OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#2770  Peer Krisztipeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2013-10-26 10:09
Kedves Zsuzsa!

A leírtak alapján (látatlanban) azt érzem, hogy a tanító kioktatásként értelmezi az Ön által kért dolgokat. Mintha megmondaná neki, mi a dolga, függetlenül attól, mennyire jogos ez vagy sem. És nem is ez a kérdés. Sokkal inkább az, hogyan lehet úgy kérni, hogy azt valóban segítségkérésnek érezze és ne utasításnak.
Mivel a fia is figyelmetlen, kérjen segítséget abban, hogyan tudja a fiát segíteni a figyelem fókuszálásában. Neki milyen pedagógiai ötletei, javaslatai vannak arra vonatkozóan, hogy a fia jobban oda tudjon figyelni az órán és Ön szülőként mit tehet annak érdekében, hogy ezt segítse. Egyszóval kérjen tanácsot. Kérdezzen.
Fontos lenne, hogy azt is kommunikálja, hogy tudja, a fia dolga a lejegyzés, de ez neki nem megy és ezt szülőként látja.
A tanulmányi eredmény romlása egyáltalán nem biztos, hogy pusztán az "izgága" padtársnak köszönhetően (ez csak egy lehetséges ok), javaslom, ebben is kérjen segítséget. Együtt próbálják kideríteni az okokat.
És érdemes őszintén elmondani, hogy érzi, vannak konfliktusok, szeretné ezeket megoldani. Ugyanis a pedagógusok és a szülők közti együttműködés elengedhetetlen a gyerekek érdekében.
Ajánlom figyelmébe az alábbi konferenciát, melyet a Kölöknettel közösen szervezünk: http://www.koloknet.hu/iskola/ertjuk-egymast-konferencia-a-szulok-es-pedagogusok-kozotti-parbeszedrol/

Minden jót kívánok, üdvözlettel: Peer Krisztina
 
#2769  M. Zsuzsaespzsuzsanna[kukac]gmail[pont]com2013-10-25 12:43
Kedves Osztályfőnök!
8 éves kisfiam 2. osztályba jár. Vele kapcsolatban lenne pár kérdésem : rendszeresen nem írja be az üzenőjébe az oszt.főnök által kihirdetett dolgokat, ez az ő hibája, tudom...az osztályfőnököt többször kértem, hogy legyenszíves megnézni és kézjegyével ellátni, hogy az infók hozzám eljussanak. Eddig szóban kértem, pár napja írásban, amire egy nagyon pimasz és kioktató választ kaptam, miszerint neki nem kötelessége ellenőrizni, ő a táblára felírja és kész, aki nem írja le, magára vessen...a szülői értekezlet a megtartás napján került beírásra, a fogadóóra egyáltalán nem. A tanító nénivel egyéb "konfliktusunk" is van, fiamat a legizgágább gyerek mellé ültette, mire kértem, hogy legyenszíves ültesse más mellé,mert sokat romlott a tanulmányi eredménye és nagyon figyelmetlen lett, erre a válasza az volt, hogy valahová a másik gyereknek is ülnie kell!!! Nem tudom kihez fordulhatnék, az igazgatóhoz nem szeretnék, úgy gondolom akkor a közöttünk lévő amúgy sem túl jó viszony tovább romlana.Mit tegyek? Köszönöm
 
#2768  Esztereuropaiszulok[kukac]gmail[pont]com2013-10-22 14:08
Kedves mágus #2765!

Kérem, nézze meg, korábban m.anyának írt válaszomat. Mindenképpen érdemes megpróbálni beszélni a tanítóval, esetleg az illetékes igazgató-helyettessel vagy az igazgatóval, ha túl sok a házi feladat. Másodikban ez teljesen feleslegesnek tűnik. Azt viszont nem tudom, miért kellene tanulni egy 8 évessel. Mi ezt sosem tettük, csak ha kérdeztek, konkrét segítséget kértek, segítettünk.
 
#2767  Esztereuropaiszulok[kukac]gmail[pont]com2013-10-22 14:03
Kedves m.anya #2766!Sajnálom, hogy így alakult! Úgy gondolom, ha a pedagógus sem józan szakmai megfontolásból, sem felettesse utasítására nem hajlandó változtatni, akkor komoly szakmai és emberi hiányosságai lehetnek, nem arról van szó, hogy maximalista. Ha a vezető is kérte, nyilván a helyi tanterv nem tartalmaz extrém elvárásokat, ebben az esetben viszont normális tanítás mellett másodikban gyakorlatilag nem lehetne szükség házi feladatra. Alsóban szinte csak a tanító személye számít, szerintem, így ha nem lehet változtatni, érdemes másik tanítót keresni. Nemrég egy nevelési tanácsadóban dolgozó szakember mesélte, hogy az osztályozás visszahozása óta ismét "egyre több az inkompetens tanítóktól megzakkant" gyerekek száma, akiket kezelniük kell. Ezt nem szabad megvárni.
 
#2766  m.anyademeterne08[kukac]freemail[pont]hu2013-10-21 11:48
Kedves Eszter!Hát ez nem jött be!Tanárnéni nem hajlandó kevesebb leckét adni!Másik osztályba se lehet átrakni ennek okát nem tudom!Az igazgatónk szólt de a tanárnéni akkor sem változtat,mert maximalista!Nem marad más választás másik iskolát kell keresnünk! Nem 5.-kes a gyermek hanem még csak 2.-kos !hétköznap nem sok mindent csinálnak órán,hétvégén viszont rengeteg lecke van hétvégére! lehet fordítva kéne! én tanítgatom itthon amit ott az egész napos iskolába kellene megtanulnia!Péntek du.kapják meg a leckét nincs hétköznap de inkább lenne!az ilyen nem változtatt soha!!
 
#2765  mágusmagus17[kukac]freemail[pont]hu2013-10-21 11:27
Tisztelt osztályfőnök hogy lehet az hogy a tanárnéni feladhat a 8 éves gyereknek 2napra 4 olvasmány aminek a tartalma is kell és még 3 olvasmányt amit csak olvasni kell!Mert az gondolja hogy csak az ő órájára kell készülni? A többi leckét is meg kell valahogy csinálni vagy,ez helyén van?Erről szól az egész napos oktatás?Szülőknek könnyebb állítólag de egy 8 éves gyermekkel még le kell ülni tanulni!!!Ha dolgozik a szülő akkor mi van?Tanárnéni pihenhet hétvégén a gyermek pedig megutálja az iskolát!!!!
 
#2764  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-10-21 08:43
A FÖLDÜNKÉRT VILÁGNAP alkalmából a kornyezeti-hatasvizsgalat.hu oldal a környezeti nevelés és a környezetvédelmi felelősségvállalás jegyében környezetvédelmi rajzpályázatot hirdetett alsó tagozatos általános iskolások részére „Ezt tettem nyáron a környezetért!” címmel. A oályázat eredményhirdetése és a legjobb alkotások itt láthatók.
 
#2763  Peer Krisztipeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2013-10-18 14:46
Kedves Nagymama!

E-mailben elküldtem a választ!
Üdvözlettel: Peer Krisztina
 
#2762  nagyimami[pont]1[kukac]freemail[pont]hu2013-10-16 10:27
Tisztelt Osztályfőnök!
Egyenlőre csak így név és iskola megjelölése nélkül szeretnék tanácsot kérni az alábbi ügyben:
Unokám most került első osztályba, 6 éves múlt. Sajnos valami történhetett vele az iskolában, mert mióta elkezdődött (egész naposba jár, de.- du órák vannak) azóta egész nap nem evett, ez most derült ki, illetve most már otthon sem nagyon akar, de még inni sem. Orvos már adott ki javaslatot, hogy járjon egy olyan osztályba, ahonnan dél körül haza lehetne vinni, de ezt az iskola nem engedi, mondván, hogy majd Ők odafigyelnek arra, hogy egyen. Sajnos azonban a gyermek egészségi állapota már olyan, hogy ha sürgősen nem történik valami, akkor kórházba fog kerülni, súlyos kiszáradás miatt. Amit tudtak szülei végigjártak, de most teljesen tanácstalanok. Remélem tudnak ebben az ügyben tanácsot adni, mert itt már a gyermek "élete" a tét.
Köszönöm: egy aggódó nagymama (ha lehet e-mailben kérnék választ)
 
#2761  Héditokesh[kukac]gmail[pont]com2013-10-15 19:02
Ez a levél érkezett ma a Facebook oldalamra (Neveljük Együtt! Közösség). Sajnos én nem tudom a választ ill. a változásokat (ha vannak). Ezért kérlek Benneteket, segítsetek, ha tudtok. Köszönöm, Tőkés Hédi

"Sziasztok!
Név nélkül szeretnék kérdezni a NE közösségtől. Igyekeztem Google-segítséggel választ találni, jogszabályokat böngésztem, de nem sokra jutottam
Szeretném pontosan ismerni azt a rendelkezést, ami az iskolán kívüli foglalkozásokon biztosítandó felügyeletről szól:
Érdekel, hogy
* mennyi diákhoz mennyi felügyelőt kell biztosítani;
* azok mind az iskola alkalmazottai legyenek vagy sem (csak tanár vagy oktatástechnikus, szülő is jó-e ...).
* Kell-e írásbeli nyilatkozat a szülőtől minden kirándulás előtt? Vagy csak akkor, ha szabályozástól eltérő a felügyelet (esetleg akkor a nyilatkozat is felesleges)?
* Változnak-e a feltételek, ha tanítási napnak nem minősül a kirándulás napja (vagyis a foglalkozás ideje kevesebb 3 óránál)?

Köszönöm, remélem tudtok segíteni"
 
#2760  Maryprokop[pont]laszlone[kukac]freemail[pont]hu2013-10-15 15:01
Kedves Osztályfőnök! A kérdésem az lenne: a felmentését töltő óvodapedagógust át kell sorolni az új bértábla szerint? / A felmentési idő kezdete jun.l6 , vége okt. 15 / Melyik illetmény szerint jár a jubileumi jutalom?
Várom válaszát köszönettel.
 
#2759  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-10-14 11:31
Kedves Kérdezőnk! Mivel pedagógusi munnkakörben dolgozol és pedagógus képesítésed van, minden bizonnyal igényelheted a pedagógus igazolványt abban az esetben is, ha csak gyakornok vagy.
 
#2758  Szeszter79szeszter[kukac]citromail[pont]hu2013-10-13 21:59
Kedves Osztályfőnök!
11 éve kaptam tanítói diplomát, de azóta egészen mással foglalkoztam. Idén szeptembertől napközis tanító néni vagyok, gyakornoki kategóriában. Igényelhetem a pedagógus igazolványt?
 
#2757  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2013-10-05 10:11
Kedves Tímea! A szakmai gyakorlat idejét a pedagógus fokozatba sorolásnál kell vizsgálni: ped. I., ped.II stb. (356/2013. Korm. rend. 13-15.§). A fizetési kategóriába (korábban fizetési fokozat) sorolás szempontjából minden beszámít, ami 2013. aug. 31-ig beszámított, a jubileumi jutalom, végkielégítés szempontjából szintén. Ennek ismeretében kellene a helyszínen újra mérlegelni a helyzetet.
 
#2756  Tímeadugo74[kukac]gmail[pont]com2013-10-04 21:46
Kedves Osztályfőnök!
Problémám a következő:21 éves közalkalmazotti jogviszonyom van 1 munkahelyen a gyógypedagógia területén.2008-ban leállamvizsgáztam,gyógypedagógusként, de diplomámat 2012-ben kaptam kézhez,mert ekkor sikerült le nyelvvizsgáznom.Ekkor átsoroltak az E kategóriából az F kategóriába az éveimnek megfelelően.Most az új pedagógus bértábla szerint gyakornoknak kéne besorolni.Tehát a közalkalmazotti éveim teljesen elvesznének.Lehetséges ez?
 
#2754  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-10-01 12:52
Kedves Ismeretlen Ajánlkozó a szexuális prevenció témára! Nem azért veszem le az üzenetét, mert nem tartom lényegesnek a témát, de azért többet kellene tudni Önről, ha bárkinek a honlapunkon ajánlani hagyjuk a programját. Kérjük, hogy jelentkezzen be az osztalyfonokok@gmail.com címen, hogy közvetlenül kapcsolatba léphessünk.
 
#2752  Eszterosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-09-30 22:55
Kedves Szülőtárs! Minden iskola a saját pedagógiai programjában határozza meg a házi feladattal kapcsolatos alapelveit. Ha ezt megsérti a tanár, az intézményvezetőhöz lehet fordulni.Törvényi szinten nincs meghatározva az a bizonyos "felső határ". Attól függően, hogy hányadikos a gyerek, még indokolt is lehet a sok tanulnivaló. Az ötödikes tananyag szerintem például csak úgy tanítható meg, ha a gyerekek otthon is komolyan foglalkoznak a tananyaggal. Azt javaslom, hogy engedje önállósodni a gyerekét, segítsen neki abban, hogy úgy szervezze az életét, hogy az órák után egy alkalmas helyen az iskolában (könyvtárban?), esetleg otthon el tudjon készülni a leckéivel. Akkor a hétvégéi felszabadulhatnak. Ha nagyon tarthatatlan a helyzet, próbáljon beszélni a többi szülővel. Ha ők is hasonlóan látják a dolgot, közösen beszéljenek a tanárral, és ha nem boldogulnak, akkor az igazgatóval.
 
#2750  petrafoldes[pont]petra[kukac]gmail[pont]com2013-09-29 16:58
Kedves T. Tamás, nem szolgálhatok jó hírekkel - ide másolom a 326/2013 kormányrendeletnek a szakmai gyakorlati időre vonatkozó rendelkezését:
13. § (1) A magasabb fokozatba történő előrelépéshez szükséges szakmai gyakorlat

a) pedagógus-munkakörben,

b) pedagógiai szakértő, pedagógiai előadó munkakörben közalkalmazotti jogviszonyban vagy munkaviszonyban,

c) óraadói megbízásra szóló polgári jogi jogviszony keretében,

d) az Európai Iskolákban pedagógus-munkakörben munkaviszonyban,

e) pedagógus-képzést folytató felsőoktatási intézményben folytatott oktatói tevékenységgel, vagy

f) a miniszter igazolása alapján közszolgálati jogviszony keretében köznevelés országos irányításával összefüggő munkakörben

eltöltött szakmai tevékenységgel szerezhető meg.

Eszerint a közszolgálati jogviszonya nem számít gyakorlati időnek a besorolás szempontjából.
 
#2749  m.anyademeterne08[kukac]freemail[pont]hu2013-09-28 12:39
Kedves Osztályfőnök!!
Én mint szülő szeretnék megoldás találni állandó hétvégi problémákra,kötelezővé tett egész napos iskolai oktatás van nálunk ezzel nincs is problémám!!Hanem igazából a hétvégék azok amik borzasztóak ugyanis a kedves tanárnéni házi feladatok tömkelegét adja fel a gyerekeknek!Abban szeretnék segítséget kérni öntől hogy lássak tisztábban mégis mennyi az a felső határ amit a pedagógus házi feladatban hétvégére adhat!!Mert ha szóvá ejtettük hogy szerintünk sok a házi feladat hétvégére,akkor azzal takarózott,hogy szabad joga van!Még ami nagyon fontos hogy a gyerekekkel üzenget haza hogy ne hogy azt higgyék a szülök.........elegem van ebből!Jeleztem az iskola igazgatója felé is de nem történt semmi változás!!! :( Előre is köszönöm!!!
 
#2747  T.Tamást[pont]tamas[kukac]citromail[pont]hu2013-09-28 11:12
Kedves Osztályfőnök!
Véletlenül találtam rá a honlapjukra.Pedagógus végzettséggel kormánytisztviselő vagyok most járásnál 9 éve.
1 évet dolgoztam előtte tanárként, majd a lényegesen jobb fizetés miatt köztisztviselő lettem. Azonban a járási változások (pl. fizetés csökkenés) miatt és pedagógus béremelés miatt lehet, hogy újra tanítanék. Kérdésem, hogy az új bértáblánál beszámítanák vajon ezen éveimet is, vagy csak az 1 évet?
Köszönettel :-)
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.07.19.
Nyáry Luca: A magántanulás mentett meg attól, hogy csődtömeggé váljak – Így látja az új törvényt egy érintett diák
A köznevelési törvény pénteken elfogadott módosításai szerint a következő tanévtől (tehát már idén szeptembertől) megszűnik a magántanulói státusz, felváltja az úgynevezett „egy...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.07.17.
Kell még 164 millió forint közpénz a milliós tandíjjal induló elit magániskolára
Szeptemberben nyit Debrecenben az alapítványi iskola, ahova a jelentkezés is 100 ezer forintba kerül. Ösztöndíjas helyek egyelőre nem lesznek, az építkezést az adófizetők állják, a szá...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.07.17.
Egyszerre 11 óvónő mondott fel egy újpesti óvodában
Olyan pedagógusok hagyták ott az óvodát, akik már az alakulás óta ott dolgoztak, alapítók voltak. Két olyan mesterpedagógus is felállt, akik óriási szaktudással is rendelkeznek. A távoz...
(Forrás: Újpesti Hírmondó)
--
2019.07.17.
Még egy dolog, amiben szembemegyünk Európával: egyre több a korai iskolaelhagyó
A 2010-ben elfogadott Európa 2020 Stratégiában Magyarország azt vállalta, hogy 2020-ra a korai iskolaelhagyók arányát 10 százalékra csökkenti, ettől a célkitűzéstől azonban egyre távolodunk...
(Forrás: Népszava)
--
2019.07.17.
Megőrülsz: almaügyi nyomozást rendelt el a tankerület
Valószínűleg megtaláltuk a hét agygörcsét, pedig még csak kedd van. A magyar általános iskolákban általában almát adnak a tízóraihoz, ám arra, ami most jön, egyetlen almagengszter, egyetlen...
(Forrás: Pécsi Stop)
--
2019.07.17.
A német, az osztrák és a lengyel rektori konferencia kiáll az MTA mellett
Közös közleményben adott hangot kedden aggodalmainak a német, az osztrák és a lengyel rektori konferencia a Magyar Tudományos Akadémia átalakításával kapcsolatos jogszabály elfogadása miatt...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.07.17.
Évtizedes kudarcok után újra tanulhatnak
Van, akitől a gyermeknevelés és autista kisfia fejlesztése, van, akitől az önbizalomhiány, és van, akitől a családfenntartó szerep vette el a továbbtanulás lehetőségét. Egyesek beletö...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.07.17.
Bódis József: Nem csorbulnak a szülői jogok a köznevelési törvény módosításával
Az államtitkár hangsúlyozta: a szülői jogok továbbra is megmaradnak, mert ha a szülő úgy ítéli meg, hogy korai lenne háromévesen óvodába vinni a gyermeket, egy év halasztást kérhet....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.07.17.
Az érettségi biztos túlbuzgósága miatt semmisítették meg a Szinyei Gimnázium tizenöt végzősének érettségijét
A helyzet abszurditását fokozza, hogy az iskolában a tizenöt említett diákon kívül is voltak olyan érettségizők, akiknek az érintettekhez hasonlóan hiányzott egy-egy természettudományos...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
  Eleonóra

Kedves OFOE Csapat!
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy egy egyházi iskolában dolgozom, mint 50% kollégiumi felügyelő, 50% kollégiumi ápoló. Érdeklődnék, hogy ilyen esetben számomra mennyi szabadság jár? Tavaly fél állásban tanítottam, akkor járt a pedagógusi szabadság, itt úgy olvasom, ebben a munkakörben is jogosult lennék.?
Köszönettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek