OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#2251  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2011-06-25 13:06
Nem jöttem rá magamtól, hogy az imént egy diákbaki(?) dúlta fel annyira Axot. Karcsi, remélem, már túl vagy a fénymásolóvá lett AA. kiváltotta megrázkódtatáson, annyira nem vészes az ügy, tudok ennél megrázóbbat is. Nem is keveset.
 
#2250  ...efemerita[kukac]citromail[pont]hu2011-06-25 11:03
Csak arra akartam utalni Ax-nak, talán kissé körülményesen, hogy nem érdemes egy jó tanárnak átértékelnie Tamási Áron gondolatát, csak mert egy diák ennyire üstökön ragadta Gogolt. Megfelelő ásványi anyag bevitelével és önbizalommal lehet még belőle bármi. És még mindig fennáll a lehetősége, hogy tényleg csak ennyire indiszponált volt.
 
#2249  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2011-06-25 07:46
Karcsi! Folytasd! Kitűnő abszurd darab indul. A fénymásolóvá átlényegült A.A. vajon most mit, pontosabban kit sokszorosít? Egyre kíváncsibb leszek...
 
#2248  ...efemerita[kukac]citromail[pont]hu2011-06-24 09:25
Ez igazán...egészen...izé..!
Az ontológiai optimizmus szerint azért vagyunk a világon, hogy mindent megmagyarázzunk benne.
Adott egy kidolgozott tétel, mely szerint Akakij Akakijevics folyton másol. Ezt az osztálylétszámnak megfelelő példányszámban fénymásolták, s kissé összemosódtak a dolgok.
Ami még valószínűbb: ez már a színpadra alkalmazás stádiuma, amikor is egy abszurd dráma formálódik a fejekben. A.A. nem egyszerűen a kezelője, hanem maga a fénymásoló.Izgalmasan indul.
 
#2247  axaxkaro[kukac]vipmail[pont]hu2011-06-23 06:39

"Akakij Akakijevics fénymásoló volt egy hivatalban."

(Azért vagyunk a világon, hogy valahol érettségiztessünk benne. - T. Á.)
 
#2246  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2011-06-10 10:20

Sürgés-forgás vagy iszapbirkózás? Setényi János és Radó Péter az aktuális oktatáspolitikáról az atv-ben.
 
#2245  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2011-06-03 09:59
Olvassátok el a múlt heti Magyar Narancsot a neten. Több mindanyiunkat érintő, izgalmas írás található benne: az iskolabezárásokról, a felsőoktatás átalakításáról, no meg arról, hogy megszüntetik a fiatalkorúak bíróságait. Csupa húsba vágó ügy. Figyeljetek már oda, mi zajlik körülöttünk!
 
#2244  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2011-05-23 07:56
A Pedagógia-Online Villanykönyvek tündöklése: az eBook használata a hétköznapokban és az oktatásban című rendezvényére ma 18 órai kezdettel kerül sor az ELTE PPK Kazinczy utcai épületében. A beszélgetés meghívott vendégei: Moldován István (Magyar Elektronikus Könyvtár, osztályvezető), Fehér Péter (egyetemi adjunktus, ELTE BTK, Kindle blogger), Főző Attila (eLearning szakértő, kutató, EDUCATIO), a beszélgetés moderátora: Ollé János. A részvétel offline és online is lehetséges. A rendezvény vágatlan felvétele az eseményt követően megtekinthető a portál webináriumában.
 
#2243  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2011-05-16 09:18
A Pedagógia-online portálon a konnektivista tanuláselméletről lesz szó ma este 18 órától. Online és offline is várják az érdeklődőket. A beszélgetés résztvevői: Fehér Péter (ELTE BTK), Kulcsár Zsolt (webergonómus, pszichológus), Ollé János (ELTE PPK) és a Didaktikai Szakosztály tagjai. Az adás a későbbiekben a portálon található webináriumban tekinthető meg.

 
#2241  Thalassa Házinfo[kukac]thalassahaz[pont]hu2011-04-26 12:19
A Thalassa Ház Pszichiátriai és Pszichoterápiás Rehabilitációs Intézet idén ismét megrendezi hagyományos tavaszi konferenciáját június 3-án
Témája: a családban biztonságos határokat és támogatást nem lelő, önmaga és környezete számára egyre megoldhatatlanabbnak tűnő problémát jelentő serdülők számára hol, s hogy van jól a segítség?
Részletek: www.thalassahaz.hu
 
#2240  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2011-04-15 08:02
A Magyar Narancs április 14-i számában jelent meg Becker András beszélgetése Achs Károllyal, Benedekné Fekete Hajnalkával (Terepmunkással). Leiner Károllyal (Zöld Béka Tanár Úrral) és L. Ritók Nórával. Nagyon izgalmas interjú a pedagógusok számára különösen érdekes tartalommal. Mindenkinek ajánljuk.
 
#2239  Terepmunkásfeketehajni[kukac]citromail[pont]hu2011-04-13 22:20
Négyen az oktatásról http://www.mancs.hu/
 
#2238  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2011-04-10 16:03
Hétfőn, április 11-én 18 órától izgalmas kerekasztal-beszélgetés lesz a pedagógia online-on Hidak a pedagógiában címmel. A beszélgetés résztvevői a TaníTani csapat tagjai: Harnos Nelli,Hegedűs Judit, Knausz Imre,Lencse Máté,L. Ritók Nóra,Nahalka István, Papp Ágnes, Trencsényi László. Kérdező, moderátor: Ollé János. Nézzétek meg, kérdezzetek, vitatkozzatok a minden pedagógus számára fontos témákról!
 
#2237  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2011-04-06 07:01
Az Underground Kiadó szeptemberben alakult, de már 100 fölött van az általa kiadott könyvek száma. Hiába esik olyan sok szó az E-bookról, a hagyományos könyvek iránti igény még ma is él. Hanczár Gergő a kiadó alapítója és főszerkesztője ad erről tévés interjút a Melanzs című műsorban.


 
#2236  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2011-04-04 19:01
Ma Hanczár Gergő, főszerkesztő a rádió Közelről című műsorában adott interjút az Underground Kiadóról. Meghallgathatjátok #2011-04-04" target="_blank">itt. (A beszélgetésre az adás utolsó 10 percében, tehát 17 óra 20-kor került sor.)


 
#2235  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2011-04-03 09:15
Örömmel tájékoztatjuk az érdeklődőket, hogy a múlt heti Underground-OFOE könyvbemutatóról szóló híradás már elolvasható a neten Jelenetek a valóságból címmel (Farkas Tímea, Vasárnapi Hírek).



 
#2234  Farkas Bélánégalagonya32[kukac]mailbox[pont]hu2011-04-01 15:18
Önök mint osztályfőnökök fegyelemmel kísérik a közösségi oldalakon az új kezdeményezéseket? Nekem is a diákjaim szólnak általában mert tudják hogy én nyitott vagyok minden új ötletre. Egyik hetedikes lányom hívta fel a figyelmemet hogy a zamárdi kalandpark facebook oldalán például osztálykirándulást nyerhet az osztályunk, nekünk már le van foglalva idén a programunk, de ha ilyen dolgot látok ahol az egész osztály együtt indulhat annak mindig külön örülök és bátorítom őket. Nagyon aranyos osztályok vannak fent egyébként az indulók között meg lehet őket nézni http://www.facebook.com/ZamardiKalandpark
 
#2233  Andrásrattaandras[kukac]yahoo[pont]com2011-04-01 15:07
Olvastam a sulivilág oldalról szóló bejegyzésüket, szerintem pont ugyanazt akarja, ami már réges régen megvan iwiwen vagy facebookon! Az iskolák saját közösséget klubbot lehet létrehozni, ez szerintem nem egy friss ötlet. Ennél kicsit többet vártam az oldaltól.
 
#2232  Farkas Bélánégalagonya32[kukac]mailbox[pont]hu2011-03-31 11:07
Kedves OFOE örömmel látom hogy már facebookon is egyre jobban és többet írnak :) Magam is sok időt töltök közösségi oldalakon. Ott még hamarabb értesülünk a friss tartalmakról amik az oldalon megjelennek.
 
#2230  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2011-03-29 08:47
A mi cikkeink is "lájkolhatók" már a honlapon. Éljetek a lehetőséggel!
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.05.18.
Ebbe az iskolába járatja gyerekeit a budai elit: 10-szeres a túljelentkezés, tandíj nincs
"Ha ma elmegyek egy 15 éves érettségi találkozóra, ott az egykori tanítványaim jó része olyan szakmában dolgozik vagy olyan foglalkozást végez, amiről fogalmam sincs, hogy mit jelent, egyszer...
(Forrás: Pénzcentrum)
--
2019.05.18.
Forradalmasítják a vak tanulók matematika oktatását
Ma már minden technológiai feltétel adott, hogy a közoktatásban a látássérült diákok ugyanolyan szinten tanulhassák a matematikát, mint a látó társaik. A szükséges matematikai leíró...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.05.18.
Ne szenvedjenek, mosolyogjanak, ha lecigányozzák őket
A több ezer, családjából kiemelt gyerek jó része roma, és a szakértők egy része szerint jó lenne, ha a többségük roma nevelőszülőhöz kerülhetne. Ők általában könnyebben megtalá...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.05.17.
Robotdiák helyettesít egy beteg gyereket a tanórákon Bécsben
Egy különleges diák, egy 30 centis robot is jár az osztrák főváros egyik általános iskolájába, a Volksschule Neilreichgasséba. Az AV1 névre hallgató robot az egyik tanulót, Dominikot helyettes...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.05.17.
Csak a politika szintjére ne süllyedjen le a vita – történelemtanítás másképp
Miért nem lehet hagyományos módon tanítani a történelmet? Mit kezdjen egy tanár a 20. századdal, amikor a politika is állandóan újra próbálja írni azt? Az ismeretekre vagy a diákok készs...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.05.17.
Az ombudsman szerint alapjogokba ütközik a kötelező nyelvvizsga bevezetése
Az intézkedés veszélyeire korábban többek között Aáry-Tamás Lajos, az oktatási jogok biztosa is felhívta a figyelmet, szerinte a felvételi rendszer bemeneti feltételeinek módosítása tö...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.05.14.
Ahelyett, hogy megvédenék, büntetik a prostitúcióra kényszerített gyerekeket
Április végén egy gyermekprostitúciós ügyben a bíró szigorúbb ítéletét azzal indokolta, hogy az elkövetés helyszínén az utóbbi években megsokasodtak az ilyen bűncselekmények. A helysz...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.05.14.
Rettegtek a gyerekek a súlyos lelki traumákat okozó óvónőtől, de semmi nem történt, amíg egy szülő feljelentést nem tett
Az olyan panaszokat, ahol nincs látható nyom, külső sérülés, sajnos nagyon nehéz bizonyítani – nyilatkozta a Népszavának Gyurkó Szilvia gyermekjogi szakértő. Tapasztalatai szerint az é...
(Forrás: népszava)
--
2019.05.14.
Friss kutatás: a munkahely nem helyettesíti az egyetemi tanulást
Egy kutatás szerint jelentős a lemorzsolódás az egyetemi alapképzéseken: a hallgatók 40 százaléka megszakítja tanulmányait – az okok egyelőre nem tisztázottak, de annyi biztos, hogy sok...
(Forrás: eduline)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek