OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#2401  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2012-05-31 08:36
Mindenkinek nagyon ajánlom Lőrinc László Mit kezdjünk a Nemzeti Összetartozás Napjával? című gondolatébresztő írását a TTE honlapján.
 
#2396  gyöngyingyong[kukac]freemail[pont]hu2012-05-30 11:10
A FELADATOKAT ÚGY KELL MAJD MEGOLDANOTOK, HOGY ELOLVASSÁTOK A FELADATOKHOZ TARTOZÓ SZÖVEGEKET, ÉS VÁLASZOLTOK AZ EZEKKEL KAPCSOLATBAN FELTETT KÉRDÉSEKRE.

HA EGY OLDALT BEFEJEZTETEK, LAPOZZATOK A KÖVETKEZŐRE!

Ezeket mind felolvastam jó tanácsként reggel a kompetenciamérős kis füzetből.
 
#2395  Peer Krisztinapeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2012-05-29 11:25
Az ofoe szekció anyaga, a közös munka eredménye
 
#2394  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-05-27 12:18
Tegnap kb. 200 fő részvételével sikeresen lezajlott a Digitális Pedagógus Konferencia az ELTE Iskolapedaqógiai Központja és az OFOE szervezésében. Aki elmulasztotta, és kíváncsi rá, a plenáris előadásokat, a kerekasztal-beszélgetést, valamint az IKT-s jó gyakorlatok pályázat győzteseinek bemutatóját megnézheti a konferencia honlapján . Az eseményről a későbbiekben részletesen is tájékoztatunk majd, de a kapcsolódó online tanulmánykötet ugyanezen a portálon már két napja lapozható.
 
#2393  Peer Krisztinapeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2012-05-25 12:26
Kapható a digitalis_de_generáció kötete!!!

http://undergroundkiado.hu/index.php?konyvet=olvass&aloldal=ofoe-digitalis_de_generacio&id=121
 
#2392  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-05-24 17:47
Kedves Éva! Nem kell, és nem szabad a pedagógusnak az említett módon beszélnie a gyerekekkel. Meg a felnőtteknek sem egymással. És sajnos azt sem lehet mondani, hogy ez a jelenség kivételes lenne. Tudom, nehéz az élet, nagy a bizonytalanság, erősödik a bizalmatlanság (pedagógusok és a szülők között is, kölcsönösen), és ha a gyerekek ezt tapasztalják, mit várhatunk a jövőtől? Mit lehetne tenni az ilyen és ehhez hasonló esetekben?
 
#2391  Évabevabi[kukac]citromail[pont]hu2012-05-23 12:41
Tiszteletem!
Kérdezném, hogy egy pedagógusnak miért kell úgy beszélnie /ordítania/ egy 8 éves gyerekkel / persze más ne hallja/, hogy nem kötelező ebbe az iskolába járni és az Állatkertbe való és egy pszichológus kellene neki. Persze a szülőnek ezt már elfelejti mondani. Hogy fognak felnőni ezek a gyerekek, mit várunk tőlük, nem azt mondom, hogy ne vonják felelőségre,mert igen is tisztázni kell a dolgokat. De egy gyerek így nem tudja megvédeni magát. Szomorú, hogy eljutottunk idáig.
 
#2389  Peer Krisztinapeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2012-05-19 21:15
Kedves Isti!

Bár nem írja, ön milyen viszonyban áll az érintett diákkal (vagy tanárral), de érezhetően nagyon felháborítja a pedagógus viselkedése. Azt gondolom, mindenképpen beszélni kell az osztályfőnökkel és ezt a gyerek szüleinek kellene megtennie. Természetesen mindent a gyerekkel előtte érdemes egyeztetni, ne a háta mögött történjenek a dolgok. A személyes beszélgetés, a sérelmek megfelelő formában történő közlése és a pozitív megoldások keresése segítheti a probléma megoldását.
 
#2388  Peer Krisztinapeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2012-05-19 21:08
Kedves Zsuzsi,

A felnőtt lét küszöbén áll, értem a felháborodását, ugyanakkor olyan ügyben kér segítséget, amiben látatlanul, ismeretlenül, interneten keresztül nehéz lenne segíteni. Ha mindenképpen úgy érzi, nem tud a szüleivel beszélni egyedül, külső szakemberre van szüksége, azt javaslom, keressen fel személyesen egy szakembert (pszichológust) egy gyermekjóléti szolgálatnál, vagy családsegítő szolgálatnál, vagy ha van, az iskolájában. Az ő segítségével talán le tud ülni a szüleivel és közösen át tudják beszélni a problémát, mert nélkülük ebben nem történhet elmozdulás. Egy pszichológus segíthet Önnek is ebben a nehéz élethelyzetben és a támogatásával előre lendítheti a probléma megoldását.
 
#2387  IstiCserk42[kukac]gmail[pont]com2012-05-17 14:55
Jonapot azt szeretnem megkérdezni mit tehetek abban az esetben ha az osztály főnökök hazudozik az igazgatónak és az orvosi (érvényes orvosi pecséttel ellátott) igazolást a szülői igazolás hoz írja. Továbbá kinéz magának egy gyereket akit ki akar közösiteni az osztályból és megnem magyarázható okokból kifolyólag a diák rossz hírnevet kelti és kirúgási szándékát nyilvánosan is az osztálytársak tudtára hozta. A diákot szánalmasnak nevezi és diszkriminalja a közösségi életből. Az órán tanár létére ha kedve szottyan felfüggeszti az órát és telefonjan játszik. Az osztályfőnöke teendőket a facebookos csoportban intézi ami szerintem diszkriminatív azokkal szemben akiknek nincs anyagi hátterük az internet fedezésére. Továbbá a fent említett diákot kizárta a csoportból . A diák aki teljes lelki sokakban el emiatt a tanár miatttavaly osztály első volt idén meg 4.5 ős átlag ja van és most is osztály első , és tavaly dicséretet is kapott. A kérdésem hogy az eddigi problémák megoldhatoak-e vagy jogi segítséghez kell forduljak? Előre is köszönöm a válaszuk egy felháborodott ismeros
 
#2385  Zsuzsivzsuzsa20[kukac]citromail[pont]hu2012-05-17 11:18
Elnézés:
Nekem csak egyetlen gondom van édesanyám és édesapám nevel most középiskolába járok 18 éves leszek óktorberben de ez az iskola nem vezet sehova nem tudok erről a szakról továbbtanulni meg még az is itt van hogy az iskolában a többiek mindig kigúnyolnak találtam most Magyarországon egy jó hírű iskolát de a szüleim nem engedig arra hivatkozva hogy nincs pénz de ez így nem igaz meg arra is hivatkoznak de tényleg én itthon nem tudok soha úgy sem tanulni sem koncentrálni mert sokan vagyunk és mindig hangzavar van de mondtam hogy vállalok külföldön diákmunkát is de nem engedik azt mondják hogy nem vagyok még nagykorú így nem dönthetek az életemről még de tudom hogy sokall jobb lenne őt ahol nem ismernek ennyien de hiába akarom elmondani nekik nem hallgatnak meg azt mondják hogy nem de én itt tényleg szenvedek nem lehet rá olyan módot találni erre hogy dönthessek én és nem ők nincs valami erre a gondra

köszönöm előre is a választ
 
#2384  Gazsiviak[kukac]chello[pont]hu2012-05-15 22:38
Aztabetyármindenit! A gyerek szemüvegére vigyázzon a tanár, mert ha nem, akkor aztán rendőrségi ügy lesz a dologból, úgysincs más dolguk.
Aztán a "sajátos nevelésű" (ezt többször elolvastam) gyerek nem viselkedik normálisan, és ez miért van? Csókolom, mert sajátosan neveli.
Becsülöm a válaszolók türelmét. (Egyébként négy nem sajátosan nevelt fiam van, akik már hagytak el szemüvegüket.)
Asszem nem lapozok vissza a többi üzenetet olvasni, mert eléggé elvette a kedvem a szülőktől ez az egy oldal is.
 
#2383  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2012-04-28 15:41
A Kölöknet portálon egy rendkívül izgalmas videósorozat látható: Horváth Ida beszélget Horváth Magdolna családterapautával a családon belüli kapcsolatokról, konfliktusokról.
A nyolc tízperces beszélgetés címei:
Együttműködés a családban
Az unoka mint "eszköz"
Szerepzavarok
A lányom mindent másképp csinál
A nagyszülő is szülő
A nagyszülők és a mozaikcsalád
Veszteségek a családban
Nézd meg a lányát, vedd el az anyját!
 
#2382  Peer Krisztinapeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2012-04-24 19:25
Kedves Zsuzsa!

Nem írta, milyen diagnózisa van gyermekének, de úgy gondolom - kicsit látatlanban - hogy érdemes lenne a kezelő pszichológust, pszichiátert felkeresni és elmondani a problémát, ugyanis lehet, hogy másik gyógyszerre is szüksége van gyermekének, vagy nincs jól beállítva a jelenlegi. Feltételezem az órai odafigyelés, koncentráció leeresztése történik a szünetben, amikor gyermeke nem tudja indulatait szabályozni. A szakember felkeresése nemcsak a gyógyszer miatt lenne tanácsos, hanem átbeszélve a konkrét problémát, helyzeteket, talán tudnak önnek és a pedagógusoknak is segíteni.
 
#2381  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-04-24 17:06
Nagyon sajnálom, hogy már ennyire elmérgesedett, és a hatóságnál van az ügy. Remélem, azért minden szerencsésen végződik, és Ön meg a gyerek is megnyugszik. A legjobbakat kívánom a továbbiakhoz.
 
#2380  kovács józsefnéari670518[kukac]freemail[pont]hu2012-04-24 16:49
Tiszteletem
csak sajnos itt nem foglalkozott a tanárnö semmivel 12 éves gyerek 3 nap alatt nem szokja meg a szemüveget egyépként meg mivel a tanárnönek fontosabb volt az alapitványiest minthogy segitsen kideriteni miis történt valojában igy átadtam a rendörségnek az ügyet majd ök kideritik miis történt valojában mellesleg a hozzáállásuk sem tetszett mert ma vitték úszni a gyerekeket és a buszvezetőjétöl megkérdeztem idézem:neharagudjon nem találtak egy szemüveget a buszon?felháborodva közölte hogy őtet ne gyanusitsam pedig szerintem ebben a mondatba semmi olyat nem mondtam azért köszönöm válaszát
 
#2379  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-04-24 15:04
Tisztelt Kovács Józsefné!
Megértem a felindulását, hiszen egy szemüveg, amellett, hogy a gyerek számára fontos eszköz, nem kétfilléres cikk. A pedagógus nyilván köteles biztosítani az értékek megőrzésének a feltételeit, feltételezhetően más gyereknél is voltak olyan holmik (pl. karóra), amire vigyázni kellett. Megjegyzem: egy 12 éves gyerektől már elvárható, hogy vigyázzon a holmijára. Érdemes utána kérdezni, hogy ebben az esetben pontosan mi történt, kit terhel valójában a felelősség.
Tudni kellene azt is, hogy az iskola házirendje miként szabályozza a hasonló ügyeket. Mivel az úszás kötelező foglalkozás, tanítási időnek számít, az ott rögzített szabályok ebben az esetben is érvényesek.
Az javaslom, hogy próbálja tisztázni az érintett tanárral és a gyerekkel a körülményeket. Ha nem sikerül ilyen körben rendezni, megnyugtatóan lezárni a problémát, kérje az osztályfőnök, s ha ez is kevésnek bizonyul, az igazgató segítségét. Nagyon fontos, hogy indulatok nélkül és tárgyszerűen próbáljanak eljárni.
 
#2378  Pap Zsuzsanakapidani[kukac]freemail[pont]hu2012-04-24 09:04
Tiszteletem
Arra lennék kíváncsi hogy sajátos nevelésű jó tanuló gyermekem 9 éves és az iskolai szünetekben kezelhetetlenné válik agresszív a tanárokkal és a többi diákkal egyaránt hiába áll gyógyszeres kezelés alatt nem tudják irányítani vagy lenyugtatni bizonyos játékokat nem tud abbahagyni.
Pl: katonásat, komandosat játszanak mert fiuk és annyira belemélyed hogy ténylegesen megüt megrúg másokat annyira hogy orvosi ellátásra szorul a másik gyermek. Vagy labdajáték hirtelen abbahagyatásánál a tanárokkal lesz agresszív. Ha van valami ötletük, hogy ezt a problémát hogyan tudnánk megoldani megköszönném. A tanárok elmondása szerint ezek a problémák az órán nem állnak fenn akkor jól motiválható és nyugodt figyelmes szorgalmas segítségüket előre is köszönöm
 
#2377  kovács józsefnéari670518[kukac]freemail[pont]hu2012-04-23 17:30
Tiszteletem!
érdeklödni szeretnék hogy olyan esetbe mikor az iskolába kötelezövé teszik az úszást és kötelező levenni a szemüveget a gyereknek mértnem vállal felelöséget a tanárnö ha eltünik a gyerek szemüvege? abban az esetbe még megérteném ha a gyerek kiránduláson vagy szünetbe leveszi és úgy tünik el akkor egyértelmü hogy a 12 éves gyerek a felelös dehamár kötelezik rá hogy levegye és semmilyen biztonságos hely nincs az öltözöbe akkor szerintem a tanárnö a felelös hiába volt záva az öltözö az uszodába mégis eltünt a szemüveg és ráadásul csak 3 napig tudta hordani a lányom sajnos az iskola mossa kezeit ez felháboritó
 
#2376  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-04-16 15:37
Kedves Kérdezőnk! Sajnos nem tudunk segíteni, hiszen nem ismerjük az ügy részleteit. Ez jellegzetesen olyan probléma, amit a helyszínen kell megoldani, indulatmentesen elintézni. Ön most joggal sértett és elkeseredett, félti a gyerekét. Az osztályfőnökkel kellene először is tisztázni az ügyet, az osztályon belül megvizsgálni, hogy valójában mi, és miért történt. Nem derül ki a leveléből, hogy melyik évfolyamról van szó, nyilván más az eljárási mód ötödikben, mint nyolcadikban. Fontos lenne tudni azt is, hogy maga az érintett gyerek hogyan látja a dolgot. Lehet, hogy – mivel a konfliktus kezelése – nem történt meg azonnal, a helyzet már nehezebben orvosolható, de talán még nem mérgesedett el annyira, hogy ne lehessen megbeszélni, megnyugtatni a kedélyeket. Mit tud kezdeni ezzel a dologgal egy külső ember? A hatóság? Az önkormányzat? A levele alapján nem tudunk mást javasolni, mint a türelmes, határozott és tárgyilagos kommunikációt. Ha a gyerekét ez nagyon megviseli, akkor mindenek előtt őt kellene megnyugtatni, és segíteni neki abban, hogy rendeződjön a kapcsolata a társaival. Minden más ezután következik. Remélem, sikerül megnyugtatóan lezárni az ügyet.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.04.18.
Odaszúrt az MTA Palkovicséknak egy méretest
Az ITM eddig nem árulta el, hogy javítaná a magyar innovációs teljesítményt, sőt a kormány adós egy részletes tanulmánnyal, de addig is az MTA összeálított egyet, az Eötvös 2020+ anyagot...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.17.
Ötéves technikumok lesznek a szakgimnáziumokból
2020 szeptemberétől a mostani szakgimnáziumok ötéves technikummá, a szakközépiskolák pedig hároméves szakképző iskolákká alakulnak – jelentette be Pölöskei Gáborné, az Innováció...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.04.15.
Megreformálnák a tanári pályaalkalmasságit
Jelenlegi formájában nem tölti be valódi szerepét a pedagógusok pálya­alkalmassági vizsgálata az érintett oktatók és hallgatók szerint. A felvételi részét képező vizsgálat jórészt...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A gyermekek érdekét helyezi előtérbe a szaktárca
Az Igazságügyi Minisztérium lépéseket készül tenni azért, hogy a gyermekek legfőbb érdekét szem előtt tartó szabályozás szülessen az úgynevezett jogellenes gyermekelviteli ügyekben....
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.04.15.
A több napja tartó lengyel tanársztrájkról
Ez a magyar médiában néhány példától (itt, itt, itt és itt) eltekintve egyelőre nem kapott nagy figyelmet. A cikkben a sztrájk okait és körülményeit járom körül, mely a Taní-tani Online...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.04.13.
Félelmetes, hogy itt tartunk, és az is félelmetes, hogy nem tiltakozunk
Elnézve az eseményeket, a reakciókat, az általános folyamatokat, komolyan megkérdőjeleződik bennem, van-e értelme az egésznek. Mennyivel egyszerűbb lenne szülőként kimenekíteni a saját...
(Forrás: ckpinfo)
--
2019.04.13.
Orbán Viktor ma azt tesz az oktatás rendszerével, amit akar
Az oktatás szereplői közül mára lényegében már csak a diákok azok, akik érdemben lennének képesek hallatni a hangjukat, de a NER résen van: a kormány ellen többször és több fórumon...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.04.13.
Palkovics szerint az MTA átláthatatlan, év végéig pedig át kell szervezni
Cáfolta az MTA hivatalos közleményében Palkovics László innovációs- és technológiai minisztérium Hír Televíziónak adott korábbi nyilatkozatát, melyben azt állította:„A magyar kormá...
(Forrás: mérce)
--
2019.04.13.
Fergeteges magyar siker a lányoknak rendezett matematikai diákolimpián
Kerekes Anna aranyérmet, Hámori Janka ezüstöt, Kocsis Anett és Mészáros Anna bronzérmet szerzett, ezzel Magyarország összesítésben a 8. lett az idén kilencedszer megrendezett Európai Leá...
(Forrás: Qubit)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek