OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#2555  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2013-01-15 11:11
Kedves Nane!

A gyereket azonnal át kell íratni másik iskolába! A végén ő lesz a nem életre való, az ideggyenge, a lelki terror előbb a tanulmányi eredményein fog meglátszani, de könnyen lehet, hogy egész életére kiható sérüléseket fog elszenvedni. Az iskola nem fog segíteni, mert nem tud, nem mer. A hatóság már csak akkor avatkozik be, ha vér folyik, ezt megvárni viszont óriási hiba, egyenesen bűn lenne... :(
 
#2554  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2013-01-15 11:04
Kedves Juli!

Köszönöm! :)

A helyzet annyiban változott, hogy jövő hétfőtől más iskolába írattuk a gyereket. Az iskolának nagyobb gondja is van annál, hogy jelenleg a miénkhez hasonló apró ügyekkel foglalkozzon. A lányom félévi bizonyítványa jó lesz (magyar 4, földrajz 3, a többi 5-ös), de 99%, hogy az "osztályfőnökünk" lesz az új igazgató még az év vége előtt. Ezt inkább nem várjuk meg...
 
#2553  Nórin[pont]nori[kukac]gmail[pont]com2013-01-13 16:07
#2547 és #2544! Negyedikes a kislány, szerintem benne van a dologban, hogy figyelmet kíván - beteg testvére mellett ő is. A tagadás természetesen bennem sem merült fel, azonban szeretnék segíteni, sokat sírdogál. :( Eszter! A "ház" jó ötlet! Köszönöm
Nóri
 
#2552  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-01-12 11:50
Kedves Katti! Beszélni kell az osztályfőnökkel, tisztázni, hogy ez hogyan is volt. Meg természetesen jó lenne a gyerekkel helyreállítani a bizalmi viszonyt, és megbeszélni vele, hogy mi történt. Nyilván más a helyzet egy kicsi gyerekkel, egy serdülővel, meg egy fiatal felnőttel, az üzenetéből nem derül ki, hogy hány éves gyerekről van szó.
 
#2551  Kattinagyerika3[kukac]citromail[pont]hu2013-01-12 10:39
Mit tehetek ha az iskola nem értesített a fiam hiányzásáról ? csak 13 óra után és még arra is egy hónapra.
 
#2550  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2013-01-10 22:53
Kedves Nane! Fenyegetettség esetén azért keményebb ellenlépések kellenének. Elképzelhetetlen, hogy az érintett szülők csoportosan keresik meg az igazgatót, és jelzik, hogy ha nem tesz sürgősen a dolog ellen valami hathatósat, tovább lépnek? Lehet, hogy sürgetni kellene a dolgot. Nem az Ön feladata, hogy ezekkel a fiatalokkal beszélgessen, de léteznek szakemberek, akiknek ez a dolguk. Úgy látszik, ez az ügy már túl nőtt a pedagógusok kompetenciáján.
 
#2549  KatiCsendeskati[kukac]freemail[pont]hu2013-01-10 22:44
Nane!
Az évfolyamon a két osztályban ÖSSZESEN van 1-1 renitens gyerek. ennyivel nem tud mit kezdeni a tantestület? Nagyobb a baj, mint gondolnánk.
Meggyomrozza, leköpi, stb. Miről szól a házirend? A mobiltelefon használatáról? Tudjuk a gittet rágni, egy nyilvánvaló vétségről(?!) Nem tudjuk eldönteni,hogy szabályszegés, és szankcióért kiált? Félelmetes!
 
#2548  Nanenane9[kukac]freemail[pont]hu2013-01-10 20:49
Kedves Kriszti és Eszter!

Köszönöm a válaszokat.
A szülői értekezleten már túl vagyunk, az eredmény 0. A többi bántalmazott valószínűleg nem merte otthon elmondani. Szégyellik. Ezek 16-17 éves "gyerekek".
Az igazgató szerint idáig nem tudtak semmit tenni, mert nem voltak tanúk. Most vannak, így megindítja a fegyelmit, ami ugye 30 nap. Délután eltudunk menni a gyerekért, ez nem gond, de az iskolában kivédi meg? Már csak azért is, mert a facebookon szervezkednek, hogy ki kell nyírni a kis kö..ögöt.
Én elhiszem, hogy ezek a gyerekek hátrányos helyzetű családból származnak és talán sosem kaptak egy kedves szót sem.
De mit tudok én innen tenni? Kérjem meg őket, hogy beszélgessünk? Simán kiröhögnék az "öreglányt".
Teljesen tanácstalanok vagyunk.

Üdvözlettel: Nane
 
#2547  Salamon Esztersalamoneszt[kukac]gmail[pont]com2013-01-10 13:03
Kedves Nóri!

Ehhez a kérdéshez valóban kevés az információ, főleg az érintett gyerekek korát kellene tudni, de az biztos, hogy a hitet nem feladat az iskolában megkérdőjelezni. Inkább az a kérdés számomra, hogyan lehet elfogadtatni a többiekkel, hogy az illető azt hiszi, látja a szellemeket - ehhez segíthet egy film vagy az irodalom. Ezen kívül az érintett gyerekkel talán ki lehet találni egy olyan közös eljárást, amelynek segítségével nem zavarja a többieket, sőt esetleg neki is biztonságérzetet jelent (van egy háza, ahová bemenekülhet, mint a fogócskában)

Üdvözlettel:
Salamon Eszter
 
#2546  Salamon Esztersalamoneszt[kukac]gmail[pont]com2013-01-10 13:01
Kedves Nane!

Az iskolai agresszió kérdése azért nehéz, mert sajnos a társadalom is ebben a "nem tudunk semmit tenni" állapotban van. Talán megoldás lehet valami, az Igazlátó naphoz hasonló olyan technika, ami segít megbeszélni a problémát. Az ilyen, többszörösen osztályismétlő gyerekek esetében tapasztalatom szerint akár kontraproduktív is lehet a szülők bevonása, de lehet, hogy ha valakinek sikerül egy valóban partneri helyzetben beszélgetésre bírnia, megváltozik - talán még sosem beszélt velük senki nyerő-nyerő helyzetben. Egy másik megoldás egy külső szakember, a gyerekek nyelvén értő mediátor bevonása lehet. Én magam igyekezném kerülni minden olyan fórum bevonását, amely fenyegetést jelenthet, és sajnos a gyermekvédelem mai állapotában részben az.

Üdvözlettel:
Salamon Eszter
 
#2545  Peer Krisztipeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2013-01-09 21:45
Kedves Nane!

Az iskolai bántalmazás (legyen az fizikai, vagy lelki) igenis a pedagógusok, vezetés felelőssége. Ha sem az osztályfőnökkel, sem az igazgatóval nem tud érdemben beszélni és nem kap segítséget, érdemes lehet még a szülői értekezleten felhozni a témát és a többi szülőtől segítséget kérni. Hátha együtt erősebbek és a problémát is komolyabban veszik.
Nem tudom, mit jelent az, hogy semmit sem tudnak tenni-vajon mit próbáltak eddig?
Lehetőség még a gyermekvédelem felé való jelzés, amit ön is megtehet (az illetékes gyermekjóléti szolgálat felé), lehetőleg írásban. Leírhatja, mit lát problémának és kérje a segítségüket. Ők majd meglátogatják a családot és feltárják a probléma gyökerét.
üdvözlettel:
Peer Krisztina
 
#2544  Peer Krisztipeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2013-01-09 21:38
Kedves Nóri!

Az érdemleges válaszhoz igen kevés az információ.
Fontos lenne tudni a gyermek életkorát, aktuális élethelyzetét, a közelmúltban látott filmeket stb. Lehet ez egy teljesen természetes életkori sajátosság, de súlyos hallucináció is.
A szülőkből is táplálkozhat mindez, esetleg éppen így szeretne figyelmet kapni. Szóval látatlanban nem lehet semmit kijelenteni, így azt javaslom, hogy keresse fel személyesen az iskolapszichológust, vagy az illetékes nevelési tanácsadó szakemberét.
Üdvözlettel:
Peer Krisztina
 
#2543  Nanenane9[kukac]freemail[pont]hu2013-01-09 20:05
Tanácsra lenne szükségem, kérem segítsenek!
Az unokám most kezdte a középiskolát, nagyon lelkesen.
Sajnos az osztályban és az évfolyam másik osztályában is van 1-1 gyerek, akik rászálltak.
Unokám csendes, családcentrikus gyerek. Szeretetben neveljük, de igyekszünk felkészíteni az életre is.
Az osztálytársa rendszeresen zavarja az órát, majd szünetben rámutat valamelyik gyerekre, akit aztán az évfolyamtársa meggyomroz, arcul üt, leköp.
Természetesen az unokám sem maradt ki ebbeől, tegnap ő volt a soros.
Beszéltünk a tanárokkal, igazgatóval, állítólag semmit sem tudnak tenni. Én ezt nem igazán akarom elhinni. Az egyik gyerek 3x járja az első osztályt.
Tényleg nincs mit tenni? Vigyük másik iskolába a gyereket?
Kérem adjanak tanácsot!

Köszönettel: Nane
 
#2542  Nórin[pont]nori[kukac]gmail[pont]com2013-01-09 19:03
Segítségre lenne szükségem! Egy tanítványom kísérteteket lát a teremben, a szülők elvitték szelleműzőhöz is. Na, ezt tényleg nem tudom kezelni!!!
 
#2541  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2013-01-08 10:49
Kedves Laura! Feltettünk egy vitaindítót, ahogyan ígértem. Sokan nézik, de egyelőre nem kommentel senki. Remélem, majd beiindul. BUÉK!
 
#2540  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2013-01-04 11:26
Kedves Anna!
Bennünk is az okozott némi gyanakvást már az elején, hogy az érettségire elég, sőt csak az kell, ami a füzetben van. A tanár által adott érdemjegy nyilván megkérdőjelezhetetlen, nem is az érdekel, hogy miért annyi, amennyi, sokkal inkább az, hogy miként kell a legközelebbire készülni, hogy az jobb legyen. Matekból - talán - egyszerűbb a helyzet, ha nem jön ki a helyes eredmény, egyértelműen rossz a megoldás. Nekünk az a segítség, ha a szakember nem csak osztályoz, hanem azt is elmondja, mely tananyagrészre kell jobban ráerősíteni. Egy közel 40 fős osztály dolgozatainak javítása időigényes, természetes, hogy a részletes értékelés nem lehet elvárás. Nekem az is természetes, hogy segítem, segíteném a gyerekem felkészülését, de ahhoz az kellene, hogy tudjam, merre haladjunk. Szóbeli feleletre ritkán kerül sor (szintén a nagy létszám miatt), egyértelmű, hogy nekem mondja fel az anyagot és látom, hogy rengeteg jelent az elsajátítás, a megértés színvonalában, ha megbeszéljük a megtanultakat. Ezért tartanánk alapvető fontosságúnak a magyart, mert szerintünk óriási hatással van a többi tantárgyra is - és persze viszont -, de valahogy azt érezzük, ez döcög a legjobban. Nekem annak idején sok gondot okozott a fizika, kémia, ebben az osztályban sokkal jobban szeretik a gyerekek, a tanárokkal is nagyon jó a kapcsolat, a magyart tanító osztályfőnökkel kellene megtalálnunk valahogy a közös hangot, de egyelőre nem találtuk meg a helyes módszert. Van még persze időnk, de jobb lenne elmozdulni minél előbb erről a holtpontról.
 
#2539  Annafelvagine[kukac]freemail[pont]hu2012-12-29 14:59
Kedves Laura!
A füzet bemagolása önmagában nem kis teljesítmény,de az írásbeli érettségin önálló fogalmazást várnak el, akár nem tanult mű alapján is.Én néhány mondatos értékelést is szoktam írni a jegy mellé, mert abból lehet tanulni.Viszont ez nem kötelező.
 
#2538  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2012-12-27 07:47
Igen, Nórira sokan szavazunk, de valóban maradt a 3. hely. Nem lehet mindenki aranyérmes. A kerettantervek nem sokat fognak változtatni azon a gyakorlaton, amit – joggal – kifogásoltok. Remélem, az újév nyugodtabb lesz, mint ez a most búcsúzó.
 
#2537  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2012-12-26 22:57
Rendben! :) Üres óráimban (!) a közzétett kerettantervet olvasgatom, mintha finomodott volna - legalább is - a magyar a korábbiakhoz képest... :) Hasonló jókat kívánok én is szülőknek, diákoknak, tanároknak egyaránt! (L. Ritók Nórára folyamatosan szavaztunk, bár úgy nézem a sorrend marad.)
 
#2536  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2012-12-26 13:57
Kedves Laura! Lehet. hogy az idő a legjobb tanácsadó. Jelzem: nem felejtettem el a vitaindítást, de megvárjuk a következő évet, mert most a többség az ünnepekkel van elfoglalva. Neked és a családodnak is boldog újévet kívánok!
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.11.22.
A serdülők 80 százaléka nem él elég aktív életet, amivel kockáztatják az egészségüket a WHO új jelentése szerint
Az ENSZ Egészségügyi Világszervezete szerint a helyzet súlyos, lépéseket kell tenni, hogy a fiatalok többet sportoljanak, mert az inaktivitás veszélyezteti az egészségüket. „Sürgős politikai...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.11.22.
Maruzsa Zoltán: A gyerekek érdekeit szem előtt tartva hoztuk meg a köznevelési törvény módosítását
Mint mondta, az óvodába lépés halasztása eddig a jegyző hatásköre volt, januártól azonban ez átkerül a kormányhivatalokhoz, amelyek az Oktatási Hivatal országos adatbázisa alapján fogj...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.11.22.
Az Emmi ígéri, figyelembe veszik a szülő véleményét is az iskolakezdésnél
Megjelent a Magyar Közlönyben egy kormányrendelet, ami több jogszabályt módosít a 2020-tól megváltozó beiskolázási és óvodakezdési rend érdekében. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma...
(Forrás: index)
--
2019.11.22.
Az Emmi a pedagógustüntetésről: S.O.R.O.S.
"A pedagógus és más szakszervezetek által ma bejelentett tüntetés, ismét az ellenzék és a Soros-hálózat politikai céljait, nem a pedagógusokat, pláne nem a gyermekeket szolgálja. Ugyanazok...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.11.21.
Nádori Gergely: A rossz oktatás is életeket követel
Azoktól a gyerekektől, akiknek ma nem nyújtunk megfelelő oktatást, tíz-húsz évet veszünk el. Mindezt a Családok éve és a Legfőbb kincsünk a gyermek transzparensek alatt. A legfurcsább,...
(Forrás: index)
--
2019.11.21.
Ha lesz budapesti szuperegyetem, a körvonalai már látszódnak
Polónyi István oktatáskutató a HVG Diploma 2020 kiadványának elmondta, hogy ezt a célt nem lehetetlen elérni, de éppen politikai döntés kellene hozzá. Szerinte ugyanis az, hogy egy magyar...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.11.21.
Nem mondom a gyerekemnek, hogy hazudjon, csak azért, hogy támogatást kapjunk
Elkezdődött a gyermekek otthongondozási díja (gyod) kapcsán az otthon ápolt gyerekek állapotfelmérése. Úgy tűnik, hogy a szülők nem véletlenül féltek a szigorú kritériumrendszertől....
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.11.20.
Harcolhat-e az iskolapszichológia a gyermekjogokért?
Nálunk nem az a legnagyobb baj, hogy nem elég gyors a folyamat, hanem, hogy visszafelé megyünk – és maguk a jogok sérülnek. Ahogy a diákoknak már nincs véleményezési joguk az iskolaigazgat...
(Forrás: mérce)
--
2019.11.20.
Emberi Erőforrások Minisztériuma: A gyermekek védelme mindennél fontosabb
A gyermekek védelme, egészséges testi-lelki-szellemi fejlődésük biztosítása mindennél fontosabb a magyar kormány számára – hangsúlyozta az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) a gyermekjogi...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot

((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).

--
  Tóth Zoltán

Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán

--
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek