OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
#176  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-11-20 15:30
Kedves Hajni Az érettségi ügy valóban zűrzavaros. Szeretnél valami személyes konzultációt olyan szakemberrel, aki közvetlenül foglalkozik az idegen nyelvi érettségi témájával Az OM honlapján lehet értesülni a szakmai vita jelenlegi állásáról, de a megvalósulásról nehéz jóslatokba bocsátkozni. Jelezd, hogy hogyan tudnánk ennél konkétabban segíteni. Üdvözlettel Juli
 
#175  Katajuhasz[kukac]freemail[pont]hu2003-11-20 15:22
Már hogy ne lenne itt némi "dilemma" is Kinek-kinek a jogában áll az életének valamelyik területét zárójelbe tenni. Aztán viselni a következményeket... Mint az idősebb generáció képviselője jelzem, hogy néhány évtizeddel ezelőtt még összeegyeztethető volt pl. a pedagóguspálya (teljes gőzzel) és a családi élet normál bonyolítása. Most mindkét területen akkor a felpörgés, hogy egyre lehetetlenebb a két dolog egyidejű működtetése.Abban igazad van: hogy kiszállni mindkét területen kockázatos. Az is tény, hogy az élet így nem mindig könnyű. Nem véletlen az, hogy az emberek lelki és testi egészsége általában nyugtalanító. Megoldást ugyan nem tudok, de beszéljük ki Az sem oldja meg, legfeljebb enyhíti a gondot.
 
#174  szekiszeki29[kukac]yahoo[pont]com2003-11-20 11:25
Senki nem beszél önmegvalósításról, a mindenit neki Kell csinálni és kész Az egészet hagynám a fenébe, ha nem kellene lakást venni, gyereket etetni és még sorolhatnám. Itt semmi dilemmáról nincsen szó, csak tényekről. Én pontosan tudom, hogy mit akarok és mit szeretnék, de hiába. Nem ezt hívják kényszerpályának Ja .. és én is tudom mit bírok. A pillanatnyi helyzet azt a szintet már azt túl haladta.
 
#173  LinaLina1[kukac]axelero[pont]hu2003-11-20 09:52
Ahhoz a konfliktushelyzethez szeretnék hozzászólni, hosszabban, ami a hátrányos helyzetű fiatalok egyetemi felvételéhez szükséges pontszámok körüli OM döntés körül kialakult feszültségek mentén alakult. Ezt a fórumot, vagy mást javasoltok-e
Sokat járom az országot, így van kitekintésem más régiókban emiatt kialakult feszültségekről is.
 
#172  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-11-19 16:29
Kedves Lina Én is nagyon szeretném, ha állandósulna valamiféle kapcsolattartás ezen a fórumon, de remélem, ez is belendül. Nagyon érdekesek a hozzászólásaid. Üdv Juli
 
#171  Linalina1[kukac]axelero[pont]hu2003-11-19 15:31
Kedves Kata
A kérdés örök női dilemma az önmegvalósítás körül. A gyermeknevelés nagyon fontos, és időleges teendő, adott rá az az x év, amíg a gyermekek kicsik. A pedagógia szerencsére olyan terep, ahol a karrier építése némi tapasztalat birtokában talán eredményesebb is lehet. Lehet, hogy megér pár év türelmet, a folyamatos önfejlesztés pedig állandó kihívás. Én nem hiszem, hogy a végletes fogalmazás a jó, vagy ez, vagy az, és mindenki maga tudja, hogy mit bír. Volt egy műsor régebben a rádióban: Vendég a háznál - gyermeknevelési műsor. A lényege, hogy van egy rövid idő, aíg a gyermeked gyermek, akit nevelhetsz, akire odafigyelhetsz, akire hatással vagy így, vagy úgy. Legmeghatározóbb az első 10 év. Döntés kérdése, hogy ezt ki, hogyan tudja szervezni. A gyerekeim felnőttek, tényleg vendégek a háznál, a saját életüket élik. A probléma régen is ugyanez volt, se könnyebb, se nehezebb. Mindenkinek magának kell döntenie saját kvalitásait, erőforrásait, lehetőségeit illetően. Sikereket kívánok
 
#170  Linalina1[kukac]axelero[pont]hu2003-11-19 15:20
Kedves Juli
Köszönöm a jó tanácsokat, a kérdés előtt igazából megpróbáltam tájékozódni a lehetséges szakirodalomból. A célom az is volt, hogy lehetséges kapcsolatokat építsek ezen a fórumon keresztül. Bízom benne, hogy egyre többen fogják használni, és akkor ez sikerülni is fog.
 
#169  Katajuhasz[kukac]freemail[pont]hu2003-11-19 11:35
A kis tréfás üzenet mögött ott rejlik a feszültség: gyereket neveljen-e az ember avagy "valósítsa meg önmagát". Nem igazán vicces hangulatomban egyre inkább úgy érzem, hogy a karrier és a gyereknevelés feladata egyre nehezebben összeegyeztethető, ha az ember mindkét dolgot komolyan veszi, és az egész személyiségét beleadja. Persze dönthetünk a gyereknevelés mellett, de akkor – jól kereső férj híján – éhen hal a család. Legalább is nem képes fizetnie a számláit. Vagy dönthetünk a "karrier" mellett, de akkor mi lesz a gyerekekkel Van az ellátásukra, gondozásukra vállalkozó és alkalmas, tettre kész nagyszülő
 
#168  szekiszeki29[kukac]yahoo[pont]com2003-11-18 18:42
Kedves anyám Még mindig itt benn esz a penész))) Remélem te jól vagy és a gyerekek sem szednek darabjaidra a lakással együtt.
)))
Hiányoztok
Zsu
 
#167  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-11-18 10:58
Kedves Lina
Az osztályban végzett tanulmányi munka sajátos eleme az ún. epochális oktatás, ami azt jelenti, hogy a gyermekek tanrendje nem naponta és óránként változik, hanem a fõoktatás tantárgyainak tananyaga tömbösítve, egy-másfél hónapos szakaszokban kerül feldolgozásra. Ez az oktatási forma valóban főként a Waldorf pedagógiához kötődik, de más (főként alternatív) iskolák is alkalmazzák. A következő internetcímeken találsz anyagot a fogalom tisztázásához és a gyakorlati megvalósítás tapasztalataihoz:
gedeon.akg.hu/program/prg4.html; w3.enternet.hu/pedkoll/sulik/waldorf_suli.htm
www.sulinet.hu/tart/cikk/cc/0/11439/1
Ha a dolog mélyebben érdekel,érdemes személyes kapcsolatba lépni valamelyik alternatív iskola pedagógusaival,és konzultációs lehetőséget kérni tőlük. Sok sikert kívánunk a további munkádhoz
 
#166  Szentmiklóssy Linalina1[kukac]axelero[pont]hu2003-11-17 07:58
Waldorfos kolléga segítségét várom, aki tájékoztatna a felsőtagozatos epochális oktatás sajátosságairól, a tananyag epochákba szervezéséről és működtetéséről.
Előre is köszönet
Lina
 
#165  Hajniszuszik[kukac]freemail[pont]hu2003-11-16 20:53
Még egy dolog: iszonyatosan nagy káoszt érzek az új érettségivel kapcsolatban, fogalmam sincs, hogyan fogja biztosítani az iskola a felkészítést. Jelenleg heti 3 angol/ német órával dolgozunk, egyszerűen hiába minden erőfeszítés, nem tudunk megoldásra jutni, hogyan garantálhatnánk még több órát a diáknak, mikor így is a maximumon vannak.Szerintem nem vagyok egyedül.
 
#164  Hajniszuszik[kukac]freemail[pont]hu2003-11-16 20:49
Sziasztok,köszönöm válaszotokat.Az iskola anyagi helyzetének megítélése nem az én feladatom, de azt hiszem,lehetne regélni...Én úgy látom, sok olyan dologra pocsékolnak pénzt, amit olcsóbban is ki lehetett volna hozni...vagy éppen fölösleges beruházás volt...Hajni
 
#163  Petranjikita[kukac]freemail[pont]hu2003-11-14 07:43
Kedves Hajni,
ugye jól emlékszem, hogy te írtál tankönyv-ügyben is Ez a két eset azt mondja nekem, hogy nehéz anyagi helyzetben van az iskolátok, és a vezetés veletek harcol ahelyett, hogy kölcsönösen megértenétek: egy hajóban eveztek, csak kissé nehezek az időjárási viszonyok. Egyetlen tanácsom van: folyamatos, nyílt kommunikáció, és erre kellene rávennetek az igazgatótokat is. Sok türelmet kívánok hozzá: Petra
 
#162  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-11-13 21:47
Kedves Hajni Mi is túlkapásnak véljük a kontroll ilyen formáját. Egyetlen elfogadható indok, hogy a papír és a festék drága, az iskoláknak takarékoskodniuk kell, tehát nem lehet mértéktelen mennyiségű másolást elvégezni az iskolai másolón. Lehet gondolkodni az anyagi erőforrások bővítésének módjain, de az általad elmondott eljárás rendkívül sokat ronthat az iskola légkörén, és olyan bizalmatlanságot sejtet az iskolavezetés részéről, ami semmi jóra nem vezet. Félek, hogy az eset nem egyedi, de remélem, azért nem jellemző...
 
#161  Hajniszuszik[kukac]freemail[pont]hu2003-11-12 17:33
HelloEgy nagyon egyszerű kérdést tennék fel: Ha az órára a fénymásokat akarok vinni, és saját lapra fénymásolok, mindenhol ennyire korlátozzák a tanárt Nálatok hogy működik Nálunk megszabták, hogy a tanárnak be kell mutatnia, mit akar fénymásolni, hány példányban, csak dolgozatról lehet szinte szó,és amikor megírják a diákok a dolgozatot, akkor be kell mutatni, hogy tényleg megírták a tesztet. Ennél nevetségesebb eljárást még nem találtak ki szerintem. Nem hiszem,hogy egy iskola olyan szintre süllyedhet, hogy ne engedje a pót-és segédanyagok fénymását, ami szerintem nálam, mint angol tanárnál szinte mindennapos is lehetne.Ha nem is minden órára, de hetente 1-1 órára jó lenne bevinni vmit, ami segíti ill. feldobja az órkat. Mintha bilincset vertek volna az ember kezére, el vagyok szomorodva és fel vagyok háborodva, hogy ilyen hülyeségeket találnak ki egyesek, csak hogy spóroljanak az iskolában.áááááá, ilyen nincs szerintem, csak nálunk. Nekem, mint pályakezdőnek harcolnom kell )
 
#160  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-10-16 19:44
Kedves Mária Ez a probléma csak helyben,az érintett szülők, kollégák,és ha szükséges más szakemberek (pszichológus, szociális munkás stb.) számára értelmezhető. Minden konkrét élethelyzet a maga egyediségében ítélhető meg, ezért kívülállók, azaz a pontos körülményeket nem ismerők ebben a kérdésben nem illetékesek a tanácsadásra.Honlapunk tanácsadó rovatán keresztül elérhetők olyan szakemberek,akik – amennyiben az adott ügyről megkapják a szükséges tájékoztatást – szívesen segítenek.
 
#159  Szécsi MáriaBabak[kukac]freemail[pont]hu2003-10-16 16:51
S.O.S. Keresek egy 9.évfolyamos tanítványomnak bentlakásos iskolát,ahonnét nem tud meglógni, és állandó felügyelet alatt van, Sürgős.
 
#158  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-10-10 09:56
Kedves Panni A megjelölt folyóiratot bármelyik könyvtárban megtalálod. Sajnos, ez az évfolyam a neten még nem található. Nem tudom, hol laksz, mennyire jelent problémát a közeli könyvtár ellátottsága. A megyei (vagy kerületi) pedagógiai intézetben (illetve pedagógiai szolgáltató központban biztosan kapsz segítséget. Ugyanez a mérőeszköz feltételezhetően megtalálható Kozéki Béla valamelyik 1988 után megjelent és a cikk utáni bibliográfiában feltűntetett könyvében. De legyél óvatos: az ilyen vizsgálat elvégzése komoly pszichológiai felkészültséget igényel, különben többet árt, mint használ. Ha Te magad nem rendelkezel pszichológusi képesítéssel, a vizsgálathoz feltétlenül keress olyan szakembert, aki segít a feldolgozásban. Bármi gondod adódik, nyugodtan keress bennünket újra.
 
#157  Pannivra[kukac]axelero[pont]hu2003-10-08 21:36
Segítséget szeretnék kérniSzeretném elvégezni a Kozéki-féle személyiségvizsgálatot, amelyre Vörösné Rövid Zita
Minőségbiztosítás az osztályfőnöki munkában
c. tanulmányában hivatkozik /Uj Ped. Szemle 2000 március/, de a 100 kérdésből álló kérdéssort nem sikerül megszereznem. Irodalomként hivatkozik kozéki Eszköz az alapvető személyiségvonások mérésére. Pedagógiai Szemle, 1988. 5. sz. 387–398. p.
Ezt a régi számot már nem sikrült fellelnem
Ha valaki tud segíteni köszönettel vennémÜdvözlettel:Panni
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.03.28.
Távoktatás? Nem most van a nagydolgozatok íratásának ideje
„A kényszer szülte átállás a digitális távoktatásra nálunk most aránylag gyorsan megtörtént” – mondta a HVG-nek Ignácz István, Európa első roma nemzetiségű középiskolája, a...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.03.28.
Pörög a távoktatás: mi lesz az évvégi jegyekkel?
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma tájékoztatása szerint a számonkérések módja lehet például beadandó dolgozat, prezentáció vagy videós beszámoló, de használhatnak valamilyen teszt...
(Forrás: eduline)
--
2020.03.28.
Májustól vakáció, augusztustól új tanév - a Pedagógus Kar ötlete
Észrevételei vannak a digitális átállással kapcsolatban a Nemzeti Pedagógus Karnak. Pontos napirendet és a tananyag mérséklését javasolja a Nemzeti Pedagógus Kar a digitális távoktatásban...
(Forrás: Infostart)
--
2020.03.27.
A tanárok számára is kihívás az újfajta oktatás
Egy kis baranyai település általános iskolai tantestülete az iskolák bezárása és a digitális oktatás kihirdetése (március 11.) után rögtön összeült, hogy a kialakult helyzetet közö...
(Forrás: BAMA)
--
2020.03.27.
A távoktatás pluszteher tanárnak, gyereknek, szülőnek
Soha nem volt még ilyen fontos a tanulók, a szülők és a pedagógusok együttműködése, egymásba vetett bizalma. A digitális munkarend sikere jelentős mértékben ezen múlik.Ezt a nehéz idő...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.03.27.
Az összefogás ideje jött el a tanulásban is
A koronavírus-járvány miatti távoktatás kapcsán több száz egyetemista döntött úgy, hogy önkéntesen online tanórákat tart az egészségügyben dolgozók gyermekeinek. Az alapítvány má...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.03.27.
Pedagóguskar: Ne várjunk el folyamatos online jelenlétet!
Fontos a napirend az új munkarendben is, éjszaka és hétvégén lehetőleg ne küldjenek feladatokat a diákoknak – többek között erre hívja fel a figyelmet friss ajánlásában a Nemzeti Pedag...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.03.27.
A bölcsődei, óvodai dolgozókat átállíthatják fogyatékkal élők segítésére
A fogyatékkal, de saját otthonukban élő emberek és családjaik támogatásáról szóló, a koronavírus-járvány idejére vonatkozó intézkedési tervet kaptak az önkormányzatok a pénteken...
(Forrás: index)
--
2020.03.27.
Kötelező otthoni videó a tesióráról? Nem hozhatnák ilyen helyzetbe a diákokat
Azt mindenképp le kell szögezni, a digitális távoktatás főként a rendszer újdonsága miatt még nincs törvényi szinten szabályozva. Ezért bizonyos kereteket fontos lenne megszabni, főleg...
(Forrás: eduline)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Doroginé Kiss Ildikó!
A Kjt. 24. § (1) bekezdése szerint "Ha a közalkalmazott munkaköre
ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más
munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős
többletmunkát végez, illetményén felül a végzett munkával arányos
külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti." A helyettesítési díj
mértékét jogszabály nem határozza meg, csak azt, hogy a végzett
munkával arányosnak kell lennie. Az a javaslatom, hogy a fenti
rendelkezésre hivatkozva kérje, hogy részére az Mt. 139. §-ában
meghatározott óradíj legalább 50 százalékának megfelelő helyettesítési
díjat állapítsanak meg. Ha ezt a munkáltató megtagadja, munkaügyi per
indítható. (A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  Szilágyi István

Tisztel Címzett!
Nagyon szépen köszönöm a szakszerű és megnyugtató válaszát.
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  OFOE

Kedves Szilágyi István! Pedagógus-munkakörben a köznevelési törvény 64. § (2a) bekezdése
alapján az évi 25 munkanap pótszabadság nem adható, hanem jár. A
pótszabadságból a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (2)
bekezdése alapján
a) továbbképzés, foglalkoztatást elősegítő képzés,
b) a nevelési-oktatási intézmény tevékenységi körébe tartozó nevelés,
oktatás, a pedagógiai szakszolgálati intézmény tevékenységi körébe
tartozó pedagógiai szakszolgálati tevékenység,
c) ha a pedagógus szabadságát részben vagy egészben a szorgalmi
időben, óvodapedagógus esetében - a június 1-jétől augusztus 31-éig
tartó időszak kivételével - a nevelési évben adják ki,
lehet legfeljebb 15 munkanapot igénybe venni. Az tehát nem jogszerű,
ha nem a fenti indokok valamelyike miatt, hanem úgymond, időarányosan
vesz le a pótszabadságból napokat a munkáltató. Javaslom, hogy ezt az
intézkedést ne fogadja el, hanem ragaszkodjon a pótszabadság
kiadásához. A felmentési időnek abban a felében, amikor munkavégzésre
kötelezhető, ki kell adni az időarányos szabadságot. Ha a szabadság
kiadására nincs mód, azt a jogviszony megszűnése esetén - az Mt. 125.
§-a szerint - pénzben kell megváltani. (A válszt a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Harmat Krisztina! Jogszerűnek jogszerű, mivel a munkaidő kötött és kötetlen munkaidőből
áll, csak éppen nem nevezhető etikusnak. Úgy lehet kivédeni, hogy a munkavállaló is kivehet az Mt. 122. § (2) bekezdése alapján hét munkanap szabadságot akkor, amikor akar, csak előtte 15 nappal be kell ezt jelenteni. (A válasz a PDSZ szakértőjétől érkezett.)

--
  Harmat Krisztina

Kedves OFOE!
Szeretném kérdezni, hogy jogszerű-e szorgalmi időben, tanítási (hétköznap) napon szabadságot elrendelni a pedagógus számára akkor, amikor annak nincs sem tanítási órája órarend szerint, sem más feladata a neveléssel-oktatással le nem kötött munkaidejében?
Köszönettel:
Harmat Krisztina

--
  Szilágyi István

Azt szeretném megkérdezni, hogy pedagógus munkakörben a 25nap pótszabadság jár, vagy adható? Nyugdíjazás előtt a munkáltató az időarányosan járó 18 nappótszabadságomból 11 napot igénybe vett a tanév zavartalan befejezése érdekében, amihez ugyan joga van, de én úgy gondolom, hogy mivel a felmentési időben nem került kiadásra az időarányos szabadság, azt a munkáltatónak pénzben kell megváltani. Sajnos nem igy történt. Kérdezem, hogy helyesen járt el a munkáltató? Várom megtisztelő válaszát!
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  Doroginé Kiss Ildikó

Tisztelt Egyesület!
Nyelvtanárként 2019 szeptember közepétől december 20-ig (téli szünet kezdete) az én tanulócsoportomat összevontam az említett idő alatt táppénzen levő kolléganőm csoportjával heti 3 órában. Ez összesen 3 osztályt érintett, ami heti heti 9 összevont órát jelentett. Mikor rákérdeztem, hogy ezért jár-e túlóra íj vagy valami plusz bér, azt a választ kaptam, hogy nem mert az összevont órákért semmi sem jár. Ráadásul ugyanígy több mint három hónapot már a tavalyi évben is helyettesítettem ugyan így. Kérdésem, valóban nem jár az összevont órák után túlóra? Mit mond erről a jogszabály?
Üdvözlettel: Doroginé Kiss Ildikó, tanár

--
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek