|
Sajtófigyelő
2023.02.07. Intenzív szülősködés: a gyerekek nem lesznek boldogabbak tőle, az egyenlőtlenségeket viszont biztosan fenntartja A gyereknevelés a 21. században nem magánügy, hanem képzett szakemberek felügyeletére bízott társadalmi tényező. És bár a gyereknevelés pszichologizálása már a 19. század végén elkezd... (Forrás: Qubit) --
2023.02.07. Óriási érzelmi és anyagi terhet ró a családokra az intenzív gyereknevelés, de ha nem tesznek meg mindent a gyerekük jövőjéért, senki más nem fog A gyerekközpontúsággal is összeköthető, hogy a gyerek jövője, sorsa ennyire fontos lett. A neoliberális szemléletben ez egyfajta befektetés is az államok részéről, hogy később minél... (Forrás: Népszava) --
2023.02.07. Tiltakozások a közoktatásban: honnan jövünk, merre tartunk? Ha még sokáig tiltakozunk, megoldhatjuk a közoktatás problémáit? Miért nem sikerült eddig elérni a céljainkat, és mit csinálhatnánk másképp? Sokan keressük a választ ezekre a kérdésekre... (Forrás: Szülői Hang) --
2023.02.07. Setényi János: nem kerülhető el a falusi iskolák összevonása Falusi kisiskolák helyett járásközponti intézmények kellenének, az iskolák élére pedig menedzser típusú igazgatók – mondta az InfoRádió Aréna című műsorában Setényi János. A Mathias... (Forrás: Infostart) --
2023.02.06. Gloviczki Zoltán: Remélem, a közoktatás összeomlik, mert akkor újra kell épülnie A fizetés rendezése a nulladik feltétel ahhoz, hogy bármi történjen a közoktatásban, és mielőbb észre kell venni, hogy a mesterséges intelligencia fejlődése közben a pedagógus nem arra... (Forrás: hvg.hu) --
2023.02.04. Tátrai Annamária: Szerintem a közmunka is megbélyegző Az, ha a családfőnek alacsony az iskolai végzettsége, már több is egyszerű szegénységi kockázatnál, csapdahelyzet, amely igen, újratermeli önmagát a gyerekek esetében. Mindez párosul azzal... (Forrás: Jelen) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
||||
|
Elolvastam a könyvet, az elmúlt pár nap alatt – többször is. Hittem is, nem is, hogy erőszak alkalmazása nélkül is van módszer arra, hogyan kerülhető el az áldozattá válás.
A kötet nagyon jó ötleteket, megszívlelendő tanácsokat ad a megelőzésre, magamban "átkereszteltem" a kiadványt: Védd magad – erőszak alkalmazása nélkül! A sajtóban megjelent kommentekből ugyanis egyértelműen látszik, hogy a szülők többségé számára a zaklatás, az erőszak fizikai bántalmazást jelent. Karatézni, birkózni viszi a gyerekét ("Ne hagyd magad, üss vissza, stb.), ugyanakkor kevésbé figyelnek a szavak erejére, arra, hogy a szavak ölni is tudnak.
Amikor már a földön fetrengenek a bevadult gyerkőcök, ember legyen a talpán, aki közbe tud lépni. A megelőzésben azonban a 41 kilós pedagógus is egyenlő esélyekkel indul és odafigyeléssel, tudatos építkezéssel a csenevész, szemüveges, szeplős "újgyerek" is beilleszthető, megmenthető.
A pedagógusok sokszor panaszkodnak, hogy eszköztelenek, tessék, itt az (egyik) eszköz…
A könyv iskoláról, gyerekekről szól, de ezek a szavak nyugodtan behelyettesíthetők munkahellyel, munkatársakkal, sportegyesületekkel, sportolókkal vagy akár az egymásnak feszülő politikai közszereplőkkel…
Egyszerű szülőként ajánlom mindenkinek, aki nem csak túlélni, hanem egy kicsivel jobban, nyugodtabban, ha úgy tetszik tudatosabban akar élni.