OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#124  Kalukvm[kukac]katonaj-bp[pont]sulinet[pont]hu2003-09-09 21:16
Kedves Mindenki Köszönöm a gyors válaszotokat, a tanulásmódszertani szakirodalmat és a letölthető "széttöredezett négyzeteket".
 
#123  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-09-09 10:05
Az Üzenet rovat néhány napig technikai okokból nem működött. Elnézést kérünk minden a bekapcsolódással hasztalan próbálkozó látogatónktól. Kérjük, hogy amennyiben a honlapunk bármely rovatában gondokat észlel, azonnal jelezze ezt a következő e-mail címek valamelyikén: szatmaryn@axelero.hu vagy szekja@axelero.hu. Közreműködését előre is köszönjük.
 
#122  janjan[kukac]kik[pont]oki[pont]hu2003-09-09 09:50
Újra működik!
 
#121  Nóraszatmaryn[kukac]axelero[pont]hu2003-08-29 21:18
Kedves Ili
Sortörést a "\" karakterrel tudsz csinálni.
 
#120  Iliisz7[kukac]freemail[pont]hu2003-08-29 21:13
Hogyan lehet sortörést csinálni az üzenetben
 
#119  Iliisz7[kukac]freemail[pont]hu2003-08-29 21:12
Kedves Petra Köszönöm szépen a tanácsadóban közzétett kimerítő válaszodat Ili
 
#118  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-08-26 22:14
A 117. üzenetben jelzett ábrák letölthető formában fenn vannak a Pedagógiai (ezen belül a kooperációs) játékok között.
 
#117  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-08-25 13:55
Kedves Kalu és minden érdeklődő A Széttöredezett négyzetek és az Összekuszált állatok című gyakorlatok honlapon megjelent változatából valóban hiányoznak a képek. Mivel ezek nélkük nehézkes a gyakorlatok alkalmazása, a lehető leggyorsabban fel fogjuk őket tenni. Üdvözlettel Juli
 
#116  Nóraszatmaryn[kukac]axelero[pont]hu2003-08-25 08:14
Kedves Kalu
Az ábrákat sajnos nem lehet letölteni, mert nem képek. Csak a szöveget tudod lemásolni.
Üdvözlettel: Nóra
 
#115  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-08-24 21:14
Kedves "Kalu"
Az alábbi internetcímen, az AKG Kiadó megrendelhető kiadványai között találhatók Oroszlány Péter könyvei, amelyek a tanulás tanításának egy kipróbált programját tartalmazzák.
http://www.akgkiado.hu/arl.htm
A széttöredezett négyzetek letölthetőségének utána nézünk.
Jó tanévkezdést kívánunk
 
#114  Kalukvm[kukac]index[pont]hu2003-08-24 20:29
Üdvözlet a nyári szünet utolsó napján Ki tud nekem segíteni A 21. sz., Széttöredezett négyzetek c. komm. játék (a pedagógiai játékokból) ábráit elvileg le lehetne tölteni Vagy csak nekem nem sikerül
Tud-e valaki a tanulás tanítása témakörhöz feladatforrást ajánlani Más kérdésem egyelőre nincs, hiszen még csak az év elején (sem) tartunk... ) Mindenkinek jó rajtot kívánok
 
#113  Ábelszeki29[kukac]yahoo[pont]com2003-07-03 02:04
Örülök a szünetnekKi nem örül
 
#112  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-06-18 06:00
Kedves Laci Azt a cikket olvastam én is az És-ben (2003/8.). Szerintem sok igazság van benne: gond van a rendszer működésével (Lásd korábban Pétert, 102). De úgy gondolom, a dolog differenciált, nem minden gyerekre, családra érvényes ugyanaz a megállapítás. Van néhány kulcsprobléma, amiről kicsit mélyebben kellene eszmét cserélni. Például a szülő és a pedagógus közötti bizalomhiány. Meg a túlzott teljesítménykényszer, amely alól a gyerekek egy része igyekszik is kibújni. Érdemes elolvasni a honlapunk archívumában N.Kollár Katalinék vizsgálatát a tanulói terhelésről. Kiderül, hogy a felvételi körüli hisztéria áttevődött a gimnáziumi felvételik idejére, míg a felsőoktatásba való bekerülés már közel sem akkora ügy, mint néhány éve. Lehet, hogy érdemes lenne ebben rovatban néhány konkrét helyzetet körüljárni, talán akkor nem leszünk ennyire általánosak, és kevésbé beszélünk mellé, illetve el egymás mellett. Üdvözlettel Juli (Ahogyan ezt Péter jogosan felvetette.)
 
#111  Laciklaci[kukac]tmamk[pont]hu2003-06-16 08:27
Kedves Juli
Köszönöm a gyors segítséget, most magamban csak azon dühöngök, hogy miért nem találtam én ezt meg magamtól.
Az "Üzenő" oldalon kibontakozó iskola, pedagógus, szülő, óraszám vitához szeretném minden kollégám figyelmét felhívni egy tanulságos cikkre, amely az AURA júniusi számában jelent meg (ez a pilisborosjenői PTMIK kiadványa, és többek közt a Köznevelés melléklete).E. Szabó László írásának a címe: A hiba nem az Ön gyermekében van...
Nem találta fel a hideg vizet, de engem eléggé elgondolkodtatott, kiváncsi lennék más véleményére is. Üdvözlettel:Laci
 
#110  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-06-15 09:46
Kedves Péter Ahogy átgondolom, ebben a korábbi megfogalmazásomban (első sorban az e rovat terjedelmi korlátozottsága miatt) valóban tükröződött némi romantikus felhang. Talán az maradt ki, hogy ezek a valóban jól működő iskolák, pedagógusok nem kapnak, vagy csak elvétve kapnak érdemi visszajelzést, hiszen a "minőségbiztosítás" túl bürokratizált kritériumrendszere nem feltétlenül azokat igazolta vissza, akik a szó valódi értelmében kiválóak. És ha ez a visszajelzés rendre elmarad, elvész a biztonságérzet, a legjobbak is gyakran elhullanak,"kiégnek", ha van lehetőségük elmennek a pályáról és ez nagy luxus. A szülők kérdése külön téma, bár része az egésznek. Próbáljuk meg valahogyan közösen megragadni a lényeget Azontúl,hogy kommunikálnunk kellene ( és nem csak egymással. A döntéshozőkat is próbálom persze szóra bírni. Barátsággal Juli
 
#109  Péterdramaped[kukac]axelero[pont]hu2003-06-14 09:54
Kedves Juli Hangsúlyozottan mondom: szerintem is akadnak kiváló iskolák, és kiváló pedagógusok. Abban viszont egyáltalán nem értek Veled egyet – noha rendkivül szimpatikus a romanticizmusod –, hogy az ő kisugárzásuk átütő hatású lenne. A dolognak valóban van egy - a saját tehetetlenségéből adódó – forgása, de attól semmi jót nem várhatunk. A tudomány, a közoktatásirányítás és a pedagógusok sorába még beilleszteném a szülőket is. Egyébként meg bár beszélnék többet el egymás mellett, de nekem meg az az érzésem, hogy csak úgy – tekintet nélkül a másikra – mellé beszélünk. Szeretettel Péter
 
#108  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-06-13 03:53
Kedves Péter A rendszer szintjén valóban megragadhatók a "korhadás jelei". Azt gondolom azonban, hogy csak akkor lesz valami jobb az egészből, ha akadnak jó iskolák, pedagógusok. A rendszer elég nehézkesen mozdul, én a magam részéről abban bízom, hogy az egyes jól működő intézményeknek, az egyes jó pedagógusoknak lesz annyi kisugárzása, hogy végül is a rendszer egészén átjön a hatás. Persze én sem vagyok töretlenül optimista, de azért bízom abban, hogy a dolog kiforogja magát. Nagyon fontos lenne a folyamatos kommunikáció (akár elektronikus úton is) a tudomány, a közoktatásirányítás és a pedagógusok között, de ezt valahogy szörnyű nehéz összehozni. Mindig az az érzésem, hogy elbeszélünk egymás mellett.
 
#107  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-06-13 03:46
Kedves Laci A főlapon az osztályfőnöki óra kifejezésre ráklikkelve, a pedagógiai játékoknál találod meg a keresett módszereket. Jó táborozást, üdvözlettel Juli
 
#106  Laciklaci[kukac]tmamk[pont]hu2003-06-13 01:55
Aki tud segítsen
Jó néhány héttel ezelőtt az ofoe honlapján rátaláltam egy csomó módszerre, amelyeket kiscsoportban jól lehet alkalmazni például ismeretlen emberek játékos megismerkedésére. Most, nyári táborozásra készülve szerettem volna néhány módszert kigyűjteni, de nem találom a megfelelő oldalt. Aki tud segítsen megtalálnom.
Üdvözlettel: Laci
 
#105  Péterdramaped[kukac]axelero[pont]hu2003-06-13 05:54
Kedves Juli A megállapítás valóban sommás (már csak a műfaj miatt is), de az "olykor" azért igazolja. És még ha az olykornál többször is fut össze az ember igen jó pedagógusokkal, nekem mindig az az érzésem, hogy ezek az iskolák, pedagógusok, az iskola (mint alaprendszer (amely korhad)) ellenében jók.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.04.19.
„Kiemelkedő” csaló iskolák. Nahalka István írásas
Felmerülnek jogi és oktatásigazgatási kérdések is. Nem vagyok jogász, nem tudom megmondani, hogy a kompetenciamérések során történő csalás jogi értelemben minek minősül. Ha van ilyen...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.18.
Odaszúrt az MTA Palkovicséknak egy méretest
Az ITM eddig nem árulta el, hogy javítaná a magyar innovációs teljesítményt, sőt a kormány adós egy részletes tanulmánnyal, de addig is az MTA összeálított egyet, az Eötvös 2020+ anyagot...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.17.
Ötéves technikumok lesznek a szakgimnáziumokból
2020 szeptemberétől a mostani szakgimnáziumok ötéves technikummá, a szakközépiskolák pedig hároméves szakképző iskolákká alakulnak – jelentette be Pölöskei Gáborné, az Innováció...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.15.
Megreformálnák a tanári pályaalkalmasságit
Jelenlegi formájában nem tölti be valódi szerepét a pedagógusok pálya­alkalmassági vizsgálata az érintett oktatók és hallgatók szerint. A felvételi részét képező vizsgálat jórészt...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A gyermekek érdekét helyezi előtérbe a szaktárca
Az Igazságügyi Minisztérium lépéseket készül tenni azért, hogy a gyermekek legfőbb érdekét szem előtt tartó szabályozás szülessen az úgynevezett jogellenes gyermekelviteli ügyekben....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A több napja tartó lengyel tanársztrájkról
Ez a magyar médiában néhány példától (itt, itt, itt és itt) eltekintve egyelőre nem kapott nagy figyelmet. A cikkben a sztrájk okait és körülményeit járom körül, mely a Taní-tani Online...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.13.
Félelmetes, hogy itt tartunk, és az is félelmetes, hogy nem tiltakozunk
Elnézve az eseményeket, a reakciókat, az általános folyamatokat, komolyan megkérdőjeleződik bennem, van-e értelme az egésznek. Mennyivel egyszerűbb lenne szülőként kimenekíteni a saját...
(Forrás: ckpinfo)
--
2019.04.13.
Orbán Viktor ma azt tesz az oktatás rendszerével, amit akar
Az oktatás szereplői közül mára lényegében már csak a diákok azok, akik érdemben lennének képesek hallatni a hangjukat, de a NER résen van: a kormány ellen többször és több fórumon...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.04.13.
Palkovics szerint az MTA átláthatatlan, év végéig pedig át kell szervezni
Cáfolta az MTA hivatalos közleményében Palkovics László innovációs- és technológiai minisztérium Hír Televíziónak adott korábbi nyilatkozatát, melyben azt állította:„A magyar kormá...
(Forrás: mérce)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek