OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#2850  babosbabos[pont]gabor57[kukac]gmail[pont]com2014-03-10 07:29
Tisztelet Ofő!
Szeretném megtudni, hogy hol-hogy lehet a 25 éves jubileumi kifizetéshez hozzájutni?
A mai napig 25 év 89 napot dolgoztam, mindig SzKI-ban (4 munkahely) közalkalmazottként. Csak most a PedII. miatt vettem észre, hogy simán átsiklottak az időm fölött.
Mit tehetek, kinél kell reklamálni, vagy a jogaimat érvényesíteni?
bg
 
#2849  Emikeemike[kukac]gmail[pont]com2014-03-06 16:21
Tisztelt Osztályfőnök!

Érdeklődni szeretnék, hogy 2014. jan. 01-től minden pedagógusnak jár-e az átlagosan 8-9 ezer forintos béremelés, mert mindenkitől azt halljuk, hogy megkapták - országszerte - , viszont a mi óvodánkban senki nem kapott, s nem is volt róla szó a vezetőség részéről... Ha kötelező adni (a bérminimum emelkedése miatti alapbér növekedés okán), akkor visszamenőleg megkaphatjuk-e a különbözetet? Köszönettel: Emike
 
#2848  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2014-02-28 22:26
Kedves Ildikó!
Az akkor még bőven érvényben lévő (megnéztem) 138/1992 .Korm. rendelet (a Kjt. végrehajtási rendelete) a következőket írja:
13/A. §
[A Kt. 94. § (3) bekezdésének l) pontjához]
14. §
A közoktatási intézmény dolgozójának a fizetési fokozatok közötti várakozási idejét egy évvel csökkenteni kell, ha törvénnyel alapított kitüntetést vagy díjat, illetve miniszter által alapított díjat kapott.A közoktatási intézmény dolgozójának a fizetési fokozatok közötti várakozási idejét egy évvel csökkenteni kell, ha teljesítette a külön jogszabályban meghatározott továbbképzés követelményeit. A várakozási idő csökkentése hétévenként egy alkalommal illeti meg a közoktatási intézmény dolgozóját akkor is, ha a továbbképzés követelményeit többször teljesítette ebben az időszakban.

Ezt is olvassa hozzá, a KLIK szakmai tanácsai többek között a 2013. szept. 1-i besorolásokkal kapcsolatban. A 9. pont, ami rá vonatkozik, de lehet, hogy van még ezzel kapcsolatos válaszuk, nem olvastam végig.Az a lényeg, hogy véleményem szerint 13. jan. 1-vel csökkenteni kellett volna a várakozási idejét - akkor is, ha kötelezően fizetési fokozatot váltott volna, és akkor is, ha nem.

A következő a fent hivatkozott, szintén akkor hatályban lévő 1992. évi tv. 94. § (3) bek. l) pontja:

94. § (1)–(2)
(3) Felhatalmazás kap a Kormány, hogy rendeletben szabályozza
l) a pedagógus-továbbképzést teljesítők anyagi elismerésének, a várakozási idő csökkentésének lehetőségét, azokat a feltételeket, amelyek fennállása esetén a kiemelt munkavégzésért járó kereset-kiegészítést meg kell állapítani, valamint a kereset-kiegészítés legkisebb összegét, az intézményi minőségirányítási programban meghatározott szempontok és értékelési rend alapján adható anyagi elismerés rendjét, továbbá a pedagógus-munkakör tekintetében a kötelező órát meghaladó tanítás munkáltatói elrendelését, az elrendelt tanítás díjazását, a munkaidő-beosztás, továbbá nevelési-oktatási intézményekben a rendkívüli munkavégzés, az ügyelet és készenlét elrendelésének feltételeit, az ügyelet és az ügyelet alatt elrendelt munkavégzés díjazását is magában foglaló átalánydíjazás megállapításának szabályait és mértékét, az intézményvezetői és vezetőhelyettesi feladatot ellátók, az átlagostól eltérő feladatot ellátó, a nehezebb körülmények között dolgozó pedagógusok, a pályakezdő pedagógusok többletdíjazása, kiegészítő illetménye megállapításának feltételeit, a díjazás mértékét, a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek, tanulók szülei iskolai végzettséggel összefüggő önkéntes nyilatkozatának kérdéseit, valamint az igazgatótanács munkáltatói jogosítványait;

Ezt is olvassa hozzá vagy lobogtassa meg nekik, a 9. pontban van a lényeg. Lehet, hogy még van ezzel kapcsolatban benne valami, nem olvastam végig:

http://klik.gov.hu/download/f/e1/80000/GYIK-Átsorolás.pdf

Összefoglalva: véleményem szerint csökkenteni kellett volna a várakozási idejét (átsorolást kellett volna kapnia 13.jan.1-vel), ha lépett akkor kötelezően, ha nem. (Persze ha a hétévenkénti miatt abban a ciklusában még nem csökkentették e miatt)
 
#2846  Peer Krisztipeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2014-02-27 07:56
Kedves Mónika!

Nem írja, hogy gyermeke kapott-e segítséget, ami a figyelemzavarát illeti. Diagnosztizálták? Sokat segíthetne neki, ha megkapná a megfelelő segítséget a fejlesztés terén, és a pedagógusok is figyelembe tudnák venni. Persze az lett volna az ideális, ha ezt sokkal korábban kapja meg.
De a figyelemzavar most csak egy járulékos probléma. A lánya krízisben van, ezért követett el öngyilkossági kísérletet, aminek nagyon erős jelzés értéke van, hogy nagy a baj. Nagyon fontos, hogy szakembertől is kapjon segítséget, vigye el pszichológushoz (nevelési tanácsadóba, gyermekjóléti szolgálathoz, ideggondozóba), de gondolom kapott elérhetőséget a kórházban. Ha nem, maga keressen szakembert a lányának. Fontos, hogy ebben a krízishelyzetben meg legyen segítve, Ön pedig anyaként álljon mellette, támogassa, akkor is, amikor éppen úgy tűnik, nincs Önre szüksége. Lánya kamaszodik, de előfordul, hogy a kamaszkori krízis valamilyen patológiába torkollik (pl.: depresszió), ezért is fontos vele foglalkozni. A szakemberek Önnek is tudnak tanácsot adni, hogyan legyen most gyermeke mellett, hogyan tudja a legjobban segíteni.
Az iskolakerülés most másodlagos probléma, de ha segítséget kap, ez is meg fog oldódni idővel.
Beszéljen a pedagógusokkal, kérjen türelmet, megértést. Kérje meg a szakembert, hogy ő is segítsen az iskolával való kommunikációban. De ez elsősorban az Ön feladata szülőként.
Az a kérdés pedig, hogy ki a felelős, súlytalanná válik, ha valóban történik valami.
Minden jót kívánok! Peer Krisztina
 
#2845  monikakaticabogar1025[kukac]gmail[pont]com2014-02-25 19:04
Tisztelt osztfőnök

Gyermekem figyelemzavaros és még sajnos más rengeteg problémája van. 13 éves ötödikre ahogy nehezebb lett a tananyag figyelemzavara még komolyabb problémàkat okoz neki.Nem képes feldolgozni hogy a jó tanuló kislányból 2-3 -as tanuló lett. Most hetedikes eljutottunk oda hogy vagdosta magát be kellett vi i a gyermekpszcihiatriara. Az iskolában leadtuk a papirt tájékoztassuk őket azóta gyereket teljesen leirták és a tanárok nap mint nap bántják őt. Ma pl a tesi tanára kihivta közszemlére és közölte hogy még a dagt Alexandra is megtudta csinálni a feladatot.mit tegyek? Ha a gyerekkel történik valami ki lesz a felelős! És ez csak sok közül az egyik. Már iskolába sem akar menni és nem is tanul egyáltalán hiába próbálok meg bár mit. Segítségét előre is köszönöm
Tisztelettel monika
 
#2844  Ildikóildike67[kukac]gmail[pont]com2014-02-25 15:42
Én is ebben a cipőben járok, mint Éva!2012. decemberben szakvizsgáztam. Akkor nem kaptam meg a várakozási idő csökkentését a 120 óra teljesítése okán. Most lehetséges-e ezt még pótolni, 2014-ben? Akkor még élt ez a része a rendeletnek, utána kérdeztem... Várom a válaszát izgalommal! Köszönettel: Ildikó
 
#2843  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2014-02-24 09:31
Kedves Éva! Esetleg a 277/1997-es Korm. rendeletben előzőleg előírt, a hétévenkénti 120 órás teljesítése miatti várakozási idő csökkentésére gondol? Mert a rendeletnek ez a passzusa már nem létezik. Utána kellene néznie, hogy 2012-ben (mikor szakvizsgázott) élt-e még ez a része a rendeletnek, hogy e miatt csökkenteni kell a várakozási idejét. Továbbá azt is meg kellene nézni, hogy annak, akinek ily módon csökkent a várakozási ideje, elismerik-e azt a pedagógiai életpályamodell szerinti előmeneteli rendszerben.
Úgy gondolom, hogy a portfóliót kell feltöltenie, lásd: 326/2013. Feltételezem, hogy megvan a feltételként megszabott szolgálati ideje.
 
#2842  Évaeva[kukac]pr[pont]hu2014-02-21 21:07
Szeretném megtudni, hogy ha 2012. dec.-ben szereztem a szakvizsgázott pedagógus oklevelemet és ezzel teljesítettem a 120 órás kötelező továbbképzést, akkor most, 2014. februárban megkaphatom-e a jelenlegi törvény szerint a 7 évenként egyszer lehetséges átsorolásomat?
 
#2841  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2014-02-18 14:41
Kedves SÁNDOR KATA!
Az egyesületi e-mail címre érkezett kérdésére megpróbáltunk válaszolni, de a levelünk visszajött. Ha még aktuális a kérdés, küldje el a működő e-mail címét, mert az info@edounio.hu nem funkcionál.
 
#2840  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2014-02-14 18:30

Kedves Jenes Zoltánné és kedves Heréb János!

A következő információkat kaptuk a kérdéseiket illetően:

A pedagógus szakvizsga fogalmát szervezésének körülményei, a hozzá kapcsolódó juttatásokat a 277/1997 (XII. 22) Kormányrendelet vezette be.
Ebből levezetve a 41/1999. (X. 13.) OM rendelet meghatározta a képesítési követelményeket. Ennek az 1. sz melléklete azt is tartalmazta, hogy ezeknek a követelményeknek a teljesítését az oklevélben is fel kell tüntetni. Kétféle bejegyzés volt hatályos:
1. szakvizsgázott pedagógus,
2. a pedagógus szakvizsga követelményeinek eleget tett.

Meglátásunk szerint az 1999. előtt szerzett szakirányú végzettségek szakvizsgával való egyenértékűségéről azért sem lehet szó, mert nem volt szabályozva a képzési kimeneti követelménye, A 41/1999. OM rendelet felsorolja azokat a szakirányú továbbképzéseket, melyek min. egy féléves kiegészítéssel szakvizsga letételét is lehetővé tették. Szigorú volt a szabály azonban abban a tekintetben, hogy az oklevélben a teljesítését meg kellett jeleníteni.

Ezen információk alapján sajnos egyikük végzettsége sem felel meg a pedagógus szakvizsgának.
 
#2839  Jenes Zoltánnéjenes1[kukac]t-online[pont]hu2014-02-13 20:34
T. OFOE!
Én is a szakvizsgának minősülő végzettségről szeretnék érdeklődni. 1984-ben szereztem tanítói oklevelet, majd 1999-ben Magyar nyelv és irodalom műveltségterületen végeztem Jászberényben. Sajnos senki nem tudja megmondani, hogy ez elfogadható-e szakvizsgával egyenértékű végzettségnek. Az igazgató szerint nekem kell "kinyomozni", hogy kérhetem-e az átsorolásomat. Jó lenne már tudni valamit, hiszen április vége rohamosan közeleg!
Válaszukat előre is köszönöm.
 
#2838  Heréb Jánosherebjano[kukac]gmail[pont]com2014-02-11 09:52
Tisztelt Cím!
Arra kérdésre szeretnék választ kapni, hogy milyen szakirányú végzettség fogadható el pedagógus szakvizsgának.
Konkrétan a "A tanterv fejlesztés szakirányú továbbképzési szak" elfogadható-e.
Ezt a képzést, illetve a megszerzett végzettséget éveken át elfogadták pedagógus szakvizsgának.
Most a porfólió feltöltése kapcsán kiderült, hogy nem számítható be (az igazgató szerint).
Azt a joghelyet keresem, ami törölte ezt a képzést mint szakvizsgának elfogadható képzettséget.
Vagy azt a joghelyet, ami egyértelműen leírja, hogy mi fogadható el pedagógus szakvizsgaként.
Válaszukat előre is köszönöm.
 
#2837  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2014-02-09 20:23
Kedves Riz Kálmán! Javasolom,hogy nézze meg a 2011. évi CXC. tv. 47.§., 3. melléklet, 99.§ (7) bekezdést.(Nem tartom valószínűnek, hogy lehet napközis nevelő. Azt a szakképzettséget kell hozzá megszereznie, amit a 3. melléklet előír.)
 
#2836  Riz Kálmánrizkalman[kukac]t-online[pont]hu2014-02-06 17:07
Üdvözletem!
Azt szeretném kérdezni,hogy gyógypedagógus tanári diplomával foglalkoztathatnak-e tovább egyéb foglalkozást(napközi,tanulószoba)ellátó tanári munkakörben általános iskola 1-4. évfolyamon a 2011.évi törvénymódosítás miatt?
Esetleg újabb diplomát kell szereznem,de milyet?
Köszönettel várom a választ!
 
#2835  Rabb Edit rabbedit[kukac]gmail[pont]com2014-02-02 06:42
Kedves Ofoe!
Nagyon köszönöm !
 
#2834  Károlytoth[pont]karoly01[kukac]citromail[pont]hu2014-02-01 17:06
Kedves Ili!
Köszönöm válaszát!
Üdvözlettel Károly!
 
#2833  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2014-02-01 09:35
Kedves Károly! A kérdés már korábban is felmerült ebben a rovatban. Ugyanazt tudom válaszolni, amit Tamásnak. Azt javasolom, hogy nézzen bele a 2011. évi CXC. tv. 3. sz. mellékletébe, ott le van írva, hogy alsó tagozatban, 5-6. évfolyamban, illetve 7-8. évfolyamban milyen végzettséggel, szakképzettséggel taníthat. A jogszabályt megtalálja például a www.magyarorszag.hu-n. Ha a jelenlegi végzettségével taníthat a megfelelő évfolyamban, akkor úgy gondolom, hogy ugyanitt napközis és tanulószobai tevékenységet is elláthat.
 
#2832  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2014-01-31 20:09
Kedves Mtibi! A megbízási szerződés alapján járó díjazás megegyezés kérdése, jogszabály nem írja elő, hogy mennyit kell fizetni (nem vonatkozik rá bértábla, kötelező pótlék stb.).
Újra le kellene ülnie az igazgatóval vagy akivel kötötte (KLIK?) a megbízási szerződést és átbeszélni, hogy mi alapján állapították meg az óradíját vagy ha fix megb. díja van, akkor azt, hogy az az összeg miből tevődik össze.
 
#2831  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2014-01-31 19:22
Kedves Kérdezőnk! (Füstös Sz.) A mesterképzés nem számít szakvizsgának.
 
#2830  Károlytoth[pont]karoly01[kukac]citromail[pont]hu2014-01-31 18:52
Tisztelt Ofoe!
„A pedagógiatanár (pedagógia szakos tanár) nevesítve nem szerepel ugyan az Nkt. 3. számú mellékletében, de a Kt. a napközi otthoni és tanulószobai foglakozások vezetésére megfelelő felsőfokú iskolai végzettségnek és szakképzettségnek határozta meg. Az Nkt. azonban nem említ külön napközis nevelői vagy tanulószobai foglalkozást vezető pedagógus- munkakört és ilyen feladatot sem nevez meg. Ennek megfelelően, ha továbbra is ellátja az ilyen jellegű feladatot (egyéb foglalkozás), esetükre az Nkt. 99. § (10) bekezdés alkalmazható”Az lenne a kérésem,hogy segítsenek értelmezni az idézett szöveget.Ez azt jelenti hogy,pedagógia szakos tanári diplomámmal csak akkor alkalmazhatnak tovább egyéb foglalkozás(napközi,tanulószoba)ellátására tanári munkakörben,ha tanulmányaimat elkezdem egy felsőfokú pedagógus- szakképzettséget nyújtó oktatásban?Segítségüket előre is nagyon köszönöm!Tisztelettel!Károly
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.04.19.
„Kiemelkedő” csaló iskolák. Nahalka István írásas
Felmerülnek jogi és oktatásigazgatási kérdések is. Nem vagyok jogász, nem tudom megmondani, hogy a kompetenciamérések során történő csalás jogi értelemben minek minősül. Ha van ilyen...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.18.
Odaszúrt az MTA Palkovicséknak egy méretest
Az ITM eddig nem árulta el, hogy javítaná a magyar innovációs teljesítményt, sőt a kormány adós egy részletes tanulmánnyal, de addig is az MTA összeálított egyet, az Eötvös 2020+ anyagot...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.17.
Ötéves technikumok lesznek a szakgimnáziumokból
2020 szeptemberétől a mostani szakgimnáziumok ötéves technikummá, a szakközépiskolák pedig hároméves szakképző iskolákká alakulnak – jelentette be Pölöskei Gáborné, az Innováció...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.15.
Megreformálnák a tanári pályaalkalmasságit
Jelenlegi formájában nem tölti be valódi szerepét a pedagógusok pálya­alkalmassági vizsgálata az érintett oktatók és hallgatók szerint. A felvételi részét képező vizsgálat jórészt...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A gyermekek érdekét helyezi előtérbe a szaktárca
Az Igazságügyi Minisztérium lépéseket készül tenni azért, hogy a gyermekek legfőbb érdekét szem előtt tartó szabályozás szülessen az úgynevezett jogellenes gyermekelviteli ügyekben....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A több napja tartó lengyel tanársztrájkról
Ez a magyar médiában néhány példától (itt, itt, itt és itt) eltekintve egyelőre nem kapott nagy figyelmet. A cikkben a sztrájk okait és körülményeit járom körül, mely a Taní-tani Online...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.13.
Félelmetes, hogy itt tartunk, és az is félelmetes, hogy nem tiltakozunk
Elnézve az eseményeket, a reakciókat, az általános folyamatokat, komolyan megkérdőjeleződik bennem, van-e értelme az egésznek. Mennyivel egyszerűbb lenne szülőként kimenekíteni a saját...
(Forrás: ckpinfo)
--
2019.04.13.
Orbán Viktor ma azt tesz az oktatás rendszerével, amit akar
Az oktatás szereplői közül mára lényegében már csak a diákok azok, akik érdemben lennének képesek hallatni a hangjukat, de a NER résen van: a kormány ellen többször és több fórumon...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.04.13.
Palkovics szerint az MTA átláthatatlan, év végéig pedig át kell szervezni
Cáfolta az MTA hivatalos közleményében Palkovics László innovációs- és technológiai minisztérium Hír Televíziónak adott korábbi nyilatkozatát, melyben azt állította:„A magyar kormá...
(Forrás: mérce)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek