2 610 üzenetHozzászólás a(z) juco bejegyzéshez Válasz megszakítása |
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
|
Kedves Kérdező!
Erre a kérdésre a Tanácsadóban válaszoltunk.
Kedves OFOE!
Példaképek témakörben keresek szakirodalmat, nemzetközi kitekintésű vizsgálatokat, kérdőíveket, azok elemzését. Előre is köszönöm az ötleteket!
Nóra vagyok, fiatal irodalomtörténész és magyar-rajz tanár palánta. Szívesen leveleznék hasonló érdeklődésű emberekkel!
Kedves Feszter! A példakép témakör kutatásáról két tanulmányt tudok ajánlani:
Pető Andrea – Berteke Waaldijk: A női példaképek élettörténetének feldolgozása, Új Pedagógiai Szemle, 2005/02; Mihály Ildikó: „Hősfogyatkozás” vagy modellterror?Adalékok a példaképválasztások folyamatához,Új Pedagógiai Szemle, 2006/01
Jó munkát kívánok!
Köszönöm szépen a segítséget!
1399Ft-os csekket elrontották kitőltésnél a szülők, kérem szíveskedjék újat küldeni. Köszönettel Szathmáriné
Kedves „Szathmáriné”, biztos, hogy nekünk akarta küldeni ezt az üzenetet? Mert nem értjük.
Kedves Szerkesztők!
a 4. Országos Osztályfőnöki konferenciáról keresek anyagot, de a honlapon nem találom. Esetleg találok róla valamit egy másik oldalon?
üdvözlettel, Zsuzsa
Kedves Zsuzsa, a 4. Országos Osztályfőnöki Konferencia előadásainak anyagát a következő oldalainkon találod (Több üzenetben tudom csak átküldeni):
Elvárások kereszttüzében,
http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=228
Sallai Éva: Pedagógusnak lenni a mai iskolában, http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=230
(folytatás)
Szekszárdi Júlia: Osztályfőnöknek lenni a mai iskolában, http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=233
Földes Petra: Ki honnan érkezett? – Gyereknek lenni a mai iskolában, http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=232
(folytatás)
Szekszárdi Júlia: Osztályfőnöknek lenni a mai iskolában, http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=233
Földes Petra: Ki honnan érkezett? – Gyereknek lenni a mai iskolában, http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=232
(folytatás 2)
Perjés István: Alapmítoszaink a nevelésről
http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=231
Boreczky Ágnes: A szimbolikus család,
http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=229
Barátsággal üdvözöl az OFOE
kedves Juli!
nagyon szépen köszönöm! korábban a pedagógiai szemle külön számokban foglalkozott a konferenciákkal. 2004-ben ilyen nem volt? és még egy dolog: most nem született valamiféle állásfoglalás a konferencia során? az osztályfőnöki szerepről írom a szakdolgozatomat, ezért érdekel ilyen részletesen…:-)
Üdv
Zsuzsa
Kedves Zsuzsa! Sajnos nem született állásfoglalás, csak kisebb összefoglaló, ami ahhoz képest nem sok újat tartalmaz, mint ami az én előadásomban elhangzott. Az utóbbi években minden, ami az osztályfőnöki tevékenységgel kapcsolatban elmondható, megtalálható az egyesületi honlapunkon. Még a Jelentés a magyar közoktatásról 2006 kötetet is meg lehet nézni (fenn van a http://www.oki.hu honlapon), Az iskolák belső világa című fejezetben van valami kevés. Ha konkrét kérdésed van még a dolgozatodhoz, írj e-mailt (szekja@t-online.hu), hátha tudok segíteni.
Tisztelt Baranyai Úr!
Egy egyházi intézmény gazdasági hivatalában dolgozom 10 éve mint főkönyvelő helyettes és belső ellenőr, kapcsolt munkakörben.Két felsőfoku szakirányu( de nem főiskolai) végzettségem van,amit még az előző munkahelyeimen szereztem.
Előzőleg Önkormányzati intézményneknél dolgoztam gazdaságvezetőként és F besorolásban voltam.
Amikor az egyházi intézményhez kerültem,akkor már csak az E kat-ba soroltak.
Kérdésem: ez helyes e így,vagy kérhetem az F-be való visszasorolásomat?
Megjegyezni kívánom,hogy az egyházi intézmény ahol dolgozom az egyéb besorolásba tartozik a korábbi közalkalmazotti helyett,mindenben a Mt.az irányadó,kivéve a bértáblát,a bérbesorolásunknál továbbra is a kjt-t alkalmazzák.
Második kérdésem pedig a következő lenne:
egyik kolleganőm ügyviteli alkalmazottként(munkaügyi előadó) dolgozik.Munkaköre nincs főiskolai végzettséghez kötve. Időközben tanítói diplomát szerzett,igy az E kat-ból az F-be sorolták.
Az a kérdésem,hogy helyesen járt-e el az (igazgató) munkáltató amikor feljebbsorolta,mivel tudomásom szerint nem iskolai végzettséget,hanem munkakört sorolunk, és még a főiskolai végzettsége sem szakirányu!?
Várom mielőbbi válaszát. Tisztelettel: Gizella