OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#37  jucoszalai[kukac]nagyatad[pont]hu2003-01-10 16:24
Kedves Juli.
Tudom, hogy kicsit megkéstem a reagálással, de ma számoltunk utánna egy kicsit a pénzügyi dolgoknak. A megállapodás ellen nem lehet kifogásunk, talán egy kicsit jobb kondíciókat is teremt a túlórázóknak - az ofi megbízás mindenképpen -, de én a minőség romlásának legalizálását látom benne. A jelenlegi kötelező óraszámot is sokallom, a burkolt óraszámemelés pedig tovább ront a helyzeten.
Az osztálylétszámok csökkentése elveiben nagyon jók, de mi például kötelezően felvevő iskola lévén eddig sem tudtunk 35 alatt maradni. A megyén most voltunk fenntartói interjún, most voltak a költségvetési tárgyalások is és sajnos nem tudunk mit kezdeni ezzel a törvényi előírással. Zsúfolt az iskolánk, még több osztály indítására nem vagyunk képesek, a felvételeket pedig meg kell oldani. Tudom, mondhatnánk magunkat szerencsésnek is, mert nincs tanulóhiány, de a hangulatot és természetesen az eredményességet negatívan befolyásolja a 38-40 fős osztályok léte.
Az alsó tagozatos változásokat én személy szerint örömmel olvastam, remélem valóban a tanulói terhek csökkentésével jár majd együtt, de az 5-6 osztályos osztott rendszerű oktatás megváltoztatása eröltetettnek tűnik. Nem hiszem, hogy a személyen lenne a lényeg, sokkal fontosabbnak érzem a tananyag mennyiségét, a koncentrikus tananyag felépítéséből eredő érlelés hiányát.
 
#36  Varga Attilavargaa[kukac]oki[pont]hu2003-01-09 20:07
Én nem látok semmi kivetnivalót abban, ha egy tanár pluszórákra szerződést köt az iskolájával. Ha tanítással akar pluszpénzt szerezni, úgyis fog pluszórákat vállalni. Miért ne tehetné ezt meg az iskola keretein belül
Ormai Vera gondolataival én is egyetértek. A létszámhatárok esetében az legalább előrelépés, hogy a törvény szól az ellenőrzésükről (bár nem hiszem, hogy a max. 50.000 forintos büntetés elriasztó erejű) Eddig inkább csak irányszámként vették figyelembe a határokat az iskolák.
 
#35  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-01-07 12:22

Kedves Látogatók Jó lenne, ha elmondanátok a véleményeteket az Oktatási törvény módosítási javaslatának egy bizonyos pontjához, amelyet a PDSZ kifogásol.
A módosító javaslat ugyanis lehetővé tenné, hogy az intézményvezetők és a pedagógusok megállapodása alapján az előírt kötelező óraszámon felüli órákat teljesítsenek a pedagógusok, amiért cserében egy ún. teljesítményszorzó alapján külön díjazást kellene megállapítani a munkaszerződésben.
A PDSZ szerint a javaslat túlmunkára kötelezné a pedagóguisokat, s az oktatás színvonalának csökkenéséhez vezet. Ráadásul, ha egy tanár több órát vállal azzal kollégáitól veszi el a munkát, és így a pedagógus-munkanélküliség is kialakulhat.
Hiller István oktatási államtitkár szerint a tervezet egy eddig is létező gyakorlastot legalizál. Köztudott ugyanis, hogy sok pedagógus saját iskolájában vállalna többletpénzért többlet feladatot.

Nektek erről mi a véleményetek Ez valóban lényeges, sőt "zsebbe vágó" kérdés. Én személyesen erről azt gondolom, hogy még mindig jobb, ha a pedagógus a saját intézményében vállal túlmunkát (persze fizetségért), mintha a munkaerejét másutt bocsátja áruba.
 
#34  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2003-01-06 11:05
Szervusz, Jucó, neked, nektek is boldog újévet. Most egy hónapja nézzük a számlálót, a honlap megújulása óta 900 látogató volt. Ez nem rossz eredmény. Nagyon remélem, hogy az interakvitás is kap egy kis lendületet, miután mindenki remekül kipihente magát a szokatlanul hosszú téli szünetben, és derüs hangulatban várja a jövőt.
 
#33  jucoszalai[kukac]nagyatad[pont]hu2003-01-05 23:20
Mindenkinek nagyon boldog, eredményekben gazdag új éve kívánokKívánom, hogy induljon be a lap úgy igazán
 
#32  Dálnokiné Pécsi Klárapecsi[pont]klara[kukac]axelero[pont]hu2003-01-04 20:44
A drogtörvénnyel kapcsolatban szeretném aggályaimat kifejezni,hogy félő, hogy a szociálisan leginkább hátrányos gyerekeket veszélyeztetné az iskolákba bekerülő drog.Az 1988-as Ensz egyezmény tiltja a gyermekek kábítószerfogyasztását,de kérdés, kinek lesz módjában megakadályozni a kábítószer iskolába való bekerülését.Tekintve,hogy a dilernél csak kis mennyiség lesz,és azt is "csak" közös fogyasztásra szánta.
Nem látom azokat a szabadidős programokat - és a pénzeszközöket rá,amellyel a fiatalokat el lehetne téríteni a drogfogyasztástól.
Hiányoznak a megfelelő számú rehabilitációs intézetek is.
 
#31  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2002-12-29 18:50
Itt szeretném tudatni minden érdeklődővel, hogy az Oktatási Minisztérium elkészítette a közoktatásról szóló 1993. évi törvény módosításának tervezetét. A tervezet szövege elolvasható az OM és a Sulinet honlapján. (www.om.hu, www.sulinet.hu). Az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesületétől is kértek előzetes véleményt január 10-i határidővel. Szeretnénk ebben a közérdekű kérdésben a pedagógusok minél szélesebb körének az álláspontját képviselni. Használjuk ki e célból ezt a faliújságot, amelynek a gyorsasága mellett előnye, hogy lehetőséget ad az azonnali közvetlen reflexióra is
 
#30  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2002-12-29 11:44
Nóri Meg mindenki, aki esetleg e-mailen szeretne velem kapcsolatba lépni. A levelezőprogramom olykor nem fogad üzeneteket. A sürgős dolgokat küldjétek ezen a faliújságon. Mindenkinek nagyon Boldog Újévet kívánok ezen az útvonalon is. Juli
 
#29  jucoszalai[kukac]nagyatad[pont]hu2002-12-25 14:20
"Karácsony első napja van, köszönt és minden jót kíván egy csíz a csupasz körtefán"
Kellemes karácsonyi ünnepeket kívánok mindenkinek, aki olvassa a falat.
 
#28  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2002-12-20 01:13
Kedves Jucóka Nagyszerű lesz a dolog januárban is, és bármikor, folyamatosan.
Mindenkinek Nincsenek nálatok olyan diákok, akik verset, prózát írnak Küldjetek ilyeneket, a legjobbakat feltesszük a honlap "előterébe".
Kinek van valami jó ötlete a tanácsadói rovat megmozgatásához
 
#27  jucoszalai[kukac]nagyatad[pont]hu2002-12-18 21:58
Köszönöm János az információt. Póstázom a Julinak a nyilatkozatot.
Julikám A kérdőívek feldolgozásából csak januárban lesz megfogható anyag, akkor tudok a tapasztalatokról egy kis képet adni, de az egy átfogó kép lesz az iskola megítélését, az elégedettséget, elégedetlenséget és igényeket illetően. A családi kapcsolatok javíthatóságának alaposabb vizsgálatát pedig egy későbbi időpontban tudnám elképzelni, ha a tantestülettel kiválasztanánk mint továbbfejlesztendő területet.
 
#26  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2002-12-16 18:13
Köszönöm, János, hogy szólsz, ezt elnéztem. Majd javítjuk az alapszabályt. Jucóka Nincs kedved részletesen leírni a kérdőíves tapasztalatokat Esetleg néhány részletet közeadni a válaszokból Persze név nélkül
 
#25  Janmjan[kukac]mail[pont]datanet[pont]hu2002-12-15 23:19
Kedves Jucó
Egyszerű Küldje el a belépési nyilatkozatot a következő címre:
Szekszárdi Júlia
Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
1051 Budapest, Dorottya u. 8.
Itt jegyzem meg, hogy az alapszabályban helytelenül az egyesület régi címe szerepel.
Üdvözlettel: J.
 
#24  jucoszalai[kukac]nagyatad[pont]hu2002-12-15 01:17
Megint elfelejtettem, szívesen támogatnám belépésemmel az egyesület munkáját, de nem tudom mit kezdjek a belépési nyilatkozattal. Tájékoztassatok, hogyan juttathatom el és kinek.
Üdv.
 
#23  jucoszalai[kukac]nagyatad[pont]hu2002-12-15 01:12
Szervusztok
Julikám, teljesen egyetértek a gondolatoddal, nem közömbösségről van szó a szülők részéről, hanem arról a sokadrangúságról, amit elfoglal a gyermek iskolai élete a család millió gondja mellett. Én is erről erről beszéltem, amikor idő hiányában ránk bízza az iskolai problémák megoldását. Ezért is nehéz megoldást keresni a kapcsolat javítására. A mi hátrányos helyzetű, vidéki tanulóinknál még egy internetes kapcsolat is elképzelhetetlen jó ideig. Csak beleolvasás szintén nyilatkozva a kérdőíveinkről elmondhatom, hogy igénylik a szülők az osztályfőnökökkel való gyakoribb találkozást (lsd saját osztályom kérdőíve), de még a szülői értekezletekre is kis százalékban jelennek meg (nálam 14 fő a 38-as osztálylétszámnál). Csak a gyerekek érzelmi megközelítésén keresztül tudok próbálkozni, hogy rajtuk keresztül csalogassam be az intézetbe legalább valamilyen más időpontban a szülőket.
Kálmán Meglátogattam honlapotokat, igazán érdekes lehet a program, de ...˛Ugye nem kell ecsetelnem, hogy mit jelent egy iskolában előállni egy ilyen lehetőséggel a mai szűkös keretek közt, főleg, ha a szociometria használatában is egyedülálló vagyok. Így marad a feldolgozásra a téli szünet, és több-kevesebb sikerrel az önálló "terápia", mert még a város is pszichológus gondokkal küzd.
 
#22  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2002-12-12 15:29
Bocs, én tévedtem, véletlenül beírtam a www-t az elejére. Rendben van a cím Érdemes megnézni, ez egy valóban működő és hatékony program. Mindenkinek ajánlom.
 
#21  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2002-12-12 15:25
Kedves Kálmán A megadott címen nem elérhető a honlap. Nincs benne elírás Pedig a program valóban nagyon izgalmas lehet az osztályfőnökök számára (is).
 
#20  Kálmánszatmari[kukac]radnoti-elte[pont]sulinet[pont]hu2002-12-12 10:04
Mindenki figyelmébe
Akit érdekel a "Közööségek Tükörben" program, ami egy szociometriai vizsgálatra épülő fejlesztő módszer az iskolai közösségek részére, az a http://pc2.radnoti-elte.sulinet.hu honlapon bővebb információkat talál róla és emailban kereshet engem is további infókért.
 
#19  nóranora_szatmary[kukac]hotmail[pont]com2002-12-12 01:45
A témával kapcsolatban érdemes beleolvasni Szabó László Diagnózis az iskoláról - Kórkép magunkról című, gondolatébresztő cikkébe (ÚPSZ 2002/07), melyben többek között arra keresi a választ, hogy sok esetben miért marad eredménytelen az iskola azon igyekezete, hogy együttműködésre késztesse a szülőket.
A cikk a honlapról is elérhető (Tematikus olvasnivalók az ÚPSZ oldalain / Értékelés).
 
#18  Juliszekja[kukac]axelero[pont]hu2002-12-10 21:16
Jucóka Valóban érdekes lenne a szülői kérdőívetek eredménye
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.11.22.
A serdülők 80 százaléka nem él elég aktív életet, amivel kockáztatják az egészségüket a WHO új jelentése szerint
Az ENSZ Egészségügyi Világszervezete szerint a helyzet súlyos, lépéseket kell tenni, hogy a fiatalok többet sportoljanak, mert az inaktivitás veszélyezteti az egészségüket. „Sürgős politikai...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.11.22.
Maruzsa Zoltán: A gyerekek érdekeit szem előtt tartva hoztuk meg a köznevelési törvény módosítását
Mint mondta, az óvodába lépés halasztása eddig a jegyző hatásköre volt, januártól azonban ez átkerül a kormányhivatalokhoz, amelyek az Oktatási Hivatal országos adatbázisa alapján fogj...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.11.22.
Az Emmi ígéri, figyelembe veszik a szülő véleményét is az iskolakezdésnél
Megjelent a Magyar Közlönyben egy kormányrendelet, ami több jogszabályt módosít a 2020-tól megváltozó beiskolázási és óvodakezdési rend érdekében. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma...
(Forrás: index)
--
2019.11.22.
Az Emmi a pedagógustüntetésről: S.O.R.O.S.
"A pedagógus és más szakszervezetek által ma bejelentett tüntetés, ismét az ellenzék és a Soros-hálózat politikai céljait, nem a pedagógusokat, pláne nem a gyermekeket szolgálja. Ugyanazok...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.11.21.
Nádori Gergely: A rossz oktatás is életeket követel
Azoktól a gyerekektől, akiknek ma nem nyújtunk megfelelő oktatást, tíz-húsz évet veszünk el. Mindezt a Családok éve és a Legfőbb kincsünk a gyermek transzparensek alatt. A legfurcsább,...
(Forrás: index)
--
2019.11.21.
Ha lesz budapesti szuperegyetem, a körvonalai már látszódnak
Polónyi István oktatáskutató a HVG Diploma 2020 kiadványának elmondta, hogy ezt a célt nem lehetetlen elérni, de éppen politikai döntés kellene hozzá. Szerinte ugyanis az, hogy egy magyar...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.11.21.
Nem mondom a gyerekemnek, hogy hazudjon, csak azért, hogy támogatást kapjunk
Elkezdődött a gyermekek otthongondozási díja (gyod) kapcsán az otthon ápolt gyerekek állapotfelmérése. Úgy tűnik, hogy a szülők nem véletlenül féltek a szigorú kritériumrendszertől....
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.11.20.
Harcolhat-e az iskolapszichológia a gyermekjogokért?
Nálunk nem az a legnagyobb baj, hogy nem elég gyors a folyamat, hanem, hogy visszafelé megyünk – és maguk a jogok sérülnek. Ahogy a diákoknak már nincs véleményezési joguk az iskolaigazgat...
(Forrás: mérce)
--
2019.11.20.
Emberi Erőforrások Minisztériuma: A gyermekek védelme mindennél fontosabb
A gyermekek védelme, egészséges testi-lelki-szellemi fejlődésük biztosítása mindennél fontosabb a magyar kormány számára – hangsúlyozta az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) a gyermekjogi...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot

((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).

--
  Tóth Zoltán

Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán

--
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek