2 610 üzenetHozzászólás a(z) Láng Róbert bejegyzéshez Válasz megszakítása |
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
|
Tudom a választ, sajnos… De: elképzelhető, hogy a sok éve működő pedagógus énekkartól bérleti díjat kérjenek az osztálytermi próbáért? Elképzelhető, hogy a tanároktól bérleti díjat kérjenek, ha saját iskolájuk ótvaros tornatermében kosarazni merészelnek?
Kedves Erzsébet! Sajnos, ha a munkáltató utasítja, feltételezhetően köteles a pedagógus elvállalni a feladatot. Az más kérdés, hogy méltányosságból el lehetne ettől tekinteni. Már csak azért is, mert sok köszönet nem lesz egy ilyen osztályfőnökségban a gyerekek számára sem. Arra hivatkozni, hogy három év múlva a felmentését fogja kérni, szintén nem érdemes. Három év után majd valaki váltani fogja, ha mégis megkapja a megbizatást. A legcélszerűbb lenne ezt a problémát – ha lehet – helyben megbeszélni az illetékesekkel.
Kedves ax! A választ mi is sejtjük, és tartunk attól, hogy ez megegyezik azzal, amit Te erről gondolsz. No comment…
Kedves Szerkesztőség, kedves Juli!
Újabb tanítójelölt hallgatókat irányítok felétek..
A hallgatókkal blogot vezetünk az órákról, íme egy részlet:
„A múlt órán megismert ofoe.hu-t már böngészgettem, és igen érdekes cikkekre leltem, melyek nem csak osztályfőnököknek szólnak, hanem nekünk kezdőknek is. A Háttér rovatban leltem rá „Az a tekintélyelvű világ már nem visszahozható” című cikkre, mely az autokratikus vezetés hátrányairól szól. A többi írás is nagyon érdekes. Mindenkinek szíves figyelmébe ajánlom.”
Köszönöm nektek!
Kedves Mari! Nagyon köszönjük a népszerűsítést.
Kedves Osztályfőnök!
Évközben nyugdíjba vonuló pedagógus esetén, hogyan kell arányosítani a szabadságot? Mi a kiindulási alap, 31 vagy 46 nap?
Mielőbbi válaszát a fenti email címre várjuk.
Köszönettel
Éva
Kedves Osztályfőnök!
Az után érdeklődnék, hogy a házi feladatokra adott értékelés (elégtelen) mennyire jogszerű? Meghatározza e ezt egyáltalán a köznevelési törvény vagy ezt elég az iskola pedagógiai programjában szabályozni? Hogyan működik ez?
Kedves Norbert!
Egyszerű szülőként azt javaslom, készítsék el a házi feladatot újra. Ha értelmezési probléma volt a gond (nem volt egyértelmű, hogy mit kell elvégezni), kérni kell a „mankót”. Az osztályzással nem érdemes foglalkozni, vitás esetben mindig a gyerek lesz a vesztes. Ha ráadásul szemünk fénye cseppet sem ártatlan az ügyben, igyekezni kell a tanár jóindulatát visszaszerezni és sürgősen pótolni a mulasztást.
Kedves Osztályfőnök!
Kisfiam alsó tagozatos (9ves).A tanító néni többször hozta már kellemetlen helyzetbe, megalázta, megszégyenítette az osztálytársai előtt, és dolgozatot íratott vele a délutáni leckeírási idő után. Az igazgatóhoz fordulni nincs értelme, mert már megtettem eredménytelenül,problémákat úgy oldották meg, hogy a gyermekek jártak rosszul. Mit tehetek? Köszönettel: Zsandi
Kedves Zsandi! Próbált már beszélni a tanítónővel? Nyugodtan, indulatok nélkül? Ő mit mondott az esetről? Mikor indult ez a probléma? Csak Önnek van ilyen gondja, vagy más szülőknek is? Amennyiben mások is panaszkodnak, lehetne kezdeményezni egy csoportos beszélgetést.
Szívesen segítenénk, de minden konkrét helyzet más és más. Kellene ismerni a pontos helyzetet, és valamennyi érintett nézőpontját (a tanítóét és a gyerekét is). Amennyiben szeretne konkrétabb segítséget kapni, vegye fel velünk a kapcsolatot, azaz írjon e-mailt a honlap Kapcsolat rovatán keresztül. A konkrétumok ugyanis nyilván nem tartoznak a nyilvánosságra, viszont így csak általános válaszokat tudunk adni, ami feltételezhetően nem igazi segítség.
Kedves Osztályfőnök!
Érdeklődni szeretnék, hogy a gyermek és ifjúságvédelmi felelős kötelező munkaideje, valamint szabadsága ugyan úgy alakul-e, mint a tanáré? Én megelőző tanévekben tanítottam, most pedig ifjúságvédelmi munkakörben dolgozom teljes állásban. Amikor szerződést kötöttünk azt a tájékoztatást kaptam, hogy megegyező a tanáréval, most azonban problémáim adódtak ebből.
Szeretnék tisztán látni.
Köszönöm
Kedves Zso! Ez iskolai szinten nincsen szabályozva? Bár lehet, hogy KLIK szabályoz már. Van valami írásos szerződés, amelyik rögzíti a munkakörét? Helyben lehetne, kellene tisztázni ezt.
Kedves Éva! Erre a munkajogi kérdésre szerintem az iskoládban pontosabban tudnak válaszolni, mi nem vagyunk napra készek munkajogi kérdésekben, és nem akarunk megalapozatlan tájékoztatást adni.
Kedves Kollégák!
Érdeklődni szeretnék, van-e valakinek információja arról, hogy idén kapnak-e a pedagógusok cafeteriát. Ha (netán) igen, mikor várható?
Köszönöm!
Kedves Mindenki!
Kíváncsi lennék az alábbi témában a ti véleményetekre: Elvileg 2013. szeptemberétől („HA”) bevezetik a „pedagógus életpályamodellt”. A szakszervezetek és a kormány együttműködési megállapodást kötöttek,(a lényeg most jön) miszerint AKI PEDAGÓGUS SZAKVIZSGÁVAL RENDELKEZIK, AZT PEDAGÓGUS 2-BE sorolják be a következő tanévtől. A kérdésem a következő lenne: Ha valaki pl. 5 év gyakorlattal rendelkezik és már megszerezte a szakvizsgát (de az éve nincs meg) azt is besorolják oda?
Várom az észrevételeket!
LINK: A szakszervezetek és a kormány közötti megállapodások értelmezése