Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete

2 610 üzenet

  1. OFOE szerint:

    Kedves Ismeretlen Ajánlkozó a szexuális prevenció témára! Nem azért veszem le az üzenetét, mert nem tartom lényegesnek a témát, de azért többet kellene tudni Önről, ha bárkinek a honlapunkon ajánlani hagyjuk a programját. Kérjük, hogy jelentkezzen be az osztalyfonokok@gmail.com címen, hogy közvetlenül kapcsolatba léphessünk.

  2. Tímea szerint:

    Kedves Osztályfőnök!
    Problémám a következő:21 éves közalkalmazotti jogviszonyom van 1 munkahelyen a gyógypedagógia területén.2008-ban leállamvizsgáztam,gyógypedagógusként, de diplomámat 2012-ben kaptam kézhez,mert ekkor sikerült le nyelvvizsgáznom.Ekkor átsoroltak az E kategóriából az F kategóriába az éveimnek megfelelően.Most az új pedagógus bértábla szerint gyakornoknak kéne besorolni.Tehát a közalkalmazotti éveim teljesen elvesznének.Lehetséges ez?

  3. Varga Ili szerint:

    Kedves Tímea! A szakmai gyakorlat idejét a pedagógus fokozatba sorolásnál kell vizsgálni: ped. I., ped.II stb. (356/2013. Korm. rend. 13-15.§). A fizetési kategóriába (korábban fizetési fokozat) sorolás szempontjából minden beszámít, ami 2013. aug. 31-ig beszámított, a jubileumi jutalom, végkielégítés szempontjából szintén. Ennek ismeretében kellene a helyszínen újra mérlegelni a helyzetet.

  4. Szeszter szerint:

    Kedves Osztályfőnök!
    11 éve kaptam tanítói diplomát, de azóta egészen mással foglalkoztam. Idén szeptembertől napközis tanító néni vagyok, gyakornoki kategóriában. Igényelhetem a pedagógus igazolványt?

  5. OFOE szerint:

    Kedves Kérdezőnk! Mivel pedagógusi munnkakörben dolgozol és pedagógus képesítésed van, minden bizonnyal igényelheted a pedagógus igazolványt abban az esetben is, ha csak gyakornok vagy.

  6. Mary szerint:

    Kedves Osztályfőnök! A kérdésem az lenne: a felmentését töltő óvodapedagógust át kell sorolni az új bértábla szerint? / A felmentési idő kezdete jun.l6 , vége okt. 15 / Melyik illetmény szerint jár a jubileumi jutalom?
    Várom válaszát köszönettel.

  7. Hédi szerint:

    Ez a levél érkezett ma a Facebook oldalamra (Neveljük Együtt! Közösség). Sajnos én nem tudom a választ ill. a változásokat (ha vannak). Ezért kérlek Benneteket, segítsetek, ha tudtok. Köszönöm, Tőkés Hédi

    „Sziasztok!
    Név nélkül szeretnék kérdezni a NE közösségtől. Igyekeztem Google-segítséggel választ találni, jogszabályokat böngésztem, de nem sokra jutottam
    Szeretném pontosan ismerni azt a rendelkezést, ami az iskolán kívüli foglalkozásokon biztosítandó felügyeletről szól:
    Érdekel, hogy
    * mennyi diákhoz mennyi felügyelőt kell biztosítani;
    * azok mind az iskola alkalmazottai legyenek vagy sem (csak tanár vagy oktatástechnikus, szülő is jó-e …).
    * Kell-e írásbeli nyilatkozat a szülőtől minden kirándulás előtt? Vagy csak akkor, ha szabályozástól eltérő a felügyelet (esetleg akkor a nyilatkozat is felesleges)?
    * Változnak-e a feltételek, ha tanítási napnak nem minősül a kirándulás napja (vagyis a foglalkozás ideje kevesebb 3 óránál)?

    Köszönöm, remélem tudtok segíteni”

  8. nagyi szerint:

    Tisztelt Osztályfőnök!
    Egyenlőre csak így név és iskola megjelölése nélkül szeretnék tanácsot kérni az alábbi ügyben:
    Unokám most került első osztályba, 6 éves múlt. Sajnos valami történhetett vele az iskolában, mert mióta elkezdődött (egész naposba jár, de.- du órák vannak) azóta egész nap nem evett, ez most derült ki, illetve most már otthon sem nagyon akar, de még inni sem. Orvos már adott ki javaslatot, hogy járjon egy olyan osztályba, ahonnan dél körül haza lehetne vinni, de ezt az iskola nem engedi, mondván, hogy majd Ők odafigyelnek arra, hogy egyen. Sajnos azonban a gyermek egészségi állapota már olyan, hogy ha sürgősen nem történik valami, akkor kórházba fog kerülni, súlyos kiszáradás miatt. Amit tudtak szülei végigjártak, de most teljesen tanácstalanok. Remélem tudnak ebben az ügyben tanácsot adni, mert itt már a gyermek „élete” a tét.
    Köszönöm: egy aggódó nagymama (ha lehet e-mailben kérnék választ)

  9. Peer Kriszti szerint:

    Kedves Nagymama!

    E-mailben elküldtem a választ!
    Üdvözlettel: Peer Krisztina

  10. OFOE szerint:

    A FÖLDÜNKÉRT VILÁGNAP alkalmából a kornyezeti-hatasvizsgalat.hu oldal a környezeti nevelés és a környezetvédelmi felelősségvállalás jegyében környezetvédelmi rajzpályázatot hirdetett alsó tagozatos általános iskolások részére „Ezt tettem nyáron a környezetért!” címmel. A oályázat eredményhirdetése és a legjobb alkotások itt láthatók.

  11. mágus szerint:

    Tisztelt osztályfőnök hogy lehet az hogy a tanárnéni feladhat a 8 éves gyereknek 2napra 4 olvasmány aminek a tartalma is kell és még 3 olvasmányt amit csak olvasni kell!Mert az gondolja hogy csak az ő órájára kell készülni? A többi leckét is meg kell valahogy csinálni vagy,ez helyén van?Erről szól az egész napos oktatás?Szülőknek könnyebb állítólag de egy 8 éves gyermekkel még le kell ülni tanulni!!!Ha dolgozik a szülő akkor mi van?Tanárnéni pihenhet hétvégén a gyermek pedig megutálja az iskolát!!!!

  12. m.anya szerint:

    Kedves Eszter!Hát ez nem jött be!Tanárnéni nem hajlandó kevesebb leckét adni!Másik osztályba se lehet átrakni ennek okát nem tudom!Az igazgatónk szólt de a tanárnéni akkor sem változtat,mert maximalista!Nem marad más választás másik iskolát kell keresnünk! Nem 5.-kes a gyermek hanem még csak 2.-kos !hétköznap nem sok mindent csinálnak órán,hétvégén viszont rengeteg lecke van hétvégére! lehet fordítva kéne! én tanítgatom itthon amit ott az egész napos iskolába kellene megtanulnia!Péntek du.kapják meg a leckét nincs hétköznap de inkább lenne!az ilyen nem változtatt soha!!

  13. Eszter szerint:

    Kedves m.anya #2766!Sajnálom, hogy így alakult! Úgy gondolom, ha a pedagógus sem józan szakmai megfontolásból, sem felettesse utasítására nem hajlandó változtatni, akkor komoly szakmai és emberi hiányosságai lehetnek, nem arról van szó, hogy maximalista. Ha a vezető is kérte, nyilván a helyi tanterv nem tartalmaz extrém elvárásokat, ebben az esetben viszont normális tanítás mellett másodikban gyakorlatilag nem lehetne szükség házi feladatra. Alsóban szinte csak a tanító személye számít, szerintem, így ha nem lehet változtatni, érdemes másik tanítót keresni. Nemrég egy nevelési tanácsadóban dolgozó szakember mesélte, hogy az osztályozás visszahozása óta ismét „egyre több az inkompetens tanítóktól megzakkant” gyerekek száma, akiket kezelniük kell. Ezt nem szabad megvárni.

  14. Eszter szerint:

    Kedves mágus #2765!

    Kérem, nézze meg, korábban m.anyának írt válaszomat. Mindenképpen érdemes megpróbálni beszélni a tanítóval, esetleg az illetékes igazgató-helyettessel vagy az igazgatóval, ha túl sok a házi feladat. Másodikban ez teljesen feleslegesnek tűnik. Azt viszont nem tudom, miért kellene tanulni egy 8 évessel. Mi ezt sosem tettük, csak ha kérdeztek, konkrét segítséget kértek, segítettünk.

  15. M. Zsuzsa szerint:

    Kedves Osztályfőnök!
    8 éves kisfiam 2. osztályba jár. Vele kapcsolatban lenne pár kérdésem : rendszeresen nem írja be az üzenőjébe az oszt.főnök által kihirdetett dolgokat, ez az ő hibája, tudom…az osztályfőnököt többször kértem, hogy legyenszíves megnézni és kézjegyével ellátni, hogy az infók hozzám eljussanak. Eddig szóban kértem, pár napja írásban, amire egy nagyon pimasz és kioktató választ kaptam, miszerint neki nem kötelessége ellenőrizni, ő a táblára felírja és kész, aki nem írja le, magára vessen…a szülői értekezlet a megtartás napján került beírásra, a fogadóóra egyáltalán nem. A tanító nénivel egyéb „konfliktusunk” is van, fiamat a legizgágább gyerek mellé ültette, mire kértem, hogy legyenszíves ültesse más mellé,mert sokat romlott a tanulmányi eredménye és nagyon figyelmetlen lett, erre a válasza az volt, hogy valahová a másik gyereknek is ülnie kell!!! Nem tudom kihez fordulhatnék, az igazgatóhoz nem szeretnék, úgy gondolom akkor a közöttünk lévő amúgy sem túl jó viszony tovább romlana.Mit tegyek? Köszönöm

Hozzászólás a(z) Láng Róbert bejegyzéshez Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

1 144 145 146 147 148 174
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep