OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
#2607  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-02-15 21:30
Ma sikeresen lezajlott az OFOE Hajónapló elnevezésű szakmai műhelyfoglalkozása, ahol Jesztl József játékpedagógussal beszélgettek a résztvevők. A következő Hajónapló március utolsó hetében lesz.
 
#2606  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-02-14 20:17
Kedves Edit! Elnézését kérjük, de nem foglalkozunk munkajogi kérdésekkel egyszerűen azért, mert nem érezzük magunkat felkészültnek rá. Egy ilyen folyamatosan változó jogi környezetben javasoljuk, hogy olyan fórumhoz forduljon, amelyik ezekben a témákban naprakész (pl.a jogiforum.hu).
 
#2605  Editedit04[kukac]citromail[pont]hu2013-02-14 19:48
Tagiskola vezető vagyok 1-4. évfolyamos tagiskolában 2008-tól.Heti 12 kötelező órám van. 2010 decemberében pedagógus szakvizsgával együtt közoktatásvezetői szakképesítést szereztem.Az átsorolásom megtörtént G kategóriába.
Jár-e nekem a további szakképesítésért adható 5% is?
Előre is köszönöm.
 
#2604  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-02-14 15:37
Kedves Kérdezőnk! Ebben a bizonytalan jogi környezetben nem vesszük a bátorságot, hogy erre autentikus választ adjunk. Javasoljuk, hogy forduljon olyan fórumhoz, ahol napra készek munkajogi kérdésekben.
 
#2603  mamoca14buskrisztina67[kukac]gmail[pont]com2013-02-14 10:38
Tisztelt OFOE!
Szeretném megkérdezni, hogy magyar-ének szakos tanári végzettséggel lehet-e alsó tagozaton (nem emelt szintű oktatásban!) éneket tanítani.
Válaszukat előre is köszönöm: mamoca14
 
#2601  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-02-08 15:22

Kedves Krisztina!

Ez központilag biztosan nincs szabályozva, esetleg az iskola szintjén lehet ilyen szabályt hozni. Van olyan pedagógiai vélemény (s ez számunkra is elfogadható), amely szerint a gyerekek számokban kifejezhető teljesítménye bizalmas adat, amit nem tanácsos nyilvánosan kihirdetni, hiszen ez megszégyenítheti a gyengébben teljesítőket, és nincs fejlesztő hatása.

Az viszont alapvető, hogy a gyerekek (és persze a szüleik) pontosan ismerjék a követelményeket, és össze tudják azt vetni az elért eredményükkel.

A magatartás és a szorgalom jegyek megbeszélése abban az esetben válik pedagógiai szempontból hasznossá, ha közösen meghatározott szempontok alapján a gyerekek maguk ítélhetik meg, hogy ki milyen minősítést kap.

Itt jelzem, hogy az értékelés két fajtáját: a fejlesztő és a minősítő értékelést mindenképpen el kell különíteni egymástól, hiszen eltérő a funkciójuk. A fejlesztő értékelés esetében helyeselhető dolog kizárni a nyilvánosságot, és arra figyelni, hogy az adott gyereknek mi válik előnyére.

Az jó, ha a gyerekekkel is beszélgetsz a teljesítményükről, de inkább arról, hogy miben jók, mit kell erősíteniük, illetve pótolniuk. Fontos,hogy meghallgasd őket, megismerd a sajátmagukról kialakított véleményüket. Hogy ez négyszemközt, kiscsoportban vagy az egész osztály bevonásával történik-e, az az adott helyzettől függ. Ezt meg lehet tenni anélkül is, hogy számokat és százalékokat mondanál nekik.

Nagyon vigyázz arra, hogy a szülők bizalmát ne veszítsed el. Semmiképpen se hadakozz velük! Beszéljetek őszintén a témáról, kérdezz rá, hogy miért érzik a nyilvánosságot sérelmesnek, és az ő véleményüket is meghallgatva próbálj kialakítani egy olyan értékelési eljárásrendszert, amely mindenki számára elfogadható.

Sok sikert kívánunk!
 
#2600  Kovács Krisztinaof12171982[kukac]citromail[pont]hu2013-02-08 11:12
Tisztelt OFOE!
Tanítványaim szülei azt sérelmezik, hogy a dolgozat eredményeit (százalék,érdemjegy) az osztállyal közösen szoktuk megbeszélni. Szerintük ez minden gyermek személyiségi joga és nem hozhatom a többiek tudomására az elért eredményeket. Ez elég sok nehézséget okoz. Akkor a hóvégi magatartás és szorgalom jegyeket sem alakíthatjuk ki közösen? Hol van ez pontosan szabályozva? Válaszukat köszönöm! Krisztina
 
#2599  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-02-06 15:20
Kedves Kérdezőnk! Sajnos nem tudunk megbízható választ adni munkajogi és munkaügyi kérdésekre. Javasoljuk, hogy forduljon olyan fórumhoz, amelyik biztosan napra kész. Ilyen például a http://www.jogiforum.hu/
 
#2598  B.B.kontaktos[kukac]freemail[pont]hu2013-02-06 12:38
Tisztelt OFOE !
Tanácsot szeretnék kérni...

Középiskolában tanítok informatikát és fizikát. Mindkettőből egyetemi végzettségem van (H fizetési fokozat).
Jár nekem informatikai pótlék, ha a fizika oktatásában is rendszeresen használom az informatika adta lehetőségeket (szimulációk bemutatása, szemléltető ábrák stb...) ???
A törvények alapján én úgy értelmezem, hogy jár nekem, viszont az iskolában rendszeresen azt bizonygatják, hogy nem jár, mert informatikát is tanítok...
 
#2597  GMKgalne[pont]molnarklara[kukac]gmail[pont]com2013-02-06 12:31
Nagyon köszönöm :)
 
#2596  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-02-06 09:04
Kedves Kérdezőnk! Az osztályfőnöki órák programja csupán a helyi igények, szükségletek és lehetőségek alapján készíthető el, központi irányelvek ehhez – szerencsére – nincsenek. A tartalomhoz és módszerekhez ezen a honlapon is bőségesen talál muníciót, ha rákeres pl. az osztályfőnöki óra, óraterv, osztályfőnöki szerep, módszerek címkékre. De ha áttanulmányozza a cimkefelhőt, talál olyan témákat, amelyekre rákeresve ötleteket kaphat a konkrét program kialakításához. Sok sikert kívánunk hozzá.
 
#2595  GMKgalne[pont]molnarklara[kukac]gmail[pont]com2013-02-05 20:54
Szeretnék segítséget kérni.
A jóváhagyott kerettanterv szerencsére tartalmaz osztályfőnöki órát. Tantervi követelményeket viszont nem találok hozzá kidolgozva. Tudnátok segíteni abban, hogy hol lehet anyagot találni az 1-8. évfolyamokra az osztályfőnöki tanterv(ek)hez és tanmenetekhez?
 
#2594  Mónimoni[kukac]citromail[pont]hu2013-02-02 08:31
Kedves Peer Kriszti! Köszönöm!
És természetesen nem adom fel, keresem a jó utat és meg is fogom találni! :)
 
#2593  csillaovicuki[kukac]citromail[pont]hu2013-02-01 21:17
Zemmi!
Ki állította ki a szakvéleményt? Nevelési tanácsadó vagy Tanulási képességeket vizsgáló szakértői és rehabilitációs bizottság? SNI-t csak a Tanulási képességeket vizsgáló szakértői és rehabilitációs bizottság állapít meg.
 
#2592  csillaovicuki[kukac]citromail[pont]hu2013-02-01 21:06
Kedves Kinga!
Kérlek olvasd el újra a szüleiddel az illetékes jegyzői gyámhatóság határozatát: felülvizsgálat határideje! Addig az időpontig nem lehet 5 óránál több igazolatlan órád. az igazolatlan órákról való tájékoztatást a jegyzői gyámhatóság hatáskörében ma a járási gyámhivatal gyámhivatali ügyintézője kéri az iskola igazgatójának nyilvántartásából, amit nyílván az osztálynapló alapján állít ki.
 
#2591  Zemmizemmi[kukac]freemail[pont]hu2013-02-01 19:54
Segítséget szeretnék kérni a felvételimhez!
3 éve nevelési tanácsadóhoz küldtek a helyesírási és nyelvi gondjaim miatt, mint az kiderült diszgráfiás és diszlexiás vagyok.
A felmentést meg is kaptam helyesírásból és angol nyelvből és megyei szakvéleményem is van.
A felvételi során 40 plusz pontot kaphatok ha megfelelően igazolom, de néhány helyről azt hallom ha nem vagyok SNI akkor nem jár.
Nem értem h minden kedvezményt megkapok de a 40 pontot nem miről is szól tulajdonképpen minek kell szerepelni a szakvéleményben hogy annak számítsak vagy mit kell beszereznem.
Nagyon fontos lenne ha megfelelő tájékoztatást kapnék erről.
 
#2590  Peer Krisztipeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2013-02-01 16:00
Kedves Kinga!

Az OFOE nevében írok és azt javaslom, keresd fel a családgondozódat, akivel biztosan meg tudod beszélni azokat a kérdéseket, amik felmerültek benned. Mi sajnos elég távol vagyunk ettől a helyzettől, nemigen látunk bele, ezért érdemben nem tudunk neked segíteni. Tudod, sok információ hiányzik. De mindezt egy személyes beszélgetéssel a családgondozóval tisztázhatod.
Minden jót kívánunk neked!
Peer Krisztina
 
#2589  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-02-01 08:27
Ne felejtsétek el: holnap 16 órától OFOE Filmklub a Kino moziban. Szeretettel várunk minden érdeklődőt. Ez alkalommal a Szesztolvajok című filmet nézzük meg.
 
#2588  kingatoth[pont]kinga[pont]1848[kukac]facebook[pont]com2013-01-31 18:36
Segitséget szeretnék kérni!!! 17 éves vagyok. A tavalyi tanitàs évben több mint 50 igazolatlan óràm volt igy volt tàrgyalàs és a csalàdipotlékot elvették ,de eleinte 2-3 honapig a kihelyezett gyàmom kapta a csaláit és ebből vàsárolt élelmiszet,ruhàt. De szeptemberota nem kapunk csalàdit és azota 2-3 volt kint a kihelyezett gyàm novemberben kellett volna lennie a 2. tàrgyalàsnak. van egy pénteken igazolattlan oràm mert az utolso buszomat nem értem volna el de lett kérelem irva az igazgatònak h péntekenként elengedjenek utcso oràról, elfogadta a kérelmet.Azt szeretném tudni,hogy visszakapom a csalàdit v jàr majd a csalàdi????
 
#2587  Peer Krisztipeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2013-01-31 07:56
és még:

www.kalandokesalmok.

http://pedagogia.freeblog.hu/
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.01.19.
Most megszüntetni a médiaismeret tantárgyat olyan, mint monszun idején megszabadulni az esőkabátoktól
A médiatanárok és a tanagyagot kialakító film- és médiatudománnyal foglalkozó kutatók felháborodtak a kivezetésről szóló hír hallatán. Hartai László, az ELTE Filmtudomány tanszéké...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Ragaszkodnak az SNI-s gyerekek szülei a bezárásra ítélt egri általános iskolához
Tavaly februárban jogerős bírósági ítélet mondta ki, hogy fel kell számolni a szegregációt több hazai iskolában. Az egyik érintett iskolát, az egri Móra Ferenc Általános iskolát fenntart...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Századvég: A magyarok kétharmada igazságtalannak véli a gyöngyöspatai roma családok kártérítését
A miniszterelnök és más kormánytagok azóta is hangoztatják, hogy a szegregált romáknak nem akarják kifizetni a bíróságon megítélt kártérítést. A Századvég közleménye alapján má...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.01.19.
Huszártelepen majdnem áldozatul estek a szegregáció elleni harcnak
A gyöngyöspatai per kapcsán ismét a középpontba került az iskolai szegregáció témája. A kártérítés híre könnyen bírósági eljárások tömegét generálhatja, akár az olyan helyeken...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Pénz helyett képzést adna az állam a gyöngyöspataiaknak
Dacára annak, hogy a Kúrián a mai napon jogerőre emelkedik a a gyöngyöspatai ítélet, amely százmilliós nagyságrendű kártérítést adna roma családoknak, a magyar kormány kitart azon á...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Megtagadott ítélet: máig sem kapták meg az évekig szegregált gyerekeknek jogerősen járó kártérítést Gyöngyöspatán
Horváth László, a térség fideszes országgyűlési képviselője Farkas Lilla felvetésére úgy reagált: neki választott képviselőként minden, a körzetéhez tartozó település ügyével...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.19.
A gimnáziumi vezetők azt kérik, 2021 szeptemberéig ne lépjen hatályba az új NAT
Az Élenjáró Gimnáziumok Igazgatói Grémiuma azt kéri a kormánytól, hogy legkorábban 2021 szeptemberében lépjen hatályba az új Nemzeti alaptanterv (Nat).Az MTI-hez péntek este eljuttatott...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.15.
"A szülők értelmesebbek, mint Parragh Lászlóék"
Csökkent a szakképzésben részt vevő gyerekek száma a KSH adatai szerint, bár Palkovics László innovációs miniszter és Parragh László MKIK-elnök korábban trendfordulóról beszélt, arr...
(Forrás: Klubrádió)
--
2020.01.15.
Az MTA szívesen segítene a Nemzeti alaptantervben, de válaszokat nem kaptak
A visszajelzések hiánya ellenére a Magyar Tudományos Akadémia továbbra is kész részt venni az ország jövője szempontjából meghatározó fontosságú Nemzeti alaptanterv (NAT) társadalmi...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
  Gyimesi Krisztina

Kedves OFOE!

Gyesen lévő tanár vagyok (8 osztályos gimnáziumban, magyar irodalom és nyelv, egyetemi diplomával, 16 év munkaviszony, 3 gyermekem miatt 9 tanított év). A következő tanévtől mennék vissza tanítani. Jelenleg 2 lehetőségen gondolkodom:
1. a korábbi gimnáziumomba visszavárnak, azonban teljes állást a 3 gyermek miatt nem vállalnék. Amennyiben jól tudjuk, a 3. gyermek 5 éves koráig az iskolának biztosítania kell a "félállást". Ez valóban így van? Illetve ha nem félállásba, hanem "6 órába" szeretnék visszamenni, van-e lehetőségem, vagy csak ha a munkáltató is beleegyezik? Továbbá a "6 órás" állás a pedagógusoknál pontosan mit jelent (kötelező óraszámok, egyéb kötelezettségek, stb.)
2. Egy általános iskolában, ahol csak alsó tagozat van, tanítót keresnek. Mivel kieső helyen, egy faluban van az iskola, évek óta nincs jelentkező. Én ebben a faluban lakom, és a 3 gyermek mellett átmenetileg szívesen dolgoznék ebben az iskolában. Az lenne a kérdésem, hogy van-e olyan munkakör, amit az egyetemi végzettségemmel, tanári diplomámmal betölthetnék az alsó tagozatban (pl. napközis pedagógus, stb.).

Válaszát előre is köszönöm,
Kriszta

--
  Láng Róbert

T. Cím!
Érdeklődni szeretnék, hogy közalkalmazotti munkaviszonnyal a dec.23-tól megkezdett EGYBEFÜGGŐ szabadságból mennyi vihető át a 2020-as naptári évre a 2019-es keretből?
Köszönöm

--
  Szodrai Csilla

Tisztelt OFOE!
Arra a kérdésre szeretnék választ kapni, hogy a 2020 január 1-jétől oktatókká átminősülő és az új szakképzési törvény hatálya alá kerülő, jelenleg még közalkalmazott pedagógusoknak eddig alanyi jogon járó jubileumi jutalma megmarad-e, vagy 2020. január 1-jétől kezdve ez csak egy adható jutalom lesz, ami a munkáltató anyagi helyzetétől függ majd.Hol találom meg ennek a kérdésnek a megbízható jogi szabályozását?
Köszönettel:
Szodrai Csilla

--
  OFOE

Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége

--
  Hesz Dóra Virág

Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.

--
  Hesz Dóra Virág

T. Cím!

Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...

Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek