OFOE a Facebook-on

Üzenő

Elrejtés
Név:
Email:
Üzenet:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
#2071  Petrik Imreiipetrik[kukac]citromail[pont]hu2010-05-24 11:51
T.Cím !
Mivel csak ezt a felületet találtam , kérném ha tud valaki friss információt a Prémium Évek programról
tájékoztasson.
Létezik e még ez a lehetőség,-bővebb infót hol lehet találni
Üdvözlettel : P.I.
Előre is kösz !
iipetrik@citromail.hu
is megfelelne
 
#2070  OFOEosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-05-22 11:18
Kedves Kollégák! A Vendég a háznál című műsor május 26-i és június 3-i adásában Peer Kriszti (az egyesület elnökségi tagja és honlapunk egyik állandó szerzője) válaszol betelefonáló szülők kérdéseire. Ha a 11.30-kor induló adást élőben nem sikerül elérni, meghallgathatjátok utólag a neten (http://www.mr1-kossuth.hu/musoraink/vendeg-a-haznal.html#meghallgatom) Ne hagyjátok ki!!!
 
#2064  Szigeti Veraszigetivera[kukac]yahoo[pont]com2010-05-04 21:44
Kedves osztályfőnökök!
Remélem, nem veszik tolakodásnak, ha ezt az üzenőfalat használom arra, hogy felhívjam a figyelmüket egy ingyenes képzési lehetőségre 14-18 éves fiatalok számára. A NANE Egyesülettel preventív foglalkozásokat tartunk a párkapcsolati erőszak témájában 4 órában, osztályoknak vagy bármilyen ifjúsági csoportnak. Ha érdeklődik, kérem, küldjön egy e-mailt a szigetivera@yahoo.com
címre, hogy részletesen tájékoztathassam.
 
#2062  Zsuzsijordan62[kukac]freemail[pont]hu2010-04-23 12:48
Kedves Kollégák!
Most, hogy mindenki benn van a "sűrűjében", egy nagy kéréssel fordulnék Hozzátok! Igaz, az idén ez engem nem érint iskolai szinten, de szeretnék új anyák napi dalokat gyűjteni. Nem a neten találhatókat, mert azzal tele van a padlás, hanem valami gyönyörűségesen szép, az íróasztalok fiókjaiban heverő egyedi darabokra gondolok. Ha valakinek van ilyen, kérem, küldje el nekem!!!
 
#2061  Juliszekja[kukac]t-online[pont]hu2010-04-22 09:32
A történet valóban megdöbbentő, de nem hiszem, hogy széles körben általános lenne ez a tanári viselkedés. A konkrét ügyben azt javaslom, hogy a kedves szülő higgadjon le, és tegyen bejelentést az igazgatónak, ahol az érintett tanár részvételével tisztázzák a kérdést. Ha nem sikerül, tovább lehet persze lépni. E szavak alapján az így nyilatkozó tanár egyszerűen alkalmatlan a pályára, és rossz hírbe keveri az iskoláját, azokat a kollégáit is, akik sohasem ragadtatnák magukat ilyen kijelentésekre.
 
#2060  Zsuzsijordan62[kukac]freemail[pont]hu2010-04-22 07:35
Nem jutok szóhoz. És ehhez mit szólt az igazgató?!
 
#2059  szülőgibran[kukac]citromail[pont]hu2010-04-22 07:13
Elnézést - beleszólnék a vitába. El kell mondjam, az iskola egyáltalán nem nevel. Már az általános iskola sem. Gimnáziumokról jobb nem beszélni. 15 éves gyerekem osztályfőnökéhez mentem beszélgetni (saját akaratból) ahol a 30 év körüli férfi tanár ült velem szemben,az 50 éves anyával, és ilyeneket fröcsögött a szemembe: a maga fia nem is szar, hanem híg fos. Közben folytak a könnyeim. Segítségért mentem. Valószínűleg el sem hiszik ezt nekem. Pedig igaz.
 
#2058  Zsuzsijordan62[kukac]freemail[pont]hu2010-04-21 17:10
Kedves Emme!
Mélységes felháborodást, haragot és támadást érzek ki az írásodból, amin azért nem lepődök meg, mert biztos, hogy a Te helyedben én is így reagáltam volna. Számomra ugyanis első a gyerek, a maga képességeivel, örömeivel és problémáival, és csak ezután jöhet a tananyag. És ez így van, mióta a pályára kerültem. A megnyilvánulásodból úgy vélem, tanárként Neked is ez az alapelved, és ha az iskolátokban mindenki így gondolkodik és cselekszik, akkor csak gratulálni tudok! Ám lehet, hogy a múltkori írásainkban valamit félreértettél. Mi az egyházi iskolákat nem akartuk a többi fölé emelni, mindössze annyit mondtunk, hogy a jellegükből következően nyújtanak olyan pluszt, ami egy önkormányzati iskolában nincs meg. Ez nem a másik intézmény lebecsmérlését jelenti, hanem egyszerűen csak egy különbség a kettő között. Ezen az alapon így felháborodtál volna azon is, ha valaki a Waldorf- vagy Montessori iskolák előnyeiről ír?! És még valami: a Te állításaidról hol találom a felmérések eredményeit?
 
#2057  Emmeemme[kukac]gmail[pont]com2010-04-21 12:56
Nem értem ezt az "erkölcs", "normarendszer" elméletet, miért láttatják sokan az egyházi iskola előnyének, amikor nyílt titok, hogy az egyházi iskolák tanulói élen járnak az ambulanciákon az alkohol mérgezési és abortusz statisztikában.
Egy tanár kollégámat pont azért küldték el egy egyházi iskolából, mert a gyerekeknek szexuális felvilágosításhoz szakértőt akart hívni egy különóra keretében, miután a legtöbb lánykának már volt legalább egy abortusza.
Azt pedig, hogy a "nevelői" szerep melyik iskolában milyen minőségű, találgatással és egyéni véleménnyel felmérés hiányában vajmi keveset mond. Ellenkező véleményű anekdotákat magam is tudnék mesélni.
 
#2056  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-03-26 12:18
A politikai apátia veszélyeiről szóló vitairat ugyan már lecsúszott a főoldalról, de érdemes ismét ránézni (Schüttler T., http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=745) Egyrészt azért, mert már két izgalmas komment is érkezett hozzá, amire lehetne reflektálni. Másrészt pedig azért, mert a gondolatkört folytatja, bővíti és mélyíti a szintén életbevágó problémákat felvető, a tanárképzésről szóló levélváltás. Ez még fenn van a főoldalunkon. Várjuk a közoktatás kérdéseiről együttgondolkodni kész kollégáink hozzászólásait. Van (lenne!) miről eszmét cserélnünk.
 
#2055  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-03-24 08:36
Kedves Kollégák!

Mivel sorra érkeznek még az érdekesebbnél érdekesebb esettanulmányok, szeretnénk folytatni ezek fogadását és megjelentését. Ezért meghosszabbítjuk „Pedagógiai esettanulmány” pályázatunk határidejét május 31-ig. Továbbra is várjuk az írásokat!

(Részletek a következő webhelyen:
http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=730)
 
#2053  Zsuzsijordan62[kukac]freemail[pont]hu2010-03-23 18:37
A "bár minden feltétel ugyanaz" megállapításod csak az általad zárójelben felsoroltakra igaz, de ha tudsz azonosulni az egyházi szemlélettel, és a vele járó kötelezettségekkel, valóban jobban jársz.
 
#2052  TanBákcsf[kukac]freemail[pont]hu2010-03-23 17:59
Köszönöm a véleményeket, bárkiét szívesen fogadom. Összességében szerintem is jobban járnék egy egyházi gimivel, mint azzal az összevont intézménnyel ahol most dolgozok. Ahogy eddig érdeklődtem, az egyházi iskolánál nem közalkalmazott lennék, bár minden feltétel ugyanaz, mint egy államinál./fizetés, kategóriák, juttatások/
 
#2051  Juliosztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-03-23 13:21
Az egyházi iskoláknak nagy előnye, hogy van egy határozott érték- és normarendszerük, amit képviselnek, és a szülő, aki odaíratja a gyerekét ezt elfogadja, vállalja, támogatja, és saját csemetéjét is ebbe az irányba törekszik befolyásolni. Nagyobb tehát az esély arra, hogy pedagógus és szülő együttműködik.
A nevelés és az oktatás szerintem nem különválasztható fogalmak. Az iskola minden tevékenységgel "nevel" tudatosan megtervezett és/vagy "rejtett tantervén" keresztül. A legjobban a személyesség hiánya sújtja különösen a nem egyházi iskolákat. Kutatási eredmények igazolják, hogy főként a középiskolák pedagógusai egyre inkább elsáncolják magukat a tantárgyuk bástyái mögé, és hárítják a "nevelői" szerepet. Ez a tendencia az egyházi iskolákban talán nem ennyire erős.
 
#2050  Zsuzsijordan62[kukac]freemail[pont]hu2010-03-23 09:45
Az egyházi iskolák nagyszerűségéről nem kívánok vitát nyitni (25 évig tanítottam állami iskolában, tehát van összehasonlítási alapom), ezért itt, a nyilvánosság előtt csak néhány dolgot mondanék. Tudvalévő, hogy iskolarendszerünkben ma az oktatást a nevelés fölé helyezik, ami rengeteg magatartási problémát generál, és ez az oktatás rovására megy. Az egyházi iskolákban a nevelésen van a fő hangsúly, amin keresztül az oktatás színvonala javul (ez az én véleményem és tapasztalatom). A tantestület nincs egyedül ebben a munkában, mert a lelkészek átvállalják ennek oroszlánrészét, és a mai, kaotikus világunkban fix pontot adnak a gyereknek is, nekünk is: a hitet. A gyerekek sokkal nyugodtabbak, a szülők is segítőkészebbek, közvetlenebb velük a kapcsolatunk, a családlátogatás rendszerének megtartása pedig hihetelen információkkal segíti a munkánkat. De már kezdek a részletekbe merülni, és ez itt nem célom. Vannak persze olyan szabályok is, amiket a kívülállók bírálnak, de ezek a szabályok nem ésszerűtlenek és nem betarthatatlanok, hanem azért vannak, hogy a közösséghez tartozást és az erkölcsi tartást erősítsék.
 
#2049  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-03-23 09:09
Kedves Zsuzsi! Nyugodtan válaszolj, hiszen Neked közvetlenebb tapasztalataid vannak. A mieink esetlegesek: van közöttük nagyon jó és kevésbé jó is. Mindenképpen pozitívumként értékelhető, hogy az egyházi iskolákban gondot fordítanak arra, hogy legyen lehetőség a gyerekekkel folytatott beszélgetésre, komolyabban veszik az erkölcsi problémákat, és ami a mi egyesületi profilunkat illeti: a osztályfőnöki tevékenység presztízse is magasabb mint általában. Nyilván megvannak ennek az iskolafajtának is a hátulütői, dehát melyiknek nem?
 
#2048  Zsuzsijordan62[kukac]freemail[pont]hu2010-03-23 08:10
Kedves Ismeretlen!
Bocs, hogy beleszólok, tudom, nem engem kérdeztél, de én egyházi iskolában tanítok, ami szerintem nagyszerű dolog. Ha elfogadod tőlem a kérdéseidre a válaszokat, kérlek, jelezd! Természetesen a Szerkesztő válaszait is várjuk!
Zsuzsi
 
#2047  Tanbákcsf[kukac]freemail[pont]hu2010-03-22 20:33
Kedves Osztályfőnök.hu!

Érdeklődni szeretnék, van-e kockázata, hátránya ha egyházi iskolába megyek el dolgozni? Hol tudok ennek utánanézni? Előre is köszönöm a segítséget.
 
#2046  A szerk.osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com2010-03-17 07:32
Kedves Katalin!
Tehát, megvalósul az annyira áhított "rend", az abszolút tekintély. De valami előnye azért van az iskolának, gondolom, azért választották ezt. Mérlegelni kellene, hogy ezek az előnyök ellensúlyozzák-e a hierarchikus légkört, a napjainkban oly ritka következetes szigort. (A levele szerint túlhajtott, merev szigort.) Ha a pozitívumok serpenyőjében több olyan pozitívum van, ami a gyerekek (és szülők) számára vonzóvá teszi az iskolát, akkor el kell fogadni az aktuális eseményeket. Ha azonban úgy látják (Ön és a gyerekei), hogy ezek a körülmények megnyomorítják, agyonnyomják őket, nem kapnak annyit az intézménytől, hogy mindezt ép lélekkel elviseljék, akkor mégiscsak tanácsos változtatni. De ez nagyon komoly döntés, csak az érintett gyerekekkel közösen és higgadtan érdemes meghozni. És újra ismétlem: a véleményemet hiányos információk birtokában mondom el, lehet, hogy ha a teljes valóságot ismerném egyértelműbben mernék nyilatkozni.
Teljesen reménytelen beszélni az igazgatónővel? Az osztályfőnöknek az egészhez egy szava sincsen?
 
#2045  sz katalinszantaikatalin[kukac]citromail[pont]hu2010-03-17 07:03
T Szerkesző!Sajnos ez egy alapitványi iskola ,és egy hihetetlenül régimodi ,zsarnok ,igazgatónő vezeti féltőle tanár diák egyaránt,csak egy pár dolog amit nem lehet ebbe, az iskolába.Tilos térdnadrágot hordani ujatlan pólót,papucsot,térdfölé érö szoknyát na meg sokminden más hihetetlen szabályok vanak.Menekülnek a diákok a folyosóról ha megtudják hogy arra tart .Kitalálta például hogy minden osztályfönöknek lekel jelenteni hogy összesen hányórát hiányoztak a gyerekek és szombatonként büntiböl tanitást akkar elrendelni,hogy megtanulják a rendet.Ebben az iskolába ha az igazgatónő azt mondja fehér az fehér akkor is ha fekete!! Hát ez van.
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 |
 Sajtófigyelő    Összes hír »
2020.01.19.
Most megszüntetni a médiaismeret tantárgyat olyan, mint monszun idején megszabadulni az esőkabátoktól
A médiatanárok és a tanagyagot kialakító film- és médiatudománnyal foglalkozó kutatók felháborodtak a kivezetésről szóló hír hallatán. Hartai László, az ELTE Filmtudomány tanszéké...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Ragaszkodnak az SNI-s gyerekek szülei a bezárásra ítélt egri általános iskolához
Tavaly februárban jogerős bírósági ítélet mondta ki, hogy fel kell számolni a szegregációt több hazai iskolában. Az egyik érintett iskolát, az egri Móra Ferenc Általános iskolát fenntart...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.01.19.
Századvég: A magyarok kétharmada igazságtalannak véli a gyöngyöspatai roma családok kártérítését
A miniszterelnök és más kormánytagok azóta is hangoztatják, hogy a szegregált romáknak nem akarják kifizetni a bíróságon megítélt kártérítést. A Századvég közleménye alapján má...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.01.19.
Huszártelepen majdnem áldozatul estek a szegregáció elleni harcnak
A gyöngyöspatai per kapcsán ismét a középpontba került az iskolai szegregáció témája. A kártérítés híre könnyen bírósági eljárások tömegét generálhatja, akár az olyan helyeken...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Pénz helyett képzést adna az állam a gyöngyöspataiaknak
Dacára annak, hogy a Kúrián a mai napon jogerőre emelkedik a a gyöngyöspatai ítélet, amely százmilliós nagyságrendű kártérítést adna roma családoknak, a magyar kormány kitart azon á...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.01.19.
Megtagadott ítélet: máig sem kapták meg az évekig szegregált gyerekeknek jogerősen járó kártérítést Gyöngyöspatán
Horváth László, a térség fideszes országgyűlési képviselője Farkas Lilla felvetésére úgy reagált: neki választott képviselőként minden, a körzetéhez tartozó település ügyével...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.19.
A gimnáziumi vezetők azt kérik, 2021 szeptemberéig ne lépjen hatályba az új NAT
Az Élenjáró Gimnáziumok Igazgatói Grémiuma azt kéri a kormánytól, hogy legkorábban 2021 szeptemberében lépjen hatályba az új Nemzeti alaptanterv (Nat).Az MTI-hez péntek este eljuttatott...
(Forrás: Népszava)
--
2020.01.15.
"A szülők értelmesebbek, mint Parragh Lászlóék"
Csökkent a szakképzésben részt vevő gyerekek száma a KSH adatai szerint, bár Palkovics László innovációs miniszter és Parragh László MKIK-elnök korábban trendfordulóról beszélt, arr...
(Forrás: Klubrádió)
--
2020.01.15.
Az MTA szívesen segítene a Nemzeti alaptantervben, de válaszokat nem kaptak
A visszajelzések hiánya ellenére a Magyar Tudományos Akadémia továbbra is kész részt venni az ország jövője szempontjából meghatározó fontosságú Nemzeti alaptanterv (NAT) társadalmi...
(Forrás: index)
Utolsó üzenetek:
  OFOE

Kedves Láng Róbert! Ime a szabály
Mt. 123. § (1) A szabadságot esedékességének évében kell kiadni.

(2) A szabadságot, ha a munkaviszony október elsején vagy azt követően kezdődött, a munkáltató az esedékességet követő év március 31-ig adhatja ki.

(3) A szabadságot, ha a munkavállaló oldalán felmerült ok miatt nem lehetett az (1) bekezdésben meghatározottak szerint kiadni, az ok megszűnésétől számított hatvan napon belül ki kell adni.

(4) Az esedékesség évében kell kiadottnak tekinteni a szabadságot, ha igénybevétele az esedékesség évében megkezdődik és a szabadság következő évben kiadott része nem haladja meg az öt munkanapot.

(A választ Nagy Erzsébettől, a PDSZ szakértőjétől kaptuk.)

--
  OFOE

Kedves Gyimesi Krisztina! A PDSZ szakértőjétől, Nagy Erzsébettől kaptuk a következő választ:
1. A Kjt. 23/B. § -a adott mint lehetőség:
(1) A teljes munkaidőben foglalkoztatott közalkalmazott írásbeli
kérelmére a munkáltató köteles a kinevezésben heti húszórás
részmunkaidőt kikötni, ha a közalkalmazott a kérelem benyújtásakor az
Mt. 128. §-ában foglalt fizetés nélküli szabadságot vesz igénybe.
(2) A munkáltató a közalkalmazottnak a munkaidő egyenlőtlen
beosztására vonatkozó kérelmét csak abban az esetben tagadhatja meg,
ha az számára lényegesen nagyobb munkaszervezési terhet jelentene. A
munkáltató köteles írásban megindokolni a kérelem megtagadását.
(3) A részmunkaidő kikötése
a) a fizetés nélküli szabadság megszűnését követő naptól,
b) ha a közalkalmazott betegsége vagy a személyét érintő más
elháríthatatlan akadály esetén az akadályoztatás megszűnésétől
számított harminc napon belül ki kell adni rendes szabadságát, a
szabadság leteltét követő naptól hatályos.
A b) pontban foglaltak alkalmazása esetén - a felek eltérő
megállapodása hiányában - a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő első munkanapon meg kell kezdeni.
Eltérő megállapodás esetén a rendes szabadság kiadását a fizetés
nélküli szabadság lejártát követő harminc napon belül meg kell
kezdeni.
(4) A kérelmet az (1) bekezdés szerinti fizetés nélküli szabadság
igénybevételének megszűnése előtt legalább hatvan nappal kell a
munkáltatóval közölni. A kérelemben a közalkalmazott köteles
tájékoztatni a munkáltatót
a) a fizetés nélküli szabadság igénybevételére jogosító gyermeke
harmadik életéve betöltésének időpontjáról, továbbá
b) ha egyenlőtlen munkaidő-beosztásban kíván dolgozni, a
munkaidő-beosztásra vonatkozó javaslatáról.
(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérően a nevelési-oktatási
intézményben pedagógus munkakörben foglalkoztatottak esetében a
kérelmet a fizetés nélküli szabadság tartama alatt, a tanév szorgalmi
időszakának befejezését, illetve az első félév befejezését megelőző
hatvan nappal korábban kell a munkáltatóval közölni.
(6) A (3) bekezdés szerinti időponttól a közalkalmazotti jogviszony
alapján közvetlenül vagy közvetve nyújtott pénzbeli vagy természetbeni
juttatás tekintetében e törvény erejénél fogva az időarányosság elve
alkalmazandó, ha a juttatásra való jogosultság a munkaidő mértékével
összefügg.
(7) Az (1) bekezdés szerinti kérelem alapján kikötött részmunkaidőben
a munkáltató a közalkalmazottat
a) a kérelem szerinti időpontig, de
b) legfeljebb a gyermek négyéves koráig, három vagy több gyermeket
nevelő közalkalmazott esetén a gyermek hatéves koráig
köteles foglalkoztatni. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a
kérelem benyújtása előtti mérték szerint kell megállapítani.
(8) Az (1)-(7) bekezdés nem alkalmazható a vezetői megbízású
közalkalmazott tekintetében.
Ekkor a kötött munkaidő a részmunkaidő 80%-a lesz, pl. félállás esetén
heti 20 óra, és a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő is a
csökkentett munkaidő 55-65 százaléka. (félállásnál heti 11-13 óra). A
szabadság ugyanannyi marad, csak a távolléti díj, ami a szabadság
idejére jár, az időarányos illetmény alapján lesz megállapítva.
Sajnos a köznevelési törvény szerint nincs már külön napközis
munkakör, ezért azt is tanító szakképzettséggel kell ellátni alsó
tagozaton. Maradnak olyan egyéb foglalkozások, amelyek nem
végzettséghez kötöttek: szakkörök, tehetséggondozó, tanórán kívüli
foglalkozás, tanórán kívüli programok szervezése, lebonyolítása.

--
  OFOE

Tisztelt Szodrai Csilla! A szakképzési törvény 127 § 6 szerint annak, aki már alkalmazott, mindenképp ki kell fizetni, aki új, annak megállapodás esetén:
A munkáltatói jogkör gyakorlója a szakképző intézmény alkalmazottjával megállapodhat a szakképző intézményben eltöltött legalább tizenötéves munkaviszony esetére jubileumi jutalom biztosításában. Az Nkt. e törvény hatálybalépését megelőző napon hatályos rendelkezései szerinti szakgimnázium, illetve szakközépiskola alkalmazottja esetében az ilyen megállapodás a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerinti feltételekkel kötelező azzal, hogy a jubileumi jutalomra jogosító időszakban a közalkalmazotti jogviszony és a szakképző intézménnyel fennálló munkaviszony időtartamát egybe kell számítani. (A választ Juhász Ágnes adta meg.)

--
  Gyimesi Krisztina

Kedves OFOE!

Gyesen lévő tanár vagyok (8 osztályos gimnáziumban, magyar irodalom és nyelv, egyetemi diplomával, 16 év munkaviszony, 3 gyermekem miatt 9 tanított év). A következő tanévtől mennék vissza tanítani. Jelenleg 2 lehetőségen gondolkodom:
1. a korábbi gimnáziumomba visszavárnak, azonban teljes állást a 3 gyermek miatt nem vállalnék. Amennyiben jól tudjuk, a 3. gyermek 5 éves koráig az iskolának biztosítania kell a "félállást". Ez valóban így van? Illetve ha nem félállásba, hanem "6 órába" szeretnék visszamenni, van-e lehetőségem, vagy csak ha a munkáltató is beleegyezik? Továbbá a "6 órás" állás a pedagógusoknál pontosan mit jelent (kötelező óraszámok, egyéb kötelezettségek, stb.)
2. Egy általános iskolában, ahol csak alsó tagozat van, tanítót keresnek. Mivel kieső helyen, egy faluban van az iskola, évek óta nincs jelentkező. Én ebben a faluban lakom, és a 3 gyermek mellett átmenetileg szívesen dolgoznék ebben az iskolában. Az lenne a kérdésem, hogy van-e olyan munkakör, amit az egyetemi végzettségemmel, tanári diplomámmal betölthetnék az alsó tagozatban (pl. napközis pedagógus, stb.).

Válaszát előre is köszönöm,
Kriszta

--
  Láng Róbert

T. Cím!
Érdeklődni szeretnék, hogy közalkalmazotti munkaviszonnyal a dec.23-tól megkezdett EGYBEFÜGGŐ szabadságból mennyi vihető át a 2020-as naptári évre a 2019-es keretből?
Köszönöm

--
  Szodrai Csilla

Tisztelt OFOE!
Arra a kérdésre szeretnék választ kapni, hogy a 2020 január 1-jétől oktatókká átminősülő és az új szakképzési törvény hatálya alá kerülő, jelenleg még közalkalmazott pedagógusoknak eddig alanyi jogon járó jubileumi jutalma megmarad-e, vagy 2020. január 1-jétől kezdve ez csak egy adható jutalom lesz, ami a munkáltató anyagi helyzetétől függ majd.Hol találom meg ennek a kérdésnek a megbízható jogi szabályozását?
Köszönettel:
Szodrai Csilla

--
  OFOE

Kedves Dóra! Meg kell kérdezni a döntéshozót, hogy mi indokolja a lépést. Ha ez szóban nem működik, írásban kell megtennie, mégpedig hivatalos levélben: választ vár, és ezt indokolja (nem volt előzmény, váratlanul érte, ragaszkodik az indokláshoz stb.) Mindenképpen menjen másolat a fenntartónak. A levélen fel kell tüntetni, hogy kik kaptak másolatot. (Ha szakszervezeti tag, a szakszervezet támogatását is kérheti.) Felvethető a probléma nevelőtestületi értekezleten is, de ragaszkodni kell a jegyzőkönyvhöz. A levelezés online is lebonyolítható, de fontos, hogy legyen mindennek írásos nyoma. A szakmai munkaközösség támogatását van esélye elnyerni? Reméljük, sikerül tisztázni a dolgot, illetve orvosolni a problémát. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége

--
  Hesz Dóra Virág

Köszönöm a gyors választ!
Pedig így történt, gyakorlatilag ezen a héten, hétfőről keddre már megvonták az osztályfőnökségemet (semmi konkrétumról nem tájékoztattak, "jobb, ha nem is tudom", szülői megkeresések voltak). Valakik valamit mondtak...írásban nem kaptam semmit, fegyelmi, természetesen nem volt, hisz nem követtem el semmit. Van ennek a lépésnek v.milyen formai, írásbeli feltétele? Mind szakmailag, mind anyagilag súlyosan érint ez a döntés, amit nem tartok megalapozottnak. Előre is köszönöm a segítséget!
HEsz Dóra Virág

--
  OFOE

Kedves Dóra! Tulajdonképpen furcsa, hogy így történt. Gondolom, az ügynek voltak előzményei, valamivel feltételezhetően indokolták ezt a lépést.
Az iskolavezetőnek jogában áll lecserélni az osztályfőnököt, de nem csak úgy, ötletszerűen az egyik pillanatról a másikra.

--
  Hesz Dóra Virág

T. Cím!

Az iránt érdeklődöm, hogy tanév közben (szóval most, 2019. nov.végén)megvonható-e az ofő pótlék egy más kolléga kinevezésével egyik napról a másikra...

Várom szíves válaszukat:
Hesz Dóra Virág

--
Üzenő Kommentek   RSS
Utolsó 10 hozzászólás:

[Trencsényi Laci:] Nóri, újabb terminológiai vita köztünk. Ha elfogadod a tehetséggondozás és felzárkóztatás dichotómiáját (ahogyan az oktatáspolitika és a rosszul szocializált pedagóguselit gondolja), akkor elfogadod a szelekciós funkciót. Vagyis: Van, akinek tehetséggondozás jár (a konfidens […]
Az arányvesztés béklyójában »

--

[Bea:] Ezt el kellene lesni a színészek képzéséből. Régóta mondom :) Örülök, hogy a hallgatók is igényelnék.
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[vik:] Az egyetemi szinten valóban addig működhetett jól az "oktatás", amíg a tanárok és diákok "szintje" nem különült el a munkát illetően. Hiszen egyetemnek is azért nevezik (ma már hiába), mert a tanárok és diákok egyetemességén alapult, ahol a munka-tanulás […]
Gondolatok a tanítóképzésről (Egy tanítójelölt naplójából) »

--

[csilla:] nem provokálni szeretnék, de van olyan szakember, aki a gondolataimat olvassa, és tud számomra, olyan elméleti útmutatást adni, hogy hogyan gondozzak egy ma már 15 éves, abuzált, anyaszerepben lévő lánykamaszt! ezek a gyermekek nem kis számban kerülnek be a gyermekvédelmi […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] 2014. márciusában láttam ezt a filmet! Ma a Máltai Szeretet szolgálat működteti! nincs információm róla!https://index.hu/video/2011/08/29/tiszabo_s1e1/ https://index.indavideo.hu/video/Ha_nincs_iskola_elveszett_a_falu_1 Eltelt hét év! Ezen gyermekek, egy része, szavazóképes […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] borderline, hospitalizáció kamaszkorban! ha nem segítünk a családokon, mint ahogy Nóri teszi, 10 év múlva a társadalom gerincét sok-sok településen a ma gyermekei képviselik majd a felnőtt lakosságot! ha kiemeljük őket családjukból és átexportáljuk más településekre, […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Csilla:] Még mindig rágom minden szavát!Én ott vagyok, ahol ő nem! szakellátás a gyermekvédelemben, de voltam alapellátásban is! Voltam óvoda vezető is! Drága Ax! kérdeztem tőled! Mi ez? Kaptam rá választ! Látjátok Ti ezt? Láttátok ti ezt!? elviszlek benneteket! nem Nórihoz! máshová! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[csilla:] Amikor először tettem javaslatot arra, hogy emeljünk ki gyerekeket családjukból, nem haboztam!Fájt, mert tudtam, benn ragadnak a rendszerben, sejtettem az abúzust! de láttam magam körül a tehetetlen környezetet is : védőnő, óvoda, iskola, aktív és passzív szociális eszközök! […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Juli:] Kedves Péter! A "t. szerző" nagyon is jól ismeri a magyar valóságot, a hátrányos helyzetű térségek problémáit. Vajon kit lehet komolyan venni, és kit nem? Arra kérném, hogy mielőtt Ritók Nóráról azt állítja, hogy "íróasztal mögül okítja a kollégáit", […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--

[Péter:] „Hatszáz évig nem akartak beilleszkedni, miért pont most akarnának?” „Ugyan már! Ismerek olyanokat, akik ki tudtak emelkedni. A többi miért nem akar?” Ezek a mondatok nem tekinthetők előítéletnek, inkább ténymegállapításnak. Kétségtelen tény, hogy nem kevés azoknak a […]
L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország »

--
OFOE (2001–2020) | Rólunk | Dokumentumok | Impresszum | Kapcsolat | RSS | Partnerek