OFOE a Facebook-on
Kedves látogatóink! Ma újra elindult a sajtófigyelő, amely egy ideje - személyes okok miatt - szünetelt.

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#159  Szécsi MáriaBabak[kukac]freemail[pont]hu2003-10-16 16:51
S.O.S. Keresek egy 9.évfolyamos tanítványomnak bentlakásos iskolát,ahonnét nem tud meglógni, és állandó felügyelet alatt van, Sürgős.
 
#158  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-10-10 09:56
Kedves Panni A megjelölt folyóiratot bármelyik könyvtárban megtalálod. Sajnos, ez az évfolyam a neten még nem található. Nem tudom, hol laksz, mennyire jelent problémát a közeli könyvtár ellátottsága. A megyei (vagy kerületi) pedagógiai intézetben (illetve pedagógiai szolgáltató központban biztosan kapsz segítséget. Ugyanez a mérőeszköz feltételezhetően megtalálható Kozéki Béla valamelyik 1988 után megjelent és a cikk utáni bibliográfiában feltűntetett könyvében. De legyél óvatos: az ilyen vizsgálat elvégzése komoly pszichológiai felkészültséget igényel, különben többet árt, mint használ. Ha Te magad nem rendelkezel pszichológusi képesítéssel, a vizsgálathoz feltétlenül keress olyan szakembert, aki segít a feldolgozásban. Bármi gondod adódik, nyugodtan keress bennünket újra.
 
#157  Pannivra[kukac]axelero[pont]hu2003-10-08 21:36
Segítséget szeretnék kérniSzeretném elvégezni a Kozéki-féle személyiségvizsgálatot, amelyre Vörösné Rövid Zita
Minőségbiztosítás az osztályfőnöki munkában
c. tanulmányában hivatkozik /Uj Ped. Szemle 2000 március/, de a 100 kérdésből álló kérdéssort nem sikerül megszereznem. Irodalomként hivatkozik kozéki Eszköz az alapvető személyiségvonások mérésére. Pedagógiai Szemle, 1988. 5. sz. 387–398. p.
Ezt a régi számot már nem sikrült fellelnem
Ha valaki tud segíteni köszönettel vennémÜdvözlettel:Panni
 
#156  Földes Petranjikita[kukac]freemail[pont]hu2003-10-07 10:40
Kedves Hajni
Örülök, hogy így alakultak a dolgok.
Üdv: Petra
 
#155  Hajniszuszik[kukac]freemail[pont]hu2003-10-05 20:26
Szia PetraNagyon köszi a hozzászólást,segített megerősíteni abban, amit mi is gondoltunk az esetről. Egyébként a gazdasági vezető volt az, aki ennyire beleszólt a dologba. Mikor elmondtuk neki problémánkat, majdhogynem elküldött minket melegebb vidékre. De mi nem hagytuk annyiban Másnap bementünk az igazgatóhoz, aki elfogadta véleményünket, mely szerint mennyire etikátlanul döntöttek a könyvek és így a mi ügyünkben is a megkérdezésünk nélkül. Nekünk elmondta, hogy tulajdonképp csak javaslat szintjén gondolt a vezetőség erre a megoldásra, mi pedig elmondtuk,hogy a gazdasági vezető mint egy kötelező, megmásíthatatlan tényként közölte mindezt velünk. Vagyis nem is közölte, csak üzengetett szegény tankönyváruson keresztül. Szó szerint ezt mondta: "Amelyik tanár nem akar fizetni, az jöjjön fel hozzám" Ez már nem az első ilyen tanárellenes megnyílvánulása volt felénk. Nekem az 1 letanított évem alatt sikerült megtapasztalnom, mennyire gyűlöl minket tanárokat, mennyire lekezel minket.25 éves fejjel már látom,nem hogy elősegítené munkánkat, de még inkább akadályozzaNa, erről ennyit. A lényeg,hogy beadjuk a könyveket a könyvtárba. Én pedig még pénteken még egyszer bementem az igazgatóhoz egy privát beszélgetésre, és még az a szerencse, hogy ő olyan ember, akivel normálisan el lehet csevegni. Mindenről beszámoltam neki,amit én az egy év alatt megtapasztaltam az intézményben. Remélem, hamarosan változások állnak be.
 
#154  Petranjikita[kukac]freemail[pont]hu2003-10-04 17:54
(befejezés) Remélem, sikerül higgadtan képviselned magadat (magatokat), és születik valami épeszű megoldás a helyzetre. Érdemes lenne érdeklődéssel meghallgatnod az igazgatód indítékait és érveit (érdeklődő partnerként, és nem alattvalóként megkérdezned őt), miközben fel vagy készülve a magad érveivel. Talán lehet úgy irányítani a helyzetet, hogy megértve a problémáját, javaslattal állhass elő.
Feltétlen írd majd meg, mi történt
 
#153  Petranjikita[kukac]freemail[pont]hu2003-10-04 17:53
(folytatás) És közben gondolhatsz, amit akarsz, igazad van. Mert a tankönyv szerintem a munkafeltételek biztosításának körébe tartozik, ami az intézményvezető feladata lenne. Lehet, hogy jövőre már a tanári széket is ki kell fizetnetek majd… Tehát én a helyedben mindenképpen azon lennék, hogy az iskola vásárolja meg a kérdéses tankönyvet. Ez lenne az ízléses. A szakkönyvtámogatást nem is értem, hogy miért kevered ide, az neked mint pedagógusnak jár, és olyan irodalomra költöd, amire te akarod – ezt a támogatási formát kifejezetten az önművelés, önfejlesztés támogatására alkották meg, és nem azért, hogy a napi munka feltételeinek a megteremtését ebből finanszírozzák. Ezt neked nem az igazgatód, hanem az állami költségvetés biztosítja, és az igazgatódnak semmi köze hozzá. Az erre vonatkozó szabályozást különben olvashatod ezen a honlapon, a jogi rovat „A pedagógus mint munkavállaló” címe alatt.
 
#152  Petranjikita[kukac]freemail[pont]hu2003-10-04 17:52
Kedves Hajnalka
Eléggé méltatlan helyzetbe kerültél. Semmiképpen nem ízléses, amit az igazgatód csinál. A tanárok tankönyv-használatával kapcsolatban különben az a gyakorlat, hogy az iskola vásárolja meg, és könyvtári állományba veszi azokat a tankönyveket, amiből a pedagógusok tanítanak. Ez lenne a normális most nálatok is, ahol feltehetőleg az történt, hogy az iskolának el kellene számolni a tankönyvforgalmazó felé, és rájött, hogy a tanári példányokra nincs fedezete. Miután tanítanod kell valamiből, ha az iskolai könyvtáratokban nincs meg az inkriminált könyv (ez elég ciki lenne…), akkor vagy kiveszed egy másik könyvtárból, vagy kénytelen leszel megvásárolni.
 
#151  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-10-04 17:22
Kedves Hajnalka Egy kis türelmedet kérjük, megpróbáljuk a lehető legszak- és jogszerűbb választ megfogalmazni, hogy valóban a segítségedre lehessünk (OFOE).
 
#150  Ancsaszep[kukac]radnoti-elte[pont]sulinet[pont]hu2003-10-03 19:40
Kedves Etelka
Küldöm a ballagási tarisznya néhány
"lelőhelyét". Mi minden évben Papp László úrtól rendelünk.
Cím: Papp László fényképész, filmnyomó
4200 Hajdúszoboszló, Bocskai u. 16/a Telefon 06 52 361 971
Van még egyéb ajánlat is, például:
Mike Sándor és Mikéné Szabó Mária
2525 Bajna Petőfi S. u. 20.
Telefon: 06 33 516 010
Fax: 06 33 516 019
Email: tari@ballago.hu
web: www.ballago.hu
 
#149  Paróczai Hajnalkaszuszik[kukac]freemail[pont]hu2003-10-02 14:49
Ki tudna nekem segítséget nyújtani a következő dologban Kötelezheti-e az iskola a tanárt arra, hogy az órán általa használni kívánt tankönyvet megvegyeJoga van-e ahhoz a vezetőségnek, hogy utólagos bejelentéssel közölje ezt a tényt: a tanárnak ki kell fizetni azt a tankönyvet, amiből tanít. A mi középiskolánkban tegnap közölték velünk, hogy ami könyvet újonnan a tankönyvárustól (még szeptember első hetében)elhoztunk tanári példány címén, azt fizessük is ki.
Kötelező-e nekem a szakirodalom támogatásból erre fordítanomMi a tendencia nagyon sürgős lenne a válasz, köszönöm.
 
#148  mártahadnagym[kukac]oveges-szi[pont]hu2003-09-30 12:02
Kedves Etelka Szoktak küldeni az iskolának egy csomó ilyen ajánlatot a különféle gyártók. Én már évek óta egy bajnai cégtől rendelem (Mikéné Szabó Mária, 2525 Bajna, Petőfi u.20), és nagyon elégedett vagyok. Ki is küldik utánvéttel. Elérhetőségeik: tel:33/516 010, fax:33/516 019, e-mail:tari@ballago.hu
 
#147  Kolozsiné Földvári Etelkafoldvari[kukac]math[pont]u-szeged[pont]hu2003-09-29 13:41
Tisztelt szerkesztőség
Szívesen olvasnék ötleteket arról, hogy a ballagási tarisznyákat hol szokták az iskolák beszerezni. Esetleg konkrét címeket is, Békés, ill. Csongrád megyéből.
Köszönettel
 
#146  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-09-28 20:02
A honlap valamennyi szerkesztője nevében nagyon köszönöm a dícséretet. Próbáljuk tartani a színvonalat.
 
#145  Takacs Andreatakacs_andrea[kukac]axelero[pont]hu2003-09-28 13:47
Nagyszerű, hogy létezik egy ilyen színvonalas pedagógiai honlap
 
#144  Szávai Ilonailona[pont]szavai[kukac]pontkiado[pont]hu2003-09-26 13:04
Nem reklám, tájékoztatás
Kedves Olvasó A PONT Kiadó gondozásában megjelenő Fordulópont ötödik évét tölti idén. Már kapható a folyóirat 20-ik száma, melynek címe: Kire vagyok féltékeny A Fordulópont negyedéves folyóirat, évente 4 szám jelenik meg. Minden szám egy-egy fontos, gyermekkorban gyökerező pszichológiai, nevelési, társadalmi témát jár körül. Egy-egy szám külön is megrendelhető, kötetenkénti ára 630 Ft. Egy teljes évfolyam ára 2000 Ft, éves előfizetési díja is 2000 Ft, amely nem változott öt éve, a folyóirat alapítása óta. Postaköltség nem terheli a megrendelőt, az egyre növekvő postai díjak ellenére sem. Tekintettel a folyóirat hiánypótló jellegére, értékelve az egyre növekvő érdeklődést, "lehetőségeink erejéig" a folyóirat számai visszamenőleg is megrendelhetők A borítók, a tartalomjegyzékek és egyes cikkek kivonatosan olvashatók honlapunkon: www.pontkiado.hu
Folyóiratunk megrendelhető e-mailen: rendeles@pontkiado.hu
levélben: 1300 Budapest, Pf. 215 vagy faxon (1)368-8058.

ÉLMÉNYKÖZPONTÚ IRODALOMTANÍTÁS sorozatunk újabb 2 kötettel gazdagodott

Hálásak vagyunk, ha továbbítja érdeklődő ismerőseinek, munkatársainak e tájékoztatót. Ha a továbbiakban nem kívánja kapni hírlevelünket, kérem jelezze a rendeles@pontkiado.hu címen.
 
#143  Csillag Ferenccsillag[kukac]fovpi[pont]hu2003-09-25 08:59
Az elmúlt időszakban többször is kellett a közoktatási törvény módosításáról más és más hallgatói körnek szólnom. A hozzászólásokból, vitákból pontosan kiderült, hogy minden kör [igazgatók,osztályfőnökök iskolatípustól függően] másként kezeli a titkot.
A veszélyhelyzetet többen is abban látják, hogy:
1./ a gyerek és a pedagógus szövetségre lép a szülő ellen,
2./ a pedagógus olyan felelősséget kell magára vállaljon, amely mélyebb, bensőségesebb kapcsolatot feltételez a tanítvány és közte,
3./ további komoly gondot jelenthet az is, hogy a személyiségfejlődés bbizonyos szakaszaiban a gyerek egy-egy otthoni "konfliktusát" felnagyítja.
A példák még folytathatóak lennének, ám magam azt gondolom, hogy a törvény ezen pontja olyan helyzeteket produkálhat, amely - ha a pedagósus nevelő szerepét nem erősítjük meg - kifejezetten káros lehet valamennyi szereplő részére. S a nevelő szerepet - éppen az osztályfőnöki órák jelenlegi hekyzetében - magam megkérdőjelezem.
Komoly tett lenne a törvényalkotótól, ha a titok fogalmát meghatározná Ha a titok az etika kategóriájába tartozik, akkor - hasonlóan egyéb szakmákhoz [orvos, pszichológus stb.] etikai kódex formájában közzétehető és az alkalmazása, a betartása számon kérhető. Ha jogi kategória, akkor a jogalkotónak pontos leírását kell adnia annak, mit is ért titkon; mettől meddig terjed.
Gondolkozzunk tehát, mielőtt alkalmazzuk a törvény e pontját [A rutinos, jó pedagógus ugyanis korábban is tartotta magát a titoktartáshoz törvényi szabályozás nélkül.]
Csillag F.
 
#142  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-09-24 16:55
Kedves "Kincses" Biztos vagy benne, hogy az osztályfőnöki órát tartalmát központilag kellene meghatározni Az egészségnevelés kötelező 10 óráját még nem vonták vissza, szerintem elhibázott volt a bevezetése. Ez az amúgy is szűkös órakeret álljon rendelkezésre az osztályfőnök és osztálya kötetlen, a helyi igények által meghatározott együttlétére.
 
#141  Szentmiklóssy Linalina1[kukac]axelero[pont]hu2003-09-24 13:06
Azt gondolom, hogy megint a JOG-nál vagyunk. Nem vagyunk tisztában azzal, hogy a szerzői jog mit jelent a pedagógiában. Ahhoz vagyunk szokva, hogy minden szabadon használható, adaptálható, másolható. A számítógép megjelenése, a szoftverek használhatóságánál ez már konkrétan felmerülő probléma. Ki, mit használhat indegy, mit kell megfizetni, milyen módon lehet kijátszani a szabályozást, törvényeket. Ami egy felől gond, a másik felől akár jó is lehet. Ha valaki tankönyvet ír, nyilván meg fogja illetni a szerzői jogi védelem. Azt gondolom, a lényeg az, hogy pontos, az európai normákhoz igazodó, korrekt szabályozás legyen ami mindenki számára egyértelmű és nem kell minden alkotó pedagógus mellé egy jogászt is alkalmazni. Mit gondoltok erről
 
#140  Kincsesnkati[kukac]veszprem-ped[pont]sulinet[pont]hu2003-09-24 11:07
Az osztályönökök tervező munkájukhoz ismét segítségre várnak. Ugyanis az óraszámcsökkentés "áldozata" számos iskolában az osztályfőnöki óra lett. Maradt a kötelező 10 óra egeszségnevelés Hogyan lehet okosan a fontos témákat súlyozni, ütemezni Ha jó ötleted van, légyszives írd megKincses
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.11.12.
A szülő felelősségévé tenné a KDNP, hogy szakmát szerezzen a gyerek
Az új szakképzési törvényhez nyújtott be a kereszténydemokrata Hollik István módosító javaslatot. Ez – osztrák példára hivatkozva – a szülők (vagy a kiskorú tanuló törvényes ké...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.11.12.
Nem kötelező, de nagy előnyt jelent felvételinél a nyelvvizsga
Bár nem lesz kötelező a középfokú nyelvvizsga a felsőoktatási tanulmányok megkezdéséhez, de azok a diákok, akik most jelentkeznek a felsőoktatásba, és már rendelkeznek nyelvvizsgával,...
(Forrás: infostart)
--
2019.11.12.
Részletek a szakképzés átalakításáról
Tartalmában és módszertanában is átalakul a szakképzés, juttatásai az ösztöndíjak és a munkaszerződések rendszerén alapulnak majd, és módosul a szakképzésben oktatók jogállása -...
(Forrás: infostart)
--
2019.11.12.
Készíts te is digitális tananyagot - Prievara Tiborral!
A tanfolyam előadója Prievara Tibor, a #school létrehozója, a TanárBlog írója, A 21. századi tanár és A 21. századi iskola című könyvek (társ)szerzője, aki Nádori Gergellyel együtt imm...
(Forrás: Nyelv és Tudomány)
--
2019.11.12.
Nem született még döntés a nulladik osztályról
„Az Emberi Erőforrások Minisztériuma a Nemzeti alaptantervvel kapcsolatosan semmiféle új információt nem hozott nyilvánosságra, mivel a dokumentummal kapcsolatosan nem született még dönt...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.11.12.
Háromszázezret érhet egy jó vizsga
Csaknem négyszeresére emelkedik az ösztöndíjasok száma a szakképzésben: míg az idén 33 ezren kaphatnak juttatást, 2021-ben már 110 ezernél is több diá­kot fog támogatni az állam. A kezdetben...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.11.12.
Visszaüt a migránspropaganda: Ferencvárosban az Erdogan-féle magániskolától féltik a lányokat
Az emberekben nyomott hagyott a migránsok elleni propaganda, és már Erdogan magániskolájával kapcsolatban is olyan félelmek jelennek meg a helyiek körében, hogy lányokat fognak megerőszakolni...
(Forrás: Népszava)
--
2019.11.12.
A Nemzeti Bántalmazás Rendszere
Kiverték két fogát és eltörték több bordáját egy 15 éves fiúnak egy fiatalkorú banda tagjai a Széll Kálmán téren, kés is volt náluk. De ez a riport nem róluk szól. Nem is arról a...
(Forrás: Népszava)
--
2019.11.12.
A belügyminiszterhez fordult Baranyi Erdoganék iskolája miatt
Pintér Sándor belügyminisztertől kért tájékoztatást hétfőn Baranyi Krisztina, Ferencváros polgármestere a kerületben helyet kapott török alapítványi Maarif Általános Iskola és Gimn...
(Forrás: Népszava)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot

((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).

--
  Tóth Zoltán

Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán

--
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek