OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#2583  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-01-30 08:48
Kedves Móni! Több szempontból sem vagy könnyű helyzetben. Egy negyedikes osztályt átvenni soha sem egyszerű. Mindenképpen pozitívum, hogy a gyerekek szeretnek, elfogadnak,és ez kitűnő alap a továbbiakhoz.
Néhány javaslat:
1. Beszélj a korábbi tanítóval és napközissel. Talán segítségükkel megtudhatod, hogy milyen előzményei voltak a problémáknak, illetve mi írható a tanítóváltás, illetve a prepubertás kor felé haladás számlájára.
2. Alkossatok a gyerekekkel közösen szabályokat. Kölcsönösen mondjátok el, hogy mit vártok egymástól, állapodjatok meg abban, hogy kinek mit kell tenni annak érdekében, hogy jól érezzétek magatokat együtt, illetve hogy jó kép alakuljon ki az osztályról. Jussatok el egy írásos szerződésig, amit mindenki aláír, aki egyetért. Ebben szerepelhet pl. a házi feladatok elkészítése, a hiányzások számának a csökkentése is. Ne jó pontokat ígérj tehát, hanem vedd rá az osztályt,hogy közös ügyének tekintse az együttesen megalkotott szabályok betartását.
2. Nyerd meg a hangadókat! Kapjanak olyan feladatokat, ahol kiélhetik a vezetői ambícióikat, tehát fogd be a Te vitorládba a közösségi hatékonyságukat. Semmiképpen se harcolj velük, mert biztosan ők kerekednek felül.
3. Csináljatok sok tanításon kívüli programot, de ne Te javasold, hogy merre menjetek, hanem ők ötleteljenek, egyeztessenek, és többség által megszavazott programot valósítsátok meg.
4. Az új gyerek beilleszkedésének segítése külön feladat. Minél alaposabban meg kell ismerned őt és a környezetét is. Alkalmat lehet teremteni arra, hogy az osztály és az említett fiú is elmondhassa nyilvánosan az egymás iránti elvárásait. Ez persze csak akkor működik, ha sikerült megfelelő légkört, hangulatot teremteni. Állj mellette, támogasd, de értesd meg vele, hogy neki is erőfeszítéseket kell tennie önmaga elfogadtatása érdekében.
5. Keress szövetségeseket a tantestületben, folyamatosan konzultálj a többi osztályban tanító tanárral, és ha szükségesnek tartod, vedd igénybe más szakemberek: pszichológus, gyermekvédelmi felelős stb. segítségét.
6. Nyerd meg a szülők bizalmát, hallgasd meg az ő véleményüket, érd el, hogy támogassanak a törekvéseidben.
Ne bánkódj, sok türelmet igénylő, hosszan tartó munka ez, de a befektetett energia meg szokott térülni,
Közösségformáló játékokat találsz ezen a honlapon is, ha rákeresel a közösség, gyakorlatok, szociális kompetenciák fejlesztése, kiközösítés, nevelési vizsgálatok címszavakra. De ha ránézel a címkefelhőre, eszedbe juthatnak további kulcsszavak, amelyek mentén találsz ennek korosztálynak is megfelelő esetelemzéseket, módszereket.
Sok sikert kívánunk, és jelentkezz, ha további kérdéseid vannak.
 
#2582  Mónimoni[kukac]citromail[pont]hu2013-01-29 17:27
Kedves Mindenki! Valaki! Tudom, kicsit idezúdítom a bajom, de használható ötleteket szeretnék! II. félévtől a 4. osztály ofője lettem. 3. év végéig volt egy tanítónéni, aki pici baba miatt ment el. I. félévben az addigi napközisük, aki más munkát talált magának. Szóval, itt van ez a csapat, akikkel valahogy nem jutok előre. Elfogadtak, szeretnek, de a vezér, aki a hangadó, nem a legjobb felé viszi a csapatot. Rászállnak valakire - van egy új fiú, aki nagyon nehéz sorsú, nem is nagyon tud azért tenni, hogy megszeressék -, de olyan csendben csinálják, hogy nem igazán lehet őket fülön csípni. Szociometriában kiderült, 5 gyereket senki nem választott a 3 legjobb barátjának!
Arra gondoltam, ha ügyesek, rendesek az órákon, az osztály kap közösen egy jó pontot. Sok baj van a magatartásukkal, házi feladat tömegesen hiányzik.... Száznál - heti 27 órájuk van, szóval akár 4 hét alatt összegyűlhet! -elmegyünk a Parlamentbe. Erre a nagyhangúak - az kit érdekel, ott már voltaM (!) Szóval, nagy az én bánatom, használható, közösségformáló játékokat, ötleteket keresek, de hol? Előre is köszönöm: Móni
 
#2581  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-01-28 10:35
Kedves Pap Tiborné! Nem foglalkozunk munkajogi kérdésekkel. Javasoljuk, hogy forduljon olyan fórumhoz, amelyik napra kész ebben a kérdéskörben. Például ez: http://www.jogiforum.hu.
 
#2580  Pap Tibornézsike[pont]pap[kukac]gmail[pont]com2013-01-28 09:19
Érdeklődni szeretnék, hogy közalkalmazottnak a 40 éves jubileumi jutalmat kérésre ki lehet-e fizetni 1/2 évvel korábban?
Válaszát előre is köszönöm!
 
#2579  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-01-25 20:23
Kedves Nane! Örülünk a helyzet megoldódásának. A kamaszgyerekek valóban gyakran okoznak gondokat, hiszen többnyire nem a tanulás áll az érdeklődésük központjában. A problémás gyerekek eltávolításával mi sem értünk egyet, a gondokat közös erővel megoldani kellene, és nem megszabadulni tőlük.
A facebook más módon összetett és aktuális kérdés. Ennek révén a felnőttek egy sereg olyan dologba beleláthatnak, ami korábban számukra titok volt, s ez nyilván korábban ismeretlen problémákat is felvet. Úgy vélem, hogy ezt a szülők többsége tudja, ha nem is mindig tud mit kezdeni ezzel a digitális világgal.
Köszönjük, hogy megtisztelt minket a bizalmával, és a legjobbakat kívánjuk az egész családnak.
 
#2578  Nanenane9[kukac]freemail[pont]hu2013-01-25 18:49
Kedves Juli, Laura és mindenki aki elolvasta az írásom!

A helyzet megoldódni látszik. Az unokám marad az iskolában, a másik 2 gyerek megy fegyelmivel. Elvileg a jövőhéttől, de már ezen a héten sem járt be egyikük sem.
Természetesen féltettük a gyereket, de szerencsére csak facebookos nagyképűség volt a fenyegetés.
Az unokám tanulmányi eredménye sajnos romlott, de ezt betudhatjuk annak is, hogy a kamaszkorban jár és bizony kicsit lusta. No meg annak, hogy év elején ő volt az osztályban a legjobb és kicsit leeresztett.
A tanárok egyébként kedvelik, mert közösségi emberke, a DÖK tagja nem csak az iskolában, de a kerületben is.
Úgy tűnik a mi ügyünk megoldódott.
Most nyugodtan hátra dőlhetnénk, mégsem tudom megtenni.
Sajnálom azt a 2 gyereket. Mint megtudtam ők "csak" érzelmileg hátrányos helyzetűek. Valószínűleg mindent megkapnak otthon, csak foglalkozni ne kelljen velük.

Még egy apróság: nézegettem a facebookon az unokám osztálytársainak és barátaiknak az üzenőfalát. Egyszerűen rémísztő dolgokat lehet látni.
Azt hiszem nem ártana felhívni a szülők figyelmét, hogy néha nézzenek bele a gyerekek sz. gépeibe.

Még egyszer nagyon köszönöm a figyelmüket és a tanácsaikat!

Minden jót kívánok: Nane
 
#2577  Constanesi07[kukac]freemail[pont]hu2013-01-25 13:51
Krisztina!
Köszönöm szépen a válaszát!
igazán jól zárult ez a hét! Unokámat visszaültették a helyére mert a tanári asztalnál már nem volt hely!:)))
Tehát a hogyan tovább kérdés továbbra is aktuális!
Mindenkinek szép napot kívánok!
 
#2576  Peer Krisztipeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2013-01-21 21:30
Kedves Hédi,

Értem, és egyet is értek, még ha türelmetlennek is látszom:) üdv.: Kriszti
 
#2575  Tőkés Héditokesh[kukac]gmail[pont]com2013-01-21 18:25
Kedves Kriszti és Petra!
Mindenekelőtt újra hangsúlyozom, hogy egyetértünk. és nemcsak elviekben. Annál is inkább, mivel meggyőződésem, hogy az elvek előbb-utóbb képesek valósággá válni, ha egyre többen elfogadják azokat és cselekszenek azok szerint.
Én mindössze arra igyekeztem fölhívni a figyelmeteket, hogy a társadalom is (a maga ilyen-olyan módján) egy rendszer, mégpedig minden alrendszernél nagyobb, ezért lassúbb is. Igen nagy türelemre van szükség ahhoz, hogy a jó (mert hasznos) elveknek megfelelő irányba elmozduljon. Kicsiket lép, néha alig észrevehetőeket, de azért lép(eget). Ez a haladás abból a távlatból, amelyből én nézem (idő-tudás-tapasztalat), már jól felmérhető. Ha türelmetlen vagyok, akkor ezt kevésnek látom. Ám ha ismerem a társadalom működését, akkor örülök annak, amerre (lassan ugyan, de) elindult.
Köszönöm a "beszélgetést", és eredményes munkát kívánok mindhármunknak, üdv, Hédi
 
#2574  Peer Krisztipeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2013-01-21 16:45
Kedves Hédi,

Szeretnék abban hinni, hogy ezek nem csak elvek. Még akkor is, ha látom a rendszer hibáit. De pont ezért, szakemberként felelősségem az is, merre tart ez a rendszer. És egy elkeseredett szülőnek, nagyszülőnek nem szeretném a rendszer hibáit ecsetelni és a kihátrálásra biztatni, ha létezik más lehetőség is. Én nem ismerem az ottani (iskolai, szociális) rendszert, de benne van a pakliban, hogy nem csak elviekben működik jól. Abban hiszek - és ezt fejtette ki Petra is -, hogy a szemléletet mi alakítjuk.
Azt pedig szintén csak feltételezhetjük, mit miért tesz egy szülő. Vajon az információhiány, a félelem, a gyerekének védelme stb. motiválja-e az iskolaváltásra? Én szeretném, ha a döntését minden lehetséges információ birtokában tudná meghozni. Azt már csak zárójelben jegyzem meg, hogy az áldozat gyerekek máshol is azok lesznek, az ő esetükben egy iskolaváltás nem oldja meg a problémát. Üdv.: Kriszti
 
#2573  Peer Krisztipeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2013-01-21 16:30
Kedves Nagymama,
Nem tudom, kinek van igaza:) de ez most nem is lényeges. A jó hír az, hogy az unokája iskolai karrierje elindult felfelé, és most a képességeinek megfelelően tud teljesíteni.
Való igaz, egy kiskamasznak nagyon fontos a kortárscsoport, sokszor fontosabb a csoporthoz való tartozás, mint bármi más, és persze bármi áron. Másrészről kutatások is bizonyítják, hogy 5. osztályban a gyerekek többsége picit megborul, az alsó és felső tagozat közti átmenet nem könnyű. A tyúkanyótól átkerültek egy többtanáros rendszerbe, mások az elvárások, és egyszerre sok mindenkihez kell alkalmazkodni. Ehhez pedig idő kell.
De ne aggódjon, ha egy gyermek szeretetben, odafigyelésben nő fel, egyetlen kortárscsoport sem tudja felülírni a családi normákat. Amit a szüleitől, nagyszüleitől kapott, azt fogja tovább adni. Szerencsés az a gyerek, akiért így aggódik a nagymamája. Minden jót kívánok: Peer Krisztina
 
#2572  petrafoldes[pont]petra[kukac]gmail[pont]com2013-01-21 15:10
Kedves Hédi,
nem szeretnélek meggyőzni, pusztán ahhoz a cselekvéshez ragaszkodom (a magam számára), amit másoktól is, igen civilektől is, nemcsak állami műintézményektől, örömmel látnék. Mert azt gondolom, hogy cselekvés rasszista felhangok helyett egy másfajta beszédre példát mutatni, és ezzel másfajta gondolkodásra. Közös felelősségben gondolkodó, megoldáscentrikus, minden kirekesztő felhangot nélkülöző beszédre. Mert nincs az a társadalmi realizmus, ami a rasszista felhangot elfogadhatóvá, tolerálhatóvá tenné. Kriszti példát adott arra a kommunikációra, ami segít józanul és a közös megoldás reményében újradefiniálni a problémát. Én ezt a hangot támogatom. Nagy örömmel üdvözlöm azt az elmozdulást különben, ami Consta és Kriszti beszélgetésében történt. Ezért hiszek ebben a hangban...
 
#2571  Tőkés Héditokesh[kukac]gmail[pont]com2013-01-21 12:11
Petra, kedves! Köztünk nincs vita semmiben. Lépni pedig - kötelezően lépni, és a valódi megoldások irányába - az erre kötelezhető műintézményeknek kell (azt gondolom, most felsorolhatnám az összes magyar minisztériumot, ha azt akarjuk, hogy valóban átfogó és teljes legyen a stratégia) azért, hogy megszülethessenek az eredmények (és ne csak egy-egy kiemelt iskolában), és máris oldódni fog a társadalmi ellenállás és a feszültség is.
Összefoglalás: nincs türelmi idő az állami apparátus számára, de maximális türelmi idő (tolerancia :) ) van a társadalom, a családok számára. Mert ugye azt nem gondoljuk komolyan, hogy ha mi, szabadelvű demokraták összevonjuk a szemöldökünket, és "ejnye-ejnyét" mondunk, azt komolyan veszi bárki, akinek a gyereke veszélyben van, vagy csak nem tudja azt hozni, amit a képességei alapján hozhatna.
De - még egyszer, Petra - közöttünk nincs vita, de alapjában véve tetszik, hogy szeretnél meggyőzni.
 
#2570  Constanesi07[kukac]freemail[pont]hu2013-01-21 09:23
Kedves Krisztina!
Nagyon szépen köszönöm a válaszát!
Tudja, azért annyira én sem hiszem el, hogy az unokám teljes mértékben ártatlan. Hiszen ebben a korban sokkal nagyobb sikk azokhoz csapódni akik "izgalmasabbak" mint ahhoz az egy eminens tanulóhoz aki az osztályban van. Fél évig jártak pszichológushoz, a vége az lett, hogy többet ne is vigyék mert nincs vele semmi teendő,tehát minden szempontból "normális". Az igazgatónővel való beszélgetés eredménye pedig az volt, hogy nagyon jól tudja az unokám minimális tanulás mellett is kitűnő lehetne. De nincs a kezében semmi ami alapján ebből a környezetből kiemelhetné. Tehát nincs joga másik osztályba rakni, ahol nincs ilyen probléma, pedig ott is van pár "nem jó" gyerek, de ott az osztályfőnök ezt kézben tudja tartani. Azt elértük, hogy minden tanár a tanári asztalhoz ültesse órán, és máris jönnek az ötösök. Pedig ez csak három napja van így! Anyukája pedig szabadságot vett ki és szünetekre bemegy, hozza viszi a gyereket. Én csak azt nem értem, hogy a pedagógus kezében semmi olyan dolog nincs amivel ezt meg lehet oldani? Sokkal könnyebb eltanácsolni? Kérdezem én a cigánygyereknek miért nem hívják be az anyját? Miért nem kap beírást? Megmondom, azért mert a fenyegetőzéseket sem tudják kezelni. Inkább szemet hunynak, csak legyen csend. Kérem javítson ki ha valamit rosszul látok!
Köszönöm!
 
#2569  petrafoldes[pont]petra[kukac]gmail[pont]com2013-01-21 08:46
Hédi, nekem csak az a kérdésem, hogy mitől leszünk közelebb, ha elnézzük, támogatjuk a kirekesztő és menekülő (az eredmény szempontjából az is kirekesztő, ez a spontán szegregáció melegágya) stratégiákat. Igen, értelek, adott szülő szemszögéből nézve, az ő gyereke életében, nincs idő. Csak mondom, hogy az "okként" megnevezett, és nem jószántukból magatartászavaros gyerekeknek is ez az egy élete van, ami épp most foszlik szét a teljes reménytelenségben a fejük fölött. Vagyis, ha nincs idő, úgy nekik sincs, és a felelős társadalomnak se, aki ezt végignézi, és a többségi egyéni stratégiákkal azonosulva fenntartja ezt a folyamatot. Utakat mutatni. Amikor ennyire messziről kérdeznek, akkor innen, ha pedig sikerül közelebb lépni egy történethez, akkor azon a ponton, de mindig a megoldás irányából közelítve - azt gondolom, hogy ezt kell tenni. Egyetértek abban, hogy ehhez a változáshoz hatalmas türelem kell. De nem az első lépések megtételéhez. Mert minden kihagyott lehetőség még távolabb sodor a célunktól.
 
#2568  Tőkés Héditokesh[kukac]gmail[pont]com2013-01-20 22:42
Kedves Petra (és Kriszti)!
Újra mondom: egyetértünk az elvek tekintetében. De egy/a társadalom gondolkodásmódját (amely ott és akkor mindig egyéni/családi formában jelenik meg) átalakítani rendkívül hosszadalmas, fölívelő és lezuhanó utakat bejáró folyamat. Erőltetni lehet, de az mindenképpen kontra-produktív. A családoknak és gyermekeiknek nincs ennyi idejük: itt és most történik mindaz, ami történik. Tüzet olt, hogy megvédje a megvert és megalázott gyerekét. Lehetőleg gyorsan, hogy súlyosabb sérülés ne érhesse. Ez kötelessége is, felelőssége is.
Még egyszer hangsúlyozom: nem engem kell meggyőzni az elvek helyességéről. De ehhez nagy-nagy türelemre, igen hosszú időre, sok-sok jól együttműködő intézményre - és igen - alkalmas pedagógusokra van szükség. Ettől még nagyon messze vagyunk.
 
#2566  petrafoldes[pont]petra[kukac]gmail[pont]com2013-01-20 22:11
Kedves Hédi,
a spontán szegregációs folyamat megállításának - többek között - épp a Kriszti által képviselt szemlélet a záloga. Ennek a szemléletnek a megvalósításához valóban sok mindenre - működőképes ellátórendszerre, nyitott és módszereikben kompetens pedagógusokra és befogadó társadalomra van szükség. Nos, ebben az esetben épp az utóbbiról van szó. Mert a befogadó társadalmat mi csináljuk. Pontosan azzal a szemlélettel, amit Kriszti a hozzászólásában képvisel. És azzal, ha a hozzá szükséges erőforrásokat kiköveteljük.
 
#2565  Tőkés Héditokesh[kukac]gmail[pont]com2013-01-20 21:38
Kedves Krisztina!
Alapvetően egyetértünk mindabban, ami az elveket illeti. A probléma - és már nem is csak probléma, hanem súlyos gond (vö. a hozzászólások özönét és tartalmát) - a gyakorlatban, a megvalósításban van. Mert ami VAN: az a kevés (és valljuk be: igen nehéz utat végig járó) "sikertörténet", más oldalról a sok-sok megoldatlanság. Valami miatt az az együttműködés, amelyről írsz, lassú, nehézkes, amit (próbáljuk ezt is megérteni) nem vállalnak a vegzált gyerekek szülei. Elviszik a gyerekeket - ha megtehetik - másik iskolába. Ezt nem lehet megakadályozni, hiszen a szabad iskolaválasztás a szülők elidegeníthetetlen joga. Így aztán pontosan az a folyamat indult be, amit nem akartunk: immár iskolai szintre kerül a szegregáció... (Azt csak zárójelben: van-e ehhez a feladathoz ELEGENDŐ elkötelezett pedagógus?)
 
#2564  Peer Krisztipeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2013-01-20 19:57
Kedves Nagymama!

A problémát nem a cigány, nem cigány, neveletlen, jól nevelt gyerekekben látom. Teljesen mindegy, ki honnan jött. Az iskola -pedagógusok- és más szakemberek - gyógypedagógus, szociális munkás, pszichológus stb.- dolga, hogy közösen, összefogva a szülőkkel, megoldják a problémát. Ez ugyanis egy rendszer, ami ha nem működik jól, igenis mindenki felelőssége, hogy rendbe tegye. De nem azzal, hogy kihátrál, főleg, ha azzal hátrányok is járnak (pénz, idő stb.). Érdemes lenne úgy megoldani a problémát, hogy abból mindenki nyertesen jöjjön ki, az pedig csak akkor lehetséges,ha segítséget kérnek. Osztályfőnöktől, igazgatótól, nevelési tanácsadó szakembereitől, gyermekjóléti szolgálattól.
Amit leír, abból az következik, hogy mindent a másik gyerek/ek csinálnak, unokája ártatlan, a tanárok tévednek. De valóban, mindegyik, mindig? Érdemes lenne a pedagógusokkal beszélni az unokáról, arról, hogy ők hogyan látják a helyzetet és miben látják a megoldást. Mindezt az unoka jelenlétében, hogy ő is hozzá tudja tenni a magáét.
A hibáztatás helyett sokkal inkább előrevisz az őszinte, nyílt kommunikáció, ezért bátran keresse fel az iskola dolgozóit és kérjen segítséget!
üdvözlettel: Peer Krisztina
 
#2563  Constanesi07[kukac]freemail[pont]hu2013-01-20 17:57
Szép napot Mindenkinek!
Tanácsot, segítséget szeretnék kérni!
11 éves unokám, otthon egy tündéri, segítőkész jólelkű gyerek. Belép az iskolába és máris egy kezelhetetlen, neveletlen kölyök lesz! Mondják ezt a tanárok! Az osztály tele van kisebbséggel, akik persze sosem kapnak beírást. Ma már ott tartunk, hogy az unokámnak betelt az ellenőrzője, és másik iskolát tanácsolnak neki. Csak pár példa a rengeteg közül. Cigány gyerek eldobja a petárdát, elszalad, közelben az unokám, tehát övé a beírás! Cigány gyerek megveri az osztálytársát, elszalad, unokám mellette, tehát övé a beírás. Ha a reggeli szendvicspénzét nem adja oda elveszik tőle. Természetesen ezt a gyerek folyamatosan mondja, hogy nem ő volt, süket fülekre talál. Jelzem 5.-es, eddig különösebb probléma nem volt vele. Mióta 6.-ból lebuktak ezek a renitensek, azóta tart ez a borzalom. 3 osztály van 5.-ből, amikor anyukája kérte, hogy rakják át másik osztályba, a válasz az volt, hogy nem tehetik meg, inkább menjen el a gyerek. Ez nem könnyű, másik faluba áthordani, idő és költség is. Nem értem én ezt!
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.04.19.
„Kiemelkedő” csaló iskolák. Nahalka István írásas
Felmerülnek jogi és oktatásigazgatási kérdések is. Nem vagyok jogász, nem tudom megmondani, hogy a kompetenciamérések során történő csalás jogi értelemben minek minősül. Ha van ilyen...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.18.
Odaszúrt az MTA Palkovicséknak egy méretest
Az ITM eddig nem árulta el, hogy javítaná a magyar innovációs teljesítményt, sőt a kormány adós egy részletes tanulmánnyal, de addig is az MTA összeálított egyet, az Eötvös 2020+ anyagot...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.17.
Ötéves technikumok lesznek a szakgimnáziumokból
2020 szeptemberétől a mostani szakgimnáziumok ötéves technikummá, a szakközépiskolák pedig hároméves szakképző iskolákká alakulnak – jelentette be Pölöskei Gáborné, az Innováció...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.15.
Megreformálnák a tanári pályaalkalmasságit
Jelenlegi formájában nem tölti be valódi szerepét a pedagógusok pálya­alkalmassági vizsgálata az érintett oktatók és hallgatók szerint. A felvételi részét képező vizsgálat jórészt...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A gyermekek érdekét helyezi előtérbe a szaktárca
Az Igazságügyi Minisztérium lépéseket készül tenni azért, hogy a gyermekek legfőbb érdekét szem előtt tartó szabályozás szülessen az úgynevezett jogellenes gyermekelviteli ügyekben....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A több napja tartó lengyel tanársztrájkról
Ez a magyar médiában néhány példától (itt, itt, itt és itt) eltekintve egyelőre nem kapott nagy figyelmet. A cikkben a sztrájk okait és körülményeit járom körül, mely a Taní-tani Online...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.13.
Félelmetes, hogy itt tartunk, és az is félelmetes, hogy nem tiltakozunk
Elnézve az eseményeket, a reakciókat, az általános folyamatokat, komolyan megkérdőjeleződik bennem, van-e értelme az egésznek. Mennyivel egyszerűbb lenne szülőként kimenekíteni a saját...
(Forrás: ckpinfo)
--
2019.04.13.
Orbán Viktor ma azt tesz az oktatás rendszerével, amit akar
Az oktatás szereplői közül mára lényegében már csak a diákok azok, akik érdemben lennének képesek hallatni a hangjukat, de a NER résen van: a kormány ellen többször és több fórumon...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.04.13.
Palkovics szerint az MTA átláthatatlan, év végéig pedig át kell szervezni
Cáfolta az MTA hivatalos közleményében Palkovics László innovációs- és technológiai minisztérium Hír Televíziónak adott korábbi nyilatkozatát, melyben azt állította:„A magyar kormá...
(Forrás: mérce)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek