OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#2689  Szilvisysy[pont]fifi[kukac]gmail[pont]com2013-08-11 15:50
Óvodapedagógus vagyok. Szeptembertől pedagógiai asszisztensként kényszerülök dolgozni.Kérdésem mennyi szabadság jár majd asszisztensként?
Előre is köszönöm a választ!
 
#2688  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2013-08-11 14:01
Kedves András, elérhető a megadott e-mail címen? Üdvözlettel Szekszárdi Juli
 
#2687  Németh Andrásbal33[kukac]t-online[pont]hu2013-08-11 10:40
Tisztelt Egyesület!

Jelenleg van rá esély, hogy életem első főállása mellet rögtön osztályfőnőki feladatot is kaphatok egy szakmunkásképzőben.Eddig 17 évig voltam óraadó, de a Corvinust elvégezve /2009/ főállású szakmai tanár leszek augusztus 15-el.
Hogyan kezdjek az osztályfőnöki munkához még szeptember előtt, mert szeretnék felkészülten,kész tervekkel odaállni a gyerekek és a testület elé. Mit tanácsolnak, úgy szakmailag,mint gyakorlatilag?
Ha van konkrét "sémájuk" is, nagyon megköszönném.Természetesen tudom, nincs két egyforma iskola és két egyforma osztály.
Nagyon szépen köszönöm a segítségüket!

Tisztelettel: Németh András
 
#2686  Sné Mariannascsmariann[kukac]gmail[pont]com2013-08-10 13:28
Általános iskola és előkészítő szakiskolában dolgozom. Az előkészítő szakiskolában okleveles technikatanári végzettséggel szakmai előkészítőt tartok.Kértem már, hogy a végzettségemnek megfelelő kategóriába soroljanak, de továbbra is csak F kategóriában vagyok. Jár e nekem az egyetemi végzettségemnek megfelelő besorolás vagy helyes, ahogyan most van?
Megtisztelő válaszát köszönöm!
Marianna
 
#2685  Tóthné Rézman Györgyitrgy[kukac]freemail[pont]hu2013-08-08 11:11
Kolleganőm magyar-történelem szakos tanár, 1987-ben szerezte meg a diplomáját, de képesítés nélküliként 1979-óta tanít. 2000-től került gyógypedagógiai iskolába, közben elvégezte a Bárczin a nyelv- és beszédfejlesztés szakot.
Most el akarják küldeni a speciális iskolából, egy külterületi iskolában kapott történelem órákat.
A kérdésem a következő: Vonatkozik-e rá a Közoktatási Törvény 99 paragrafusának 7. illetve 10-es pontja. A 7. pontnál az "adott" szót értelmezzük másként, a 10. pontnál a 40 éves munkaviszony elérése számít, vagy a 65. életév betöltése?
Válaszát köszönöm!
Györgyi
 
#2684  Varga Iliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-08-07 09:57
Kedves Diki! A tankötelezettség a 16. életév betöltéséig tart. Érdemes megnézni a a Köznev. tv-t: 27. 45. " 53. § 97. § és a 2011. évi CLXXXVII. törvényt a szakképzésről.
 
#2683  Dikimerlakne[kukac]freemail[pont]hu2013-08-06 10:31
"A közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény 52. § (1) bekezdése szerint nappali rendszerű iskolai oktatásban a tanuló abban az évben kezdhet utoljára tanévet, amelyben betölti a 22. életévét. Ez a hátáridő 1 évvel meghosszabbítható abban az esetben, ha a tanuló az általános iskola első évfolyamán a tanulmányait a 7. vagy a 8. életévében kezdte meg, továbbá, ha olyan szakképzésben vesz részt, amelyben a szakképzési évfolyamok száma meghaladja a kettőt." Szeretném tudni ez hogyan változott az új törvénykezések alapján. Köszi, Diki
 
#2682  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-08-01 19:19
Kedves Ági! Az eddig nyilvánosságra került anyagokból úgy tűnik, hogy az osztályfőnöki és a vezetői pótlék marad, vezetőtanárok és tanácsadók, amíg él a megbízatásuk, kapják az illetményt, a többi pótlék megszűnik. Feltételezhetően a főtanácsosira is ez vonatkozik. De megbízhatóbb választ kaphatsz a KLIK-től.
 
#2681  Ágikollaragnes1[kukac]citromail[pont]hu2013-08-01 15:14
Kedves OFOE!
Kérdésem az volna,hogy a pedagógus életpálya modell bevezetésével kapcsolatos béremelés során megvonhatják-e a korábban kapott főtanácsosi címpótlékot?
 
#2680  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-07-30 08:25
Kedves Judit! A Köznevelési Törvényből annyi hámozható ki, hogy tanárként megfelelő szakos tanár taníthat a felső tagozatban, illetve 1-6. évfolyamon olyan tanító, akinek az adott műveltségterületen van végzettsége. A pedagógus szakvizsga önmagában nem számít szakos végzettségnek. De nem biztos, hogy a problémád nem megoldható, meg kellene kérdezned a KLIK-ben, hogy milyen foglalkozatási lehetőséged van jelenleg egy általános iskolában.
 
#2679  Juditc_julcsa[kukac]freemail[pont]hu2013-07-28 07:20
Kedves OFOE!
Kérdésem a művelődésszervezői végzettséggel kapcsolatos. Taníthat-e általános iskolában az a művelődésszervező, akinek van pedagógus szakvizsgája pályaorientációs területen. Ha nem taníthat, milyen módon foglalkoztatható általános iskolában?
 
#2678  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-07-27 10:53
Kedves Irén! Kérdésedre ezen a linken találsz választ.
 
#2677  borbély irén irenke22[kukac]freemail[pont]hu2013-07-26 14:49
Lejárt és betelt a pedagógus igazolványom.Hol lehet újat kérni, és mi szükséges hozzá?
 
#2676  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2013-07-25 22:08
Kedves Judit! Az oklevél jelen pillanatban nem minősül szakvizsgának. Azt, hogy a Köznev. tv. alapján kit hová lehet majd sorolni szept. 1-től, úgy tudom még nem szabályozták, nyáron jön ki valamiféle rendelet ezzel kapcsolatban.
 
#2675  Juditc_julcsa[kukac]freemail[pont]hu2013-07-25 13:48
Szeretnék választ kapni arra, hogy egy meglévő tanári oklevél alapján kiadott szakosító oklevél egyenértékű-e a pedagógus szakvizsgával? Ennek alapján lehet-e majd kérni a pedagógus II-be való besorolást? Köszönettel:Judit
 
#2674  Reniygeneracios[kukac]gmail[pont]com2013-07-22 12:24
Kedves Gábor! A műszaki szakoktató végzettség főiskolai pedagógus végzettségnek számít. Szakközépiskolában és szakiskolában taníthatsz a szakirányodnak megfelelően.
 
#2673  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-07-20 11:23
Kedves Péter! Köszönjük az infot. Ha valakinek van információja az aktuális helyzetről, kérjük közölje velünk. A bruttó 2100 Ft valóban gyalázatosan kevés, de nem meglepő. Vannak egyéb tapasztalatok? Jó lenne ebben tisztán látni valóban.
 
#2672  Péterpeter111[kukac]citromail[pont]hu2013-07-19 21:56
Kedves OFOE! Köszönöm válaszát, megkerestem a KLIK-et, bruttó 2100 Ft óradíjat ajánlottak. Nem igazán tudom, hogy ez mennyire egységes, vagy ezt mennyiben szokták kb. meghatározni? Önök gyakorlottabbak ebben. :-)
Köszönettel, Péter
 
#2671  Csillacsilla[pont]w[kukac]freemail[pont]hu2013-07-17 19:11
Kedves Ili!
Köszönöm a válaszodat. Szívesen fogadnám a jogszabályokat az alábbi e-mail címre: csilla.w@freemail.hu
Köszönettel: Csilla
 
#2670  Varga Ilivargaili[kukac]gmail[pont]com2013-07-17 18:09
Kedves Csilla! nincs mód a szabi megváltására, akár a régi Mt-t, akár az újat nézem. Viszont kötelező kiadni! (Állásfoglalást már minisztérium sem ad ki régóta, csak véleményt.) Ha megírod az e-mail címedet, elküldjük a kapcsolódó jogszabályokat.

 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.11.22.
A serdülők 80 százaléka nem él elég aktív életet, amivel kockáztatják az egészségüket a WHO új jelentése szerint
Az ENSZ Egészségügyi Világszervezete szerint a helyzet súlyos, lépéseket kell tenni, hogy a fiatalok többet sportoljanak, mert az inaktivitás veszélyezteti az egészségüket. „Sürgős politikai...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.11.22.
Maruzsa Zoltán: A gyerekek érdekeit szem előtt tartva hoztuk meg a köznevelési törvény módosítását
Mint mondta, az óvodába lépés halasztása eddig a jegyző hatásköre volt, januártól azonban ez átkerül a kormányhivatalokhoz, amelyek az Oktatási Hivatal országos adatbázisa alapján fogj...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.11.22.
Az Emmi ígéri, figyelembe veszik a szülő véleményét is az iskolakezdésnél
Megjelent a Magyar Közlönyben egy kormányrendelet, ami több jogszabályt módosít a 2020-tól megváltozó beiskolázási és óvodakezdési rend érdekében. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma...
(Forrás: index)
--
2019.11.22.
Az Emmi a pedagógustüntetésről: S.O.R.O.S.
"A pedagógus és más szakszervezetek által ma bejelentett tüntetés, ismét az ellenzék és a Soros-hálózat politikai céljait, nem a pedagógusokat, pláne nem a gyermekeket szolgálja. Ugyanazok...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.11.21.
Nádori Gergely: A rossz oktatás is életeket követel
Azoktól a gyerekektől, akiknek ma nem nyújtunk megfelelő oktatást, tíz-húsz évet veszünk el. Mindezt a Családok éve és a Legfőbb kincsünk a gyermek transzparensek alatt. A legfurcsább,...
(Forrás: index)
--
2019.11.21.
Ha lesz budapesti szuperegyetem, a körvonalai már látszódnak
Polónyi István oktatáskutató a HVG Diploma 2020 kiadványának elmondta, hogy ezt a célt nem lehetetlen elérni, de éppen politikai döntés kellene hozzá. Szerinte ugyanis az, hogy egy magyar...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.11.21.
Nem mondom a gyerekemnek, hogy hazudjon, csak azért, hogy támogatást kapjunk
Elkezdődött a gyermekek otthongondozási díja (gyod) kapcsán az otthon ápolt gyerekek állapotfelmérése. Úgy tűnik, hogy a szülők nem véletlenül féltek a szigorú kritériumrendszertől....
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.11.20.
Harcolhat-e az iskolapszichológia a gyermekjogokért?
Nálunk nem az a legnagyobb baj, hogy nem elég gyors a folyamat, hanem, hogy visszafelé megyünk – és maguk a jogok sérülnek. Ahogy a diákoknak már nincs véleményezési joguk az iskolaigazgat...
(Forrás: mérce)
--
2019.11.20.
Emberi Erőforrások Minisztériuma: A gyermekek védelme mindennél fontosabb
A gyermekek védelme, egészséges testi-lelki-szellemi fejlődésük biztosítása mindennél fontosabb a magyar kormány számára – hangsúlyozta az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) a gyermekjogi...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot

((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).

--
  Tóth Zoltán

Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán

--
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek