OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#2820  Éva ave1234[kukac]citromail[pont]hu2014-01-22 20:14
Nagyon köszönöm a reagálást, de mi azt a választ kaptuk a munkahelyen, hogy a társadalmi gazdasági és infrastrukturális települések jegyzékében csak a második szempontnak felelünk meg, ami a munkanélküliek aránya ezért nem kapjuk.Ha a gazdaságilag és infrastrukturálisan is elmaradottak lennénk akkor járna.
Erre nem találok egyértelmű szabályozó rendeletet.
Segítség!!!!!
 
#2819  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2014-01-17 12:09
Kedves Éva! A 2014-től kötelezően jár a pótlék a nehéz körülmények között dolgozó pedagógusoknak. Az összeg 10-től 30 százalékig terjed. Főiskolát végzetteknek tehát legalább 16 016, legfeljebb 48 048 Ft, az egyetemet végzetteknek pedig legalább 17 550, legfeljebb 52 650 Ft. Az információ forrása az eduline.hu, 2014. 01. 13.
 
#2818  Évaave1234[kukac]citromail[pont]hu2014-01-16 19:40


Szervusztok!
Kérdésem a következő lenne. Hátrányos helyzetű nehéz körülmények között dolgozók, pótlékot milyen feltételek között kaphatnak. Településünk szerepel a társadalmi gazdasági és infrastrukturális települések jegyzékében 0 1-es besorolással.Jogosultak vagyunk-e pótlékra vagy nem? Ha igen milyen mértékben, kötelező-e, vagy csak adható?
Szeretnénk tisztán látni, mert mindenki máshogy magyarázza.
Válaszokat előre is köszönjük!

 
#2814  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2014-01-12 18:22
Kedves Juli!
Bocsanat, most nem lesznek ekezetek. Termeszetesen barhol felhasznalhatod, athelyezheted a kommentet, ez vonatkozik minden elozo, vagy ezutan megjeleno bejegyzesemre is. Szerintem vagyunk olyan viszonyban, bar szemelyesen meg nem talalkoztunk, hogy a szerkesztes, stilizalas is beletartozzon ebbe az "engedelybe", mert biztos vagyok benne, hogy a minoseg altalad csak jobb lesz. Olellek: Laura
 
#2813  Lenkelenketan[kukac]citromail[pont]hu2014-01-12 17:25
Kedves Varga Ili!
Köszönöm a biztató szavakat. Megfogadva a tanácsát levelet fogok írni.
 
#2812  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2014-01-12 10:45
Kedves Laura! Ha hozzájárulsz, feltennénk ezt a bejegyzésedet a honlapra mint a virtuális szülői értekezlet sorozat egy darabját. A korábbi bejegyzésekkel is egybe lehet fogalmazni, ha akarod, de önmagában is megáll. Az Üzenőben így túl terjedelmes, félő, hogy kevesen olvassák végig, pedig nagyon fontos dolgokról írsz Várom az ezzel kapcsolatos visszajelzésedet.
 
#2811  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2014-01-11 23:14
Kedves Juli!
Én azok közé tartozom, akik nem tanárellenesek, sőt. Zsigerből igyekszem elkerülni az általánosítást is, magam sem örülnék, ha velem kapcsolatban történne meg. Azt látom ugyanakkor, hogy nem egyedi, egyszeri, hanem sokadszorra ismétlődő kínos, felháborító, sőt, tragikus esetek történnek meg szinte naponta a szemünk előtt. Akár gondatlanságként is felfogható, hogy bárhol, bármikor megtörténő események elkerülésére nincs tudatos felkészülés az intézmények jelentős részénél. Még a bűnmegelőzési szakember (rendőr) is úgy véli (saját iskolánkban), hogy neki a kivizsgálás a fő feladata, szenvedélyesen magyarázza, hogy miért nem tetszik neki maga a "bűnmegelőzés" kifejezés sem. A szülő abban a hiszemben adja be a gyerekét, hogy ott folyamatos a szakszerű felügyelet, és okosabban kapja vissza a kölyköt, mint ahogy beadta. A törvény még bünteti is a szülőt, ha a gyerek ellóg, elmenekül az iskolából (lásd a zalai példát: kiskorú veszélyeztetése). Miért nincs felelős, ha a kiskorút az iskola, esetleg éppen az osztályfőnök, vagy a többi odajáró tanuló veszélyezteti? Megérne egy elemzést pl., hogy mivel jár a kötelező óraszámok növelése... Marad az ügyeletre elég ember? Miközben nincs lyukasóra, WC-re valamikor el kellene jutni, ráadásul felkészült tanárnak is át kell nézni a szünetben a következő óra anyagát... Közben már két osztály készül tesi órára az öltözőben, ahol szintén veszélyes dolgok alakulhatnak ki pillanatok alatt? Telerakjuk az igazgatókat adminisztrációs feladatokkal (20/2012 Emmi rendelet), de neki is a nyakába varrunk sok-sok órát, azután szőnyeg szélére áll, de már rúgják is ki, ha nem kebel-béli? A végén marad a sommás ítélet: nincs mit tenni... Akkor most álljunk meg egy kicsit, és gondoljon mindenki a saját, vérben fekvő, leszakadt lépű, törött gerincű gyerekére, reggel pedig küldje iskolába azzal a tudattal, hogy délután esetleg rohanhat az intenzívre utána, mint Fehérváron. Miért küldjem a gyerekem olyan helyre, ahol törvény szerint ugyan deklarálják a biztonságát, de a gyakorlatban eszköztelenek, tehetetlenek a pedagógusok? Mi nem találtunk más megoldást, mint a magántanulói jogviszonyt. Az igazgató válaszul a gyereket gyakorlatilag teljesen kitiltotta az iskolából, a témazárókat sem írhatja meg helyben, év végén mehet csak be vizsgázni. Szerdáig adtam (és ez nem elírás!) határidőt az osztályfőnöknek, hogy segítse az igazgatót a számunkra is kedvező döntés meghozatalában, utána a nyilvánosság következik, nem érdekel, hogy ebben melyik szenzációhajhász orgánum lesz a segítségemre. Másfél hónapja saját kútfő szerint haladunk, mert az iskola 6 osztályos gimnázium, speciális tantervvel, de nem férünk hozzá. Van olyan tantárgy, amelyből a szaktanár nem is engedett tankönyvet rendelni (mondván, azt a vázlatot kell tudni, amit órán diktál), másik esetben még az előző évi anyaggal sem végeztek. Nem gyűlölködünk, csak várjuk a választ, szerdáig...
 
#2810  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2014-01-10 15:25
Kedves Lenke! Szerintem a besorolásánál figyelembe kell venni az egyetemi végzettségét. Fussa át a 2011. évi CXC. tv. 64. § (4) bekezdését, a 98-99. §-t és a 3. mellékletet. Talán egy tértivevényes levelet is feladhatna, amiben megkéri őket, hogy tájékoztassák, így röpke 5 hónap elteltével tán letisztult az ügye, ami attól tartok nem egyedi eset.
 
#2809  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2014-01-09 19:24
Kedves Laura! Kinn van mindkét cikk a sajtófigyelőnkben (Új hírek). Érdemes megnézni a kommenteket, csak úgy süt belőlük a tanárellenesség, a gyűlölet. Pedig a székesfehérvári csicskáztatás, amit a Blikk említ nem bizonyított, a következtetések azonban rögtön általánosak. Egy ilyen feszült légkörű társadalomban, ahol ráadásul a média is ráveti magát a szenzáció-gyanús ügyekre, csínján kell bánni a sommás ítéletalkotással. Persze én is tudom, hogy az iskolai agresszió erősödik a tanulók között, és a pedagógusok gyakran tehetetlenek, eszköztelenek, s sokan meg sem próbálnak tenni valamit ellene. Jó lenne, ha ebben a kérdésben is képesek lennének összefogni a pedagógusok egymással és a szülőkkel a bűnbak- keresés helyett.
 
#2808  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2014-01-09 17:37
Például ilyen durva eseményekkel indul...

http://www.origo.hu/itthon/20140109-zacskoval-fojtogatta-iskolatarsait-egy-fiu-nyirszoloson.html?sec-2
 
#2807  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2014-01-09 17:33
Kedves Júlia!

Ezt a cikket javaslom kihelyezni valamelyik oldalra. Mi szerencsére megúsztuk az ehhez hasonló esetet... Rémisztő, hogy a téma továbbra is aktuális, ráadásul ilyen következményekkel...

http://www.origo.hu/itthon/20140109-riport-a-szekesfehervaron-ongyilkossagot-megkiserlo-diak-torteneterol.html?sec-top#comments
 
#2806  Lenkelenketan[kukac]citromail[pont]hu2014-01-09 17:22
Üdvözletem!
A besorolásommal kapcsolatban szeretném a segítségüket kérni. Tanítói diplomám után magyar szakos főiskolai diplomát szereztem, majd elvégeztem a Kossuth Lajos Tudományegyetemen a pedagógia szakot is.Az akkori igazgatóm ezt követően a H fizetési kategóriába sorolt.Ez így is maradt 14 éven át.2013 szeptemberében az új átsorolások után a mostani igazgatóm azt mondta, a KLIK-nél nem tudják ,elfogadható-e az egyetemi végzettségem, majd utána kell járniuk, de addig is visszasorolnak , mintha csak főiskolai diplomám lenne. Hónapok teltek el, de választ azóta se kaptam. Az átsorolásról papírt se, mivel én ezt így nem írtam alá. A beosztásomról annyit: magyart tanítok felső tagozatban, éneket elsőben és ötödikben, fejlesztő órám van 8. osztályban és alsós napközis foglalkozásokat is tartok. Kérdésem az lenne: el kell-e fogadnia a munkáltatómnak a pedagógia szakos egyetemi diplomámat? Előre is köszönöm válaszukat.
 
#2805  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2014-01-09 12:13
Kedves Erzsébet! A problémát helyben kellene tisztázni. Mi tartalmaz ezzel kapcsolatban az iskola házirendje? Tiltja-e a mobilok behozatalát az iskolába? Tiltja-e a tanórai használatot? A szabályozást, a felmerülő problémák megoldásának módját a tantestülettel kellene egyeztetni, és ebbe az egyeztetésbe bevonni a szülőket és a diákok képviselőit is. Amennyiben a készülékek összeszedése mellett döntenek, az esetleges károkért nyilván az iskolát, illetve a mobilt őrző pedagógust terheli az anyagi felelősség.
 
#2804  Erzsébetker[pont]erzsike[kukac]citromail[pont]hu2014-01-08 17:25
Üdvözletem!
Kérdésem lenne. Vagy választ szeretnék rá, vagy segítséget ahhoz, hogy hova fordulhatok.
Iskolánkban kitalálták, hogy reggelente szedjük össze a gyerekek mobiltelefonjait, majd az órák után adjuk vissza. A kérdésem az lenne, hogy van-e jogunk ehhez, illetve, ha valakinek a telefonjával történik valami, kártérítéssel tartozik-e az iskola, illetve a telefont összeszedő kolléga? Köszönöm.
 
#2803  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2014-01-07 21:52
Kedves Roz! Nem gondolom, hogy ha nincs más lehetőség, ez ne lehetne megoldás. Gyakornokként, pedagógusdiplomával miért ne csinálhatná? A kollégái majd segítenek neki, ha esetleg valamiben elakad. Jogi akadálya tudomásom szerint nincs, képesített pedagógus. Az adminisztráció még, ami az óra megtartása mellett ráhárul. Feltételezem, hogy a távozó osztályfőnök átadta neki a feladatokat. És mindenképpen jár neki erre a néhány hónapra az osztályfőnöki pótlék is.
 
#2802  roztothrozsi[kukac]citromail[pont]hu2014-01-07 19:19
Kérdés,nem üzenet:
Kis létszámú iskola lévén,mivel elment szülni a
nyolcadikos osztályfőnök,nincs aki helyére lépjen.
Az igazgatót a fenntartó nem engedélyezte.Az ott
tanító gyakornok pedig úgy néz ki nem lehet.Egy ember
maradt, aki alsós.Így egy osztályfőnöki órája lenne csak ott.Mellesleg igazgatóhelyettes.
Van arra mód,hogy a gyakornok,aki egy hónapja már
ellátja ezt a feladatot, meg is tartsa?
Tudni kell még(a gyakornok idén kezdett.Diplomáját
régebben szerezte,de nem tanított,hanem szociális
téren dolgozott,meg három gyereket szült.Mind óvodáskorú.)Van kiskapu erre a félévre?
 
#2801  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2014-01-01 12:03
Honlapunk valamennyi olvasójának boldog újesztendőt kíván az OFOE szerkesztősége!
 
#2800  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2013-12-07 19:19
Igen, tanulságos. Ha lesz végre egy kis időm, összeállítok belőle egy rövid esettanulmányt. Még nem tudom, mi lesz a címe. Üzenet egykori iskolámba? Nem akarok debreceni diák lenni! (A gyanakvások elkerülése érdekében a történetnek köze sincs Debrecenhez!) Ne félj, NEMECSEK! Dráma (!!!), pedagógia? Gyerek, szülő, tanár, no és a kapcsolat? Konfliktus(?????) - akkor (orvosi) kezelés!!!!
 
#2799  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2013-12-07 11:01
Tanulságos történet, Laura, köszönjük.
 
#2798  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2013-12-06 15:19
Köszönjük, közben utánajártunk. Az igazgató utáni szint a Kormányhivatal. Az igazgató profi szinten húzta magára a konfliktust, levéve a terhet a bizalomvesztés miatt akár azonnali hatállyal kirúgható osztályfőnökről. Saját maga vetette föl az iskolaváltás lehetőségét, megpendítve, hogy igen bonyolult és hosszadalmas, rögös út vezethet a megoldáshoz, a kiváltó okokat nagyon nehéz bizonyítani, mindenképpen a gyerek issza meg a jogi/egészségügyi tortúra levét. Az ő személye garancia arra, hogy az osztályfőnök a továbbiakban helyes pedagógiai módszerekkel foglalkozik az osztállyal. Azt is megmondta őszintén, hogy ez az iskola falain túlra már nem vonatkozik, a felelősség csak falakon belül az övé (az egész életre kiható következmények viszont a gyereké és persze a szülőké). Sikerült egy közeli településen emberként viselkedő, pedagógus igazgatót találni, aki azonnal befogadta a gyereket, a "magántanulóság" gyakorlatilag okafogyottá vált. A szülők nem tesznek feljelentést, nem büntetik a kiváló tantestületet egyetlen nem odaillő személy miatt. A tantestület kvalitásait ismerve a szülők nem is értik, miért pont a jelenlegi vezető bitorolja az igazgatói széket (de, értik...). Az "ügy" sajnálatosan arra a törvényi háttérre világít rá, hogy az erkölcsi szinten még a tanárnál is (az osztály egy részénél meg pláne) magasabb szinten álló gyerek és szülei nem dönthetnek szabadon arról, hogy milyen jogviszonyban álljanak az iskolával. "Vincseszternyi" irodalma van annak, hogy a kortársainál néhány területen kiemelkedő teljesítményt nyújtó gyerekkel egy osztályközösségben nem tudnak mit kezdeni, kvázi, deviancia megnyilvánulásaként tekintenek rá (jeles tanuló, áprilisban várhatóan sikeresen nyelvvizsgázik, így indul neki a középiskolának). A szülők jogos felháborodása csak olaj a tűzre, a megoldás helyett egyből a hivatalnokokkal, a törvények velük szembeni alkalmazásával kénytelenek megbirkózni. A biztonság kedvéért még - a filmekhez hasonlóan - idekívánkozik: a történet szereplői kitalált személyek, az események egybeesése a valósággal csak a véletlen műve.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.09.06.
Microsoft-botrány: újabb korrupciógyanús szálra bukkant Hadházy
A jelentésben szereplő történet szerint a NAV esetében egy Microsoft-alkalmazott tiltakozott is amiatt, hogy az úgynevezett alvállalkozónak nincsenek kompetenciái a munkához. Azonban felvilá...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2019.09.06.
"Kérdezd meg szüleidet, miért nem vagy megkeresztelve" – adja feladatul az ötödikes tankönyv
Bánhegyi könyve nem először kap publicitást: 2015-ben a tiltakozások hatására vissza kellett vonni az általános iskolák ötödik, a hatodik és a hetedik osztályaiból az általa írt tört...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.09.04.
„Füttyre indítható, fegyelmezett szolgahadat képezünk” – Exkluzív interjú Vekerdy Tamással és fiával, Dániellel
Az egyikük önmagában intézmény – bármit mond, az futótűzként terjed az interneten, és szavait anyák ezrei tekintik szinte szentírásnak. A másikuk elbújni szeret, és a szűkebb környezet...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.09.03.
A szelekció rendkívül nagy arányú növekedése a magyar iskolarendszerben 2010 és 2017 között. Nahalka István írása
Számtalan szakember és szervezet hívta már fel a figyelmet arra, hogy a szelekciós, illetve az esélyegyenlőtlenségek növekedését eredményező folyamatok egyre veszélyesebbek Magyarországon...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.09.03.
Friss felmérés: a pedagógusok 18%-a az első lehetséges alkalommal elhagyná a pályát
A gyorsjelentés szerint a válaszadók 79%-a szerint túl kevés az ellenszolgáltatás és túl nagy az elvárás, 21%-a várja, hogy javuljon a helyzet, ezen felül 21%-a munkahelyet változtatna, é...
(Forrás: eduline)
--
2019.09.03.
A szülők csak nem akarják úgy taníttatni a gyereküket, ahogy Orbán mondja
Ha saját gyerekeikről van szó, nem veszik be a családok, hogy a munkaalapú társadalom nevében ne gimnáziumba, hanem szakképzésbe adják őket. Az új tanévben is nagyjából ugyanannyian kezdik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.31.
A magyar oktatás színvonala 30 évvel maradt le a valóságtól, és ez a szám most megduplázódik
– mondta Rózsa Ildikó, a Resuli – a Megújuló Oktatásért Alapítvány vezetője a 24.hu-nak a köznevelési törvény módosításával kapcsolatban. A parlament júliusban szavazta meg a szeptembert...
(Forrás: 24.hu)
--
2019.08.31.
A köznevelési törvény módosításainak eltörlését kéri az ellenzék az Alkotmánybíróságtól
Az ellenzék ma sajtótájékoztatón jelentette be, hogy készített egy alkotmánybírósági beadványt, amely minden alkotmánysértő módosítást pontról pontra végigvesz, és kéri ezek eltö...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.31.
Vád alatt az érettségit közreadó nyomdász
Vádat emeltek az érettségi feladatokat kiszivárogtató nyomdai alkalmazott ellen – közölte a Bács-Kiskun Megyei Főügyészség. A vádirat szerint a 41 éves, lajosmizsei férfi egy helyi nyomd...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek