OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#2088  Zsuzsijordan62[kukac]freemail[pont]hu2010-06-11 08:05
Köszönjük! És kérem, higgye el, mi vagyunk többen! Dőreség lenne azt állítani, hogy soha nem hibázunk, ezt is elismervén Illyés Gyula szavait idézem: "... legyetek hát türelemmel irántunk, a rosszat nem szánt szándékkal csináljuk, csupán a jót!"
Üdvözlettel: Zsuzsi
 
#2087  Zoltántzoltan[kukac]citromail[pont]hu2010-06-10 22:10
Kedves Zsuzsi!
Köszönöm kulturált szavait, és mérhetetlenül megnyugodtam Achs osztályfönök úr írásától. Visszatért a remény a lelkembe! Üdvözlöm tisztelettel az igazi tanárokat!!

 
#2086  achsaxkaro[kukac]vipmail[pont]hu2010-06-10 21:04
Kedves Kati!
Ezt kérdezi: "Mi kell ahhoz, hogy valaki osztályfőnök lehessen?
Mennyi tapasztalat?..."
Teljesen jó kérdés. Én csak huszonhét évesen kaptam meg az első osztályomat,és úgy éreztem, kiszaladtam az időből, mekkora buli lehetett volna huszonnégy évesen osztályt kapni... És lehet, hogy igazam volt. Most meg, hetedik saját osztályomat nyüstölve azt gondolom, hogy milyen szörnyű: éppen kezdeném megtanulni a lényegét, amikor már lehet, hogy kiszorulok a lehetőségből... És lehet, hogy most is igazam van.
Azaz: fiatal osztályfőnöknek lenni k. jó (kegyetlen jó). Középkorú osztályfőnöknek lenni k. jó (kegyetlen jó). Vénülő osztályfőnöknek lenni k. jó (kegyetlen jó). A lényeg, hogy az ember saját magát adja. Ha fiatal, legyen olyan, mint egy fiatal. Ha öreg, legyen olyan.
Az kell az osztályfőnökséghez, hogy az ember tudja, mi a fontos. Hogy tudjon a gyerekek nyelvén. Hogy érzékeny legyen. Hogy legyen humora. Stb.
(Persze mindez a gyerekek és az osztályfőnök szempontja. Az iskola szempontjából: hogy tudjon tökéletes külalakú naplót vezetni. Hogy legyen langyos. Hogy jól adminisztráljon. Hogy tartsa a határidőket. Hogy lapítson, ha az iskola hírnevén folt eshetne egy megoldása nyomán. Hogy Minden A Legnagyobb Rendben Menjen. Hogy véletlenül se ragadja el az indulat.)
Szóval bonyolult kérdés ez, de én már teljesen pánikban vagyok, hogy jövőre, ha elballag a mostani osztályom, kapok-e újat...
 
#2085  Zsuzsijordan62[kukac]freemail[pont]hu2010-06-10 18:26
Kedves Zoltán!
Nem kívánom tovább gerjeszteni az indulatokat, mert abban igazat adok Önnek, hogy vannak a pályán alkalmatlan emberek - de mondjon egy olyan szakmát, vagy hivatást, ahol nincs ilyen!!! Én nem a mundér becsületét védem, mert ha az adott kolléga alapból olyan, mint a videón halljuk, akkor valóban nincs helye a gyerekek között. De Ön közreadott egy 2 éve készült, 20 másodperces felvételt, aminek alapján az egész tanártársadalmat minősíti. Azt írja, hogy sok rémtörténetet hallott a gyerekektől. És a felnőttek ezzel kapcsolatos verzióját is ismeri?!
Jelen esetben pl. nem derül ki, mit tett az a gyerek, akinek a megjegyzés szólt, de hogy az osztály viselkedése minősíthetetlen volt, az a pár másodpercből is kiderült. Tudtak-e - természetesen, amikor az eset történt - az érintett gyerek szülei minderről?! Mert ha a csemetéjük egy ilyen tanári reakcióról nem számolt be otthon frissiben-melegében, Ön teljesen nyugodt lehet afelől, hogy a gyereknek van valami a füle mögött.
Én csak arra szeretném kérni, hogy a hallomásból ismert dolgokban ne ítélkezzen, főleg nyilvánosan ne, a bármiféle jogtiprás megoldását pedig bízza az érintettekre!
 
#2084  Zoltántzoltan[kukac]citromail[pont]hu2010-06-10 17:07

Kedves Juli, Kedves Zsuzsa! Nem általánosítottam, csupán közre adtam azt, ami már 2 éve a neten van - én most kaptam meg. A történet nem provokáció, a szereplőket ismerem. El kell, hogy fogadják - a kollégáik között vannak olyanok, akiket nem gyerekek mellé - hanem kutyák mellé sem tennék. Szép, hogy védik a mundér becsületét. A gyereket nem sajnálják, akihez épp "szólt" az a szegény tanár, akinek biztos kevés a fizetése???
Ha tudnák Önök,hogy milyen történeteket mesélnek a gyerekek... Biztos, hogy Önök mindenről tudnak? Én lennék a legboldogabb, ha csupa jó és kedves tanár lenne a pályán - hisz még elöttünk a közoktatás 1-2 lépcsőfoka.

Téved kedves Zsuzsa - soha nem hallottam a tanáraimtól ilyen durvaságot. Amíg ezt a videót nem láttam, nem is hittem el, hogy létezik ilyen pedagógus. Ez van. Én meg azt kérem, fogadják el - ez a valóság. Volt idő, mikor a kocsmában beszéltek így. Ma már a gyerekeinkkel beszélhetnek így az iskolában. Ne rám haragudnak ezért!
 
#2083  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2010-06-10 15:59
Csatlakozom Zsuzsi véleményéhez. Abból a néhány másodpercből, ami felkerült a netre, csupán annyi derül ki, hogy egy tanár (akit nem látunk, azt sem tudjuk kicsoda) mond egy valóban durva mondatot. De nem ismerjük az előzményeket, csak sejthetjük a kontextust, és ennek alapján általános vélemény alkotni a pedagógusokról nem csak méltánytalan, hanem felelőtlen dolog is.
 
#2082  Zsuzsijordan62[kukac]freemail[pont]hu2010-06-10 09:16
Kedves Zoltán!
Igen, jön a válasz. Sajnos, ilyen pedagógusok mindig is voltak, vannak és lesznek. Biztos vagyok benne, hogy Önnek is volt ilyen tanára. Elítélem ugyan az efféle magatartást, de nézze meg, hogy viselkednek a gyerekek! Igaz, ennek is sok oka lehet. Az egyik talán az, hogy éreztetik, több a zsebpénzük, mint a kolléga fizetése. Egyébként Ön mit szólna ahhoz, ha felvételt készítenének arról, amikor egy gyenge pillanatában kijön a sodrából, aztán ezt a videót feltennék a netre, és ennek alapján minősítenék az Ön által űzött szakma dolgozóit?!
Sajnos, azt is el tudom képzelni, hogy ez az egész provokáció volt, és "bejött" a diákok számítása.
Úgyhogy mindamellett, hogy elítélem a kolléga viselkedését, tisztelettel kérem, NE ÁLTALÁNOSÍTSON!!!
 
#2081  Zoltántzoltan[kukac]citromail[pont]hu2010-06-10 05:52
http://www.youtube.com/watch?v=uXkLide_JCM

szeretném, ha minél többen meghallgatnák! Én nem térek magamhoz! Tegnap baráti társaság jött össze nálunk (még nem jár iskolába a gyermekük) - és meghallgattattam velük. Alig hittek a fülüknek!

Gondolom majd jön a válasz, hogy ez kirívó eset! Eddig is meséltek a gyerekeim rémtörténeteket - csak nem akartam elhinni. Sajnos most már elhiszem, és kétségbe vagyok esve!
 
#2080  Zoltángibran[kukac]citromail[pont]hu2010-06-09 22:35
!Meghallgattam a linket újra.Na ilyen tanárok vannak. Én sajnálom őt. A diákok csak röhögtek rajta. Szegény.Egyébként az ilyenek fizetését csökkentsék nyugodtan 15 %-kal!Csak ne szövegeljenek nekem a tanárok szép lelkéről...
 
#2079  Katinemethkati1024[kukac]gmail[pont]com2010-06-09 21:54
Mi kell ahhoz, hogy valaki osztályfőnök lehessen?
Mennyi tapasztalat?...
 
#2078  Zoltántzoltan[kukac]citromail[pont]hu2010-06-08 18:18
http://www.youtube.com/watch?v=uXkLide_JCM
ezen a linken egy budapesti jó nevű gimnázium tanára szólt be egyik diákjának minősíthetetlen hangon.
Napokig hallgattam újra és újra, nem akartam hinni a fülemnek. 13 éves lányom megszólal: apa miért csodálkozol? Gyakran beszélnek így a tanárok velünk...



 
#2077  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-06-01 19:24
Kedves "Tanuló"! A helyzetről a konkrét körülmények ismerete nélkül nem lehet megalapozott véleményt mondani. Meg kellene hallgatni ehhez a többi érintettet is, Te is csak valaki nevében szólsz, akiről nem tudunk semmit. A helyzetet csak a szereplők bevonásával, a helyszínen lehet(ne) tisztázni, ha egyáltalán lehetőség van a megfelelő kommunikációra. Valami oka csak van annak, hogy a helyzet ennyire elmérgesedett.
 
#2076  tanulójakabricsi[kukac]gmail[pont]com2010-06-01 15:35
Kedves OFOE!

Lenne egy problémám, melyet nagyon igazságtalannak tartok, ezért fordulok önökhöz.

Egyik ismerősömmel történt, hogy elkésett az óráról, melyen témazárót írtak. Az órából már csak két és fél perc volt hátra, mindezek ellenére a tanár megíratta vele a dolgozatot. A diák természetesen megkapta az egyest, és indulatában széttépte a kiosztott dolgozatot. Mikor a tanár ezt észrevette, kijelentette, hogy megbuktatja, az átlaga ellenére (nem áll bukásra még ezzel a jeggyel sem, 2.1 lenne az átlag).

Mi a teendő ilyen helyzetben?
Nem érzem jogosnak az évvégi buktatást...még ilyen nagy indulatok közepette sem.
 
#2075  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-05-31 12:06
Kedves Róza! Erre ilyen rövidke üzenetben nehéz pontos választ adni. Azt sem tudjuk, hányadikos gyerekekkel foglalkozol, milyen feltételek, körülmények között dolgozol stb. A honlapunkon különben vannak módszerek, amelyekkel fejleszthető az önismeret, de mindez önmagában csak technika, a kontextust: a kölcsönös bizalmon alapuló jó kapcsolatot, a megfelelő, elfogadó társas légkört stb. Neked/Nektek kell megteremtenetek. Különben a dolog egyszerűen nem működik. A honlapon elérhető játékok webcíme: http://www.osztalyfonok.hu/rovat.php?id=13
 
#2074  Rózabellambi[kukac]freemail[pont]hu2010-05-31 09:50
Kedves OFOE!

Azt szeretném kérdezni, hogy hogyan tudnám az iskolában pedagógiai módszerekkel "javítani" a tanulóim önértékelését/önismeretét?
 
#2073  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-05-24 13:28
Kedves Petrik Imre! Mi nem foglalkozunk munkajogi tanácsadással, de a Fővárosi Pedagógiai Intézetnek van ilyen szolgáltatása: http://www.fppti.hu/intezmenyiranyitas. Reméljük, sikerül választ kapni a kérdésére.
 
#2072  Zsuzsijordan62[kukac]freemail[pont]hu2010-05-24 13:26
http://www.ddrmk.hu/documents/ddrmk_premiumevek.pdf
 
#2071  Petrik Imreiipetrik[kukac]citromail[pont]hu2010-05-24 11:51
T.Cím !
Mivel csak ezt a felületet találtam , kérném ha tud valaki friss információt a Prémium Évek programról
tájékoztasson.
Létezik e még ez a lehetőség,-bővebb infót hol lehet találni
Üdvözlettel : P.I.
Előre is kösz !
iipetrik@citromail.hu
is megfelelne
 
#2070  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-05-22 11:18
Kedves Kollégák! A Vendég a háznál című műsor május 26-i és június 3-i adásában Peer Kriszti (az egyesület elnökségi tagja és honlapunk egyik állandó szerzője) válaszol betelefonáló szülők kérdéseire. Ha a 11.30-kor induló adást élőben nem sikerül elérni, meghallgathatjátok utólag a neten (http://www.mr1-kossuth.hu/musoraink/vendeg-a-haznal.html#meghallgatom) Ne hagyjátok ki!!!
 
#2064  Szigeti Veraszigetivera[kukac]yahoo[pont]com2010-05-04 21:44
Kedves osztályfőnökök!
Remélem, nem veszik tolakodásnak, ha ezt az üzenőfalat használom arra, hogy felhívjam a figyelmüket egy ingyenes képzési lehetőségre 14-18 éves fiatalok számára. A NANE Egyesülettel preventív foglalkozásokat tartunk a párkapcsolati erőszak témájában 4 órában, osztályoknak vagy bármilyen ifjúsági csoportnak. Ha érdeklődik, kérem, küldjön egy e-mailt a szigetivera@yahoo.com
címre, hogy részletesen tájékoztathassam.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.05.21.
Ónody-Molnár Dóra: Az ólom- katona
Az ólomkatona azonban váratlanul visszalőtt. Persze fel lehet tenni a kérdést, hogy mire megy vele. Tiltakozhatnak az akadémikusok, amennyire csak akarnak, jön a törvény, amint a végrehajtó...
(Forrás: 168 óra)
--
2019.05.21.
Nyelvvizsgával kamatmentes az új diákhitel
lső körben várhatóan háromezer fiatal él majd a nyelvtanulási diák­hitel lehetőségével – hangzott el a témában tartott sajtótájékoztatón. A legfeljebb félmillió forintos, októbert...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2019.05.21.
Komoly feladatok várnak a diákokra a következő hetekben: nyelvi és kompetenciamérés jön
Az idegen nyelvi mérés feladatsora a 6. és 8. évfolyamos diákokra vár, akik 2019. május 22-én tesztelhetik a tudásukat. A feladatsort minden olyan 6. és 8. osztályos diáknak ki kellett tö...
(Forrás: eduline)
--
2019.05.21.
Orbán továbbra sem szán három percet a tiltakozó tanárokra
Közel tízezer aláírás gyűlt eddig össze a budaörsi pedagógusok nyílt levelére, ám a miniszterelnök nem veszi át a dokumentumot. Április elején közel háromszáz budaörsi oktatási, nevel...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.05.18.
Ebbe az iskolába járatja gyerekeit a budai elit: 10-szeres a túljelentkezés, tandíj nincs
"Ha ma elmegyek egy 15 éves érettségi találkozóra, ott az egykori tanítványaim jó része olyan szakmában dolgozik vagy olyan foglalkozást végez, amiről fogalmam sincs, hogy mit jelent, egyszer...
(Forrás: Pénzcentrum)
--
2019.05.18.
Forradalmasítják a vak tanulók matematika oktatását
Ma már minden technológiai feltétel adott, hogy a közoktatásban a látássérült diákok ugyanolyan szinten tanulhassák a matematikát, mint a látó társaik. A szükséges matematikai leíró...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.05.18.
Ne szenvedjenek, mosolyogjanak, ha lecigányozzák őket
A több ezer, családjából kiemelt gyerek jó része roma, és a szakértők egy része szerint jó lenne, ha a többségük roma nevelőszülőhöz kerülhetne. Ők általában könnyebben megtalá...
(Forrás: abcug.hu)
--
2019.05.17.
Robotdiák helyettesít egy beteg gyereket a tanórákon Bécsben
Egy különleges diák, egy 30 centis robot is jár az osztrák főváros egyik általános iskolájába, a Volksschule Neilreichgasséba. Az AV1 névre hallgató robot az egyik tanulót, Dominikot helyettes...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.05.17.
Csak a politika szintjére ne süllyedjen le a vita – történelemtanítás másképp
Miért nem lehet hagyományos módon tanítani a történelmet? Mit kezdjen egy tanár a 20. századdal, amikor a politika is állandóan újra próbálja írni azt? Az ismeretekre vagy a diákok készs...
(Forrás: hvg.hu)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Zoé! Nagyon örülünk, ha csatlakozol hozzánk.
A jelentkezési lapot a következő linken találod. A kitöltött és aláírt lapot szkenneld be, és küldd el az osztalyfonokok@gmail címre. Ha a szkennelés problémát okoz, küldheted postán is: OFOE, 1025 Budapest, Zöldlomb u- 56/a. Üdvözlettel az egyesület elnöksége.

--
  Németh Zoé

Kedves OFOE Csapat,
hogy lehetek az Egyesület tagja?

--
  ofoe

Kedves Emese! Amennyiben 1958. szept. 1. előtt születtél, automatikusan a Ped. II-be kerülsz, egyébként pedig a Ped. I-be. A fizetési kategóriát ugyanúgy kell megállapítani, mint a közalkalmazotti fizetési fokozatot: az eddigi közalkalmazotti jogviszonyaid, illetve
olyan munkaviszonyaid alapján, amelyek alatt már rendelkeztél a jelenlegi munkaköröd betöltéséhez szükséges végzettséggel. Ha volt 1992. júl. 1. előtt munkaviszonyod, az is beleszámít, ha ezek alapján jó az 5-ös besorolás, akkor a Ped.
I. fokozat 5. kategóriájába fogsz kerülni. Az illetményalapot az egyetemi végzettség alapján kell megállapítani,ez a 101.500 Ft.
vetítési alap 180%-a.
A mailedre küldünk egy bértáblát is. (A választ nagyon szépen köszönjük a PDSZ szakértőjének.)

--
  Emese

Tisztelt Szerkesztők!
Segítségüket szeretném kérni néhány információval kapcsolatban.
Magyar-német-könyvtár szakos egyetemi végzettséggel rendelkező pedagógus vagyok, azonban 2007. és 2019. között nem végig dolgoztam pedagógusként, viszont most lehetőségem van ismét tanárként tevékenykedni.
2007. dec. 13-tól egy iskolában könyvtárosként dolgoztam heti 30 órában. 2008. szept. 1-től ugyanebben az iskolában könyvtárostanárként tevékenykedtem heti 40 órában 2013. márc. 17-ig. Ebben az időszakban (2007. dec. 13. és 2013. márc. 17. között tanítottam is magyar nyelv és irodalmat. Ez a szerződésemben nem jelent meg, bérkiegészítésként kaptam meg az óráim díját.)
2013. márc. 18-tól egy kulturális központban, közalkalmazotti jogviszonyban dolgozom könyvtárosként (2016. július 31-ig), illetve gyűjteménykezelőként (2016. aug. 1-től a mai napig). Jelenleg a közalkalmazotti bértáblán H 5-ös besorolással rendelkezem.
Kérdésem a pedagógus előmeneteli rendszerrel kapcsolatban az lenne, hogy a fenti háttérrel, mire számíthatok (ped. II. besorolás pl.), hova kerülök besorolva a pedagógus bértáblát tekintve, mire figyeljek szerződéskötéskor?
Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Adoryán Emese

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk!
A pótlékot nyilván az kapja meg, aki ellátja a feladatot. A táppénzen lévő kolléga nyilván nem veheti fel a rendelkezésre álló összeget Az osztályfőnöki munkát érintő jogszabályokról itt tájékozódhat.

--
  ofoe

Kedves Kautnik András! Természetesen megjelentetjük az összefoglalóját, nagyon köszönjük, ha megkapjuk. Kíváncsian várjuk, üdvözlettel Szekszárdi Júlia

--
  Kautnik András

Tisztelt Ofoe!
Szívesen készítenék egy pályaorientációs összefoglalót a duális képzésről: ofőknek, diákoknak, szülőknek... Ez egy új, az esélyegyenlőséget, a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő képzési forma. Osztályfőnökként érdekes kérdéseket kaptam a duális képzéssel kapcsolatban. Megszólaltatnám a Kamara egyik szakértőjét, de szeretnék azzal az "ígérettel" fellépni, hogy le fog jönni a beszélgetés az OFOE honlapján. Lehetségez ez? Köszönettel és üdvözlettel, Kautnik András (Szent Gellért Gimnázium).

--
  KMM

Tisztelt szerkesztőség, ha egy kolléga 3 hétig táppénzen volt, és közben az intézményvezető kérésére én látam el helyette az ofő-i feladatokat törvény szerint nekem jár osztályfőnöki pótlék? Illetve milyen törvény rendeletben találok ezzel kapcsolatos kérdéseimre választ. Nagyon köszönöm

--
  ofoe

Kedves Kérdezőnk! A pótlékot feltételezhetően a táppénzes időszakban kapja meg a helyettesítő kolléga. Amint ismét munkába állsz, mint működő osztályfőnöknek nyilván Neked jár továbbra is a pótlék.

--
  Sz. Józsefné

Az osztályfőnöki pótlék elvehető-e attól a munkavállalótól aki pár hetes táppénzen van, és odaadható-e a kollégának? Köteles-e a kolléga visszaadni, a munkavállaló visszatér a táppénzről?

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek