OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
#2565  Tőkés Héditokesh[kukac]gmail[pont]com2013-01-20 21:38
Kedves Krisztina!
Alapvetően egyetértünk mindabban, ami az elveket illeti. A probléma - és már nem is csak probléma, hanem súlyos gond (vö. a hozzászólások özönét és tartalmát) - a gyakorlatban, a megvalósításban van. Mert ami VAN: az a kevés (és valljuk be: igen nehéz utat végig járó) "sikertörténet", más oldalról a sok-sok megoldatlanság. Valami miatt az az együttműködés, amelyről írsz, lassú, nehézkes, amit (próbáljuk ezt is megérteni) nem vállalnak a vegzált gyerekek szülei. Elviszik a gyerekeket - ha megtehetik - másik iskolába. Ezt nem lehet megakadályozni, hiszen a szabad iskolaválasztás a szülők elidegeníthetetlen joga. Így aztán pontosan az a folyamat indult be, amit nem akartunk: immár iskolai szintre kerül a szegregáció... (Azt csak zárójelben: van-e ehhez a feladathoz ELEGENDŐ elkötelezett pedagógus?)
 
#2564  Peer Krisztipeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2013-01-20 19:57
Kedves Nagymama!

A problémát nem a cigány, nem cigány, neveletlen, jól nevelt gyerekekben látom. Teljesen mindegy, ki honnan jött. Az iskola -pedagógusok- és más szakemberek - gyógypedagógus, szociális munkás, pszichológus stb.- dolga, hogy közösen, összefogva a szülőkkel, megoldják a problémát. Ez ugyanis egy rendszer, ami ha nem működik jól, igenis mindenki felelőssége, hogy rendbe tegye. De nem azzal, hogy kihátrál, főleg, ha azzal hátrányok is járnak (pénz, idő stb.). Érdemes lenne úgy megoldani a problémát, hogy abból mindenki nyertesen jöjjön ki, az pedig csak akkor lehetséges,ha segítséget kérnek. Osztályfőnöktől, igazgatótól, nevelési tanácsadó szakembereitől, gyermekjóléti szolgálattól.
Amit leír, abból az következik, hogy mindent a másik gyerek/ek csinálnak, unokája ártatlan, a tanárok tévednek. De valóban, mindegyik, mindig? Érdemes lenne a pedagógusokkal beszélni az unokáról, arról, hogy ők hogyan látják a helyzetet és miben látják a megoldást. Mindezt az unoka jelenlétében, hogy ő is hozzá tudja tenni a magáét.
A hibáztatás helyett sokkal inkább előrevisz az őszinte, nyílt kommunikáció, ezért bátran keresse fel az iskola dolgozóit és kérjen segítséget!
üdvözlettel: Peer Krisztina
 
#2563  Constanesi07[kukac]freemail[pont]hu2013-01-20 17:57
Szép napot Mindenkinek!
Tanácsot, segítséget szeretnék kérni!
11 éves unokám, otthon egy tündéri, segítőkész jólelkű gyerek. Belép az iskolába és máris egy kezelhetetlen, neveletlen kölyök lesz! Mondják ezt a tanárok! Az osztály tele van kisebbséggel, akik persze sosem kapnak beírást. Ma már ott tartunk, hogy az unokámnak betelt az ellenőrzője, és másik iskolát tanácsolnak neki. Csak pár példa a rengeteg közül. Cigány gyerek eldobja a petárdát, elszalad, közelben az unokám, tehát övé a beírás! Cigány gyerek megveri az osztálytársát, elszalad, unokám mellette, tehát övé a beírás. Ha a reggeli szendvicspénzét nem adja oda elveszik tőle. Természetesen ezt a gyerek folyamatosan mondja, hogy nem ő volt, süket fülekre talál. Jelzem 5.-es, eddig különösebb probléma nem volt vele. Mióta 6.-ból lebuktak ezek a renitensek, azóta tart ez a borzalom. 3 osztály van 5.-ből, amikor anyukája kérte, hogy rakják át másik osztályba, a válasz az volt, hogy nem tehetik meg, inkább menjen el a gyerek. Ez nem könnyű, másik faluba áthordani, idő és költség is. Nem értem én ezt!
 
#2562  zoldbekaleinerk[kukac]freemail[pont]hu2013-01-20 13:41
Kedves Mindenki!
Sajnos ma már kevés iskolát kivéve (akik kínosan vigyáznak "szegregációjukra) mindenhol vannak ilyen "problémás" gyerekek: vagy beintegrált SNI-s tanulók, akik "miatt nem lehet haladni", vagy csak egyszerűen neveletlenek, akik bomlasztják a közösséget, terrorizálják a gyerekeket. A pedagógusok tehetetlenek, a gyermekvédelem sem áll a helyzet magaslatán, így valóban nem marad más lehetőség, mint vagy elvinni a saját csemetét másik intézménybe, vagy eltávolítani a renitens diákot, ha van iskola, aki átveszi.
Az SNI-vel más a helyzet: tudomásul kell venni, hogy a velük való foglalkozás egy másik szakma feladata - a gyógypedagógusoké. Az SNI-s tanulók erőszakos és feltétel nélküli integrációja csak ahhaoz vezethet, hogy se ő, se társai nem tudnak tanulni, megfelelő ütemben haladni.
Közel 30 éves gyakorlattal a hátam mögött azt javasolom, hogy az érintett szülők fogjanak össze, járják be a hivatalos utakat(ofők,igazgatók, oktatási bizottságok, segítő szakmák - pszichológusok, gyermekvédelem stb) és kérjenek onnan segítséget. A probléma nagyon jelentős és mindennapos, ám vagy van a pedagógusnak olyan személyisége és kompetenciája, amellyel orvosolni képes a bajt, vagy máshoz kell segítségért fordulni, végső esetben elvinni a gyereket egy másik iskolába, egy elit iskolába. A szakma ma elit iskolának már nem a Fazekashoz hasonló sulikat atrtja, hanem azokat az iskolákat, amelyekben a 25-30 évvel ezelőtti konszolidált állapotok uralkodnak.
Szomorú...
 
#2561  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-01-18 11:37
Kedves Mariann! Arra kérünk, hogy a honlapunk Kapcsolat rovatán keresztül lépj velünk elektronikus kapcsolatba, hogy a konkrét tények ismeretében érdemben próbálhassunk segíteni, vagy legalább együtt gondolkodni Veled és szülőtársaiddal.
 
#2560  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2013-01-18 11:34
Kedves Laura!
Nagyon ésszerűen, a gyereked érdekében cselekedtél: ha érzem, hogy a fiam/lányom veszélyben van, kimenekítem a csapdahelyzetből. De mégsem lehet a menekülés az egyetlen kiút.
Igazad van: a megoldás az igazán jó pedagógus,aki érti a dolgát, és megoldja a felmerülő gondokat, aki mellett a gyerekemet biztonságban tudhatom.
Mariann ügyében tanácstalan vagyok. Ott néhány nehezen kezelhető (sejthetően hátrányos helyzetű) gyerek miatt nem működik a dolog, és ezért akarják a szülők kimenekíteni a gyereküket. Nem hiszem, hogy csak ez lehet megoldás, persze könnyű nekem a távolból tanácsokat osztogatni.
Mégis azt gondolom, hogy egy igazán jó pedagógus azokkal a gyerekekkel tud megfelelően bánni, akiket rábíztak. Ez a dolga, a szakmája erre készítették fel. Ehhez azonban szövetségesekre van szüksége, és mindenek előtt egy támogató szakmai környezetre, esetenként speciális szakemberekre. Az nyilván nem megoldás, hogy a pedagógusok , feltételezhetően a tehetetlenség miatt "ordítanak". Jobban kellene ismernem az adott körülményeket ahhoz, hogy megalapozottan formálhassak véleményt Mariann ügyében.
 
#2559  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2013-01-18 10:38
Kedves Mariann!
Volt hasonló problémánk, mi úgy oldottuk meg, hogy összepakoltunk, bementünk az igazgató nőhöz, kijelentkeztünk. Elmondtuk, hogy tudjuk, nem sokat tehetnek a pedagógusok ilyen esetben, nekünk a gyerek érdeke a fontosabb, odébbállunk. Az új iskolában egy hétig voltunk az osztályban, nem volt közel sem olyan súlyos a helyzet, mint az előző iskolában, de egy hét múlva átmentünk a párhuzamos osztályba egy tapasztalt "tyúkanyó" szárnyai alá... A gyerekem fél év múlva már a kerületi versenyekről hozta az okleveleket, a zaklatottsága fokozatosan elmúlt, szeretett iskolába járni. Innen is köszönjük Erika néninek. Szakember, politikus biztosan tudna ennél jobb módszert is ajánlani, nekünk ez vált be.
 
#2558  Kovács Marianngenerator33[kukac]freemail[pont]hu2013-01-17 08:11
Kedves Mindenki!Általános iskolában elsős a kisfiam.Egy "kezelhetetlen"gyerekkel kezdődött!Szülőik,rendkívüli szülőik stb.Esélyegyenlőség,ezzel jönnek mindig,most már négyen vannak,akik miatt meg kell állniuk 5 percenként,a tanárok nem tudnak tanítani,kijelentették nekünk.Egy szülő együttműködik,nevelési tanácsadó,Pesten pszihológiai felmérés.Mit tehetnénk mi,a mi gyermekeinknek nincs joga nyugodt körülmények között tanulni,kötelesek vagyunk tűrni..Fél éve türelemmel vagyunk,a tanárok kivannak,egész nap ordítanak,aztán,igazgató,ig.helyettes is bejön..ordít..semmi nem változik,csak hogy "tudnak a problémáról".Heten tervezzük,hogy átíratjuk a gyerekeinket,nekünk kell mennünk???Ez a megoldás?
 
#2557  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2013-01-15 16:00
Kedves Nane! Egyetértek Laurával: ha van lehetőség, el kell vinni innen a gyereket. Utólagos engedelmével "kölcsön vettem" a történetét a honlap virtuális szülői értekezlet sorozatának második darabjához. Nagyon remélem, hogy megnyugtatóan sikerül rendezni a gyerek sorsát.
 
#2556  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2013-01-15 15:57
Kedves Laura! Ez a legjobb megoldás, és egyetértek azzal is, amit Nanénak írtál. Lehet, hogy egy ilyen helyzetből jobb kilépni. Nagyon köszönöm a tájékoztatást.
 
#2555  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2013-01-15 11:11
Kedves Nane!

A gyereket azonnal át kell íratni másik iskolába! A végén ő lesz a nem életre való, az ideggyenge, a lelki terror előbb a tanulmányi eredményein fog meglátszani, de könnyen lehet, hogy egész életére kiható sérüléseket fog elszenvedni. Az iskola nem fog segíteni, mert nem tud, nem mer. A hatóság már csak akkor avatkozik be, ha vér folyik, ezt megvárni viszont óriási hiba, egyenesen bűn lenne... :(
 
#2554  Lauralarvucska[kukac]gmail[pont]com2013-01-15 11:04
Kedves Juli!

Köszönöm! :)

A helyzet annyiban változott, hogy jövő hétfőtől más iskolába írattuk a gyereket. Az iskolának nagyobb gondja is van annál, hogy jelenleg a miénkhez hasonló apró ügyekkel foglalkozzon. A lányom félévi bizonyítványa jó lesz (magyar 4, földrajz 3, a többi 5-ös), de 99%, hogy az "osztályfőnökünk" lesz az új igazgató még az év vége előtt. Ezt inkább nem várjuk meg...
 
#2553  Nórin[pont]nori[kukac]gmail[pont]com2013-01-13 16:07
#2547 és #2544! Negyedikes a kislány, szerintem benne van a dologban, hogy figyelmet kíván - beteg testvére mellett ő is. A tagadás természetesen bennem sem merült fel, azonban szeretnék segíteni, sokat sírdogál. :( Eszter! A "ház" jó ötlet! Köszönöm
Nóri
 
#2552  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2013-01-12 11:50
Kedves Katti! Beszélni kell az osztályfőnökkel, tisztázni, hogy ez hogyan is volt. Meg természetesen jó lenne a gyerekkel helyreállítani a bizalmi viszonyt, és megbeszélni vele, hogy mi történt. Nyilván más a helyzet egy kicsi gyerekkel, egy serdülővel, meg egy fiatal felnőttel, az üzenetéből nem derül ki, hogy hány éves gyerekről van szó.
 
#2551  Kattinagyerika3[kukac]citromail[pont]hu2013-01-12 10:39
Mit tehetek ha az iskola nem értesített a fiam hiányzásáról ? csak 13 óra után és még arra is egy hónapra.
 
#2550  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2013-01-10 22:53
Kedves Nane! Fenyegetettség esetén azért keményebb ellenlépések kellenének. Elképzelhetetlen, hogy az érintett szülők csoportosan keresik meg az igazgatót, és jelzik, hogy ha nem tesz sürgősen a dolog ellen valami hathatósat, tovább lépnek? Lehet, hogy sürgetni kellene a dolgot. Nem az Ön feladata, hogy ezekkel a fiatalokkal beszélgessen, de léteznek szakemberek, akiknek ez a dolguk. Úgy látszik, ez az ügy már túl nőtt a pedagógusok kompetenciáján.
 
#2549  KatiCsendeskati[kukac]freemail[pont]hu2013-01-10 22:44
Nane!
Az évfolyamon a két osztályban ÖSSZESEN van 1-1 renitens gyerek. ennyivel nem tud mit kezdeni a tantestület? Nagyobb a baj, mint gondolnánk.
Meggyomrozza, leköpi, stb. Miről szól a házirend? A mobiltelefon használatáról? Tudjuk a gittet rágni, egy nyilvánvaló vétségről(?!) Nem tudjuk eldönteni,hogy szabályszegés, és szankcióért kiált? Félelmetes!
 
#2548  Nanenane9[kukac]freemail[pont]hu2013-01-10 20:49
Kedves Kriszti és Eszter!

Köszönöm a válaszokat.
A szülői értekezleten már túl vagyunk, az eredmény 0. A többi bántalmazott valószínűleg nem merte otthon elmondani. Szégyellik. Ezek 16-17 éves "gyerekek".
Az igazgató szerint idáig nem tudtak semmit tenni, mert nem voltak tanúk. Most vannak, így megindítja a fegyelmit, ami ugye 30 nap. Délután eltudunk menni a gyerekért, ez nem gond, de az iskolában kivédi meg? Már csak azért is, mert a facebookon szervezkednek, hogy ki kell nyírni a kis kö..ögöt.
Én elhiszem, hogy ezek a gyerekek hátrányos helyzetű családból származnak és talán sosem kaptak egy kedves szót sem.
De mit tudok én innen tenni? Kérjem meg őket, hogy beszélgessünk? Simán kiröhögnék az "öreglányt".
Teljesen tanácstalanok vagyunk.

Üdvözlettel: Nane
 
#2547  Salamon Esztersalamoneszt[kukac]gmail[pont]com2013-01-10 13:03
Kedves Nóri!

Ehhez a kérdéshez valóban kevés az információ, főleg az érintett gyerekek korát kellene tudni, de az biztos, hogy a hitet nem feladat az iskolában megkérdőjelezni. Inkább az a kérdés számomra, hogyan lehet elfogadtatni a többiekkel, hogy az illető azt hiszi, látja a szellemeket - ehhez segíthet egy film vagy az irodalom. Ezen kívül az érintett gyerekkel talán ki lehet találni egy olyan közös eljárást, amelynek segítségével nem zavarja a többieket, sőt esetleg neki is biztonságérzetet jelent (van egy háza, ahová bemenekülhet, mint a fogócskában)

Üdvözlettel:
Salamon Eszter
 
#2546  Salamon Esztersalamoneszt[kukac]gmail[pont]com2013-01-10 13:01
Kedves Nane!

Az iskolai agresszió kérdése azért nehéz, mert sajnos a társadalom is ebben a "nem tudunk semmit tenni" állapotban van. Talán megoldás lehet valami, az Igazlátó naphoz hasonló olyan technika, ami segít megbeszélni a problémát. Az ilyen, többszörösen osztályismétlő gyerekek esetében tapasztalatom szerint akár kontraproduktív is lehet a szülők bevonása, de lehet, hogy ha valakinek sikerül egy valóban partneri helyzetben beszélgetésre bírnia, megváltozik - talán még sosem beszélt velük senki nyerő-nyerő helyzetben. Egy másik megoldás egy külső szakember, a gyerekek nyelvén értő mediátor bevonása lehet. Én magam igyekezném kerülni minden olyan fórum bevonását, amely fenyegetést jelenthet, és sajnos a gyermekvédelem mai állapotában részben az.

Üdvözlettel:
Salamon Eszter
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.01.19.
Most megszüntetni a médiaismeret tantárgyat olyan, mint monszun idején megszabadulni az esőkabátoktól
A médiatanárok és a tanagyagot kialakító film- és médiatudománnyal foglalkozó kutatók felháborodtak a kivezetésről szóló hír hallatán. Hartai László, az ELTE Filmtudomány tanszéké...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Ragaszkodnak az SNI-s gyerekek szülei a bezárásra ítélt egri általános iskolához
Tavaly februárban jogerős bírósági ítélet mondta ki, hogy fel kell számolni a szegregációt több hazai iskolában. Az egyik érintett iskolát, az egri Móra Ferenc Általános iskolát fenntart...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Századvég: A magyarok kétharmada igazságtalannak véli a gyöngyöspatai roma családok kártérítését
A miniszterelnök és más kormánytagok azóta is hangoztatják, hogy a szegregált romáknak nem akarják kifizetni a bíróságon megítélt kártérítést. A Századvég közleménye alapján má...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.01.19.
Huszártelepen majdnem áldozatul estek a szegregáció elleni harcnak
A gyöngyöspatai per kapcsán ismét a középpontba került az iskolai szegregáció témája. A kártérítés híre könnyen bírósági eljárások tömegét generálhatja, akár az olyan helyeken...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Pénz helyett képzést adna az állam a gyöngyöspataiaknak
Dacára annak, hogy a Kúrián a mai napon jogerőre emelkedik a a gyöngyöspatai ítélet, amely százmilliós nagyságrendű kártérítést adna roma családoknak, a magyar kormány kitart azon á...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Megtagadott ítélet: máig sem kapták meg az évekig szegregált gyerekeknek jogerősen járó kártérítést Gyöngyöspatán
Horváth László, a térség fideszes országgyűlési képviselője Farkas Lilla felvetésére úgy reagált: neki választott képviselőként minden, a körzetéhez tartozó település ügyével...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.19.
A gimnáziumi vezetők azt kérik, 2021 szeptemberéig ne lépjen hatályba az új NAT
Az Élenjáró Gimnáziumok Igazgatói Grémiuma azt kéri a kormánytól, hogy legkorábban 2021 szeptemberében lépjen hatályba az új Nemzeti alaptanterv (Nat).Az MTI-hez péntek este eljuttatott...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.15.
"A szülők értelmesebbek, mint Parragh Lászlóék"
Csökkent a szakképzésben részt vevő gyerekek száma a KSH adatai szerint, bár Palkovics László innovációs miniszter és Parragh László MKIK-elnök korábban trendfordulóról beszélt, arr...
(Forrás: Klubrádió)
--
2020.01.15.
Az MTA szívesen segítene a Nemzeti alaptantervben, de válaszokat nem kaptak
A visszajelzések hiánya ellenére a Magyar Tudományos Akadémia továbbra is kész részt venni az ország jövője szempontjából meghatározó fontosságú Nemzeti alaptanterv (NAT) társadalmi...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
  Gyimesi Krisztina

Kedves OFOE!

Gyesen lévő tanár vagyok (8 osztályos gimnáziumban, magyar irodalom és nyelv, egyetemi diplomával, 16 év munkaviszony, 3 gyermekem miatt 9 tanított év). A következő tanévtől mennék vissza tanítani. Jelenleg 2 lehetőségen gondolkodom:
1. a korábbi gimnáziumomba visszavárnak, azonban teljes állást a 3 gyermek miatt nem vállalnék. Amennyiben jól tudjuk, a 3. gyermek 5 éves koráig az iskolának biztosítania kell a "félállást". Ez valóban így van? Illetve ha nem félállásba, hanem "6 órába" szeretnék visszamenni, van-e lehetőségem, vagy csak ha a munkáltató is beleegyezik? Továbbá a "6 órás" állás a pedagógusoknál pontosan mit jelent (kötelező óraszámok, egyéb kötelezettségek, stb.)
2. Egy általános iskolában, ahol csak alsó tagozat van, tanítót keresnek. Mivel kieső helyen, egy faluban van az iskola, évek óta nincs jelentkező. Én ebben a faluban lakom, és a 3 gyermek mellett átmenetileg szívesen dolgoznék ebben az iskolában. Az lenne a kérdésem, hogy van-e olyan munkakör, amit az egyetemi végzettségemmel, tanári diplomámmal betölthetnék az alsó tagozatban (pl. napközis pedagógus, stb.).

Válaszát előre is köszönöm,
Kriszta

--
  Láng Róbert

T. Cím!
Érdeklődni szeretnék, hogy közalkalmazotti munkaviszonnyal a dec.23-tól megkezdett EGYBEFÜGGŐ szabadságból mennyi vihető át a 2020-as naptári évre a 2019-es keretből?
Köszönöm

--
  Szodrai Csilla

Tisztelt OFOE!
Arra a kérdésre szeretnék választ kapni, hogy a 2020 január 1-jétől oktatókká átminősülő és az új szakképzési törvény hatálya alá kerülő, jelenleg még közalkalmazott pedagógusoknak eddig alanyi jogon járó jubileumi jutalma megmarad-e, vagy 2020. január 1-jétől kezdve ez csak egy adható jutalom lesz, ami a munkáltató anyagi helyzetétől függ majd.Hol találom meg ennek a kérdésnek a megbízható jogi szabályozását?
Köszönettel:
Szodrai Csilla

--
  OFOE

Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége

--
  Hesz Dóra Virág

Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.

--
  Hesz Dóra Virág

T. Cím!

Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...

Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek