OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
#2586  Peer Krisztipeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2013-01-31 07:54
Kedves Móni,

néhány további ötlet:

http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=630

www.pressleyridge.hu
 
#2585  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-01-30 19:42
Kedves Móni! Akkor is ki kell találnod valamit, ha ez nem is könnyű, mert előbb-utóbb a fejedre nőnek. Idővel biztosan találsz megoldást. Sok beszélgetés, szerepjáték, indirekt hatás stb., stb. Menni fog!
 
#2584  Mónimoni[kukac]citromail[pont]hu2013-01-30 18:30
Egyedül a 3. pont a problémás. A hangadók közül ketten agresszívek, rátelepednek a társaikra, nyíltan vállalják, hogy nem bánják, ha megsértik a szabályokat. A szociometriában jól látják ezt is a gyerekek! Mégis őket választották legtöbben barátjuknak! :(((( Tehát valahogy máshogyan kell velük.
A többi ötletet nagyon köszönöm! Most a farsanggal kis bukkanók után jó irányban haladunk, szóval mennie kell! Nagyon köszönöm, kedves OFOE!!!!!!
 
#2583  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-01-30 08:48
Kedves Móni! Több szempontból sem vagy könnyű helyzetben. Egy negyedikes osztályt átvenni soha sem egyszerű. Mindenképpen pozitívum, hogy a gyerekek szeretnek, elfogadnak,és ez kitűnő alap a továbbiakhoz.
Néhány javaslat:
1. Beszélj a korábbi tanítóval és napközissel. Talán segítségükkel megtudhatod, hogy milyen előzményei voltak a problémáknak, illetve mi írható a tanítóváltás, illetve a prepubertás kor felé haladás számlájára.
2. Alkossatok a gyerekekkel közösen szabályokat. Kölcsönösen mondjátok el, hogy mit vártok egymástól, állapodjatok meg abban, hogy kinek mit kell tenni annak érdekében, hogy jól érezzétek magatokat együtt, illetve hogy jó kép alakuljon ki az osztályról. Jussatok el egy írásos szerződésig, amit mindenki aláír, aki egyetért. Ebben szerepelhet pl. a házi feladatok elkészítése, a hiányzások számának a csökkentése is. Ne jó pontokat ígérj tehát, hanem vedd rá az osztályt,hogy közös ügyének tekintse az együttesen megalkotott szabályok betartását.
2. Nyerd meg a hangadókat! Kapjanak olyan feladatokat, ahol kiélhetik a vezetői ambícióikat, tehát fogd be a Te vitorládba a közösségi hatékonyságukat. Semmiképpen se harcolj velük, mert biztosan ők kerekednek felül.
3. Csináljatok sok tanításon kívüli programot, de ne Te javasold, hogy merre menjetek, hanem ők ötleteljenek, egyeztessenek, és többség által megszavazott programot valósítsátok meg.
4. Az új gyerek beilleszkedésének segítése külön feladat. Minél alaposabban meg kell ismerned őt és a környezetét is. Alkalmat lehet teremteni arra, hogy az osztály és az említett fiú is elmondhassa nyilvánosan az egymás iránti elvárásait. Ez persze csak akkor működik, ha sikerült megfelelő légkört, hangulatot teremteni. Állj mellette, támogasd, de értesd meg vele, hogy neki is erőfeszítéseket kell tennie önmaga elfogadtatása érdekében.
5. Keress szövetségeseket a tantestületben, folyamatosan konzultálj a többi osztályban tanító tanárral, és ha szükségesnek tartod, vedd igénybe más szakemberek: pszichológus, gyermekvédelmi felelős stb. segítségét.
6. Nyerd meg a szülők bizalmát, hallgasd meg az ő véleményüket, érd el, hogy támogassanak a törekvéseidben.
Ne bánkódj, sok türelmet igénylő, hosszan tartó munka ez, de a befektetett energia meg szokott térülni,
Közösségformáló játékokat találsz ezen a honlapon is, ha rákeresel a közösség, gyakorlatok, szociális kompetenciák fejlesztése, kiközösítés, nevelési vizsgálatok címszavakra. De ha ránézel a címkefelhőre, eszedbe juthatnak további kulcsszavak, amelyek mentén találsz ennek korosztálynak is megfelelő esetelemzéseket, módszereket.
Sok sikert kívánunk, és jelentkezz, ha további kérdéseid vannak.
 
#2582  Mónimoni[kukac]citromail[pont]hu2013-01-29 17:27
Kedves Mindenki! Valaki! Tudom, kicsit idezúdítom a bajom, de használható ötleteket szeretnék! II. félévtől a 4. osztály ofője lettem. 3. év végéig volt egy tanítónéni, aki pici baba miatt ment el. I. félévben az addigi napközisük, aki más munkát talált magának. Szóval, itt van ez a csapat, akikkel valahogy nem jutok előre. Elfogadtak, szeretnek, de a vezér, aki a hangadó, nem a legjobb felé viszi a csapatot. Rászállnak valakire - van egy új fiú, aki nagyon nehéz sorsú, nem is nagyon tud azért tenni, hogy megszeressék -, de olyan csendben csinálják, hogy nem igazán lehet őket fülön csípni. Szociometriában kiderült, 5 gyereket senki nem választott a 3 legjobb barátjának!
Arra gondoltam, ha ügyesek, rendesek az órákon, az osztály kap közösen egy jó pontot. Sok baj van a magatartásukkal, házi feladat tömegesen hiányzik.... Száznál - heti 27 órájuk van, szóval akár 4 hét alatt összegyűlhet! -elmegyünk a Parlamentbe. Erre a nagyhangúak - az kit érdekel, ott már voltaM (!) Szóval, nagy az én bánatom, használható, közösségformáló játékokat, ötleteket keresek, de hol? Előre is köszönöm: Móni
 
#2581  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-01-28 10:35
Kedves Pap Tiborné! Nem foglalkozunk munkajogi kérdésekkel. Javasoljuk, hogy forduljon olyan fórumhoz, amelyik napra kész ebben a kérdéskörben. Például ez: http://www.jogiforum.hu.
 
#2580  Pap Tibornézsike[pont]pap[kukac]gmail[pont]com2013-01-28 09:19
Érdeklődni szeretnék, hogy közalkalmazottnak a 40 éves jubileumi jutalmat kérésre ki lehet-e fizetni 1/2 évvel korábban?
Válaszát előre is köszönöm!
 
#2579  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-01-25 20:23
Kedves Nane! Örülünk a helyzet megoldódásának. A kamaszgyerekek valóban gyakran okoznak gondokat, hiszen többnyire nem a tanulás áll az érdeklődésük központjában. A problémás gyerekek eltávolításával mi sem értünk egyet, a gondokat közös erővel megoldani kellene, és nem megszabadulni tőlük.
A facebook más módon összetett és aktuális kérdés. Ennek révén a felnőttek egy sereg olyan dologba beleláthatnak, ami korábban számukra titok volt, s ez nyilván korábban ismeretlen problémákat is felvet. Úgy vélem, hogy ezt a szülők többsége tudja, ha nem is mindig tud mit kezdeni ezzel a digitális világgal.
Köszönjük, hogy megtisztelt minket a bizalmával, és a legjobbakat kívánjuk az egész családnak.
 
#2578  Nanenane9[kukac]freemail[pont]hu2013-01-25 18:49
Kedves Juli, Laura és mindenki aki elolvasta az írásom!

A helyzet megoldódni látszik. Az unokám marad az iskolában, a másik 2 gyerek megy fegyelmivel. Elvileg a jövőhéttől, de már ezen a héten sem járt be egyikük sem.
Természetesen féltettük a gyereket, de szerencsére csak facebookos nagyképűség volt a fenyegetés.
Az unokám tanulmányi eredménye sajnos romlott, de ezt betudhatjuk annak is, hogy a kamaszkorban jár és bizony kicsit lusta. No meg annak, hogy év elején ő volt az osztályban a legjobb és kicsit leeresztett.
A tanárok egyébként kedvelik, mert közösségi emberke, a DÖK tagja nem csak az iskolában, de a kerületben is.
Úgy tűnik a mi ügyünk megoldódott.
Most nyugodtan hátra dőlhetnénk, mégsem tudom megtenni.
Sajnálom azt a 2 gyereket. Mint megtudtam ők "csak" érzelmileg hátrányos helyzetűek. Valószínűleg mindent megkapnak otthon, csak foglalkozni ne kelljen velük.

Még egy apróság: nézegettem a facebookon az unokám osztálytársainak és barátaiknak az üzenőfalát. Egyszerűen rémísztő dolgokat lehet látni.
Azt hiszem nem ártana felhívni a szülők figyelmét, hogy néha nézzenek bele a gyerekek sz. gépeibe.

Még egyszer nagyon köszönöm a figyelmüket és a tanácsaikat!

Minden jót kívánok: Nane
 
#2577  Constanesi07[kukac]freemail[pont]hu2013-01-25 13:51
Krisztina!
Köszönöm szépen a válaszát!
igazán jól zárult ez a hét! Unokámat visszaültették a helyére mert a tanári asztalnál már nem volt hely!:)))
Tehát a hogyan tovább kérdés továbbra is aktuális!
Mindenkinek szép napot kívánok!
 
#2576  Peer Krisztipeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2013-01-21 21:30
Kedves Hédi,

Értem, és egyet is értek, még ha türelmetlennek is látszom:) üdv.: Kriszti
 
#2575  Tőkés Héditokesh[kukac]gmail[pont]com2013-01-21 18:25
Kedves Kriszti és Petra!
Mindenekelőtt újra hangsúlyozom, hogy egyetértünk. és nemcsak elviekben. Annál is inkább, mivel meggyőződésem, hogy az elvek előbb-utóbb képesek valósággá válni, ha egyre többen elfogadják azokat és cselekszenek azok szerint.
Én mindössze arra igyekeztem fölhívni a figyelmeteket, hogy a társadalom is (a maga ilyen-olyan módján) egy rendszer, mégpedig minden alrendszernél nagyobb, ezért lassúbb is. Igen nagy türelemre van szükség ahhoz, hogy a jó (mert hasznos) elveknek megfelelő irányba elmozduljon. Kicsiket lép, néha alig észrevehetőeket, de azért lép(eget). Ez a haladás abból a távlatból, amelyből én nézem (idő-tudás-tapasztalat), már jól felmérhető. Ha türelmetlen vagyok, akkor ezt kevésnek látom. Ám ha ismerem a társadalom működését, akkor örülök annak, amerre (lassan ugyan, de) elindult.
Köszönöm a "beszélgetést", és eredményes munkát kívánok mindhármunknak, üdv, Hédi
 
#2574  Peer Krisztipeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2013-01-21 16:45
Kedves Hédi,

Szeretnék abban hinni, hogy ezek nem csak elvek. Még akkor is, ha látom a rendszer hibáit. De pont ezért, szakemberként felelősségem az is, merre tart ez a rendszer. És egy elkeseredett szülőnek, nagyszülőnek nem szeretném a rendszer hibáit ecsetelni és a kihátrálásra biztatni, ha létezik más lehetőség is. Én nem ismerem az ottani (iskolai, szociális) rendszert, de benne van a pakliban, hogy nem csak elviekben működik jól. Abban hiszek - és ezt fejtette ki Petra is -, hogy a szemléletet mi alakítjuk.
Azt pedig szintén csak feltételezhetjük, mit miért tesz egy szülő. Vajon az információhiány, a félelem, a gyerekének védelme stb. motiválja-e az iskolaváltásra? Én szeretném, ha a döntését minden lehetséges információ birtokában tudná meghozni. Azt már csak zárójelben jegyzem meg, hogy az áldozat gyerekek máshol is azok lesznek, az ő esetükben egy iskolaváltás nem oldja meg a problémát. Üdv.: Kriszti
 
#2573  Peer Krisztipeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2013-01-21 16:30
Kedves Nagymama,
Nem tudom, kinek van igaza:) de ez most nem is lényeges. A jó hír az, hogy az unokája iskolai karrierje elindult felfelé, és most a képességeinek megfelelően tud teljesíteni.
Való igaz, egy kiskamasznak nagyon fontos a kortárscsoport, sokszor fontosabb a csoporthoz való tartozás, mint bármi más, és persze bármi áron. Másrészről kutatások is bizonyítják, hogy 5. osztályban a gyerekek többsége picit megborul, az alsó és felső tagozat közti átmenet nem könnyű. A tyúkanyótól átkerültek egy többtanáros rendszerbe, mások az elvárások, és egyszerre sok mindenkihez kell alkalmazkodni. Ehhez pedig idő kell.
De ne aggódjon, ha egy gyermek szeretetben, odafigyelésben nő fel, egyetlen kortárscsoport sem tudja felülírni a családi normákat. Amit a szüleitől, nagyszüleitől kapott, azt fogja tovább adni. Szerencsés az a gyerek, akiért így aggódik a nagymamája. Minden jót kívánok: Peer Krisztina
 
#2572  petrafoldes[pont]petra[kukac]gmail[pont]com2013-01-21 15:10
Kedves Hédi,
nem szeretnélek meggyőzni, pusztán ahhoz a cselekvéshez ragaszkodom (a magam számára), amit másoktól is, igen civilektől is, nemcsak állami műintézményektől, örömmel látnék. Mert azt gondolom, hogy cselekvés rasszista felhangok helyett egy másfajta beszédre példát mutatni, és ezzel másfajta gondolkodásra. Közös felelősségben gondolkodó, megoldáscentrikus, minden kirekesztő felhangot nélkülöző beszédre. Mert nincs az a társadalmi realizmus, ami a rasszista felhangot elfogadhatóvá, tolerálhatóvá tenné. Kriszti példát adott arra a kommunikációra, ami segít józanul és a közös megoldás reményében újradefiniálni a problémát. Én ezt a hangot támogatom. Nagy örömmel üdvözlöm azt az elmozdulást különben, ami Consta és Kriszti beszélgetésében történt. Ezért hiszek ebben a hangban...
 
#2571  Tőkés Héditokesh[kukac]gmail[pont]com2013-01-21 12:11
Petra, kedves! Köztünk nincs vita semmiben. Lépni pedig - kötelezően lépni, és a valódi megoldások irányába - az erre kötelezhető műintézményeknek kell (azt gondolom, most felsorolhatnám az összes magyar minisztériumot, ha azt akarjuk, hogy valóban átfogó és teljes legyen a stratégia) azért, hogy megszülethessenek az eredmények (és ne csak egy-egy kiemelt iskolában), és máris oldódni fog a társadalmi ellenállás és a feszültség is.
Összefoglalás: nincs türelmi idő az állami apparátus számára, de maximális türelmi idő (tolerancia :) ) van a társadalom, a családok számára. Mert ugye azt nem gondoljuk komolyan, hogy ha mi, szabadelvű demokraták összevonjuk a szemöldökünket, és "ejnye-ejnyét" mondunk, azt komolyan veszi bárki, akinek a gyereke veszélyben van, vagy csak nem tudja azt hozni, amit a képességei alapján hozhatna.
De - még egyszer, Petra - közöttünk nincs vita, de alapjában véve tetszik, hogy szeretnél meggyőzni.
 
#2570  Constanesi07[kukac]freemail[pont]hu2013-01-21 09:23
Kedves Krisztina!
Nagyon szépen köszönöm a válaszát!
Tudja, azért annyira én sem hiszem el, hogy az unokám teljes mértékben ártatlan. Hiszen ebben a korban sokkal nagyobb sikk azokhoz csapódni akik "izgalmasabbak" mint ahhoz az egy eminens tanulóhoz aki az osztályban van. Fél évig jártak pszichológushoz, a vége az lett, hogy többet ne is vigyék mert nincs vele semmi teendő,tehát minden szempontból "normális". Az igazgatónővel való beszélgetés eredménye pedig az volt, hogy nagyon jól tudja az unokám minimális tanulás mellett is kitűnő lehetne. De nincs a kezében semmi ami alapján ebből a környezetből kiemelhetné. Tehát nincs joga másik osztályba rakni, ahol nincs ilyen probléma, pedig ott is van pár "nem jó" gyerek, de ott az osztályfőnök ezt kézben tudja tartani. Azt elértük, hogy minden tanár a tanári asztalhoz ültesse órán, és máris jönnek az ötösök. Pedig ez csak három napja van így! Anyukája pedig szabadságot vett ki és szünetekre bemegy, hozza viszi a gyereket. Én csak azt nem értem, hogy a pedagógus kezében semmi olyan dolog nincs amivel ezt meg lehet oldani? Sokkal könnyebb eltanácsolni? Kérdezem én a cigánygyereknek miért nem hívják be az anyját? Miért nem kap beírást? Megmondom, azért mert a fenyegetőzéseket sem tudják kezelni. Inkább szemet hunynak, csak legyen csend. Kérem javítson ki ha valamit rosszul látok!
Köszönöm!
 
#2569  petrafoldes[pont]petra[kukac]gmail[pont]com2013-01-21 08:46
Hédi, nekem csak az a kérdésem, hogy mitől leszünk közelebb, ha elnézzük, támogatjuk a kirekesztő és menekülő (az eredmény szempontjából az is kirekesztő, ez a spontán szegregáció melegágya) stratégiákat. Igen, értelek, adott szülő szemszögéből nézve, az ő gyereke életében, nincs idő. Csak mondom, hogy az "okként" megnevezett, és nem jószántukból magatartászavaros gyerekeknek is ez az egy élete van, ami épp most foszlik szét a teljes reménytelenségben a fejük fölött. Vagyis, ha nincs idő, úgy nekik sincs, és a felelős társadalomnak se, aki ezt végignézi, és a többségi egyéni stratégiákkal azonosulva fenntartja ezt a folyamatot. Utakat mutatni. Amikor ennyire messziről kérdeznek, akkor innen, ha pedig sikerül közelebb lépni egy történethez, akkor azon a ponton, de mindig a megoldás irányából közelítve - azt gondolom, hogy ezt kell tenni. Egyetértek abban, hogy ehhez a változáshoz hatalmas türelem kell. De nem az első lépések megtételéhez. Mert minden kihagyott lehetőség még távolabb sodor a célunktól.
 
#2568  Tőkés Héditokesh[kukac]gmail[pont]com2013-01-20 22:42
Kedves Petra (és Kriszti)!
Újra mondom: egyetértünk az elvek tekintetében. De egy/a társadalom gondolkodásmódját (amely ott és akkor mindig egyéni/családi formában jelenik meg) átalakítani rendkívül hosszadalmas, fölívelő és lezuhanó utakat bejáró folyamat. Erőltetni lehet, de az mindenképpen kontra-produktív. A családoknak és gyermekeiknek nincs ennyi idejük: itt és most történik mindaz, ami történik. Tüzet olt, hogy megvédje a megvert és megalázott gyerekét. Lehetőleg gyorsan, hogy súlyosabb sérülés ne érhesse. Ez kötelessége is, felelőssége is.
Még egyszer hangsúlyozom: nem engem kell meggyőzni az elvek helyességéről. De ehhez nagy-nagy türelemre, igen hosszú időre, sok-sok jól együttműködő intézményre - és igen - alkalmas pedagógusokra van szükség. Ettől még nagyon messze vagyunk.
 
#2566  petrafoldes[pont]petra[kukac]gmail[pont]com2013-01-20 22:11
Kedves Hédi,
a spontán szegregációs folyamat megállításának - többek között - épp a Kriszti által képviselt szemlélet a záloga. Ennek a szemléletnek a megvalósításához valóban sok mindenre - működőképes ellátórendszerre, nyitott és módszereikben kompetens pedagógusokra és befogadó társadalomra van szükség. Nos, ebben az esetben épp az utóbbiról van szó. Mert a befogadó társadalmat mi csináljuk. Pontosan azzal a szemlélettel, amit Kriszti a hozzászólásában képvisel. És azzal, ha a hozzá szükséges erőforrásokat kiköveteljük.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.01.19.
Most megszüntetni a médiaismeret tantárgyat olyan, mint monszun idején megszabadulni az esőkabátoktól
A médiatanárok és a tanagyagot kialakító film- és médiatudománnyal foglalkozó kutatók felháborodtak a kivezetésről szóló hír hallatán. Hartai László, az ELTE Filmtudomány tanszéké...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Ragaszkodnak az SNI-s gyerekek szülei a bezárásra ítélt egri általános iskolához
Tavaly februárban jogerős bírósági ítélet mondta ki, hogy fel kell számolni a szegregációt több hazai iskolában. Az egyik érintett iskolát, az egri Móra Ferenc Általános iskolát fenntart...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Századvég: A magyarok kétharmada igazságtalannak véli a gyöngyöspatai roma családok kártérítését
A miniszterelnök és más kormánytagok azóta is hangoztatják, hogy a szegregált romáknak nem akarják kifizetni a bíróságon megítélt kártérítést. A Századvég közleménye alapján má...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.01.19.
Huszártelepen majdnem áldozatul estek a szegregáció elleni harcnak
A gyöngyöspatai per kapcsán ismét a középpontba került az iskolai szegregáció témája. A kártérítés híre könnyen bírósági eljárások tömegét generálhatja, akár az olyan helyeken...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Pénz helyett képzést adna az állam a gyöngyöspataiaknak
Dacára annak, hogy a Kúrián a mai napon jogerőre emelkedik a a gyöngyöspatai ítélet, amely százmilliós nagyságrendű kártérítést adna roma családoknak, a magyar kormány kitart azon á...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Megtagadott ítélet: máig sem kapták meg az évekig szegregált gyerekeknek jogerősen járó kártérítést Gyöngyöspatán
Horváth László, a térség fideszes országgyűlési képviselője Farkas Lilla felvetésére úgy reagált: neki választott képviselőként minden, a körzetéhez tartozó település ügyével...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.19.
A gimnáziumi vezetők azt kérik, 2021 szeptemberéig ne lépjen hatályba az új NAT
Az Élenjáró Gimnáziumok Igazgatói Grémiuma azt kéri a kormánytól, hogy legkorábban 2021 szeptemberében lépjen hatályba az új Nemzeti alaptanterv (Nat).Az MTI-hez péntek este eljuttatott...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.15.
"A szülők értelmesebbek, mint Parragh Lászlóék"
Csökkent a szakképzésben részt vevő gyerekek száma a KSH adatai szerint, bár Palkovics László innovációs miniszter és Parragh László MKIK-elnök korábban trendfordulóról beszélt, arr...
(Forrás: Klubrádió)
--
2020.01.15.
Az MTA szívesen segítene a Nemzeti alaptantervben, de válaszokat nem kaptak
A visszajelzések hiánya ellenére a Magyar Tudományos Akadémia továbbra is kész részt venni az ország jövője szempontjából meghatározó fontosságú Nemzeti alaptanterv (NAT) társadalmi...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
  Gyimesi Krisztina

Kedves OFOE!

Gyesen lévő tanár vagyok (8 osztályos gimnáziumban, magyar irodalom és nyelv, egyetemi diplomával, 16 év munkaviszony, 3 gyermekem miatt 9 tanított év). A következő tanévtől mennék vissza tanítani. Jelenleg 2 lehetőségen gondolkodom:
1. a korábbi gimnáziumomba visszavárnak, azonban teljes állást a 3 gyermek miatt nem vállalnék. Amennyiben jól tudjuk, a 3. gyermek 5 éves koráig az iskolának biztosítania kell a "félállást". Ez valóban így van? Illetve ha nem félállásba, hanem "6 órába" szeretnék visszamenni, van-e lehetőségem, vagy csak ha a munkáltató is beleegyezik? Továbbá a "6 órás" állás a pedagógusoknál pontosan mit jelent (kötelező óraszámok, egyéb kötelezettségek, stb.)
2. Egy általános iskolában, ahol csak alsó tagozat van, tanítót keresnek. Mivel kieső helyen, egy faluban van az iskola, évek óta nincs jelentkező. Én ebben a faluban lakom, és a 3 gyermek mellett átmenetileg szívesen dolgoznék ebben az iskolában. Az lenne a kérdésem, hogy van-e olyan munkakör, amit az egyetemi végzettségemmel, tanári diplomámmal betölthetnék az alsó tagozatban (pl. napközis pedagógus, stb.).

Válaszát előre is köszönöm,
Kriszta

--
  Láng Róbert

T. Cím!
Érdeklődni szeretnék, hogy közalkalmazotti munkaviszonnyal a dec.23-tól megkezdett EGYBEFÜGGŐ szabadságból mennyi vihető át a 2020-as naptári évre a 2019-es keretből?
Köszönöm

--
  Szodrai Csilla

Tisztelt OFOE!
Arra a kérdésre szeretnék választ kapni, hogy a 2020 január 1-jétől oktatókká átminősülő és az új szakképzési törvény hatálya alá kerülő, jelenleg még közalkalmazott pedagógusoknak eddig alanyi jogon járó jubileumi jutalma megmarad-e, vagy 2020. január 1-jétől kezdve ez csak egy adható jutalom lesz, ami a munkáltató anyagi helyzetétől függ majd.Hol találom meg ennek a kérdésnek a megbízható jogi szabályozását?
Köszönettel:
Szodrai Csilla

--
  OFOE

Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége

--
  Hesz Dóra Virág

Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.

--
  Hesz Dóra Virág

T. Cím!

Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...

Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek