OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
#2809  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2014-01-09 19:24
Kedves Laura! Kinn van mindkét cikk a sajtófigyelőnkben (Új hírek). Érdemes megnézni a kommenteket, csak úgy süt belőlük a tanárellenesség, a gyűlölet. Pedig a székesfehérvári csicskáztatás, amit a Blikk említ nem bizonyított, a következtetések azonban rögtön általánosak. Egy ilyen feszült légkörű társadalomban, ahol ráadásul a média is ráveti magát a szenzáció-gyanús ügyekre, csínján kell bánni a sommás ítéletalkotással. Persze én is tudom, hogy az iskolai agresszió erősödik a tanulók között, és a pedagógusok gyakran tehetetlenek, eszköztelenek, s sokan meg sem próbálnak tenni valamit ellene. Jó lenne, ha ebben a kérdésben is képesek lennének összefogni a pedagógusok egymással és a szülőkkel a bűnbak- keresés helyett.
 
#2808  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2014-01-09 17:37
Például ilyen durva eseményekkel indul...

http://www.origo.hu/itthon/20140109-zacskoval-fojtogatta-iskolatarsait-egy-fiu-nyirszoloson.html?sec-2
 
#2807  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2014-01-09 17:33
Kedves Júlia!

Ezt a cikket javaslom kihelyezni valamelyik oldalra. Mi szerencsére megúsztuk az ehhez hasonló esetet... Rémisztő, hogy a téma továbbra is aktuális, ráadásul ilyen következményekkel...

http://www.origo.hu/itthon/20140109-riport-a-szekesfehervaron-ongyilkossagot-megkiserlo-diak-torteneterol.html?sec-top#comments
 
#2806  Lenkelenketan[kukac]citromail[pont]hu2014-01-09 17:22
Üdvözletem!
A besorolásommal kapcsolatban szeretném a segítségüket kérni. Tanítói diplomám után magyar szakos főiskolai diplomát szereztem, majd elvégeztem a Kossuth Lajos Tudományegyetemen a pedagógia szakot is.Az akkori igazgatóm ezt követően a H fizetési kategóriába sorolt.Ez így is maradt 14 éven át.2013 szeptemberében az új átsorolások után a mostani igazgatóm azt mondta, a KLIK-nél nem tudják ,elfogadható-e az egyetemi végzettségem, majd utána kell járniuk, de addig is visszasorolnak , mintha csak főiskolai diplomám lenne. Hónapok teltek el, de választ azóta se kaptam. Az átsorolásról papírt se, mivel én ezt így nem írtam alá. A beosztásomról annyit: magyart tanítok felső tagozatban, éneket elsőben és ötödikben, fejlesztő órám van 8. osztályban és alsós napközis foglalkozásokat is tartok. Kérdésem az lenne: el kell-e fogadnia a munkáltatómnak a pedagógia szakos egyetemi diplomámat? Előre is köszönöm válaszukat.
 
#2805  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2014-01-09 12:13
Kedves Erzsébet! A problémát helyben kellene tisztázni. Mi tartalmaz ezzel kapcsolatban az iskola házirendje? Tiltja-e a mobilok behozatalát az iskolába? Tiltja-e a tanórai használatot? A szabályozást, a felmerülő problémák megoldásának módját a tantestülettel kellene egyeztetni, és ebbe az egyeztetésbe bevonni a szülőket és a diákok képviselőit is. Amennyiben a készülékek összeszedése mellett döntenek, az esetleges károkért nyilván az iskolát, illetve a mobilt őrző pedagógust terheli az anyagi felelősség.
 
#2804  Erzsébetker[pont]erzsike[kukac]citromail[pont]hu2014-01-08 17:25
Üdvözletem!
Kérdésem lenne. Vagy választ szeretnék rá, vagy segítséget ahhoz, hogy hova fordulhatok.
Iskolánkban kitalálták, hogy reggelente szedjük össze a gyerekek mobiltelefonjait, majd az órák után adjuk vissza. A kérdésem az lenne, hogy van-e jogunk ehhez, illetve, ha valakinek a telefonjával történik valami, kártérítéssel tartozik-e az iskola, illetve a telefont összeszedő kolléga? Köszönöm.
 
#2803  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2014-01-07 21:52
Kedves Roz! Nem gondolom, hogy ha nincs más lehetőség, ez ne lehetne megoldás. Gyakornokként, pedagógusdiplomával miért ne csinálhatná? A kollégái majd segítenek neki, ha esetleg valamiben elakad. Jogi akadálya tudomásom szerint nincs, képesített pedagógus. Az adminisztráció még, ami az óra megtartása mellett ráhárul. Feltételezem, hogy a távozó osztályfőnök átadta neki a feladatokat. És mindenképpen jár neki erre a néhány hónapra az osztályfőnöki pótlék is.
 
#2802  roztothrozsi[kukac]citromail[pont]hu2014-01-07 19:19
Kérdés,nem üzenet:
Kis létszámú iskola lévén,mivel elment szülni a
nyolcadikos osztályfőnök,nincs aki helyére lépjen.
Az igazgatót a fenntartó nem engedélyezte.Az ott
tanító gyakornok pedig úgy néz ki nem lehet.Egy ember
maradt, aki alsós.Így egy osztályfőnöki órája lenne csak ott.Mellesleg igazgatóhelyettes.
Van arra mód,hogy a gyakornok,aki egy hónapja már
ellátja ezt a feladatot, meg is tartsa?
Tudni kell még(a gyakornok idén kezdett.Diplomáját
régebben szerezte,de nem tanított,hanem szociális
téren dolgozott,meg három gyereket szült.Mind óvodáskorú.)Van kiskapu erre a félévre?
 
#2801  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2014-01-01 12:03
Honlapunk valamennyi olvasójának boldog újesztendőt kíván az OFOE szerkesztősége!
 
#2800  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2013-12-07 19:19
Igen, tanulságos. Ha lesz végre egy kis időm, összeállítok belőle egy rövid esettanulmányt. Még nem tudom, mi lesz a címe. Üzenet egykori iskolámba? Nem akarok debreceni diák lenni! (A gyanakvások elkerülése érdekében a történetnek köze sincs Debrecenhez!) Ne félj, NEMECSEK! Dráma (!!!), pedagógia? Gyerek, szülő, tanár, no és a kapcsolat? Konfliktus(?????) - akkor (orvosi) kezelés!!!!
 
#2799  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2013-12-07 11:01
Tanulságos történet, Laura, köszönjük.
 
#2798  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2013-12-06 15:19
Köszönjük, közben utánajártunk. Az igazgató utáni szint a Kormányhivatal. Az igazgató profi szinten húzta magára a konfliktust, levéve a terhet a bizalomvesztés miatt akár azonnali hatállyal kirúgható osztályfőnökről. Saját maga vetette föl az iskolaváltás lehetőségét, megpendítve, hogy igen bonyolult és hosszadalmas, rögös út vezethet a megoldáshoz, a kiváltó okokat nagyon nehéz bizonyítani, mindenképpen a gyerek issza meg a jogi/egészségügyi tortúra levét. Az ő személye garancia arra, hogy az osztályfőnök a továbbiakban helyes pedagógiai módszerekkel foglalkozik az osztállyal. Azt is megmondta őszintén, hogy ez az iskola falain túlra már nem vonatkozik, a felelősség csak falakon belül az övé (az egész életre kiható következmények viszont a gyereké és persze a szülőké). Sikerült egy közeli településen emberként viselkedő, pedagógus igazgatót találni, aki azonnal befogadta a gyereket, a "magántanulóság" gyakorlatilag okafogyottá vált. A szülők nem tesznek feljelentést, nem büntetik a kiváló tantestületet egyetlen nem odaillő személy miatt. A tantestület kvalitásait ismerve a szülők nem is értik, miért pont a jelenlegi vezető bitorolja az igazgatói széket (de, értik...). Az "ügy" sajnálatosan arra a törvényi háttérre világít rá, hogy az erkölcsi szinten még a tanárnál is (az osztály egy részénél meg pláne) magasabb szinten álló gyerek és szülei nem dönthetnek szabadon arról, hogy milyen jogviszonyban álljanak az iskolával. "Vincseszternyi" irodalma van annak, hogy a kortársainál néhány területen kiemelkedő teljesítményt nyújtó gyerekkel egy osztályközösségben nem tudnak mit kezdeni, kvázi, deviancia megnyilvánulásaként tekintenek rá (jeles tanuló, áprilisban várhatóan sikeresen nyelvvizsgázik, így indul neki a középiskolának). A szülők jogos felháborodása csak olaj a tűzre, a megoldás helyett egyből a hivatalnokokkal, a törvények velük szembeni alkalmazásával kénytelenek megbirkózni. A biztonság kedvéért még - a filmekhez hasonlóan - idekívánkozik: a történet szereplői kitalált személyek, az események egybeesése a valósággal csak a véletlen műve.
 
#2797  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-12-06 08:57
Folytatás. Elképzelhető, hogy a döntés kikerült az igazgató jogköréből, és a tankerület szintjén intézik. Ilyen esetben a jegyzőhöz kell fordulni. Javaslom azonban továbbra is, hogy gondolják meg! Nem lehetne rendbehozni a kapcsolatot az illetékes osztályfőnökkel?
 
#2796  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-12-06 08:54
Ha csak az osztályfőnöktől akarnak megszabadulni, akkor nem lenne elég egy másik osztály vagy esetleg egy másik iskola? Nagyon sok hátulütője van a magántanulóságnak. A szülőnek joga van ezt kérni, és tudomásunk szerint indokolt esetben az igazgatónak ehhez hozzá kell járulnia. Ha csak az ezzel kapcsolatos aktuális jogszabályok nem mondanak mást, illetve a helyi gyakorlat nem mond ennek ellent.
 
#2795  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2013-12-03 18:14
Magántanulói jogviszony miatt kértek tőlem segítséget. Az osztályfőnöktől kellene tulajdonképpen megszabadítani a gyereket, de az igazgatói ellenállás miatt ez csak jegyzői úton mehet. A törvény szerint a gyerek akár be is járhatna az iskolába a mások óráira, de az ofő tekintélye(???) megóvása érdekében ehhez az igazgató nem járul hozzá. Van megoldás?
 
#2794  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2013-12-02 22:44
Remélem lesz. És azt is remélem, hogy személyesen is tudok neki segíteni, anélkül, hogy a kisujját megmozdítaná.
 
#2793  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2013-12-02 22:12
Kedves Laura! Nem tudom, hogy Rácz Eszter megszívleli-e a tanácsaidat, amit őszinte és jogos felháborodásodban adtál neki és a többi hasonló dolgokat átélt kollégának. Nem tudni, van-e ehhez kedve, ereje és olyan szövetségesei, akik annyira szolidárisak vele, hogy ebben az ügyben mellé állnak, és segítik érvényesíteni az érdekeit.
 
#2792  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2013-12-02 12:57
További megoldások:
Szakszervezet, jutalmazás, felterjesztés nőnapra, pedagógusnapra, miniszteri elismerésre (akár, sőt, az iskola terhére), Rácz Tanár Úr, meg mit tudom én milyen egyéb díjra. Lassan, de összejön a 40 évnyi munka elismerésének ellenértéke, közben tanulhatnak emberséget és "szak"vizsgáznának is belőle a hivatalnokok, hogy 9 év múlva feljebb léphessenek "nagyon kishivatalnok II"-be!. "Ezt nem szabad hagyni, olyan nincs, hogy egy ilyen dolognak nem lehet gátat szabni", írta egy alkalommal kedvenc szakértő közíróm... Én bizony elhiszem!
 
#2791  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2013-11-30 20:05
Köszi, én azért csak bekopognék a volt munkahelyemre, és ott hagynék egy beadványt, vagy postán elküldeném a feletteseiknek. Ez történt, így maradtam hoppon, aki miatt ez történt, ennyi is ennyi kárt okozott nekem. Tehát kérem, hogy intézkedjenek. Rengeteg jó napilap, online fórum van, ahol közzéteszem a történetemet, ha Karácsonyig nem történik megoldás. Ezután beteszem magam mögött az ajtót, oszt jó napot! Annyi jó példa van, hogyan lehet érvényesíteni egy ország érdekeit, akkor egyetlen egy emberét lehetetlen lenne? Hányszor mondta a jelenlegi miniszterelnökünk, hogy: Soha, ne, add, fel! Kizárt dolog, hogy az átverések elévülnek, a vétkes állandóan megússza, mert a törvény őt jobban védi. Nyugodtan mehet a pozitív tartalmú levél: Eszter megírja, hogy milyen örömmel dolgozott a munkahelyén, de nagyon sajnálja, hogy az ügyintézőnek most rossz a lelkiismerete amiatt, hogy ő a félretájékoztatás miatt ennyi és ennyi összegtől elesett. Bizonyára van olyan megoldás, amely a nyilvánosság bevonása nélkül is megoldhatja a mindenki számára kedvezőtlen helyzetet, ezért kéri a volt munkahelyét, hogy az ügyben hivatalból járjon el. A további lépések ennek függvényében alakulnak. Ezután tessék becsukni az ablakot és jót aludni. De lehet gyűjtést is rendezni, röviden közölni, hogy ez és ez a munkahely ezt és ezt elhibázta, az igazgató és a vétkes ügyintéző már ennyi és ennyi pénzt befizetett a számlára.
 
#2790  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-11-29 15:56
Kedves Laura! Köszönjük a figyelemfelhívást Nóra cikkére, és ajánljuk Látogatóink figyelmébe az íráshoz fűzött izgalmas kommentjeidet. Előző kérdezőnk, Rácz Eszter ügyében is osztjuk a felháborodásodat. Egy felelőtlen és tájékozatlan hivatalnok miatt kolléganőnk véglegesen elesett egy komoly összegtől. És nincs hová fordulni, jogorvoslatot kérni. Ezért is lenne akkora szükség egy működőképes, hatékony érdekképviseletre.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.01.19.
Most megszüntetni a médiaismeret tantárgyat olyan, mint monszun idején megszabadulni az esőkabátoktól
A médiatanárok és a tanagyagot kialakító film- és médiatudománnyal foglalkozó kutatók felháborodtak a kivezetésről szóló hír hallatán. Hartai László, az ELTE Filmtudomány tanszéké...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Ragaszkodnak az SNI-s gyerekek szülei a bezárásra ítélt egri általános iskolához
Tavaly februárban jogerős bírósági ítélet mondta ki, hogy fel kell számolni a szegregációt több hazai iskolában. Az egyik érintett iskolát, az egri Móra Ferenc Általános iskolát fenntart...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Századvég: A magyarok kétharmada igazságtalannak véli a gyöngyöspatai roma családok kártérítését
A miniszterelnök és más kormánytagok azóta is hangoztatják, hogy a szegregált romáknak nem akarják kifizetni a bíróságon megítélt kártérítést. A Századvég közleménye alapján má...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.01.19.
Huszártelepen majdnem áldozatul estek a szegregáció elleni harcnak
A gyöngyöspatai per kapcsán ismét a középpontba került az iskolai szegregáció témája. A kártérítés híre könnyen bírósági eljárások tömegét generálhatja, akár az olyan helyeken...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Pénz helyett képzést adna az állam a gyöngyöspataiaknak
Dacára annak, hogy a Kúrián a mai napon jogerőre emelkedik a a gyöngyöspatai ítélet, amely százmilliós nagyságrendű kártérítést adna roma családoknak, a magyar kormány kitart azon á...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Megtagadott ítélet: máig sem kapták meg az évekig szegregált gyerekeknek jogerősen járó kártérítést Gyöngyöspatán
Horváth László, a térség fideszes országgyűlési képviselője Farkas Lilla felvetésére úgy reagált: neki választott képviselőként minden, a körzetéhez tartozó település ügyével...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.19.
A gimnáziumi vezetők azt kérik, 2021 szeptemberéig ne lépjen hatályba az új NAT
Az Élenjáró Gimnáziumok Igazgatói Grémiuma azt kéri a kormánytól, hogy legkorábban 2021 szeptemberében lépjen hatályba az új Nemzeti alaptanterv (Nat).Az MTI-hez péntek este eljuttatott...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.15.
"A szülők értelmesebbek, mint Parragh Lászlóék"
Csökkent a szakképzésben részt vevő gyerekek száma a KSH adatai szerint, bár Palkovics László innovációs miniszter és Parragh László MKIK-elnök korábban trendfordulóról beszélt, arr...
(Forrás: Klubrádió)
--
2020.01.15.
Az MTA szívesen segítene a Nemzeti alaptantervben, de válaszokat nem kaptak
A visszajelzések hiánya ellenére a Magyar Tudományos Akadémia továbbra is kész részt venni az ország jövője szempontjából meghatározó fontosságú Nemzeti alaptanterv (NAT) társadalmi...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
  Gyimesi Krisztina

Kedves OFOE!

Gyesen lévő tanár vagyok (8 osztályos gimnáziumban, magyar irodalom és nyelv, egyetemi diplomával, 16 év munkaviszony, 3 gyermekem miatt 9 tanított év). A következő tanévtől mennék vissza tanítani. Jelenleg 2 lehetőségen gondolkodom:
1. a korábbi gimnáziumomba visszavárnak, azonban teljes állást a 3 gyermek miatt nem vállalnék. Amennyiben jól tudjuk, a 3. gyermek 5 éves koráig az iskolának biztosítania kell a "félállást". Ez valóban így van? Illetve ha nem félállásba, hanem "6 órába" szeretnék visszamenni, van-e lehetőségem, vagy csak ha a munkáltató is beleegyezik? Továbbá a "6 órás" állás a pedagógusoknál pontosan mit jelent (kötelező óraszámok, egyéb kötelezettségek, stb.)
2. Egy általános iskolában, ahol csak alsó tagozat van, tanítót keresnek. Mivel kieső helyen, egy faluban van az iskola, évek óta nincs jelentkező. Én ebben a faluban lakom, és a 3 gyermek mellett átmenetileg szívesen dolgoznék ebben az iskolában. Az lenne a kérdésem, hogy van-e olyan munkakör, amit az egyetemi végzettségemmel, tanári diplomámmal betölthetnék az alsó tagozatban (pl. napközis pedagógus, stb.).

Válaszát előre is köszönöm,
Kriszta

--
  Láng Róbert

T. Cím!
Érdeklődni szeretnék, hogy közalkalmazotti munkaviszonnyal a dec.23-tól megkezdett EGYBEFÜGGŐ szabadságból mennyi vihető át a 2020-as naptári évre a 2019-es keretből?
Köszönöm

--
  Szodrai Csilla

Tisztelt OFOE!
Arra a kérdésre szeretnék választ kapni, hogy a 2020 január 1-jétől oktatókká átminősülő és az új szakképzési törvény hatálya alá kerülő, jelenleg még közalkalmazott pedagógusoknak eddig alanyi jogon járó jubileumi jutalma megmarad-e, vagy 2020. január 1-jétől kezdve ez csak egy adható jutalom lesz, ami a munkáltató anyagi helyzetétől függ majd.Hol találom meg ennek a kérdésnek a megbízható jogi szabályozását?
Köszönettel:
Szodrai Csilla

--
  OFOE

Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége

--
  Hesz Dóra Virág

Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.

--
  Hesz Dóra Virág

T. Cím!

Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...

Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek