2 610 üzenetHozzászólás a(z) OFOE bejegyzéshez Válasz megszakítása |
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
|
Kedves Keszi László! Rövid válasz a kérdésedre: ezekkel a feltételekkel NEM, de azért többet kellene tudnunk a dologról ahhoz, hogy megbízható véleményt formálhassunk róla.
Jogos… Közben kicsit többet megtudtam. Közép iskoláról beszélünk természetesen…a munka mint utólag megtudtam az intézmény területén belül történt. A Suli „hátrányosabb helyzetű” gyerekekkel foglalkozik, mint diszklekszia,diszkalkulália..stb. itt az utóbbi esetben konkretizálódott, hogy a matekból felmentett gyerekeket kiküldték dolgozni, gazat szedni, köveket cipelni… azzal a címszóval hogy ne rontsák a levegőt… itt már jogilag végül is helytálló még ha a tanár nem is éppen megfelelő hangnemben tette ezt… bár szerintem a munkavédelmi eszközöknek akkor is adottnak kellett volna lennie és igazából a segítsetek rendbe rakni a kertet nem egyenlő azzal „ha nem jártok be suliba, lehet közmunkára menni” címszóval! Csak idéztem…bocsánat a pontatlanságért. Köszönöm azért a választ.
Kedves László!
Ez a hangvétel egy iskolában megengedhetetlen, osztjuk a felháborodásodat. A részképességzavaros (diszlexiás, diszgráfiás, diszkalkuliás) tanulók számára nyilván biztosítani kell a speciális fejlesztést, de mi köze van ennek a körülménynek a kertgondozáshoz és pláne a „közmunkához”? Feltételezzük, hogy nem javítóintézet, netán börtön az érintett intézmény, hanem iskola.
Nem baj, ha a gyerekek dolgoznak, de ennek a tevékenységnek valamiféle pedagógiai folyamatba kellene illeszkednie. Az a gyanúnk, hogy az adott tanár vagy tanárok nem bírnak a gyerekekkel (lehet, hogy valóban nehéz velük), és ilyen módon tör ki belőlük a frusztráció.
Persze őket is meg kellene hallgatni.
Még a részletesebb bejegyzés után is csak annyit tudunk mondani, hogy egy vélemény a konkrét és teljeskörű információk nélkül nem lehet megalapozott.
Ha valóban meg szeretnéd oldani a helyzetet, és ebben segítséget kérsz, vedd fel velünk a kapcsolatot a honlap KAPCSOLAT rovatán keresztül, és meglátjuk, mit tehetünk.
Kedves Keszi László! A BTM (mondjuk így: tanulási, beilleszkedési zavarral küzdő) tanulókat még az új Nemzeti Köznevelési Törvény értelmében is köteles az iskola fejleszteni. Elvileg órán differenciált feladatkijelölésre jogosultak, fejlesztés külön órában, a törvényben meghatározott időkeret terhére. Gyakorlatilag, ha megoldható, ki lehet hozni őket arról az óráról, amiből nem kapnak osztályzatot. A „közmunka” nemcsak pedagógiai etikai szempontból elfogadhatatlan, nem mellékesen törvénytelen is.
üdv
A napokban kerül sor Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra című nemzetközi konferenciára a Magyar Tudományos Akadémián. Az előadások élőben is követhetők, de később is megtekinthetők lesznek a Gyermekmentő Szolgálat honlapján.
A következő kérdésre szeretnék választ kapni:
Mi a teendő, ha a szülők gyermekeikért rendszeresen nem jönnek időben, az iskola nyitva tartásán túl is otthagyják őket, eleve így szervezik a család életét. Bár ezt munkaidejükre hivatkozva teszik.
Köszönettel.
Kedves Andrea! Tulajdonképpen elképzelhető, hogy a szülőknek valóban elhúzódik a munkaidejük. Feltételezem, hogy ez nekik és a gyerekeiknek is kellemetlen. Javaslom, hogy egyeztessenek a az érintettekkel, és közösen találjanak egy mindenkinek kedvező megoldást. A gyerekeket nyilván nem lehet őrizetlenül hagyni, és a pedagógusnak is lejárhat a munkaideje. Azt azért nem gondolom, hogy a szülők szándékosan ártani akarnak az iskolának, és kimondottan a pedagógusok bosszantására mennek későn a gyerekükért. A nyugodt, megegyezésre törekvő megbeszélés segíthet rendezni a problémát.
Kedves Keszi László!
A 17 éves fiam angolt szeretne tanulni az Újszászi közép iskolában ahol most 10.es informatikai tanuló.Már mikor 9.-es lett is ezt szerette volna de hiába fordultam az iskola igazgató helyetteséhez és igazgatójához nem tették át azzal az indokkal hogy nincs hely az angolos osztályokban.Most meg kérdezte az osztály főnököt aki azt mondta hogy gond nélkül át mehet angolra csak beszélje meg az angoltanárral,ő így is tett és tőle is azt a választ kapta hogy nyugodtan átmehet de egy hónap próba időt kötött ki.El is kezdett angolra járni,de pár napra rá közölték vele hogy nem mehet tovább mert kihagyott egy évet/jelzem nem az ő hibájából/.Szeretném meg tudni hogy nincs e megoldás arra hogy még is angolt tanuljon,mondjuk ha tesz egy osztályozó vizsgát?Nem szereti a német órákat és nem is akar belőle érettségizni.Válaszát előre is köszönöm.
Tisztelettel Kolozsváriné Tresz Ágnes
Kedves Ágnes! Amennyiben a fia az elmúlt év anyagából osztályozó vizsgát tesz, és a követelményeket megfelelő szinten teljesíti, akkor elvileg továbbhaladhat az osztállyal. Mivel menetközben változtat, nyilván ehhez kell az iskola igazgatójának a hozzájárulása. Javaslom, hogy írjanak az igazgatónak egy kérvényt, indokolják a kérést, és kérjenek írásos választ. Ennek birtokában, ha szükséges, esetleg tovább léphetnek magasabb fórumokhoz. Nyilván sok múlik azon, hogy az iskola szintjén milyen szabályozás működik.
Segítséget kérnék. Lányom 4. osztályos egy magyar-angol két tanítási nyelvű iskolában.
Angol-könyvtár szakos osztályfőnököt kaptak idén, 4.-ben (aki 8.-ig végigviszi őket állítólag). A tanárnő csak az osztály egyik felét tanítja angolból, ill. a környezetismeret tantárgyat az egész osztálynak angolul és magyarul (heti 1 óra), ill. van még egy tanító, aki csak magyarul foglalkozik velük heti 1 környezetórán. A szülők arra számítottak, hogy esetleg a kizárólag angolul tartandó környezetet fogja tanítani és számonkérni az osztályfőnök. Kicsit úgy érezzük, egy témával jár csak a gyerekek előtt…
Kérdésem: Mivel a tanárnőnek nincsen tanító képesítése és nem biológia vagy földrajz szakos, taníthatja-e a negyedikes osztályát környezetből egyáltalán? Köszönettel: Zalai Réka
Kedves Réka! Ha jó értem a problémádat, nem vagytok megelégedve az osztályfőnökkel. Mi a gond? A nyelvben nem elég erős? Rosszul tanítja a környezetismeretet? Nem jól bánik a gyerekekkel? A környezetismeretre eszerint nincs képesítése, de angolul tudja tanítani a tantárgyat, és gondolom, a negyedikes tananyaggal azért boldogul. Ha osztályfőnök, akkor jó, ha az egész osztályt tanítja valamiből. Semmiképpen sem kellene a jog oldaláról indulva megoldani a vélt vagy valós problémát, hanem beszélni róla az érintett pedagógussal, vagy ha ez nem sikerül az iskolavezetővel. A konkrét eset pontosabb ismerete nélkül ennél többet nem tudunk tanácsolni.
Köszönöm a választ. Nem, az of. személye nem okoz gondot a szülőknek, azt a szerencsétlen helyzetet kivéve, hogy az osztály egyik felével csak heti 1 órában találkozik a tanárnő (1 óra ang. körny.), a másik felével pedig heti 6 órában (az 5 angolóra + az 1 óra ang. körny.). Ezen igyekszünk túllendülni. Nyelvben megfelelő az of., ugyanakkor a 4. osztályos környezetismeret tantárgyban nem. Felolvassák a magyar körny. tk.-et órán, angolul írnak a füzetbe 20-30 szót, ennyi. Hármasnál jobb jegyek nem születnek. Az élményszerűség is elvész. Jövőre ugyanez lesz az 5.-es természetismerettel ebben a felállásban. Ilyen kényszermegoldások jelentenék a két tanítási nyelvű oktatást? Csak a csalódásomat fejezte ki az előző üzenetem, ahogy ez is. Köszönettel: Zalai Réka
Zalai Rékának
Létezik olyan, hogy Watch Out! és Green English, Angol környezetismeret általános iskolásoknak. Esetleg utánanézhetnétek, hátha az ezekkel megtámogatott tanítás segítség a tanárnőnek, és visszahozza az élményszerűséget, mert azt valóban nem kellene a környezetismeret tanulásában veszni hagyni 🙂
A tisztelt szülők és kollégák figyelmébe ajánlom az Új Európa Alapítvány tanárok, nevelők, edzők, pedagógusok munkájának elismerésére kiírt pályázatát: http://fon.gs/tehetseggondozo
Bárki benyújthat jelölést, remélem sokan felismernek valakit a környezetükben a leírás alapján.
Örömmel tudatjuk minden kedves látogatónkkal, hogy Csobánka Zsuzsa Semmi projektje az Innovatív Tanárok Fórumán különdíjat kapott. A Janne Teller könyvét feldolgozó, a csepeli Jedlik Ányos Gimnáziumban megvalósított projekt elolvasható a honlapunkon. Címe: A zöld szandálom, a hajtincsed és az ujja – ami a szilvafán túl van. Olvassátok el, érdemes!