Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete

2 610 üzenet

  1. Zsuzsi szerint:

    A „bár minden feltétel ugyanaz” megállapításod csak az általad zárójelben felsoroltakra igaz, de ha tudsz azonosulni az egyházi szemlélettel, és a vele járó kötelezettségekkel, valóban jobban jársz.

  2. A szerk. szerint:

    Kedves Kollégák!

    Mivel sorra érkeznek még az érdekesebbnél érdekesebb esettanulmányok, szeretnénk folytatni ezek fogadását és megjelentését. Ezért meghosszabbítjuk „Pedagógiai esettanulmány” pályázatunk határidejét május 31-ig. Továbbra is várjuk az írásokat!

    (Részletek a következő webhelyen:
    http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=730)

  3. A szerk. szerint:

    A politikai apátia veszélyeiről szóló vitairat ugyan már lecsúszott a főoldalról, de érdemes ismét ránézni (Schüttler T., http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=745) Egyrészt azért, mert már két izgalmas komment is érkezett hozzá, amire lehetne reflektálni. Másrészt pedig azért, mert a gondolatkört folytatja, bővíti és mélyíti a szintén életbevágó problémákat felvető, a tanárképzésről szóló levélváltás. Ez még fenn van a főoldalunkon. Várjuk a közoktatás kérdéseiről együttgondolkodni kész kollégáink hozzászólásait. Van (lenne!) miről eszmét cserélnünk.

  4. Emme szerint:

    Nem értem ezt az „erkölcs”, „normarendszer” elméletet, miért láttatják sokan az egyházi iskola előnyének, amikor nyílt titok, hogy az egyházi iskolák tanulói élen járnak az ambulanciákon az alkohol mérgezési és abortusz statisztikában.
    Egy tanár kollégámat pont azért küldték el egy egyházi iskolából, mert a gyerekeknek szexuális felvilágosításhoz szakértőt akart hívni egy különóra keretében, miután a legtöbb lánykának már volt legalább egy abortusza.
    Azt pedig, hogy a „nevelői” szerep melyik iskolában milyen minőségű, találgatással és egyéni véleménnyel felmérés hiányában vajmi keveset mond. Ellenkező véleményű anekdotákat magam is tudnék mesélni.

  5. Zsuzsi szerint:

    Kedves Emme!
    Mélységes felháborodást, haragot és támadást érzek ki az írásodból, amin azért nem lepődök meg, mert biztos, hogy a Te helyedben én is így reagáltam volna. Számomra ugyanis első a gyerek, a maga képességeivel, örömeivel és problémáival, és csak ezután jöhet a tananyag. És ez így van, mióta a pályára kerültem. A megnyilvánulásodból úgy vélem, tanárként Neked is ez az alapelved, és ha az iskolátokban mindenki így gondolkodik és cselekszik, akkor csak gratulálni tudok! Ám lehet, hogy a múltkori írásainkban valamit félreértettél. Mi az egyházi iskolákat nem akartuk a többi fölé emelni, mindössze annyit mondtunk, hogy a jellegükből következően nyújtanak olyan pluszt, ami egy önkormányzati iskolában nincs meg. Ez nem a másik intézmény lebecsmérlését jelenti, hanem egyszerűen csak egy különbség a kettő között. Ezen az alapon így felháborodtál volna azon is, ha valaki a Waldorf- vagy Montessori iskolák előnyeiről ír?! És még valami: a Te állításaidról hol találom a felmérések eredményeit?

  6. szülő szerint:

    Elnézést – beleszólnék a vitába. El kell mondjam, az iskola egyáltalán nem nevel. Már az általános iskola sem. Gimnáziumokról jobb nem beszélni. 15 éves gyerekem osztályfőnökéhez mentem beszélgetni (saját akaratból) ahol a 30 év körüli férfi tanár ült velem szemben,az 50 éves anyával, és ilyeneket fröcsögött a szemembe: a maga fia nem is szar, hanem híg fos. Közben folytak a könnyeim. Segítségért mentem. Valószínűleg el sem hiszik ezt nekem. Pedig igaz.

  7. Zsuzsi szerint:

    Nem jutok szóhoz. És ehhez mit szólt az igazgató?!

  8. Juli szerint:

    A történet valóban megdöbbentő, de nem hiszem, hogy széles körben általános lenne ez a tanári viselkedés. A konkrét ügyben azt javaslom, hogy a kedves szülő higgadjon le, és tegyen bejelentést az igazgatónak, ahol az érintett tanár részvételével tisztázzák a kérdést. Ha nem sikerül, tovább lehet persze lépni. E szavak alapján az így nyilatkozó tanár egyszerűen alkalmatlan a pályára, és rossz hírbe keveri az iskoláját, azokat a kollégáit is, akik sohasem ragadtatnák magukat ilyen kijelentésekre.

  9. Zsuzsi szerint:

    Kedves Kollégák!
    Most, hogy mindenki benn van a „sűrűjében”, egy nagy kéréssel fordulnék Hozzátok! Igaz, az idén ez engem nem érint iskolai szinten, de szeretnék új anyák napi dalokat gyűjteni. Nem a neten találhatókat, mert azzal tele van a padlás, hanem valami gyönyörűségesen szép, az íróasztalok fiókjaiban heverő egyedi darabokra gondolok. Ha valakinek van ilyen, kérem, küldje el nekem!!!

  10. Szigeti Vera szerint:

    Kedves osztályfőnökök!
    Remélem, nem veszik tolakodásnak, ha ezt az üzenőfalat használom arra, hogy felhívjam a figyelmüket egy ingyenes képzési lehetőségre 14-18 éves fiatalok számára. A NANE Egyesülettel preventív foglalkozásokat tartunk a párkapcsolati erőszak témájában 4 órában, osztályoknak vagy bármilyen ifjúsági csoportnak. Ha érdeklődik, kérem, küldjön egy e-mailt a szigetivera@yahoo.com
    címre, hogy részletesen tájékoztathassam.

  11. OFOE szerint:

    Kedves Kollégák! A Vendég a háznál című műsor május 26-i és június 3-i adásában Peer Kriszti (az egyesület elnökségi tagja és honlapunk egyik állandó szerzője) válaszol betelefonáló szülők kérdéseire. Ha a 11.30-kor induló adást élőben nem sikerül elérni, meghallgathatjátok utólag a neten (http://www.mr1-kossuth.hu/musoraink/vendeg-a-haznal.html#meghallgatom) Ne hagyjátok ki!!!

  12. Petrik Imre szerint:

    T.Cím !
    Mivel csak ezt a felületet találtam , kérném ha tud valaki friss információt a Prémium Évek programról
    tájékoztasson.
    Létezik e még ez a lehetőség,-bővebb infót hol lehet találni
    Üdvözlettel : P.I.
    Előre is kösz !
    iipetrik@citromail.hu
    is megfelelne

  13. A szerk. szerint:

    Kedves Petrik Imre! Mi nem foglalkozunk munkajogi tanácsadással, de a Fővárosi Pedagógiai Intézetnek van ilyen szolgáltatása: http://www.fppti.hu/intezmenyiranyitas. Reméljük, sikerül választ kapni a kérdésére.

  14. Róza szerint:

    Kedves OFOE!

    Azt szeretném kérdezni, hogy hogyan tudnám az iskolában pedagógiai módszerekkel „javítani” a tanulóim önértékelését/önismeretét?

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

1 104 105 106 107 108 174
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep