2 610 üzenetHozzászólás a(z) OFOE bejegyzéshez Válasz megszakítása |
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
|
Kedves Krisztina Tudomásunk szerint minden tantárgyból létezik pótvizsga. De kérünk egy kis türelmet ahhoz, hogy ennek egész pontosan utána nézzünk az érvényes jogszabályokban. Addig is érdemes lenne beszélni az énektanárnővel, hogy miért tette ezt a kijelentést, komolyan gondolta-e, mivel "érdemelte ki" a gyerek ezt a lehetséges súlyos büntetést stb. Hogy látja mindezt a kisfiú Kisiskolás vagy serdülő gyerekről van szó Reméljük, a probléma súlyos következmények nélkül is megnyugtatóan rendeződik. A kérdésre még vissza fogunk térni. Üdvözlettel Juli
Kedves Juli Köszönöm a gyors reakciót. A kisfiam 7. osztályos. Régóta megromlott tanár-diák viszonyról van szó, amiben a fiamnak pont annyi szerepe van, mint a tanárának. Én azt látom hogy együttműködés helyett a fiam szándékosan a tanárnő ellen dolgozik, rendetlenkedik az órán, késik, nem visz felszerelést, effélék. Ezekért pedig szépen megkapja az egyeseit, havonta egyet-kettőt. Már beszéltem a tanárral is, a gyerekkel is, ének óra előtt odafigyelek, hogy bepakolja a füzetet, de ő szándékosan nem viszi be az órára. Igazából eléggé el vagyok keseredve, mert a többi tárgyból jó négyes az átlaga, nem lenne vele különösebb baj, legalább is ilyen súlyos nem. Mivel kicsi az iskola, csak egy énektanárnő dolgozik, ezért nincs értelme másik osztályba vinnem a gyereket. Már az is felmerült, hogy iskolát váltunk, de ez nagyon megnehezítené a család életét. Most egyenlőre megnyugtató lenne biztosan tudni, hogy egy esetleges bukás esetén lehet-e pótvizsgázni. Hallottam olyanról, hogy esetleg más iskolában, független bizottség előtt.
A választ előre is köszönöm: Krisztina
Kedves Krisztina Szimpatikus, hogy a gyermekedet érintő konfliktusért nem csak a tanárt okolod, sőt. Nyilván merev pedagógusszemélyiséggel lehet dolgotok, aki túlságosan komolyan veszi a tárgyát, a kamaszokmak, köztük a te fiadnak pedig ez meglehetősen ellenszenves. De azért itt komolyabb dolgok is felmerülnek: elsősorban Neked kellene lépned az ügyben, hiszen a konfliktus az általad leírtak alapján eléggé elmérgesedettnek tűnik. Neked kellene megértetned a gyermekeddel, hogy bizonyos élethelyzetek alkalmazkodást kívánnak. És Neked kellene felvenned a kapcsolatot az osztályfőnökkel is, hogy segítsen kezelni a problémát. Nem helyeslem egyébként, hogy a tanárnő fegyelmezési eszközként használja az osztályzást, ez nagyon visszás, de utólag már nehéz eldönteni, mikor melyik egyest mire kapta a fiad. Mindenestre megbukni biztosan nem fog, de tanulnia kellene a helyzetből. Zsolt
Kedves Krisztina
Az iskola minden tantárgyból szervez javítóvizsgát, a helyi tantervben megfogalmazott követelmények alapján. Így énekből is. De mindnyájan tudjuk, hogy nem erről van szó… Remélem, sikerül megfejtened, hogy minek/kinek szól a fiadban ez az éktelen lázadás. Mert igazából az ő személye az izgalmas neked, nem a szintén meglehetősen irracionálisan viselkedő tanárnő… Próbálj arról beszélni vele, hogy mi zavarja a tanárnőben, és hogy vajon miért éppen ő zavarja a harminc kamasz között a tanárnőt Még érdekes is lehet ez a helyzet, ha először nem megszüntetni, hanem megérteni akarod a jelenséget. Mert ha csak tiltod és a lelkére beszélsz, lehet, hogy a fiad veled is ellenkezni fog… Vagy már ezt is próbáltad Tarts ki…
Üdvözlettel: Petra
Kedves Petra Köszönöm a választ A hétvégén volt alkalmam beszélgetni a fiammal, csak úgy zúdult belőle a sok-sok sérelem. Most ott tartunk, hogy emésztgetjük a dolgot, remélem, sokmindent ő is másként lát a beszélgetés után. Üdvözlettel: Krisztina.
Tisztelt osztályfőnök.hu
Kérem tájékoztassanak, arról, hogy milyen formában tudnám a látgatóik részére láthatóvá tennem honlapjukon erdei iskolánk reklámbannerjét
Üdvözlettel
Farkas Róbert
Méhészmadár Erdei Iskola
46/505-268
Kedves Tanárnők
én már egy kicsit más korosztályba tartozom, a Semmelweis Egyetemen szervezek gólyatábort és hasonló programokat a gólyáknak. Szeretnék új játékokat találni, amiket csoportban játszhatunk. Kérem ha van ilyen gyűjteményük, küldjék el a mail címemre Előre is köszönöm
Tisztelettel: Pásztor Eszter
Kedves Eszter Használható játékokat a mi honlapunkon is talál (http://www.ofoe.hu/doc.aspFajl=osztalyfonoki_ora/modszertan.htm) A kereső program segítségével is meglelhetők a pedagógiai játékok, amelyek az Osztályfőnöki óra Módszerek rovatában szerepelnek. Üdvözlettel Juli
Kedves Kollégák, kedves OFOE Mit gondoltok arról, hogy vajon mennyire sérti a gyerekek személyiségi jogait ha az osztályozó értekezleten a gyermekvédelmis "beszámol", és minden problémás gyerek családi hátterét, nehézségeit, személyes dolgait kitálalja a tantestület előtt Aggódom, hogy ez nincs egészen rendben. Nálunk ez történt, és több kollégámmal együtt le voltam sújtva. Ti hogy látjátok ezt a kérdést Mindenről tudnia kell a kollégáknak Másik kérdés: szülői értekezleten elhangzott a saját gyerekem osztályfőnöke szájából, hogy X.Y.-nal ne barátkozzanak a gyerekek, mert a család zűrös, az anyuka elmegyógyintézetben van, apuka alkoholista, a gyerek pedig rossz hatással van a többire. Az érintett szülők persze nem voltak jelen. Felszólaltam, hogy ezt talán abba kellene hagyni, de a többi szülő és az osztályfőnök is lehurrogott. Nem volt igazam Nekekm ezek a dolgok nagyon rosszul esnek, és meggyőződésem, hogy súlyosan sértik az érintettek emberi jogait. Vagy túl érzékeny vagyok Rita
Kedves Rita
Tökéletesen egyetértek Veled és a többi kollégáddal, akik helytelenítettétek a gyerekek és családjaik személyes gondjainak kiteregetését. Ez akkor is nagyfokú indiszkréció (mondhatni jogsértés), ha nem éppen azok követik el, akiktől– hivatásukból eredően – ezt végképp nem várnánk: a pedagógusok.
Az egyes gyerekek olykor megrendítően nehéz élethelyzetét csak súlyosbítja, ha az iskolában „kikbeszélik” a problémáikat, s ezáltal kipellengérezik őket. A gyermekvédelmisnek az lenne a dolga, hogy ezeket a problémákat megismerve a tantestületen belül, illetve azon kívül segítsen az érintett gyereknek, családnak, s ha erre az iskola szakmai kompetenciája nem elegendő, keresse meg azokat a szakembereket, szervezeteket, hatóságokat, akik segíthetnek a gondok enyhítésében (gyermekjóléti szolgálat, nevelési tanácsadó, gyámhivatal stb.). Szinte restellem leírni olyannyira banális, hogy ilyen esetekben a lehető legkörültekintőbben, a gyerek érdekét szem előtt tartva kell eljárni. Itt természetesen működni kellene a személyes titkok védelmének. Ezesetben ugyanis nem zaftos pletykákról, hanem eleven emberi sorsokról van szó.
)Folytatás)
A másik felvetett probléma, amely szerint az osztályfőnök felszólítja a szülőket arra, hogy tiltsák el gyerekeiket bizonyos társaiktól, akik "rossz hatással vannak rájuk", sajnos nem egyedi eset. Nagyon kegyetlen lépés, amikor látszólag a többiek védelmében diszkrimálni próbálunk ránk bízott gyerekeket, akiket pedig éppen támogatni kellene abban, hogy szocializációs problémáikkal boldogulhassanak. Nagy bűn gyerekeket (szülői közvetítéssel) arra biztatni, hogy ne legyenek szolidárisak egymással.
Nem, nem vagy túl érzékeny, igazad van. Persze könnyű kívülről beszélni, Te vagy benne az adott helyzetben. Remélem találsz lehetőséget arra, hogy ezt a problémát kollégáiddal szűkebb és tágabb körben megbeszéld, és meggyőzd őket ennek a hozzáállásnak az alapjaiban elhibázott voltáról. Sok erőt kívánok ehhez, és jelezd, ha valamiban segíteni tudunk.
Üdvözlettel Juli
)Folytatás)
A másik felvetett probléma, amely szerint az osztályfőnök felszólítja a szülőket arra, hogy tiltsák el gyerekeiket bizonyos társaiktól, akik "rossz hatással vannak rájuk", sajnos nem egyedi eset. Nagyon kegyetlen lépés, amikor látszólag a többiek védelmében diszkrimálni próbálunk ránk bízott gyerekeket, akiket pedig éppen támogatni kellene abban, hogy szocializációs problémáikkal boldogulhassanak. Nagy bűn gyerekeket (szülői közvetítéssel) arra biztatni, hogy ne legyenek szolidárisak egymással.
Nem, nem vagy túl érzékeny, igazad van. Persze könnyű kívülről beszélni, Te vagy benne az adott helyzetben. Remélem találsz lehetőséget arra, hogy ezt a problémát kollégáiddal szűkebb és tágabb körben megbeszéld, és meggyőzd őket ennek a hozzáállásnak az alapjaiban elhibázott voltáról. Sok erőt kívánok ehhez, és jelezd, ha valamiban segíteni tudunk.
Üdvözlettel Juli
Bocsánat, de a második részt kétszer illesztettem be. Elég egyszer elolvasni. Már nem tudom kitörölni. Üdv Juli
Kedves Juli, köszönöm a gyors válaszodat és a megerősítést Természetesen szólok, ha további problémák merülnek fel. Üdv: Rita
Kedves B.F.
Jogi kérdésére sajnos nem áll módunkban válaszolni, mert az Ön által megadott e-mail cím hibás. Kérem, jelentkezzen, hogy elküldhessük a választ.
Üdvözlettel:
OFOE