OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
#2819  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2014-01-17 12:09
Kedves Éva! A 2014-től kötelezően jár a pótlék a nehéz körülmények között dolgozó pedagógusoknak. Az összeg 10-től 30 százalékig terjed. Főiskolát végzetteknek tehát legalább 16 016, legfeljebb 48 048 Ft, az egyetemet végzetteknek pedig legalább 17 550, legfeljebb 52 650 Ft. Az információ forrása az eduline.hu, 2014. 01. 13.
 
#2818  Évaave1234[kukac]citromail[pont]hu2014-01-16 19:40


Szervusztok!
Kérdésem a következő lenne. Hátrányos helyzetű nehéz körülmények között dolgozók, pótlékot milyen feltételek között kaphatnak. Településünk szerepel a társadalmi gazdasági és infrastrukturális települések jegyzékében 0 1-es besorolással.Jogosultak vagyunk-e pótlékra vagy nem? Ha igen milyen mértékben, kötelező-e, vagy csak adható?
Szeretnénk tisztán látni, mert mindenki máshogy magyarázza.
Válaszokat előre is köszönjük!

 
#2814  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2014-01-12 18:22
Kedves Juli!
Bocsanat, most nem lesznek ekezetek. Termeszetesen barhol felhasznalhatod, athelyezheted a kommentet, ez vonatkozik minden elozo, vagy ezutan megjeleno bejegyzesemre is. Szerintem vagyunk olyan viszonyban, bar szemelyesen meg nem talalkoztunk, hogy a szerkesztes, stilizalas is beletartozzon ebbe az "engedelybe", mert biztos vagyok benne, hogy a minoseg altalad csak jobb lesz. Olellek: Laura
 
#2813  Lenkelenketan[kukac]citromail[pont]hu2014-01-12 17:25
Kedves Varga Ili!
Köszönöm a biztató szavakat. Megfogadva a tanácsát levelet fogok írni.
 
#2812  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2014-01-12 10:45
Kedves Laura! Ha hozzájárulsz, feltennénk ezt a bejegyzésedet a honlapra mint a virtuális szülői értekezlet sorozat egy darabját. A korábbi bejegyzésekkel is egybe lehet fogalmazni, ha akarod, de önmagában is megáll. Az Üzenőben így túl terjedelmes, félő, hogy kevesen olvassák végig, pedig nagyon fontos dolgokról írsz Várom az ezzel kapcsolatos visszajelzésedet.
 
#2811  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2014-01-11 23:14
Kedves Juli!
Én azok közé tartozom, akik nem tanárellenesek, sőt. Zsigerből igyekszem elkerülni az általánosítást is, magam sem örülnék, ha velem kapcsolatban történne meg. Azt látom ugyanakkor, hogy nem egyedi, egyszeri, hanem sokadszorra ismétlődő kínos, felháborító, sőt, tragikus esetek történnek meg szinte naponta a szemünk előtt. Akár gondatlanságként is felfogható, hogy bárhol, bármikor megtörténő események elkerülésére nincs tudatos felkészülés az intézmények jelentős részénél. Még a bűnmegelőzési szakember (rendőr) is úgy véli (saját iskolánkban), hogy neki a kivizsgálás a fő feladata, szenvedélyesen magyarázza, hogy miért nem tetszik neki maga a "bűnmegelőzés" kifejezés sem. A szülő abban a hiszemben adja be a gyerekét, hogy ott folyamatos a szakszerű felügyelet, és okosabban kapja vissza a kölyköt, mint ahogy beadta. A törvény még bünteti is a szülőt, ha a gyerek ellóg, elmenekül az iskolából (lásd a zalai példát: kiskorú veszélyeztetése). Miért nincs felelős, ha a kiskorút az iskola, esetleg éppen az osztályfőnök, vagy a többi odajáró tanuló veszélyezteti? Megérne egy elemzést pl., hogy mivel jár a kötelező óraszámok növelése... Marad az ügyeletre elég ember? Miközben nincs lyukasóra, WC-re valamikor el kellene jutni, ráadásul felkészült tanárnak is át kell nézni a szünetben a következő óra anyagát... Közben már két osztály készül tesi órára az öltözőben, ahol szintén veszélyes dolgok alakulhatnak ki pillanatok alatt? Telerakjuk az igazgatókat adminisztrációs feladatokkal (20/2012 Emmi rendelet), de neki is a nyakába varrunk sok-sok órát, azután szőnyeg szélére áll, de már rúgják is ki, ha nem kebel-béli? A végén marad a sommás ítélet: nincs mit tenni... Akkor most álljunk meg egy kicsit, és gondoljon mindenki a saját, vérben fekvő, leszakadt lépű, törött gerincű gyerekére, reggel pedig küldje iskolába azzal a tudattal, hogy délután esetleg rohanhat az intenzívre utána, mint Fehérváron. Miért küldjem a gyerekem olyan helyre, ahol törvény szerint ugyan deklarálják a biztonságát, de a gyakorlatban eszköztelenek, tehetetlenek a pedagógusok? Mi nem találtunk más megoldást, mint a magántanulói jogviszonyt. Az igazgató válaszul a gyereket gyakorlatilag teljesen kitiltotta az iskolából, a témazárókat sem írhatja meg helyben, év végén mehet csak be vizsgázni. Szerdáig adtam (és ez nem elírás!) határidőt az osztályfőnöknek, hogy segítse az igazgatót a számunkra is kedvező döntés meghozatalában, utána a nyilvánosság következik, nem érdekel, hogy ebben melyik szenzációhajhász orgánum lesz a segítségemre. Másfél hónapja saját kútfő szerint haladunk, mert az iskola 6 osztályos gimnázium, speciális tantervvel, de nem férünk hozzá. Van olyan tantárgy, amelyből a szaktanár nem is engedett tankönyvet rendelni (mondván, azt a vázlatot kell tudni, amit órán diktál), másik esetben még az előző évi anyaggal sem végeztek. Nem gyűlölködünk, csak várjuk a választ, szerdáig...
 
#2810  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2014-01-10 15:25
Kedves Lenke! Szerintem a besorolásánál figyelembe kell venni az egyetemi végzettségét. Fussa át a 2011. évi CXC. tv. 64. § (4) bekezdését, a 98-99. §-t és a 3. mellékletet. Talán egy tértivevényes levelet is feladhatna, amiben megkéri őket, hogy tájékoztassák, így röpke 5 hónap elteltével tán letisztult az ügye, ami attól tartok nem egyedi eset.
 
#2809  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2014-01-09 19:24
Kedves Laura! Kinn van mindkét cikk a sajtófigyelőnkben (Új hírek). Érdemes megnézni a kommenteket, csak úgy süt belőlük a tanárellenesség, a gyűlölet. Pedig a székesfehérvári csicskáztatás, amit a Blikk említ nem bizonyított, a következtetések azonban rögtön általánosak. Egy ilyen feszült légkörű társadalomban, ahol ráadásul a média is ráveti magát a szenzáció-gyanús ügyekre, csínján kell bánni a sommás ítéletalkotással. Persze én is tudom, hogy az iskolai agresszió erősödik a tanulók között, és a pedagógusok gyakran tehetetlenek, eszköztelenek, s sokan meg sem próbálnak tenni valamit ellene. Jó lenne, ha ebben a kérdésben is képesek lennének összefogni a pedagógusok egymással és a szülőkkel a bűnbak- keresés helyett.
 
#2808  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2014-01-09 17:37
Például ilyen durva eseményekkel indul...

http://www.origo.hu/itthon/20140109-zacskoval-fojtogatta-iskolatarsait-egy-fiu-nyirszoloson.html?sec-2
 
#2807  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2014-01-09 17:33
Kedves Júlia!

Ezt a cikket javaslom kihelyezni valamelyik oldalra. Mi szerencsére megúsztuk az ehhez hasonló esetet... Rémisztő, hogy a téma továbbra is aktuális, ráadásul ilyen következményekkel...

http://www.origo.hu/itthon/20140109-riport-a-szekesfehervaron-ongyilkossagot-megkiserlo-diak-torteneterol.html?sec-top#comments
 
#2806  Lenkelenketan[kukac]citromail[pont]hu2014-01-09 17:22
Üdvözletem!
A besorolásommal kapcsolatban szeretném a segítségüket kérni. Tanítói diplomám után magyar szakos főiskolai diplomát szereztem, majd elvégeztem a Kossuth Lajos Tudományegyetemen a pedagógia szakot is.Az akkori igazgatóm ezt követően a H fizetési kategóriába sorolt.Ez így is maradt 14 éven át.2013 szeptemberében az új átsorolások után a mostani igazgatóm azt mondta, a KLIK-nél nem tudják ,elfogadható-e az egyetemi végzettségem, majd utána kell járniuk, de addig is visszasorolnak , mintha csak főiskolai diplomám lenne. Hónapok teltek el, de választ azóta se kaptam. Az átsorolásról papírt se, mivel én ezt így nem írtam alá. A beosztásomról annyit: magyart tanítok felső tagozatban, éneket elsőben és ötödikben, fejlesztő órám van 8. osztályban és alsós napközis foglalkozásokat is tartok. Kérdésem az lenne: el kell-e fogadnia a munkáltatómnak a pedagógia szakos egyetemi diplomámat? Előre is köszönöm válaszukat.
 
#2805  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2014-01-09 12:13
Kedves Erzsébet! A problémát helyben kellene tisztázni. Mi tartalmaz ezzel kapcsolatban az iskola házirendje? Tiltja-e a mobilok behozatalát az iskolába? Tiltja-e a tanórai használatot? A szabályozást, a felmerülő problémák megoldásának módját a tantestülettel kellene egyeztetni, és ebbe az egyeztetésbe bevonni a szülőket és a diákok képviselőit is. Amennyiben a készülékek összeszedése mellett döntenek, az esetleges károkért nyilván az iskolát, illetve a mobilt őrző pedagógust terheli az anyagi felelősség.
 
#2804  Erzsébetker[pont]erzsike[kukac]citromail[pont]hu2014-01-08 17:25
Üdvözletem!
Kérdésem lenne. Vagy választ szeretnék rá, vagy segítséget ahhoz, hogy hova fordulhatok.
Iskolánkban kitalálták, hogy reggelente szedjük össze a gyerekek mobiltelefonjait, majd az órák után adjuk vissza. A kérdésem az lenne, hogy van-e jogunk ehhez, illetve, ha valakinek a telefonjával történik valami, kártérítéssel tartozik-e az iskola, illetve a telefont összeszedő kolléga? Köszönöm.
 
#2803  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2014-01-07 21:52
Kedves Roz! Nem gondolom, hogy ha nincs más lehetőség, ez ne lehetne megoldás. Gyakornokként, pedagógusdiplomával miért ne csinálhatná? A kollégái majd segítenek neki, ha esetleg valamiben elakad. Jogi akadálya tudomásom szerint nincs, képesített pedagógus. Az adminisztráció még, ami az óra megtartása mellett ráhárul. Feltételezem, hogy a távozó osztályfőnök átadta neki a feladatokat. És mindenképpen jár neki erre a néhány hónapra az osztályfőnöki pótlék is.
 
#2802  roztothrozsi[kukac]citromail[pont]hu2014-01-07 19:19
Kérdés,nem üzenet:
Kis létszámú iskola lévén,mivel elment szülni a
nyolcadikos osztályfőnök,nincs aki helyére lépjen.
Az igazgatót a fenntartó nem engedélyezte.Az ott
tanító gyakornok pedig úgy néz ki nem lehet.Egy ember
maradt, aki alsós.Így egy osztályfőnöki órája lenne csak ott.Mellesleg igazgatóhelyettes.
Van arra mód,hogy a gyakornok,aki egy hónapja már
ellátja ezt a feladatot, meg is tartsa?
Tudni kell még(a gyakornok idén kezdett.Diplomáját
régebben szerezte,de nem tanított,hanem szociális
téren dolgozott,meg három gyereket szült.Mind óvodáskorú.)Van kiskapu erre a félévre?
 
#2801  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2014-01-01 12:03
Honlapunk valamennyi olvasójának boldog újesztendőt kíván az OFOE szerkesztősége!
 
#2800  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2013-12-07 19:19
Igen, tanulságos. Ha lesz végre egy kis időm, összeállítok belőle egy rövid esettanulmányt. Még nem tudom, mi lesz a címe. Üzenet egykori iskolámba? Nem akarok debreceni diák lenni! (A gyanakvások elkerülése érdekében a történetnek köze sincs Debrecenhez!) Ne félj, NEMECSEK! Dráma (!!!), pedagógia? Gyerek, szülő, tanár, no és a kapcsolat? Konfliktus(?????) - akkor (orvosi) kezelés!!!!
 
#2799  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2013-12-07 11:01
Tanulságos történet, Laura, köszönjük.
 
#2798  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2013-12-06 15:19
Köszönjük, közben utánajártunk. Az igazgató utáni szint a Kormányhivatal. Az igazgató profi szinten húzta magára a konfliktust, levéve a terhet a bizalomvesztés miatt akár azonnali hatállyal kirúgható osztályfőnökről. Saját maga vetette föl az iskolaváltás lehetőségét, megpendítve, hogy igen bonyolult és hosszadalmas, rögös út vezethet a megoldáshoz, a kiváltó okokat nagyon nehéz bizonyítani, mindenképpen a gyerek issza meg a jogi/egészségügyi tortúra levét. Az ő személye garancia arra, hogy az osztályfőnök a továbbiakban helyes pedagógiai módszerekkel foglalkozik az osztállyal. Azt is megmondta őszintén, hogy ez az iskola falain túlra már nem vonatkozik, a felelősség csak falakon belül az övé (az egész életre kiható következmények viszont a gyereké és persze a szülőké). Sikerült egy közeli településen emberként viselkedő, pedagógus igazgatót találni, aki azonnal befogadta a gyereket, a "magántanulóság" gyakorlatilag okafogyottá vált. A szülők nem tesznek feljelentést, nem büntetik a kiváló tantestületet egyetlen nem odaillő személy miatt. A tantestület kvalitásait ismerve a szülők nem is értik, miért pont a jelenlegi vezető bitorolja az igazgatói széket (de, értik...). Az "ügy" sajnálatosan arra a törvényi háttérre világít rá, hogy az erkölcsi szinten még a tanárnál is (az osztály egy részénél meg pláne) magasabb szinten álló gyerek és szülei nem dönthetnek szabadon arról, hogy milyen jogviszonyban álljanak az iskolával. "Vincseszternyi" irodalma van annak, hogy a kortársainál néhány területen kiemelkedő teljesítményt nyújtó gyerekkel egy osztályközösségben nem tudnak mit kezdeni, kvázi, deviancia megnyilvánulásaként tekintenek rá (jeles tanuló, áprilisban várhatóan sikeresen nyelvvizsgázik, így indul neki a középiskolának). A szülők jogos felháborodása csak olaj a tűzre, a megoldás helyett egyből a hivatalnokokkal, a törvények velük szembeni alkalmazásával kénytelenek megbirkózni. A biztonság kedvéért még - a filmekhez hasonlóan - idekívánkozik: a történet szereplői kitalált személyek, az események egybeesése a valósággal csak a véletlen műve.
 
#2797  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-12-06 08:57
Folytatás. Elképzelhető, hogy a döntés kikerült az igazgató jogköréből, és a tankerület szintjén intézik. Ilyen esetben a jegyzőhöz kell fordulni. Javaslom azonban továbbra is, hogy gondolják meg! Nem lehetne rendbehozni a kapcsolatot az illetékes osztályfőnökkel?
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.04.02.
Nem lesz hosszabb a tanév – elhalasztják a minősítéseket
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma minden pedagógusnak köszöni az elmúlt hetek áldozatkész munkáját, mely a tantermen kívüli, digitális munkarendre való sikeres átállást lehetővé...
(Forrás: kormany.hu)
--
2020.04.02.
Maruzsa Zoltán: az érettségi követelmények nem változtak, a felkészülést folytatni kel
Mivel még több mint egy hónap van hátra az érettségi hagyományos kezdési időpontjáig, a járványügyi kérdésekben azonban nem látnak előre egy hónapot, az érintettek türelmét kérik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.04.02.
Iskolai zaklatás a Google Classromban - mit tehetnek a tanárok?
A diákok online kapják a tananyagot, online tartják a kapcsolatot egymással és a tanáraikkal is. A sok virtuális időtöltésnek azonban lehetnek hátulütői is. Sok oktatási csoportban felmer...
(Forrás: eduline)
--
2020.04.01.
Digitális távoktatás: egyes, mert nem kézzel írtad
Szülők tíz-, ha nem százezreire szakadt rá két hete a pedagógus életpálya összes szakmai és emberi szépsége. A képesítés nélküli tanárrá válás az indexeseket sem kímélte, gyakorl...
(Forrás: index)
--
2020.04.01.
A most elindult tankönyvrendelés a bizonyíték arra, hogy a kormány az elmúlt hetekből semmit nem tanult
A Civil Közoktatási Platform nyílt levélben fordult az illetékes miniszterekhez az ügyben, az eddig ismertetett szakmai kritikájukon felül immár amiatt is kérik, hogy az illetékes miniszté...
(Forrás: mérce)
--
2020.04.01.
Ausztriában egy diáknak sem lesz hátránya a koronavírus miatt kialakult helyzetből
„Ésszel és szívvel” fogják értékelni a tanulókat a tanév végi záróvizsgákon – jelentette ki Heinz Faßmann. Az oktatási miniszter kifejtette. áprilisban várhatóan még otthonról...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.04.01.
Már lehet tankönyveket rendelni a következő tanévre az interneten
A kormány döntése értelmében 2020 szeptemberétől már minden köznevelésben résztvevő tanuló ingyenesen kapja meg a tankönyveit, így a rendelés semmilyen anyagi terhet nem jelent a csalá...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.04.01.
Iskolaérettség: nem lett egységesebb a rendszer
Míg korábban a gyermeket ismerő óvoda és a szülő dönthetett arról, hogy az adott év augusztus 31-éig hatodik életévét betöltő, vagyis tankötelessé váló gyermek további egy évet ó...
(Forrás: Népszava)
--
2020.04.01.
Milyen válaszokat adhatnak a pedagógusok és oktatási rendszerek a COVID-19 járványra? – Néhány tanulság a TALIS felmérésből
A mostani válsághelyzet felszínre hozza az oktatási rendszereinkben tapasztalható egyenlőtlenségeket: az online oktatáshoz szükséges internetkapcsolattól és számítógéptől kezdve a tá...
(Forrás: DPMK)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Doroginé Kiss Ildikó!
A Kjt. 24. § (1) bekezdése szerint "Ha a közalkalmazott munkaköre
ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más
munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős
többletmunkát végez, illetményén felül a végzett munkával arányos
külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti." A helyettesítési díj
mértékét jogszabály nem határozza meg, csak azt, hogy a végzett
munkával arányosnak kell lennie. Az a javaslatom, hogy a fenti
rendelkezésre hivatkozva kérje, hogy részére az Mt. 139. §-ában
meghatározott óradíj legalább 50 százalékának megfelelő helyettesítési
díjat állapítsanak meg. Ha ezt a munkáltató megtagadja, munkaügyi per
indítható. (A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  Szilágyi István

Tisztel Címzett!
Nagyon szépen köszönöm a szakszerű és megnyugtató válaszát.
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  OFOE

Kedves Szilágyi István! Pedagógus-munkakörben a köznevelési törvény 64. § (2a) bekezdése
alapján az évi 25 munkanap pótszabadság nem adható, hanem jár. A
pótszabadságból a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (2)
bekezdése alapján
a) továbbképzés, foglalkoztatást elősegítő képzés,
b) a nevelési-oktatási intézmény tevékenységi körébe tartozó nevelés,
oktatás, a pedagógiai szakszolgálati intézmény tevékenységi körébe
tartozó pedagógiai szakszolgálati tevékenység,
c) ha a pedagógus szabadságát részben vagy egészben a szorgalmi
időben, óvodapedagógus esetében - a június 1-jétől augusztus 31-éig
tartó időszak kivételével - a nevelési évben adják ki,
lehet legfeljebb 15 munkanapot igénybe venni. Az tehát nem jogszerű,
ha nem a fenti indokok valamelyike miatt, hanem úgymond, időarányosan
vesz le a pótszabadságból napokat a munkáltató. Javaslom, hogy ezt az
intézkedést ne fogadja el, hanem ragaszkodjon a pótszabadság
kiadásához. A felmentési időnek abban a felében, amikor munkavégzésre
kötelezhető, ki kell adni az időarányos szabadságot. Ha a szabadság
kiadására nincs mód, azt a jogviszony megszűnése esetén - az Mt. 125.
§-a szerint - pénzben kell megváltani. (A válszt a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Harmat Krisztina! Jogszerűnek jogszerű, mivel a munkaidő kötött és kötetlen munkaidőből
áll, csak éppen nem nevezhető etikusnak. Úgy lehet kivédeni, hogy a munkavállaló is kivehet az Mt. 122. § (2) bekezdése alapján hét munkanap szabadságot akkor, amikor akar, csak előtte 15 nappal be kell ezt jelenteni. (A válasz a PDSZ szakértőjétől érkezett.)

--
  Harmat Krisztina

Kedves OFOE!
Szeretném kérdezni, hogy jogszerű-e szorgalmi időben, tanítási (hétköznap) napon szabadságot elrendelni a pedagógus számára akkor, amikor annak nincs sem tanítási órája órarend szerint, sem más feladata a neveléssel-oktatással le nem kötött munkaidejében?
Köszönettel:
Harmat Krisztina

--
  Szilágyi István

Azt szeretném megkérdezni, hogy pedagógus munkakörben a 25nap pótszabadság jár, vagy adható? Nyugdíjazás előtt a munkáltató az időarányosan járó 18 nappótszabadságomból 11 napot igénybe vett a tanév zavartalan befejezése érdekében, amihez ugyan joga van, de én úgy gondolom, hogy mivel a felmentési időben nem került kiadásra az időarányos szabadság, azt a munkáltatónak pénzben kell megváltani. Sajnos nem igy történt. Kérdezem, hogy helyesen járt el a munkáltató? Várom megtisztelő válaszát!
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  Doroginé Kiss Ildikó

Tisztelt Egyesület!
Nyelvtanárként 2019 szeptember közepétől december 20-ig (téli szünet kezdete) az én tanulócsoportomat összevontam az említett idő alatt táppénzen levő kolléganőm csoportjával heti 3 órában. Ez összesen 3 osztályt érintett, ami heti heti 9 összevont órát jelentett. Mikor rákérdeztem, hogy ezért jár-e túlóra íj vagy valami plusz bér, azt a választ kaptam, hogy nem mert az összevont órákért semmi sem jár. Ráadásul ugyanígy több mint három hónapot már a tavalyi évben is helyettesítettem ugyan így. Kérdésem, valóban nem jár az összevont órák után túlóra? Mit mond erről a jogszabály?
Üdvözlettel: Doroginé Kiss Ildikó, tanár

--
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek