelero[pont]hu2003-11-20 18:47
Kedves Szeki
Mindig is voltak dilemmák, és döntési helyzetek. Katával sem értek teljesen egyet (én is az idősebb generációhoz tartozom), és volt, amikor a család volt az első, volt, amikor az iskola, az osztály. Tartottam fogadóórát otthon is, és a közértben sem zárkóztam el a szülő elől, különösen, ha tudtam, az az egyetlen hely, ahol beszélhetünk.
Mégis, ha Kisgyereke(i)d van(nak), legyen az az első, a Tied, amit most elmulasztasz, soha többé nem pótolhatod A karrier ezen a pályán később, több tapasztalat birtokában jobban bejöhet. A fiatalos lendület, a "pörgés", csak észszerű keretek között javasolt. Az élet nem bűvészmutatvány és zsonglőrködés kell, hogy legyen. Kiegyensúlyozottságot, sikereket és boldogságot, harmóniát
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.04.07.
Lengyelországban Minecrafttal tartják karanténban a gyerekeket
Minecrafttal és mindenféle digitális programmal tartaná otthon a lengyel digitalizációs minisztérium a fiatalokat – írja a Mashable. Létre is hoztak egy weboldalt, ahol versenyeket hirdetnek...
(Forrás: index)
--
2020.04.06.
Befullad a távoktatás ott, ahol a hó végén eladják az okostelefont
Sok a feladat, a tanárok más-más platformot preferálnak, a lógós diákok még lógósabbak, az oktatókra több munka hárul. A távoktatás még a jól ellátott fővárosi iskolákban sem zökken...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.04.06.
Polgármester vagy pedellus viszi házhoz a tananyagot
A koronavírus-járvány miatt bezártak az oktatási intézmények, a jobb sorsú diákok számítógép mellett, chat-csatornát használva, a pedagógusok internetes jelenlétével folytatják a tanul...
(Forrás: Népszava)
--
2020.04.06.
Gyarmathy Éva: A lehetőségek és megoldások ideje
Ha majd egyszer, reméljük hamarosan, újraindulhat az élet Magyarországon, jó lenne, ha az újraindulás új indulás és nem a régi megoldások folytatása lenne. Nagyon sokan megértették itthon...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.04.06.
Tankönyvhelyzet és alternatív tankönyvjegyzék
Elkezdődött a tankönyvrendelés, megjelent a tankönyvjegyzék. A zömében állami kiadású tankönyvek között még nincsenek a NAT2020-hoz igazodók – azokat látatlanban kell megrendelni....
(Forrás: CKP)
--
2020.04.04.
91 ezren jelentkeztek a felsőoktatásba
A 2020 szeptemberében induló felsőoktatási képzésekre 91 460-an nyújtottak be érvényes jelentkezést - tájékoztatta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) pénteken az MTI-t....
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2020.04.04.
Hermann Zoltán: Hány diákhoz nem jut el az online távoktatás?
z iskolák bezárásával a magyar közoktatás egyik napról a másikra online távoktatási módszerekre állt át. Mindenki tudja, hogy vannak olyan diákok, akikhez a szükséges eszközök hiány...
(Forrás: KRTK KTI)
--
2020.04.04.
A siker kulcsa, hogy ne a nyelvvizsga legyen a cél
A jó nyelvtanár számára nem az a legnagyobb eredmény, ha tanítványa nyelvvizsgát tesz, hanem ha a diák magától is szívesen néz angolul filmeket, vagy nyelvtani hiányosságai ellenére is...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.04.04.
Több ezer óvodás még mindig bejár
A tantermen kívüli, digitális munkarend idején is folyamatos a gyermekfelügyelet a köznevelési intézményekben. Bár a gyermekek döntő többsége otthonról tanul, vannak kivételek, hiszen...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Doroginé Kiss Ildikó!
A Kjt. 24. § (1) bekezdése szerint "Ha a közalkalmazott munkaköre
ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más
munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős
többletmunkát végez, illetményén felül a végzett munkával arányos
külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti." A helyettesítési díj
mértékét jogszabály nem határozza meg, csak azt, hogy a végzett
munkával arányosnak kell lennie. Az a javaslatom, hogy a fenti
rendelkezésre hivatkozva kérje, hogy részére az Mt. 139. §-ában
meghatározott óradíj legalább 50 százalékának megfelelő helyettesítési
díjat állapítsanak meg. Ha ezt a munkáltató megtagadja, munkaügyi per
indítható. (A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  Szilágyi István

Tisztel Címzett!
Nagyon szépen köszönöm a szakszerű és megnyugtató válaszát.
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  OFOE

Kedves Szilágyi István! Pedagógus-munkakörben a köznevelési törvény 64. § (2a) bekezdése
alapján az évi 25 munkanap pótszabadság nem adható, hanem jár. A
pótszabadságból a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (2)
bekezdése alapján
a) továbbképzés, foglalkoztatást elősegítő képzés,
b) a nevelési-oktatási intézmény tevékenységi körébe tartozó nevelés,
oktatás, a pedagógiai szakszolgálati intézmény tevékenységi körébe
tartozó pedagógiai szakszolgálati tevékenység,
c) ha a pedagógus szabadságát részben vagy egészben a szorgalmi
időben, óvodapedagógus esetében - a június 1-jétől augusztus 31-éig
tartó időszak kivételével - a nevelési évben adják ki,
lehet legfeljebb 15 munkanapot igénybe venni. Az tehát nem jogszerű,
ha nem a fenti indokok valamelyike miatt, hanem úgymond, időarányosan
vesz le a pótszabadságból napokat a munkáltató. Javaslom, hogy ezt az
intézkedést ne fogadja el, hanem ragaszkodjon a pótszabadság
kiadásához. A felmentési időnek abban a felében, amikor munkavégzésre
kötelezhető, ki kell adni az időarányos szabadságot. Ha a szabadság
kiadására nincs mód, azt a jogviszony megszűnése esetén - az Mt. 125.
§-a szerint - pénzben kell megváltani. (A válszt a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Harmat Krisztina! Jogszerűnek jogszerű, mivel a munkaidő kötött és kötetlen munkaidőből
áll, csak éppen nem nevezhető etikusnak. Úgy lehet kivédeni, hogy a munkavállaló is kivehet az Mt. 122. § (2) bekezdése alapján hét munkanap szabadságot akkor, amikor akar, csak előtte 15 nappal be kell ezt jelenteni. (A válasz a PDSZ szakértőjétől érkezett.)

--
  Harmat Krisztina

Kedves OFOE!
Szeretném kérdezni, hogy jogszerű-e szorgalmi időben, tanítási (hétköznap) napon szabadságot elrendelni a pedagógus számára akkor, amikor annak nincs sem tanítási órája órarend szerint, sem más feladata a neveléssel-oktatással le nem kötött munkaidejében?
Köszönettel:
Harmat Krisztina

--
  Szilágyi István

Azt szeretném megkérdezni, hogy pedagógus munkakörben a 25nap pótszabadság jár, vagy adható? Nyugdíjazás előtt a munkáltató az időarányosan járó 18 nappótszabadságomból 11 napot igénybe vett a tanév zavartalan befejezése érdekében, amihez ugyan joga van, de én úgy gondolom, hogy mivel a felmentési időben nem került kiadásra az időarányos szabadság, azt a munkáltatónak pénzben kell megváltani. Sajnos nem igy történt. Kérdezem, hogy helyesen járt el a munkáltató? Várom megtisztelő válaszát!
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  Doroginé Kiss Ildikó

Tisztelt Egyesület!
Nyelvtanárként 2019 szeptember közepétől december 20-ig (téli szünet kezdete) az én tanulócsoportomat összevontam az említett idő alatt táppénzen levő kolléganőm csoportjával heti 3 órában. Ez összesen 3 osztályt érintett, ami heti heti 9 összevont órát jelentett. Mikor rákérdeztem, hogy ezért jár-e túlóra íj vagy valami plusz bér, azt a választ kaptam, hogy nem mert az összevont órákért semmi sem jár. Ráadásul ugyanígy több mint három hónapot már a tavalyi évben is helyettesítettem ugyan így. Kérdésem, valóban nem jár az összevont órák után túlóra? Mit mond erről a jogszabály?
Üdvözlettel: Doroginé Kiss Ildikó, tanár

--
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek