OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#2829  mtibimegyesi65[kukac]freemail[pont]hu2014-01-28 09:36
Tisztelt Ofoe!
Az alábbi kérdéssel fordulok Önökhöz!
Egy vidéki városi középiskolában tanítok. Mivel van általános iskolai diplomám is. Ebben a tanévben egy vidéki LHH-s település általános iskolájában heti 5 órában mint óraadó is dolgozom. Az ottani dolgozók megkapják az ezzel járó pótlékot, viszont az én esetemben a fenntartó vitatja a jogosságot.
Kérdésem:
Melyik jogszabály rendelkezik erről?
Kinek a feladata ez után járni, az enyém vagy az én intézményvetetőmé?
Ha elutasítanak és a jogszabály szerint járna a pótlék, kihez fordulhatok?
Üdvözlettel: Tibor
 
#2828  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2014-01-27 08:51
Kedves Edit! A legteljesebb tájékoztatás a Complex Jogi Adatbankban található: http://jab.complex.hu/doc.php?docid=WKHU-QJ-XML-000000A1100190TV
Ez 2011-es, de jelzi, hogy hol juthatsz el a módosításokhoz is. Munkajogászt nem tudunk ajánlani, de megpróbálunk keresni.Ha találunk valakit, jelezzük.
 
#2827  Rabb Edit rabbedit[kukac]gmail[pont]com2014-01-27 08:02
Kedves Ofoe!
Nagyon köszönöm válaszukat! Esetleg tudnak ebben jártas szakembert ajánlani? Vagy milyen címszó alatt kereshetett?
További segítségüket is nagyon köszönöm , üdvözlettel: Edit
 
#2826  Füstös Sz.szil71[kukac]citromail[pont]hu2014-01-26 19:40
Üdvözletem Mindenkinek!
20 éve tanítok általános iskolában. Végzettségem tanító, hitoktató, német nyelv tanító, ezeken felül elvégeztem Pécsett a Pécsi Tudományegyetem Tanári mesterképzési szakát, így okleveles pedagógia tanár szakképzettséget szereztem.
Kérdésem: ez a végzettség megfelel-e a pedagógus-szakvizsgának, mellyel a - legalább 14 év - szakmai gyakorlat mellett pályázni lehet a Pedagógus II. fokozatra a portfólió április 30-ig történő feltöltésével?
Köszönettel: Szilvi
 
#2825  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2014-01-26 10:39
Kedves Tamás! Azt javasolom, hogy nézzen bele a 2011. évi CXC. tv. 3. sz. mellékletébe, ott le van írva, hogy alsó tagozatban, 5-6. évfolyamban, illetve 7-8. évfolyamban milyen végzettséggel, szakképzettséggel taníthat. A jogszabályt megtalálja például a www.magyarorszag.hu-n. Ha a jelenlegi végzettségével taníthat a megfelelő évfolyamban, akkor úgy gondolom, hogy ugyanitt napközis és tanulószobai tevékenységet is elláthat. Sok sikert kívánok!
 
#2824  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2014-01-25 17:43
Kedves Edit! Ez annyira bonyolult munkajogi kérdés, hogy megfelelő szakember híján nem merünk rá választ adni. Javasoljuk, hogy fordulj egy a témához értő munkajogászhoz.
 
#2823  Rabb Edit rabbedit[kukac]gmail[pont]com2014-01-25 00:06

Üdvözletem!
Új, óvodai gyógytestnevelői állásom megtartásához szeretném segítségét kérni, ha óvodapedagógusokkal is foglalkoznak.
Óvodapedagógusi diplomám 1999-ben szereztem, utána elvégeztem 2010- ben a gyógytestnevelői szakot is, de ezt is az ELTE tanító és Óvóképző karán, mellyel szakvizsgát is kaptam egyben.
2013 novembertől a Nevelési Tanácsadóban kaptam óvodai gyógytestnevelői állást, majd most szóltak hogy a tavalyi törvénymódosítás miatt valószínűleg elbocsátanak minket vagy szerzünk egyetemi tanári diplomát is, mert csak így tarthatunk gyógytestnevelést.

Igyekeztem átböngészni a törvényeket és az alábbiakat találtam ami lehet segítene állásom megtartásához....( ha jól értelmezem , ehhez szeretnék segítséget )

17 § mely szerint óvodában csak óvodapedagógusi végzettséggel lehet dolgozni

127 §1a a munkáltató dönt arról hogy elfogadja-e a főiskolai leckekönyvben levő tantárgy oktatásának módszertanát

( az én esetemben :
-oktatás technikát tanultam az óvodapedagógusi képzettségem alatt
-gyakorlatvezetés és elemzés a gyógytestnevelői képzésem alatt illetve
- könnyített és gyógytestnevelés szervezése és tervezése
.... Ezek elfogadhatóak oktatási módszertannak ?

128 § (1) b, 5 évet adhat a tanulmány meglezdéséig a Munkáltató?

+

128 § (5) gyógypedagógusként alklmazható aki óvónői oklevéllel rendelkezik? ( ha ez így van! akkor gyógypedagógusként tovább alkalmazhatnak...)

128 § (8) aki pedagógus szakvizsgával rendelkezik azt a bemutatást követő év első munkanapjától kezdődően pedagógusi szakvizsga alapján kell besorolni - ez most az új pedagógusi tábla alapján akkor nem pedagógus 1 hanem magasabb ? Egyébként a 14 év pedagógusi munkavégzésem is megvan....


Ön lát lehetőséget, hogy megtarthassam állásom ezek alapján?
Segítségét előre is nagyon köszönöm.
Üdvözlettel: Edit










 
#2822  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2014-01-23 22:28
Kedves Éva! A rendelkezés így szól: "Nehéz körülmények között végzett munkáért járó pótlékot a társadalmi-gazdasági és infrastrukturális szempontból emaradott települések köznevelési intézményeiben dolgozó tanárok kaphatnak - az érintett települések jegyzékét kormányrendelet tartalmazza." Tehát, ha a Ti településetek nincs rajta ezen a listán, akkor nem jár a pótlék.
 
#2821  TAMÁSpengeboy01[kukac]gmail[pont]com2014-01-23 10:06
Üdvözletem!
Azt szeretném kérdezni,hogy pedagógia szakos tanári diplomával foglalkoztathatnak-e tovább egyéb foglalkozást(napközi,tanulószoba)ellátó tanári munkakörben a 2011.évi törvénymódosítás miatt?
Esetleg újabb diplomát kell szereznem,de milyet?
Köszönettel várom a választ!
 
#2820  Éva ave1234[kukac]citromail[pont]hu2014-01-22 20:14
Nagyon köszönöm a reagálást, de mi azt a választ kaptuk a munkahelyen, hogy a társadalmi gazdasági és infrastrukturális települések jegyzékében csak a második szempontnak felelünk meg, ami a munkanélküliek aránya ezért nem kapjuk.Ha a gazdaságilag és infrastrukturálisan is elmaradottak lennénk akkor járna.
Erre nem találok egyértelmű szabályozó rendeletet.
Segítség!!!!!
 
#2819  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2014-01-17 12:09
Kedves Éva! A 2014-től kötelezően jár a pótlék a nehéz körülmények között dolgozó pedagógusoknak. Az összeg 10-től 30 százalékig terjed. Főiskolát végzetteknek tehát legalább 16 016, legfeljebb 48 048 Ft, az egyetemet végzetteknek pedig legalább 17 550, legfeljebb 52 650 Ft. Az információ forrása az eduline.hu, 2014. 01. 13.
 
#2818  Évaave1234[kukac]citromail[pont]hu2014-01-16 19:40


Szervusztok!
Kérdésem a következő lenne. Hátrányos helyzetű nehéz körülmények között dolgozók, pótlékot milyen feltételek között kaphatnak. Településünk szerepel a társadalmi gazdasági és infrastrukturális települések jegyzékében 0 1-es besorolással.Jogosultak vagyunk-e pótlékra vagy nem? Ha igen milyen mértékben, kötelező-e, vagy csak adható?
Szeretnénk tisztán látni, mert mindenki máshogy magyarázza.
Válaszokat előre is köszönjük!

 
#2814  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2014-01-12 18:22
Kedves Juli!
Bocsanat, most nem lesznek ekezetek. Termeszetesen barhol felhasznalhatod, athelyezheted a kommentet, ez vonatkozik minden elozo, vagy ezutan megjeleno bejegyzesemre is. Szerintem vagyunk olyan viszonyban, bar szemelyesen meg nem talalkoztunk, hogy a szerkesztes, stilizalas is beletartozzon ebbe az "engedelybe", mert biztos vagyok benne, hogy a minoseg altalad csak jobb lesz. Olellek: Laura
 
#2813  Lenkelenketan[kukac]citromail[pont]hu2014-01-12 17:25
Kedves Varga Ili!
Köszönöm a biztató szavakat. Megfogadva a tanácsát levelet fogok írni.
 
#2812  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2014-01-12 10:45
Kedves Laura! Ha hozzájárulsz, feltennénk ezt a bejegyzésedet a honlapra mint a virtuális szülői értekezlet sorozat egy darabját. A korábbi bejegyzésekkel is egybe lehet fogalmazni, ha akarod, de önmagában is megáll. Az Üzenőben így túl terjedelmes, félő, hogy kevesen olvassák végig, pedig nagyon fontos dolgokról írsz Várom az ezzel kapcsolatos visszajelzésedet.
 
#2811  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2014-01-11 23:14
Kedves Juli!
Én azok közé tartozom, akik nem tanárellenesek, sőt. Zsigerből igyekszem elkerülni az általánosítást is, magam sem örülnék, ha velem kapcsolatban történne meg. Azt látom ugyanakkor, hogy nem egyedi, egyszeri, hanem sokadszorra ismétlődő kínos, felháborító, sőt, tragikus esetek történnek meg szinte naponta a szemünk előtt. Akár gondatlanságként is felfogható, hogy bárhol, bármikor megtörténő események elkerülésére nincs tudatos felkészülés az intézmények jelentős részénél. Még a bűnmegelőzési szakember (rendőr) is úgy véli (saját iskolánkban), hogy neki a kivizsgálás a fő feladata, szenvedélyesen magyarázza, hogy miért nem tetszik neki maga a "bűnmegelőzés" kifejezés sem. A szülő abban a hiszemben adja be a gyerekét, hogy ott folyamatos a szakszerű felügyelet, és okosabban kapja vissza a kölyköt, mint ahogy beadta. A törvény még bünteti is a szülőt, ha a gyerek ellóg, elmenekül az iskolából (lásd a zalai példát: kiskorú veszélyeztetése). Miért nincs felelős, ha a kiskorút az iskola, esetleg éppen az osztályfőnök, vagy a többi odajáró tanuló veszélyezteti? Megérne egy elemzést pl., hogy mivel jár a kötelező óraszámok növelése... Marad az ügyeletre elég ember? Miközben nincs lyukasóra, WC-re valamikor el kellene jutni, ráadásul felkészült tanárnak is át kell nézni a szünetben a következő óra anyagát... Közben már két osztály készül tesi órára az öltözőben, ahol szintén veszélyes dolgok alakulhatnak ki pillanatok alatt? Telerakjuk az igazgatókat adminisztrációs feladatokkal (20/2012 Emmi rendelet), de neki is a nyakába varrunk sok-sok órát, azután szőnyeg szélére áll, de már rúgják is ki, ha nem kebel-béli? A végén marad a sommás ítélet: nincs mit tenni... Akkor most álljunk meg egy kicsit, és gondoljon mindenki a saját, vérben fekvő, leszakadt lépű, törött gerincű gyerekére, reggel pedig küldje iskolába azzal a tudattal, hogy délután esetleg rohanhat az intenzívre utána, mint Fehérváron. Miért küldjem a gyerekem olyan helyre, ahol törvény szerint ugyan deklarálják a biztonságát, de a gyakorlatban eszköztelenek, tehetetlenek a pedagógusok? Mi nem találtunk más megoldást, mint a magántanulói jogviszonyt. Az igazgató válaszul a gyereket gyakorlatilag teljesen kitiltotta az iskolából, a témazárókat sem írhatja meg helyben, év végén mehet csak be vizsgázni. Szerdáig adtam (és ez nem elírás!) határidőt az osztályfőnöknek, hogy segítse az igazgatót a számunkra is kedvező döntés meghozatalában, utána a nyilvánosság következik, nem érdekel, hogy ebben melyik szenzációhajhász orgánum lesz a segítségemre. Másfél hónapja saját kútfő szerint haladunk, mert az iskola 6 osztályos gimnázium, speciális tantervvel, de nem férünk hozzá. Van olyan tantárgy, amelyből a szaktanár nem is engedett tankönyvet rendelni (mondván, azt a vázlatot kell tudni, amit órán diktál), másik esetben még az előző évi anyaggal sem végeztek. Nem gyűlölködünk, csak várjuk a választ, szerdáig...
 
#2810  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2014-01-10 15:25
Kedves Lenke! Szerintem a besorolásánál figyelembe kell venni az egyetemi végzettségét. Fussa át a 2011. évi CXC. tv. 64. § (4) bekezdését, a 98-99. §-t és a 3. mellékletet. Talán egy tértivevényes levelet is feladhatna, amiben megkéri őket, hogy tájékoztassák, így röpke 5 hónap elteltével tán letisztult az ügye, ami attól tartok nem egyedi eset.
 
#2809  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2014-01-09 19:24
Kedves Laura! Kinn van mindkét cikk a sajtófigyelőnkben (Új hírek). Érdemes megnézni a kommenteket, csak úgy süt belőlük a tanárellenesség, a gyűlölet. Pedig a székesfehérvári csicskáztatás, amit a Blikk említ nem bizonyított, a következtetések azonban rögtön általánosak. Egy ilyen feszült légkörű társadalomban, ahol ráadásul a média is ráveti magát a szenzáció-gyanús ügyekre, csínján kell bánni a sommás ítéletalkotással. Persze én is tudom, hogy az iskolai agresszió erősödik a tanulók között, és a pedagógusok gyakran tehetetlenek, eszköztelenek, s sokan meg sem próbálnak tenni valamit ellene. Jó lenne, ha ebben a kérdésben is képesek lennének összefogni a pedagógusok egymással és a szülőkkel a bűnbak- keresés helyett.
 
#2808  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2014-01-09 17:37
Például ilyen durva eseményekkel indul...

http://www.origo.hu/itthon/20140109-zacskoval-fojtogatta-iskolatarsait-egy-fiu-nyirszoloson.html?sec-2
 
#2807  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2014-01-09 17:33
Kedves Júlia!

Ezt a cikket javaslom kihelyezni valamelyik oldalra. Mi szerencsére megúsztuk az ehhez hasonló esetet... Rémisztő, hogy a téma továbbra is aktuális, ráadásul ilyen következményekkel...

http://www.origo.hu/itthon/20140109-riport-a-szekesfehervaron-ongyilkossagot-megkiserlo-diak-torteneterol.html?sec-top#comments
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.05.18.
Ebbe az iskolába járatja gyerekeit a budai elit: 10-szeres a túljelentkezés, tandíj nincs
"Ha ma elmegyek egy 15 éves érettségi találkozóra, ott az egykori tanítványaim jó része olyan szakmában dolgozik vagy olyan foglalkozást végez, amiről fogalmam sincs, hogy mit jelent, egyszer...
(Forrás: Pénzcentrum)
--
2019.05.18.
Forradalmasítják a vak tanulók matematika oktatását
Ma már minden technológiai feltétel adott, hogy a közoktatásban a látássérült diákok ugyanolyan szinten tanulhassák a matematikát, mint a látó társaik. A szükséges matematikai leíró...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.05.18.
Ne szenvedjenek, mosolyogjanak, ha lecigányozzák őket
A több ezer, családjából kiemelt gyerek jó része roma, és a szakértők egy része szerint jó lenne, ha a többségük roma nevelőszülőhöz kerülhetne. Ők általában könnyebben megtalá...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.05.17.
Robotdiák helyettesít egy beteg gyereket a tanórákon Bécsben
Egy különleges diák, egy 30 centis robot is jár az osztrák főváros egyik általános iskolájába, a Volksschule Neilreichgasséba. Az AV1 névre hallgató robot az egyik tanulót, Dominikot helyettes...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.05.17.
Csak a politika szintjére ne süllyedjen le a vita – történelemtanítás másképp
Miért nem lehet hagyományos módon tanítani a történelmet? Mit kezdjen egy tanár a 20. századdal, amikor a politika is állandóan újra próbálja írni azt? Az ismeretekre vagy a diákok készs...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.05.17.
Az ombudsman szerint alapjogokba ütközik a kötelező nyelvvizsga bevezetése
Az intézkedés veszélyeire korábban többek között Aáry-Tamás Lajos, az oktatási jogok biztosa is felhívta a figyelmet, szerinte a felvételi rendszer bemeneti feltételeinek módosítása tö...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.05.14.
Ahelyett, hogy megvédenék, büntetik a prostitúcióra kényszerített gyerekeket
Április végén egy gyermekprostitúciós ügyben a bíró szigorúbb ítéletét azzal indokolta, hogy az elkövetés helyszínén az utóbbi években megsokasodtak az ilyen bűncselekmények. A helysz...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.05.14.
Rettegtek a gyerekek a súlyos lelki traumákat okozó óvónőtől, de semmi nem történt, amíg egy szülő feljelentést nem tett
Az olyan panaszokat, ahol nincs látható nyom, külső sérülés, sajnos nagyon nehéz bizonyítani – nyilatkozta a Népszavának Gyurkó Szilvia gyermekjogi szakértő. Tapasztalatai szerint az é...
(Forrás: népszava)
--
2019.05.14.
Friss kutatás: a munkahely nem helyettesíti az egyetemi tanulást
Egy kutatás szerint jelentős a lemorzsolódás az egyetemi alapképzéseken: a hallgatók 40 százaléka megszakítja tanulmányait – az okok egyelőre nem tisztázottak, de annyi biztos, hogy sok...
(Forrás: eduline)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek