OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
#2573  Peer Krisztipeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2013-01-21 16:30
Kedves Nagymama,
Nem tudom, kinek van igaza:) de ez most nem is lényeges. A jó hír az, hogy az unokája iskolai karrierje elindult felfelé, és most a képességeinek megfelelően tud teljesíteni.
Való igaz, egy kiskamasznak nagyon fontos a kortárscsoport, sokszor fontosabb a csoporthoz való tartozás, mint bármi más, és persze bármi áron. Másrészről kutatások is bizonyítják, hogy 5. osztályban a gyerekek többsége picit megborul, az alsó és felső tagozat közti átmenet nem könnyű. A tyúkanyótól átkerültek egy többtanáros rendszerbe, mások az elvárások, és egyszerre sok mindenkihez kell alkalmazkodni. Ehhez pedig idő kell.
De ne aggódjon, ha egy gyermek szeretetben, odafigyelésben nő fel, egyetlen kortárscsoport sem tudja felülírni a családi normákat. Amit a szüleitől, nagyszüleitől kapott, azt fogja tovább adni. Szerencsés az a gyerek, akiért így aggódik a nagymamája. Minden jót kívánok: Peer Krisztina
 
#2572  petrafoldes[pont]petra[kukac]gmail[pont]com2013-01-21 15:10
Kedves Hédi,
nem szeretnélek meggyőzni, pusztán ahhoz a cselekvéshez ragaszkodom (a magam számára), amit másoktól is, igen civilektől is, nemcsak állami műintézményektől, örömmel látnék. Mert azt gondolom, hogy cselekvés rasszista felhangok helyett egy másfajta beszédre példát mutatni, és ezzel másfajta gondolkodásra. Közös felelősségben gondolkodó, megoldáscentrikus, minden kirekesztő felhangot nélkülöző beszédre. Mert nincs az a társadalmi realizmus, ami a rasszista felhangot elfogadhatóvá, tolerálhatóvá tenné. Kriszti példát adott arra a kommunikációra, ami segít józanul és a közös megoldás reményében újradefiniálni a problémát. Én ezt a hangot támogatom. Nagy örömmel üdvözlöm azt az elmozdulást különben, ami Consta és Kriszti beszélgetésében történt. Ezért hiszek ebben a hangban...
 
#2571  Tőkés Héditokesh[kukac]gmail[pont]com2013-01-21 12:11
Petra, kedves! Köztünk nincs vita semmiben. Lépni pedig - kötelezően lépni, és a valódi megoldások irányába - az erre kötelezhető műintézményeknek kell (azt gondolom, most felsorolhatnám az összes magyar minisztériumot, ha azt akarjuk, hogy valóban átfogó és teljes legyen a stratégia) azért, hogy megszülethessenek az eredmények (és ne csak egy-egy kiemelt iskolában), és máris oldódni fog a társadalmi ellenállás és a feszültség is.
Összefoglalás: nincs türelmi idő az állami apparátus számára, de maximális türelmi idő (tolerancia :) ) van a társadalom, a családok számára. Mert ugye azt nem gondoljuk komolyan, hogy ha mi, szabadelvű demokraták összevonjuk a szemöldökünket, és "ejnye-ejnyét" mondunk, azt komolyan veszi bárki, akinek a gyereke veszélyben van, vagy csak nem tudja azt hozni, amit a képességei alapján hozhatna.
De - még egyszer, Petra - közöttünk nincs vita, de alapjában véve tetszik, hogy szeretnél meggyőzni.
 
#2570  Constanesi07[kukac]freemail[pont]hu2013-01-21 09:23
Kedves Krisztina!
Nagyon szépen köszönöm a válaszát!
Tudja, azért annyira én sem hiszem el, hogy az unokám teljes mértékben ártatlan. Hiszen ebben a korban sokkal nagyobb sikk azokhoz csapódni akik "izgalmasabbak" mint ahhoz az egy eminens tanulóhoz aki az osztályban van. Fél évig jártak pszichológushoz, a vége az lett, hogy többet ne is vigyék mert nincs vele semmi teendő,tehát minden szempontból "normális". Az igazgatónővel való beszélgetés eredménye pedig az volt, hogy nagyon jól tudja az unokám minimális tanulás mellett is kitűnő lehetne. De nincs a kezében semmi ami alapján ebből a környezetből kiemelhetné. Tehát nincs joga másik osztályba rakni, ahol nincs ilyen probléma, pedig ott is van pár "nem jó" gyerek, de ott az osztályfőnök ezt kézben tudja tartani. Azt elértük, hogy minden tanár a tanári asztalhoz ültesse órán, és máris jönnek az ötösök. Pedig ez csak három napja van így! Anyukája pedig szabadságot vett ki és szünetekre bemegy, hozza viszi a gyereket. Én csak azt nem értem, hogy a pedagógus kezében semmi olyan dolog nincs amivel ezt meg lehet oldani? Sokkal könnyebb eltanácsolni? Kérdezem én a cigánygyereknek miért nem hívják be az anyját? Miért nem kap beírást? Megmondom, azért mert a fenyegetőzéseket sem tudják kezelni. Inkább szemet hunynak, csak legyen csend. Kérem javítson ki ha valamit rosszul látok!
Köszönöm!
 
#2569  petrafoldes[pont]petra[kukac]gmail[pont]com2013-01-21 08:46
Hédi, nekem csak az a kérdésem, hogy mitől leszünk közelebb, ha elnézzük, támogatjuk a kirekesztő és menekülő (az eredmény szempontjából az is kirekesztő, ez a spontán szegregáció melegágya) stratégiákat. Igen, értelek, adott szülő szemszögéből nézve, az ő gyereke életében, nincs idő. Csak mondom, hogy az "okként" megnevezett, és nem jószántukból magatartászavaros gyerekeknek is ez az egy élete van, ami épp most foszlik szét a teljes reménytelenségben a fejük fölött. Vagyis, ha nincs idő, úgy nekik sincs, és a felelős társadalomnak se, aki ezt végignézi, és a többségi egyéni stratégiákkal azonosulva fenntartja ezt a folyamatot. Utakat mutatni. Amikor ennyire messziről kérdeznek, akkor innen, ha pedig sikerül közelebb lépni egy történethez, akkor azon a ponton, de mindig a megoldás irányából közelítve - azt gondolom, hogy ezt kell tenni. Egyetértek abban, hogy ehhez a változáshoz hatalmas türelem kell. De nem az első lépések megtételéhez. Mert minden kihagyott lehetőség még távolabb sodor a célunktól.
 
#2568  Tőkés Héditokesh[kukac]gmail[pont]com2013-01-20 22:42
Kedves Petra (és Kriszti)!
Újra mondom: egyetértünk az elvek tekintetében. De egy/a társadalom gondolkodásmódját (amely ott és akkor mindig egyéni/családi formában jelenik meg) átalakítani rendkívül hosszadalmas, fölívelő és lezuhanó utakat bejáró folyamat. Erőltetni lehet, de az mindenképpen kontra-produktív. A családoknak és gyermekeiknek nincs ennyi idejük: itt és most történik mindaz, ami történik. Tüzet olt, hogy megvédje a megvert és megalázott gyerekét. Lehetőleg gyorsan, hogy súlyosabb sérülés ne érhesse. Ez kötelessége is, felelőssége is.
Még egyszer hangsúlyozom: nem engem kell meggyőzni az elvek helyességéről. De ehhez nagy-nagy türelemre, igen hosszú időre, sok-sok jól együttműködő intézményre - és igen - alkalmas pedagógusokra van szükség. Ettől még nagyon messze vagyunk.
 
#2566  petrafoldes[pont]petra[kukac]gmail[pont]com2013-01-20 22:11
Kedves Hédi,
a spontán szegregációs folyamat megállításának - többek között - épp a Kriszti által képviselt szemlélet a záloga. Ennek a szemléletnek a megvalósításához valóban sok mindenre - működőképes ellátórendszerre, nyitott és módszereikben kompetens pedagógusokra és befogadó társadalomra van szükség. Nos, ebben az esetben épp az utóbbiról van szó. Mert a befogadó társadalmat mi csináljuk. Pontosan azzal a szemlélettel, amit Kriszti a hozzászólásában képvisel. És azzal, ha a hozzá szükséges erőforrásokat kiköveteljük.
 
#2565  Tőkés Héditokesh[kukac]gmail[pont]com2013-01-20 21:38
Kedves Krisztina!
Alapvetően egyetértünk mindabban, ami az elveket illeti. A probléma - és már nem is csak probléma, hanem súlyos gond (vö. a hozzászólások özönét és tartalmát) - a gyakorlatban, a megvalósításban van. Mert ami VAN: az a kevés (és valljuk be: igen nehéz utat végig járó) "sikertörténet", más oldalról a sok-sok megoldatlanság. Valami miatt az az együttműködés, amelyről írsz, lassú, nehézkes, amit (próbáljuk ezt is megérteni) nem vállalnak a vegzált gyerekek szülei. Elviszik a gyerekeket - ha megtehetik - másik iskolába. Ezt nem lehet megakadályozni, hiszen a szabad iskolaválasztás a szülők elidegeníthetetlen joga. Így aztán pontosan az a folyamat indult be, amit nem akartunk: immár iskolai szintre kerül a szegregáció... (Azt csak zárójelben: van-e ehhez a feladathoz ELEGENDŐ elkötelezett pedagógus?)
 
#2564  Peer Krisztipeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2013-01-20 19:57
Kedves Nagymama!

A problémát nem a cigány, nem cigány, neveletlen, jól nevelt gyerekekben látom. Teljesen mindegy, ki honnan jött. Az iskola -pedagógusok- és más szakemberek - gyógypedagógus, szociális munkás, pszichológus stb.- dolga, hogy közösen, összefogva a szülőkkel, megoldják a problémát. Ez ugyanis egy rendszer, ami ha nem működik jól, igenis mindenki felelőssége, hogy rendbe tegye. De nem azzal, hogy kihátrál, főleg, ha azzal hátrányok is járnak (pénz, idő stb.). Érdemes lenne úgy megoldani a problémát, hogy abból mindenki nyertesen jöjjön ki, az pedig csak akkor lehetséges,ha segítséget kérnek. Osztályfőnöktől, igazgatótól, nevelési tanácsadó szakembereitől, gyermekjóléti szolgálattól.
Amit leír, abból az következik, hogy mindent a másik gyerek/ek csinálnak, unokája ártatlan, a tanárok tévednek. De valóban, mindegyik, mindig? Érdemes lenne a pedagógusokkal beszélni az unokáról, arról, hogy ők hogyan látják a helyzetet és miben látják a megoldást. Mindezt az unoka jelenlétében, hogy ő is hozzá tudja tenni a magáét.
A hibáztatás helyett sokkal inkább előrevisz az őszinte, nyílt kommunikáció, ezért bátran keresse fel az iskola dolgozóit és kérjen segítséget!
üdvözlettel: Peer Krisztina
 
#2563  Constanesi07[kukac]freemail[pont]hu2013-01-20 17:57
Szép napot Mindenkinek!
Tanácsot, segítséget szeretnék kérni!
11 éves unokám, otthon egy tündéri, segítőkész jólelkű gyerek. Belép az iskolába és máris egy kezelhetetlen, neveletlen kölyök lesz! Mondják ezt a tanárok! Az osztály tele van kisebbséggel, akik persze sosem kapnak beírást. Ma már ott tartunk, hogy az unokámnak betelt az ellenőrzője, és másik iskolát tanácsolnak neki. Csak pár példa a rengeteg közül. Cigány gyerek eldobja a petárdát, elszalad, közelben az unokám, tehát övé a beírás! Cigány gyerek megveri az osztálytársát, elszalad, unokám mellette, tehát övé a beírás. Ha a reggeli szendvicspénzét nem adja oda elveszik tőle. Természetesen ezt a gyerek folyamatosan mondja, hogy nem ő volt, süket fülekre talál. Jelzem 5.-es, eddig különösebb probléma nem volt vele. Mióta 6.-ból lebuktak ezek a renitensek, azóta tart ez a borzalom. 3 osztály van 5.-ből, amikor anyukája kérte, hogy rakják át másik osztályba, a válasz az volt, hogy nem tehetik meg, inkább menjen el a gyerek. Ez nem könnyű, másik faluba áthordani, idő és költség is. Nem értem én ezt!
 
#2562  zoldbekaleinerk[kukac]freemail[pont]hu2013-01-20 13:41
Kedves Mindenki!
Sajnos ma már kevés iskolát kivéve (akik kínosan vigyáznak "szegregációjukra) mindenhol vannak ilyen "problémás" gyerekek: vagy beintegrált SNI-s tanulók, akik "miatt nem lehet haladni", vagy csak egyszerűen neveletlenek, akik bomlasztják a közösséget, terrorizálják a gyerekeket. A pedagógusok tehetetlenek, a gyermekvédelem sem áll a helyzet magaslatán, így valóban nem marad más lehetőség, mint vagy elvinni a saját csemetét másik intézménybe, vagy eltávolítani a renitens diákot, ha van iskola, aki átveszi.
Az SNI-vel más a helyzet: tudomásul kell venni, hogy a velük való foglalkozás egy másik szakma feladata - a gyógypedagógusoké. Az SNI-s tanulók erőszakos és feltétel nélküli integrációja csak ahhaoz vezethet, hogy se ő, se társai nem tudnak tanulni, megfelelő ütemben haladni.
Közel 30 éves gyakorlattal a hátam mögött azt javasolom, hogy az érintett szülők fogjanak össze, járják be a hivatalos utakat(ofők,igazgatók, oktatási bizottságok, segítő szakmák - pszichológusok, gyermekvédelem stb) és kérjenek onnan segítséget. A probléma nagyon jelentős és mindennapos, ám vagy van a pedagógusnak olyan személyisége és kompetenciája, amellyel orvosolni képes a bajt, vagy máshoz kell segítségért fordulni, végső esetben elvinni a gyereket egy másik iskolába, egy elit iskolába. A szakma ma elit iskolának már nem a Fazekashoz hasonló sulikat atrtja, hanem azokat az iskolákat, amelyekben a 25-30 évvel ezelőtti konszolidált állapotok uralkodnak.
Szomorú...
 
#2561  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-01-18 11:37
Kedves Mariann! Arra kérünk, hogy a honlapunk Kapcsolat rovatán keresztül lépj velünk elektronikus kapcsolatba, hogy a konkrét tények ismeretében érdemben próbálhassunk segíteni, vagy legalább együtt gondolkodni Veled és szülőtársaiddal.
 
#2560  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2013-01-18 11:34
Kedves Laura!
Nagyon ésszerűen, a gyereked érdekében cselekedtél: ha érzem, hogy a fiam/lányom veszélyben van, kimenekítem a csapdahelyzetből. De mégsem lehet a menekülés az egyetlen kiút.
Igazad van: a megoldás az igazán jó pedagógus,aki érti a dolgát, és megoldja a felmerülő gondokat, aki mellett a gyerekemet biztonságban tudhatom.
Mariann ügyében tanácstalan vagyok. Ott néhány nehezen kezelhető (sejthetően hátrányos helyzetű) gyerek miatt nem működik a dolog, és ezért akarják a szülők kimenekíteni a gyereküket. Nem hiszem, hogy csak ez lehet megoldás, persze könnyű nekem a távolból tanácsokat osztogatni.
Mégis azt gondolom, hogy egy igazán jó pedagógus azokkal a gyerekekkel tud megfelelően bánni, akiket rábíztak. Ez a dolga, a szakmája erre készítették fel. Ehhez azonban szövetségesekre van szüksége, és mindenek előtt egy támogató szakmai környezetre, esetenként speciális szakemberekre. Az nyilván nem megoldás, hogy a pedagógusok , feltételezhetően a tehetetlenség miatt "ordítanak". Jobban kellene ismernem az adott körülményeket ahhoz, hogy megalapozottan formálhassak véleményt Mariann ügyében.
 
#2559  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2013-01-18 10:38
Kedves Mariann!
Volt hasonló problémánk, mi úgy oldottuk meg, hogy összepakoltunk, bementünk az igazgató nőhöz, kijelentkeztünk. Elmondtuk, hogy tudjuk, nem sokat tehetnek a pedagógusok ilyen esetben, nekünk a gyerek érdeke a fontosabb, odébbállunk. Az új iskolában egy hétig voltunk az osztályban, nem volt közel sem olyan súlyos a helyzet, mint az előző iskolában, de egy hét múlva átmentünk a párhuzamos osztályba egy tapasztalt "tyúkanyó" szárnyai alá... A gyerekem fél év múlva már a kerületi versenyekről hozta az okleveleket, a zaklatottsága fokozatosan elmúlt, szeretett iskolába járni. Innen is köszönjük Erika néninek. Szakember, politikus biztosan tudna ennél jobb módszert is ajánlani, nekünk ez vált be.
 
#2558  Kovács Marianngenerator33[kukac]freemail[pont]hu2013-01-17 08:11
Kedves Mindenki!Általános iskolában elsős a kisfiam.Egy "kezelhetetlen"gyerekkel kezdődött!Szülőik,rendkívüli szülőik stb.Esélyegyenlőség,ezzel jönnek mindig,most már négyen vannak,akik miatt meg kell állniuk 5 percenként,a tanárok nem tudnak tanítani,kijelentették nekünk.Egy szülő együttműködik,nevelési tanácsadó,Pesten pszihológiai felmérés.Mit tehetnénk mi,a mi gyermekeinknek nincs joga nyugodt körülmények között tanulni,kötelesek vagyunk tűrni..Fél éve türelemmel vagyunk,a tanárok kivannak,egész nap ordítanak,aztán,igazgató,ig.helyettes is bejön..ordít..semmi nem változik,csak hogy "tudnak a problémáról".Heten tervezzük,hogy átíratjuk a gyerekeinket,nekünk kell mennünk???Ez a megoldás?
 
#2557  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2013-01-15 16:00
Kedves Nane! Egyetértek Laurával: ha van lehetőség, el kell vinni innen a gyereket. Utólagos engedelmével "kölcsön vettem" a történetét a honlap virtuális szülői értekezlet sorozatának második darabjához. Nagyon remélem, hogy megnyugtatóan sikerül rendezni a gyerek sorsát.
 
#2556  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2013-01-15 15:57
Kedves Laura! Ez a legjobb megoldás, és egyetértek azzal is, amit Nanénak írtál. Lehet, hogy egy ilyen helyzetből jobb kilépni. Nagyon köszönöm a tájékoztatást.
 
#2555  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2013-01-15 11:11
Kedves Nane!

A gyereket azonnal át kell íratni másik iskolába! A végén ő lesz a nem életre való, az ideggyenge, a lelki terror előbb a tanulmányi eredményein fog meglátszani, de könnyen lehet, hogy egész életére kiható sérüléseket fog elszenvedni. Az iskola nem fog segíteni, mert nem tud, nem mer. A hatóság már csak akkor avatkozik be, ha vér folyik, ezt megvárni viszont óriási hiba, egyenesen bűn lenne... :(
 
#2554  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2013-01-15 11:04
Kedves Juli!

Köszönöm! :)

A helyzet annyiban változott, hogy jövő hétfőtől más iskolába írattuk a gyereket. Az iskolának nagyobb gondja is van annál, hogy jelenleg a miénkhez hasonló apró ügyekkel foglalkozzon. A lányom félévi bizonyítványa jó lesz (magyar 4, földrajz 3, a többi 5-ös), de 99%, hogy az "osztályfőnökünk" lesz az új igazgató még az év vége előtt. Ezt inkább nem várjuk meg...
 
#2553  Nórin[pont]nori[kukac]gmail[pont]com2013-01-13 16:07
#2547 és #2544! Negyedikes a kislány, szerintem benne van a dologban, hogy figyelmet kíván - beteg testvére mellett ő is. A tagadás természetesen bennem sem merült fel, azonban szeretnék segíteni, sokat sírdogál. :( Eszter! A "ház" jó ötlet! Köszönöm
Nóri
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.04.02.
Nem lesz hosszabb a tanév – elhalasztják a minősítéseket
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma minden pedagógusnak köszöni az elmúlt hetek áldozatkész munkáját, mely a tantermen kívüli, digitális munkarendre való sikeres átállást lehetővé...
(Forrás: kormany.hu)
--
2020.04.02.
Maruzsa Zoltán: az érettségi követelmények nem változtak, a felkészülést folytatni kel
Mivel még több mint egy hónap van hátra az érettségi hagyományos kezdési időpontjáig, a járványügyi kérdésekben azonban nem látnak előre egy hónapot, az érintettek türelmét kérik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.04.02.
Iskolai zaklatás a Google Classromban - mit tehetnek a tanárok?
A diákok online kapják a tananyagot, online tartják a kapcsolatot egymással és a tanáraikkal is. A sok virtuális időtöltésnek azonban lehetnek hátulütői is. Sok oktatási csoportban felmer...
(Forrás: eduline)
--
2020.04.01.
Digitális távoktatás: egyes, mert nem kézzel írtad
Szülők tíz-, ha nem százezreire szakadt rá két hete a pedagógus életpálya összes szakmai és emberi szépsége. A képesítés nélküli tanárrá válás az indexeseket sem kímélte, gyakorl...
(Forrás: index)
--
2020.04.01.
A most elindult tankönyvrendelés a bizonyíték arra, hogy a kormány az elmúlt hetekből semmit nem tanult
A Civil Közoktatási Platform nyílt levélben fordult az illetékes miniszterekhez az ügyben, az eddig ismertetett szakmai kritikájukon felül immár amiatt is kérik, hogy az illetékes miniszté...
(Forrás: mérce)
--
2020.04.01.
Ausztriában egy diáknak sem lesz hátránya a koronavírus miatt kialakult helyzetből
„Ésszel és szívvel” fogják értékelni a tanulókat a tanév végi záróvizsgákon – jelentette ki Heinz Faßmann. Az oktatási miniszter kifejtette. áprilisban várhatóan még otthonról...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.04.01.
Már lehet tankönyveket rendelni a következő tanévre az interneten
A kormány döntése értelmében 2020 szeptemberétől már minden köznevelésben résztvevő tanuló ingyenesen kapja meg a tankönyveit, így a rendelés semmilyen anyagi terhet nem jelent a csalá...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.04.01.
Iskolaérettség: nem lett egységesebb a rendszer
Míg korábban a gyermeket ismerő óvoda és a szülő dönthetett arról, hogy az adott év augusztus 31-éig hatodik életévét betöltő, vagyis tankötelessé váló gyermek további egy évet ó...
(Forrás: Népszava)
--
2020.04.01.
Milyen válaszokat adhatnak a pedagógusok és oktatási rendszerek a COVID-19 járványra? – Néhány tanulság a TALIS felmérésből
A mostani válsághelyzet felszínre hozza az oktatási rendszereinkben tapasztalható egyenlőtlenségeket: az online oktatáshoz szükséges internetkapcsolattól és számítógéptől kezdve a tá...
(Forrás: DPMK)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Doroginé Kiss Ildikó!
A Kjt. 24. § (1) bekezdése szerint "Ha a közalkalmazott munkaköre
ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más
munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős
többletmunkát végez, illetményén felül a végzett munkával arányos
külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti." A helyettesítési díj
mértékét jogszabály nem határozza meg, csak azt, hogy a végzett
munkával arányosnak kell lennie. Az a javaslatom, hogy a fenti
rendelkezésre hivatkozva kérje, hogy részére az Mt. 139. §-ában
meghatározott óradíj legalább 50 százalékának megfelelő helyettesítési
díjat állapítsanak meg. Ha ezt a munkáltató megtagadja, munkaügyi per
indítható. (A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  Szilágyi István

Tisztel Címzett!
Nagyon szépen köszönöm a szakszerű és megnyugtató válaszát.
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  OFOE

Kedves Szilágyi István! Pedagógus-munkakörben a köznevelési törvény 64. § (2a) bekezdése
alapján az évi 25 munkanap pótszabadság nem adható, hanem jár. A
pótszabadságból a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (2)
bekezdése alapján
a) továbbképzés, foglalkoztatást elősegítő képzés,
b) a nevelési-oktatási intézmény tevékenységi körébe tartozó nevelés,
oktatás, a pedagógiai szakszolgálati intézmény tevékenységi körébe
tartozó pedagógiai szakszolgálati tevékenység,
c) ha a pedagógus szabadságát részben vagy egészben a szorgalmi
időben, óvodapedagógus esetében - a június 1-jétől augusztus 31-éig
tartó időszak kivételével - a nevelési évben adják ki,
lehet legfeljebb 15 munkanapot igénybe venni. Az tehát nem jogszerű,
ha nem a fenti indokok valamelyike miatt, hanem úgymond, időarányosan
vesz le a pótszabadságból napokat a munkáltató. Javaslom, hogy ezt az
intézkedést ne fogadja el, hanem ragaszkodjon a pótszabadság
kiadásához. A felmentési időnek abban a felében, amikor munkavégzésre
kötelezhető, ki kell adni az időarányos szabadságot. Ha a szabadság
kiadására nincs mód, azt a jogviszony megszűnése esetén - az Mt. 125.
§-a szerint - pénzben kell megváltani. (A válszt a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Harmat Krisztina! Jogszerűnek jogszerű, mivel a munkaidő kötött és kötetlen munkaidőből
áll, csak éppen nem nevezhető etikusnak. Úgy lehet kivédeni, hogy a munkavállaló is kivehet az Mt. 122. § (2) bekezdése alapján hét munkanap szabadságot akkor, amikor akar, csak előtte 15 nappal be kell ezt jelenteni. (A válasz a PDSZ szakértőjétől érkezett.)

--
  Harmat Krisztina

Kedves OFOE!
Szeretném kérdezni, hogy jogszerű-e szorgalmi időben, tanítási (hétköznap) napon szabadságot elrendelni a pedagógus számára akkor, amikor annak nincs sem tanítási órája órarend szerint, sem más feladata a neveléssel-oktatással le nem kötött munkaidejében?
Köszönettel:
Harmat Krisztina

--
  Szilágyi István

Azt szeretném megkérdezni, hogy pedagógus munkakörben a 25nap pótszabadság jár, vagy adható? Nyugdíjazás előtt a munkáltató az időarányosan járó 18 nappótszabadságomból 11 napot igénybe vett a tanév zavartalan befejezése érdekében, amihez ugyan joga van, de én úgy gondolom, hogy mivel a felmentési időben nem került kiadásra az időarányos szabadság, azt a munkáltatónak pénzben kell megváltani. Sajnos nem igy történt. Kérdezem, hogy helyesen járt el a munkáltató? Várom megtisztelő válaszát!
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  Doroginé Kiss Ildikó

Tisztelt Egyesület!
Nyelvtanárként 2019 szeptember közepétől december 20-ig (téli szünet kezdete) az én tanulócsoportomat összevontam az említett idő alatt táppénzen levő kolléganőm csoportjával heti 3 órában. Ez összesen 3 osztályt érintett, ami heti heti 9 összevont órát jelentett. Mikor rákérdeztem, hogy ezért jár-e túlóra íj vagy valami plusz bér, azt a választ kaptam, hogy nem mert az összevont órákért semmi sem jár. Ráadásul ugyanígy több mint három hónapot már a tavalyi évben is helyettesítettem ugyan így. Kérdésem, valóban nem jár az összevont órák után túlóra? Mit mond erről a jogszabály?
Üdvözlettel: Doroginé Kiss Ildikó, tanár

--
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek