Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete

2 606 üzenet

  1. juco szerint:

    Ja, most a felületességem újabb példája, hogy összekevertem a / és
    jeleket.
    Na erről ennyit
    Sziasztok.

  2. Juli szerint:

    Vajon miért „érdektelenek” a szülők Valóban mindig közömbösség húzódna a dolgok hátterében Nincsenek-e ők ugyanúgy agyonhajtva, mint mi, pedagógusok Nekünk van-e mindig elég időnk és energiánk a gyerekeinkre, és milyen sűrűn tartjuk a kapcsolatot az ő iskolájukkal

  3. Juli szerint:

    Jucóka Valóban érdekes lenne a szülői kérdőívetek eredménye

  4. nóra szerint:

    A témával kapcsolatban érdemes beleolvasni Szabó László Diagnózis az iskoláról – Kórkép magunkról című, gondolatébresztő cikkébe (ÚPSZ 2002/07), melyben többek között arra keresi a választ, hogy sok esetben miért marad eredménytelen az iskola azon igyekezete, hogy együttműködésre késztesse a szülőket.
    A cikk a honlapról is elérhető (Tematikus olvasnivalók az ÚPSZ oldalain / Értékelés).

  5. Kálmán szerint:

    Mindenki figyelmébe
    Akit érdekel a „Közööségek Tükörben” program, ami egy szociometriai vizsgálatra épülő fejlesztő módszer az iskolai közösségek részére, az a http://pc2.radnoti-elte.sulinet.hu honlapon bővebb információkat talál róla és emailban kereshet engem is további infókért.

  6. Juli szerint:

    Kedves Kálmán A megadott címen nem elérhető a honlap. Nincs benne elírás Pedig a program valóban nagyon izgalmas lehet az osztályfőnökök számára (is).

  7. Juli szerint:

    Bocs, én tévedtem, véletlenül beírtam a www-t az elejére. Rendben van a cím Érdemes megnézni, ez egy valóban működő és hatékony program. Mindenkinek ajánlom.

  8. juco szerint:

    Szervusztok
    Julikám, teljesen egyetértek a gondolatoddal, nem közömbösségről van szó a szülők részéről, hanem arról a sokadrangúságról, amit elfoglal a gyermek iskolai élete a család millió gondja mellett. Én is erről erről beszéltem, amikor idő hiányában ránk bízza az iskolai problémák megoldását. Ezért is nehéz megoldást keresni a kapcsolat javítására. A mi hátrányos helyzetű, vidéki tanulóinknál még egy internetes kapcsolat is elképzelhetetlen jó ideig. Csak beleolvasás szintén nyilatkozva a kérdőíveinkről elmondhatom, hogy igénylik a szülők az osztályfőnökökkel való gyakoribb találkozást (lsd saját osztályom kérdőíve), de még a szülői értekezletekre is kis százalékban jelennek meg (nálam 14 fő a 38-as osztálylétszámnál). Csak a gyerekek érzelmi megközelítésén keresztül tudok próbálkozni, hogy rajtuk keresztül csalogassam be az intézetbe legalább valamilyen más időpontban a szülőket.
    Kálmán Meglátogattam honlapotokat, igazán érdekes lehet a program, de …˛Ugye nem kell ecsetelnem, hogy mit jelent egy iskolában előállni egy ilyen lehetőséggel a mai szűkös keretek közt, főleg, ha a szociometria használatában is egyedülálló vagyok. Így marad a feldolgozásra a téli szünet, és több-kevesebb sikerrel az önálló „terápia”, mert még a város is pszichológus gondokkal küzd.

  9. juco szerint:

    Megint elfelejtettem, szívesen támogatnám belépésemmel az egyesület munkáját, de nem tudom mit kezdjek a belépési nyilatkozattal. Tájékoztassatok, hogyan juttathatom el és kinek.
    Üdv.

  10. Jan szerint:

    Kedves Jucó
    Egyszerű Küldje el a belépési nyilatkozatot a következő címre:
    Szekszárdi Júlia
    Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
    1051 Budapest, Dorottya u. 8.
    Itt jegyzem meg, hogy az alapszabályban helytelenül az egyesület régi címe szerepel.
    Üdvözlettel: J.

  11. Juli szerint:

    Köszönöm, János, hogy szólsz, ezt elnéztem. Majd javítjuk az alapszabályt. Jucóka Nincs kedved részletesen leírni a kérdőíves tapasztalatokat Esetleg néhány részletet közeadni a válaszokból Persze név nélkül

  12. juco szerint:

    Köszönöm János az információt. Póstázom a Julinak a nyilatkozatot.
    Julikám A kérdőívek feldolgozásából csak januárban lesz megfogható anyag, akkor tudok a tapasztalatokról egy kis képet adni, de az egy átfogó kép lesz az iskola megítélését, az elégedettséget, elégedetlenséget és igényeket illetően. A családi kapcsolatok javíthatóságának alaposabb vizsgálatát pedig egy későbbi időpontban tudnám elképzelni, ha a tantestülettel kiválasztanánk mint továbbfejlesztendő területet.

  13. Juli szerint:

    Kedves Jucóka Nagyszerű lesz a dolog januárban is, és bármikor, folyamatosan.
    Mindenkinek Nincsenek nálatok olyan diákok, akik verset, prózát írnak Küldjetek ilyeneket, a legjobbakat feltesszük a honlap „előterébe”.
    Kinek van valami jó ötlete a tanácsadói rovat megmozgatásához

  14. juco szerint:

    "Karácsony első napja van, köszönt és minden jót kíván egy csíz a csupasz körtefán"
    Kellemes karácsonyi ünnepeket kívánok mindenkinek, aki olvassa a falat.

  15. Juli szerint:

    Nóri Meg mindenki, aki esetleg e-mailen szeretne velem kapcsolatba lépni. A levelezőprogramom olykor nem fogad üzeneteket. A sürgős dolgokat küldjétek ezen a faliújságon. Mindenkinek nagyon Boldog Újévet kívánok ezen az útvonalon is. Juli

Hozzászólás a(z) OFOE bejegyzéshez Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

1 2 3 4 174
Sajtófigyelő
2023.04.02.
Novák Katalin iskolások előtt: kérdezni fontos dologNovák Katalin iskolások előtt: kérdezni fontos dolog
Kifejtette: szükség van a tanárra, aki a diákra figyel, őt helyezi középpontba, a diák hosszú távú érdekeiért dolgozik. Szükség van olyan diákokra, akik a tehetségüket szorgalommal eg...
(Forrás: Infostart)
--
2023.04.01.
Közel kétezer tanár lenne hajlandó felmondani, ha elfogadják a státusztörvényt
Bő két nap alatt, péntek késő délutánig közel 1800 pedagógus nyilatkozott úgy, hogy elhagyná a pályát, amennyiben a kormány megvalósítja a köznevelésben a terveit, vagyis benyújtja é...
(Forrás: g7)
--
2023.03.31.
Ónody-Molnár Dóra: Szabad iskolaválasztás Magyarországon: egy jog a nem roma gyerekeknek
Magyarország megsértette egy roma kisfiúval szemben az Emberi Jogok Európai Egyezményének a diszkrimináció tilalmát kimondó cikkét az oktatáshoz való joggal összefüggésben – mondta ki...
(Forrás: Jelen)
--
2023.03.31.
MAGYARORSZÁGI OKTATÁSÜGY 2023-BAN – MI TÖRTÉNT EDDIG?
Cikkünkben nyomon követjük, mi történ a 2023-as évben az oktatásügy terén. Bár még csak március van, bőven akad mindenkit érintő változás a közoktatásban. Ugyan mi is változást szeretn...
(Forrás: ckpinfo)
--
2023.03.30.
DK: A közalkalmazotti státusz eltörlése nem szolgálja a tanárok érdekét
A párt úgy véli, a „státusztörvénnyel” a tanárok szakmai szabadsága még jobban csökken, még kiszolgáltatottabbak lesznek a tankerületi központnak. A párt közleményében emlékeztet...
(Forrás: Index)
--
2023.03.30.
Nagyon leszakadtak a magyar kistelepüléseken élők digitális képességei
Az Eurostat friss adatai szerint az Európai Unió 16-74 év közötti lakosainak csak a bő negyede rendelkezik az alapvetőnél magasabb digitális kompetenciákkal. A nagyvárosokban ez az arány 33...
(Forrás: g7.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep