OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
#2593  csillaovicuki[kukac]citromail[pont]hu2013-02-01 21:17
Zemmi!
Ki állította ki a szakvéleményt? Nevelési tanácsadó vagy Tanulási képességeket vizsgáló szakértői és rehabilitációs bizottság? SNI-t csak a Tanulási képességeket vizsgáló szakértői és rehabilitációs bizottság állapít meg.
 
#2592  csillaovicuki[kukac]citromail[pont]hu2013-02-01 21:06
Kedves Kinga!
Kérlek olvasd el újra a szüleiddel az illetékes jegyzői gyámhatóság határozatát: felülvizsgálat határideje! Addig az időpontig nem lehet 5 óránál több igazolatlan órád. az igazolatlan órákról való tájékoztatást a jegyzői gyámhatóság hatáskörében ma a járási gyámhivatal gyámhivatali ügyintézője kéri az iskola igazgatójának nyilvántartásából, amit nyílván az osztálynapló alapján állít ki.
 
#2591  Zemmizemmi[kukac]freemail[pont]hu2013-02-01 19:54
Segítséget szeretnék kérni a felvételimhez!
3 éve nevelési tanácsadóhoz küldtek a helyesírási és nyelvi gondjaim miatt, mint az kiderült diszgráfiás és diszlexiás vagyok.
A felmentést meg is kaptam helyesírásból és angol nyelvből és megyei szakvéleményem is van.
A felvételi során 40 plusz pontot kaphatok ha megfelelően igazolom, de néhány helyről azt hallom ha nem vagyok SNI akkor nem jár.
Nem értem h minden kedvezményt megkapok de a 40 pontot nem miről is szól tulajdonképpen minek kell szerepelni a szakvéleményben hogy annak számítsak vagy mit kell beszereznem.
Nagyon fontos lenne ha megfelelő tájékoztatást kapnék erről.
 
#2590  Peer Krisztipeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2013-02-01 16:00
Kedves Kinga!

Az OFOE nevében írok és azt javaslom, keresd fel a családgondozódat, akivel biztosan meg tudod beszélni azokat a kérdéseket, amik felmerültek benned. Mi sajnos elég távol vagyunk ettől a helyzettől, nemigen látunk bele, ezért érdemben nem tudunk neked segíteni. Tudod, sok információ hiányzik. De mindezt egy személyes beszélgetéssel a családgondozóval tisztázhatod.
Minden jót kívánunk neked!
Peer Krisztina
 
#2589  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-02-01 08:27
Ne felejtsétek el: holnap 16 órától OFOE Filmklub a Kino moziban. Szeretettel várunk minden érdeklődőt. Ez alkalommal a Szesztolvajok című filmet nézzük meg.
 
#2588  kingatoth[pont]kinga[pont]1848[kukac]facebook[pont]com2013-01-31 18:36
Segitséget szeretnék kérni!!! 17 éves vagyok. A tavalyi tanitàs évben több mint 50 igazolatlan óràm volt igy volt tàrgyalàs és a csalàdipotlékot elvették ,de eleinte 2-3 honapig a kihelyezett gyàmom kapta a csaláit és ebből vàsárolt élelmiszet,ruhàt. De szeptemberota nem kapunk csalàdit és azota 2-3 volt kint a kihelyezett gyàm novemberben kellett volna lennie a 2. tàrgyalàsnak. van egy pénteken igazolattlan oràm mert az utolso buszomat nem értem volna el de lett kérelem irva az igazgatònak h péntekenként elengedjenek utcso oràról, elfogadta a kérelmet.Azt szeretném tudni,hogy visszakapom a csalàdit v jàr majd a csalàdi????
 
#2587  Peer Krisztipeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2013-01-31 07:56
és még:

www.kalandokesalmok.

http://pedagogia.freeblog.hu/
 
#2586  Peer Krisztipeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2013-01-31 07:54
Kedves Móni,

néhány további ötlet:

http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=630

www.pressleyridge.hu
 
#2585  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-01-30 19:42
Kedves Móni! Akkor is ki kell találnod valamit, ha ez nem is könnyű, mert előbb-utóbb a fejedre nőnek. Idővel biztosan találsz megoldást. Sok beszélgetés, szerepjáték, indirekt hatás stb., stb. Menni fog!
 
#2584  Mónimoni[kukac]citromail[pont]hu2013-01-30 18:30
Egyedül a 3. pont a problémás. A hangadók közül ketten agresszívek, rátelepednek a társaikra, nyíltan vállalják, hogy nem bánják, ha megsértik a szabályokat. A szociometriában jól látják ezt is a gyerekek! Mégis őket választották legtöbben barátjuknak! :(((( Tehát valahogy máshogyan kell velük.
A többi ötletet nagyon köszönöm! Most a farsanggal kis bukkanók után jó irányban haladunk, szóval mennie kell! Nagyon köszönöm, kedves OFOE!!!!!!
 
#2583  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-01-30 08:48
Kedves Móni! Több szempontból sem vagy könnyű helyzetben. Egy negyedikes osztályt átvenni soha sem egyszerű. Mindenképpen pozitívum, hogy a gyerekek szeretnek, elfogadnak,és ez kitűnő alap a továbbiakhoz.
Néhány javaslat:
1. Beszélj a korábbi tanítóval és napközissel. Talán segítségükkel megtudhatod, hogy milyen előzményei voltak a problémáknak, illetve mi írható a tanítóváltás, illetve a prepubertás kor felé haladás számlájára.
2. Alkossatok a gyerekekkel közösen szabályokat. Kölcsönösen mondjátok el, hogy mit vártok egymástól, állapodjatok meg abban, hogy kinek mit kell tenni annak érdekében, hogy jól érezzétek magatokat együtt, illetve hogy jó kép alakuljon ki az osztályról. Jussatok el egy írásos szerződésig, amit mindenki aláír, aki egyetért. Ebben szerepelhet pl. a házi feladatok elkészítése, a hiányzások számának a csökkentése is. Ne jó pontokat ígérj tehát, hanem vedd rá az osztályt,hogy közös ügyének tekintse az együttesen megalkotott szabályok betartását.
2. Nyerd meg a hangadókat! Kapjanak olyan feladatokat, ahol kiélhetik a vezetői ambícióikat, tehát fogd be a Te vitorládba a közösségi hatékonyságukat. Semmiképpen se harcolj velük, mert biztosan ők kerekednek felül.
3. Csináljatok sok tanításon kívüli programot, de ne Te javasold, hogy merre menjetek, hanem ők ötleteljenek, egyeztessenek, és többség által megszavazott programot valósítsátok meg.
4. Az új gyerek beilleszkedésének segítése külön feladat. Minél alaposabban meg kell ismerned őt és a környezetét is. Alkalmat lehet teremteni arra, hogy az osztály és az említett fiú is elmondhassa nyilvánosan az egymás iránti elvárásait. Ez persze csak akkor működik, ha sikerült megfelelő légkört, hangulatot teremteni. Állj mellette, támogasd, de értesd meg vele, hogy neki is erőfeszítéseket kell tennie önmaga elfogadtatása érdekében.
5. Keress szövetségeseket a tantestületben, folyamatosan konzultálj a többi osztályban tanító tanárral, és ha szükségesnek tartod, vedd igénybe más szakemberek: pszichológus, gyermekvédelmi felelős stb. segítségét.
6. Nyerd meg a szülők bizalmát, hallgasd meg az ő véleményüket, érd el, hogy támogassanak a törekvéseidben.
Ne bánkódj, sok türelmet igénylő, hosszan tartó munka ez, de a befektetett energia meg szokott térülni,
Közösségformáló játékokat találsz ezen a honlapon is, ha rákeresel a közösség, gyakorlatok, szociális kompetenciák fejlesztése, kiközösítés, nevelési vizsgálatok címszavakra. De ha ránézel a címkefelhőre, eszedbe juthatnak további kulcsszavak, amelyek mentén találsz ennek korosztálynak is megfelelő esetelemzéseket, módszereket.
Sok sikert kívánunk, és jelentkezz, ha további kérdéseid vannak.
 
#2582  Mónimoni[kukac]citromail[pont]hu2013-01-29 17:27
Kedves Mindenki! Valaki! Tudom, kicsit idezúdítom a bajom, de használható ötleteket szeretnék! II. félévtől a 4. osztály ofője lettem. 3. év végéig volt egy tanítónéni, aki pici baba miatt ment el. I. félévben az addigi napközisük, aki más munkát talált magának. Szóval, itt van ez a csapat, akikkel valahogy nem jutok előre. Elfogadtak, szeretnek, de a vezér, aki a hangadó, nem a legjobb felé viszi a csapatot. Rászállnak valakire - van egy új fiú, aki nagyon nehéz sorsú, nem is nagyon tud azért tenni, hogy megszeressék -, de olyan csendben csinálják, hogy nem igazán lehet őket fülön csípni. Szociometriában kiderült, 5 gyereket senki nem választott a 3 legjobb barátjának!
Arra gondoltam, ha ügyesek, rendesek az órákon, az osztály kap közösen egy jó pontot. Sok baj van a magatartásukkal, házi feladat tömegesen hiányzik.... Száznál - heti 27 órájuk van, szóval akár 4 hét alatt összegyűlhet! -elmegyünk a Parlamentbe. Erre a nagyhangúak - az kit érdekel, ott már voltaM (!) Szóval, nagy az én bánatom, használható, közösségformáló játékokat, ötleteket keresek, de hol? Előre is köszönöm: Móni
 
#2581  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-01-28 10:35
Kedves Pap Tiborné! Nem foglalkozunk munkajogi kérdésekkel. Javasoljuk, hogy forduljon olyan fórumhoz, amelyik napra kész ebben a kérdéskörben. Például ez: http://www.jogiforum.hu.
 
#2580  Pap Tibornézsike[pont]pap[kukac]gmail[pont]com2013-01-28 09:19
Érdeklődni szeretnék, hogy közalkalmazottnak a 40 éves jubileumi jutalmat kérésre ki lehet-e fizetni 1/2 évvel korábban?
Válaszát előre is köszönöm!
 
#2579  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-01-25 20:23
Kedves Nane! Örülünk a helyzet megoldódásának. A kamaszgyerekek valóban gyakran okoznak gondokat, hiszen többnyire nem a tanulás áll az érdeklődésük központjában. A problémás gyerekek eltávolításával mi sem értünk egyet, a gondokat közös erővel megoldani kellene, és nem megszabadulni tőlük.
A facebook más módon összetett és aktuális kérdés. Ennek révén a felnőttek egy sereg olyan dologba beleláthatnak, ami korábban számukra titok volt, s ez nyilván korábban ismeretlen problémákat is felvet. Úgy vélem, hogy ezt a szülők többsége tudja, ha nem is mindig tud mit kezdeni ezzel a digitális világgal.
Köszönjük, hogy megtisztelt minket a bizalmával, és a legjobbakat kívánjuk az egész családnak.
 
#2578  Nanenane9[kukac]freemail[pont]hu2013-01-25 18:49
Kedves Juli, Laura és mindenki aki elolvasta az írásom!

A helyzet megoldódni látszik. Az unokám marad az iskolában, a másik 2 gyerek megy fegyelmivel. Elvileg a jövőhéttől, de már ezen a héten sem járt be egyikük sem.
Természetesen féltettük a gyereket, de szerencsére csak facebookos nagyképűség volt a fenyegetés.
Az unokám tanulmányi eredménye sajnos romlott, de ezt betudhatjuk annak is, hogy a kamaszkorban jár és bizony kicsit lusta. No meg annak, hogy év elején ő volt az osztályban a legjobb és kicsit leeresztett.
A tanárok egyébként kedvelik, mert közösségi emberke, a DÖK tagja nem csak az iskolában, de a kerületben is.
Úgy tűnik a mi ügyünk megoldódott.
Most nyugodtan hátra dőlhetnénk, mégsem tudom megtenni.
Sajnálom azt a 2 gyereket. Mint megtudtam ők "csak" érzelmileg hátrányos helyzetűek. Valószínűleg mindent megkapnak otthon, csak foglalkozni ne kelljen velük.

Még egy apróság: nézegettem a facebookon az unokám osztálytársainak és barátaiknak az üzenőfalát. Egyszerűen rémísztő dolgokat lehet látni.
Azt hiszem nem ártana felhívni a szülők figyelmét, hogy néha nézzenek bele a gyerekek sz. gépeibe.

Még egyszer nagyon köszönöm a figyelmüket és a tanácsaikat!

Minden jót kívánok: Nane
 
#2577  Constanesi07[kukac]freemail[pont]hu2013-01-25 13:51
Krisztina!
Köszönöm szépen a válaszát!
igazán jól zárult ez a hét! Unokámat visszaültették a helyére mert a tanári asztalnál már nem volt hely!:)))
Tehát a hogyan tovább kérdés továbbra is aktuális!
Mindenkinek szép napot kívánok!
 
#2576  Peer Krisztipeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2013-01-21 21:30
Kedves Hédi,

Értem, és egyet is értek, még ha türelmetlennek is látszom:) üdv.: Kriszti
 
#2575  Tőkés Héditokesh[kukac]gmail[pont]com2013-01-21 18:25
Kedves Kriszti és Petra!
Mindenekelőtt újra hangsúlyozom, hogy egyetértünk. és nemcsak elviekben. Annál is inkább, mivel meggyőződésem, hogy az elvek előbb-utóbb képesek valósággá válni, ha egyre többen elfogadják azokat és cselekszenek azok szerint.
Én mindössze arra igyekeztem fölhívni a figyelmeteket, hogy a társadalom is (a maga ilyen-olyan módján) egy rendszer, mégpedig minden alrendszernél nagyobb, ezért lassúbb is. Igen nagy türelemre van szükség ahhoz, hogy a jó (mert hasznos) elveknek megfelelő irányba elmozduljon. Kicsiket lép, néha alig észrevehetőeket, de azért lép(eget). Ez a haladás abból a távlatból, amelyből én nézem (idő-tudás-tapasztalat), már jól felmérhető. Ha türelmetlen vagyok, akkor ezt kevésnek látom. Ám ha ismerem a társadalom működését, akkor örülök annak, amerre (lassan ugyan, de) elindult.
Köszönöm a "beszélgetést", és eredményes munkát kívánok mindhármunknak, üdv, Hédi
 
#2574  Peer Krisztipeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2013-01-21 16:45
Kedves Hédi,

Szeretnék abban hinni, hogy ezek nem csak elvek. Még akkor is, ha látom a rendszer hibáit. De pont ezért, szakemberként felelősségem az is, merre tart ez a rendszer. És egy elkeseredett szülőnek, nagyszülőnek nem szeretném a rendszer hibáit ecsetelni és a kihátrálásra biztatni, ha létezik más lehetőség is. Én nem ismerem az ottani (iskolai, szociális) rendszert, de benne van a pakliban, hogy nem csak elviekben működik jól. Abban hiszek - és ezt fejtette ki Petra is -, hogy a szemléletet mi alakítjuk.
Azt pedig szintén csak feltételezhetjük, mit miért tesz egy szülő. Vajon az információhiány, a félelem, a gyerekének védelme stb. motiválja-e az iskolaváltásra? Én szeretném, ha a döntését minden lehetséges információ birtokában tudná meghozni. Azt már csak zárójelben jegyzem meg, hogy az áldozat gyerekek máshol is azok lesznek, az ő esetükben egy iskolaváltás nem oldja meg a problémát. Üdv.: Kriszti
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.04.02.
Nem lesz hosszabb a tanév – elhalasztják a minősítéseket
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma minden pedagógusnak köszöni az elmúlt hetek áldozatkész munkáját, mely a tantermen kívüli, digitális munkarendre való sikeres átállást lehetővé...
(Forrás: kormany.hu)
--
2020.04.02.
Maruzsa Zoltán: az érettségi követelmények nem változtak, a felkészülést folytatni kel
Mivel még több mint egy hónap van hátra az érettségi hagyományos kezdési időpontjáig, a járványügyi kérdésekben azonban nem látnak előre egy hónapot, az érintettek türelmét kérik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.04.02.
Iskolai zaklatás a Google Classromban - mit tehetnek a tanárok?
A diákok online kapják a tananyagot, online tartják a kapcsolatot egymással és a tanáraikkal is. A sok virtuális időtöltésnek azonban lehetnek hátulütői is. Sok oktatási csoportban felmer...
(Forrás: eduline)
--
2020.04.01.
Digitális távoktatás: egyes, mert nem kézzel írtad
Szülők tíz-, ha nem százezreire szakadt rá két hete a pedagógus életpálya összes szakmai és emberi szépsége. A képesítés nélküli tanárrá válás az indexeseket sem kímélte, gyakorl...
(Forrás: index)
--
2020.04.01.
A most elindult tankönyvrendelés a bizonyíték arra, hogy a kormány az elmúlt hetekből semmit nem tanult
A Civil Közoktatási Platform nyílt levélben fordult az illetékes miniszterekhez az ügyben, az eddig ismertetett szakmai kritikájukon felül immár amiatt is kérik, hogy az illetékes miniszté...
(Forrás: mérce)
--
2020.04.01.
Ausztriában egy diáknak sem lesz hátránya a koronavírus miatt kialakult helyzetből
„Ésszel és szívvel” fogják értékelni a tanulókat a tanév végi záróvizsgákon – jelentette ki Heinz Faßmann. Az oktatási miniszter kifejtette. áprilisban várhatóan még otthonról...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.04.01.
Már lehet tankönyveket rendelni a következő tanévre az interneten
A kormány döntése értelmében 2020 szeptemberétől már minden köznevelésben résztvevő tanuló ingyenesen kapja meg a tankönyveit, így a rendelés semmilyen anyagi terhet nem jelent a csalá...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.04.01.
Iskolaérettség: nem lett egységesebb a rendszer
Míg korábban a gyermeket ismerő óvoda és a szülő dönthetett arról, hogy az adott év augusztus 31-éig hatodik életévét betöltő, vagyis tankötelessé váló gyermek további egy évet ó...
(Forrás: Népszava)
--
2020.04.01.
Milyen válaszokat adhatnak a pedagógusok és oktatási rendszerek a COVID-19 járványra? – Néhány tanulság a TALIS felmérésből
A mostani válsághelyzet felszínre hozza az oktatási rendszereinkben tapasztalható egyenlőtlenségeket: az online oktatáshoz szükséges internetkapcsolattól és számítógéptől kezdve a tá...
(Forrás: DPMK)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Doroginé Kiss Ildikó!
A Kjt. 24. § (1) bekezdése szerint "Ha a közalkalmazott munkaköre
ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más
munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős
többletmunkát végez, illetményén felül a végzett munkával arányos
külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti." A helyettesítési díj
mértékét jogszabály nem határozza meg, csak azt, hogy a végzett
munkával arányosnak kell lennie. Az a javaslatom, hogy a fenti
rendelkezésre hivatkozva kérje, hogy részére az Mt. 139. §-ában
meghatározott óradíj legalább 50 százalékának megfelelő helyettesítési
díjat állapítsanak meg. Ha ezt a munkáltató megtagadja, munkaügyi per
indítható. (A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  Szilágyi István

Tisztel Címzett!
Nagyon szépen köszönöm a szakszerű és megnyugtató válaszát.
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  OFOE

Kedves Szilágyi István! Pedagógus-munkakörben a köznevelési törvény 64. § (2a) bekezdése
alapján az évi 25 munkanap pótszabadság nem adható, hanem jár. A
pótszabadságból a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (2)
bekezdése alapján
a) továbbképzés, foglalkoztatást elősegítő képzés,
b) a nevelési-oktatási intézmény tevékenységi körébe tartozó nevelés,
oktatás, a pedagógiai szakszolgálati intézmény tevékenységi körébe
tartozó pedagógiai szakszolgálati tevékenység,
c) ha a pedagógus szabadságát részben vagy egészben a szorgalmi
időben, óvodapedagógus esetében - a június 1-jétől augusztus 31-éig
tartó időszak kivételével - a nevelési évben adják ki,
lehet legfeljebb 15 munkanapot igénybe venni. Az tehát nem jogszerű,
ha nem a fenti indokok valamelyike miatt, hanem úgymond, időarányosan
vesz le a pótszabadságból napokat a munkáltató. Javaslom, hogy ezt az
intézkedést ne fogadja el, hanem ragaszkodjon a pótszabadság
kiadásához. A felmentési időnek abban a felében, amikor munkavégzésre
kötelezhető, ki kell adni az időarányos szabadságot. Ha a szabadság
kiadására nincs mód, azt a jogviszony megszűnése esetén - az Mt. 125.
§-a szerint - pénzben kell megváltani. (A válszt a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Harmat Krisztina! Jogszerűnek jogszerű, mivel a munkaidő kötött és kötetlen munkaidőből
áll, csak éppen nem nevezhető etikusnak. Úgy lehet kivédeni, hogy a munkavállaló is kivehet az Mt. 122. § (2) bekezdése alapján hét munkanap szabadságot akkor, amikor akar, csak előtte 15 nappal be kell ezt jelenteni. (A válasz a PDSZ szakértőjétől érkezett.)

--
  Harmat Krisztina

Kedves OFOE!
Szeretném kérdezni, hogy jogszerű-e szorgalmi időben, tanítási (hétköznap) napon szabadságot elrendelni a pedagógus számára akkor, amikor annak nincs sem tanítási órája órarend szerint, sem más feladata a neveléssel-oktatással le nem kötött munkaidejében?
Köszönettel:
Harmat Krisztina

--
  Szilágyi István

Azt szeretném megkérdezni, hogy pedagógus munkakörben a 25nap pótszabadság jár, vagy adható? Nyugdíjazás előtt a munkáltató az időarányosan járó 18 nappótszabadságomból 11 napot igénybe vett a tanév zavartalan befejezése érdekében, amihez ugyan joga van, de én úgy gondolom, hogy mivel a felmentési időben nem került kiadásra az időarányos szabadság, azt a munkáltatónak pénzben kell megváltani. Sajnos nem igy történt. Kérdezem, hogy helyesen járt el a munkáltató? Várom megtisztelő válaszát!
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  Doroginé Kiss Ildikó

Tisztelt Egyesület!
Nyelvtanárként 2019 szeptember közepétől december 20-ig (téli szünet kezdete) az én tanulócsoportomat összevontam az említett idő alatt táppénzen levő kolléganőm csoportjával heti 3 órában. Ez összesen 3 osztályt érintett, ami heti heti 9 összevont órát jelentett. Mikor rákérdeztem, hogy ezért jár-e túlóra íj vagy valami plusz bér, azt a választ kaptam, hogy nem mert az összevont órákért semmi sem jár. Ráadásul ugyanígy több mint három hónapot már a tavalyi évben is helyettesítettem ugyan így. Kérdésem, valóban nem jár az összevont órák után túlóra? Mit mond erről a jogszabály?
Üdvözlettel: Doroginé Kiss Ildikó, tanár

--
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek