OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#2709  Palkó Balázsbalpa[kukac]t-online[pont]hu2013-08-19 22:06
Kedves Osztályfőnökök!
Tud valaki tanácsot adni, hogy melyik banknál érdemes számlát nyitni egy 9.-es osztály számára?
Köszönöm a segítséget: Balázs
 
#2708  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2013-08-17 09:17
Kedves Krisztina! Valóban: a Köznev. tv. alapján az 5-6. évfolyamon tesi szakos tanár vagy tanító+megfelelő műv. terület kell. Viszont a kényszer nagy úr. Jelenleg nyakra-főre keresik a tesi tanárokat, nem tudom honnan tudnak leakasztani annyit, amennyi kellene. Régebben valahol olvastam, hogy a 120 órás keretén belül majd a nem tesi szakosok elvégezhetnek valamit és azzal megtarthatják a foglalkozásokat. (Bár mintha ez az alsó tagozatra vonatkozott volna.) Ezen az alapon egy egyetemi kieg. képzésben szerzett szakedzőivel esetleg lehet esélye, hogy kaphat 5-6. osztályban is testnevelés órát.
 
#2707  Csillakoszacsi[kukac]freemail[pont]hu2013-08-16 17:42
Köszönöm a választ! :)
 
#2706  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-08-16 15:05
Kedves Ildi és Mária! Köszönjük a helyreigazítást. Feltételezhetően Nektek van igazatok. Kedves Csók Tiborné, bocsánat a téves válaszért.
 
#2705  máriaszullone[kukac]freemail[pont]hu2013-08-16 09:40
Kedves Ildi!
Egyetértek veled. Én is úgy tudom, hogy nyevtanár taníthat bármely iskolatípusban. Hivatkoznék erre a linkre.
 
#2704  Ildiildinova[kukac]freemail[pont]hu2013-08-16 08:19
Kedves Csók Tiborné! Én úgy olvastam a köznevelési törvény 3.számú mellékletében, hogy az idegennyelv tanár, az ének- és a testnevelés szakos tanár főiskolai végzettséggel is taníthat minden iskolatípusban és minden évfolyamon. Elnézést az okoskodásért!
 
#2703  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-08-15 18:07
Kedves Csilla, nem vállalkozunk a jelenlegi átalakuló jogi környezetben arra, hogy hitelesen megválaszoljuk ezt a bonyolult munkajogi kérdést. Ezt helyben kellene tisztázni a fenntartóval.
 
#2702  Csillakoszacsi[kukac]freemail[pont]hu2013-08-15 13:33
Kedves Hölgyem/Uram!
Óvodapedagógusként, fejlesztőpedagógusként G7-be vagyok besorolva. A volt vezető óvónő beszámította az éveimbe a régi, de nem közalkalmazotti munkaviszonyomat is. 1993-ban kezdtem dolgozni, közalkalmazottként, pedagógusként 2005-től, mivel felnőtt fejjel végeztem el a fősulit.Kérdésem: jogtalanul tette? Csak a közalkalmazotti éveket kellett volna számítani? Most a pedagógus életpályamodell esetén akkor vissza leszek minősítve? És a szakvizsgám sem számít, mert még nem dolgoztam le X évet a pályán?
Köszönöm előre a válaszát!
Tisztelettel: K-né Csilla
 
#2701  Nórinora0912[kukac]freemail[pont]hu2013-08-15 08:54
Köszönöm a gyors válaszát!
A fejlesztők lapjának egyik kommentjében olvastam.
Közben a képzésvezető tanárral is beszéltem, és ő is megerősített abban, hogy fejleszthetek, főleg, ha óvónői státuszban maradok!+ egy év képzéssel pedig megszerezhetem szakvizsgára épülve a fejlesztőpedagógusi képzést.
Azért fontos, ez nekem, mivel kérnem kell a fenntartó támogatását a képzéshez.
 
#2700  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-08-15 08:43
Kedves Nóri! Ha óvodapedagógusként szakvizsgázol a nevezett szakon, nyilván fejleszthetsz BTM-es ovisokat, hiszen ott megszerzed az ahhoz szükséges tudást, és papírod is lesz róla. Hol olvastál olyasmit, hogy ez nem így van?
 
#2699  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-08-15 08:00
Kedves Krisztina! A hatályos rendelkezések szerint tanítói végzettséggel 1-4. osztályban taníthat a pedagógus, 5-6. osztályban csak akkor, ha egy bizonyos műveltségi területet elvégzett a főiskolán. Úgy látom, hogy sportszakedzőként sportkör vezethető. Utána kell nézni, hogy az adott iskolában az ottani tevékenység része lehet-e a mindennapos testnevelésnek.
 
#2698  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-08-14 21:14
Kedves Csók Tiborné! Főiskolai diplomával csak általános iskolában taníthat, a középiskolához egyetemi végzettség szükséges.
 
#2697  Csók Tibornécsok[pont]tiborne[kukac]gmail[pont]com2013-08-14 19:43
Tisztelt OFOE!

Az alábbi kérdésre szeretnék választ kapni:
Taníthatok-e továbbra is főiskolai nyelvtanári diplomával középiskolában 2013 szeptemberétől?

Tisztelettel és köszönettel:
Csók Tiborné
 
#2696  Nórinora0912[kukac]freemail[pont]hu2013-08-14 19:14
Óvodapedagógus vagyok.Szakvizsgázni szeretnék. Ellentétes információkat olvastam arról, hogy a szakvizsgával ( differenciáló fejlesztő pedagógia szakon) majd fejleszthetek-e az óvodában Btmn-es gyerekeket.Erre lennék kíváncsi! Előre is köszönöm!
 
#2695  Krisztinasarkmar[kukac]citromail[pont]hu2013-08-14 13:11
Tanító szakos kolléga,sportszakedzői végzettséggel taníthat-e testnevelést 5.és 6.osztályban?
Válaszát köszönettel várom! Krisztina
 
#2694  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-08-13 17:26
Kedves Lia! Sajnos a népfőiskolán szerzett papír nem igazol pedagógus végzettséget, ezzel nem tudsz tanítani. Még az sem biztos, hogy a 120 órádba beleszámít ez a kurzus. A Szent Gergely Népfőiskolánál kellene érdklődni, esetleg reklamálni, ha pedagógus végzettséget ígértek.
 
#2693  Liabokorka68[kukac]gmail[pont]hu2013-08-12 20:41
Szereztem egy "végzettséget" a Szent Gergely Népfőiskolán. Pontosan vizuális kultúra ás rajz szakos tanár szakmódszertani továbbképzés.Szakdolgozatot kellett írni és tételsor és szakdolgozat védés is volt.Azt mondták, hogy e megszerzett végzettséggel taníthatok általános iskola felső tagozatában rajzot.Nekem ugyanis tanító és történelem diplomám van de eddig én tanítottam a rajzot is.Munkahelyen most közölték, hogy nem fogadják el a végzettséget. Igaz ez??
 
#2692  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-08-12 17:46
Kedves Szilvi és Marianna! Jó lenne, ha a kérdésetekkel a helyi KLIK-hez fordulnátok, mivel annyira mozgásban van minden, hogy nem igazán tudunk Nektek megbízható választ adni.
 
#2691  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2013-08-12 17:41
Kedves Tóthné Rézman Györgyi! Az Ön által említett jogszabályi helyeket megnéztem. Szerintem - ha megvolt valóban a 7 éve 1996. szeptemberig - foglalkoztathatnák tovább gyógyped. munkakörben.Ez persze nem jelent semmit (a mai világban), hiszen megvan a magyar-történelem végzettsége is, úgyhogy áthelyezhetik. Kifogásolhatná ezt például olyan akkor, ha lényegesen többet kellene utaznia a munkahelyére, mint most.
A nyugdíjkorhatárral kapcsolatban: mindenféleképpen a rá irányadó öregségi nyugdíjkorhatár a mérvadó, a 40 év jogosultsági időt nem kell ide keverni.
 
#2690  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-08-12 08:40
Kedves Németh András! Az osztályfőnöki munkát illetően nincs (szerencsére) kötött séma. Nyilván van valami szabályozás az iskolán belül, de ezt Maga jobban ismeri. A következő linken: http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=200 talál módszereket a gyerekek megismeréséhez, megfigyeléséhez. Amennyiben ismerjük a pontos adottságokat, szívesen segítünk konkrétabban is. Tegye fel a kérdéseit e-mailben és oda fogjuk a válaszokat írni, mert a részletek nem feltétlenül tartoznak a nyilvánosságra. Üdvözletünket küldjük
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.11.22.
A serdülők 80 százaléka nem él elég aktív életet, amivel kockáztatják az egészségüket a WHO új jelentése szerint
Az ENSZ Egészségügyi Világszervezete szerint a helyzet súlyos, lépéseket kell tenni, hogy a fiatalok többet sportoljanak, mert az inaktivitás veszélyezteti az egészségüket. „Sürgős politikai...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.11.22.
Maruzsa Zoltán: A gyerekek érdekeit szem előtt tartva hoztuk meg a köznevelési törvény módosítását
Mint mondta, az óvodába lépés halasztása eddig a jegyző hatásköre volt, januártól azonban ez átkerül a kormányhivatalokhoz, amelyek az Oktatási Hivatal országos adatbázisa alapján fogj...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.11.22.
Az Emmi ígéri, figyelembe veszik a szülő véleményét is az iskolakezdésnél
Megjelent a Magyar Közlönyben egy kormányrendelet, ami több jogszabályt módosít a 2020-tól megváltozó beiskolázási és óvodakezdési rend érdekében. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma...
(Forrás: index)
--
2019.11.22.
Az Emmi a pedagógustüntetésről: S.O.R.O.S.
"A pedagógus és más szakszervezetek által ma bejelentett tüntetés, ismét az ellenzék és a Soros-hálózat politikai céljait, nem a pedagógusokat, pláne nem a gyermekeket szolgálja. Ugyanazok...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.11.21.
Nádori Gergely: A rossz oktatás is életeket követel
Azoktól a gyerekektől, akiknek ma nem nyújtunk megfelelő oktatást, tíz-húsz évet veszünk el. Mindezt a Családok éve és a Legfőbb kincsünk a gyermek transzparensek alatt. A legfurcsább,...
(Forrás: index)
--
2019.11.21.
Ha lesz budapesti szuperegyetem, a körvonalai már látszódnak
Polónyi István oktatáskutató a HVG Diploma 2020 kiadványának elmondta, hogy ezt a célt nem lehetetlen elérni, de éppen politikai döntés kellene hozzá. Szerinte ugyanis az, hogy egy magyar...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.11.21.
Nem mondom a gyerekemnek, hogy hazudjon, csak azért, hogy támogatást kapjunk
Elkezdődött a gyermekek otthongondozási díja (gyod) kapcsán az otthon ápolt gyerekek állapotfelmérése. Úgy tűnik, hogy a szülők nem véletlenül féltek a szigorú kritériumrendszertől....
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.11.20.
Harcolhat-e az iskolapszichológia a gyermekjogokért?
Nálunk nem az a legnagyobb baj, hogy nem elég gyors a folyamat, hanem, hogy visszafelé megyünk – és maguk a jogok sérülnek. Ahogy a diákoknak már nincs véleményezési joguk az iskolaigazgat...
(Forrás: mérce)
--
2019.11.20.
Emberi Erőforrások Minisztériuma: A gyermekek védelme mindennél fontosabb
A gyermekek védelme, egészséges testi-lelki-szellemi fejlődésük biztosítása mindennél fontosabb a magyar kormány számára – hangsúlyozta az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) a gyermekjogi...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot

((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).

--
  Tóth Zoltán

Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán

--
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek