OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
#2052  TanBákcsf[kukac]freemail[pont]hu2010-03-23 17:59
Köszönöm a véleményeket, bárkiét szívesen fogadom. Összességében szerintem is jobban járnék egy egyházi gimivel, mint azzal az összevont intézménnyel ahol most dolgozok. Ahogy eddig érdeklődtem, az egyházi iskolánál nem közalkalmazott lennék, bár minden feltétel ugyanaz, mint egy államinál./fizetés, kategóriák, juttatások/
 
#2051  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-03-23 13:21
Az egyházi iskoláknak nagy előnye, hogy van egy határozott érték- és normarendszerük, amit képviselnek, és a szülő, aki odaíratja a gyerekét ezt elfogadja, vállalja, támogatja, és saját csemetéjét is ebbe az irányba törekszik befolyásolni. Nagyobb tehát az esély arra, hogy pedagógus és szülő együttműködik.
A nevelés és az oktatás szerintem nem különválasztható fogalmak. Az iskola minden tevékenységgel "nevel" tudatosan megtervezett és/vagy "rejtett tantervén" keresztül. A legjobban a személyesség hiánya sújtja különösen a nem egyházi iskolákat. Kutatási eredmények igazolják, hogy főként a középiskolák pedagógusai egyre inkább elsáncolják magukat a tantárgyuk bástyái mögé, és hárítják a "nevelői" szerepet. Ez a tendencia az egyházi iskolákban talán nem ennyire erős.
 
#2050  Zsuzsijordan62[kukac]freemail[pont]hu2010-03-23 09:45
Az egyházi iskolák nagyszerűségéről nem kívánok vitát nyitni (25 évig tanítottam állami iskolában, tehát van összehasonlítási alapom), ezért itt, a nyilvánosság előtt csak néhány dolgot mondanék. Tudvalévő, hogy iskolarendszerünkben ma az oktatást a nevelés fölé helyezik, ami rengeteg magatartási problémát generál, és ez az oktatás rovására megy. Az egyházi iskolákban a nevelésen van a fő hangsúly, amin keresztül az oktatás színvonala javul (ez az én véleményem és tapasztalatom). A tantestület nincs egyedül ebben a munkában, mert a lelkészek átvállalják ennek oroszlánrészét, és a mai, kaotikus világunkban fix pontot adnak a gyereknek is, nekünk is: a hitet. A gyerekek sokkal nyugodtabbak, a szülők is segítőkészebbek, közvetlenebb velük a kapcsolatunk, a családlátogatás rendszerének megtartása pedig hihetelen információkkal segíti a munkánkat. De már kezdek a részletekbe merülni, és ez itt nem célom. Vannak persze olyan szabályok is, amiket a kívülállók bírálnak, de ezek a szabályok nem ésszerűtlenek és nem betarthatatlanok, hanem azért vannak, hogy a közösséghez tartozást és az erkölcsi tartást erősítsék.
 
#2049  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-03-23 09:09
Kedves Zsuzsi! Nyugodtan válaszolj, hiszen Neked közvetlenebb tapasztalataid vannak. A mieink esetlegesek: van közöttük nagyon jó és kevésbé jó is. Mindenképpen pozitívumként értékelhető, hogy az egyházi iskolákban gondot fordítanak arra, hogy legyen lehetőség a gyerekekkel folytatott beszélgetésre, komolyabban veszik az erkölcsi problémákat, és ami a mi egyesületi profilunkat illeti: a osztályfőnöki tevékenység presztízse is magasabb mint általában. Nyilván megvannak ennek az iskolafajtának is a hátulütői, dehát melyiknek nem?
 
#2048  Zsuzsijordan62[kukac]freemail[pont]hu2010-03-23 08:10
Kedves Ismeretlen!
Bocs, hogy beleszólok, tudom, nem engem kérdeztél, de én egyházi iskolában tanítok, ami szerintem nagyszerű dolog. Ha elfogadod tőlem a kérdéseidre a válaszokat, kérlek, jelezd! Természetesen a Szerkesztő válaszait is várjuk!
Zsuzsi
 
#2047  Tanbákcsf[kukac]freemail[pont]hu2010-03-22 20:33
Kedves Osztályfőnök.hu!

Érdeklődni szeretnék, van-e kockázata, hátránya ha egyházi iskolába megyek el dolgozni? Hol tudok ennek utánanézni? Előre is köszönöm a segítséget.
 
#2046  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-03-17 07:32
Kedves Katalin!
Tehát, megvalósul az annyira áhított "rend", az abszolút tekintély. De valami előnye azért van az iskolának, gondolom, azért választották ezt. Mérlegelni kellene, hogy ezek az előnyök ellensúlyozzák-e a hierarchikus légkört, a napjainkban oly ritka következetes szigort. (A levele szerint túlhajtott, merev szigort.) Ha a pozitívumok serpenyőjében több olyan pozitívum van, ami a gyerekek (és szülők) számára vonzóvá teszi az iskolát, akkor el kell fogadni az aktuális eseményeket. Ha azonban úgy látják (Ön és a gyerekei), hogy ezek a körülmények megnyomorítják, agyonnyomják őket, nem kapnak annyit az intézménytől, hogy mindezt ép lélekkel elviseljék, akkor mégiscsak tanácsos változtatni. De ez nagyon komoly döntés, csak az érintett gyerekekkel közösen és higgadtan érdemes meghozni. És újra ismétlem: a véleményemet hiányos információk birtokában mondom el, lehet, hogy ha a teljes valóságot ismerném egyértelműbben mernék nyilatkozni.
Teljesen reménytelen beszélni az igazgatónővel? Az osztályfőnöknek az egészhez egy szava sincsen?
 
#2045  sz katalinszantaikatalin[kukac]citromail[pont]hu2010-03-17 07:03
T Szerkesző!Sajnos ez egy alapitványi iskola ,és egy hihetetlenül régimodi ,zsarnok ,igazgatónő vezeti féltőle tanár diák egyaránt,csak egy pár dolog amit nem lehet ebbe, az iskolába.Tilos térdnadrágot hordani ujatlan pólót,papucsot,térdfölé érö szoknyát na meg sokminden más hihetetlen szabályok vanak.Menekülnek a diákok a folyosóról ha megtudják hogy arra tart .Kitalálta például hogy minden osztályfönöknek lekel jelenteni hogy összesen hányórát hiányoztak a gyerekek és szombatonként büntiböl tanitást akkar elrendelni,hogy megtanulják a rendet.Ebben az iskolába ha az igazgatónő azt mondja fehér az fehér akkor is ha fekete!! Hát ez van.
 
#2044  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-03-16 10:54
Kedves Katalin! Mint már az előző üzenetben is említettem, nagyon nehéz ennyi információ alapján és a konkrét helyzet pontosabb ismerete nélkül megalapozott véleményt alkotni.
Nagyon különös, hogy az osztályfőnök kívülálló marad, mégiscsak az ő osztályában történt a dolog. Mi köze ennek ő és az igazgatónő kapcsolatához? Miért ragaszkodik az iskolavezető ennyire a fegyelmihez? Nehezen tudom elképzelni, hogy nem voltak előzmények. Vagy ilyen általános gyakorlat ebben az iskolában a fegyelmik ndítása? Mit gondol erről a gyerek? És az osztálytársai? Ő maga vétkesnek tartja magát? Jó lenne tudni, hogy mi lehet a célja ezzel az eljárással egy pedagógiai intézménynek.
Ha mégis sor kerül a fegyelmi eljárásra, arra kell figyelni, hogy az jogszerű legyen. Fegyelmi eljárás esetében kötelező az elfogulatlanság, törekvés az objektivitásra, az indulatmentességre.
Ha a döntést igazságtalannak tartják, tovább lehet lépni felsőbb szervekhez, felülvizsgáltatni a jogszerűséget.
Hogy elvigye-e ezután fiút az iskolából? Ha olyan tarthatatlan a helyzete, akkor meggondolandó, de jobb lenne inkább helyben tisztázni az ügyet, hiszen végzősként nehezen talál majd másik iskolát, és az is aggályos, hogy ott miként fogadják a tanárok és a jövendő osztálytársak.
És még egy utolsó próbálkozás: Lehetetlen egy emberi hangú, kölcsönös tiszteleten alapuló párbeszéd Ön és az igazgatónő között?
 
#2043  sz katalinszantaikatalin[kukac]citromail[pont]hu2010-03-16 10:14
T szerkesztő! Köszönöm válaszát ,remélem a tantestület tagjai akik a gyermekem sorsáról dönteni fognak ők is így látják ezt az esetet. Sajnos az osztályfőnőkel hiába vettem fel a kapcsolatot ő azt mondta nem tud segíteni mivel az igazgatónő már pénteken kitűzte a fegyelmi időpontját ,és mivel ők igen jóba vannak egymással nem folyik bele ebbe az ügybe .Még a fegyelmin sem vesz részt,volt a válasz . Számomra hihetetlen ez a dolog ,másik gyermekem is ebbe az iskolába jár ,az egyetemista fiam szerint ezután az eset után el kel gondolkodni azon ,hogy át vigyem másik iskolába!! Ön szerint mit tegyek !! Köszönöm válaszát!!!
 
#2042  A szerkosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-03-15 19:56
Kedves Zsuzsi! Most fog éppen új arculatot kapni az oldal, és lesz mód a fel- és letöltésre. Feltétlenül élünk majd a felajánlásoddal, amit előre is nagyon köszönünk.
 
#2041  Zsuzsijordan62[kukac]freemail[pont]hu2010-03-15 19:48
Én magyartanár vagyok, úgyhogy a gondolkodásom az irodalmi és nyelvi játékokra terjed ki, de van pl. egy, "Amit egy falusi gyereknek tudni kell" c. összeállításom, amit a tanítványaim nagyon szeretnek, és van egy, "A fele sem igaz" vetélkedőm, meg hasonlók.
Ezen a lapon nagyon szép rend van, könnyű tájékozódni, úgy gondolom, Versenyek, vetélkedők címmel új fejezetet lehetne nyitni, és mindenki számára lehetővé tenni az anyagok fel- és letöltését. Ha ez megvan, vállalom, hogy kezdem a sort, remélhetőleg lesznek követőim, mert új ötletekre vevő vagyok én is. Ha gondolod, küldök egy anyagot, aztán majd a honlap szerkesztőivel eldöntitek, érdemes-e foglalkozni vele.
Üdvözlettel: Zsuzsi
 
#2040  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-03-15 19:01
Kedves Zsuzsi! Szeretettel üdvözlünk, és jónak tartjuk az ötletet, pláne, hogy segítséget is ajánlasz. Hogyan kezdenél hozzá egy ilyen adatbázis kiépítéséhez? Van már valami anyagod hozzá? Ünnepekhez adtunk már közre forgatókönyveket, de a tanítási órán kivüli ügyek közül még kevés volt az étlapunkon, az igényed tehát jogos. Várjuk a konkrét javaslatokat!
 
#2039  Zsuzsijordan62[kukac]freemail[pont]hu2010-03-15 11:59
Szervusztok!
Még új vagyok az oldalon, és lehet, a tájékozatlanságomból fakad a megjegyzésem. Ha ez így van, elnézést kérek. Szóval én hiányolom a délutáni programok leírását (pl. versenyek, vetélkedők forgatókönyve, ajándékozási ötletek stb.) Vagy ezeknek nem itt van a helyük? Mert szerintem érdemes lenne kiépíteni egy ilyen adatbázist is, biztos sokan segítenének benne, és mi magunk is megújíthatnánk a "repertoárunkat".
 
#2038  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-03-15 09:04
Kedves Katalin! Az Ön leírása szerint valóban túlzottnak és elhamarkodottnak tűnik a pedagógus reagálása, de a megalapozott véleményhez sokkal jobban kellene ismerni a konkrét körülményeket. Javasoljuk, hogy keresse fel a büntetést kezdeményező tanárnőt, illetve az igazgatót, és tisztázzák a helyzetet,mielőtt elindulna a fegyelmi eljárás. Kérje az osztályfőnök segítségét. Az érintett diák már legalább 18 éves, lényeges szempont az is, hogy ő hogyan látja a dolgot, mi a véleménye az ügyről. Reméljük, sikerül a lehető legmegnyugtatóbban lezárni a problémát.
 
#2037  sz.katalinszantaikatalin[kukac]citromail[pont]hu2010-03-14 23:31
Tisztelt szerkesztő!Szeretném a véleményet ki kérni a következö esetről.A fiam végzös diák egy szakközép iskolába a héten pénteken nem tudom miokból, mert soha nem volt semilyen magatartási problémája az történt ,hogy a tanitásióra utolsó 5 percében fogta magát es sutyiba meg probált ünneplö ruhába áttöltözni de a tanárnő aki bentvolt az órán észrevette és felvitte az iskola igazgatónőjéhez.Aki fegyelmi eljárást kezdeményezett a gyerek ellen ,hangsujozom soha még csak egy beirása semm vol . Ön szerint egy jó magatartásu gyereknél röktön a fegyelmi elljárás a megoldás,nem tulzás ez egykicsit??? Várom szives válaszát.
 
#2036  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-03-08 19:59
Kedves Kollégák! Érdemes ellátogatnotok a Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai Intézet honlapjára. Most két olyan ingyenes internetes szolgáltatást is kínálnak, ami érdekelhet Benneteket. 1. szociometria kiértékelése: www.fppti.hu/szociometria
2. pályaválasztási program végzős középiskolásoknak: www.fppti.hu/kom-passz A második programról tájékoztatást adnak az érdeklődőknek április 22-én 14:30-kor az MFPI-ben (Bp. VIII. Vas u. 8-10).
 
#2035  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-02-28 08:44
Kedves Piroska, köszönjük. A belépési nyilatkozatot le lehet tölteni a honlapról:
http://www.osztalyfonok.hu/files/09_belepesi.pdf
Szeretettel üdvözlünk,és mi is jó munkát kívánunk Neked.
 
#2034  Benkóné Dudás Piroskabenkone[kukac]keri-bcs[pont]sulinet[pont]hu2010-02-27 22:08
Megkaptam az OFOE -hírlevél 2010.februári számát,köszönöm.Tagdíjat 2010-re átutaltam,kell-e valamilyen belépési nyilatkozat?Jó munkát mindannyiónknak és szeretettel üdvözlök minden kedves régi és új ismerősömet:Benkóné Dudás Piroska
 
#2029  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-02-08 08:37
Persze, Nóri, de mi azért egy viszonylag zárt kör vagyunk. És tudjuk, hogy a jelenlegi teljes nyilvánosság milyen kaotikus. Talán más módját kellene találni a kommunikációnak, vagy nem igazán törődni a beszólásokkal. Hiszen, mint már említettem, voltak ott nagyon rokonszenves kommentelők is. Persze, tökéletesen érthető döntés, hogy azt ott abbahagyod.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2019.09.06.
Microsoft-botrány: újabb korrupciógyanús szálra bukkant Hadházy
A jelentésben szereplő történet szerint a NAV esetében egy Microsoft-alkalmazott tiltakozott is amiatt, hogy az úgynevezett alvállalkozónak nincsenek kompetenciái a munkához. Azonban felvilá...
(Forrás: Magyar Hang)
--
2019.09.06.
"Kérdezd meg szüleidet, miért nem vagy megkeresztelve" – adja feladatul az ötödikes tankönyv
Bánhegyi könyve nem először kap publicitást: 2015-ben a tiltakozások hatására vissza kellett vonni az általános iskolák ötödik, a hatodik és a hetedik osztályaiból az általa írt tört...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.09.04.
„Füttyre indítható, fegyelmezett szolgahadat képezünk” – Exkluzív interjú Vekerdy Tamással és fiával, Dániellel
Az egyikük önmagában intézmény – bármit mond, az futótűzként terjed az interneten, és szavait anyák ezrei tekintik szinte szentírásnak. A másikuk elbújni szeret, és a szűkebb környezet...
(Forrás: wmn.hu)
--
2019.09.03.
A szelekció rendkívül nagy arányú növekedése a magyar iskolarendszerben 2010 és 2017 között. Nahalka István írása
Számtalan szakember és szervezet hívta már fel a figyelmet arra, hogy a szelekciós, illetve az esélyegyenlőtlenségek növekedését eredményező folyamatok egyre veszélyesebbek Magyarországon...
(Forrás: tani-tani online)
--
2019.09.03.
Friss felmérés: a pedagógusok 18%-a az első lehetséges alkalommal elhagyná a pályát
A gyorsjelentés szerint a válaszadók 79%-a szerint túl kevés az ellenszolgáltatás és túl nagy az elvárás, 21%-a várja, hogy javuljon a helyzet, ezen felül 21%-a munkahelyet változtatna, é...
(Forrás: eduline)
--
2019.09.03.
A szülők csak nem akarják úgy taníttatni a gyereküket, ahogy Orbán mondja
Ha saját gyerekeikről van szó, nem veszik be a családok, hogy a munkaalapú társadalom nevében ne gimnáziumba, hanem szakképzésbe adják őket. Az új tanévben is nagyjából ugyanannyian kezdik...
(Forrás: hvg.hu)
--
2019.08.31.
A magyar oktatás színvonala 30 évvel maradt le a valóságtól, és ez a szám most megduplázódik
– mondta Rózsa Ildikó, a Resuli – a Megújuló Oktatásért Alapítvány vezetője a 24.hu-nak a köznevelési törvény módosításával kapcsolatban. A parlament júliusban szavazta meg a szeptembert...
(Forrás: 24.hu)
--
2019.08.31.
A köznevelési törvény módosításainak eltörlését kéri az ellenzék az Alkotmánybíróságtól
Az ellenzék ma sajtótájékoztatón jelentette be, hogy készített egy alkotmánybírósági beadványt, amely minden alkotmánysértő módosítást pontról pontra végigvesz, és kéri ezek eltö...
(Forrás: mérce)
--
2019.08.31.
Vád alatt az érettségit közreadó nyomdász
Vádat emeltek az érettségi feladatokat kiszivárogtató nyomdai alkalmazott ellen – közölte a Bács-Kiskun Megyei Főügyészség. A vádirat szerint a 41 éves, lajosmizsei férfi egy helyi nyomd...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Utolsó üzenetek:
  ofoe

Kedves Rita! A gyermekvédelmi felelős munkakör 2012 szeptemberétől megszűnt, a feladat az osztályfőnökhöz került. Nem törvénymódosítás volt ez, hanem az új törvény és a hozzá kapcsolódó rendeletek tértek el a korábbiaktól. (A válasz a PDSZ jogi szakértőjétől érkezett.)

--
  ofoe

Kedves Katalin! Jól tudja : 22 órát kellett volna alapul venni, a tagóvoda vezetője - bár csoportban kell lenni 3 csoportos óvoda esetén, tehát nem függetlenített vezető -, de kap órakedvezményt. Tehát nem a 32 órát, hanem a 22 órát kell nézni és erre rászámolni a túlórát. (A választ Bakonyi Anna óvodai szakértő adta meg.)

--
  Mohácsi Katalin

Tisztelt OFOE!

Szeretnék állásfoglalást kérbi a következő helyzetre! Tagintézmény vezető vagyok egy 3 csoportos óvodában. Saját csoporttal foglalkozom,és látom el a vezetői feladatokat.Kolleganőm nem lesz ebben az évben, így egyedül látom el a feladatot a nap folyamán.A fenntartó eddig 50 óra ingyen munkát kért, majd a 32 óra feletti órákat számolta el részemre 90 %-os túlórával. Kérdésem az lenne, hogy jogos-e számomra az óvónők kötelező 32 órájával való számolás, mert az én kinevezésemben a 22 óra van megjelölve.EDDIG A 32 ÓRA FELETTI IDŐT számolták el ingyen 50 órai munka után.

Válaszukat nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Mohácsi Katalin

--
  Sasváriné Rita

Tisztelt Szerkesztőség!
Emlékeim szerint volt egy 2012. évi szabályozás mely az iskolai gyv felelős feladatkörét ill. annak változását írja le. Ha jól emlékszem, az ofő munkakörbe jobban beletették a gyv- t, míg a szakirányú képesítéssel nem rendelkező tul.képpen pedagógus gyv felelős feladatai arányosan csökkentek. Kb a kapcsolattartás segítése és a statisztika maradt meg neki. Meg is szűnt a 2 óra adható órakedvezménye. Most szükségem lenne arra az információra, hogy mely rendelet vagy törvénymódosítás írja le ezt a változást. Ebben kérem segítségüket. Tisztelettel: Sasváriné

--
  ofoe

Kedves Márta! Íme a válasz, amit a PDSZ jogi szakértőjének segítségével adunk meg.
Az Nkt. 62. § (5) bekezdése szerint a nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben
dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő). A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
17. § (5) bekezdése szerint "a (4) bekezdésben meghatározottak alapján az egy pedagógusnak elrendelhető tanórai és egyéb foglalkozások,
pedagógiai szakszolgálati közvetlen foglalkozások száma egy tanítási napon a kettő, egy tanítási héten a hat órát nem haladhatja meg. A
neveléssel-oktatással lekötött munkaidő, óvodapedagógus esetében a kötött munkaidő felső határa felett eseti helyettesítés a (4)
bekezdésben foglaltak alapján rendelhető el, egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb harminc tanítási napra, óvoda esetében egy nevelési éven belül legfeljebb harminc napra." A fentiekből következik, hogy nem teljes héten nem 26 órával kell számolni, hanem időarányosan, mivel ekkor a heti munkaidő 40 óránál kevesebb.
Az összevont helyettesítések esetében a Kjt. 24. § (1) bekezdését kell alkalmazni, amely szerint, ha a közalkalmazott munkaköre ellátása mellett a munkáltató rendelkezése alapján átmenetileg más munkakörébe tartozó feladatokat is ellát, s ezáltal jelentős többletmunkát végez,
illetményén felül a végzett munkával arányos külön díjazás (helyettesítési díj) is megilleti.
Reméljük, segítettünk.

--
  Márta

Szeretném megkérdezni, hogy ha egy munkahét nem minden napján dolgozunk, mert pl. munkaszüneti nap ( Nagypéntek), vagy szabadságot írt ki a vezető ( tavaszi szünet utáni nap), esetleg 1-1 tanítás nélküli munkanap esik a hétre, akkor is csak a 26 óra feletti helyettesítés számít bele abba a bizonyos 30 napba, amely felett már fizetni kell a helyettesítésekért? Nem kell ilyen esetekben arányosan csökkentve számítani a heti kötött munkaidőt, tehát nem max. 26-ban meghatározni? Az iskolavezetés szerint nem. :( Szerintem ez olyan, mintha ledolgoztatnák velünk pl.a szabadságot. Pl. egy nap a héten nem tartottam órákat, mert osztálykiránduláson voltam. Ezen a napon lett volna 4 órám, de mivel nem tartottam meg, azon a héten csak 22 órám volt, 4 óra helyettesítést is kiírhatnak, ami 26 óra alatt van, tehát nem is számít helyettesítésnek. Az összevont helyettesítések pedig egyáltalán nem számítanak nálunk helyettesítésnek. Rendben van ez így?Nagy a káosz. Senki nem tud semmit.Válaszát előre is köszönöm

--
  Eleonóra

Kedves OFOE!

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat! :-)

Üdvözlettel: Németh Eleonóra

--
  ofoe

Kedves Eleonóra! Kicsit bonyolult a helyzeted mert a pedagógus munkaköröd alapján jár Neked a 21 munkanap alapszabadság, és a 25 munkanap pótszabadság. Az ápoló munkakör alapján viszont évi 21 munkanap alapszabadság és a Kjt. 57. § (1) bekezdése szerint a fizetési fokozatoddal egyenlő számú munkanap pótszabadság illet meg. Ugyanis a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bek c)pontja alapján a kollégiumi ápoló munkakörben dolgozóknak nem jár az évi 25
munkanap pótszabadság, erre ["c) a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök közül a pedagógiai asszisztens,szabadidő-szervező, gyermek- és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai
felügyelő, gyógypedagógiai asszisztens, pszichopedagógus, gyógytornász,munkakörben foglalkoztatottak jogosultak. (A válaszadásban a PDSZ jogi szakértője volt segítségünkre.)

--
  ofoe

Kedves Krisztina! Nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül érdemi tanácsot adni, de megpróbálom. Az első lépés valóban átgondolni azt, hogy Te magad mennyiben vagy felelős az adott problémáért. A figyelmeztetőkkel, intőkkel csak a saját feszültségedet oldod némileg, eredményt nem tudsz elérni. Gondold át, hogy melyik ponton romlott el a kapcsolat az adott csoporttal, eleve így fogadtak, vagy menetközben történt valami. Az a soraidból kiderül, hogy nincs köztetek bizalmi kapcsolat, tehát kommunikáció helyett hadakoztok. Időt kellene szánni arra, hogy a problémát tisztázzátok, megállapodásra jussatok a közös megoldás módjában. Ennek vannak különböző technikái. Fontos, hogy ne személyes sértésként kezeld az ügyet, hanem közös megoldandó problémaként. Nem ördögtől való, amit a kollégáid tanácsolnak, hogy fordulj pszichológushoz, aki segíthet azon, hogy a Benned való görcsöt fel tudd oldani. Amíg Te magad nem jutsz túl ezen a görcsön, nem tudod kézbe venni az ügyeket. Ezek a diákok már nem kamaszok, fiatal felnőttek, nekik is fontos, hogy eljussanak az érettségiig, és matematikából is elérjenek egy bizonyos szintet. Ez lehet az a közös ügy, amin együttesen és nem egymás ellenében kellene dolgoznotok. Szívesen levelezek erről Veled privátban is, ha akarod, de nem minden részlet tartozik a nyilvánosságra. Jelezd, ha ezt szeretnéd. Üdvözlettel Szekszárdi Juli

--
  László Krisztina

Kedves OFOE!
Nem tudom mennyire válaszolható meg a kérdésem. Egy középiskolában tanítok, heti 27 órában matematikát, 8 érettségis csoportnak. (Plusz a korrepetálások, plusz a helyettesítések.) Nagyon szeretem a diákjaimat, de mint mindenhol, ahol emberek vannak, előfordulnak konfliktusok. A kb 110 diákból, akiket két éve tanítok, van kb 15, akik állandóan csak a hibát keresik a munkámban, agresszíven és lekezelően bánnak velem, sokszor megaláznak a csoport egésze előtt. Amikor esetleg szaktanári figyelmeztetést adok nekik, akkor hangosan kiröhögnek, hogy az ő szüleiket ez nem érdekli. (Ezek a diákok már 17-19 évesek, mivel a nyelvi tagozat nulladik évfolyama egy évvel megnöveli a középiskolai tanévek számát.) Semmivel nem tudom őket sem motiválni, sem fegyelmezni, tönkre teszik az óráimat.) Hiába fordultam az osztályfőnökökhöz segítségért, mind ők, mind az igazgató-helyettes és a munkaközösség vezető szerint, ez az én hibám, azért viselkednek így velem, mert ez "belőlem jön". Közben az iskolából folyamatosan mennek el a tanárok, és hiába keresett a szakom, (angol-matek) úgy érzem, hogy nem becsülik meg a munkámat. Hiába az a kb 90 diák aki jól teljesít, (nem egy dícséretes 5-ös is van, és emelt matematika érettségi előkészítő csoportok is), hiába a rengeteg dolgozat, számonkérés, ingyen korrepetálás, rendszeres, hogy káromkodva, csapkodva, üvöltözve csapják az asztalomra a kijavított dolgozatot, mert az nem négyes, hanem csak hármas. És közben a vezetőség, az osztályfőnökök és a munkaközösség vezető szerint is, nekem kell változtatnom, pszichológushoz mennem, mert engem nem lehet elviselni. Meg kell jegyezzem, ezek az emberek 25-30 éve vannak ebben az iskolában. Ez a matematika státusz, amit én megkaptam 2 éve, egy előző iskolavezetéstől, már nagyon régóta, úgymond, "forgó hely" volt, mert - más tanárok elmondása szerint - mindig "volt valami probléma a matek tanárokkal". Minden más matematika tanár az iskolában, már 10-20-30 éve itt tanít.
Nem igazán tudom, mit kezdhetnék a problémával. Tudnának esetleg tanácsot adni?
Köszönettel: Krisztina

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2019) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek