OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
#2078  Zoltántzoltan[kukac]citromail[pont]hu2010-06-08 18:18
http://www.youtube.com/watch?v=uXkLide_JCM
ezen a linken egy budapesti jó nevű gimnázium tanára szólt be egyik diákjának minősíthetetlen hangon.
Napokig hallgattam újra és újra, nem akartam hinni a fülemnek. 13 éves lányom megszólal: apa miért csodálkozol? Gyakran beszélnek így a tanárok velünk...



 
#2077  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-06-01 19:24
Kedves "Tanuló"! A helyzetről a konkrét körülmények ismerete nélkül nem lehet megalapozott véleményt mondani. Meg kellene hallgatni ehhez a többi érintettet is, Te is csak valaki nevében szólsz, akiről nem tudunk semmit. A helyzetet csak a szereplők bevonásával, a helyszínen lehet(ne) tisztázni, ha egyáltalán lehetőség van a megfelelő kommunikációra. Valami oka csak van annak, hogy a helyzet ennyire elmérgesedett.
 
#2076  tanulójakabricsi[kukac]gmail[pont]com2010-06-01 15:35
Kedves OFOE!

Lenne egy problémám, melyet nagyon igazságtalannak tartok, ezért fordulok önökhöz.

Egyik ismerősömmel történt, hogy elkésett az óráról, melyen témazárót írtak. Az órából már csak két és fél perc volt hátra, mindezek ellenére a tanár megíratta vele a dolgozatot. A diák természetesen megkapta az egyest, és indulatában széttépte a kiosztott dolgozatot. Mikor a tanár ezt észrevette, kijelentette, hogy megbuktatja, az átlaga ellenére (nem áll bukásra még ezzel a jeggyel sem, 2.1 lenne az átlag).

Mi a teendő ilyen helyzetben?
Nem érzem jogosnak az évvégi buktatást...még ilyen nagy indulatok közepette sem.
 
#2075  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-05-31 12:06
Kedves Róza! Erre ilyen rövidke üzenetben nehéz pontos választ adni. Azt sem tudjuk, hányadikos gyerekekkel foglalkozol, milyen feltételek, körülmények között dolgozol stb. A honlapunkon különben vannak módszerek, amelyekkel fejleszthető az önismeret, de mindez önmagában csak technika, a kontextust: a kölcsönös bizalmon alapuló jó kapcsolatot, a megfelelő, elfogadó társas légkört stb. Neked/Nektek kell megteremtenetek. Különben a dolog egyszerűen nem működik. A honlapon elérhető játékok webcíme: http://www.osztalyfonok.hu/rovat.php?id=13
 
#2074  Rózabellambi[kukac]freemail[pont]hu2010-05-31 09:50
Kedves OFOE!

Azt szeretném kérdezni, hogy hogyan tudnám az iskolában pedagógiai módszerekkel "javítani" a tanulóim önértékelését/önismeretét?
 
#2073  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-05-24 13:28
Kedves Petrik Imre! Mi nem foglalkozunk munkajogi tanácsadással, de a Fővárosi Pedagógiai Intézetnek van ilyen szolgáltatása: http://www.fppti.hu/intezmenyiranyitas. Reméljük, sikerül választ kapni a kérdésére.
 
#2072  Zsuzsijordan62[kukac]freemail[pont]hu2010-05-24 13:26
http://www.ddrmk.hu/documents/ddrmk_premiumevek.pdf
 
#2071  Petrik Imreiipetrik[kukac]citromail[pont]hu2010-05-24 11:51
T.Cím !
Mivel csak ezt a felületet találtam , kérném ha tud valaki friss információt a Prémium Évek programról
tájékoztasson.
Létezik e még ez a lehetőség,-bővebb infót hol lehet találni
Üdvözlettel : P.I.
Előre is kösz !
iipetrik@citromail.hu
is megfelelne
 
#2070  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-05-22 11:18
Kedves Kollégák! A Vendég a háznál című műsor május 26-i és június 3-i adásában Peer Kriszti (az egyesület elnökségi tagja és honlapunk egyik állandó szerzője) válaszol betelefonáló szülők kérdéseire. Ha a 11.30-kor induló adást élőben nem sikerül elérni, meghallgathatjátok utólag a neten (http://www.mr1-kossuth.hu/musoraink/vendeg-a-haznal.html#meghallgatom) Ne hagyjátok ki!!!
 
#2064  Szigeti Veraszigetivera[kukac]yahoo[pont]com2010-05-04 21:44
Kedves osztályfőnökök!
Remélem, nem veszik tolakodásnak, ha ezt az üzenőfalat használom arra, hogy felhívjam a figyelmüket egy ingyenes képzési lehetőségre 14-18 éves fiatalok számára. A NANE Egyesülettel preventív foglalkozásokat tartunk a párkapcsolati erőszak témájában 4 órában, osztályoknak vagy bármilyen ifjúsági csoportnak. Ha érdeklődik, kérem, küldjön egy e-mailt a szigetivera@yahoo.com
címre, hogy részletesen tájékoztathassam.
 
#2062  Zsuzsijordan62[kukac]freemail[pont]hu2010-04-23 12:48
Kedves Kollégák!
Most, hogy mindenki benn van a "sűrűjében", egy nagy kéréssel fordulnék Hozzátok! Igaz, az idén ez engem nem érint iskolai szinten, de szeretnék új anyák napi dalokat gyűjteni. Nem a neten találhatókat, mert azzal tele van a padlás, hanem valami gyönyörűségesen szép, az íróasztalok fiókjaiban heverő egyedi darabokra gondolok. Ha valakinek van ilyen, kérem, küldje el nekem!!!
 
#2061  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2010-04-22 09:32
A történet valóban megdöbbentő, de nem hiszem, hogy széles körben általános lenne ez a tanári viselkedés. A konkrét ügyben azt javaslom, hogy a kedves szülő higgadjon le, és tegyen bejelentést az igazgatónak, ahol az érintett tanár részvételével tisztázzák a kérdést. Ha nem sikerül, tovább lehet persze lépni. E szavak alapján az így nyilatkozó tanár egyszerűen alkalmatlan a pályára, és rossz hírbe keveri az iskoláját, azokat a kollégáit is, akik sohasem ragadtatnák magukat ilyen kijelentésekre.
 
#2060  Zsuzsijordan62[kukac]freemail[pont]hu2010-04-22 07:35
Nem jutok szóhoz. És ehhez mit szólt az igazgató?!
 
#2059  szülőgibran[kukac]citromail[pont]hu2010-04-22 07:13
Elnézést - beleszólnék a vitába. El kell mondjam, az iskola egyáltalán nem nevel. Már az általános iskola sem. Gimnáziumokról jobb nem beszélni. 15 éves gyerekem osztályfőnökéhez mentem beszélgetni (saját akaratból) ahol a 30 év körüli férfi tanár ült velem szemben,az 50 éves anyával, és ilyeneket fröcsögött a szemembe: a maga fia nem is szar, hanem híg fos. Közben folytak a könnyeim. Segítségért mentem. Valószínűleg el sem hiszik ezt nekem. Pedig igaz.
 
#2058  Zsuzsijordan62[kukac]freemail[pont]hu2010-04-21 17:10
Kedves Emme!
Mélységes felháborodást, haragot és támadást érzek ki az írásodból, amin azért nem lepődök meg, mert biztos, hogy a Te helyedben én is így reagáltam volna. Számomra ugyanis első a gyerek, a maga képességeivel, örömeivel és problémáival, és csak ezután jöhet a tananyag. És ez így van, mióta a pályára kerültem. A megnyilvánulásodból úgy vélem, tanárként Neked is ez az alapelved, és ha az iskolátokban mindenki így gondolkodik és cselekszik, akkor csak gratulálni tudok! Ám lehet, hogy a múltkori írásainkban valamit félreértettél. Mi az egyházi iskolákat nem akartuk a többi fölé emelni, mindössze annyit mondtunk, hogy a jellegükből következően nyújtanak olyan pluszt, ami egy önkormányzati iskolában nincs meg. Ez nem a másik intézmény lebecsmérlését jelenti, hanem egyszerűen csak egy különbség a kettő között. Ezen az alapon így felháborodtál volna azon is, ha valaki a Waldorf- vagy Montessori iskolák előnyeiről ír?! És még valami: a Te állításaidról hol találom a felmérések eredményeit?
 
#2057  Emmeemme[kukac]gmail[pont]com2010-04-21 12:56
Nem értem ezt az "erkölcs", "normarendszer" elméletet, miért láttatják sokan az egyházi iskola előnyének, amikor nyílt titok, hogy az egyházi iskolák tanulói élen járnak az ambulanciákon az alkohol mérgezési és abortusz statisztikában.
Egy tanár kollégámat pont azért küldték el egy egyházi iskolából, mert a gyerekeknek szexuális felvilágosításhoz szakértőt akart hívni egy különóra keretében, miután a legtöbb lánykának már volt legalább egy abortusza.
Azt pedig, hogy a "nevelői" szerep melyik iskolában milyen minőségű, találgatással és egyéni véleménnyel felmérés hiányában vajmi keveset mond. Ellenkező véleményű anekdotákat magam is tudnék mesélni.
 
#2056  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-03-26 12:18
A politikai apátia veszélyeiről szóló vitairat ugyan már lecsúszott a főoldalról, de érdemes ismét ránézni (Schüttler T., http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=745) Egyrészt azért, mert már két izgalmas komment is érkezett hozzá, amire lehetne reflektálni. Másrészt pedig azért, mert a gondolatkört folytatja, bővíti és mélyíti a szintén életbevágó problémákat felvető, a tanárképzésről szóló levélváltás. Ez még fenn van a főoldalunkon. Várjuk a közoktatás kérdéseiről együttgondolkodni kész kollégáink hozzászólásait. Van (lenne!) miről eszmét cserélnünk.
 
#2055  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-03-24 08:36
Kedves Kollégák!

Mivel sorra érkeznek még az érdekesebbnél érdekesebb esettanulmányok, szeretnénk folytatni ezek fogadását és megjelentését. Ezért meghosszabbítjuk „Pedagógiai esettanulmány” pályázatunk határidejét május 31-ig. Továbbra is várjuk az írásokat!

(Részletek a következő webhelyen:
http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=730)
 
#2053  Zsuzsijordan62[kukac]freemail[pont]hu2010-03-23 18:37
A "bár minden feltétel ugyanaz" megállapításod csak az általad zárójelben felsoroltakra igaz, de ha tudsz azonosulni az egyházi szemlélettel, és a vele járó kötelezettségekkel, valóban jobban jársz.
 
#2052  TanBákcsf[kukac]freemail[pont]hu2010-03-23 17:59
Köszönöm a véleményeket, bárkiét szívesen fogadom. Összességében szerintem is jobban járnék egy egyházi gimivel, mint azzal az összevont intézménnyel ahol most dolgozok. Ahogy eddig érdeklődtem, az egyházi iskolánál nem közalkalmazott lennék, bár minden feltétel ugyanaz, mint egy államinál./fizetés, kategóriák, juttatások/
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.04.02.
Nem lesz hosszabb a tanév – elhalasztják a minősítéseket
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma minden pedagógusnak köszöni az elmúlt hetek áldozatkész munkáját, mely a tantermen kívüli, digitális munkarendre való sikeres átállást lehetővé...
(Forrás: kormany.hu)
--
2020.04.02.
Maruzsa Zoltán: az érettségi követelmények nem változtak, a felkészülést folytatni kel
Mivel még több mint egy hónap van hátra az érettségi hagyományos kezdési időpontjáig, a járványügyi kérdésekben azonban nem látnak előre egy hónapot, az érintettek türelmét kérik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.04.02.
Iskolai zaklatás a Google Classromban - mit tehetnek a tanárok?
A diákok online kapják a tananyagot, online tartják a kapcsolatot egymással és a tanáraikkal is. A sok virtuális időtöltésnek azonban lehetnek hátulütői is. Sok oktatási csoportban felmer...
(Forrás: eduline)
--
2020.04.01.
Digitális távoktatás: egyes, mert nem kézzel írtad
Szülők tíz-, ha nem százezreire szakadt rá két hete a pedagógus életpálya összes szakmai és emberi szépsége. A képesítés nélküli tanárrá válás az indexeseket sem kímélte, gyakorl...
(Forrás: index)
--
2020.04.01.
A most elindult tankönyvrendelés a bizonyíték arra, hogy a kormány az elmúlt hetekből semmit nem tanult
A Civil Közoktatási Platform nyílt levélben fordult az illetékes miniszterekhez az ügyben, az eddig ismertetett szakmai kritikájukon felül immár amiatt is kérik, hogy az illetékes miniszté...
(Forrás: mérce)
--
2020.04.01.
Ausztriában egy diáknak sem lesz hátránya a koronavírus miatt kialakult helyzetből
„Ésszel és szívvel” fogják értékelni a tanulókat a tanév végi záróvizsgákon – jelentette ki Heinz Faßmann. Az oktatási miniszter kifejtette. áprilisban várhatóan még otthonról...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.04.01.
Már lehet tankönyveket rendelni a következő tanévre az interneten
A kormány döntése értelmében 2020 szeptemberétől már minden köznevelésben résztvevő tanuló ingyenesen kapja meg a tankönyveit, így a rendelés semmilyen anyagi terhet nem jelent a csalá...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.04.01.
Iskolaérettség: nem lett egységesebb a rendszer
Míg korábban a gyermeket ismerő óvoda és a szülő dönthetett arról, hogy az adott év augusztus 31-éig hatodik életévét betöltő, vagyis tankötelessé váló gyermek további egy évet ó...
(Forrás: Népszava)
--
2020.04.01.
Milyen válaszokat adhatnak a pedagógusok és oktatási rendszerek a COVID-19 járványra? – Néhány tanulság a TALIS felmérésből
A mostani válsághelyzet felszínre hozza az oktatási rendszereinkben tapasztalható egyenlőtlenségeket: az online oktatáshoz szükséges internetkapcsolattól és számítógéptől kezdve a tá...
(Forrás: DPMK)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Doroginé Kiss Ildikó!
A Kjt. 24. § (1) bekezdése szerint "Ha a közalkalmazott munkaköre
ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más
munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős
többletmunkát végez, illetményén felül a végzett munkával arányos
külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti." A helyettesítési díj
mértékét jogszabály nem határozza meg, csak azt, hogy a végzett
munkával arányosnak kell lennie. Az a javaslatom, hogy a fenti
rendelkezésre hivatkozva kérje, hogy részére az Mt. 139. §-ában
meghatározott óradíj legalább 50 százalékának megfelelő helyettesítési
díjat állapítsanak meg. Ha ezt a munkáltató megtagadja, munkaügyi per
indítható. (A választ a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  Szilágyi István

Tisztel Címzett!
Nagyon szépen köszönöm a szakszerű és megnyugtató válaszát.
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  OFOE

Kedves Szilágyi István! Pedagógus-munkakörben a köznevelési törvény 64. § (2a) bekezdése
alapján az évi 25 munkanap pótszabadság nem adható, hanem jár. A
pótszabadságból a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (2)
bekezdése alapján
a) továbbképzés, foglalkoztatást elősegítő képzés,
b) a nevelési-oktatási intézmény tevékenységi körébe tartozó nevelés,
oktatás, a pedagógiai szakszolgálati intézmény tevékenységi körébe
tartozó pedagógiai szakszolgálati tevékenység,
c) ha a pedagógus szabadságát részben vagy egészben a szorgalmi
időben, óvodapedagógus esetében - a június 1-jétől augusztus 31-éig
tartó időszak kivételével - a nevelési évben adják ki,
lehet legfeljebb 15 munkanapot igénybe venni. Az tehát nem jogszerű,
ha nem a fenti indokok valamelyike miatt, hanem úgymond, időarányosan
vesz le a pótszabadságból napokat a munkáltató. Javaslom, hogy ezt az
intézkedést ne fogadja el, hanem ragaszkodjon a pótszabadság
kiadásához. A felmentési időnek abban a felében, amikor munkavégzésre
kötelezhető, ki kell adni az időarányos szabadságot. Ha a szabadság
kiadására nincs mód, azt a jogviszony megszűnése esetén - az Mt. 125.
§-a szerint - pénzben kell megváltani. (A válszt a PDSZ jogi szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Harmat Krisztina! Jogszerűnek jogszerű, mivel a munkaidő kötött és kötetlen munkaidőből
áll, csak éppen nem nevezhető etikusnak. Úgy lehet kivédeni, hogy a munkavállaló is kivehet az Mt. 122. § (2) bekezdése alapján hét munkanap szabadságot akkor, amikor akar, csak előtte 15 nappal be kell ezt jelenteni. (A válasz a PDSZ szakértőjétől érkezett.)

--
  Harmat Krisztina

Kedves OFOE!
Szeretném kérdezni, hogy jogszerű-e szorgalmi időben, tanítási (hétköznap) napon szabadságot elrendelni a pedagógus számára akkor, amikor annak nincs sem tanítási órája órarend szerint, sem más feladata a neveléssel-oktatással le nem kötött munkaidejében?
Köszönettel:
Harmat Krisztina

--
  Szilágyi István

Azt szeretném megkérdezni, hogy pedagógus munkakörben a 25nap pótszabadság jár, vagy adható? Nyugdíjazás előtt a munkáltató az időarányosan járó 18 nappótszabadságomból 11 napot igénybe vett a tanév zavartalan befejezése érdekében, amihez ugyan joga van, de én úgy gondolom, hogy mivel a felmentési időben nem került kiadásra az időarányos szabadság, azt a munkáltatónak pénzben kell megváltani. Sajnos nem igy történt. Kérdezem, hogy helyesen járt el a munkáltató? Várom megtisztelő válaszát!
Tisztelettel: Szilágyi István.

--
  Doroginé Kiss Ildikó

Tisztelt Egyesület!
Nyelvtanárként 2019 szeptember közepétől december 20-ig (téli szünet kezdete) az én tanulócsoportomat összevontam az említett idő alatt táppénzen levő kolléganőm csoportjával heti 3 órában. Ez összesen 3 osztályt érintett, ami heti heti 9 összevont órát jelentett. Mikor rákérdeztem, hogy ezért jár-e túlóra íj vagy valami plusz bér, azt a választ kaptam, hogy nem mert az összevont órákért semmi sem jár. Ráadásul ugyanígy több mint három hónapot már a tavalyi évben is helyettesítettem ugyan így. Kérdésem, valóban nem jár az összevont órák után túlóra? Mit mond erről a jogszabály?
Üdvözlettel: Doroginé Kiss Ildikó, tanár

--
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek