OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#2105  Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítványonkenteskepzes[kukac]kek-vonal[pont]hu2010-07-15 09:45
A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány képzést hirdet telefonos önkéntesek számára.
A végzettek telefonos segítők lehetnek a Kék Vonal Ifjúsági és Gyerektelefonnál.
20 és 60 év közötti felnőttek jelentkezését várjuk.
Képzésünk 120 órás, helyszíne Budapest, V. kerület.
Információs Találkozók, ahol az érdeklődők tájékozódhatnak és interjúra jelentkezhetnek:
2010. július 26., augusztus 9., szeptember 6.
Jelentkezni lehet: Nagy Évánál az onkenteskepzes@kek-vonal.hu e- mail címen.
Bővebb információ: www.kek-vonal.hu
 
#2103  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-07-06 12:54

A Történetek, módszerek című új nevelési kézikönyvünk interneten is megrendelhető a Dinasztia Tankönyvkiadótól: http://www.dinasztia.hu/

Az OFOE 10 éves évfordulójára megjelent kötetről honlapunkon már több alkalommal tájékoztattuk olvasóinkat. Itt jelezzük, hogy a nyomdai előállításhoz a Nemzeti Civil Alaptól nyert támogatást az egyesület.
 
#2102  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-07-05 07:56
Kedves Olvasóink! Az Üzenő és a sajtófigyelő a nyári szünet alatt is működik.
 
#2100  Zsuzsijordan62[kukac]freemail[pont]hu2010-06-26 20:20
Szeretem olvasni Achs tanár úr írásait. Szívből szólnak, a született pedagógus szívéből. Most sem csalódtam. Nem mindenféle, gyereket közelről sosem látott doktori cím mögül hirdeti a mindenki számára egyetlen és üdvözítő utat, hanem "lentről" beszél, a katedráról. Látja és láttatja a valóságot. És nem bűnbakokat keres, hanem kiutat.
Való igaz, minél lejjebb van valaki a ranglétrán, annál nagyobb nyomás nehezedik rá. Mint ahogy az is, hogy a házépítés sem a tetőnél kezdődik...
Az írást egy gondolattal egészíteném ki: az integrált oktatás jelenlegi formájával. Mert ez a hab a tortán.
 
#2099  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-06-25 17:53
„Az erkölcsi nevelés alapfeltétele, hogy a pedagógus azonos lehessen önmagával” – írja Achs Károly. Cikke már a neten is olvasható:
http://www.mno.hu/portal/719033

 
#2098  Micimackószangvinista[kukac]freemail[pont]hu2010-06-22 13:53
Ezzel így már egyetértek. Milyen jó vizsgabizottság lenne belőlünk!!!
Csak az a baj, hogy a tanárok zöme ragaszkodik a konvenciókhoz, ill. aki nem, az sem biztos, hogy meg meri játszani az általad felvetett javaslatot (mert nem tudja, mi jár a többiek fejében). Ezért adok igazat a segítséget kérő diákoknak. Pedig mennyivel szórakoztatóbb lenne a vélemények ütköztetésével egy-egy vizsga, meg dolgozat!!!
 
#2097  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2010-06-22 09:49
Micimackó! Számomra nem csak ez, és nem is elsősorban ez a történet tanulsága. Az irodalmi művek értelmezése remek alkalom (lehetne) arra, hogy ütköztessük a véleményünket. Az elmesélt történet óta eltelt jó néhány évtized, és sok minden változott tanár-diák viszonylatban is.. Akkor az én első (ki nem mondott) véleményem az volt, hogy egy ilyen diákot, aki ekkora sületlenséget beszél, meg kellene buktatni. Ma már azt mondanám, hogy érvelésre kellene ösztönözni. Persze, lehet, hogy erre nem az érettségi vizsga a legjobb terep, bár ha normális lenne a légkör, egy ilyen beszélgetésből több kiderülne, mint egy tételfelmondásból. Hol vagyunk azonban még ettől!
 
#2096  Micimackószangvinista[kukac]freemail[pont]hu2010-06-22 09:21
Látod, erre mondtam, hogy nem mindenhol, és nem minden esetben merjük a véleményünket felvállalni. És aki biztosra akar menni, az az esetek döntő többségében alkalmazkodik az adott közeg véleményéhez. Nem keveredk vitába, inkább elhallgatja, amit gondol - mint én a nevem.
 
#2095  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2010-06-22 09:11
Kedves Micimackó! Kérdésedre (már hogy felmeri-e egy gyerek az érettségin vállalni a véleményét) felrémlett egy emlék bennem. Érettségiztettem (nem én voltam a magyartanár), és az egyik kislány Illyés Bartók című verséről kijelentette, hogy eszerint Bartók zenéje értelmetlen zagyvaság, élvezhetetlen hangzavar. Már éppen szólni, kérdezni akartam, amikor láttam, hogy a mellettem ülő igazgató párásodó szemmel írja be a feleletre az ötöst. Én nyeltem a mérgemet, mert rajongtam Bartókért, mint ahogyan a költő, Illyés is. Persze, egy szót sem szóltam (mi közöm hozzá, én németből vizsgáztatok csak). Azóta is bánt, hogy nem reagáltam.
 
#2094  Micimackószangvinista[kukac]freemail[pont]hu2010-06-21 13:49
Kedves Krisztina!
Ezt írja: "Egy befogadó, elfogadó közegben a vélemény felvállalása nem jelenthet gondot, de ehhez érezniük kell a fiataloknak, hogy valóban kíváncsiak vagyunk rájuk..." - ez igaz. De pl. érettségi vizsgán diákként fel merné vállalni, hogy egy adott művész alkotását nem tartja nagyra?! Vagy ahol a gyerekek nem érzik az Ön által említett feltételt? Aki tehát meg akar felelni a környezete elvárásainak, segítséget kér. Ugyanúgy, ahogy a Toldi értelmezésénél. Támpont kell nekik, hogy tudjanak tájékozódni. Tudom, nem szerencsés dolog elmesélni, miről szól egy szemelvény, de ha nem segítünk az értelmezésben, még annyi sem jut el hozzájuk, mint így. A Toldi - és sok más alapmű - viszont nélkülözhetetlen az irodalomtanításban és a jellemformálásban. Egyébként éppen ez az a mű , amelyen szinte az összes irodalomelméleti ismeretet meg lehet tanítani - legalábbis azokat, amikre egy általános iskolásnak szüksége lehet, és amit megérthet. De ehhez tudnia kell, miről szól.
Nem kívántam a művészi alkotásokat a drogfogyasztás stb. tükrében megítélni, de talán először a szépet és egyértelműt kellene megismertetni a művészetből, aztán érett fejjel szembesülhetnének a többivel. Ez az én álláspontom, és nem kívánom, hogy egyetértsen velem. A tanári szabadságomba belefér, mit és mennyit láttatok meg egy adott művész - esetemben író-költő munkásságából. Vonatkozik ez a kortárs művészetekre is. Azzal viszont remélem, egyetért, hogy a tankönyvek szemelvényanyaga a tk-író ízlését tükrözi, ami nem feltétlenül egyezik a tanárokéval, valamint a tanulók érettségével.
Időnként elgondolkodom azon, hogy összeállítok egy irodalomkönyv-csomagot, és akkor nem kellene a régi könyveket becipelnem óráról órára. Mert valamikor remek tankönyvekből tanítottam, amiket remek tankönyvírók készítettek, akik ma is jelen vannak, csak a folyamatos "modernizálás" nem feltétlenül jelent javulást. Mert azok a felnőttek, akiknek szilárd alapjai vannak, könnyen haladnak a korral, de a gyerek az gyerek, akinek mi alapozzuk meg a tudását és az erkölcsiségét, és az a nem mindegy, hogy milyen példákon keresztül.
 
#2092  Krisztipeerkrisztina[kukac]gmail[pont]com2010-06-21 12:21
Kedves Micimackó!
Bevallom, nem esett jól sorait olvasni.
Csak néhány dolgot...
Egy befogadó, elfogadó közegben a vélemény felvállalása nem jelenthet gondot, de ehhez érezniük kell a fiataloknak, hogy valóban kíváncsiak vagyunk rájuk, akkor is, ha álláspontjuk eltérő a mienktől. Akkor is, ha azt a néhány "maszatot" ő máshogy látja, ha értéket lát benne. Engedjük meg egymásnak, hogy a művészet gyanánt mást és mást lássunk, éljünk meg!
Szomorúan hallom, hogy a művészi alkotásokat a drogfogyasztás és pszichiátriai zavarok tükrében kellene megítélnünk. Miért is kell nekem tudnom róla? De ha már mindenképpen tudni akarok róla (életrajz), akkor ássak mélyebbre és az okokat is ismerjem, mielőtt ítélkezem.
Egyet értek abban, hogy a szövegértés lankad, ugyanakkor azzal, hogy elmondom a diákoknak, miről szólnak az egyes részek, még nem segítettem. Így ne is várjam, hogy valaha is maguktól képesek lesznek rá.
A kortárs művészetnek helye van az iskolában, nemcsak az irodalom, de a rajz stb. órákon is, de ehhez az kell, hogy a pedagógusok maguk is nyitottak legyenek rá, hogy biztonságosan mozogjanak a "kortárs terepen". Ezt sem lehet elég korán kezdeni.



 
#2091  Micimackószangvinista[kukac]freemail[pont]hu2010-06-21 07:09
Kedves Juli!
A gyerekek csak szeretnének megfelelni az elvárásoknak, de a véleményüket - jogosan - nem merik felvállalni. Középiskolás fiam, amikor szóba kerül az irodalom, mást sem hajtogat itthon, mint a költők jó részéről alkotott véleményét, ami a következő: "állandóan sírnak-rínak, hogy milyen szegények, meg szerencsétlenek, hát miért nem mennek el dolgozni, pénzt keresni, aztán mellette költögethetnének!"
A másik: sok művész (nem csak az irodalomban) alkohol- vagy drogmámorban, esetleg pszichiátriai zavarban fogant alkotásai engem is kihoznak a sodromból. Pl. a sok, festmény gyanánt sznoboknak eladott maszat is felháborít!!! Aztán ebbe magyarázzák bele a lelkivilágukat, meg a világszemléletüket!!! A gyerekek viszont tudják ezt, mert a művek megértéséhez életrajzot is kell tanítanunk - csoda, hogy nem tudnak, és nem is akarnak azonosulni ezekkel a dolgokkal? Ezek tükrében melyik épeszű diák merné felvállalni a saját véleményét? Én tehát megértem, ha hallani akarják a "hivatalos verziót", hogy jó jegyet szerezhessenek.
Az irodalomtanítás másik sarkalatos pontja, hogy a klasszikusok által felvetett problémák - és a művek nyelvezete - egyre inkább eltávolodik napjainkétól. Vagyis a gyerekek részben nem értik a szöveget, részben pedig nem tudják beleélni magukat a helyzetekbe. Ez általános iskolában oda vezet, hogy elmegy a kedvük az olvasástól, és középiskolában ezt már nehéz helyrehozni.
Amikor tanítani kezdtem, a gyerekek rajongtak a Toldiért. Volt olyan óra, amit végigolvastam, mert nem engedték, hogy egy-egy rész után megálljak, és megbeszéljük. De értették!!! És amikor a történet végére értünk, visszamenőleg aprólékosan megbeszéltünk mindent. Ma ott tartok, hogy egy rész felolvasása után el kell mesélnem nekik, miről szólt, mert minden kísérletezés és varázslat hiábavalónak bizonyul - nem tudják követni a cselekményt, mert nem értik a nyelvezetét. Képzeld el, mit kezdenek akkor otthon, egyedül a házi olvasmányokkal!
Szóval felül kéne vizsgálni az egész irodalomanyagot, átértékelni jónéhány dolgot, átlépni régi beidegződéseken, beépíteni új értékeket - és mindezt az általánosban elkezdeni, mert később már eső után köpönyeg.
Mint biztos, sokaknak, nekem is vannak módszereim, amikkel megpróbálom közel hozni hozzájuk az irodalmat, nem is kevés sikerrel, de ez már egy másik történet.

 
#2090  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2010-06-20 12:57
Hallgatom a mai Gondolat-jelben az irodalomtanítással kapcsolatos beszélgetést (http://www.mr1-kossuth.hu/musoraink/gondolat-jel.html#meghallgatom).
Elhangzik benne – sok egyéb mellett – az, hogy a diákok sok esetben maguk igénylik: a magyartanár mondja el (diktálja le), milyen választ vár el egy-egy irodalmi mű elemzésénél. Erős konzervatizmus, a hagyományos kánonhoz való ragaszkodás jellemzi tehát éppen az ún. "elit" diákok nagy részét. Miközben az irodalom népszerűsége általában a mélyponton van. Meggyőződésem, hogy a probléma okait nem a mai fiatalok körében kellene keresni. Mit gondoltok erről?
 
#2088  Zsuzsijordan62[kukac]freemail[pont]hu2010-06-11 08:05
Köszönjük! És kérem, higgye el, mi vagyunk többen! Dőreség lenne azt állítani, hogy soha nem hibázunk, ezt is elismervén Illyés Gyula szavait idézem: "... legyetek hát türelemmel irántunk, a rosszat nem szánt szándékkal csináljuk, csupán a jót!"
Üdvözlettel: Zsuzsi
 
#2087  Zoltántzoltan[kukac]citromail[pont]hu2010-06-10 22:10
Kedves Zsuzsi!
Köszönöm kulturált szavait, és mérhetetlenül megnyugodtam Achs osztályfönök úr írásától. Visszatért a remény a lelkembe! Üdvözlöm tisztelettel az igazi tanárokat!!

 
#2086  achsaxkaro[kukac]vipmail[pont]hu2010-06-10 21:04
Kedves Kati!
Ezt kérdezi: "Mi kell ahhoz, hogy valaki osztályfőnök lehessen?
Mennyi tapasztalat?..."
Teljesen jó kérdés. Én csak huszonhét évesen kaptam meg az első osztályomat,és úgy éreztem, kiszaladtam az időből, mekkora buli lehetett volna huszonnégy évesen osztályt kapni... És lehet, hogy igazam volt. Most meg, hetedik saját osztályomat nyüstölve azt gondolom, hogy milyen szörnyű: éppen kezdeném megtanulni a lényegét, amikor már lehet, hogy kiszorulok a lehetőségből... És lehet, hogy most is igazam van.
Azaz: fiatal osztályfőnöknek lenni k. jó (kegyetlen jó). Középkorú osztályfőnöknek lenni k. jó (kegyetlen jó). Vénülő osztályfőnöknek lenni k. jó (kegyetlen jó). A lényeg, hogy az ember saját magát adja. Ha fiatal, legyen olyan, mint egy fiatal. Ha öreg, legyen olyan.
Az kell az osztályfőnökséghez, hogy az ember tudja, mi a fontos. Hogy tudjon a gyerekek nyelvén. Hogy érzékeny legyen. Hogy legyen humora. Stb.
(Persze mindez a gyerekek és az osztályfőnök szempontja. Az iskola szempontjából: hogy tudjon tökéletes külalakú naplót vezetni. Hogy legyen langyos. Hogy jól adminisztráljon. Hogy tartsa a határidőket. Hogy lapítson, ha az iskola hírnevén folt eshetne egy megoldása nyomán. Hogy Minden A Legnagyobb Rendben Menjen. Hogy véletlenül se ragadja el az indulat.)
Szóval bonyolult kérdés ez, de én már teljesen pánikban vagyok, hogy jövőre, ha elballag a mostani osztályom, kapok-e újat...
 
#2085  Zsuzsijordan62[kukac]freemail[pont]hu2010-06-10 18:26
Kedves Zoltán!
Nem kívánom tovább gerjeszteni az indulatokat, mert abban igazat adok Önnek, hogy vannak a pályán alkalmatlan emberek - de mondjon egy olyan szakmát, vagy hivatást, ahol nincs ilyen!!! Én nem a mundér becsületét védem, mert ha az adott kolléga alapból olyan, mint a videón halljuk, akkor valóban nincs helye a gyerekek között. De Ön közreadott egy 2 éve készült, 20 másodperces felvételt, aminek alapján az egész tanártársadalmat minősíti. Azt írja, hogy sok rémtörténetet hallott a gyerekektől. És a felnőttek ezzel kapcsolatos verzióját is ismeri?!
Jelen esetben pl. nem derül ki, mit tett az a gyerek, akinek a megjegyzés szólt, de hogy az osztály viselkedése minősíthetetlen volt, az a pár másodpercből is kiderült. Tudtak-e - természetesen, amikor az eset történt - az érintett gyerek szülei minderről?! Mert ha a csemetéjük egy ilyen tanári reakcióról nem számolt be otthon frissiben-melegében, Ön teljesen nyugodt lehet afelől, hogy a gyereknek van valami a füle mögött.
Én csak arra szeretném kérni, hogy a hallomásból ismert dolgokban ne ítélkezzen, főleg nyilvánosan ne, a bármiféle jogtiprás megoldását pedig bízza az érintettekre!
 
#2084  Zoltántzoltan[kukac]citromail[pont]hu2010-06-10 17:07

Kedves Juli, Kedves Zsuzsa! Nem általánosítottam, csupán közre adtam azt, ami már 2 éve a neten van - én most kaptam meg. A történet nem provokáció, a szereplőket ismerem. El kell, hogy fogadják - a kollégáik között vannak olyanok, akiket nem gyerekek mellé - hanem kutyák mellé sem tennék. Szép, hogy védik a mundér becsületét. A gyereket nem sajnálják, akihez épp "szólt" az a szegény tanár, akinek biztos kevés a fizetése???
Ha tudnák Önök,hogy milyen történeteket mesélnek a gyerekek... Biztos, hogy Önök mindenről tudnak? Én lennék a legboldogabb, ha csupa jó és kedves tanár lenne a pályán - hisz még elöttünk a közoktatás 1-2 lépcsőfoka.

Téved kedves Zsuzsa - soha nem hallottam a tanáraimtól ilyen durvaságot. Amíg ezt a videót nem láttam, nem is hittem el, hogy létezik ilyen pedagógus. Ez van. Én meg azt kérem, fogadják el - ez a valóság. Volt idő, mikor a kocsmában beszéltek így. Ma már a gyerekeinkkel beszélhetnek így az iskolában. Ne rám haragudnak ezért!
 
#2083  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2010-06-10 15:59
Csatlakozom Zsuzsi véleményéhez. Abból a néhány másodpercből, ami felkerült a netre, csupán annyi derül ki, hogy egy tanár (akit nem látunk, azt sem tudjuk kicsoda) mond egy valóban durva mondatot. De nem ismerjük az előzményeket, csak sejthetjük a kontextust, és ennek alapján általános vélemény alkotni a pedagógusokról nem csak méltánytalan, hanem felelőtlen dolog is.
 
#2082  Zsuzsijordan62[kukac]freemail[pont]hu2010-06-10 09:16
Kedves Zoltán!
Igen, jön a válasz. Sajnos, ilyen pedagógusok mindig is voltak, vannak és lesznek. Biztos vagyok benne, hogy Önnek is volt ilyen tanára. Elítélem ugyan az efféle magatartást, de nézze meg, hogy viselkednek a gyerekek! Igaz, ennek is sok oka lehet. Az egyik talán az, hogy éreztetik, több a zsebpénzük, mint a kolléga fizetése. Egyébként Ön mit szólna ahhoz, ha felvételt készítenének arról, amikor egy gyenge pillanatában kijön a sodrából, aztán ezt a videót feltennék a netre, és ennek alapján minősítenék az Ön által űzött szakma dolgozóit?!
Sajnos, azt is el tudom képzelni, hogy ez az egész provokáció volt, és "bejött" a diákok számítása.
Úgyhogy mindamellett, hogy elítélem a kolléga viselkedését, tisztelettel kérem, NE ÁLTALÁNOSÍTSON!!!
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.11.22.
A serdülők 80 százaléka nem él elég aktív életet, amivel kockáztatják az egészségüket a WHO új jelentése szerint
Az ENSZ Egészségügyi Világszervezete szerint a helyzet súlyos, lépéseket kell tenni, hogy a fiatalok többet sportoljanak, mert az inaktivitás veszélyezteti az egészségüket. „Sürgős politikai...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2019.11.22.
Maruzsa Zoltán: A gyerekek érdekeit szem előtt tartva hoztuk meg a köznevelési törvény módosítását
Mint mondta, az óvodába lépés halasztása eddig a jegyző hatásköre volt, januártól azonban ez átkerül a kormányhivatalokhoz, amelyek az Oktatási Hivatal országos adatbázisa alapján fogj...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.11.22.
Az Emmi ígéri, figyelembe veszik a szülő véleményét is az iskolakezdésnél
Megjelent a Magyar Közlönyben egy kormányrendelet, ami több jogszabályt módosít a 2020-tól megváltozó beiskolázási és óvodakezdési rend érdekében. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma...
(Forrás: index)
--
2019.11.22.
Az Emmi a pedagógustüntetésről: S.O.R.O.S.
"A pedagógus és más szakszervezetek által ma bejelentett tüntetés, ismét az ellenzék és a Soros-hálózat politikai céljait, nem a pedagógusokat, pláne nem a gyermekeket szolgálja. Ugyanazok...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.11.21.
Nádori Gergely: A rossz oktatás is életeket követel
Azoktól a gyerekektől, akiknek ma nem nyújtunk megfelelő oktatást, tíz-húsz évet veszünk el. Mindezt a Családok éve és a Legfőbb kincsünk a gyermek transzparensek alatt. A legfurcsább,...
(Forrás: index)
--
2019.11.21.
Ha lesz budapesti szuperegyetem, a körvonalai már látszódnak
Polónyi István oktatáskutató a HVG Diploma 2020 kiadványának elmondta, hogy ezt a célt nem lehetetlen elérni, de éppen politikai döntés kellene hozzá. Szerinte ugyanis az, hogy egy magyar...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.11.21.
Nem mondom a gyerekemnek, hogy hazudjon, csak azért, hogy támogatást kapjunk
Elkezdődött a gyermekek otthongondozási díja (gyod) kapcsán az otthon ápolt gyerekek állapotfelmérése. Úgy tűnik, hogy a szülők nem véletlenül féltek a szigorú kritériumrendszertől....
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.11.20.
Harcolhat-e az iskolapszichológia a gyermekjogokért?
Nálunk nem az a legnagyobb baj, hogy nem elég gyors a folyamat, hanem, hogy visszafelé megyünk – és maguk a jogok sérülnek. Ahogy a diákoknak már nincs véleményezési joguk az iskolaigazgat...
(Forrás: mérce)
--
2019.11.20.
Emberi Erőforrások Minisztériuma: A gyermekek védelme mindennél fontosabb
A gyermekek védelme, egészséges testi-lelki-szellemi fejlődésük biztosítása mindennél fontosabb a magyar kormány számára – hangsúlyozta az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) a gyermekjogi...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Zoltán!
A munkaszerződéssel foglalkoztatottakra is a pedagógus-előmeneteli
rendszer vonatkozik, a hozzá tartozó illetményrendszerrel, és a
szabadság. valamint pótszabadság is azonos, a távolléti díj számítása
az Nkt. alapján történik, a túlmunka díjazása, beleértve a
pihenőnapokon végzett munkát, mindenki esetében az Mt .és a
326/2013-as rendelet alapján történik, ahogy az eseti helyettesítésre
vonatkozó előírások is azonosak. Nem jár jubileumi jutalom, és a
végkielégítés is csak az Mt. alapján, ahogy távozáskor nincs
felmentési idő, hanem jóval rövidebb felmondási idő van. A nők negyven
év jogosultsági idő alapján nem kérhetik a felmentésüket, hanem közös
megegyezéssel vagy felmondással mehetnek el. A munkaviszony sokkal
könnyebb felmondással megszüntetni, mint felmentéssel, mert csak annyi
a kritérium, hogy az indok legyen valós és okszerű. Ha valakit
felmondással el akarnak küldeni, az Mt. hatálya alá tartozó munkáltató
esetében nem kötelező az előzetes állásfelajánlás. Küldök egy
összehasonlító táblázatot

((A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk. Az ígért táblázatot a mail címre küldtük el).

--
  Tóth Zoltán

Üdvözlöm!
Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésemre.
Alapítványnál, pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalóra a munatörvénykönyve vonatkozik. Minden kérdésben? Melyekben nem?
Különösen a heti munkaidő, az éves szabadság és a túlmunka díjazása (szombat, vasárnap) érdekelne.
Várom válaszát,
üdvözlettel: Zoltán

--
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek