OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#2774  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-10-29 16:57
Kedves Gyöngyi, a jubileumi jutalmadat kötelező kifizetni: 78. § (1) A huszonöt, harminc-, illetve negyvenévi közalkalmazotti jogviszonnyal rendelkező közalkalmazottnak jubileumi jutalom jár. Üdvözlettel a szerk.
 
#2773  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-10-29 14:46
Kedves Gyöngyisz! Erről helyben kellene érdeklődnöd. Ők tudják talán, hogy miért maradt el, és jár-e még.
 
#2772  Gyöngyiszbaracskvt[kukac]freemail[pont]hu2013-10-29 13:01
Számomra most derült ki, hogy 35 éves jubileumi jutalom kifizetése elmaradt 2006-ban. Lehet-e pótlólag megkapni még? Folyamatos közalkalmazotti jogviszonyom van 38 éve. Köszönöm a válaszát
 
#2771  Gyöngyirepkaagnes[kukac]vipmail[pont]hu2013-10-28 20:09
A 25éves közalkalmazotti munkaviszony után adható vagy meg kell adni a jubileumi jutalmat?
 
#2770  Peer Krisztipeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2013-10-26 10:09
Kedves Zsuzsa!

A leírtak alapján (látatlanban) azt érzem, hogy a tanító kioktatásként értelmezi az Ön által kért dolgokat. Mintha megmondaná neki, mi a dolga, függetlenül attól, mennyire jogos ez vagy sem. És nem is ez a kérdés. Sokkal inkább az, hogyan lehet úgy kérni, hogy azt valóban segítségkérésnek érezze és ne utasításnak.
Mivel a fia is figyelmetlen, kérjen segítséget abban, hogyan tudja a fiát segíteni a figyelem fókuszálásában. Neki milyen pedagógiai ötletei, javaslatai vannak arra vonatkozóan, hogy a fia jobban oda tudjon figyelni az órán és Ön szülőként mit tehet annak érdekében, hogy ezt segítse. Egyszóval kérjen tanácsot. Kérdezzen.
Fontos lenne, hogy azt is kommunikálja, hogy tudja, a fia dolga a lejegyzés, de ez neki nem megy és ezt szülőként látja.
A tanulmányi eredmény romlása egyáltalán nem biztos, hogy pusztán az "izgága" padtársnak köszönhetően (ez csak egy lehetséges ok), javaslom, ebben is kérjen segítséget. Együtt próbálják kideríteni az okokat.
És érdemes őszintén elmondani, hogy érzi, vannak konfliktusok, szeretné ezeket megoldani. Ugyanis a pedagógusok és a szülők közti együttműködés elengedhetetlen a gyerekek érdekében.
Ajánlom figyelmébe az alábbi konferenciát, melyet a Kölöknettel közösen szervezünk: http://www.koloknet.hu/iskola/ertjuk-egymast-konferencia-a-szulok-es-pedagogusok-kozotti-parbeszedrol/

Minden jót kívánok, üdvözlettel: Peer Krisztina
 
#2769  M. Zsuzsaespzsuzsanna[kukac]gmail[pont]com2013-10-25 12:43
Kedves Osztályfőnök!
8 éves kisfiam 2. osztályba jár. Vele kapcsolatban lenne pár kérdésem : rendszeresen nem írja be az üzenőjébe az oszt.főnök által kihirdetett dolgokat, ez az ő hibája, tudom...az osztályfőnököt többször kértem, hogy legyenszíves megnézni és kézjegyével ellátni, hogy az infók hozzám eljussanak. Eddig szóban kértem, pár napja írásban, amire egy nagyon pimasz és kioktató választ kaptam, miszerint neki nem kötelessége ellenőrizni, ő a táblára felírja és kész, aki nem írja le, magára vessen...a szülői értekezlet a megtartás napján került beírásra, a fogadóóra egyáltalán nem. A tanító nénivel egyéb "konfliktusunk" is van, fiamat a legizgágább gyerek mellé ültette, mire kértem, hogy legyenszíves ültesse más mellé,mert sokat romlott a tanulmányi eredménye és nagyon figyelmetlen lett, erre a válasza az volt, hogy valahová a másik gyereknek is ülnie kell!!! Nem tudom kihez fordulhatnék, az igazgatóhoz nem szeretnék, úgy gondolom akkor a közöttünk lévő amúgy sem túl jó viszony tovább romlana.Mit tegyek? Köszönöm
 
#2768  Esztereuropaiszulok[kukac]gmail[pont]com2013-10-22 14:08
Kedves mágus #2765!

Kérem, nézze meg, korábban m.anyának írt válaszomat. Mindenképpen érdemes megpróbálni beszélni a tanítóval, esetleg az illetékes igazgató-helyettessel vagy az igazgatóval, ha túl sok a házi feladat. Másodikban ez teljesen feleslegesnek tűnik. Azt viszont nem tudom, miért kellene tanulni egy 8 évessel. Mi ezt sosem tettük, csak ha kérdeztek, konkrét segítséget kértek, segítettünk.
 
#2767  Esztereuropaiszulok[kukac]gmail[pont]com2013-10-22 14:03
Kedves m.anya #2766!Sajnálom, hogy így alakult! Úgy gondolom, ha a pedagógus sem józan szakmai megfontolásból, sem felettesse utasítására nem hajlandó változtatni, akkor komoly szakmai és emberi hiányosságai lehetnek, nem arról van szó, hogy maximalista. Ha a vezető is kérte, nyilván a helyi tanterv nem tartalmaz extrém elvárásokat, ebben az esetben viszont normális tanítás mellett másodikban gyakorlatilag nem lehetne szükség házi feladatra. Alsóban szinte csak a tanító személye számít, szerintem, így ha nem lehet változtatni, érdemes másik tanítót keresni. Nemrég egy nevelési tanácsadóban dolgozó szakember mesélte, hogy az osztályozás visszahozása óta ismét "egyre több az inkompetens tanítóktól megzakkant" gyerekek száma, akiket kezelniük kell. Ezt nem szabad megvárni.
 
#2766  m.anyademeterne08[kukac]freemail[pont]hu2013-10-21 11:48
Kedves Eszter!Hát ez nem jött be!Tanárnéni nem hajlandó kevesebb leckét adni!Másik osztályba se lehet átrakni ennek okát nem tudom!Az igazgatónk szólt de a tanárnéni akkor sem változtat,mert maximalista!Nem marad más választás másik iskolát kell keresnünk! Nem 5.-kes a gyermek hanem még csak 2.-kos !hétköznap nem sok mindent csinálnak órán,hétvégén viszont rengeteg lecke van hétvégére! lehet fordítva kéne! én tanítgatom itthon amit ott az egész napos iskolába kellene megtanulnia!Péntek du.kapják meg a leckét nincs hétköznap de inkább lenne!az ilyen nem változtatt soha!!
 
#2765  mágusmagus17[kukac]freemail[pont]hu2013-10-21 11:27
Tisztelt osztályfőnök hogy lehet az hogy a tanárnéni feladhat a 8 éves gyereknek 2napra 4 olvasmány aminek a tartalma is kell és még 3 olvasmányt amit csak olvasni kell!Mert az gondolja hogy csak az ő órájára kell készülni? A többi leckét is meg kell valahogy csinálni vagy,ez helyén van?Erről szól az egész napos oktatás?Szülőknek könnyebb állítólag de egy 8 éves gyermekkel még le kell ülni tanulni!!!Ha dolgozik a szülő akkor mi van?Tanárnéni pihenhet hétvégén a gyermek pedig megutálja az iskolát!!!!
 
#2764  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-10-21 08:43
A FÖLDÜNKÉRT VILÁGNAP alkalmából a kornyezeti-hatasvizsgalat.hu oldal a környezeti nevelés és a környezetvédelmi felelősségvállalás jegyében környezetvédelmi rajzpályázatot hirdetett alsó tagozatos általános iskolások részére „Ezt tettem nyáron a környezetért!” címmel. A oályázat eredményhirdetése és a legjobb alkotások itt láthatók.
 
#2763  Peer Krisztipeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2013-10-18 14:46
Kedves Nagymama!

E-mailben elküldtem a választ!
Üdvözlettel: Peer Krisztina
 
#2762  nagyimami[pont]1[kukac]freemail[pont]hu2013-10-16 10:27
Tisztelt Osztályfőnök!
Egyenlőre csak így név és iskola megjelölése nélkül szeretnék tanácsot kérni az alábbi ügyben:
Unokám most került első osztályba, 6 éves múlt. Sajnos valami történhetett vele az iskolában, mert mióta elkezdődött (egész naposba jár, de.- du órák vannak) azóta egész nap nem evett, ez most derült ki, illetve most már otthon sem nagyon akar, de még inni sem. Orvos már adott ki javaslatot, hogy járjon egy olyan osztályba, ahonnan dél körül haza lehetne vinni, de ezt az iskola nem engedi, mondván, hogy majd Ők odafigyelnek arra, hogy egyen. Sajnos azonban a gyermek egészségi állapota már olyan, hogy ha sürgősen nem történik valami, akkor kórházba fog kerülni, súlyos kiszáradás miatt. Amit tudtak szülei végigjártak, de most teljesen tanácstalanok. Remélem tudnak ebben az ügyben tanácsot adni, mert itt már a gyermek "élete" a tét.
Köszönöm: egy aggódó nagymama (ha lehet e-mailben kérnék választ)
 
#2761  Héditokesh[kukac]gmail[pont]com2013-10-15 19:02
Ez a levél érkezett ma a Facebook oldalamra (Neveljük Együtt! Közösség). Sajnos én nem tudom a választ ill. a változásokat (ha vannak). Ezért kérlek Benneteket, segítsetek, ha tudtok. Köszönöm, Tőkés Hédi

"Sziasztok!
Név nélkül szeretnék kérdezni a NE közösségtől. Igyekeztem Google-segítséggel választ találni, jogszabályokat böngésztem, de nem sokra jutottam
Szeretném pontosan ismerni azt a rendelkezést, ami az iskolán kívüli foglalkozásokon biztosítandó felügyeletről szól:
Érdekel, hogy
* mennyi diákhoz mennyi felügyelőt kell biztosítani;
* azok mind az iskola alkalmazottai legyenek vagy sem (csak tanár vagy oktatástechnikus, szülő is jó-e ...).
* Kell-e írásbeli nyilatkozat a szülőtől minden kirándulás előtt? Vagy csak akkor, ha szabályozástól eltérő a felügyelet (esetleg akkor a nyilatkozat is felesleges)?
* Változnak-e a feltételek, ha tanítási napnak nem minősül a kirándulás napja (vagyis a foglalkozás ideje kevesebb 3 óránál)?

Köszönöm, remélem tudtok segíteni"
 
#2760  Maryprokop[pont]laszlone[kukac]freemail[pont]hu2013-10-15 15:01
Kedves Osztályfőnök! A kérdésem az lenne: a felmentését töltő óvodapedagógust át kell sorolni az új bértábla szerint? / A felmentési idő kezdete jun.l6 , vége okt. 15 / Melyik illetmény szerint jár a jubileumi jutalom?
Várom válaszát köszönettel.
 
#2759  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-10-14 11:31
Kedves Kérdezőnk! Mivel pedagógusi munnkakörben dolgozol és pedagógus képesítésed van, minden bizonnyal igényelheted a pedagógus igazolványt abban az esetben is, ha csak gyakornok vagy.
 
#2758  Szeszter79szeszter[kukac]citromail[pont]hu2013-10-13 21:59
Kedves Osztályfőnök!
11 éve kaptam tanítói diplomát, de azóta egészen mással foglalkoztam. Idén szeptembertől napközis tanító néni vagyok, gyakornoki kategóriában. Igényelhetem a pedagógus igazolványt?
 
#2757  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2013-10-05 10:11
Kedves Tímea! A szakmai gyakorlat idejét a pedagógus fokozatba sorolásnál kell vizsgálni: ped. I., ped.II stb. (356/2013. Korm. rend. 13-15.§). A fizetési kategóriába (korábban fizetési fokozat) sorolás szempontjából minden beszámít, ami 2013. aug. 31-ig beszámított, a jubileumi jutalom, végkielégítés szempontjából szintén. Ennek ismeretében kellene a helyszínen újra mérlegelni a helyzetet.
 
#2756  Tímeadugo74[kukac]gmail[pont]com2013-10-04 21:46
Kedves Osztályfőnök!
Problémám a következő:21 éves közalkalmazotti jogviszonyom van 1 munkahelyen a gyógypedagógia területén.2008-ban leállamvizsgáztam,gyógypedagógusként, de diplomámat 2012-ben kaptam kézhez,mert ekkor sikerült le nyelvvizsgáznom.Ekkor átsoroltak az E kategóriából az F kategóriába az éveimnek megfelelően.Most az új pedagógus bértábla szerint gyakornoknak kéne besorolni.Tehát a közalkalmazotti éveim teljesen elvesznének.Lehetséges ez?
 
#2754  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-10-01 12:52
Kedves Ismeretlen Ajánlkozó a szexuális prevenció témára! Nem azért veszem le az üzenetét, mert nem tartom lényegesnek a témát, de azért többet kellene tudni Önről, ha bárkinek a honlapunkon ajánlani hagyjuk a programját. Kérjük, hogy jelentkezzen be az osztalyfonokok@gmail.com címen, hogy közvetlenül kapcsolatba léphessünk.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.09.06.
Microsoft-botrány: újabb korrupciógyanús szálra bukkant Hadházy
A jelentésben szereplő történet szerint a NAV esetében egy Microsoft-alkalmazott tiltakozott is amiatt, hogy az úgynevezett alvállalkozónak nincsenek kompetenciái a munkához. Azonban felvilá...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2019.09.06.
"Kérdezd meg szüleidet, miért nem vagy megkeresztelve" – adja feladatul az ötödikes tankönyv
Bánhegyi könyve nem először kap publicitást: 2015-ben a tiltakozások hatására vissza kellett vonni az általános iskolák ötödik, a hatodik és a hetedik osztályaiból az általa írt tört...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.09.04.
„Füttyre indítható, fegyelmezett szolgahadat képezünk” – Exkluzív interjú Vekerdy Tamással és fiával, Dániellel
Az egyikük önmagában intézmény – bármit mond, az futótűzként terjed az interneten, és szavait anyák ezrei tekintik szinte szentírásnak. A másikuk elbújni szeret, és a szűkebb környezet...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.09.03.
A szelekció rendkívül nagy arányú növekedése a magyar iskolarendszerben 2010 és 2017 között. Nahalka István írása
Számtalan szakember és szervezet hívta már fel a figyelmet arra, hogy a szelekciós, illetve az esélyegyenlőtlenségek növekedését eredményező folyamatok egyre veszélyesebbek Magyarországon...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.09.03.
Friss felmérés: a pedagógusok 18%-a az első lehetséges alkalommal elhagyná a pályát
A gyorsjelentés szerint a válaszadók 79%-a szerint túl kevés az ellenszolgáltatás és túl nagy az elvárás, 21%-a várja, hogy javuljon a helyzet, ezen felül 21%-a munkahelyet változtatna, é...
(Forrás: eduline)
--
2019.09.03.
A szülők csak nem akarják úgy taníttatni a gyereküket, ahogy Orbán mondja
Ha saját gyerekeikről van szó, nem veszik be a családok, hogy a munkaalapú társadalom nevében ne gimnáziumba, hanem szakképzésbe adják őket. Az új tanévben is nagyjából ugyanannyian kezdik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.31.
A magyar oktatás színvonala 30 évvel maradt le a valóságtól, és ez a szám most megduplázódik
– mondta Rózsa Ildikó, a Resuli – a Megújuló Oktatásért Alapítvány vezetője a 24.hu-nak a köznevelési törvény módosításával kapcsolatban. A parlament júliusban szavazta meg a szeptembert...
(Forrás: 24.hu)
--
2019.08.31.
A köznevelési törvény módosításainak eltörlését kéri az ellenzék az Alkotmánybíróságtól
Az ellenzék ma sajtótájékoztatón jelentette be, hogy készített egy alkotmánybírósági beadványt, amely minden alkotmánysértő módosítást pontról pontra végigvesz, és kéri ezek eltö...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.31.
Vád alatt az érettségit közreadó nyomdász
Vádat emeltek az érettségi feladatokat kiszivárogtató nyomdai alkalmazott ellen – közölte a Bács-Kiskun Megyei Főügyészség. A vádirat szerint a 41 éves, lajosmizsei férfi egy helyi nyomd...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek