OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#153  Petranjikita[kukac]freemail[pont]hu2003-10-04 17:53
(folytatás) És közben gondolhatsz, amit akarsz, igazad van. Mert a tankönyv szerintem a munkafeltételek biztosításának körébe tartozik, ami az intézményvezető feladata lenne. Lehet, hogy jövőre már a tanári széket is ki kell fizetnetek majd… Tehát én a helyedben mindenképpen azon lennék, hogy az iskola vásárolja meg a kérdéses tankönyvet. Ez lenne az ízléses. A szakkönyvtámogatást nem is értem, hogy miért kevered ide, az neked mint pedagógusnak jár, és olyan irodalomra költöd, amire te akarod – ezt a támogatási formát kifejezetten az önművelés, önfejlesztés támogatására alkották meg, és nem azért, hogy a napi munka feltételeinek a megteremtését ebből finanszírozzák. Ezt neked nem az igazgatód, hanem az állami költségvetés biztosítja, és az igazgatódnak semmi köze hozzá. Az erre vonatkozó szabályozást különben olvashatod ezen a honlapon, a jogi rovat „A pedagógus mint munkavállaló” címe alatt.
 
#152  Petranjikita[kukac]freemail[pont]hu2003-10-04 17:52
Kedves Hajnalka
Eléggé méltatlan helyzetbe kerültél. Semmiképpen nem ízléses, amit az igazgatód csinál. A tanárok tankönyv-használatával kapcsolatban különben az a gyakorlat, hogy az iskola vásárolja meg, és könyvtári állományba veszi azokat a tankönyveket, amiből a pedagógusok tanítanak. Ez lenne a normális most nálatok is, ahol feltehetőleg az történt, hogy az iskolának el kellene számolni a tankönyvforgalmazó felé, és rájött, hogy a tanári példányokra nincs fedezete. Miután tanítanod kell valamiből, ha az iskolai könyvtáratokban nincs meg az inkriminált könyv (ez elég ciki lenne…), akkor vagy kiveszed egy másik könyvtárból, vagy kénytelen leszel megvásárolni.
 
#151  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-10-04 17:22
Kedves Hajnalka Egy kis türelmedet kérjük, megpróbáljuk a lehető legszak- és jogszerűbb választ megfogalmazni, hogy valóban a segítségedre lehessünk (OFOE).
 
#150  Ancsaszep[kukac]radnoti-elte[pont]sulinet[pont]hu2003-10-03 19:40
Kedves Etelka
Küldöm a ballagási tarisznya néhány
"lelőhelyét". Mi minden évben Papp László úrtól rendelünk.
Cím: Papp László fényképész, filmnyomó
4200 Hajdúszoboszló, Bocskai u. 16/a Telefon 06 52 361 971
Van még egyéb ajánlat is, például:
Mike Sándor és Mikéné Szabó Mária
2525 Bajna Petőfi S. u. 20.
Telefon: 06 33 516 010
Fax: 06 33 516 019
Email: tari@ballago.hu
web: www.ballago.hu
 
#149  Paróczai Hajnalkaszuszik[kukac]freemail[pont]hu2003-10-02 14:49
Ki tudna nekem segítséget nyújtani a következő dologban Kötelezheti-e az iskola a tanárt arra, hogy az órán általa használni kívánt tankönyvet megvegyeJoga van-e ahhoz a vezetőségnek, hogy utólagos bejelentéssel közölje ezt a tényt: a tanárnak ki kell fizetni azt a tankönyvet, amiből tanít. A mi középiskolánkban tegnap közölték velünk, hogy ami könyvet újonnan a tankönyvárustól (még szeptember első hetében)elhoztunk tanári példány címén, azt fizessük is ki.
Kötelező-e nekem a szakirodalom támogatásból erre fordítanomMi a tendencia nagyon sürgős lenne a válasz, köszönöm.
 
#148  mártahadnagym[kukac]oveges-szi[pont]hu2003-09-30 12:02
Kedves Etelka Szoktak küldeni az iskolának egy csomó ilyen ajánlatot a különféle gyártók. Én már évek óta egy bajnai cégtől rendelem (Mikéné Szabó Mária, 2525 Bajna, Petőfi u.20), és nagyon elégedett vagyok. Ki is küldik utánvéttel. Elérhetőségeik: tel:33/516 010, fax:33/516 019, e-mail:tari@ballago.hu
 
#147  Kolozsiné Földvári Etelkafoldvari[kukac]math[pont]u-szeged[pont]hu2003-09-29 13:41
Tisztelt szerkesztőség
Szívesen olvasnék ötleteket arról, hogy a ballagási tarisznyákat hol szokták az iskolák beszerezni. Esetleg konkrét címeket is, Békés, ill. Csongrád megyéből.
Köszönettel
 
#146  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-09-28 20:02
A honlap valamennyi szerkesztője nevében nagyon köszönöm a dícséretet. Próbáljuk tartani a színvonalat.
 
#145  Takacs Andreatakacs_andrea[kukac]axelero[pont]hu2003-09-28 13:47
Nagyszerű, hogy létezik egy ilyen színvonalas pedagógiai honlap
 
#144  Szávai Ilonailona[pont]szavai[kukac]pontkiado[pont]hu2003-09-26 13:04
Nem reklám, tájékoztatás
Kedves Olvasó A PONT Kiadó gondozásában megjelenő Fordulópont ötödik évét tölti idén. Már kapható a folyóirat 20-ik száma, melynek címe: Kire vagyok féltékeny A Fordulópont negyedéves folyóirat, évente 4 szám jelenik meg. Minden szám egy-egy fontos, gyermekkorban gyökerező pszichológiai, nevelési, társadalmi témát jár körül. Egy-egy szám külön is megrendelhető, kötetenkénti ára 630 Ft. Egy teljes évfolyam ára 2000 Ft, éves előfizetési díja is 2000 Ft, amely nem változott öt éve, a folyóirat alapítása óta. Postaköltség nem terheli a megrendelőt, az egyre növekvő postai díjak ellenére sem. Tekintettel a folyóirat hiánypótló jellegére, értékelve az egyre növekvő érdeklődést, "lehetőségeink erejéig" a folyóirat számai visszamenőleg is megrendelhetők A borítók, a tartalomjegyzékek és egyes cikkek kivonatosan olvashatók honlapunkon: www.pontkiado.hu
Folyóiratunk megrendelhető e-mailen: rendeles@pontkiado.hu
levélben: 1300 Budapest, Pf. 215 vagy faxon (1)368-8058.

ÉLMÉNYKÖZPONTÚ IRODALOMTANÍTÁS sorozatunk újabb 2 kötettel gazdagodott

Hálásak vagyunk, ha továbbítja érdeklődő ismerőseinek, munkatársainak e tájékoztatót. Ha a továbbiakban nem kívánja kapni hírlevelünket, kérem jelezze a rendeles@pontkiado.hu címen.
 
#143  Csillag Ferenccsillag[kukac]fovpi[pont]hu2003-09-25 08:59
Az elmúlt időszakban többször is kellett a közoktatási törvény módosításáról más és más hallgatói körnek szólnom. A hozzászólásokból, vitákból pontosan kiderült, hogy minden kör [igazgatók,osztályfőnökök iskolatípustól függően] másként kezeli a titkot.
A veszélyhelyzetet többen is abban látják, hogy:
1./ a gyerek és a pedagógus szövetségre lép a szülő ellen,
2./ a pedagógus olyan felelősséget kell magára vállaljon, amely mélyebb, bensőségesebb kapcsolatot feltételez a tanítvány és közte,
3./ további komoly gondot jelenthet az is, hogy a személyiségfejlődés bbizonyos szakaszaiban a gyerek egy-egy otthoni "konfliktusát" felnagyítja.
A példák még folytathatóak lennének, ám magam azt gondolom, hogy a törvény ezen pontja olyan helyzeteket produkálhat, amely - ha a pedagósus nevelő szerepét nem erősítjük meg - kifejezetten káros lehet valamennyi szereplő részére. S a nevelő szerepet - éppen az osztályfőnöki órák jelenlegi hekyzetében - magam megkérdőjelezem.
Komoly tett lenne a törvényalkotótól, ha a titok fogalmát meghatározná Ha a titok az etika kategóriájába tartozik, akkor - hasonlóan egyéb szakmákhoz [orvos, pszichológus stb.] etikai kódex formájában közzétehető és az alkalmazása, a betartása számon kérhető. Ha jogi kategória, akkor a jogalkotónak pontos leírását kell adnia annak, mit is ért titkon; mettől meddig terjed.
Gondolkozzunk tehát, mielőtt alkalmazzuk a törvény e pontját [A rutinos, jó pedagógus ugyanis korábban is tartotta magát a titoktartáshoz törvényi szabályozás nélkül.]
Csillag F.
 
#142  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-09-24 16:55
Kedves "Kincses" Biztos vagy benne, hogy az osztályfőnöki órát tartalmát központilag kellene meghatározni Az egészségnevelés kötelező 10 óráját még nem vonták vissza, szerintem elhibázott volt a bevezetése. Ez az amúgy is szűkös órakeret álljon rendelkezésre az osztályfőnök és osztálya kötetlen, a helyi igények által meghatározott együttlétére.
 
#141  Szentmiklóssy Linalina1[kukac]axelero[pont]hu2003-09-24 13:06
Azt gondolom, hogy megint a JOG-nál vagyunk. Nem vagyunk tisztában azzal, hogy a szerzői jog mit jelent a pedagógiában. Ahhoz vagyunk szokva, hogy minden szabadon használható, adaptálható, másolható. A számítógép megjelenése, a szoftverek használhatóságánál ez már konkrétan felmerülő probléma. Ki, mit használhat indegy, mit kell megfizetni, milyen módon lehet kijátszani a szabályozást, törvényeket. Ami egy felől gond, a másik felől akár jó is lehet. Ha valaki tankönyvet ír, nyilván meg fogja illetni a szerzői jogi védelem. Azt gondolom, a lényeg az, hogy pontos, az európai normákhoz igazodó, korrekt szabályozás legyen ami mindenki számára egyértelmű és nem kell minden alkotó pedagógus mellé egy jogászt is alkalmazni. Mit gondoltok erről
 
#140  Kincsesnkati[kukac]veszprem-ped[pont]sulinet[pont]hu2003-09-24 11:07
Az osztályönökök tervező munkájukhoz ismét segítségre várnak. Ugyanis az óraszámcsökkentés "áldozata" számos iskolában az osztályfőnöki óra lett. Maradt a kötelező 10 óra egeszségnevelés Hogyan lehet okosan a fontos témákat súlyozni, ütemezni Ha jó ötleted van, légyszives írd megKincses
 
#139  Linalina1[kukac]axelero[pont]hu2003-09-22 10:28
(folytatás) Az enyém annyi, hogy közzétegyem: azzal, ha az iskolát, osztályfőnököt egyértelmű állásfoglalásra kötelezi, amelyik lehetségesen az egyik fél javára pozitív a másik oldalán negatív, (vagy nem pozitív, ) és ez az érdekeltek tudomására kerül, az mindenképp az egyik szülő és az iskola/osztály/osztályfőnök kapcsolat romlásához vezet. Ez biztosan nem a gyermek érdeke, aki amúgy is nehéz helyzetben van.
Ha a Bíróság olyan véleményt akar, amely a döntéshozásban valóban segíti, akkor biztosítani kell, hogy a véleményt kötelezően adó pedagógus és az általa tanított gyerek kapcsolata védett legyen.
Ma a törvény és jogismeret a mindennapos élet egyik legfontosabb velejárója. Ehhez jelenleg nincsenek megfelelő szakmai továbbképzések. Úgy érzem, hogy a pedagógus pálya magasabb szintű törvény és jogismeretet kíván, amelyre a pedagógusokat is tanítani kell.
Szentmiklóssy Lina
Tanító-tanár
Közoktatási szakértő
 
#138  Linalina1[kukac]axelero[pont]hu2003-09-22 10:27
Jog, válóper, szakvélemény, vélemény, iskola, osztályfőnök
Azért írok, mert tapasztalataimat közzé szeretném tenni, hogy más is okuljon belőle.
Nem kívánom megnevezni a szereplőket, helyet, de természetesen a nevem adom a hitelesség érdekében.
Osztálytanítóként az iskolán keresztül keresett meg a Bíróság azzal, hogy egy gyermekelhelyezési ügyben adott szempontokra kér választ- felteszem: az objektív döntés érdekében.
A véleményemet természetesen jogkövető állampolgárként és egy szakmai szervezet tagjaként felelősségem teljes tudatában adtam. Mivel a véleményem ebben az esetben csak az egyik fél számára volt kedvező, a gyermek és a szülők, iskola, osztályfőnök jó kapcsolat megőrzésének érdekében faxon kértem, hogy a felek számára ne legyen megtekinthető. A bíróság nem értesített arról, hogy ez nem lehetséges, bár az első fokú bíróság ezt végül is tiszteletben tartotta. Nem szeretnék itt a gyermekelhelyezés megoldatlansága kapcsán az egyéb, a gyermek érdekeit teljesen figyelmen kívül hagyó bírósági gyakorlattal és procedúrával kapcsolatos eljárásokra utalni, tegye ezt meg más, nem az én tisztem.
 
#137  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-09-22 10:24
Izgalmas Ildikó (több részből álló) hozzászólása a jog és pedagógia kérdésköréről.Elgondolkodva az általa írottakon valóban nehéz eldönteni, hogy a kérdés kapcsán optimisták vagy pesszimisták legyünk-e. Nem véletlen, hogy váltják egymást a vidám és szomorú fejecskét. Vajon az elvek, bármily szépek is mennyire érvényesíthetők a jelenlegi gyakorlatban
 
#136  Ildikókocse[pont]ildiko[kukac]freemail[pont]hu2003-09-22 10:21
Ui.: A kaposvári konferencia (VII. Nemzetközi Erkölcs- Művészetfilozófiai és Nevelési Konf.) plenáris ülésén mutatta be Földesi Tamás A Janus-arcú titok c. kiadás alatt lévő könyvét. Kedvcsinálónak néhány gondolat a mű alapvetéséből:
A titok közbülső hely az igazság és a hazugság között. A titok hallgatás. „Nem hazudik”-és ez jó. „Nem mond igazat”-és ez rossz. Akkor a titoknak melyik arca a domináns A lényeg: mi a titok következménye, milyen emberi hatásai vannak Van, amikor erény ha hallgatok, van , amikor az az erény, ha nyilvánosságra hozom. Ez felelősséggel jár. A titok birtokosa dilemmák elé kerül. A demokrácia működésében két törekvés él: 1, derüljön ki a titok- kormányzati felelősség, 2, ne derüljön ki – személyiségi jogok.
Akár ennek tükrében is értelmezhető a pedagógus titoktartási kötelezettsége, és dilemmái. Lehet, hogy a probléma tényleg bonyolultabb, minthogy jogszabállyal meg lehetne oldani.
 
#135  Ildikókocse[pont]ildiko[kukac]freemail[pont]hu2003-09-22 10:19
A törvény hatálya rövidebb időre szól, mint az erkölcsé. A törvényeket kormányok módosítják (nálunk – az oktatásban - négy évenként), de az alapvető erkölcsi szabályok évszázadosak.
Kérdéses, hogy a nevelés – mint az iskola egyik fő feladata – milyen hatékony lesz, és milyen eredménnyel zárul ebben a változó világban Ha négy évenként más elvek alapján, más szemléletű közokt. tv. és tanterv szerint oktatjuk és neveljük gyermekeinket, hogyan alakul ki a személyiségük, jellemük szilárd alapja, aminek segítségével megállják a helyüket a társadalomban, kiszámítható társakká válnak a környezetük számára és ép, egészséges testi-lelki életet tudnak élni.
Persze kérdés az is, hogy változik-e az iskola a törvényekkel és tantervekkel együtt, vagy a dokumentumok bekerülnek a fiókba, és az iskola élete úgy folyik tovább, mint annak előtte.
És itt egy újabb probléma. Ha a közoktatás megújításra szorul, a régi reflexek megváltoztatására vajon a törvény-e a megfelelő eszköz Attól tartok nem feltétlenül. Ha az oktatás- nevelés az osztályteremben zajlik, az osztályterem ajtaja pedig be van téve, nehéz nyomon követni a jogszerűséget. A pedagógusképzés/továbbképzés talán hozhatna szemléletváltozást, de az eltömegesedett felsőoktatásban a tanárképzés szinte mindenfajta szűrés nélkül bocsátja a munkaerőpiacra az oklevéllel rendelkező tanárok tömegét.
 
#133  Ildikókocse[pont]ildiko[kukac]freemail[pont]hu2003-09-22 10:17
A pedagógia és a törvény
Az elején fontos leszögezni; messzemenően egyetértek azzal, hogy törvények alapján végezzük a mindennapi munkánkat. Ennek betartása mindegyikünk számára kötelező, hiszen a demokrácia sajátja, hogy a többségi akaratnak a közösség minden tagja engedelmeskedik. Törvények kellenek, szabályozzák életünket, ugyanakkor meg is védenek bennünket.
A kérdés csupán az, hogy minden probléma megoldható-e a törvény által. A közoktatási tv. módosítása nagy teret szentel a hátrányok mérséklésének. A törekvést messzemenően támogatom, hiszen nem csak az egyénnek, az országnak is rossz, ha tehetségek, jó képességek vesznek el. Fontos lenne a mind jobban képzett munkaerő a gazdaság fejlődéséhez. De ha arra gondolok, hogy a hátrányos megkülönböztetés leggyakrabban nem manifeszt módon, hanem látens folyamatok által valósul meg, akkor elgondolkodtató, hogy ezek felett a folyamatok felett van-e hatalma a törvénynek Ki, hogyan ellenőrzi azt, hogy a tanító néni melyik gyerekre mosolyog, kit kérdez többször, kit dícsér és kit nem Lehet, hogy az ő (tanító néni) viselkedésében semmi jogszerűtlent nem találunk, különbséget mégis tesz.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.07.19.
Nyáry Luca: A magántanulás mentett meg attól, hogy csődtömeggé váljak – Így látja az új törvényt egy érintett diák
A köznevelési törvény pénteken elfogadott módosításai szerint a következő tanévtől (tehát már idén szeptembertől) megszűnik a magántanulói státusz, felváltja az úgynevezett „egy...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.07.17.
Kell még 164 millió forint közpénz a milliós tandíjjal induló elit magániskolára
Szeptemberben nyit Debrecenben az alapítványi iskola, ahova a jelentkezés is 100 ezer forintba kerül. Ösztöndíjas helyek egyelőre nem lesznek, az építkezést az adófizetők állják, a szá...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.07.17.
Egyszerre 11 óvónő mondott fel egy újpesti óvodában
Olyan pedagógusok hagyták ott az óvodát, akik már az alakulás óta ott dolgoztak, alapítók voltak. Két olyan mesterpedagógus is felállt, akik óriási szaktudással is rendelkeznek. A távoz...
(Forrás: Újpesti Hírmondó)
--
2019.07.17.
Még egy dolog, amiben szembemegyünk Európával: egyre több a korai iskolaelhagyó
A 2010-ben elfogadott Európa 2020 Stratégiában Magyarország azt vállalta, hogy 2020-ra a korai iskolaelhagyók arányát 10 százalékra csökkenti, ettől a célkitűzéstől azonban egyre távolodunk...
(Forrás: Népszava)
--
2019.07.17.
Megőrülsz: almaügyi nyomozást rendelt el a tankerület
Valószínűleg megtaláltuk a hét agygörcsét, pedig még csak kedd van. A magyar általános iskolákban általában almát adnak a tízóraihoz, ám arra, ami most jön, egyetlen almagengszter, egyetlen...
(Forrás: Pécsi Stop)
--
2019.07.17.
A német, az osztrák és a lengyel rektori konferencia kiáll az MTA mellett
Közös közleményben adott hangot kedden aggodalmainak a német, az osztrák és a lengyel rektori konferencia a Magyar Tudományos Akadémia átalakításával kapcsolatos jogszabály elfogadása miatt...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.07.17.
Évtizedes kudarcok után újra tanulhatnak
Van, akitől a gyermeknevelés és autista kisfia fejlesztése, van, akitől az önbizalomhiány, és van, akitől a családfenntartó szerep vette el a továbbtanulás lehetőségét. Egyesek beletö...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.07.17.
Bódis József: Nem csorbulnak a szülői jogok a köznevelési törvény módosításával
Az államtitkár hangsúlyozta: a szülői jogok továbbra is megmaradnak, mert ha a szülő úgy ítéli meg, hogy korai lenne háromévesen óvodába vinni a gyermeket, egy év halasztást kérhet....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.07.17.
Az érettségi biztos túlbuzgósága miatt semmisítették meg a Szinyei Gimnázium tizenöt végzősének érettségijét
A helyzet abszurditását fokozza, hogy az iskolában a tizenöt említett diákon kívül is voltak olyan érettségizők, akiknek az érintettekhez hasonlóan hiányzott egy-egy természettudományos...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
  Eleonóra

Kedves OFOE Csapat!
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy egy egyházi iskolában dolgozom, mint 50% kollégiumi felügyelő, 50% kollégiumi ápoló. Érdeklődnék, hogy ilyen esetben számomra mennyi szabadság jár? Tavaly fél állásban tanítottam, akkor járt a pedagógusi szabadság, itt úgy olvasom, ebben a munkakörben is jogosult lennék.?
Köszönettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek