OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#2481  Kiss Lászlólaszlo[pont]kiss[kukac]gmail[pont]com2012-11-15 21:32
Tisztelt OFOE!

Őszintén megvallva kicsit többre számítottam, lévén osztályfőnököknek szól az oldal. Sajnos amerre én keresgéltem sehol nem találtam semmit.
A mellékelt linkkel sem mentem sokra, mert ilyenek nincsenek bent!
A szakképesítéses részre kaptam választ (jár az 5%-os bérpótlék)
 
#2480  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-11-15 10:27
Tisztelt Kiss László! Nem tudjuk eligazítani a jogszabályok folyamatosan változó rengetegében. Viszont javasoljuk, hogy látogasson el az EMMI jogszabálykeresőjébe, ahol remélhetőleg választ talál a kérdéseire. Sok sikert!
 
#2479  Kiss Lászlólaszlo[pont]kiss[kukac]gmail[pont]com2012-11-14 18:51
Tisztelt OFOE!

Két kérdésem lenne. Ha osztályfőnök vagyok, akkor jár egy elméleti óra(kedvezmény) Abban az esetben, ha szünet miatt csak 2 napot tanítunk egy héten, akkor ez az órakedvezmény csak 0,4 óra?
Másik: 1 diplomával 2 szakos tanárként jár-e a szakpótlék, vagy csak abban az esetben, ha két diplomám van?
Az lenne az ideális, ha törvényt is tudna valaki mutatni.
Kjt. 66. §-t olvastam, de mi számít szakképesítésnek?
 
#2478  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-11-14 10:58
A TABU sorozat november 15-re tervezett bemutatója a Puskin moziban elmarad. Reméljük, egy másik időpontban sor kerülhet majd rá.
 
#2477  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-11-11 12:58
Örömmel tudatjuk minden kedves látogatónkkal, hogy Csobánka Zsuzsa Semmi projektje az Innovatív Tanárok Fórumán különdíjat kapott. A Janne Teller könyvét feldolgozó, a csepeli Jedlik Ányos Gimnáziumban megvalósított projekt elolvasható a honlapunkon. Címe: A zöld szandálom, a hajtincsed és az ujja - ami a szilvafán túl van. Olvassátok el, érdemes!
 
#2473  Gerendai Ilonailona_gerendai[kukac]freemail[pont]hu2012-10-24 16:59
A tisztelt szülők és kollégák figyelmébe ajánlom az Új Európa Alapítvány tanárok, nevelők, edzők, pedagógusok munkájának elismerésére kiírt pályázatát: http://fon.gs/tehetseggondozo
Bárki benyújthat jelölést, remélem sokan felismernek valakit a környezetükben a leírás alapján.
 
#2469  petrafoldes[pont]petra[kukac]gmail[pont]com2012-10-19 18:10
Zalai Rékának
Létezik olyan, hogy Watch Out! és Green English, Angol környezetismeret általános iskolásoknak. Esetleg utánanézhetnétek, hátha az ezekkel megtámogatott tanítás segítség a tanárnőnek, és visszahozza az élményszerűséget, mert azt valóban nem kellene a környezetismeret tanulásában veszni hagyni :)
 
#2465  Zalai Rékazalaireka[kukac]gmail[pont]com2012-10-13 13:53
Köszönöm a választ. Nem, az of. személye nem okoz gondot a szülőknek, azt a szerencsétlen helyzetet kivéve, hogy az osztály egyik felével csak heti 1 órában találkozik a tanárnő (1 óra ang. körny.), a másik felével pedig heti 6 órában (az 5 angolóra + az 1 óra ang. körny.). Ezen igyekszünk túllendülni. Nyelvben megfelelő az of., ugyanakkor a 4. osztályos környezetismeret tantárgyban nem. Felolvassák a magyar körny. tk.-et órán, angolul írnak a füzetbe 20-30 szót, ennyi. Hármasnál jobb jegyek nem születnek. Az élményszerűség is elvész. Jövőre ugyanez lesz az 5.-es természetismerettel ebben a felállásban. Ilyen kényszermegoldások jelentenék a két tanítási nyelvű oktatást? Csak a csalódásomat fejezte ki az előző üzenetem, ahogy ez is. Köszönettel: Zalai Réka
 
#2464  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-10-13 09:46
Kedves Réka! Ha jó értem a problémádat, nem vagytok megelégedve az osztályfőnökkel. Mi a gond? A nyelvben nem elég erős? Rosszul tanítja a környezetismeretet? Nem jól bánik a gyerekekkel? A környezetismeretre eszerint nincs képesítése, de angolul tudja tanítani a tantárgyat, és gondolom, a negyedikes tananyaggal azért boldogul. Ha osztályfőnök, akkor jó, ha az egész osztályt tanítja valamiből. Semmiképpen sem kellene a jog oldaláról indulva megoldani a vélt vagy valós problémát, hanem beszélni róla az érintett pedagógussal, vagy ha ez nem sikerül az iskolavezetővel. A konkrét eset pontosabb ismerete nélkül ennél többet nem tudunk tanácsolni.
 
#2463  Zalai Rékazalaireka[kukac]gmail[pont]com2012-10-11 10:30
Segítséget kérnék. Lányom 4. osztályos egy magyar-angol két tanítási nyelvű iskolában.
Angol-könyvtár szakos osztályfőnököt kaptak idén, 4.-ben (aki 8.-ig végigviszi őket állítólag). A tanárnő csak az osztály egyik felét tanítja angolból, ill. a környezetismeret tantárgyat az egész osztálynak angolul és magyarul (heti 1 óra), ill. van még egy tanító, aki csak magyarul foglalkozik velük heti 1 környezetórán. A szülők arra számítottak, hogy esetleg a kizárólag angolul tartandó környezetet fogja tanítani és számonkérni az osztályfőnök. Kicsit úgy érezzük, egy témával jár csak a gyerekek előtt...
Kérdésem: Mivel a tanárnőnek nincsen tanító képesítése és nem biológia vagy földrajz szakos, taníthatja-e a negyedikes osztályát környezetből egyáltalán? Köszönettel: Zalai Réka
 
#2462  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-10-10 18:37
Kedves Ágnes! Amennyiben a fia az elmúlt év anyagából osztályozó vizsgát tesz, és a követelményeket megfelelő szinten teljesíti, akkor elvileg továbbhaladhat az osztállyal. Mivel menetközben változtat, nyilván ehhez kell az iskola igazgatójának a hozzájárulása. Javaslom, hogy írjanak az igazgatónak egy kérvényt, indokolják a kérést, és kérjenek írásos választ. Ennek birtokában, ha szükséges, esetleg tovább léphetnek magasabb fórumokhoz. Nyilván sok múlik azon, hogy az iskola szintjén milyen szabályozás működik.
 
#2461  Kolozsvári Józsefnékoriszavirag[kukac]gmail[pont]com2012-10-10 13:11
Kedves Keszi László!
A 17 éves fiam angolt szeretne tanulni az Újszászi közép iskolában ahol most 10.es informatikai tanuló.Már mikor 9.-es lett is ezt szerette volna de hiába fordultam az iskola igazgató helyetteséhez és igazgatójához nem tették át azzal az indokkal hogy nincs hely az angolos osztályokban.Most meg kérdezte az osztály főnököt aki azt mondta hogy gond nélkül át mehet angolra csak beszélje meg az angoltanárral,ő így is tett és tőle is azt a választ kapta hogy nyugodtan átmehet de egy hónap próba időt kötött ki.El is kezdett angolra járni,de pár napra rá közölték vele hogy nem mehet tovább mert kihagyott egy évet/jelzem nem az ő hibájából/.Szeretném meg tudni hogy nincs e megoldás arra hogy még is angolt tanuljon,mondjuk ha tesz egy osztályozó vizsgát?Nem szereti a német órákat és nem is akar belőle érettségizni.Válaszát előre is köszönöm.
Tisztelettel Kolozsváriné Tresz Ágnes
 
#2460  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-10-08 19:31
Kedves Andrea! Tulajdonképpen elképzelhető, hogy a szülőknek valóban elhúzódik a munkaidejük. Feltételezem, hogy ez nekik és a gyerekeiknek is kellemetlen. Javaslom, hogy egyeztessenek a az érintettekkel, és közösen találjanak egy mindenkinek kedvező megoldást. A gyerekeket nyilván nem lehet őrizetlenül hagyni, és a pedagógusnak is lejárhat a munkaideje. Azt azért nem gondolom, hogy a szülők szándékosan ártani akarnak az iskolának, és kimondottan a pedagógusok bosszantására mennek későn a gyerekükért. A nyugodt, megegyezésre törekvő megbeszélés segíthet rendezni a problémát.
 
#2459  Horváth Andreahandrea[kukac]index[pont]hu2012-10-08 13:13
A következő kérdésre szeretnék választ kapni:
Mi a teendő, ha a szülők gyermekeikért rendszeresen nem jönnek időben, az iskola nyitva tartásán túl is otthagyják őket, eleve így szervezik a család életét. Bár ezt munkaidejükre hivatkozva teszik.
Köszönettel.
 
#2456  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-09-26 09:41
A napokban kerül sor Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra című nemzetközi konferenciára a Magyar Tudományos Akadémián. Az előadások élőben is követhetők, de később is megtekinthetők lesznek a Gyermekmentő Szolgálat honlapján.
 
#2454  Békés Annabekes[pont]panni[kukac]gmail[pont]com2012-09-24 05:23
Kedves Keszi László! A BTM (mondjuk így: tanulási, beilleszkedési zavarral küzdő) tanulókat még az új Nemzeti Köznevelési Törvény értelmében is köteles az iskola fejleszteni. Elvileg órán differenciált feladatkijelölésre jogosultak, fejlesztés külön órában, a törvényben meghatározott időkeret terhére. Gyakorlatilag, ha megoldható, ki lehet hozni őket arról az óráról, amiből nem kapnak osztályzatot. A "közmunka" nemcsak pedagógiai etikai szempontból elfogadhatatlan, nem mellékesen törvénytelen is.
üdv
 
#2450  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-09-17 16:38
Kedves László!
Ez a hangvétel egy iskolában megengedhetetlen, osztjuk a felháborodásodat. A részképességzavaros (diszlexiás, diszgráfiás, diszkalkuliás) tanulók számára nyilván biztosítani kell a speciális fejlesztést, de mi köze van ennek a körülménynek a kertgondozáshoz és pláne a "közmunkához"? Feltételezzük, hogy nem javítóintézet, netán börtön az érintett intézmény, hanem iskola.
Nem baj, ha a gyerekek dolgoznak, de ennek a tevékenységnek valamiféle pedagógiai folyamatba kellene illeszkednie. Az a gyanúnk, hogy az adott tanár vagy tanárok nem bírnak a gyerekekkel (lehet, hogy valóban nehéz velük), és ilyen módon tör ki belőlük a frusztráció.
Persze őket is meg kellene hallgatni.
Még a részletesebb bejegyzés után is csak annyit tudunk mondani, hogy egy vélemény a konkrét és teljeskörű információk nélkül nem lehet megalapozott.
Ha valóban meg szeretnéd oldani a helyzetet, és ebben segítséget kérsz, vedd fel velünk a kapcsolatot a honlap KAPCSOLAT rovatán keresztül, és meglátjuk, mit tehetünk.
 
#2449  Keszi LászlóLaa[kukac]invitel[pont]hu2012-09-17 16:08
Jogos... Közben kicsit többet megtudtam. Közép iskoláról beszélünk természetesen...a munka mint utólag megtudtam az intézmény területén belül történt. A Suli "hátrányosabb helyzetű" gyerekekkel foglalkozik, mint diszklekszia,diszkalkulália..stb. itt az utóbbi esetben konkretizálódott, hogy a matekból felmentett gyerekeket kiküldték dolgozni, gazat szedni, köveket cipelni... azzal a címszóval hogy ne rontsák a levegőt... itt már jogilag végül is helytálló még ha a tanár nem is éppen megfelelő hangnemben tette ezt... bár szerintem a munkavédelmi eszközöknek akkor is adottnak kellett volna lennie és igazából a segítsetek rendbe rakni a kertet nem egyenlő azzal "ha nem jártok be suliba, lehet közmunkára menni" címszóval! Csak idéztem...bocsánat a pontatlanságért. Köszönöm azért a választ.
 
#2448  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-09-17 15:23
Kedves Keszi László! Rövid válasz a kérdésedre: ezekkel a feltételekkel NEM, de azért többet kellene tudnunk a dologról ahhoz, hogy megbízható véleményt formálhassunk róla.
 
#2447  Keszi LászlóLaa[kukac]invitel[pont]hu2012-09-17 14:12
Sziasztok...

Nem vagyok jártas itt az oldalon csak egy kérdésre keresem a választ... Hátha itt meglelem! A kérdés pedig az hogy a tanár kiküldheti e a tanulókat dolgozni, közmunka címszó alatt mindenféle orvosi alkalmasság és felszerelés munkavédelmi eszköz nélkül tanítási idő alatt?! Mert kicsit kibuktam ezen... :)
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.04.19.
„Kiemelkedő” csaló iskolák. Nahalka István írásas
Felmerülnek jogi és oktatásigazgatási kérdések is. Nem vagyok jogász, nem tudom megmondani, hogy a kompetenciamérések során történő csalás jogi értelemben minek minősül. Ha van ilyen...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.18.
Odaszúrt az MTA Palkovicséknak egy méretest
Az ITM eddig nem árulta el, hogy javítaná a magyar innovációs teljesítményt, sőt a kormány adós egy részletes tanulmánnyal, de addig is az MTA összeálított egyet, az Eötvös 2020+ anyagot...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.17.
Ötéves technikumok lesznek a szakgimnáziumokból
2020 szeptemberétől a mostani szakgimnáziumok ötéves technikummá, a szakközépiskolák pedig hároméves szakképző iskolákká alakulnak – jelentette be Pölöskei Gáborné, az Innováció...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.15.
Megreformálnák a tanári pályaalkalmasságit
Jelenlegi formájában nem tölti be valódi szerepét a pedagógusok pálya­alkalmassági vizsgálata az érintett oktatók és hallgatók szerint. A felvételi részét képező vizsgálat jórészt...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A gyermekek érdekét helyezi előtérbe a szaktárca
Az Igazságügyi Minisztérium lépéseket készül tenni azért, hogy a gyermekek legfőbb érdekét szem előtt tartó szabályozás szülessen az úgynevezett jogellenes gyermekelviteli ügyekben....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A több napja tartó lengyel tanársztrájkról
Ez a magyar médiában néhány példától (itt, itt, itt és itt) eltekintve egyelőre nem kapott nagy figyelmet. A cikkben a sztrájk okait és körülményeit járom körül, mely a Taní-tani Online...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.13.
Félelmetes, hogy itt tartunk, és az is félelmetes, hogy nem tiltakozunk
Elnézve az eseményeket, a reakciókat, az általános folyamatokat, komolyan megkérdőjeleződik bennem, van-e értelme az egésznek. Mennyivel egyszerűbb lenne szülőként kimenekíteni a saját...
(Forrás: ckpinfo)
--
2019.04.13.
Orbán Viktor ma azt tesz az oktatás rendszerével, amit akar
Az oktatás szereplői közül mára lényegében már csak a diákok azok, akik érdemben lennének képesek hallatni a hangjukat, de a NER résen van: a kormány ellen többször és több fórumon...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.04.13.
Palkovics szerint az MTA átláthatatlan, év végéig pedig át kell szervezni
Cáfolta az MTA hivatalos közleményében Palkovics László innovációs- és technológiai minisztérium Hír Televíziónak adott korábbi nyilatkozatát, melyben azt állította:„A magyar kormá...
(Forrás: mérce)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek