OFOE a Facebook-on
Kedves látogatóink! Ma újra elindult a sajtófigyelő, amely egy ideje - személyes okok miatt - szünetelt.

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#2150  csillaovicuki[kukac]citromail[pont]hu2010-10-23 19:57
Drága Ax!
csak írd, ami a mindennapokban Te vagy!
 
#2149  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-10-23 18:28
Ki szakértő ebben? Neked vannak hiteles élményeid, és ez bőven elegendő. Köszönöm előre is.
 
#2148  achsaxkaro[kukac]vipmail[pont]hu2010-10-23 17:58
Kedves Juli!

Nem vagyok igazán szakértő a témában, évekig messziről kerültem az ünnepi műsorok elvállalását, el sem tudtam képzelni, hogy mást is lehetne csinálni, mint hogy szép fekete dossziékból olvasunk fel a Pilvaxról, Bem apóról, miközben üveges szemű gyerekek unják az egészet (persze végtelenül sajnáltam azokat a kollégákat, akikre végül is ráhárult az ügy...)
Először négy éve, az előző osztályommal rendeztem október 23-ai műsort, a mostanival másfél éve a komm. emléknapra gulágos műsort, most meg ezt.
Ezt most nagyon szerettem: sikerült belendítenem az osztályomat, sikerült színpadszerűvé tenni, sikerült pisszenés nélküli figyelmet, sírásközeli állapotokat létrehozni a nézőtéren úgy, hogy nem volt lyukas zászló, nem volt Mennyből az angyal (szép vers!!! nyugodtan lehet egy műsorban), Nagy Imre neve éppen csak elhangzott periférikus helyzetben stb. - de volt benne improvizációra épülő jelenet, meglepő befejezés stb.
Szóval erről a konkrét megvalósításról tudnék beszélni, általánosságban legfeljebb csak néhány kérdést. Talán holnap nekiülök.
Aki meg közel lakik, szívesen látom szerdán hét órakor a mezőtúri városi színházteremben (Petőfi út 6.), ahol elő is adjuk, meg beszélgetünk is róla.
Achs Károly
 
#2146  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-10-22 20:59
Kedves Achs! Nincs kedved itt az OFOÉ-n indítani erről a témáról egy beszélgetést? Azt hiszem, lenne érdeklődés!
 
#2145  achsaxkaro[kukac]vipmail[pont]hu2010-10-20 17:24
Ma összeállt az ötvenhatos műsorom!! Érdekes lesz, különleges lesz (még ha nem is lesz túlpróbálva...).

Arra gondoltam, beszélgetni kellene az iskolai műsorok céljáról, formájáról. Talán megszervezek a műsor köré építve egy szakmai beszélgetést Mezőtúrra a jövő hétre. Majd szólok.
Addig is, ha pénteken Mezőtúron jártok, akkor gyeretek be, kilenckor, tízkor, tizenegykor előadjuk az ún. színházteremben (csak három adagban férnek be a gyerekek).
 
#2143  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-10-14 18:45
Benedekné Fekete Hajnalka könyve megrendelhető az Underground Kiadó honlapján.
 
#2141  Underground Kiadógergely[kukac]hanczar[pont]hu2010-10-06 07:43
Tehetségeket kutatunk!
Van Önnek olyan tanítványa, akinek ideje lenne könyvben megjelennie? Novelláskötetet szerkesztünk iskolás tehetségek munkáiból. A tíz legjobb novella írójának magyartanárát a novelláskötet egy-egy példányával tiszteljük meg.A részletekről tájékozódhat itt.
 
#2140  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-10-04 17:59
A Kölöknet Iskolai klíma - kihívások és válaszok a szakképzésben című műhelykonferenciájáról részletes tájékoztatás olvasható itt.
 
#2139  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-10-03 10:58
Rendkívül sikeres műhelykonferencia zajlott le pénteken a Kölöknet szervezésében az iskolai klíma jelentőségéről. A rendezvényről részletes tájékoztatást lehet majd olvasni a Kölöknet portálon. A konferencia legfőbb üzenete egybecseng az Oktpolcafé Az „egész iskola” megközelítésről című posztjának mondanivalójával.
 
#2138  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-09-30 17:25
Kedves Ágika! Ennyi információ kevés ahhoz, hogy valóban segíteni tudjunk. Próbáltatok már beszélni erről a gondról a tanáraitokkal? Próbáltatok már emberi hangon beszélni az említett osztálytárssal? Magányos vagy vannak társai? Az sem derül ki, hogy hány éves vagy/vagytok stb. Szóval így ez a kérdés túlságosan általános, túl általános válasznak viszont nincs semmi értelme. Ha helyben nem boldogultok, és valóban segítséget kértek, írjatok a Kapcsolat rovatba e-mailt, s meglátjuk, tudunk-e tenni valamit.
 
#2137  Ágikakovesdy-agnes[kukac]freemail[pont]hu2010-09-30 15:55
Kérem segítsenek. Az egyik osztálytársam nem bír magával.A tanárok közül akinek tavaly sikerült kordában tartania már ő sem bír vele. A tanárokkal úgy beszél mint a barátjával és csúnyákat mond nekik fenyegeti őket és mindenkit idegesít az osztályból. Hiába ordítunk rá folytatja. A segítségüket kérem mert azon gondolkozom hogy vissza megyek az Egri iskolámba mert ott nem beszélnek csúnyán nem verekednek nem közösítenek ki. Köszönöm szépen!!!!!
 
#2136  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-09-28 08:15
Iskolai klíma - Kihívások és válaszok a szakképzésben. Műhelykonferencia október 1-én 9 órai kezdettel a Millenáris Teátrumában. a Kölöknet nevelési portál és a Jövő háza szervezésében. A programról tájékozódni és regisztrálni lehet itt.
 
#2135  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-09-26 19:49
Munkajogi ügyekben minden kedden 15-től 17 óráig várja kérdéseiket a Köznevelés szerkesztősége a 06/1/318/4304-as telefonszámon.
 
#2134  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-09-24 11:18
A Magyar Narancs legfrissebb számában Osztolykán Ágnes ad interjút az integráció-szegregáció problémájáról.
 
#2133  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-09-24 11:15
Érdekes írás jelent meg az OktpolCafé blogon a pedagógus életpálya modellről.
 
#2132  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-09-15 14:21
Kedves Látogatóink! Figyelmetekbe ajánljuk egy kolléga honlapját sok érdekes és hasznos módszertani anyaggal.
 
#2131  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2010-09-15 09:00
Kaptam egy jelzést, hogy ez az internetes faliújság le-fel dolog jelentéktelen ügy, arra jó csak, hogy elterelje a figyelmet a lényegről. Néhány szelíd mondat néhány napig nem volt látható a neten. Pedig a legsúlyosabb problémákról mindenki tájékozódhat, aki akar. Íme egy néhány hónapja nyilvánosan elhangzott előadás , amiből értesülni lehetett a kemény tényekről: Értékelés a közoktatásról. Valóban inkább ezekkel kellene foglalkoznunk.
 
#2130  L. Ritók Nóral[pont]ritoknora[kukac]gmail[pont]com2010-09-14 20:51
Hát szerintem volt ügy, mert levették, de ma valaki írta, hogy visszateszik...
Rossz jel...nem szeretem az ilyesmit...nem is értem. Amikor felkerült, csak felületesen volt időm megnézni, de semmi igaztalan, hamis dolgot nem láttam benne... Na, majd áttanulmányozom. Feltéve, ha eredeti állapotában láthatjuk majd.
 
#2129  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2010-09-14 10:09
Megkérdeztem Csapó Benőt, aki szerint nincs ügy, a videókat meg lehet nézni.
 
#2128  Juliszekszardi[pont]julia[kukac]gmail[pont]com2010-09-14 09:41
Az a gond, hogy mi is csak azt tudjuk, amiről a médiából értesülünk. Kiegészítő háttérinformáció: a Köznevelésnek ki kellett vennie a lapból az internetes faliújságról szóló hírt. Meg kellene kérdezni valakit erről. Szerintetek kihez forduljunk?
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.11.12.
A szülő felelősségévé tenné a KDNP, hogy szakmát szerezzen a gyerek
Az új szakképzési törvényhez nyújtott be a kereszténydemokrata Hollik István módosító javaslatot. Ez – osztrák példára hivatkozva – a szülők (vagy a kiskorú tanuló törvényes ké...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.11.12.
Nem kötelező, de nagy előnyt jelent felvételinél a nyelvvizsga
Bár nem lesz kötelező a középfokú nyelvvizsga a felsőoktatási tanulmányok megkezdéséhez, de azok a diákok, akik most jelentkeznek a felsőoktatásba, és már rendelkeznek nyelvvizsgával,...
(Forrás: infostart)
--
2019.11.12.
Részletek a szakképzés átalakításáról
Tartalmában és módszertanában is átalakul a szakképzés, juttatásai az ösztöndíjak és a munkaszerződések rendszerén alapulnak majd, és módosul a szakképzésben oktatók jogállása -...
(Forrás: infostart)
--
2019.11.12.
Készíts te is digitális tananyagot - Prievara Tiborral!
A tanfolyam előadója Prievara Tibor, a #school létrehozója, a TanárBlog írója, A 21. századi tanár és A 21. századi iskola című könyvek (társ)szerzője, aki Nádori Gergellyel együtt imm...
(Forrás: Nyelv és Tudomány)
--
2019.11.12.
Nem született még döntés a nulladik osztályról
„Az Emberi Erőforrások Minisztériuma a Nemzeti alaptantervvel kapcsolatosan semmiféle új információt nem hozott nyilvánosságra, mivel a dokumentummal kapcsolatosan nem született még dönt...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.11.12.
Háromszázezret érhet egy jó vizsga
Csaknem négyszeresére emelkedik az ösztöndíjasok száma a szakképzésben: míg az idén 33 ezren kaphatnak juttatást, 2021-ben már 110 ezernél is több diá­kot fog támogatni az állam. A kezdetben...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.11.12.
Visszaüt a migránspropaganda: Ferencvárosban az Erdogan-féle magániskolától féltik a lányokat
Az emberekben nyomott hagyott a migránsok elleni propaganda, és már Erdogan magániskolájával kapcsolatban is olyan félelmek jelennek meg a helyiek körében, hogy lányokat fognak megerőszakolni...
(Forrás: Népszava)
--
2019.11.12.
A Nemzeti Bántalmazás Rendszere
Kiverték két fogát és eltörték több bordáját egy 15 éves fiúnak egy fiatalkorú banda tagjai a Széll Kálmán téren, kés is volt náluk. De ez a riport nem róluk szól. Nem is arról a...
(Forrás: Népszava)
--
2019.11.12.
A belügyminiszterhez fordult Baranyi Erdoganék iskolája miatt
Pintér Sándor belügyminisztertől kért tájékoztatást hétfőn Baranyi Krisztina, Ferencváros polgármestere a kerületben helyet kapott török alapítványi Maarif Általános Iskola és Gimn...
(Forrás: Népszava)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot

((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).

--
  Tóth Zoltán

Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán

--
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek