OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
#2172  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2010-12-27 11:44
Nóri! Kovácsolgatjuk a terveket a kihangosítás ügyében...
 
#2171  L. Ritók Nóral[pont]ritoknora[kukac]gmail[pont]com2010-12-27 11:29
Csak kérdés, meghallgatja e valaki...Attól tartok, nem szakmai szempontok döntetenek majd.Legalábbis ez az érzésem.
 
#2170  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-12-26 09:08
Látom, nem csak én kóborlok karácsony másnapján mindenféle szakmai oldalakon. Kösz, Terepmunkás! A hónap végéig kértek tőlünk visszajelzést a törvénytervezetről. Jött néhány javaslat, persze nem sok. Hátha a Hajni által javasolt blog beindítja a gondolkodást. szóljunk, amíg tehetjük...
 
#2169  terepmunkasfeketehajni[kukac]citromail[pont]hu2010-12-26 08:32
Közoktatási törvény a tervezőasztalon
 
#2168  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2010-12-22 17:02
„Lassan nem bírom követni a Nemzet Tanárát, Hoffmann Rózsát. Azt értem én, hogy minőséget akar, de vajon felmérte azt, hogy ez mennyire jelentős mennyiségi csökkenéshez vezet? És ha igen, akkor biztosak lehetünk abban, hogy a kevesebb több?” Figyelmetekbe ajánlom az Agyzaj elnevezésű tanárblog bejegyzését.
 
#2167  Sándor Istvánnyikom[kukac]pasztonet[pont]hu2010-12-19 17:46
Tisztelt Osztályfőnök!

A legsikeresebb kalandtúrák és osztálykirándulás programokról készült kisfilmjeink mától megtekinthetők a videa-n

http://videa.hu/videok/sport/kalandtura-csapatepites-kirandulas-osztalykirandulas-JG49T8FgE2pZKd0k

Tisztelettel: Sándor István
www.nyikom.hu
 
#2166  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2010-12-18 23:42
Kedves Kolléganő! Megértem a felháborodását, nem éppen pedagógushoz méltó az eljárás. De nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül megalapozott véleményt mondani az ügyről. Én is mélységesen helytelenítem, hogy a gyerekeket az egymás iránti szolidaritás feladására akarják rászorítani. A fegyelmi döntés megszületett már, ennek ellenére javaslom, hogy próbáljon szót érteni az osztályfőnökkel, s ha ez nem megy, akkor az igazgatóval. Végső soron elképzelhető a fellebbezés, de ennek a kimenete kétséges. Hiszen a törvény valóban tiltja az iskolai dohányzást. Mit gondol a helyzetről a fiú? Elképzelhetetlen a békés rendezés? Miért most vették elő a múlt májusban történt ügyet? Történt valami egyéb is?
 
#2165  Kovácsnéveraber[kukac]citromail[pont]hu2010-12-18 20:35
Kíváncsi vagyok a véleményükre, ha lehet.
Fiam szakközépiskolai tanuló. Osztályfőnöke felterjesztette fegyelmi tárgyalásra. Indokok között szerepelt: az egyik tanár előző év májusában elkapta dohányzás miatt (cigarettát nem látott a kezében, Wc-ben történt), majd kétszer a wc előterében tartózkodott, míg többen beljebb dohányoztak, a tanár szerint fiam jelzett nekik, egy köhintéssal, vagy szóval. Bizonyítani nem tudta, de a fegyelmi tárgyaláson azzal érvelt, hogy elegük van a macska-egér játékból, szerintem a döntéssel példát akarnak statuálni. Hozzáteszem az iskola 3 szintes, minden wc-ben dohányoznak, fiam már nem meri a dolgát elvégezni, mert attól tart, hogy megint belekeveredik ebbe a helyzetbe. A döntés 6 hónap felfüggesztett, ha ezidő alatt a tanár (aki mellesleg az osztályfőnöke) megint valamit feltételez, fiamat áthelyezik másik iskolába. Kérdésem: etikus eljárás volt ez? Megfellebbezhetem? Mindent csak a feltételezésekre alapoztak, bizonyítani nem tudtak semmit, nem is akartak. Még megjegyzem, ami szerintem nagyon szomorú dolog. Azt várják el, hogy egyik gyerek árulja el a másikat? Így akarnak rendet tenni az iskolában? A fegyelmi tárgyaláson elhangzott még az is, hogy fiam mindig ott van, ahol a wc-ben dohányfüst van. Menjen egy másik emelettel feljebb, vagy lejjebb. Végig jártam az összes wc-t a tárgyalás után, az összesben volt csikk.
Mellesleg megjegyzem, én is pedagógus vagyok, nekem sem a szívem csücske az összes gyermek, de ilyet nem szabadna csinálni. Az ilyen ember menjen el erről a pályáról, ugyanis szavaiból semmi más nem tükröződött, csak az unszimpátia.
Várom hozzászólásukat, előre is köszönöm!
 
#2164  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2010-12-18 16:32
Kedves Laci! Persze, hogy érdekel bennünket az említett kutatási eredmény. Köszönjük, hogy elérhetővé tetted.
A Történetek és módszerek című születésnapi kötetünk az utolsó darabig elfogyott, újra fogják nyomni.
Benne vagyok a Pál utcai fiúkról szóló további vitában.
 
#2163  Trenyotrenyo[kukac]index[pont]hu2010-12-18 10:15
Akit a nemzetközi drámapedagógiai kutatás
eredménye
érdekel... (tévedés ne essék, én nem vagyok benne, érdek nélkül terjesztem. Érdek nélkül-e?)
 
#2162  Trenyotrenyo[kukac]index[pont]hu2010-12-18 10:12
Kedves Juli, hol rendelhető a Történetek-módszerek?
A Dinasztia honlapján nem találom.
Kérlek, segíts.
TL

ui. A Pál utcaiakról még vitatkozzunk.
 
#2161  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-12-12 09:47
Köszönjük a jelzést, kedves Terepmunkás! A könyv egy részlete a közelmúltban már meg is jelent az OFOÉ-n.
 
#2159  terepmunkásfeketehajni[kukac]citromail[pont]hu2010-12-11 16:29
Megjelent és megrendelhető ZöldBéka könyve:
Leiner Károly: Elveszett gyerekek országa.
 
#2158  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-12-03 07:15
A Dinasztia Kiadó jelezte, hogy a megrendelésre elküldött Osztályfőnöki kézikönyvek egyes esetekben visszaérkeztek, mert nem találták a címzetteket. Kérjük, jelentkezzenek azok, akik bár megrendelték, nem kapták meg a kötetet. Köszönjük!
 
#2156  Ofoeosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-11-09 17:39
Az Értéktér portálján meg lehet csodálni a Bizalomra és közösségi értékekre nevelés workshop fotóit. A tartalmi kérdésekre is visszatérünk még a honlapon.
 
#2155  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-11-08 08:51
A X. Országos Neveléstudományi Konferencia programjáról itt olvasható részletes tájékoztatás.
 
#2154  terepmunkásfeketehajni[kukac]freemail[pont]hu2010-11-07 19:10
Ollé János blogján lehet olvasni a X. Országos Neveléstudományi Konferenciáról.
 
#2150  csillaovicuki[kukac]citromail[pont]hu2010-10-23 19:57
Drága Ax!
csak írd, ami a mindennapokban Te vagy!
 
#2149  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-10-23 18:28
Ki szakértő ebben? Neked vannak hiteles élményeid, és ez bőven elegendő. Köszönöm előre is.
 
#2148  achsaxkaro[kukac]vipmail[pont]hu2010-10-23 17:58
Kedves Juli!

Nem vagyok igazán szakértő a témában, évekig messziről kerültem az ünnepi műsorok elvállalását, el sem tudtam képzelni, hogy mást is lehetne csinálni, mint hogy szép fekete dossziékból olvasunk fel a Pilvaxról, Bem apóról, miközben üveges szemű gyerekek unják az egészet (persze végtelenül sajnáltam azokat a kollégákat, akikre végül is ráhárult az ügy...)
Először négy éve, az előző osztályommal rendeztem október 23-ai műsort, a mostanival másfél éve a komm. emléknapra gulágos műsort, most meg ezt.
Ezt most nagyon szerettem: sikerült belendítenem az osztályomat, sikerült színpadszerűvé tenni, sikerült pisszenés nélküli figyelmet, sírásközeli állapotokat létrehozni a nézőtéren úgy, hogy nem volt lyukas zászló, nem volt Mennyből az angyal (szép vers!!! nyugodtan lehet egy műsorban), Nagy Imre neve éppen csak elhangzott periférikus helyzetben stb. - de volt benne improvizációra épülő jelenet, meglepő befejezés stb.
Szóval erről a konkrét megvalósításról tudnék beszélni, általánosságban legfeljebb csak néhány kérdést. Talán holnap nekiülök.
Aki meg közel lakik, szívesen látom szerdán hét órakor a mezőtúri városi színházteremben (Petőfi út 6.), ahol elő is adjuk, meg beszélgetünk is róla.
Achs Károly
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.03.28.
Távoktatás? Nem most van a nagydolgozatok íratásának ideje
„A kényszer szülte átállás a digitális távoktatásra nálunk most aránylag gyorsan megtörtént” – mondta a HVG-nek Ignácz István, Európa első roma nemzetiségű középiskolája, a...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.03.28.
Pörög a távoktatás: mi lesz az évvégi jegyekkel?
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma tájékoztatása szerint a számonkérések módja lehet például beadandó dolgozat, prezentáció vagy videós beszámoló, de használhatnak valamilyen teszt...
(Forrás: eduline)
--
2020.03.28.
Májustól vakáció, augusztustól új tanév - a Pedagógus Kar ötlete
Észrevételei vannak a digitális átállással kapcsolatban a Nemzeti Pedagógus Karnak. Pontos napirendet és a tananyag mérséklését javasolja a Nemzeti Pedagógus Kar a digitális távoktatásban...
(Forrás: Infostart)
--
2020.03.27.
A tanárok számára is kihívás az újfajta oktatás
Egy kis baranyai település általános iskolai tantestülete az iskolák bezárása és a digitális oktatás kihirdetése (március 11.) után rögtön összeült, hogy a kialakult helyzetet közö...
(Forrás: BAMA)
--
2020.03.27.
A távoktatás pluszteher tanárnak, gyereknek, szülőnek
Soha nem volt még ilyen fontos a tanulók, a szülők és a pedagógusok együttműködése, egymásba vetett bizalma. A digitális munkarend sikere jelentős mértékben ezen múlik.Ezt a nehéz idő...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.03.27.
Az összefogás ideje jött el a tanulásban is
A koronavírus-járvány miatti távoktatás kapcsán több száz egyetemista döntött úgy, hogy önkéntesen online tanórákat tart az egészségügyben dolgozók gyermekeinek. Az alapítvány má...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.03.27.
Pedagóguskar: Ne várjunk el folyamatos online jelenlétet!
Fontos a napirend az új munkarendben is, éjszaka és hétvégén lehetőleg ne küldjenek feladatokat a diákoknak – többek között erre hívja fel a figyelmet friss ajánlásában a Nemzeti Pedag...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.03.27.
A bölcsődei, óvodai dolgozókat átállíthatják fogyatékkal élők segítésére
A fogyatékkal, de saját otthonukban élő emberek és családjaik támogatásáról szóló, a koronavírus-járvány idejére vonatkozó intézkedési tervet kaptak az önkormányzatok a pénteken...
(Forrás: index)
--
2020.03.27.
Kötelező otthoni videó a tesióráról? Nem hozhatnák ilyen helyzetbe a diákokat
Azt mindenképp le kell szögezni, a digitális távoktatás főként a rendszer újdonsága miatt még nincs törvényi szinten szabályozva. Ezért bizonyos kereteket fontos lenne megszabni, főleg...
(Forrás: eduline)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Doroginé Kiss Ildikó!
A Kjt. 24. § (1) bekezdése szerint "Ha a közalkalmazott munkaköre
ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más
munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős
többletmunkát végez, illetményén felül a végzett munkával arányos
külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti." A helyettesítési díj
mértékét jogszabály nem határozza meg, csak azt, hogy a végzett
munkával arányosnak kell lennie. Az a javaslatom, hogy a fenti
rendelkezésre hivatkozva kérje, hogy részére az Mt. 139. §-ában
meghatározott óradíj legalább 50 százalékának megfelelő helyettesítési
díjat állapítsanak meg. Ha ezt a munkáltató megtagadja, munkaügyi per
indítható. (A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  Szilágyi István

Tisztel Címzett!
Nagyon szépen köszönöm a szakszerű és megnyugtató válaszát.
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  OFOE

Kedves Szilágyi István! Pedagógus-munkakörben a köznevelési törvény 64. § (2a) bekezdése
alapján az évi 25 munkanap pótszabadság nem adható, hanem jár. A
pótszabadságból a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (2)
bekezdése alapján
a) továbbképzés, foglalkoztatást elősegítő képzés,
b) a nevelési-oktatási intézmény tevékenységi körébe tartozó nevelés,
oktatás, a pedagógiai szakszolgálati intézmény tevékenységi körébe
tartozó pedagógiai szakszolgálati tevékenység,
c) ha a pedagógus szabadságát részben vagy egészben a szorgalmi
időben, óvodapedagógus esetében - a június 1-jétől augusztus 31-éig
tartó időszak kivételével - a nevelési évben adják ki,
lehet legfeljebb 15 munkanapot igénybe venni. Az tehát nem jogszerű,
ha nem a fenti indokok valamelyike miatt, hanem úgymond, időarányosan
vesz le a pótszabadságból napokat a munkáltató. Javaslom, hogy ezt az
intézkedést ne fogadja el, hanem ragaszkodjon a pótszabadság
kiadásához. A felmentési időnek abban a felében, amikor munkavégzésre
kötelezhető, ki kell adni az időarányos szabadságot. Ha a szabadság
kiadására nincs mód, azt a jogviszony megszűnése esetén - az Mt. 125.
§-a szerint - pénzben kell megváltani. (A válszt a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Harmat Krisztina! Jogszerűnek jogszerű, mivel a munkaidő kötött és kötetlen munkaidőből
áll, csak éppen nem nevezhető etikusnak. Úgy lehet kivédeni, hogy a munkavállaló is kivehet az Mt. 122. § (2) bekezdése alapján hét munkanap szabadságot akkor, amikor akar, csak előtte 15 nappal be kell ezt jelenteni. (A válasz a PDSZ szakértőjétől érkezett.)

--
  Harmat Krisztina

Kedves OFOE!
Szeretném kérdezni, hogy jogszerű-e szorgalmi időben, tanítási (hétköznap) napon szabadságot elrendelni a pedagógus számára akkor, amikor annak nincs sem tanítási órája órarend szerint, sem más feladata a neveléssel-oktatással le nem kötött munkaidejében?
Köszönettel:
Harmat Krisztina

--
  Szilágyi István

Azt szeretném megkérdezni, hogy pedagógus munkakörben a 25nap pótszabadság jár, vagy adható? Nyugdíjazás előtt a munkáltató az időarányosan járó 18 nappótszabadságomból 11 napot igénybe vett a tanév zavartalan befejezése érdekében, amihez ugyan joga van, de én úgy gondolom, hogy mivel a felmentési időben nem került kiadásra az időarányos szabadság, azt a munkáltatónak pénzben kell megváltani. Sajnos nem igy történt. Kérdezem, hogy helyesen járt el a munkáltató? Várom megtisztelő válaszát!
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  Doroginé Kiss Ildikó

Tisztelt Egyesület!
Nyelvtanárként 2019 szeptember közepétől december 20-ig (téli szünet kezdete) az én tanulócsoportomat összevontam az említett idő alatt táppénzen levő kolléganőm csoportjával heti 3 órában. Ez összesen 3 osztályt érintett, ami heti heti 9 összevont órát jelentett. Mikor rákérdeztem, hogy ezért jár-e túlóra íj vagy valami plusz bér, azt a választ kaptam, hogy nem mert az összevont órákért semmi sem jár. Ráadásul ugyanígy több mint három hónapot már a tavalyi évben is helyettesítettem ugyan így. Kérdésem, valóban nem jár az összevont órák után túlóra? Mit mond erről a jogszabály?
Üdvözlettel: Doroginé Kiss Ildikó, tanár

--
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek