OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#2346  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2012-01-23 18:27
Köszönjük, Rita! Achs Karcsi kapcsolódó írása itt található.
 
#2345  ritaefemerita[kukac]citromail[pont]hu2012-01-23 10:27
Ha valakit érdekel, elérhetőek a Magyar Nemzet digitalizált lapszámai, és így olvasható már online is az Achs tanár úr cikkére adott "válasz".

https://magyarnemzet.digitalstand.hu/ dec.16, 19.old.
Nem szerettem volna személyeskedni, egy megjegyzésem azért mégis volna. A szerző szerint érthetetlen Achs K. esélyegyenlőségi fejtegetése.
Budakeszi (az ország legtehetősebb települése) általános iskolájának volt igazgatója maga említette egy, az oktatásért felelős államtitkárral együtt tartott tusványosi kerekasztal-beszélgetésen, hogy "rendkívül konszolidált" iskolájába "jól szituált" gyermekek járnak, s 760 diákra mintegy 100 segítő felnőtt jut. Ilyen tapasztalati háttérrel könnyen érthetővé válik az Achs K. által sorolt egyedi esetek bagatellizálása és megoldásuknak a tanárok egyéni feladatkörébe sorolása (egyéni szoc. probléma). Érthetővé, de elfogadhatóvá semmiképpen sem.
 
#2344  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-01-22 10:28
„Éjszakai fürdőzés, koktél, egyetem, lehet hogy ezeket a programokat a jövőben meg kell gondolniuk a pécsi egyetem jogászhallgatóinak, miután szeptembertől megszűnik az ingyenes jogászképzés” – hangzott el a Kossuth Rádió déli krónikájában. Meghallgatható itt. (12 óra 2 perc 10 mp.)
 
#2343  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-01-20 20:23
Az Educatio Oktatási Szakkiállításon gimnazisták és egyetemisták tiltakoztak a kormány felsőoktatási politikája ellen. Nézzétek meg az erről készült videót!
 
#2342  Katica Vendégház Aggtelekcsabaver[kukac]mailbox[pont]hu2012-01-19 14:41
Olcsó és jó szállás csoportoknak,osztályoknak,családoknak Aggteleken!! www.aggtelekivendeghaz.hu
 
#2341  Zsurigo Works zsurigoworks[kukac]hotmail[pont]com2012-01-17 17:14
Tisztelt Szerkesztő,

azzal a tiszteletteljes kéréssel, kérdéssel keressük meg Önöket, hogy az általunk kiírt Kell egy mese! bábmese író pályázatot hogyan és milyen feltételekkel lehetne megjelentetni az Önök web oldalán további figyelmes gyermekeket terelgető tekintetek bevonzása céljából.
A pályázat megjelent már több helyen is, de szeretnénk, ha minél több mesét olvashatnánk!

Segítségüket előre is köszönjük!
Üdvözlettel

Baksa Zsuzsanna
Zsurigo Works
30 5834826
 
#2340  Gné B. Ágigoagnes[kukac]freemail[pont]hu2012-01-17 11:44
Tisztelt Válaszadó!
Jelenleg igazgató-helyettesként vezetői pótlékot kapok. Szeptemberben úgy alakult az iskolánkban a helyzet, hogy én lettem a 8.osztály osztályfőnöke is. Érdeklődnék, hogy ebben az esetben jár e nekem az osztályfőnöki pótlék? Köszönettel Gné
 
#2339  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2012-01-16 19:59
Kedves Kérdezők! Az OFOE nem foglalkozik munkajogi kérdések megválaszolásával. Ha valamelyik látogatónk tudja az itt megjelenő kérdésekre a korrekt választ, kérjük, segítsen az érdeklődőknek. Közreműködésüket előre is köszönjük.
 
#2338  Pappné Tímár Terézruzsaovoda[kukac]freemail[pont]hu2012-01-16 13:51
Tisztelt Válaszadó! a pedagógus túlóra kiszámításához kérem a segítségét. 2012 január 1-től változott-e a kiszámítás módja? vagy továbbta is garantált illetményt plusz potlékÖsszegét osztjuk 174 gyel plusz ennek az összegnek a fele. Köszönöm Pappné
 
#2337  Varga Gyulavgyula65[kukac]freemail[pont]hu2012-01-10 13:49
A seítségeteket kérném.
A 25 éves jubileumi jutalmamat szeretném megkapni, de nem tudom pontosan melyik törvényre hivatkozzam.
1986. 09.01-től 2011. 09.01-ig volt közalkamazotti munkaviszonyom, ami sajnos 2001-ben 4 hónapra megszakadt. 2012. 09.01-től egyházi fenntartásba került az iskolánk, így nem tudtam "bepótolni" a hiányzó 4 hónapot.
Viszont azt hallottam, hogy az 1992-es törvény alpján, ha ezt megelőzően volt más, nem közalkalmazotti munkaviszonyom, akkor az is beleszámít. Én 1983-84-ben autószerelőként dolgoztam, majd katona voltam és aztán lettem közalkalmazott.
Az lenne a kérdésem, hogy jár-e nekem törvényesen a 25 éves jubileumi jutalom?
Segítségeteket előre is köszönöm: Gyula
 
#2327  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2011-12-16 20:11
Karcsi! Az ajánlat egyértelműen a "nemzeti középosztálynak" szól, ha egyáltalán van ilyen kis hazánkban. Érdemes erről elolvasni Radó Péter írását az Oktpolcafén
 
#2326  achsaxkaro[kukac]vipmail[pont]hu2011-12-15 15:53
Tegnap egy beszélgetésben azt hallottam, hogy egy budapesti értekezleten elhangzott: csak nyocvan százalék feletti érettségivel lehessen a felsőoktatásba bekerülni, legyen meg azon gimnáziumok listája, akik erre vannak kijelölve, a többiek meg szakmákra készítsenek fel. Ez igaz lehet? Vagy én értettem félre, esetleg az, aki nekem mondta?
 
#2325  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2011-12-06 20:02
Feltesszük a cikket a honlapra is, és akkor ki-ki eldöntheti, hogy melyik cím illik jobban az íráshoz. Esetleg megszavaztatjuk...
 
#2324  achsaxkaro[kukac]vipmail[pont]hu2011-12-06 13:06
Segítség! A mai Magyar Nemzetben "Törvényt támogató gondoltsor" címen jelent meg az eredetileg "Könyörtelenül" címen beküldött cikkem - így olvassátok és tudjátok ezt! Készülök egy kicsi reakciót írni, de az már akkor sem olyan. Juli, elküldöm mindjárt a végleges szöveget.
 
#2323  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2011-12-03 20:05
Kedves Marika! Mi nem foglalkozunk munkajogi kérdésekkel, de kérjük azt a kedves Látogatónkat, aki megfelelő választ tud adni a kérdésre, segítsen a hozzánk forduló kérdezőnek.
 
#2322  Gyöngyösi Miklósnégyonmarika[kukac]freemail[pont]hu2011-12-02 16:39
T.OFOE!
Jubileumi jutalommal kapcsolatban kérdeznék.37 éves közalkalmazotti és 42 éves munkaviszonnyal (nő) az idén (2011. dec.-ben) elmennék nyugdíjba, de az iskolám a tanév végéig, még foglalkoztatna, szeptembertől már nem biztos. Kérdésem: 1. Igaz-e, hogy elveszítem a jub.jutalom lehetőségét azzal, ha dolgozom még júniusig?
2. Mi van, ha még egy tanévet 2012-13-ban is lenne lehetőségem nyugdíj mellett az iskolámban dolgozni, akkor mikor kapnám meg a jub. jutalmat?
3. Mi az a kizáró tény, hogy ne kapjak jub. jutalmat?
Köszönettel
Marika
 
#2315  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2011-11-16 21:05

EHHEZ AZ ÜGYHÖZ VALAMENNYIÜNKNEK KÖZÜNK VAN!

Tegnap óta tart fogadóórát a Hálózat a Tanszabadságért (HAT) a Kossuth téren. A nyitónap videóját itt lehet megnézni. Egész héten tart a projekt, oda lehet menni személyesen érdeklődni, és a Facebookon is figyelemmel kísérhetők az események a Oktpolcafe és a Tiltakozunk a köznevelési törvény elfogadása ellen elnevezésű csoportokban. A közszolgálati média hallgat, de az internet korában az információk nem zárhatók el a nyilvánosság elől.
 
#2314  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2011-11-16 07:30
Zajlik a köznevelési törvény vitája a Parlamentben. Figyeljetek oda a parlamenti vitára, és a tiltakozásokra a Házon belül és kívül. Nem maradhattok közömbösek, hiszen a következmények valamennyiünket érintenek.
L. Ritók Nóra írja a Nyomor széle blogban:„Egyet biztosan tudok már, mióta ezt csinálom. Azt, hogy az iskola önmagában sosem fogja megoldani a leszakadó rétegek problémáját. Az iskola falain belül, bármilyen szigorító intézkedéseket is vezessenek be, sosem lesz megoldás. De azt is tudom, hogy a rossz iskola felgyorsít folyamatokat. Aminek a következményei beláthatatlanok. És nagyon veszélyesek.”
 
#2313  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2011-11-15 11:57
A Gemini Gyerekkönyv Kiadó kezdeményezésére pályázati felhívás született, Rozsda lovag Iskolai Előadások Országos Versenye címmel. Részletes tájékoztató a kiadó honlapján . Ehhez kapcsolódik egy pedagógusoknak szóló workshop is, melyet 11. december 1-én, csütörtökön tartunk a FÜPI-ben.
 
#2312  Sszabojuha[kukac]gmail[pont]com2011-11-14 22:40
Tisztelt OFOE!
Az előző üzenetemben a pszichometriát szociometriára javítom!
Üdvözlettel:
Szabóné Juhász Ildikó
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.09.06.
Microsoft-botrány: újabb korrupciógyanús szálra bukkant Hadházy
A jelentésben szereplő történet szerint a NAV esetében egy Microsoft-alkalmazott tiltakozott is amiatt, hogy az úgynevezett alvállalkozónak nincsenek kompetenciái a munkához. Azonban felvilá...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2019.09.06.
"Kérdezd meg szüleidet, miért nem vagy megkeresztelve" – adja feladatul az ötödikes tankönyv
Bánhegyi könyve nem először kap publicitást: 2015-ben a tiltakozások hatására vissza kellett vonni az általános iskolák ötödik, a hatodik és a hetedik osztályaiból az általa írt tört...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.09.04.
„Füttyre indítható, fegyelmezett szolgahadat képezünk” – Exkluzív interjú Vekerdy Tamással és fiával, Dániellel
Az egyikük önmagában intézmény – bármit mond, az futótűzként terjed az interneten, és szavait anyák ezrei tekintik szinte szentírásnak. A másikuk elbújni szeret, és a szűkebb környezet...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.09.03.
A szelekció rendkívül nagy arányú növekedése a magyar iskolarendszerben 2010 és 2017 között. Nahalka István írása
Számtalan szakember és szervezet hívta már fel a figyelmet arra, hogy a szelekciós, illetve az esélyegyenlőtlenségek növekedését eredményező folyamatok egyre veszélyesebbek Magyarországon...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.09.03.
Friss felmérés: a pedagógusok 18%-a az első lehetséges alkalommal elhagyná a pályát
A gyorsjelentés szerint a válaszadók 79%-a szerint túl kevés az ellenszolgáltatás és túl nagy az elvárás, 21%-a várja, hogy javuljon a helyzet, ezen felül 21%-a munkahelyet változtatna, é...
(Forrás: eduline)
--
2019.09.03.
A szülők csak nem akarják úgy taníttatni a gyereküket, ahogy Orbán mondja
Ha saját gyerekeikről van szó, nem veszik be a családok, hogy a munkaalapú társadalom nevében ne gimnáziumba, hanem szakképzésbe adják őket. Az új tanévben is nagyjából ugyanannyian kezdik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.31.
A magyar oktatás színvonala 30 évvel maradt le a valóságtól, és ez a szám most megduplázódik
– mondta Rózsa Ildikó, a Resuli – a Megújuló Oktatásért Alapítvány vezetője a 24.hu-nak a köznevelési törvény módosításával kapcsolatban. A parlament júliusban szavazta meg a szeptembert...
(Forrás: 24.hu)
--
2019.08.31.
A köznevelési törvény módosításainak eltörlését kéri az ellenzék az Alkotmánybíróságtól
Az ellenzék ma sajtótájékoztatón jelentette be, hogy készített egy alkotmánybírósági beadványt, amely minden alkotmánysértő módosítást pontról pontra végigvesz, és kéri ezek eltö...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.31.
Vád alatt az érettségit közreadó nyomdász
Vádat emeltek az érettségi feladatokat kiszivárogtató nyomdai alkalmazott ellen – közölte a Bács-Kiskun Megyei Főügyészség. A vádirat szerint a 41 éves, lajosmizsei férfi egy helyi nyomd...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek