OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#2725  Liabokorka68[kukac]gamil[pont]hu2013-09-03 20:13
Köszönöm a választ, bár számomra nem jó!
 
#2724  Varga Gáborgaborvar[kukac]hotmail[pont]com2013-09-02 01:13
Egy kényes témához szeretnék ötleteket, hozzászólásokat gyűjteni. Szerintem egy iskola színvonala hosszú távon csakis az ott dolgozóktól függ. Városi általános iskolánkban néhány szülő szeretne hozzájárulni ahhoz, hogy a legjobbak szívesebben menjenek be reggel dolgozni, és ne hagyják el a mi közösségünket egy másik állás kedvéért. Erre akár több százezer forintot is áldoznánk évente, feltéve, ha valóban szolgálja a célt. Felmerült például, hogy alapítsuk meg a Szülők Díját, amelyet a legjobb tanár kapna minden évben. Tudom, hogy kényes téma a pénz, de hiszek abban, hogy lehet ezt jól is csinálni, úgy hogy ne irigységet, hanem egészséges ösztönzést keltsen. Ha vannak jól működő példák, szívesen hallanék róluk! Eddigi próbálkozásaim cáfolják azt, hogy a pénz hiánya lenne a minőség legfőbb akadálya, mert hiába van meg a pénz és a jószándék, mégse merjük okosan elkölteni a minőség elismerésére. Valóban ilyen hátborzongató a legjobbak elismerésének felvállalása?
 
#2723  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-09-01 13:11
Kedves Judit! A Te kérdésedre adandó válaszhoz egy újabb adalék. Kihirdették a 356/2013. Korm. rendeletet a Kjt. végrehajtásáról.
A Köznev. tv-ben igaz, hogy előírják: az előmeneteli és ill. rendszer nem alkalmazható a jub. jutalom kivételével, de a végrehajtási rendelet 16. § (9) bekezdésben az áll, hogy a jogszabályban meghatározott pótlékokon felül további pótlékok is megállapíthatók. Halvány remény.
 
#2722  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2013-08-30 15:04
Kedves Judit! Kicsit nyomoztam, még semmi sem biztos. Kaptam egy ilyen választ is: A címpótlék véleményem szerint akkor nem jár, ha a Kjt tételesen fogja tartalmazni, hogy tanárokra más szabályok vonatkoznak. Ugyanez a helyzet a nyelvpótlékkal. Elvileg mindkettő jár... DE! A címpótlék a címhez jár, az pedig visszavonható. A KLIK már eddig is visszavonhatta volna. Tehát a biztos válaszra, úgy tűnik, várni kell.
 
#2721  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2013-08-30 14:49
Kedves Judit! Véleményem szerint a címpótlék sem marad meg. A Kjt. ide vonatkozó passzusai (illetmény és előmeneteli rendszerrel kapcsolatos) nem alkalmazhatók a közoktatásban a köznevelési tv. szerint.Bár a héten, a parlament által elfogadott tv. módosítás és egyéb jogszabályok pedig még nem lettek kihirdetve a Magyar Közlönyben. Hátha...
 
#2720  Juditzsuszike[kukac]gmail[pont]com2013-08-29 20:21
Tisztelt Osztályfőnök!
Szeretnék választ kapni egy kérdésre.
A 2013. szeptemberi "bérrendezést" megelőzően főtanácsosi címpótlékot kaptam havi 20 000 Ft összegben. Vajon ezt a címpótlékot is elvesztem? Ezt eddig az állam vagy a kerületi önkormányzat adta-e? Válaszát tisztelettel köszönöm.
 
#2719  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2013-08-26 23:16
Az előbbihez...


http://azenpenzem.hu/cikkek/sokszoros-aron-a-sajat-penz/1377/
 
#2718  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2013-08-26 22:41
Kedves Palkó Balázs!

Egyetlen banknál sem érdemes számlát nyitni. Mi (10.-es osztály) úgy döntöttünk, hogy nem fizetünk sarcot a banknak, tanáraink megérdemlik, hogy ebből a pénzből is nekik kedveskedünk valamivel. A megalázó kényszer-takarékoskodást (osztálypénzt) megszüntettük, gyűjtse mindenki a maga módszerével és akkor hozza be a szükséges összeget, amikor kell. Egy osztálykirándulás ma már luxus, a szalagavató kőkemény üzlet, hetente röpködnek az ezresek ilyen alapítvány, olyan sportkör, egyenpóló, stb., stb., célokra, miközben cidrizünk, hogy legjobb tanáraink mikor jelentik be: jövő héten felvételi beszélgetésre megyek egy olyan céghez, ahol a keresetemből el tudom tartani 2 gyerekemet. Majd, ha a tanár keres többet, mint a banki alkalmazott, akkor utóbbiakat segítjük azzal, hogy jó pénzért kezelhetik a számlánkat.
 
#2717  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2013-08-26 13:45
Kedves Andrea! Üzenetváltásunkat átmásoltam az adott cikk kommentjei közé, ott többen nézik. Itt is láthatták, mert született Lippai Ilditől is egy hozzászólás a filmről. Ez is igazolja, hogy a Kevin minden formájában igen csak képes borzolni a kedélyeket.
 
#2714  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2013-08-25 09:53
A Hívatlanul csoport már több, mint 2500 fővel működik a Facebookon. Aki idegenkedik a Facebooktól, a következő webcímen is csatlakozhat: hivatlanul@googlegroups.com. A csoport titkos abban az értelemben, hogy a tagok nevei csak a csoporton belül láthatók.
 
#2713  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2013-08-24 16:27
Kedves Mariann! A Köznev. tv-ben van meghatározva a tagintézmény-vezető kötelező óraszáma, ez a tanulók létszámától függ. Az osztályfőnöki teendők ellátásért eddig járó órakedvezményt valószínűleg el lehet felejteni (a munkaközösség-vezetőit is), szerintem ezért (is) emelkedik a pótlék összege. Olyant nem olvastam a jogszabályban, hogy úgy, mint ahogy eddig volt, maximalizálva lenne az összevonandó pótlékok összegének felső határa.
A vezetőknek (intézmény, tagintézmény stb) véleményem szerint azért annyi a kötelező óraszáma amennyi, hogy a fennmaradó munkaidejükben a vezetéssel járó feladatokat lássák el, és nem azért, hogy ebben az időkeretben minél több fizetett túlórát vagy akár osztályfőnökséget is vállaljanak. Ilyen terhelés mellett nem várható senkitől minőségi munka. Pedig egy a tantestületéért felelős vezető számára nagyon fontos lenne a törvény pontos ismerete például azért, hogy annak szempontjait szem előtt tartva megfelelő tantárgyfelosztást tudjon készíteni.
 
#2712  Pongrácz Mariannmariannpongracz0[kukac]gmail[pont]com2013-08-23 18:00
Érdeklődöm, hogy általános iskolában a tagintézményvezető egyben lehet-e osztáyfőnök is?Mindkét pótlék és kedvezmény megtartásával? Hány órát kell-ene így tartani hetente?
 
#2711  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2013-08-21 22:09
Kedves Réthi Mária!
A munka törvénykönyve szerint évente 7 munkanapot -legfeljebb két részletben - a munkavállaló kérésének megfelelően kell kiadni.
138/1992. Korm. rend.:a pedagógus szabadságát elsősorban a nyári, őszi, téli, tavaszi szünetben kell kiadni.
Véleményem szerint a mt. előírása szerint 7 napot ki kell adni szorgalmi időben is, a többit meg kell oldani valahogyan. Ha valóban olyan halaszthatatlan az ügy, mindjárt a tanév kezdésekor próbáljon meg a többire is szabadságot kérni. Korábban működött az óra csere-bere is, de eddig volt túlóra, és ezért érdemes volt.Ha nem, megy így, fizetésnélkülit kellene kérni, de nem biztos, hogy megadják.
Megjegyzem, ha szabit ír ki, és nem marad a szünetekre, az rendkívül méltánytalan a többiekkel szemben. (Most meg a kötelező óraszám emelésével pláne.) Papíron ugyanis bemegy dolgozni...
(Azt furcsának tartom, hogy a munkáltatója "részletes jogszabályi állásfoglalást kért". Állásfoglalást már senki nem ad ki, legfeljebb véleményt.)
 
#2710  Réthi Máriarethim[kukac]gmail[pont]com2013-08-20 10:02
Tisztelt Osztályfőnökök!
Az alábbi kérésemhez kérek Önöktől jogi állásfoglalást:
Határozatlan időre kinevezett tanár vagyok egy általános iskolában, 32 éve tanítok. Szeptember 18-tól október 1-ig 11 nap szabadságot kértem a munkáltatómtól, a Mt. 122.§ (2)alapján.Bár a munkáltatóm nem volt teljesen elutasító, de részletes jogszabályi állásfoglalást kért. Tisztában vagyok vele, hogy nem a legszerencsésebb időpont szorgalmi időben egy pedagógusnak szabadságot kérni, de az élet produkál rendkívüli helyzeteket.
Kérdésem: Megillet-e engem a szabadság, ha igen milyen mértékben?
Fizetés nélküli szabadságot csak a legvégső esetben szeretnék igénybe venni. Várom megtisztelő válaszukat: Réthi Mária
 
#2709  Palkó Balázsbalpa[kukac]t-online[pont]hu2013-08-19 22:06
Kedves Osztályfőnökök!
Tud valaki tanácsot adni, hogy melyik banknál érdemes számlát nyitni egy 9.-es osztály számára?
Köszönöm a segítséget: Balázs
 
#2708  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2013-08-17 09:17
Kedves Krisztina! Valóban: a Köznev. tv. alapján az 5-6. évfolyamon tesi szakos tanár vagy tanító+megfelelő műv. terület kell. Viszont a kényszer nagy úr. Jelenleg nyakra-főre keresik a tesi tanárokat, nem tudom honnan tudnak leakasztani annyit, amennyi kellene. Régebben valahol olvastam, hogy a 120 órás keretén belül majd a nem tesi szakosok elvégezhetnek valamit és azzal megtarthatják a foglalkozásokat. (Bár mintha ez az alsó tagozatra vonatkozott volna.) Ezen az alapon egy egyetemi kieg. képzésben szerzett szakedzőivel esetleg lehet esélye, hogy kaphat 5-6. osztályban is testnevelés órát.
 
#2707  Csillakoszacsi[kukac]freemail[pont]hu2013-08-16 17:42
Köszönöm a választ! :)
 
#2706  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-08-16 15:05
Kedves Ildi és Mária! Köszönjük a helyreigazítást. Feltételezhetően Nektek van igazatok. Kedves Csók Tiborné, bocsánat a téves válaszért.
 
#2705  máriaszullone[kukac]freemail[pont]hu2013-08-16 09:40
Kedves Ildi!
Egyetértek veled. Én is úgy tudom, hogy nyevtanár taníthat bármely iskolatípusban. Hivatkoznék erre a linkre.
 
#2704  Ildiildinova[kukac]freemail[pont]hu2013-08-16 08:19
Kedves Csók Tiborné! Én úgy olvastam a köznevelési törvény 3.számú mellékletében, hogy az idegennyelv tanár, az ének- és a testnevelés szakos tanár főiskolai végzettséggel is taníthat minden iskolatípusban és minden évfolyamon. Elnézést az okoskodásért!
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.07.19.
Nyáry Luca: A magántanulás mentett meg attól, hogy csődtömeggé váljak – Így látja az új törvényt egy érintett diák
A köznevelési törvény pénteken elfogadott módosításai szerint a következő tanévtől (tehát már idén szeptembertől) megszűnik a magántanulói státusz, felváltja az úgynevezett „egy...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.07.17.
Kell még 164 millió forint közpénz a milliós tandíjjal induló elit magániskolára
Szeptemberben nyit Debrecenben az alapítványi iskola, ahova a jelentkezés is 100 ezer forintba kerül. Ösztöndíjas helyek egyelőre nem lesznek, az építkezést az adófizetők állják, a szá...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.07.17.
Egyszerre 11 óvónő mondott fel egy újpesti óvodában
Olyan pedagógusok hagyták ott az óvodát, akik már az alakulás óta ott dolgoztak, alapítók voltak. Két olyan mesterpedagógus is felállt, akik óriási szaktudással is rendelkeznek. A távoz...
(Forrás: Újpesti Hírmondó)
--
2019.07.17.
Még egy dolog, amiben szembemegyünk Európával: egyre több a korai iskolaelhagyó
A 2010-ben elfogadott Európa 2020 Stratégiában Magyarország azt vállalta, hogy 2020-ra a korai iskolaelhagyók arányát 10 százalékra csökkenti, ettől a célkitűzéstől azonban egyre távolodunk...
(Forrás: Népszava)
--
2019.07.17.
Megőrülsz: almaügyi nyomozást rendelt el a tankerület
Valószínűleg megtaláltuk a hét agygörcsét, pedig még csak kedd van. A magyar általános iskolákban általában almát adnak a tízóraihoz, ám arra, ami most jön, egyetlen almagengszter, egyetlen...
(Forrás: Pécsi Stop)
--
2019.07.17.
A német, az osztrák és a lengyel rektori konferencia kiáll az MTA mellett
Közös közleményben adott hangot kedden aggodalmainak a német, az osztrák és a lengyel rektori konferencia a Magyar Tudományos Akadémia átalakításával kapcsolatos jogszabály elfogadása miatt...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.07.17.
Évtizedes kudarcok után újra tanulhatnak
Van, akitől a gyermeknevelés és autista kisfia fejlesztése, van, akitől az önbizalomhiány, és van, akitől a családfenntartó szerep vette el a továbbtanulás lehetőségét. Egyesek beletö...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.07.17.
Bódis József: Nem csorbulnak a szülői jogok a köznevelési törvény módosításával
Az államtitkár hangsúlyozta: a szülői jogok továbbra is megmaradnak, mert ha a szülő úgy ítéli meg, hogy korai lenne háromévesen óvodába vinni a gyermeket, egy év halasztást kérhet....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.07.17.
Az érettségi biztos túlbuzgósága miatt semmisítették meg a Szinyei Gimnázium tizenöt végzősének érettségijét
A helyzet abszurditását fokozza, hogy az iskolában a tizenöt említett diákon kívül is voltak olyan érettségizők, akiknek az érintettekhez hasonlóan hiányzott egy-egy természettudományos...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
  Eleonóra

Kedves OFOE Csapat!
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy egy egyházi iskolában dolgozom, mint 50% kollégiumi felügyelő, 50% kollégiumi ápoló. Érdeklődnék, hogy ilyen esetben számomra mennyi szabadság jár? Tavaly fél állásban tanítottam, akkor járt a pedagógusi szabadság, itt úgy olvasom, ebben a munkakörben is jogosult lennék.?
Köszönettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek