OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#2752  Eszterosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-09-30 22:55
Kedves Szülőtárs! Minden iskola a saját pedagógiai programjában határozza meg a házi feladattal kapcsolatos alapelveit. Ha ezt megsérti a tanár, az intézményvezetőhöz lehet fordulni.Törvényi szinten nincs meghatározva az a bizonyos "felső határ". Attól függően, hogy hányadikos a gyerek, még indokolt is lehet a sok tanulnivaló. Az ötödikes tananyag szerintem például csak úgy tanítható meg, ha a gyerekek otthon is komolyan foglalkoznak a tananyaggal. Azt javaslom, hogy engedje önállósodni a gyerekét, segítsen neki abban, hogy úgy szervezze az életét, hogy az órák után egy alkalmas helyen az iskolában (könyvtárban?), esetleg otthon el tudjon készülni a leckéivel. Akkor a hétvégéi felszabadulhatnak. Ha nagyon tarthatatlan a helyzet, próbáljon beszélni a többi szülővel. Ha ők is hasonlóan látják a dolgot, közösen beszéljenek a tanárral, és ha nem boldogulnak, akkor az igazgatóval.
 
#2750  petrafoldes[pont]petra[kukac]gmail[pont]com2013-09-29 16:58
Kedves T. Tamás, nem szolgálhatok jó hírekkel - ide másolom a 326/2013 kormányrendeletnek a szakmai gyakorlati időre vonatkozó rendelkezését:
13. § (1) A magasabb fokozatba történő előrelépéshez szükséges szakmai gyakorlat

a) pedagógus-munkakörben,

b) pedagógiai szakértő, pedagógiai előadó munkakörben közalkalmazotti jogviszonyban vagy munkaviszonyban,

c) óraadói megbízásra szóló polgári jogi jogviszony keretében,

d) az Európai Iskolákban pedagógus-munkakörben munkaviszonyban,

e) pedagógus-képzést folytató felsőoktatási intézményben folytatott oktatói tevékenységgel, vagy

f) a miniszter igazolása alapján közszolgálati jogviszony keretében köznevelés országos irányításával összefüggő munkakörben

eltöltött szakmai tevékenységgel szerezhető meg.

Eszerint a közszolgálati jogviszonya nem számít gyakorlati időnek a besorolás szempontjából.
 
#2749  m.anyademeterne08[kukac]freemail[pont]hu2013-09-28 12:39
Kedves Osztályfőnök!!
Én mint szülő szeretnék megoldás találni állandó hétvégi problémákra,kötelezővé tett egész napos iskolai oktatás van nálunk ezzel nincs is problémám!!Hanem igazából a hétvégék azok amik borzasztóak ugyanis a kedves tanárnéni házi feladatok tömkelegét adja fel a gyerekeknek!Abban szeretnék segítséget kérni öntől hogy lássak tisztábban mégis mennyi az a felső határ amit a pedagógus házi feladatban hétvégére adhat!!Mert ha szóvá ejtettük hogy szerintünk sok a házi feladat hétvégére,akkor azzal takarózott,hogy szabad joga van!Még ami nagyon fontos hogy a gyerekekkel üzenget haza hogy ne hogy azt higgyék a szülök.........elegem van ebből!Jeleztem az iskola igazgatója felé is de nem történt semmi változás!!! :( Előre is köszönöm!!!
 
#2747  T.Tamást[pont]tamas[kukac]citromail[pont]hu2013-09-28 11:12
Kedves Osztályfőnök!
Véletlenül találtam rá a honlapjukra.Pedagógus végzettséggel kormánytisztviselő vagyok most járásnál 9 éve.
1 évet dolgoztam előtte tanárként, majd a lényegesen jobb fizetés miatt köztisztviselő lettem. Azonban a járási változások (pl. fizetés csökkenés) miatt és pedagógus béremelés miatt lehet, hogy újra tanítanék. Kérdésem, hogy az új bértáblánál beszámítanák vajon ezen éveimet is, vagy csak az 1 évet?
Köszönettel :-)
 
#2746  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2013-09-24 18:38
Kedves Zita!

A 2012. évi I. tv. valóban előírja, hogy 7 nappal rendelkezhet szabadon a munkavállaló (ezt bemásolom). Gondolom ezt a részét alaposan elolvasták és erre való hivatkozással nem adják ki a maradék 5 napot. (Az emberiességet most nem kommentálom. ) Viszont fő szabályként az esedékesség évében kell kiadni, ez az egyik része a dolognak. A másik, hogy ha most nem adják ki, viszi magával és mikor munkába állna a fiz. nélküli letelte után, akkor kell kiadni. Elveszni semmiképpen nem fog! Szorgalmasan olvasgassák csak tovább azt a törvényt... Van mit.
122. § (1) A szabadságot – a munkavállaló előzetes meghallgatása után – a munkáltató adja ki.

(2)17 A munkáltató évente hét munkanap szabadságot – a munkaviszony első három hónapját kivéve – legfeljebb két részletben a munkavállaló kérésének megfelelő időpontban köteles kiadni. Ennek során a 121. § megfelelően irányadó. A munkavállalónak erre vonatkozó igényét legalább tizenöt nappal a szabadság kezdete előtt be kell jelentenie.
 
#2745  Zitazneszzita[kukac]gmail[pont]com2013-09-24 07:33
Üdvözlöm!
Önkormányzati óvodában dolgozom, 46 nap szabadságom van egy évben közalkalmazottként. A nyári időszakban kivettem 34 napot, tehát maradt 12 napom. Dec.16-ra vagyok kiírva szülni. Jelenleg is aktívan dolgozom és tervezem is nov. közepéig, amikortól is terveim szerint kivenném a maradék 12 napot, majd a szülésig fennmaradó időben, kb.2 és fél hétben betegállományban, vagy szülési szabadságon lennék. A munkáltatóm viszont közölte, hogy csak 7 nap szabit vehetek ki, mert 5-öt elvesz tőlem! Kérdezném, hogy megteheti e ezt és milyen alapon, vagy indokkal? Hisz az egész évet ledolgozom!!!! Ha jól értelmezem a Mtk.-t a szabadságokról, semmi olyanba nem ütközöm ami ezt a lépésüket indokolttá tenné. Jól tudom? Kérem segítsenek nekem, mert nem szeretném ezt az 5 napomat hagyni, ha jogtalanul akarják elvenni. Választ a kérdésemre pedig sehol nem kapok!
Tisztelettel: Zita
 
#2744  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2013-09-22 18:14
Kedves Ani!

A törvény a következőket tartalmazza:
Köznev. tv. 2.§:(3)4 Köznevelési intézményt
a) az állam, valamint b) e törvény keretei között
ba) a nemzetiségi önkormányzat,bb) az egyházi jogi személy,bc) a vallási tevékenységet végző szervezet vagy bd) más személy vagy szervezet
alapíthat és tarthat fenn, ha a tevékenység folytatásának jogát – jogszabályban foglaltak szerint – megszerezte.

A szabadságról: 64. § (1) bek. 2a) pontja rendelkezik.

Szerintem a fentiek alapján megilleti a 46 nap szabadság, sőt Önre nem is a Köznev. tv. előírásait kell alkalmazni, hiszen feltételezhetóa hatályba lépése előtt szült.
 
#2743  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2013-09-22 18:07
Kedves Lenke! Véleményem szerint mivel a jogszabály azt írja elő, hogy a megfelelő szakos tanári diplomával láthatja el a munkakörét, így az egyetemi végzettek közé kell besorolni. De ahogy láttam a neten, elég nagy a kavarodás. Olvastam, hogy vannak olyan tankerületek, ahol főiskolaiba sorolják be őket. Ezt célszerű helyben tisztázni, hiszen eszerint különböző módon értelmezhető a rendelkezés.
 
#2742  Kabócaokit[kukac]freemail[pont]hu2013-09-22 17:30
Tisztelt Osztályfőnök!
A besorolásoknál figyelembe vehető-e a mesterképzésen szerzett multikulturális nevelés tanára/ált.isk.ban történelmet, hon-és népismeretet tanító tanár esetében/végzettség?
 
#2741  Lenkelenketan[kukac]citromail[pont]hu2013-09-20 22:27
Tisztelt Cím!
Segítségüket szeretném kérni az új besorolásommal kapcsolatban. Tanítói és főiskolai magyar szakos tanári diplomám után 1997-ben pedagógia szakos egyetemi diplomát szereztem. Akkor az általános iskolában, ahol dolgozom, a H fizetési osztályba soroltak. Most viszont csak az F fizetési osztályba kerültem, amit nem írtam alá. Tanítok magyart, alsóban éneket és napközis foglalkozásokat is tartok. Jár-e nekem a H besorolás? Köszönöm előre is a válaszukat.
 
#2740  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-09-20 15:06
Kedves Ibolya! Ez azt jelenti, hogy 52 órában akarják dolgoztatni? Ez biztosan törvénytelen.
 
#2739  Anikertesz[pont]ani[kukac]freemail[pont]hu2013-09-20 14:00
Tisztelt Cím,
Segítségüket szeretnem kerni, a szabadsagaimmal kapcsolatban. Egy alapitvany altal fenntartott ovodaban dolgozom gyogypedagoguskent. A munkaltatom koznevelesi szerzodesben all az allammal. Gyesrol ternek vissza, de az itthol toltotott evek alatt felhalmozodott szabadsagom kiszamitasanal akadnak nezetelteresek. Az en esetemben 46 nappal kell a munkaltatomnak szamolnia?Elore is koszonom segitseguket! Udvozlettel, Ani
 
#2738  W. Ibolyawibolya03[kukac]citromail[pont]hu2013-09-19 22:19
Üdvözletem!
Segítséget szeretnék kérni. Többcélú gyógypedagógiai oktatási és szociális intézményben dolgozom, beosztásom szerint gyermekotthoni nevelőtanárként, ahol 26 óra a lekötött munkaidőm. Második éve gyesen lévő kolléganőmet helyettesítem a szakiskolai intézményegységben, ahol a lekötött munkaidőm 20 óra. Most mivel beosztásom szerint 26 óra a lekötött munkaidőm, a szakiskolában azt várják el tőlem, hogy 26 órát tanítsak. Jogszerűen járnak-e el velem szemben.
Előre is köszönöm:
Ibolya
 
#2737  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2013-09-18 19:34
Kedves Anikó!

A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 16. §-ban van szabályozva, hogy kit illet meg a pótlék.

(7) Gyógypedagógiai pótlékra az a pedagógus jogosult, aki sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók óvodai
nevelését, iskolai nevelés-oktatását, kollégiumi nevelését vagy fejlesztő nevelés-oktatását a szakértői bizottság
szakvéleményében foglaltak szerint végzi, feltéve, ha kizárólag sajátos nevelési igényű gyermekekkel, tanulókkal
foglalkozik, vagy ha az általa felkészített sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók aránya az intézményben
a nevelési év, tanév első napján eléri a harminchárom százalékot.

E rendelet 1. melléklete szerint a pótlék mértéke az illetményalap 5-10%-a lehet.

Üdvözlettel Varga Ili
 
#2736  Anikóczernicsaniko[kukac]freemail[pont]hu2013-09-17 20:55
Üdvözletem!

A következő kérdésben kérném a segítségét. Óvodapedagógusként dolgozom. Eddig, mivel elvégeztem a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskola Pszichopedagógus szakát, illetménykiegészítésként gyógypedagógiai pótlékot kaptam. Az új bértáblába való besorolás során munkáltatóm már nem érvényesítette másoddiplomám. Kérdésem az lenne, hogy továbbra is jár e ezen pótlék számomra,vagy már nem számít,hogy elvégeztem a Pszichopedagógus szakot is?
Köszönöm válaszát.
Tisztelettel: Czernics Anikó
 
#2735  Mártafilipcseimarta[kukac]gmail[pont]com2013-09-16 21:16
Így szeptember közepén már jó lenne tudni, mennyi lesz az osztályfőnöki pótlék.Ki,mikor és mi alapján állapítja meg? Azt olvastam, számít majd az évfolyam, az osztálylétszám és a hátrányos helyzetű tanulók száma.Azt is olvastam korábban, hogy majd a szakszervezetekkel is egyeztetnek.Fejleményekről azonban nem találtam semmit.
 
#2734  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2013-09-14 12:22
Kedves Mariann! Az I-be kerül mindenki, de nem mindegy, hogy főiskolát vagy egyetemet végzettbe.
Feltételezem, hogy 5-8. évfolyamon tanít. A Köznev tv. azt mondja, hogy a megfelelő szakos tanári végzettséggel taníthat, ezt már én teszem hozzá: egyetemivel is. Márpedig ha egyetemi végzettségét hasznosítja, akkor oda kell besorolni véleményem szerint.
A jogszabályt ezen a linken megtalálja:
 
#2733  NémethMariannnemethmariann55[kukac]gmail[pont]com2013-09-12 20:07
Általános iskolában egyetemi végzettséggel(egyik szak)rendelkező tanárt milyen fizetési osztályba kell besorolni, és milyen rendelkezés alapján? Köszönöm
 
#2732  G. Ilonailona[pont]gerendai[kukac]freemail[pont]hu2013-09-09 15:32
A MOL Tehetségtámogató Program művészet/tudomány irányú pályázatokat szeptember 30-ig lehet leadni, a hivatalos kiírás és a teljes dokumentáció itt: Pályázat
Célja a 10-18 éves tehetséges és eredményes diákok támogatása.
 
#2730  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2013-09-08 11:07
Kedves Krisztina!

Erre a kérdésre esetleg a helyi KLIK adhatna választ, vagy ha ők nem, érdemes egy olyan felsőoktatási intézményhez fordulni, amelyik szervez szakvizsgát (ELTE, BME).

A két említett rendelet így szól (de csak ezek alapján nehéz a kérdésre egyértelmű választ adni):

16. Vegyes és átmeneti rendelkezések

35. § (1) A nevelési-oktatási intézményekben

(4) A pedagógus-szakvizsgával egyenértékű a munkakör ellátásához szükséges végzettséghez és szakképzettséghez kapcsolódó szakterületen szerzett tudományos fokozat, valamint a doktori cselekmény alapján szerzett doktori cím. A pedagógus-szakvizsgával egyenértékű továbbá a klinikai és a pedagógiai szakpszichológusi, a fogyatékosság típusának megfelelő szakorvosi, a gyermekgyógyász, a gyermek neurológus, a pszichiáter szakorvos és a szociális szakvizsga.

A 277/1997. Korm. rendelet a következőket írja -többek között (és jelenleg is hatályos)

A PEDAGÓGUS-SZAKVIZSGA

A pedagógus-szakvizsga jellege és részei

10. § (1)40 A szakvizsgára történő felkészítés hozzájárul az alap- és mesterképzésben megszerzett ismeretek és jártasságok megújításához, elmélyítéséhez, kiegészítéséhez, a pedagógus-munkakörrel együtt járó feladatok ellátásához szükséges gyakorlat, képesség, a pedagógus pályára való alkalmasság fejlesztéséhez, továbbá bármelyik felsőfokú iskolai végzettséggel és szakképzettséggel betölthető pedagógus-munkakörben hasznosítható, az alap- és mesterképzésben szerzett ismeretekhez szorosan nem kötődő új ismereteket nyújt.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.09.06.
Microsoft-botrány: újabb korrupciógyanús szálra bukkant Hadházy
A jelentésben szereplő történet szerint a NAV esetében egy Microsoft-alkalmazott tiltakozott is amiatt, hogy az úgynevezett alvállalkozónak nincsenek kompetenciái a munkához. Azonban felvilá...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2019.09.06.
"Kérdezd meg szüleidet, miért nem vagy megkeresztelve" – adja feladatul az ötödikes tankönyv
Bánhegyi könyve nem először kap publicitást: 2015-ben a tiltakozások hatására vissza kellett vonni az általános iskolák ötödik, a hatodik és a hetedik osztályaiból az általa írt tört...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.09.04.
„Füttyre indítható, fegyelmezett szolgahadat képezünk” – Exkluzív interjú Vekerdy Tamással és fiával, Dániellel
Az egyikük önmagában intézmény – bármit mond, az futótűzként terjed az interneten, és szavait anyák ezrei tekintik szinte szentírásnak. A másikuk elbújni szeret, és a szűkebb környezet...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.09.03.
A szelekció rendkívül nagy arányú növekedése a magyar iskolarendszerben 2010 és 2017 között. Nahalka István írása
Számtalan szakember és szervezet hívta már fel a figyelmet arra, hogy a szelekciós, illetve az esélyegyenlőtlenségek növekedését eredményező folyamatok egyre veszélyesebbek Magyarországon...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.09.03.
Friss felmérés: a pedagógusok 18%-a az első lehetséges alkalommal elhagyná a pályát
A gyorsjelentés szerint a válaszadók 79%-a szerint túl kevés az ellenszolgáltatás és túl nagy az elvárás, 21%-a várja, hogy javuljon a helyzet, ezen felül 21%-a munkahelyet változtatna, é...
(Forrás: eduline)
--
2019.09.03.
A szülők csak nem akarják úgy taníttatni a gyereküket, ahogy Orbán mondja
Ha saját gyerekeikről van szó, nem veszik be a családok, hogy a munkaalapú társadalom nevében ne gimnáziumba, hanem szakképzésbe adják őket. Az új tanévben is nagyjából ugyanannyian kezdik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.31.
A magyar oktatás színvonala 30 évvel maradt le a valóságtól, és ez a szám most megduplázódik
– mondta Rózsa Ildikó, a Resuli – a Megújuló Oktatásért Alapítvány vezetője a 24.hu-nak a köznevelési törvény módosításával kapcsolatban. A parlament júliusban szavazta meg a szeptembert...
(Forrás: 24.hu)
--
2019.08.31.
A köznevelési törvény módosításainak eltörlését kéri az ellenzék az Alkotmánybíróságtól
Az ellenzék ma sajtótájékoztatón jelentette be, hogy készített egy alkotmánybírósági beadványt, amely minden alkotmánysértő módosítást pontról pontra végigvesz, és kéri ezek eltö...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.31.
Vád alatt az érettségit közreadó nyomdász
Vádat emeltek az érettségi feladatokat kiszivárogtató nyomdai alkalmazott ellen – közölte a Bács-Kiskun Megyei Főügyészség. A vádirat szerint a 41 éves, lajosmizsei férfi egy helyi nyomd...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek