|
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni SZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
||||
|
egy gyógyszercég saját jólfelfogott érdekéből fizet a sportolóknak, akik ezért cserébe brand-építéssel fizetnek. viszont ha adnának tetűirtót ilyen esetben ingyen, akkor a saját piacukat csökkentenék. persze nem akkor vesztenek piacot, amikor azoknak adnak, akik amúgy sem vennének, hanem az összes többi családot vesztenék. semelyik gyógyszergyár sem karitatív szervezet. akkor tesznek csak jót, ha ezt a médiában brand-építésre tudják használni. ingyen adni romáknak tetűirtót, az nem olyan esemény, amit a médiában brand-építésre tud használni. ennél szemérmesebb a média is, és persze a fogyasztók is.
egyébként egyáltalán nem egyedi jelenség, hogy az érzelmekben, emberi kapcsolatban, figyelmességben gondolkodó emberek hatalmas falakba ütköznek amint hatóságokkal, vagy egyszerűen a saját feletteseikkel találkoznak. van társadalmunkban egy erős kontraszelektivitás abban, hogy kik kerülnek hatósághoz. markánsan felül vannak reprezentálva azok, akik pont ilyen emberi dolgokat nem értenek. ez eléggé közhelyes, ha végiggondoljuk a folyamatokat. nekik az előírásokat kell betartani. egy olyan ember, aki hajlandó, és tud is az előírások mögé nézni, az néha nem hajlandó azokat betartani. aki meg néha nem hajlandó betartani, annak kellemetlenségei vannak. vagy magától elmegy, vagy kirúgják. nyilván az lép hatóságoknál is előre a ranglétrán, akinek nincsenek kellemetlenségei. ki akarna olyanokat előléptetni, akikkel gond van? ennek eredményeként társadalmunk termeli ki magából azokat az embereket, azokat az intézményeket, amik utána embertelenné, betűrágóvá válnak, és zsarnokoskodnak. sajnos ez nem hazai jelenség. világszerte ilyesmi a hatóságok működése.
fejlett társadalmakban ilyenkor jönnek a civilszervezetek, akik segítenek a hatóságoknak nem elorrszarvúsodni. hazánkban ez még eléggé gyerekcipőben jár. és ezzel sajnos nem könnyű megküzdeni.
látva néha emberi sorsokat és hatóságok működését közelről, nem könnyű a hatóságokhoz fordulni. ez elég nagy baj. vonatkozik ez gyámügyi kérdésekre is. vagy iskolai erőszak, vagy kábítószer, vagy bármilyen más olyan esetben, amikor a törvények ráadásul még elő is írják, hogy a tanárnak kötelessége hatósághoz fordulni.
a hatóságoknak az a természete, hogy hatósággá próbálják formálni a „partnereiket”. beszabályozzák, és kényszerítik. miközben a világ nem igen-nem-ekből áll. hanem ezerféle árnyalatú. a hatóság meg csak abból ért. igenekből és nemekből. és ha valami nem fér bele az igen-be vagy a nem-be akkor meg képesek és hoznak egy újabb szabályozást, ami még kellemetlenebb, mint minden addigi. ráadásul ellentmondásos, érthetetlen és hibás is az esetek jelentős százalékában. ez a hatóságok működésének természete.