Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete

2 610 üzenet

  1. Péter szerint:

    Tisztelt Kata!

    A helyzet nálunk se jobb. Sajnos hiába bukik meg egy gyerek 5-11 tárgyból, akkor is joga van pótvizsgázni… Nálunk az a furcsa helyzet állt elő, hogy 9. osztályban a gyerek megbukott, és most 11. oszályba jár, mivel betöltötte a 16. évét, és ahhoz a szakmához csak 8 általános kell. Hát persze hogy röhögnek rajtunk… Milyen törvények vannak ebben az országban???

  2. Kata szerint:

    Tisztelt Szerkesztőség!

    Bocsánat, hogy ismét írok, de ezt is szeretném elmondani. Van egy kedves kolléganőm, aki már negyedik éve van iskolánkban és persze évről évre hosszabbítják a szerződését úgy, hogy nyáron mindig munkanélküli segélyen van. Most éppen úgy lett írva a szerződése, hogy 3 hónap próbaidővel (állítólag az új törvények szerint), pedig mint írtam 4 éve folyamatosan (nyár kivételével) nálunk dolgozik. És ami a lényeg emellett: 4 éve énektanárnak vették fel hozzánk, mert nem találtak hirtelen ének szakost. Ő magyar műv. területes. Magán éneket is tanít 8 éve és gyönyörű hangja van. Nagyon sok helyre hívják énekelni. Létrehozott egy 60 fős gyerekkórust iskolánkban, mellyel hatalmas sikereket ért el minden felé. Iskolánkban a gyerekek kivirultak és hihetetlen módon áradoztak az énekórákról. Azon versenyeztek, hogy még ki kerülhessen be a kórusba. Kodály apánk biztosan örülne neki. Ezután természetesen jött a hideg zuhany. Mivel nincs szakosító vizsgája, ezért felvettek helyére egy ének/zene tanárt, aki kijelentette, hogy énekelni nem nagyon tud, mert nincs túl szép hangja, de elvállalja. Gyerekek sem nagyon szeretik (hiszen énekórán énekelni kellene többek közt)és a kórus is szinte megszűnt. Az igazgató azt mondta, hogy nagyon sajnálja, de papír kell hozzá. Mozartnak sem volt zeneakadémiája, mégis 3 évesen már komponált. Még ehhez hozzá tartozik, hogy az iskolának van zeneszakos tanára már régóta, de ő is kijelentette, hogy bárhova beküldhetik, csak énekórára nem, de neki papírja van róla.
    Én úgy érzem, hogy amíg a papír számít és nem a valós tudás kollégáinknál, addig ne akarjunk okosabb generációt. Itt van egy csodálatos hangú és éneket tanítani tudó (ami nagy szó) emberke, akit imádnak a gyerekek, megszerettette velük a zenét (azokban az osztályokban, ahol ő éneket tanított, mérhetően javultak a tantárgyak eredményei – Kodály módszer) és nem kell, mert „csak magyar szakos”. Most éppen napközibe rakták be, mert szerződéses. A gyerekek sorban jönnek hozzá, hogy délutánonként jó lenne, ha közösen énekelnének.
    Meg áll az eszem!!!

  3. Kata szerint:

    Bocsi, de még egy dolog kimaradt.

    Szinte minden első osztályos gyermek szülője hozzá szerette volna íratni gyermekét, mert azt hitték, hogy osztályt kap. Szinte összevesztek rajta. Tavaly az egyik híres tankönyvkiadó által szervezett tanítási versenyen, ő lett az év egyik legjobb tanítónője.
    Persze nem kapott osztályt, mert „csak szerződéses”

    Kata

  4. A szerk. szerint:

    Kedves Kata! Írd meg egy cikkben a problémáidat, szívesen megjelentetjük a honlapon. Hátha jönnek rá reflexiók, és kialakul egy közös vélemény. Tartok attól, hogy a problémáid nem egyediek.

  5. nóra szerint:

    Sziasztok!
    Tanulásban akadályozott tanmenetre lenne szükségem,tud valaki nekem segíteni???? 8. osztályosra,kezdőként ezt kaptam:(

  6. nóra szerint:

    Sziasztok!
    Tanulásban akadályozott tanmenetre lenne szükségem,tud valaki nekem segíteni???? 8. osztályosra,kezdőként ezt kaptam:(

  7. hosemoni szerint:

    Kedves Nóra! Ha írsz a hosemoni@gmail.com-ra, tudok segíteni.

  8. nóra szerint:

    Írok..írok…máris…köszi előre is…

  9. Osztályfőnök szerint:

    Ti hogyan valósítjátok meg a gyakorlatban, a heti 7 óra NEM SZAKRENDSZERŰ képzést? Nem tudom elképzelni, hogyan lehet végezni például a hatodikos magyar tananyaggal, ha a heti 4 órából kettőt tanítunk csak hagyományosan, a másik kettőben „játszadozunk”!!!

    Most mint felháborodott szülő érdeklődöm.

  10. Dombi László szerint:

    Szükségem lenne a Meseutazás 4. és a Dr.Rédeiné Szécsényi Dóra Magyar nyelv 4. Tanmenetre.
    A 3. osztályos Tanmenetet tavaly már elkészítettem,elkűldhetem.
    Címem:dtlaszlo@t-online.hu

  11. nóra szerint:

    SZIASZTOK ÉN MÁR KAPTAM ITT SEGÍTSÉGET,(KÖSZI MÓNIKA!!!)MOST EGY ISMERŐSÖMNEK KÉRNÉK:)TANULÁSBAN AKADÁLYOZOTT TANMENETET 5-6 OSZTÁLYOST MINDENBŐL:)ELŐRE IS KÖSZÖNÖK MINDENT.

  12. Judit szerint:

    Sziasztok!
    3. osztályos osztályfőnöki tanmenetre lenne szükségem, amennyiben létezik valakinek ilyen!
    Köszönöm, ha vki elküldi.

  13. Marika szerint:

    Sziasztok!
    Szövegértés-szövegalkotás „A” – segítséget kérnék kollégáim számára. 1-2-3-4. évfolyamon kellene így oktatniuk már elseje óta – de a kezdéshez használható segítséget még nem kaptak. Most kezdődtek el a tanfolyamok is.
    Kérlek benneteket, ha a ti iskolátokban – vagy ti már csináltátok HEFOP-os pályázat, TÁMOP-os pályázat – akkor segítsetek nekünk. Köszönök minden épkézláb ötletet.http://www.osztalyfonok.hu/smile.gif

  14. Bea szerint:

    Idén egy 29 fős elsős osztályt kaptam. A gyerekek fele még azt sem tudja megmondani, hogy mi a vezetékneve. 10-es számkörön belül számolni is alig tud közülük valaki. Az, hogy jobb kéz, bal kéz, fönt , lent szinte ismeretlen fogalom többségüknek. Nem tudom, hogyan felelhettek meg az „iskola érett” elvárásnak. 18 éve vagyok a pályán, de most nem tudom hogyan tanítsam őket? Soha nem sírtam még az iskolában, de most sírva fakadok. A másik két elsős osztály gyakorlatilag ugyanilyen és ez évről évre romlik a gyerekek „minősége”. Mit tegyek, hiszen tőlem ugyanazt várják el, mint attól, ahol 20-22 fős iskola érett gyerekekből álló osztály van. Nem beszélve arról, hogy a termünkben annyi pad van most, hogy nem is tudok minden gyermekhez odamenni. Mit tanácsoltok kedves Kollégák?

  15. T. Erzsébet szerint:

    Tudna valaki 3. osztályos testnevelés tanmenetet küldeni nekem? Nagyon fontos lenne!!! Előre is köszönöm!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

1 94 95 96 97 98 174
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep