Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete

2 610 üzenet

  1. petra szerint:

    Kedves OFOE, ezt komolyan gondolod? Nem, NEM írja felül a költségvetés(i törvény) a közoktatási törvényt, ez két azonos súlyú jogszabály, melyek nem állhatnak – és nem is állnak – ellentmondásban egymással. A költségvetés évről évre meghatározza a szakkönyv támogatás összegét, amit az alapnormatívába építve fizet ki az állam az iskolafenntartó önkormányzatoknak. Akiknek pedig kötelező, a közoktatási törvény előírása szerint, a megfelelő támogatást kifizetni a pedagógusoknak. Mindaddig így lesz ez, amíg (1) a közoktatási törvény módosításával el nem törlik a pedagógust megillető szakkönyv-támogatást (2) az évről évre megszavazott költségvetési törvényben a szóban forgó tétel 0 forinttal jelenik meg. A 2009-re érvényes szakkönyvtámogatás értéke azonban nem 0, hanem 14 000 Ft. NEM jogszerű, ha ezt a fenntartó nem fizeti ki.

  2. Juli szerint:

    Kedves Petra! Pontatlanul fogalmaztam. Lehet, hogy a jogszerűség kétségbe vonható, de a gyakorlat azt bizonyítja, hogy megfelelő fedezet híján az intézmények nagy részében még a túlórákat sem fizetik ki, tehát a pedagógusok jelentős részének csökken a fizetése. Nyilván ez sem jogszerű! Ehhez képest a szakkönyv támogatás megvonása (és sok egyéb méltánytalanság) apróságnak tűnik. Persze lehet helyben reklamálni, jogorvoslatot keresni.

  3. zöldbéka szerint:

    Mi már tavaly sem kaptuk meg….nincs túlóra, nincs ruhapénz, nincs jutalom és most már nincs 13.havi sem…

  4. Irina szerint:

    Jogosult vagyok-e jubileumi jutalomra,ha 1981-ben kezdten el tanitani, de közben 6 évig nem közalkalmazottként dolgoztam?

  5. Csilla szerint:

    Kedves Mindenki!
    Tudom senkit sem vigasztal, de „97-óta nem kaptunk egy fillér túlórát sem. Egyszer az ÁSZ leellenőrizte az önkormányzatot, mint fenntartót és kifizettetett vele egy halom pénzt, de azóta sem történt semmi. ennyi!

  6. István szerint:

    Kedves Juli!
    Petrának igaza van, 2009-re a költségvetési tv. által előírt szakkönyvtámogatás 14000 Ft volt, amit kötelező kifizetni a fenntartónak – ugyanis másra nem fordítható! Az erre a támogatásra ki nem fizetett pénzt visszavonják a fenntartótól.
    Akinek az elvégzett túlmunkáját (túlóra) nem fizeti ki a munkáltatója, az a kollega (munkavállaló) ne túlórázzon!! A „ki nem fizetés” a Munka törvénykönyvébe ütköző, munkaügyi bíróságra tartozó ügy. Mtv.:”..az elvégzett munkáért munkabér jár!”

  7. Juli szerint:

    Nem vonom kétségbe Petra igazát, sőt hozzáteszem, hogy a jogait mindenkinek helyben kellene érvényesíteni, másik kérdés, hogy ez a jogérvényesítés miért bizonyul általában sikertelennek. Nincs pénze az iskolának? Nem kapja meg a fenntartótól? Hol akad el ez az egész? Mert bizony elakad, ezt igazolják a hozzászólások. Hol itt a mozgástér? Mi kívülről jókat mondunk, de senkinek nem tudunk állást szerezni, ha a jogérvényesítés során összerúgja a port a főnökeivel.

  8. Kerényi Sándor szerint:

    Nekem, mint nagyszülőnek az a legnagyobb bajom a mai ált. iskolai oktatással, hogy borzasztóan hajtják a gyerekeket. Elfelejtették a mai pedagógusok, hogy van egy háromlépcsős tudásszerzés ; ismeret, jártasság készség. Mint volt hangszeres tanárén még négy évvel ezelőtt sem tartottam ezt elavultnak. Beszélnek itt kompetencia alapú kérdésről stb. Kérdezem Pl.Szabadszálláson vagy Katymáron megértik ezt? Az az érzésem, hogy siok embernek nem jutott egyetemi katedra és ezt az általános iskolában próbálja megvalósítani. Ne dobjuk ki az évszázadok alatt bevált jót. Akkor is nevelt a M. oktatás Nobel-díjasokat. Nem vagyok meggyőződve, hogy a mai igen. Sándor

  9. Katalin szerint:

    Kedves Kollégák!

    Meddig tűrjük még, hogy ennyire megalázzanak minket. Mások azért sztrájkolnak, hogy mennyi legyen a fizetés emelésük (MALÉV, stb.), mi meg szótlanul tűrjük, hogy elvették tőlünk a 13 havit, a könyvpénzt, pótlékokat, stb. Ne mondja nekem senki, hogy azért tűrünk, mert mi a hivatásunkért élünk. ŐK is, de nekik még maradt önbecsülésük (pedig nem annyit keresnek mint mi!!!) és nem kérnek többet, mint ami egy európai államban elvárható. Kérdezem még egyszer: mi miért engedjük ezt a megaláztatást? Miért a szakszervezetekre várunk, hiszen ők nem 100-110 ezer forintos fizetésből vannak állítólag értünk!
    Ébredjünk már fel, hiszen állítólag mi vagyunk az értelmiség és ne engedjük, hogy pozíciót kapott és a szakmánkhoz hozzá nem értő emberek döntsenek rólunk. Nagy pedagógusaink, mint Bartók Béla és Kodály Zoltán most biztosan sírnak minket látván.
    A tévében is mindig budapesti elit iskolákat mutogatnak, pedig ha egyszer megmutatnák a vidéki valóságot, maga a világ is sírna! Meddig kell még hazudozni és meglopni minket és elvenni a jövő generációjától a tudást?
    Sajnálom és elnézést kérek mindenkitől, de ezt le kellett írnom!

    Széles Katalin tanító

  10. Juli szerint:

    Egyetértek, mi is próbálkozunk mindenfélével. Te mit javasolsz, mit csináljunk? Az egyesület vállal szakmai érdekérvényesítő tevékenységet, de a hatékony cselekvés módját sehogyan sem találjuk. Próbáltunk virtuális kongresszust, párbeszédet a felelősökkel, nem jutottunk túl a rivaldán. Bármilyen épkézláb ötletnek örülni tudnánk…

  11. zoldbeka szerint:

    Egyetértek Katalinnal és persze Julival is. Patthelyzet.
    De: árasszuk el a minisztériumot leveleinkkel, amelyben leírjuk a valóságot! Menjen mindennap levelek tucatja – a végekről és Budapestről, halódó és elitiskolákból! Nincs mit veszítenünk már…

  12. Katalin szerint:

    Kedves Kollégák!

    Köszönöm, hogy nem egyedül vagyok véleményemmel!
    Tényleg nem bántva senkit, de amíg a tévében a pesti elitiskolákat mutogatják, ahol a tanárok, tanítók laptopokat használnak, addig nálunk még az is gond volt, hogy miből vegyünk krétát, pedig nagy iskola vagyunk. Amikor saját zsebemből finanszírozom az osztályomnak a gyakorlati kellékeket és ezt a férjemnek már el sem merem mondani, aki közben munkanélküli lett (ezt a pénzt saját gyermekemtől veszem el), addig egyes emberek azon vitatkoznak, hogy miért csökkentik a fizetésüket 3 millióról 2,5 millióra és közben tudják, hogy a hiányt más néven úgy is megkapják. Nagyon szomorú vagyok.
    Mit tehetnénk? Én nem lázítani szeretnék, mert ez távol áll tőlem, de nekünk gyakorló pedagógusoknak kellene összefognunk igazgatóinkkal együtt és azt mondani, hogy elég. Mindig arra hivatkoznak az igazgatók, hogy nem mernek lépni, mert féltik az állásukat, ami nem igaz, hiszen őket a szerződésük lejártáig nem lehet csak úgy eltávolítani. Akkor kérdem én, miért hagyjuk ezt? A külföldiek nevetnek rajtunk és ezt kihasználva elszívják a legjobb munkatársainkat, közben 30-40 fős osztályokban tanítanak kollégáim középkori körülmények között. Kell ez nekünk! Mint már írtam, állítólag mi vagyunk az értelmiség és úgy gondolom, hogy nekünk nem csak „papíron” van mit csinálni, hanem nap mint nap kell bizonyítanunk szakmai felkészültségünket. Akkor miért várjuk másoktól a megoldást, hiszen akik segíthetnének, azok milliós fizetésből tárgyalgatnak és kíváncsi lennék, hogy kiért-miért, mert nem értünk. Ha a tárgyalgató Urak és Hölgyek ezt elkötelezettségből végeznék és nem fizetésért, sőt ha fizetnének is érte, hogy képviselhetnek minket (úgy ahogy én is saját pénztárcából finanszírozom az osztályom gyakorlati óráinak alapanyagát), akkor végre lenne tiszteletünk, megbecsülésünk, fizetésünk.
    Bocsánatot kérek, ha valakit megbántottam, nem volt szándékomban!
    Köszönöm, hogy elmondhattam ami a szívemet nyomja!

  13. OFOE szerint:

    Kedves Katalin!
    A világon senkit nem bántottál meg (akit mégis, az megérdemli, talán elgondolkodik a felvetett problémákon). Sokan rezonálnak a Te problémáidra, országszerte elég nagy a feszültség, rossz, egyáltalán nem karácsonyias a hangulat, és félek, hogy sokaknak nem sikerül igazi átéléssel készülni a „szeretet ünnepére”.
    Jogos a felháborodásod, és ha kicsit megkönnyebbülsz attól, hogy leírod, már érdemes volt megtenned. Abban teljes a konszenzus a pedagógusok köreiben, hogy a közoktatás rendszerének működésében komoly zavarok vannak, de tanácstalanok vagyunk abban, hogy miként lehetne ezeket enyhíteni, hosszú távon teljesen kiiktatni. Úgy véljük, hogy kinek-kinek saját portáján (munkahelyén, szűkebb környezetében) kellene megpróbálni szövetségesekre találni, jogai ismeretében fellépni a helyi visszásságok ellen. A szakszervezetekkel kapcsolatban nekünk sincsenek biztató élményeink.
    Jobb híján a civil világban próbálkozunk, reménykedünk abban, hogy közösen kicsit messzebbre hallatszik a hangunk, és idővel akad olyan a valódi felelősök között, aki hallgat ránk.
    Sok erőt, és minden gond dacára kellemes ünnepeket és boldog újévet kívánunk.

  14. Katalin szerint:

    Kedves OFOE!

    Köszönöm! Úgy gondolom ez már nem mehet tovább és nem hiszem, hogy a választásokra kellene várnunk. Nem hiszek abban, hogy a jövő hozza majd a megváltást, hiszen 19 éve is ezt mondták. Az, hogy majd egyszer mi is megleszünk anyagilag becsülve azt magyarázzák meg az 5 éves kislányomnak, akinek nem tehetem meg, hogy csokoládén kívül mást is rakjak a fa alá, közben a tévében arról beszélnek, hogy 25-30 ezret költenek ajándékokra az emberek. Én és kollégáim becsületesen dolgozunk, már-már sokszor a családunk rovására és ezt kapjuk. Hát nem és én nem vagyok hajlandó belenyugodni.
    Egyébként vannak nálunk sokkal rosszabb helyzetben lévő, csodálatos emberek, az egészségügyben dolgozók. Ők még fizetést sem fognak kapni. Ők sem fognak tudni hivatástudatból ajándékot vásárolni szeretteiknek, sőt reggeltől mikulásig dolgoznak értünk, közben akik tehetnek erről nevetve azon vitatkoznak, hogy nem csak a 13 havi jár nekik, hanem a 14 havi is – mert mint mondják: hiszen ezért ők megdolgoztak. A szívem most szakadt meg…

    Boldog karácsonyt!

  15. Mónika szerint:

    Kedves OFOE!
    Érettségivel kapcsolatosan érdeklődöm: főiskolai angol szakos nyelvtanári diplomával meddig lehet középiskolában tanítani, illetve érettségin vizsgáztatni (tényleg meghosszabbították?)? Köszönettel, Boldog Ünnepeket!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

1 99 100 101 102 103 174
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep