Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete

2 610 üzenet

  1. Juli szerint:

    Az önálló Vas megyei Pedagógiai Intézet megszüntetése az egyesületünket is érintő szomorú hír, hiszen éppen ezzel az intézettel közös szervezésben tartottuk meg 6 évvel ezelőtt azt az Országos Osztályfőnöki Konferenciát, amelyen megfogalmazódott az osztályfőnöki egyesület létrehozásánek igénye. Reméljük, hogy a szakmai szolgáltatások nem sínylik meg a szükségesnél jobban ezt a változást. A megoldás (összevonás a szombathelyi főiskolával, a feladat áthárítása a kistérségekre) „költséghatékonyabb”! Félő azonban, hogy a felsőoktatási intézmények jelenleg nincsenek abban a helyzetben, hogy saját gondjaik mellett a pedagógiai szolgáltatások felelősségét is átvállalják, a kistérségekben meg gyakran hiányzik a szakmai kompetencia és az anyagi feltételek biztosítása is esetleges. Nem is szólva arról, hogy a pedagógusok körében meglehetősen csekély a „fizetőképes kereslet”. Általában is lehangoló a megyei szintű szolgáltató intézmények országszerte tapasztalható elsorvadása (elsorvasztása?)! Életben maradásuk, illetve eltűnésük sajna semmi kapcsolatot nem mutat valóságos teljesítményükkel!
    Vajon létezik-e életképes terv az így keletkező légüres tér betöltésére?

  2. Kata szerint:

    Tisztelt Kollégák!

    Tókos Katalin vagyok, PhD-hallgató az ELTE Neveléstudományi Doktori Iskolájában. Disszertációm elkészítéséhez -melynek témája: Önismeret a pedagógiai gyakorlatban, az önismeretfejlesztés lehetőségei az oktatási-nevelési gyakorlatban- többek között kérdőíves felmérést is végzek, ehhez szeretném szíves segítségeteket kérni. Az egyik kérdőív tanárok nézeteit vizsgálná az önismeretfejlesztés pedagógiai feladata kapcsán, a másik középiskolás diákok önmagáról alkotott képét, jellemzőit lenne hivatott feltárni.
    Kérlek benneteket, ha módotokban áll segíteni, mielőbb jelezzétek az alábbi e-mail címen: kata_linka@freemail.hu
    Őszinte köszönettel: Kata

  3. Telegdy Balázs szerint:

    Kedves Kollégák!

    Elsősorban középiskolásoknak szóló programot szeretnék ajánlani. SZeretettel várunk mindenkit, és kérjük a segítégüket a program terjesztésében.

    Köszönettel:
    Telegdy Balázs

    Diákszavak 56-ról találkozó
    2006. december 02. – 2006. december 03.

    A Fonó és az Országos Diákszínjátszó Egyesület közös országos diákszínjátszó találkozója
    Helyszín: Fonó Budai Zeneház, Budapest, Sztregova utca 3.

    DECEMBER 2. SZOMBAT
    09. 00: Tizenévesek 1956-os naplója
    Szent Margit Színkör (Budapest). r.: Henger Péterné
    10.00: Én ezt nem értem
    Köböl színpad (Budakalász), r.: Sági Rita
    10.30: Szenvedés, honvágy, remény…
    Színparódiák (Pusztaszabolcs). r.: Tánczos Krisztina
    11.20: A befejezetlen mondat
    Barátság Színkör (Pásztó), Zöldi György
    12.20: szakmai beszélgetés
    14.00: Életünk
    Janikovszky Éva Ált. Isk. (Budapest), r.: Záhonyi Barbara
    14:30: Októberi lázrózsák
    Szeleburdiák Színpad (Pápa), r.: Németh Ervin
    15.10: Angyalok hangja
    Éltes Mátyás Ált. Isk. (Pécs) r.: Cséplő Ágnes, Horváth Katalin
    15.50-16.30 szakmai beszélgetés
    16.30: Nézőpontok ’56
    Babérrablók (Győr), r: Patonay Anita
    17:00: szakmai beszélgetés
    17.30: Próba a verandán
    Budai Középiskola (Budapest), Dr. Sárváry Mariann
    18.45: Változó lobogók és 56
    Virányos 8b (Budapest) r.: Keresztesi Katalin szakmai beszélgetés
    20.00: A canadai Arany János és Szent Erzsébet magyar iskolák közös 56-os műsora. DVD vetítés és beszélgetés a canadai magyar közösségekről.
    21.00: A Makám zenekar ünnepi koncertje, Krulik Zoltán 56-os dalával

    DECEMBER 3. VASÁRNAP
    09.40: Mert a haza te magad vagy…
    Petőfi Gimnázium (Budapest). r.: Dr. Vörösné Ketler Valéria
    10.30: Forr a dalom
    Kószák (Szeghalom), Pándiné Csajági Mária
    11.15: Zeng a zének, Öcsi?
    Szerpentin (Budapest), r.: Jancsó Sarolta
    12.30: szakmai beszélgetés
    13. 30 – 14.00 Ebéd
    14.00: Mi történhetett?
    Mi csoport (Pásztó), r.: Dr. Szabó Irén
    14.45 Pozsgai Zsolt: Szerelmem, Magyar Katalin
    Aranytíz Musical Stúdió, r.: Nádas Eszter
    15.50: szakmai beszélgetés
    16.20: 56 perc 56-ról
    Club színház (Gödöllő), r.: Halász Tibor
    17.40: Gyereknapló 56
    Városmajori Gimnázium (Budapest), r.: Baku György
    18.20: Távol a földtől, közel a naphoz…
    Kassák Műhely (Budapest), r.: Mangult Dorka
    19.00: szakmai beszélgetés
    20.00: Bolygó Magyari
    Vörösmarty Mihály Gimnázium, r.: Pap Gábor, a XVII. Országos Diákszínjátszó Találkozó arany okleveles előadása

  4. Juli szerint:

    FELHÍVÁS ÉS MEGHÍVÁS!

    Kedves Kollégák!

    Nagyon fontos lenne, hogy minél többen eljöjjetek a meghirdetett (november 25-én szervezendő) szakmai napra. Az előzetes tájékoztató fenn van a honlapon, a pontos program a következő hét elejére felkerül. A rendezvényről az egyesület tagjait korábban e-mailben értesítettük.
    A központi téma az iskolai nevelésre (hagyományosan az osztályfőnöki munkára) jogszerűen fordítható órakeret biztosítása. Evvel kapcsolatban dolgoztunk ki egy tervezetet, amelyet egyesületi állásfoglalásként szeretnénk majd felsőbb fórumokon is képviselni.
    Az eredményhez azonban nagy szükségünk van a véleményeitekre, javaslataitokra, támogatásotokra. Ezért is lenne nagyon fontos, hogy minél többen jelen legyetek a rendezvényünkön.

    Reméljük, így is lesz!

    Az OFOE vezetősége nevében Szekszárdi Juli

  5. Bartos Csaba szerint:

    Kedves Koléga!Tisztelettel tájékoztatom,hogy a http://www.balatonierdeiiskolak.hu
    oldalunkon már megtalálhatók szálláshelyeink 2007.évi szolgáltatásai, árai.
    Szállás diákcsoportoknak már 950.-Ft/fő/éj-től, osztálykirándulás 3 nap / 2 éj hétvége
    szállással, étkezéssel már 4.150.-Ft/fő-től, 5 nap /4 éjszakás erdei iskola
    már 8.250.-Ft/fő-től, 7 nap / 6 éjszakás nyári tábor már 14.500.-Ft/fő-től.Tantestületi kirándulás 3 nap/ 2 éj szállás félpanziós étkezéssel, esti programmal már 6.450.-Ft/fő-től.
    Szíves figyelmébe ajánlom megújult honlapunkat is: http://www.balatonguest.hu
    Köszönettel venném, ha ismerőseit, kollégáit is tájékoztatná a kirándulás,erdei iskola, nyári tábor lehetőségekről.
    További tájékoztatással készséggel állók a rendelkezésére.
    Üdvözlettel, Bartos Csaba
    Mobil: 06-20-943-06-43 vagy tel/fax:87/482-135
    Balatoni ifjúsági szállások http://www.balatonguest.hu

  6. Ágota szerint:

    Nagyon örülök, hogy létezik egy egyesület az osztályfőnököknek! De vajon van-e jövője az osztályfőnöki szerepnek? Mert a jelen elég siralmas. A megemelt óraszám mellett lesz-e ember, aki erre a hihetetlen energiát és időt igénylő feladatra ezért a pénzért vállalkozik? A napi hajtás mellett legfeljebb a kötelező adminisztrációra meg a valahogyan kitöltött osztályfőnöki órára marad erő. Nem vagyok túl derülátó! Mondjon már valaki valami biztatót!

  7. csiga szerint:

    Kedves Ágota!
    Hát persze, hogy van jövője! Sőt! Osztály nélkül az ember csak kallódik. A gyerekeknek meg égető szükségük van olyan hiteles felnőttre a szülői házon kívül, akihez tartozhatnak valahogy.
    Eddig se a pénz motiválta az osztályfőnökséget, eddig is ingyen végeztük munkánk nagy (és legszebb) részét.
    (Persze ez nem azt jelenti, hogy nem pusztulnék bele a mai helyzetbe, nem azt, hogy látnék akár egy kis fikarcnyi fényt, reményt, de például számomra az osztályomban eltöltött idő az, amikor egy kicsit el tudom felejteni a kinti trágydombot – magyarul az osztályfőnökség önterápia is…) Ha ez biztató…

  8. Juli szerint:

    Kedves Kollégák!
    Ma felkerült a szakmai napunk programja a honlapra. Nézzétek meg, hátha kedvet kaptok eljönni hozzánk! Talán közösen előbbre juthatunk égető problémáink megoldásában!
    Mindenkit nagy szeretettel vár az OFOE.

  9. márta szerint:

    Kedves Ágota! Teljes mértékben osztom Csiga véleményét! Szerintem nincs annál jobb érzés ezen a pályán, mint látni hogy alakulnak a kezed alatt az emberpalánták! És, nekem legalábbis, nagyon jól esik, még ha hullafárdt vagyok is, amikor szinte nincs olyan szünet hogy ne jöjjenek oda a lányaim, csak úgy pletyizni. Igaz, ők már tizenkettedikesek, de voltak valamikor kilencedikes kislányok is, és az sem utolsó élmény, látni hogy serdültek szinte felnőtt nővé már, de ugyanakkor hogy maradtak gyermekek. És még valami. Tegnap, amint elnéztem őket, ahogy próbáltak a szalagavatóra, ott csendben a sarokban kicsit még el is pityeredtem. Nem akarom, hogy elmenjenek! – tiltakozik a lelkem, pedig persze hogy szeretném, hogy minél többen sikeresen tanuljanak tovább. No, ki lehet ezt pénzben fejezni? Szerintem lehetetlen! Üdv Márta

  10. PDSZ szerint:

    Kedves Kollégák!

    A 2007. évi költségvetés osztály- és csoport-összevonásokat, iskolabezárásokat, elbocsátásokat eredményez, amelyet a közoktatási tv. legutóbbi módosítása támogat.
    Az adminisztráció miatt már az oktatásra, nevelésre kevesebb idő jut, mint annak dokumentálására.
    Kifizethetetlen az elvégzett túlóráink egy része , mert törvény tiltja a kifizetést.
    Iskolafogászat, osztálykirándulás vs. bér.

    Kérjük, december 15-én adjon 2 órát, hogy ne így legyen. Hogy ne bocsássanak el 10-20000 kollégát, esetleg Önt egy-két éven belül.

    Kérjük, vegyen részt a figyelmeztető sztrájkban akár tagunk, akár nem – ezt a sztrájktörvény lehetővé teszi.

    Látogasson honlapunkra a részletekért. http://www.pdsz.hu

    Tisztelettel: Kerpen Gábor

  11. Juli szerint:

    Lezajlott az OFOE szakmai napja, ahol – többek között – arról is szó esett,hogy miként lehet a pedagógusok szakmai érdekeit a jog által biztosított kereteket és a valóságos mozgásteret kihasználva érvényesíteni. A részletekről a későbbiekben folyamatosan tájékoztatást adunk majd a honlapon.

  12. achs szerint:

    A szombati beszélgetésből kifelejtettem néhány fontosat. Hogy például a gyerek csak tükörképe a felnőttek világának, az általuk elkövetett erőszak a felnőttvilág sara, és ha már csak a pofon marad eszközként, akkor a felnőtt társadalmat kellene végigpofoznunk…
    Többször láttam, és meg is hívtam tanévelőkészítő fórumra annak a nagyváradi tanítónőnek a foglakozását, aki a szülői értekezleten a drámapedagógia eszközeivel dolgozik, igyekszik igazi szülői közösséget építeni az osztály mögé már csak a gyerekek biztonságérzetének növelése miatt is. Talán az ő hatására próbálkoztam én is a saját osztályomban több-kevesebb sikerrel. Például már háromszor volt „szülői értekezlet” egyikőjük udvarán – tény, hogy csak hat-nyolc résztvevővel – ahol a beszélgetés kilencven százaléka spontán, de nagyon érdekes volt.
    Nyilvánvalóan ilyen és ehhez hasonló módszereket kellene összeszedni (például a pofon helyett…)

  13. Judit szerint:

    Meg tudná valaki mondani mi az az „ajtónyitogtó” mondat?

  14. Ilu szerint:

    Például: Látod, hogy egy tanítványod napok óta szomorú, bántja valami. Úgy érzed, hogy segíteni tudnál, szeretnél neki. Természetesen addig nem lehet, amíg el nem mondja, hogy mi a gondja. Ilyenkor egy alkalmasan megválasztott pillanatban odaszólhatsz neki: „Úgy látom, napok óta valami bánt.” vagy „Nagyon szomorúnak látszol. Hogy tudnék segíteni?” vagy „”Szívesen meghallgatlak, ha te is akarod!”
    Ezek az „ajtónyitogató” mondatok. Szerintem… 🙂
    (egy mentálhigiénés szakember)
    Ilu

  15. Amargi szerint:

    Tisztelt Hölgyeim és Uraim!

    A költségvetési törvény-tervezetből első látásra olybá tűnik, mintha az iskolai normatívák esetében a konkrét számított álláshelynek bármi köze is lenne az igényelhető normatíva összegéhez. Csakhogy nem így van. A közölt táblázatból ugyanis rögtön kiderül, hogy a tanítási együttható (Teh) — amely valójában a számított álláshely — nem függ semmitől, hiszen ez a költségvetés-tervezet által konkrétan megadott együttható; egy változtathatatlan konstans. A képlet azt a látszatot is kelti, mintha a konkrét tanulói létszámnak bármi köze is lenne az igényelhető egy főre eső normatívához. Csakhogy ez sem így van. Ugyanis bármennyi a konkrét létszám, tehát bármilyen törttel is kell megszorozni a tanítási együtthatót, az egy tanulóra eső normatíva az adott évfolyamon mindig ugyanannyi marad. Mert ez a bonyolultnak látszó képlet valójában így néz ki (ahol N = normatíva):
    Tm = (O : T) x Teh

    N/fő = [N x (O : T) x Teh] : O = (N x Teh) : T

    Magyarán: a hangzatos elnevezésű teljesítmény-mutató semmi mástól sem függ, mint a kormányzat által kikalkulált (egyébként téves, a valóshoz képest alacsony) változtathatatlan konstanstól: a (rosszul) számított álláshelyszámtól. Az egy főre eső normatíva pedig ettől és egy másik változtathatatlan konstanstól: a megadott átlaglétszámtól. Az új rendszer egyrészt radikális normatíva-csökkentést jelent, másrészt a különböző évfolyamokat különbözőképp támogatja. És ez utóbbi a lényeg: a 7—8. osztály a mostanihoz képest magasabb normatívát kap, a többi jóval kevesebbet. Azért, hogy a falusi kisiskolák, akik először 4 vagy 6 osztályos tagiskolákká kényszerülnek (az SzDSz oktatási programjának megfelelően), mindenképpen gyorsan megszűnjenek, hiszen az anyaiskola össze fogja vonni a tanulókat a saját székhelyén, mert csak a 7—8. osztály „éri meg”. De minek ez a bonyolult képlet? Ennyire ostobának néznek mindenkit? Miért nem mondják ki: pusztuljon a falu! Ne hagyjuk! Fogjunk össze a falusi kisiskolákért!
    Tisztelettel és üdvözlettel: amargi@invitel.hu

Hozzászólás a(z) Láng Róbert bejegyzéshez Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

1 35 36 37 38 39 174
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep