OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#2465  Zalai Rékazalaireka[kukac]gmail[pont]com2012-10-13 13:53
Köszönöm a választ. Nem, az of. személye nem okoz gondot a szülőknek, azt a szerencsétlen helyzetet kivéve, hogy az osztály egyik felével csak heti 1 órában találkozik a tanárnő (1 óra ang. körny.), a másik felével pedig heti 6 órában (az 5 angolóra + az 1 óra ang. körny.). Ezen igyekszünk túllendülni. Nyelvben megfelelő az of., ugyanakkor a 4. osztályos környezetismeret tantárgyban nem. Felolvassák a magyar körny. tk.-et órán, angolul írnak a füzetbe 20-30 szót, ennyi. Hármasnál jobb jegyek nem születnek. Az élményszerűség is elvész. Jövőre ugyanez lesz az 5.-es természetismerettel ebben a felállásban. Ilyen kényszermegoldások jelentenék a két tanítási nyelvű oktatást? Csak a csalódásomat fejezte ki az előző üzenetem, ahogy ez is. Köszönettel: Zalai Réka
 
#2464  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-10-13 09:46
Kedves Réka! Ha jó értem a problémádat, nem vagytok megelégedve az osztályfőnökkel. Mi a gond? A nyelvben nem elég erős? Rosszul tanítja a környezetismeretet? Nem jól bánik a gyerekekkel? A környezetismeretre eszerint nincs képesítése, de angolul tudja tanítani a tantárgyat, és gondolom, a negyedikes tananyaggal azért boldogul. Ha osztályfőnök, akkor jó, ha az egész osztályt tanítja valamiből. Semmiképpen sem kellene a jog oldaláról indulva megoldani a vélt vagy valós problémát, hanem beszélni róla az érintett pedagógussal, vagy ha ez nem sikerül az iskolavezetővel. A konkrét eset pontosabb ismerete nélkül ennél többet nem tudunk tanácsolni.
 
#2463  Zalai Rékazalaireka[kukac]gmail[pont]com2012-10-11 10:30
Segítséget kérnék. Lányom 4. osztályos egy magyar-angol két tanítási nyelvű iskolában.
Angol-könyvtár szakos osztályfőnököt kaptak idén, 4.-ben (aki 8.-ig végigviszi őket állítólag). A tanárnő csak az osztály egyik felét tanítja angolból, ill. a környezetismeret tantárgyat az egész osztálynak angolul és magyarul (heti 1 óra), ill. van még egy tanító, aki csak magyarul foglalkozik velük heti 1 környezetórán. A szülők arra számítottak, hogy esetleg a kizárólag angolul tartandó környezetet fogja tanítani és számonkérni az osztályfőnök. Kicsit úgy érezzük, egy témával jár csak a gyerekek előtt...
Kérdésem: Mivel a tanárnőnek nincsen tanító képesítése és nem biológia vagy földrajz szakos, taníthatja-e a negyedikes osztályát környezetből egyáltalán? Köszönettel: Zalai Réka
 
#2462  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-10-10 18:37
Kedves Ágnes! Amennyiben a fia az elmúlt év anyagából osztályozó vizsgát tesz, és a követelményeket megfelelő szinten teljesíti, akkor elvileg továbbhaladhat az osztállyal. Mivel menetközben változtat, nyilván ehhez kell az iskola igazgatójának a hozzájárulása. Javaslom, hogy írjanak az igazgatónak egy kérvényt, indokolják a kérést, és kérjenek írásos választ. Ennek birtokában, ha szükséges, esetleg tovább léphetnek magasabb fórumokhoz. Nyilván sok múlik azon, hogy az iskola szintjén milyen szabályozás működik.
 
#2461  Kolozsvári Józsefnékoriszavirag[kukac]gmail[pont]com2012-10-10 13:11
Kedves Keszi László!
A 17 éves fiam angolt szeretne tanulni az Újszászi közép iskolában ahol most 10.es informatikai tanuló.Már mikor 9.-es lett is ezt szerette volna de hiába fordultam az iskola igazgató helyetteséhez és igazgatójához nem tették át azzal az indokkal hogy nincs hely az angolos osztályokban.Most meg kérdezte az osztály főnököt aki azt mondta hogy gond nélkül át mehet angolra csak beszélje meg az angoltanárral,ő így is tett és tőle is azt a választ kapta hogy nyugodtan átmehet de egy hónap próba időt kötött ki.El is kezdett angolra járni,de pár napra rá közölték vele hogy nem mehet tovább mert kihagyott egy évet/jelzem nem az ő hibájából/.Szeretném meg tudni hogy nincs e megoldás arra hogy még is angolt tanuljon,mondjuk ha tesz egy osztályozó vizsgát?Nem szereti a német órákat és nem is akar belőle érettségizni.Válaszát előre is köszönöm.
Tisztelettel Kolozsváriné Tresz Ágnes
 
#2460  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-10-08 19:31
Kedves Andrea! Tulajdonképpen elképzelhető, hogy a szülőknek valóban elhúzódik a munkaidejük. Feltételezem, hogy ez nekik és a gyerekeiknek is kellemetlen. Javaslom, hogy egyeztessenek a az érintettekkel, és közösen találjanak egy mindenkinek kedvező megoldást. A gyerekeket nyilván nem lehet őrizetlenül hagyni, és a pedagógusnak is lejárhat a munkaideje. Azt azért nem gondolom, hogy a szülők szándékosan ártani akarnak az iskolának, és kimondottan a pedagógusok bosszantására mennek későn a gyerekükért. A nyugodt, megegyezésre törekvő megbeszélés segíthet rendezni a problémát.
 
#2459  Horváth Andreahandrea[kukac]index[pont]hu2012-10-08 13:13
A következő kérdésre szeretnék választ kapni:
Mi a teendő, ha a szülők gyermekeikért rendszeresen nem jönnek időben, az iskola nyitva tartásán túl is otthagyják őket, eleve így szervezik a család életét. Bár ezt munkaidejükre hivatkozva teszik.
Köszönettel.
 
#2456  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-09-26 09:41
A napokban kerül sor Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra című nemzetközi konferenciára a Magyar Tudományos Akadémián. Az előadások élőben is követhetők, de később is megtekinthetők lesznek a Gyermekmentő Szolgálat honlapján.
 
#2454  Békés Annabekes[pont]panni[kukac]gmail[pont]com2012-09-24 05:23
Kedves Keszi László! A BTM (mondjuk így: tanulási, beilleszkedési zavarral küzdő) tanulókat még az új Nemzeti Köznevelési Törvény értelmében is köteles az iskola fejleszteni. Elvileg órán differenciált feladatkijelölésre jogosultak, fejlesztés külön órában, a törvényben meghatározott időkeret terhére. Gyakorlatilag, ha megoldható, ki lehet hozni őket arról az óráról, amiből nem kapnak osztályzatot. A "közmunka" nemcsak pedagógiai etikai szempontból elfogadhatatlan, nem mellékesen törvénytelen is.
üdv
 
#2450  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-09-17 16:38
Kedves László!
Ez a hangvétel egy iskolában megengedhetetlen, osztjuk a felháborodásodat. A részképességzavaros (diszlexiás, diszgráfiás, diszkalkuliás) tanulók számára nyilván biztosítani kell a speciális fejlesztést, de mi köze van ennek a körülménynek a kertgondozáshoz és pláne a "közmunkához"? Feltételezzük, hogy nem javítóintézet, netán börtön az érintett intézmény, hanem iskola.
Nem baj, ha a gyerekek dolgoznak, de ennek a tevékenységnek valamiféle pedagógiai folyamatba kellene illeszkednie. Az a gyanúnk, hogy az adott tanár vagy tanárok nem bírnak a gyerekekkel (lehet, hogy valóban nehéz velük), és ilyen módon tör ki belőlük a frusztráció.
Persze őket is meg kellene hallgatni.
Még a részletesebb bejegyzés után is csak annyit tudunk mondani, hogy egy vélemény a konkrét és teljeskörű információk nélkül nem lehet megalapozott.
Ha valóban meg szeretnéd oldani a helyzetet, és ebben segítséget kérsz, vedd fel velünk a kapcsolatot a honlap KAPCSOLAT rovatán keresztül, és meglátjuk, mit tehetünk.
 
#2449  Keszi LászlóLaa[kukac]invitel[pont]hu2012-09-17 16:08
Jogos... Közben kicsit többet megtudtam. Közép iskoláról beszélünk természetesen...a munka mint utólag megtudtam az intézmény területén belül történt. A Suli "hátrányosabb helyzetű" gyerekekkel foglalkozik, mint diszklekszia,diszkalkulália..stb. itt az utóbbi esetben konkretizálódott, hogy a matekból felmentett gyerekeket kiküldték dolgozni, gazat szedni, köveket cipelni... azzal a címszóval hogy ne rontsák a levegőt... itt már jogilag végül is helytálló még ha a tanár nem is éppen megfelelő hangnemben tette ezt... bár szerintem a munkavédelmi eszközöknek akkor is adottnak kellett volna lennie és igazából a segítsetek rendbe rakni a kertet nem egyenlő azzal "ha nem jártok be suliba, lehet közmunkára menni" címszóval! Csak idéztem...bocsánat a pontatlanságért. Köszönöm azért a választ.
 
#2448  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-09-17 15:23
Kedves Keszi László! Rövid válasz a kérdésedre: ezekkel a feltételekkel NEM, de azért többet kellene tudnunk a dologról ahhoz, hogy megbízható véleményt formálhassunk róla.
 
#2447  Keszi LászlóLaa[kukac]invitel[pont]hu2012-09-17 14:12
Sziasztok...

Nem vagyok jártas itt az oldalon csak egy kérdésre keresem a választ... Hátha itt meglelem! A kérdés pedig az hogy a tanár kiküldheti e a tanulókat dolgozni, közmunka címszó alatt mindenféle orvosi alkalmasság és felszerelés munkavédelmi eszköz nélkül tanítási idő alatt?! Mert kicsit kibuktam ezen... :)
 
#2446  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-09-16 19:47
Kedves Bernadett! Egész biztos, hogy lehet halasztást vagy magántanulói státuszba helyezést kérni. Németországban is járhat iskolába a kislány, és itthon osztályozó vizsgát tesz. A pontos teendőkről biztosan felvilágosítják a középiskolában, ahová a gyerek felvételt nyert. Sok sikert kívánunk!
 
#2445  Bernadettbarneber[kukac]freemail[pont]hu2012-09-16 08:15
Segítségét szeretném kérni.Lányom jelenleg 8.osztályos suli végén ki szeretnénk menni Németországba férjem kint dolgozik.Itthon mi a teendő ha egy év középiskolai halasztást kérek?Leendő iskolához felvétel nyerés után írni egy halasztási kérelmet?Egy év után ha mégsem jönnek kint össze a számítások akkor visszaveszik a középiskolába?Válaszát köszönöm.Üdv Bernadett
 
#2444  Angelikaduzsangi[kukac]freemail[pont]hu2012-09-11 08:53
Köszönöm:)
 
#2443  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-09-10 15:55
Kedves Angelika! Javasoljuk, hogy az EKTF tanulmányi osztályán érdeklődjön. Sok sikert!
 
#2442  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-09-10 15:52
Kedves Gabi! Persze, hogy "jogilag nem normális" a helyzet. Jogorvoslatot kellene kérned, ráadásul írásban, hogy nyoma legyen, mint ahogyan írásban kell kérned a választ. Elég elkeserítő, hogy a munkaadók kezében a fenyegető munkanélküliség ilyen zsarolási lehetőséget jelent. Neked kell eldöntened, hogy meddig mész el, mert valóban nem könnyű munkát találni. Persze azért nem szabad mindent lenyelni.
 
#2440  Angelikaduzsangi[kukac]freemail[pont]hu2012-09-10 15:05
Segítséget kérnék. Az Eszterházy Károly Főiskolán végeztem 2002-ben. Főiskolai oklevelemben ez áll: -az EKTF jogutódja- pedagógia szakán médiapedagógia specializáción főiskolai tanulmányi kötelezettségeinek eleget tett. ... pedagógia szakos nevelővé nyilvánítjuk. Hol tudnám megnézni, hogy ezzel a diplomával milyen iskolában tudnék elhelyezkedni? Milyen pedagógusi állást tölthetnék be?
 
#2439  Gabikatogabor[kukac]freemail[pont]hu2012-09-10 14:46
Jogilag normális-e az, ha valakinek a 9 és fél órás kollégiumi éjszakai ügyeletéből csak 4 órát számolnak el és fizetnek ki?
Így a heti három éjszakájából ami 27 óra lenne, csak 12 óra jön ki papíron és fizetésben is!
Ha nem tetszik vannak mások a helyedre szlogennel.
Válaszukat köszönöm!
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.11.22.
A serdülők 80 százaléka nem él elég aktív életet, amivel kockáztatják az egészségüket a WHO új jelentése szerint
Az ENSZ Egészségügyi Világszervezete szerint a helyzet súlyos, lépéseket kell tenni, hogy a fiatalok többet sportoljanak, mert az inaktivitás veszélyezteti az egészségüket. „Sürgős politikai...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.11.22.
Maruzsa Zoltán: A gyerekek érdekeit szem előtt tartva hoztuk meg a köznevelési törvény módosítását
Mint mondta, az óvodába lépés halasztása eddig a jegyző hatásköre volt, januártól azonban ez átkerül a kormányhivatalokhoz, amelyek az Oktatási Hivatal országos adatbázisa alapján fogj...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.11.22.
Az Emmi ígéri, figyelembe veszik a szülő véleményét is az iskolakezdésnél
Megjelent a Magyar Közlönyben egy kormányrendelet, ami több jogszabályt módosít a 2020-tól megváltozó beiskolázási és óvodakezdési rend érdekében. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma...
(Forrás: index)
--
2019.11.22.
Az Emmi a pedagógustüntetésről: S.O.R.O.S.
"A pedagógus és más szakszervezetek által ma bejelentett tüntetés, ismét az ellenzék és a Soros-hálózat politikai céljait, nem a pedagógusokat, pláne nem a gyermekeket szolgálja. Ugyanazok...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.11.21.
Nádori Gergely: A rossz oktatás is életeket követel
Azoktól a gyerekektől, akiknek ma nem nyújtunk megfelelő oktatást, tíz-húsz évet veszünk el. Mindezt a Családok éve és a Legfőbb kincsünk a gyermek transzparensek alatt. A legfurcsább,...
(Forrás: index)
--
2019.11.21.
Ha lesz budapesti szuperegyetem, a körvonalai már látszódnak
Polónyi István oktatáskutató a HVG Diploma 2020 kiadványának elmondta, hogy ezt a célt nem lehetetlen elérni, de éppen politikai döntés kellene hozzá. Szerinte ugyanis az, hogy egy magyar...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.11.21.
Nem mondom a gyerekemnek, hogy hazudjon, csak azért, hogy támogatást kapjunk
Elkezdődött a gyermekek otthongondozási díja (gyod) kapcsán az otthon ápolt gyerekek állapotfelmérése. Úgy tűnik, hogy a szülők nem véletlenül féltek a szigorú kritériumrendszertől....
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.11.20.
Harcolhat-e az iskolapszichológia a gyermekjogokért?
Nálunk nem az a legnagyobb baj, hogy nem elég gyors a folyamat, hanem, hogy visszafelé megyünk – és maguk a jogok sérülnek. Ahogy a diákoknak már nincs véleményezési joguk az iskolaigazgat...
(Forrás: mérce)
--
2019.11.20.
Emberi Erőforrások Minisztériuma: A gyermekek védelme mindennél fontosabb
A gyermekek védelme, egészséges testi-lelki-szellemi fejlődésük biztosítása mindennél fontosabb a magyar kormány számára – hangsúlyozta az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) a gyermekjogi...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot

((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).

--
  Tóth Zoltán

Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán

--
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek