Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2022. január 21. péntek, 10:08

Digitális oktatási program: instant tartalmak az élményszerű tanulásért

A Telekom diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat  annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt, az érintettekkel közösen kimunkált anyagok létrehozása, amelyek egyszerre illeszkednek a tanmenethez és az iskolások – már eleve digitális – ismeretszerzési szokásaihoz.

Az NMHH friss kutatása szerint már majdnem annyi gyermekes családban van a gyerek(ek) által használt mobiltelefon, mint tévé, és a mobil az esetek többségében okostelefon – vagyis egyszerre a kapcsolattartás és az ismeretszerzés eszköze. Önmagában ez az adat is alátámasztja, mekkora szerepe lehet a digitális megoldásoknak abban, hogy a fiatal generációk sikeresen birkózzanak meg a jelen és a jövő kihívásaival a tanulás, tanítás révén. Ezért döntött úgy a Telekom, hogy belép az oktatás területére, lehetővé téve, hogy a lehető legkorszerűbb tudás juthasson el – a legfejlettebb, leginkább élményszerű módszerekkel – a fiatalokhoz az osztályterembe.

A Telekom oktatási programja egy pilot projekttel indul, amelynek keretében egy kiválasztott iskolában a Telekom által fejlesztett újszerű digitális tartalmakat próbálnak ki a tanulók, hogy azután az anyagok a projektet koordináló pedagógus, Polyák-Pásztor Diána, illetve a Kőbányai Szent László Gimnázium diákjainak kreativitására támaszkodva a közös munka során fejlődhessenek tovább. Olyan digitális tartalmak elkészítése a célkitűzés, amelyek illeszkednek a tanmenetbe, ugyanakkor a közösségi média felületeit és a digitális technológiát – például insta filterek, 360 fokos videók, interaktív térképek és grafikák, online kvízek formájában – is integrálják. A tartalomfejlesztésbe szakmai partnerként a Magyartanárok Egyesülete is bekapcsolódik. Az együttműködésre és a részvételre épülő folyamat a lehető legnagyobb mértékben nyilvános lesz – a kooperációhoz kapcsolódó pedagógus- illetve diákélmények megosztását is beleértve -, hogy másoknak is inspirációul szolgáljon.

Íme a projektet bemutató videó:

A felvételek a Kőbányai Szent László Gimnáziumban készültek

„Egyre inkább a tanítás és a tanulás sikerességének fokmérője lesz, hogy mennyire válik digitálissá, mennyire épít a digitalizációra. A Telekom meggyőződése, hogy az oktatás területén a digitalizáció önmagában is értéknövelő tényező, részben a hozzáférés megkönnyítése, részben az élményteremtés révén. Abban kívánunk segíteni a diákoknak és a pedagógusoknak, hogy ez a hozzáadott érték mindenki számára elérhető legyen, hozzájárulva a kiteljesedésükhöz” – nyilatkozta Szabó Melinda, a Telekom kereskedelmi vezérigazgató-helyettese.

„A digitalizáció a diákok számára egyszerre jelenti az ismeretszerzés otthonos világát, és a tanulás másmilyenségét, újszerűségét. A Telekom segítsége azért nagyon hasznos, mert azoknak is biztosítja a bevonódás lehetőségét, akiket a hagyományos ismeretátadási eszközökkel nehezebb megszólítani” – hangsúlyozta Polyák-Pásztor Diána, a Kőbányai Szent László Gimnázium irodalomtanára, a projekt koordinátor tanára.

Az oktatás digitalizálásában az egyik legnagyobb kihívás a jól használható digitális tartalmak elkészítése. Az a tény, hogy itt az anyagok a diákok aktív részvételével, folyamatos tesztelés során formálódnak, jelentősen növeli annak esélyét, hogy hasznos, praktikus, más intézményekben is jól adaptálható megoldások születnek” – tette hozzá Kriston Attila a Magyartanárok Egyesülete képviselője, a projekt során készülő digitális tartalmak véleményező tanára.

A Telekom elsődleges küldetésének tartja, hogy a digitalizációt mindenki számára elérhető előrelépési lehetőséggé tegye. A szolgáltató célja egy olyan digitális oktatási platform kialakítása, amely a pedagógusoknak új eszközöket és inspirációs lehetőségeket ad a kezébe, a gyerekek számára pedig megkönnyíti a bevonódást és az ismeretek elsajátítását; új utak és kreatív elgondolások kipróbálására bátorít, és minden érintett diák, illetve tanár személyes fejlődéséhez hatékonyan hozzájárul.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep