OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#2389  Peer Krisztinapeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2012-05-19 21:15
Kedves Isti!

Bár nem írja, ön milyen viszonyban áll az érintett diákkal (vagy tanárral), de érezhetően nagyon felháborítja a pedagógus viselkedése. Azt gondolom, mindenképpen beszélni kell az osztályfőnökkel és ezt a gyerek szüleinek kellene megtennie. Természetesen mindent a gyerekkel előtte érdemes egyeztetni, ne a háta mögött történjenek a dolgok. A személyes beszélgetés, a sérelmek megfelelő formában történő közlése és a pozitív megoldások keresése segítheti a probléma megoldását.
 
#2388  Peer Krisztinapeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2012-05-19 21:08
Kedves Zsuzsi,

A felnőtt lét küszöbén áll, értem a felháborodását, ugyanakkor olyan ügyben kér segítséget, amiben látatlanul, ismeretlenül, interneten keresztül nehéz lenne segíteni. Ha mindenképpen úgy érzi, nem tud a szüleivel beszélni egyedül, külső szakemberre van szüksége, azt javaslom, keressen fel személyesen egy szakembert (pszichológust) egy gyermekjóléti szolgálatnál, vagy családsegítő szolgálatnál, vagy ha van, az iskolájában. Az ő segítségével talán le tud ülni a szüleivel és közösen át tudják beszélni a problémát, mert nélkülük ebben nem történhet elmozdulás. Egy pszichológus segíthet Önnek is ebben a nehéz élethelyzetben és a támogatásával előre lendítheti a probléma megoldását.
 
#2387  IstiCserk42[kukac]gmail[pont]com2012-05-17 14:55
Jonapot azt szeretnem megkérdezni mit tehetek abban az esetben ha az osztály főnökök hazudozik az igazgatónak és az orvosi (érvényes orvosi pecséttel ellátott) igazolást a szülői igazolás hoz írja. Továbbá kinéz magának egy gyereket akit ki akar közösiteni az osztályból és megnem magyarázható okokból kifolyólag a diák rossz hírnevet kelti és kirúgási szándékát nyilvánosan is az osztálytársak tudtára hozta. A diákot szánalmasnak nevezi és diszkriminalja a közösségi életből. Az órán tanár létére ha kedve szottyan felfüggeszti az órát és telefonjan játszik. Az osztályfőnöke teendőket a facebookos csoportban intézi ami szerintem diszkriminatív azokkal szemben akiknek nincs anyagi hátterük az internet fedezésére. Továbbá a fent említett diákot kizárta a csoportból . A diák aki teljes lelki sokakban el emiatt a tanár miatttavaly osztály első volt idén meg 4.5 ős átlag ja van és most is osztály első , és tavaly dicséretet is kapott. A kérdésem hogy az eddigi problémák megoldhatoak-e vagy jogi segítséghez kell forduljak? Előre is köszönöm a válaszuk egy felháborodott ismeros
 
#2385  Zsuzsivzsuzsa20[kukac]citromail[pont]hu2012-05-17 11:18
Elnézés:
Nekem csak egyetlen gondom van édesanyám és édesapám nevel most középiskolába járok 18 éves leszek óktorberben de ez az iskola nem vezet sehova nem tudok erről a szakról továbbtanulni meg még az is itt van hogy az iskolában a többiek mindig kigúnyolnak találtam most Magyarországon egy jó hírű iskolát de a szüleim nem engedig arra hivatkozva hogy nincs pénz de ez így nem igaz meg arra is hivatkoznak de tényleg én itthon nem tudok soha úgy sem tanulni sem koncentrálni mert sokan vagyunk és mindig hangzavar van de mondtam hogy vállalok külföldön diákmunkát is de nem engedik azt mondják hogy nem vagyok még nagykorú így nem dönthetek az életemről még de tudom hogy sokall jobb lenne őt ahol nem ismernek ennyien de hiába akarom elmondani nekik nem hallgatnak meg azt mondják hogy nem de én itt tényleg szenvedek nem lehet rá olyan módot találni erre hogy dönthessek én és nem ők nincs valami erre a gondra

köszönöm előre is a választ
 
#2384  Gazsiviak[kukac]chello[pont]hu2012-05-15 22:38
Aztabetyármindenit! A gyerek szemüvegére vigyázzon a tanár, mert ha nem, akkor aztán rendőrségi ügy lesz a dologból, úgysincs más dolguk.
Aztán a "sajátos nevelésű" (ezt többször elolvastam) gyerek nem viselkedik normálisan, és ez miért van? Csókolom, mert sajátosan neveli.
Becsülöm a válaszolók türelmét. (Egyébként négy nem sajátosan nevelt fiam van, akik már hagytak el szemüvegüket.)
Asszem nem lapozok vissza a többi üzenetet olvasni, mert eléggé elvette a kedvem a szülőktől ez az egy oldal is.
 
#2383  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2012-04-28 15:41
A Kölöknet portálon egy rendkívül izgalmas videósorozat látható: Horváth Ida beszélget Horváth Magdolna családterapautával a családon belüli kapcsolatokról, konfliktusokról.
A nyolc tízperces beszélgetés címei:
Együttműködés a családban
Az unoka mint "eszköz"
Szerepzavarok
A lányom mindent másképp csinál
A nagyszülő is szülő
A nagyszülők és a mozaikcsalád
Veszteségek a családban
Nézd meg a lányát, vedd el az anyját!
 
#2382  Peer Krisztinapeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2012-04-24 19:25
Kedves Zsuzsa!

Nem írta, milyen diagnózisa van gyermekének, de úgy gondolom - kicsit látatlanban - hogy érdemes lenne a kezelő pszichológust, pszichiátert felkeresni és elmondani a problémát, ugyanis lehet, hogy másik gyógyszerre is szüksége van gyermekének, vagy nincs jól beállítva a jelenlegi. Feltételezem az órai odafigyelés, koncentráció leeresztése történik a szünetben, amikor gyermeke nem tudja indulatait szabályozni. A szakember felkeresése nemcsak a gyógyszer miatt lenne tanácsos, hanem átbeszélve a konkrét problémát, helyzeteket, talán tudnak önnek és a pedagógusoknak is segíteni.
 
#2381  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-04-24 17:06
Nagyon sajnálom, hogy már ennyire elmérgesedett, és a hatóságnál van az ügy. Remélem, azért minden szerencsésen végződik, és Ön meg a gyerek is megnyugszik. A legjobbakat kívánom a továbbiakhoz.
 
#2380  kovács józsefnéari670518[kukac]freemail[pont]hu2012-04-24 16:49
Tiszteletem
csak sajnos itt nem foglalkozott a tanárnö semmivel 12 éves gyerek 3 nap alatt nem szokja meg a szemüveget egyépként meg mivel a tanárnönek fontosabb volt az alapitványiest minthogy segitsen kideriteni miis történt valojában igy átadtam a rendörségnek az ügyet majd ök kideritik miis történt valojában mellesleg a hozzáállásuk sem tetszett mert ma vitték úszni a gyerekeket és a buszvezetőjétöl megkérdeztem idézem:neharagudjon nem találtak egy szemüveget a buszon?felháborodva közölte hogy őtet ne gyanusitsam pedig szerintem ebben a mondatba semmi olyat nem mondtam azért köszönöm válaszát
 
#2379  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-04-24 15:04
Tisztelt Kovács Józsefné!
Megértem a felindulását, hiszen egy szemüveg, amellett, hogy a gyerek számára fontos eszköz, nem kétfilléres cikk. A pedagógus nyilván köteles biztosítani az értékek megőrzésének a feltételeit, feltételezhetően más gyereknél is voltak olyan holmik (pl. karóra), amire vigyázni kellett. Megjegyzem: egy 12 éves gyerektől már elvárható, hogy vigyázzon a holmijára. Érdemes utána kérdezni, hogy ebben az esetben pontosan mi történt, kit terhel valójában a felelősség.
Tudni kellene azt is, hogy az iskola házirendje miként szabályozza a hasonló ügyeket. Mivel az úszás kötelező foglalkozás, tanítási időnek számít, az ott rögzített szabályok ebben az esetben is érvényesek.
Az javaslom, hogy próbálja tisztázni az érintett tanárral és a gyerekkel a körülményeket. Ha nem sikerül ilyen körben rendezni, megnyugtatóan lezárni a problémát, kérje az osztályfőnök, s ha ez is kevésnek bizonyul, az igazgató segítségét. Nagyon fontos, hogy indulatok nélkül és tárgyszerűen próbáljanak eljárni.
 
#2378  Pap Zsuzsanakapidani[kukac]freemail[pont]hu2012-04-24 09:04
Tiszteletem
Arra lennék kíváncsi hogy sajátos nevelésű jó tanuló gyermekem 9 éves és az iskolai szünetekben kezelhetetlenné válik agresszív a tanárokkal és a többi diákkal egyaránt hiába áll gyógyszeres kezelés alatt nem tudják irányítani vagy lenyugtatni bizonyos játékokat nem tud abbahagyni.
Pl: katonásat, komandosat játszanak mert fiuk és annyira belemélyed hogy ténylegesen megüt megrúg másokat annyira hogy orvosi ellátásra szorul a másik gyermek. Vagy labdajáték hirtelen abbahagyatásánál a tanárokkal lesz agresszív. Ha van valami ötletük, hogy ezt a problémát hogyan tudnánk megoldani megköszönném. A tanárok elmondása szerint ezek a problémák az órán nem állnak fenn akkor jól motiválható és nyugodt figyelmes szorgalmas segítségüket előre is köszönöm
 
#2377  kovács józsefnéari670518[kukac]freemail[pont]hu2012-04-23 17:30
Tiszteletem!
érdeklödni szeretnék hogy olyan esetbe mikor az iskolába kötelezövé teszik az úszást és kötelező levenni a szemüveget a gyereknek mértnem vállal felelöséget a tanárnö ha eltünik a gyerek szemüvege? abban az esetbe még megérteném ha a gyerek kiránduláson vagy szünetbe leveszi és úgy tünik el akkor egyértelmü hogy a 12 éves gyerek a felelös dehamár kötelezik rá hogy levegye és semmilyen biztonságos hely nincs az öltözöbe akkor szerintem a tanárnö a felelös hiába volt záva az öltözö az uszodába mégis eltünt a szemüveg és ráadásul csak 3 napig tudta hordani a lányom sajnos az iskola mossa kezeit ez felháboritó
 
#2376  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-04-16 15:37
Kedves Kérdezőnk! Sajnos nem tudunk segíteni, hiszen nem ismerjük az ügy részleteit. Ez jellegzetesen olyan probléma, amit a helyszínen kell megoldani, indulatmentesen elintézni. Ön most joggal sértett és elkeseredett, félti a gyerekét. Az osztályfőnökkel kellene először is tisztázni az ügyet, az osztályon belül megvizsgálni, hogy valójában mi, és miért történt. Nem derül ki a leveléből, hogy melyik évfolyamról van szó, nyilván más az eljárási mód ötödikben, mint nyolcadikban. Fontos lenne tudni azt is, hogy maga az érintett gyerek hogyan látja a dolgot. Lehet, hogy – mivel a konfliktus kezelése – nem történt meg azonnal, a helyzet már nehezebben orvosolható, de talán még nem mérgesedett el annyira, hogy ne lehessen megbeszélni, megnyugtatni a kedélyeket. Mit tud kezdeni ezzel a dologgal egy külső ember? A hatóság? Az önkormányzat? A levele alapján nem tudunk mást javasolni, mint a türelmes, határozott és tárgyilagos kommunikációt. Ha a gyerekét ez nagyon megviseli, akkor mindenek előtt őt kellene megnyugtatni, és segíteni neki abban, hogy rendeződjön a kapcsolata a társaival. Minden más ezután következik. Remélem, sikerül megnyugtatóan lezárni az ügyet.
 
#2375  sikeresvadri99[kukac]gmail[pont]com2012-04-13 06:52
Tiszteletem!
Segítséget szeretnék kérni az alábbi ügyben!
Gyermekem,aki Általános Iskolai tanuló,Tanítási idő alatt"erkölcsi "kár érte.Testnevelési óra után a gyermekem vissza szerette volna venni magára az utcai pólóját,és az emberi ürülékkel össze volt kenve.
Megkereste az iskolát,aki kérte,hogy ne forduljak sehová,mert ők majd iskolán belül ezt elintézik,az iskola jó hírét emlegetve.-Az osztályfőnök,csak türelemre intett.
Eltelt 3 hét...türelmesen vártam,de senki nem keresett meg,hogy milyen lépéseket tettek az ügyben!
Gyermekem elmondása szerint többször behívatta az igazgatónő,kérdéseket feltéve,hogy biztos,hogy igazat mond-e,szerencse,hogy gyermekem rögtön megmutatta az osztálytársainak,hogy valóban attól kellemetlen illatú a ruházata.
Jelenleg ott tartunk,hogy gyermekemet az iskolában csúnya jelzőkkel illetik,illetve már az egész iskola az én gyermekem esetén"nevet"Mit tehetek,merre induljak?
Önkormányzat?
Köszönöm,ha valaki tud segíteni.
 
#2374  Macsmacs[kukac]gmail[pont]com2012-03-25 07:06
Nincsenek oligarchák, csak éppen pókhálószerűen szövik át a magyar társadalmat káros tevékenységükkel. Ennek beismerése mindkét politikai oldalnak rendkívül kellemetlen,ezért nem érdekük.
 
#2373  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-03-24 09:36
A Digitális Nemzedék Konferencia online kötete már olvasható a neten. További információk (ptrezentációk, képek, tanulmányok) a konferencia témájával kapcsolatban bőségesen találhatók a digitalisnemzedek.hu honlapon.
 
#2372  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-03-23 17:20

Kettős magyar siker az innovatív tanárok európai fórumán

Minden eddiginél eredményesebben szerepeltek a magyar pedagógusok a Microsoft Partners in Learning Lisszabonban rendezett európai fórumán: Klacsákné Tóth Ágota első, Gergelyi Katalin pedig második helyet szerzett, és továbbjutott az Athénban novemberben sorra kerülő nemzetközi döntőbe.
 
#2371  Ofoeosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-03-22 19:38
E-learning fórum az iskolavezetésről

Az Európai Szakpolitikai Hálózat az Iskolavezetésről (European Policy Network on School Leadership) 6 hetes e-learning fórumot indít, melynek célja, hogy párbeszédet teremtsen az iskolavezetés témájában érintett szakemberek (döntéshozók, gyakorló iskolavezetők, kutatók, szociális partnerek) között.

Az e-learning fórum webináriumokból, online tematikus beszélgetésekből és videókból áll, melyeket a hálózat tudástárában található referenciaanyagok egészítenek ki. A fórum 2012. március 26. és május 4. között lesz elérhető a szervezet honlapján. A részletes program is onnan tölthető le.

Az első webinárium március 26-án 15:00 órakor lesz „International Developments in System Leadership” címmel, ugyanezen a héten jelenik meg a „Working with partners and the external environment” című vitaindító cikk. Mindkét esemény után egész héten lehetőség nyílik a kapcsolódó beszélgetésekben való részvételre.
 
#2370  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-03-15 09:43
Nyáry Krisztián: Szabadság, szerelem, szerelem, szerelem
Egy jó forradalomhoz szerelem is kell, ezt minden valamire való szabadsághős tudja. A történelemkönyvek és az ünnepi beszédek szeretnek elfeledkezni arról, hogy a márciusi fiatalok nemcsak márciusiak, hanem valódi hús-vér fiatalok voltak. Sőt idősebb társaik sem voltak romantikus pózba dermedt élő szobrok, mint ahogy az iskolai ünnepségeken látjuk őket. Udvaroltak, álmodoztak, hódítottak, reménytelenül szerelmesek vagy épp hűtlenek voltak, mint bárki más. (Index)
 
#2369  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-03-12 23:28
A Digitális nemzedék konferencia nagyon sikeres volt. Május 26-án kerül sor a folytatásra: a Digitális pedagógus konferenciára. A rendezvény weblapja és Facebook oldala máris elérhető! Várjuk az érdeklődőket online és majd offline is!
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.11.22.
A serdülők 80 százaléka nem él elég aktív életet, amivel kockáztatják az egészségüket a WHO új jelentése szerint
Az ENSZ Egészségügyi Világszervezete szerint a helyzet súlyos, lépéseket kell tenni, hogy a fiatalok többet sportoljanak, mert az inaktivitás veszélyezteti az egészségüket. „Sürgős politikai...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.11.22.
Maruzsa Zoltán: A gyerekek érdekeit szem előtt tartva hoztuk meg a köznevelési törvény módosítását
Mint mondta, az óvodába lépés halasztása eddig a jegyző hatásköre volt, januártól azonban ez átkerül a kormányhivatalokhoz, amelyek az Oktatási Hivatal országos adatbázisa alapján fogj...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.11.22.
Az Emmi ígéri, figyelembe veszik a szülő véleményét is az iskolakezdésnél
Megjelent a Magyar Közlönyben egy kormányrendelet, ami több jogszabályt módosít a 2020-tól megváltozó beiskolázási és óvodakezdési rend érdekében. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma...
(Forrás: index)
--
2019.11.22.
Az Emmi a pedagógustüntetésről: S.O.R.O.S.
"A pedagógus és más szakszervezetek által ma bejelentett tüntetés, ismét az ellenzék és a Soros-hálózat politikai céljait, nem a pedagógusokat, pláne nem a gyermekeket szolgálja. Ugyanazok...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.11.21.
Nádori Gergely: A rossz oktatás is életeket követel
Azoktól a gyerekektől, akiknek ma nem nyújtunk megfelelő oktatást, tíz-húsz évet veszünk el. Mindezt a Családok éve és a Legfőbb kincsünk a gyermek transzparensek alatt. A legfurcsább,...
(Forrás: index)
--
2019.11.21.
Ha lesz budapesti szuperegyetem, a körvonalai már látszódnak
Polónyi István oktatáskutató a HVG Diploma 2020 kiadványának elmondta, hogy ezt a célt nem lehetetlen elérni, de éppen politikai döntés kellene hozzá. Szerinte ugyanis az, hogy egy magyar...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.11.21.
Nem mondom a gyerekemnek, hogy hazudjon, csak azért, hogy támogatást kapjunk
Elkezdődött a gyermekek otthongondozási díja (gyod) kapcsán az otthon ápolt gyerekek állapotfelmérése. Úgy tűnik, hogy a szülők nem véletlenül féltek a szigorú kritériumrendszertől....
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.11.20.
Harcolhat-e az iskolapszichológia a gyermekjogokért?
Nálunk nem az a legnagyobb baj, hogy nem elég gyors a folyamat, hanem, hogy visszafelé megyünk – és maguk a jogok sérülnek. Ahogy a diákoknak már nincs véleményezési joguk az iskolaigazgat...
(Forrás: mérce)
--
2019.11.20.
Emberi Erőforrások Minisztériuma: A gyermekek védelme mindennél fontosabb
A gyermekek védelme, egészséges testi-lelki-szellemi fejlődésük biztosítása mindennél fontosabb a magyar kormány számára – hangsúlyozta az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) a gyermekjogi...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot

((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).

--
  Tóth Zoltán

Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán

--
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek