OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#2621  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-03-04 20:22
Kedves Erzsébet! Sajnos, ha a munkáltató utasítja, feltételezhetően köteles a pedagógus elvállalni a feladatot. Az más kérdés, hogy méltányosságból el lehetne ettől tekinteni. Már csak azért is, mert sok köszönet nem lesz egy ilyen osztályfőnökségban a gyerekek számára sem. Arra hivatkozni, hogy három év múlva a felmentését fogja kérni, szintén nem érdemes. Három év után majd valaki váltani fogja, ha mégis megkapja a megbizatást. A legcélszerűbb lenne ezt a problémát – ha lehet – helyben megbeszélni az illetékesekkel.
 
#2620  axaxkaro[kukac]vipmail[pont]hu2013-03-04 18:15
Tudom a választ, sajnos... De: elképzelhető, hogy a sok éve működő pedagógus énekkartól bérleti díjat kérjenek az osztálytermi próbáért? Elképzelhető, hogy a tanároktól bérleti díjat kérjenek, ha saját iskolájuk ótvaros tornatermében kosarazni merészelnek?
 
#2619  Mihály Erzsébetgabinemet[kukac]gmail[pont]com2013-03-04 16:33
Tisztelt Szerkesztőség! Beosztott pedagógus köteles-e elfogadni osztályfőnöki megbízást, vagy visszautasíthatja azt? A visszautasításkor hivatkozhat-e arra, hogy évek óta folyamatosan osztályfőnök, illetve,hogy a nők 40 éves nyugdíja szerint 3 év múlva felmentését fogja kérni?
 
#2618  Annaancsuszka13[kukac]freemail[pont]hu2013-02-23 15:36
Tisztelt Szerkesztőség!
Egy kicsit valóban megkeveredtem, az utolsó üzenetek alatt a kommenteknél láttam meg Tibor hozzászólását, azt hittem erről az oldalról is lehet válaszolni rá. Köszönöm, hogy áthelyezték, tulajdonképpen odaszántam én is.
 
#2617  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-02-23 14:00
Kedves Surányi Mária! Semmi ilyesmiről nem hallottunk, tudomásom szerint szó nem esett az ECDL vizsgák kötelezővé tételére a pedagógusok számára. Hogy mi kerül bele az életpálya modellbe, még nem eldöntött, de ezen a vonalon sem sikerült olyan információt szereznünk, ami megalapozta volna ezt a feltevésedet.
 
#2616  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-02-23 13:10
Kedves Anna! Elnézést kérünk, de ezt az üzenetét átmásoljuk a cikkekhez kapcsolódó kommentekhez, ahol Tibor is megszólalt. Rendkívül fontos ez a bejegyzés, nem szeretnénk, ha figyelmen kívül maradna. Az Üzenő rovatban nem biztos, hogy megnézik az e téma iránt érdeklődők. Azért itt is meghagyjuk. Szeretnénk azt is jelezni, hogy március 2-i Digitális Nemzedék Konferencián külön szekció lesz Digitális szülő címmel, ahol az E-napló kérdése is napirendre kerül majd. Biztos, hogy a témával a továbbiakban a honlapunkon is foglalkozunk még. Köszönjük az észrevételeit. Üdvözlettel a szerkesztőség.
 
#2615  Annaancsuszka13[kukac]freemail[pont]hu2013-02-23 12:19
Kedves Tibor!
Nem egyedi esetről van szó, az elektronikus naplóval nekünk is gondjaink vannak. Mi is megkaptuk az osztályfőnöki beírást, gondolom valami központi akcióról lehet szó. Idézem:
"Tisztelt Szülő!

Idézek az osztályfőnöki munkaköri leírásomból:
...havonta ellenőrzi az ellenőrzőkben a tanulók érdemjegyeinek beírását és a szülői aláírásokat.
Tisztelettel kérem Önöket szíveskedjenek a gyermekeikkel együtt az ellenőrzőben a jegyeket vezetni, majd azt havonta egyszer aláírni!
Tájékoztatásul közlöm, hogy februárban a piros színnel beírt jegyeket én pótoltam. Mivel nem feladatom a jegyek bemásolása az E-naplóból az ellenőrzőbe, ezért ezt a következőkben nem is teszem meg, illetve osztályfőnöki figyelmeztetést fogok adni ezek elmulasztásáért.

Tisztelettel: xy osztályfőnök (2013.02.14.)"

Valentin napi ajándékként talán kicsit nyers a stílus, de nem szokatlan, akinek középiskolába jár a gyereke az ilyen közleményeken már nem akad fenn. A helyzet nálunk reménykeltőbb, mint Önöknél, valamelyik gyerek megkérdezte, hogy mi a konkrét elvárás és kiderült, hogy a hónap utolsó 3-4 napjában kell a szülőnek aláírni az ellenőrzőt. Mindenkinek azt javaslom, ne engedje magán az alattvalói érzés eluralkodását, nyugodtan kérdezzen vissza (korábban mi sem kaptunk a konkrét elvárásokról semmiféle tájékoztatót). Egyébként mi is vidéki iskolába "járunk" (Barcson, remélem nem sértek személyiségi jogokat, bár ezt a honlapot szerintem erről a vidékről nagyon kevesen olvashatják, így nem szúr szemet senkinek).
 
#2614  Máriasuram[kukac]gmail[pont]hu2013-02-22 23:11
A pedagógusokra értettem.
 
#2611  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-02-22 07:50
Kedves Mária! Kire vonatkozik a kérdése az ECDL vizsgával kapcsolatban?
 
#2610  Surányi Máriasuram[kukac]gmail[pont]hu2013-02-21 12:54
Tisztelt OFOE!
Azt hallottam, hogy 2014-től kötelező lesz az ECDL vizsga megszerzése. Lehet erről pontosabbat tudni?
 
#2607  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-02-15 21:30
Ma sikeresen lezajlott az OFOE Hajónapló elnevezésű szakmai műhelyfoglalkozása, ahol Jesztl József játékpedagógussal beszélgettek a résztvevők. A következő Hajónapló március utolsó hetében lesz.
 
#2606  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-02-14 20:17
Kedves Edit! Elnézését kérjük, de nem foglalkozunk munkajogi kérdésekkel egyszerűen azért, mert nem érezzük magunkat felkészültnek rá. Egy ilyen folyamatosan változó jogi környezetben javasoljuk, hogy olyan fórumhoz forduljon, amelyik ezekben a témákban naprakész (pl.a jogiforum.hu).
 
#2605  Editedit04[kukac]citromail[pont]hu2013-02-14 19:48
Tagiskola vezető vagyok 1-4. évfolyamos tagiskolában 2008-tól.Heti 12 kötelező órám van. 2010 decemberében pedagógus szakvizsgával együtt közoktatásvezetői szakképesítést szereztem.Az átsorolásom megtörtént G kategóriába.
Jár-e nekem a további szakképesítésért adható 5% is?
Előre is köszönöm.
 
#2604  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-02-14 15:37
Kedves Kérdezőnk! Ebben a bizonytalan jogi környezetben nem vesszük a bátorságot, hogy erre autentikus választ adjunk. Javasoljuk, hogy forduljon olyan fórumhoz, ahol napra készek munkajogi kérdésekben.
 
#2603  mamoca14buskrisztina67[kukac]gmail[pont]com2013-02-14 10:38
Tisztelt OFOE!
Szeretném megkérdezni, hogy magyar-ének szakos tanári végzettséggel lehet-e alsó tagozaton (nem emelt szintű oktatásban!) éneket tanítani.
Válaszukat előre is köszönöm: mamoca14
 
#2601  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-02-08 15:22

Kedves Krisztina!

Ez központilag biztosan nincs szabályozva, esetleg az iskola szintjén lehet ilyen szabályt hozni. Van olyan pedagógiai vélemény (s ez számunkra is elfogadható), amely szerint a gyerekek számokban kifejezhető teljesítménye bizalmas adat, amit nem tanácsos nyilvánosan kihirdetni, hiszen ez megszégyenítheti a gyengébben teljesítőket, és nincs fejlesztő hatása.

Az viszont alapvető, hogy a gyerekek (és persze a szüleik) pontosan ismerjék a követelményeket, és össze tudják azt vetni az elért eredményükkel.

A magatartás és a szorgalom jegyek megbeszélése abban az esetben válik pedagógiai szempontból hasznossá, ha közösen meghatározott szempontok alapján a gyerekek maguk ítélhetik meg, hogy ki milyen minősítést kap.

Itt jelzem, hogy az értékelés két fajtáját: a fejlesztő és a minősítő értékelést mindenképpen el kell különíteni egymástól, hiszen eltérő a funkciójuk. A fejlesztő értékelés esetében helyeselhető dolog kizárni a nyilvánosságot, és arra figyelni, hogy az adott gyereknek mi válik előnyére.

Az jó, ha a gyerekekkel is beszélgetsz a teljesítményükről, de inkább arról, hogy miben jók, mit kell erősíteniük, illetve pótolniuk. Fontos,hogy meghallgasd őket, megismerd a sajátmagukról kialakított véleményüket. Hogy ez négyszemközt, kiscsoportban vagy az egész osztály bevonásával történik-e, az az adott helyzettől függ. Ezt meg lehet tenni anélkül is, hogy számokat és százalékokat mondanál nekik.

Nagyon vigyázz arra, hogy a szülők bizalmát ne veszítsed el. Semmiképpen se hadakozz velük! Beszéljetek őszintén a témáról, kérdezz rá, hogy miért érzik a nyilvánosságot sérelmesnek, és az ő véleményüket is meghallgatva próbálj kialakítani egy olyan értékelési eljárásrendszert, amely mindenki számára elfogadható.

Sok sikert kívánunk!
 
#2600  Kovács Krisztinaof12171982[kukac]citromail[pont]hu2013-02-08 11:12
Tisztelt OFOE!
Tanítványaim szülei azt sérelmezik, hogy a dolgozat eredményeit (százalék,érdemjegy) az osztállyal közösen szoktuk megbeszélni. Szerintük ez minden gyermek személyiségi joga és nem hozhatom a többiek tudomására az elért eredményeket. Ez elég sok nehézséget okoz. Akkor a hóvégi magatartás és szorgalom jegyeket sem alakíthatjuk ki közösen? Hol van ez pontosan szabályozva? Válaszukat köszönöm! Krisztina
 
#2599  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-02-06 15:20
Kedves Kérdezőnk! Sajnos nem tudunk megbízható választ adni munkajogi és munkaügyi kérdésekre. Javasoljuk, hogy forduljon olyan fórumhoz, amelyik biztosan napra kész. Ilyen például a http://www.jogiforum.hu/
 
#2598  B.B.kontaktos[kukac]freemail[pont]hu2013-02-06 12:38
Tisztelt OFOE !
Tanácsot szeretnék kérni...

Középiskolában tanítok informatikát és fizikát. Mindkettőből egyetemi végzettségem van (H fizetési fokozat).
Jár nekem informatikai pótlék, ha a fizika oktatásában is rendszeresen használom az informatika adta lehetőségeket (szimulációk bemutatása, szemléltető ábrák stb...) ???
A törvények alapján én úgy értelmezem, hogy jár nekem, viszont az iskolában rendszeresen azt bizonygatják, hogy nem jár, mert informatikát is tanítok...
 
#2597  GMKgalne[pont]molnarklara[kukac]gmail[pont]com2013-02-06 12:31
Nagyon köszönöm :)
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.11.22.
A serdülők 80 százaléka nem él elég aktív életet, amivel kockáztatják az egészségüket a WHO új jelentése szerint
Az ENSZ Egészségügyi Világszervezete szerint a helyzet súlyos, lépéseket kell tenni, hogy a fiatalok többet sportoljanak, mert az inaktivitás veszélyezteti az egészségüket. „Sürgős politikai...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.11.22.
Maruzsa Zoltán: A gyerekek érdekeit szem előtt tartva hoztuk meg a köznevelési törvény módosítását
Mint mondta, az óvodába lépés halasztása eddig a jegyző hatásköre volt, januártól azonban ez átkerül a kormányhivatalokhoz, amelyek az Oktatási Hivatal országos adatbázisa alapján fogj...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.11.22.
Az Emmi ígéri, figyelembe veszik a szülő véleményét is az iskolakezdésnél
Megjelent a Magyar Közlönyben egy kormányrendelet, ami több jogszabályt módosít a 2020-tól megváltozó beiskolázási és óvodakezdési rend érdekében. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma...
(Forrás: index)
--
2019.11.22.
Az Emmi a pedagógustüntetésről: S.O.R.O.S.
"A pedagógus és más szakszervezetek által ma bejelentett tüntetés, ismét az ellenzék és a Soros-hálózat politikai céljait, nem a pedagógusokat, pláne nem a gyermekeket szolgálja. Ugyanazok...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.11.21.
Nádori Gergely: A rossz oktatás is életeket követel
Azoktól a gyerekektől, akiknek ma nem nyújtunk megfelelő oktatást, tíz-húsz évet veszünk el. Mindezt a Családok éve és a Legfőbb kincsünk a gyermek transzparensek alatt. A legfurcsább,...
(Forrás: index)
--
2019.11.21.
Ha lesz budapesti szuperegyetem, a körvonalai már látszódnak
Polónyi István oktatáskutató a HVG Diploma 2020 kiadványának elmondta, hogy ezt a célt nem lehetetlen elérni, de éppen politikai döntés kellene hozzá. Szerinte ugyanis az, hogy egy magyar...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.11.21.
Nem mondom a gyerekemnek, hogy hazudjon, csak azért, hogy támogatást kapjunk
Elkezdődött a gyermekek otthongondozási díja (gyod) kapcsán az otthon ápolt gyerekek állapotfelmérése. Úgy tűnik, hogy a szülők nem véletlenül féltek a szigorú kritériumrendszertől....
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.11.20.
Harcolhat-e az iskolapszichológia a gyermekjogokért?
Nálunk nem az a legnagyobb baj, hogy nem elég gyors a folyamat, hanem, hogy visszafelé megyünk – és maguk a jogok sérülnek. Ahogy a diákoknak már nincs véleményezési joguk az iskolaigazgat...
(Forrás: mérce)
--
2019.11.20.
Emberi Erőforrások Minisztériuma: A gyermekek védelme mindennél fontosabb
A gyermekek védelme, egészséges testi-lelki-szellemi fejlődésük biztosítása mindennél fontosabb a magyar kormány számára – hangsúlyozta az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) a gyermekjogi...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot

((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).

--
  Tóth Zoltán

Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán

--
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek